abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:31:04 #201
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163235086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:36 schreef DeLuna het volgende:
Toen ik rondkeek voor een wedstrijdje kwam ik deze tegen:
Voor de triatleten is er een Run-Swim-Run van 2,5km – 500m – 2,5km.

Bij de Henschotermeer Games op 13 juli.

Heb wel interesse om daar te lopen, is alleen voor duo's -O-
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163235781
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Goed nieuws!
Ik heb gister voor het eerst dit jaar een echte intervaltraining gedaan. 9x400 (plan was 10, maar kwam niet handig uit met route :') )
Tempo kwam makkelijk ^O^ ondanks hitte, bleef zweten toen ik thuis kwam

Zaterdag weer een opbouwtraining: 20-1,5-10 en dan volgende week 30 min aan een stuk en nog meer interval :)

Wellicht in juli weer eens een wedstrijdje lopen *G*
Wat goed! Gaat echt voorspoedig bij jou!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 juni 2016 @ 11:15:22 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_163236029
Geen lopen op Texel :'(

Net van de trap gelopen door iemand. Vol door m'n enkel, kraken. Dokter geweest, fysio bezocht. Mooie roze tape erop. Koelen en hooghouden.

En morgen op de camping, Joy....

Damn ik baal.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_163237436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:15 schreef Ynske het volgende:
Geen lopen op Texel :'(

Net van de trap gelopen door iemand. Vol door m'n enkel, kraken. Dokter geweest, fysio bezocht. Mooie roze tape erop. Koelen en hooghouden.

En morgen op de camping, Joy....

Damn ik baal.
Jeetje wat een domper van je vakantie :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163240023
Hier even een simpele vraag van een beginner die jullie vast en zeker al 100 keer gelezen hebben. Ben zelf een recreatieloper (5K 10K) die nu nog altijd met zijn mobiel loopt om het een en ander bij te houden. Inmiddels iets serieuzer mee bezig en plannen om een halve marathon te gaan lopen. Nu wil ik eigenlijk een horloge aanschaffen en die gebruiken ipv mijn telefoon. Nu is er natuurlijk heel veel keus(oa TomTom, Nike en Garmin). Hetgeen waarvoor ik hem ga gebruiken zullen ze allemaal wel doen. Toch ben ik benieuwd naar jullie advies en voorkeuren.
pi_163240462
Garmin is zonder meer het meest bekende merk en heeft waarschijnlijk alles wat je gaat gebruiken. Ik heb zelf goede ervaring met de horloges van TomTom. De horloges van Nike ken ik niet, maar ik heb mensen daar wel regelmatig over horen klagen. Dus ik betwijfel of dat een goede keus is :P .
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:45:23 #207
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163240906
Het ligt er natuurlijk aan welke opties je wilt gebruiken en hoeveel je eraan wil besteden.
Goede vergelijking en reviews zijn te vinden op www.dcrainmaker.com (is wel engels).
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163241091
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:45 schreef MaleDuck het volgende:
Het ligt er natuurlijk aan welke opties je wilt gebruiken en hoeveel je eraan wil besteden.
Goede vergelijking en reviews zijn te vinden op www.dcrainmaker.com (is wel engels).
Voor mij zullen echt niet alle opties nodig zijn. In het begin zullen de standaard dingen meer dan genoeg zijn. Budget heb ik ook nog niet echt in mijn hoofd. Zie bv dat de Garmin Forerunner 230 op 209 euro zit. Dat is een mooi streefbedrag.

Kwam op deze via de website die je me gaf, staat daar bij Best All Arounder
pi_163241167
Dit klinkt in eerste instantie wellicht gek, maar ik ben behoorlijk geïrriteerd dat ik mijn pr op de 5 km heb aangescherpt.

Mijn vorige pr liep ik in een tijd toen ik me aan het voorbereiden was op mijn eerste en voorlopig laatste halve marathon (die uiteindelijk in 1:56 gelopen) en ik was toen op m'n fitst ooit qua hardlopen. Ik liep 3x per week volgens een strak trainingsschema en kon voor m'n gevoel uren rennen. Toen ben ik tussentijds meermaals voor een goede tijd gegaan op de 5 km en kwam ik nooit verder dan 23:36.

