abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 juni 2016 @ 21:54:04 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_163148615
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee klopt idd. Wat was ik blij toen het weer kon :P Je voelt je ook zo vies steeds.
Klopt, ik twijfelde steeds of ik nog wel OK rook of dat ik ondertussen gewoon gewend was aan mijn eigen stank :{

Nou ja, toont wel weer aan waar chronisch zieken allemaal mee te maken krijgen. De ziekte zelf is vaak nog maar het halve verhaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 19 juni 2016 @ 21:55:38 #252
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163148661
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt, ik twijfelde steeds of ik nog wel OK rook of dat ik ondertussen gewoon gewend was aan mijn eigen stank :{

Nou ja, toont wel weer aan waar chronisch zieken allemaal mee te maken krijgen. De ziekte zelf is vaak nog maar het halve verhaal.
Ja idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 19 juni 2016 @ 22:53:45 #253
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_163150637
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
pi_163150791
Zo, was even weekendje bij m'n ouders. Heb niet bijgelezen. Doe ik morgen.

Ik wil gewoon even wat kwijt. :{

Ik ga morgen de dokter bellen, want ik kan (verdomme) niet eens meer trampolinespringen of touwtjespringen zonder urineverlies (en niet niezen zonder...)! :( En daar baal ik van, ik ben pas 32!

Vanmiddag riep m'n moeder: "Jaimy doe ook ff mee met touwtjespringen." Dus ik: ja leuk! Gevolg: natte onderbroek, gelukkig niet te zien in mijn broek. Overigens niet zeiknat, maar paar plekken wat vochtig. (Al was het in mijn beleving wel alsof ik alles nat zou hebben qua gevoel, zoveel leek eruit te komen.)

Later wilde ik trampolinespringen, dus ik ging vlak daarvoor nog even naar de wc. En tóch weer een klein beetje verlies. (Dat je denkt: HOE kan dat?!) Grrrrrrrr.
  zondag 19 juni 2016 @ 23:04:31 #255
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163150911
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door LPFAN op 19-06-2016 23:11:14 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 19 juni 2016 @ 23:06:08 #256
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163150938
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zo, was even weekendje bij m'n ouders. Heb niet bijgelezen. Doe ik morgen.

Ik wil gewoon even wat kwijt. :{

Ik ga morgen de dokter bellen, want ik kan (verdomme) niet eens meer trampolinespringen of touwtjespringen zonder urineverlies (en niet niezen zonder...)! :( En daar baal ik van, ik ben pas 32!

Vanmiddag riep m'n moeder: "Jaimy doe ook ff mee met touwtjespringen." Dus ik: ja leuk! Gevolg: natte onderbroek, gelukkig niet te zien in mijn broek. Overigens niet zeiknat, maar paar plekken wat vochtig. (Al was het in mijn beleving wel alsof ik alles nat zou hebben qua gevoel, zoveel leek eruit te komen.)

Later wilde ik trampolinespringen, dus ik ging vlak daarvoor nog even naar de wc. En tóch weer een klein beetje verlies. (Dat je denkt: HOE kan dat?!) Grrrrrrrr.
Hmm goed iets idd om ff naar de dokter te gaan! Hopelijk is het niks ernstigs.

Ik heb ook regelmatig urineverlies, komt door dat ongeluk. Is niet leuk idd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 19 juni 2016 @ 23:10:00 #257
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_163151049
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zo, was even weekendje bij m'n ouders. Heb niet bijgelezen. Doe ik morgen.

Ik wil gewoon even wat kwijt. :{

Ik ga morgen de dokter bellen, want ik kan (verdomme) niet eens meer trampolinespringen of touwtjespringen zonder urineverlies (en niet niezen zonder...)! :( En daar baal ik van, ik ben pas 32!

Vanmiddag riep m'n moeder: "Jaimy doe ook ff mee met touwtjespringen." Dus ik: ja leuk! Gevolg: natte onderbroek, gelukkig niet te zien in mijn broek. Overigens niet zeiknat, maar paar plekken wat vochtig. (Al was het in mijn beleving wel alsof ik alles nat zou hebben qua gevoel, zoveel leek eruit te komen.)

Later wilde ik trampolinespringen, dus ik ging vlak daarvoor nog even naar de wc. En tóch weer een klein beetje verlies. (Dat je denkt: HOE kan dat?!) Grrrrrrrr.
Denk dat naar de dokter gaan wel een goed idee is...
Vriendin van me moest daarvoor naar de kine om bekkenbodemspieroefeningen (wat een woord) te doen. En neen, het was niet nadat ze bevallen was of zo. Blijkbaar helpt dat soms.