Dat record is alweer 1,5 jaar oud. Ik ben qua hardloopconditie nu minder fit, want ik loop veel minder regelmatig en loop dan telkens ca. 10 km op een heel rustig tempo (laten we zeggen 5'45"/km) omdat ik toch nergens voor train. En dan ineens zonder echt training of voorbereiding liep ik vorige week zomaar *poef* 50 seconden van m'n pr af op de 5 km en scherpte ik die aan tot 22:46.

Dat hoort helemaal niet te kunnen. Ik ben nu lang zo fit niet als toen. En ik heb er niet voor getraind, terwijl ik dat toen wel deed, dus ik verdien dat pr helemaal niet. Ik snap oprecht niet hoe ik er opeens aan kom. Relatie tussen input en output lijkt helemaal zoek. Wtf.
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:19:01 #210
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163241664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:53 schreef vanpers het volgende:

[..]

Voor mij zullen echt niet alle opties nodig zijn. In het begin zullen de standaard dingen meer dan genoeg zijn. Budget heb ik ook nog niet echt in mijn hoofd. Zie bv dat de Garmin Forerunner 230 op 209 euro zit. Dat is een mooi streefbedrag.

Kwam op deze via de website die je me gaf, staat daar bij Best All Arounder
Bedenk goed wat je er mee wil doen. Ik heb bijvoorbeeld een Garmin 405, omdat ik daarin mijn Interval trainingen goed kan programmeren.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163241966
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:19 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Bedenk goed wat je er mee wil doen. Ik heb bijvoorbeeld een Garmin 405, omdat ik daarin mijn Interval trainingen goed kan programmeren.
Waar moet ik dan vooral op letten/niet vergeten. Train nu eigenlijk nooit interval omdat ik daar geen plezier uit haal. Het is wel interessant als er opties opzitten voor zoiets als hartslag, waar ik in de toekomst nog wat mee kan doen. In de zomer loop ik 2 a 3 keer in de week maar als dadelijk het voetbalseizoen weer begint zal het weer 1 keer in de week worden. Marathons zal ik niet gaan lopen, dan zijn halve marathons wel de max ;).
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:43:50 #212
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163242289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:30 schreef vanpers het volgende:

[..]

Waar moet ik dan vooral op letten/niet vergeten. Train nu eigenlijk nooit interval omdat ik daar geen plezier uit haal. Het is wel interessant als er opties opzitten voor zoiets als hartslag, waar ik in de toekomst nog wat mee kan doen. In de zomer loop ik 2 a 3 keer in de week maar als dadelijk het voetbalseizoen weer begint zal het weer 1 keer in de week worden. Marathons zal ik niet gaan lopen, dan zijn halve marathons wel de max ;).
Bedenk wat je nu met je telefoon doet, neem dat als uitgangspunt voor een horloge en verdiep je in verschillende opties die er zijn en of je dat zou gaan gebruiken als je het had.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163242346
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:43 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Bedenk wat je nu met je telefoon doet, neem dat als uitgangspunt voor een horloge en verdiep je in verschillende opties die er zijn en of je dat zou gaan gebruiken als je het had.
De dingen die het allerbelangrijkste zijn is de tijd, het gemiddelde en de afstand. Maar dat kunnen ze allemaal. Daarom vroeg ik aan jullie(jullie hebben allemaal voor deze stap gestaan) wat de do's en dont's zijn. Voor hetgeen wat ik doe zullen ze allemaal geschikt zijn.
pi_163242762
Ik heb zelf prima ervaringen met de polar M400.
Voor de hartslagmeting moet je wel een hartslagband om.
Maar je kan veel dingen instellen/programmeren (zoals intervaltrainingen e.d.) en wat ik ook leuk vind is dat je m voor "activity tracking" kan gebruiken. Heb hem dus ook als gewone horloge in gebruik. Al is het niet het mooiste horloge ter wereld.
pi_163242780
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Dit klinkt in eerste instantie wellicht gek, maar ik ben behoorlijk geïrriteerd dat ik mijn pr op de 5 km heb aangescherpt.

Mijn vorige pr liep ik in een tijd toen ik me aan het voorbereiden was op mijn eerste en voorlopig laatste halve marathon (die uiteindelijk in 1:56 gelopen) en ik was toen op m'n fitst ooit qua hardlopen. Ik liep 3x per week volgens een strak trainingsschema en kon voor m'n gevoel uren rennen. Toen ben ik tussentijds meermaals voor een goede tijd gegaan op de 5 km en kwam ik nooit verder dan 23:36.

Dat record is alweer 1,5 jaar oud. Ik ben qua hardloopconditie nu minder fit, want ik loop veel minder regelmatig en loop dan telkens ca. 10 km op een heel rustig tempo (laten we zeggen 5'45"/km) omdat ik toch nergens voor train. En dan ineens zonder echt training of voorbereiding liep ik vorige week zomaar *poef* 50 seconden van m'n pr af op de 5 km en scherpte ik die aan tot 22:46.

Dat hoort helemaal niet te kunnen. Ik ben nu lang zo fit niet als toen. En ik heb er niet voor getraind, terwijl ik dat toen wel deed, dus ik verdien dat pr helemaal niet. Ik snap oprecht niet hoe ik er opeens aan kom. Relatie tussen input en output lijkt helemaal zoek. Wtf.
Was het op een gecertificeerd parcours?? Zo niet, dan telt het PR niet en ben je van het hele gedoe af. Dan blijft gewoon je terechte 23'er staan als PR.
pi_163243158
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Dit klinkt in eerste instantie wellicht gek, maar ik ben behoorlijk geïrriteerd dat ik mijn pr op de 5 km heb aangescherpt.

Mijn vorige pr liep ik in een tijd toen ik me aan het voorbereiden was op mijn eerste en voorlopig laatste halve marathon (die uiteindelijk in 1:56 gelopen) en ik was toen op m'n fitst ooit qua hardlopen. Ik liep 3x per week volgens een strak trainingsschema en kon voor m'n gevoel uren rennen. Toen ben ik tussentijds meermaals voor een goede tijd gegaan op de 5 km en kwam ik nooit verder dan 23:36.

Dat record is alweer 1,5 jaar oud. Ik ben qua hardloopconditie nu minder fit, want ik loop veel minder regelmatig en loop dan telkens ca. 10 km op een heel rustig tempo (laten we zeggen 5'45"/km) omdat ik toch nergens voor train. En dan ineens zonder echt training of voorbereiding liep ik vorige week zomaar *poef* 50 seconden van m'n pr af op de 5 km en scherpte ik die aan tot 22:46.

Dat hoort helemaal niet te kunnen. Ik ben nu lang zo fit niet als toen. En ik heb er niet voor getraind, terwijl ik dat toen wel deed, dus ik verdien dat pr helemaal niet. Ik snap oprecht niet hoe ik er opeens aan kom. Relatie tussen input en output lijkt helemaal zoek. Wtf.
Het kan zijn dat je sneller bent geworden door andere redenen, ben je lichter dan toen of heb je meer spieren gekregen, eet je beter, was je beter uitgerust, was het weer beter, het parcours makkelijker?

Hardlopen is voor mij juist één van de dingen waar er de meest duidelijke relatie is tussen input en output. Maar daarvoor heb je wel iets meer metingen nodig dan 2 ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163243193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:46 schreef vanpers het volgende:

[..]

De dingen die het allerbelangrijkste zijn is de tijd, het gemiddelde en de afstand. Maar dat kunnen ze allemaal. Daarom vroeg ik aan jullie(jullie hebben allemaal voor deze stap gestaan) wat de do's en dont's zijn. Voor hetgeen wat ik doe zullen ze allemaal geschikt zijn.
Tomtom Spark, de goedkoopste versie, voor 100 euro :)
Die heb ik en ben er heel blij mee!
pi_163243223
Vandaag een rondje van 5 km bij 31 graden gedaan, was echt warm! Rustig tempo gelopen met negatieve split, eerste 2,5 km 6:00 en tweede 2,5 km 5:30! Vond het echt lekker gaan ondanks de hitte :)
pi_163243442
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Dit klinkt in eerste instantie wellicht gek, maar ik ben behoorlijk geïrriteerd dat ik mijn pr op de 5 km heb aangescherpt.

Mijn vorige pr liep ik in een tijd toen ik me aan het voorbereiden was op mijn eerste en voorlopig laatste halve marathon (die uiteindelijk in 1:56 gelopen) en ik was toen op m'n fitst ooit qua hardlopen. Ik liep 3x per week volgens een strak trainingsschema en kon voor m'n gevoel uren rennen. Toen ben ik tussentijds meermaals voor een goede tijd gegaan op de 5 km en kwam ik nooit verder dan 23:36.

Dat record is alweer 1,5 jaar oud. Ik ben qua hardloopconditie nu minder fit, want ik loop veel minder regelmatig en loop dan telkens ca. 10 km op een heel rustig tempo (laten we zeggen 5'45"/km) omdat ik toch nergens voor train. En dan ineens zonder echt training of voorbereiding liep ik vorige week zomaar *poef* 50 seconden van m'n pr af op de 5 km en scherpte ik die aan tot 22:46.

Dat hoort helemaal niet te kunnen. Ik ben nu lang zo fit niet als toen. En ik heb er niet voor getraind, terwijl ik dat toen wel deed, dus ik verdien dat pr helemaal niet. Ik snap oprecht niet hoe ik er opeens aan kom. Relatie tussen input en output lijkt helemaal zoek. Wtf.
Als je 5:45 over 10 kilometer een heel rustig tempo vind dat vind ik een PR van in de 23 op de 5 kilometer niet echt snel. Dan vind ik het ook niet zo heel raar dat je 22:46 kan lopen.
pi_163244772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:06 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Was het op een gecertificeerd parcours?? Zo niet, dan telt het PR niet en ben je van het hele gedoe af. Dan blijft gewoon je terechte 23'er staan als PR.
Gwn allebei met m'n hardloop app (Nike+ Running) op iPhone.
pi_163244792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je sneller bent geworden door andere redenen, ben je lichter dan toen of heb je meer spieren gekregen, eet je beter, was je beter uitgerust, was het weer beter, het parcours makkelijker?

Hardlopen is voor mij juist één van de dingen waar er de meest duidelijke relatie is tussen input en output. Maar daarvoor heb je wel iets meer metingen nodig dan 2 ;)
Allemaal niet eigenlijk, daarom vind ik het ook zo vervelend. Kan m'n vinger er niet op leggen. :P
pi_163244828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Als je 5:45 over 10 kilometer een heel rustig tempo vind dat vind ik een PR van in de 23 op de 5 kilometer niet echt snel. Dan vind ik het ook niet zo heel raar dat je 22:46 kan lopen.
Oke, dat zou kunnen, maar ik vond anderhalf jaar terug 5:10 over tien km ook vrij rustig en toen lukte het me dus niet op de 5 km. Dat maakt het zo onlogisch voor me. :P
pi_163245209
Langzaam? Kom ik aan met mn 6:30/min per km :{ ( Ik kan echt maar even op 6:00 rennen)

Strakjes weer rennen! Hopelijk lekker rustig. Hele dag al buiten gewerkt in deze hete temperaturen... ( En gelukkig geen noodweer gehad :) ) En hopelijk doet die spier in mn heup / bovenbeen, die t strekken en buigen regelt niet vervelend meer :N.

Beetje laat maar fijn nieuws van de sportarts LT!
En Maleduck jij bent ook weer lekker bezig met opbouwen. Mooi hoor *O*
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2016 @ 18:13:51 #224
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163245361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:07 schreef xMissi het volgende:
Langzaam? Kom ik aan met mn 6:30/min per km :{ ( Ik kan echt maar even op 6:00 rennen)

Strakjes weer rennen! Hopelijk lekker rustig. Hele dag al buiten gewerkt in deze hete temperaturen... ( En gelukkig geen noodweer gehad :) ) En hopelijk doet die spier in mn heup / bovenbeen, die t strekken en buigen regelt niet vervelend meer :N.

Beetje laat maar fijn nieuws van de sportarts LT!
En Maleduck jij bent ook weer lekker bezig met opbouwen. Mooi hoor *O*
Is toch niks mis mee Missi. Je loopt hard en dat is het belangrijkst *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163245382
Tenzij je de snelste bent is er hier altijd eentje die veel harder gaat. Niet op letten en gewoon chillen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')