Maar wat een rot gevoel voor je...Snap dat je er compleet van baalt...
pi_163153356
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hou toch op ;(
Ik ben 25, alleenstaande moeder, geen opleiding, geen werk, een slecht sociaal netwerk/vangnet.

Ik faal in alles wat ik doe, terwijl m'n hoofd wel wil. Ik ben intelligent genoeg, dat mag ik heus zeggen. Maar m'n lichaam wil niet meewerken, omdat er waarschijnlijk iets stuk is in m'n hoofd én dat de artsen mij niet willen/kunnen helpen.
Helaas pindakaas maar ik hou niet op, ik geef je zelfs bij deze een schop onder je kont.
Het zit je niet mee, net als iedereen die in dit topic post.
Maar dat heeft niks met falen te maken, het gaat om omgaan met de beperkingen die je buiten jouw schuld nou eenmaal hebt.
Denk je dat andere mensen wel helemaal gelukkig zijn en dat jij de enige bent die er zo over denkt?
Dan heb ik nieuws voor je en ik kan nu alleen maar voor mezelf spreken:

Ik ben ook niet gelukkig met de situatie, ik heb ook het idee dat ik anderen tot last ben.
Maar ik ben gelukkig wel zo slim om te beseffen dat ik er niks aan kan doen, het is gewoon zo.
En dat besef moet jij nog krijgen zo te lezen.

Ik zie voor mezelf ook geen werkende toekomst maar er zijn dingen die ik, en jij ook, wél kan.
Je moet niet blijven hangen op je beperkingen, kijk naar je mogelijkheden.

Tot zover de schop onder de kont, indien nodig komen er nog een paar. ;)
Wel allemaal goed bedoelt uiteraard maar dat iemand de slachtofferrol pakt bevalt me niet zo goed.
Echt totaal onnodig.

Ik snap je gevoel wel hoor, daar wil ik ook niet aan voorbij gaan maar ik vind je instelling gewoon zo jammer, je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
  maandag 20 juni 2016 @ 01:28:14 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_163153765
Ik voel me ook regelmatig als een grote faalhaas hoor (dit helpt niet he? :P) En ondanks dat lang niet alles mijn schuld is, verandert dat er ook niet altijd iets aan. En voor de rest doe je 'gewoon' je best er nog zoveel mogelijk van te maken.

Dat je een kleine opvoedt, poesopstokje, vind ik dan weer superknap, want dat zou ik dan dus weer absoluut niet kunnen he. Nog los van veel van mijn ziektes/aandoeningen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_163153890
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 01:28 schreef twiFight het volgende:

Dat je een kleine opvoedt, poesopstokje, vind ik dan weer superknap, want dat zou ik dan dus weer absoluut niet kunnen he. Nog los van veel van mijn ziektes/aandoeningen.
Precies, dát bedoel ik dus met mogelijkheden.
Waarom aan jezelf twijfelen als je het rete goed doet?
Als je kijkt naar wat je wel kan, dat is elke dag bijzonder dichtbij.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 01:28 schreef twiFight het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook een aparte naam, net als mijn eigen nick.
Maar hé. het is internet en dan mag dat gewoon. :)
Jouw nick vind ik namelijk ook apart, hoe ben je daar aan gekomen? Is er een reden voor of is het alleen maar een nick?
  maandag 20 juni 2016 @ 02:41:54 #261
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_163154471
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 01:36 schreef vannelle het volgende:
Jouw nick vind ik namelijk ook apart, hoe ben je daar aan gekomen? Is er een reden voor of is het alleen maar een nick?
Spoilertag, want offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_163155171
Quote wil niet; iedereen bedankt voor de lieve en bemoedigende (en soms strenge ;) ) woorden :* Doet me goed.
Nieuwe week, nieuwe kansen :Y

@Marie; wat verschrikkelijk! :o Ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent *;

@Twifight; Twilight is stiekem een guilty pleasure van mij O+ ;)
pi_163155272
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Quote wil niet; iedereen bedankt voor de lieve en bemoedigende (en soms strenge ;) ) woorden :* Doet me goed.
Nieuwe week, nieuwe kansen :Y

@Marie; wat verschrikkelijk! :o Ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent *;

@Twifight; Twilight is stiekem een guilty pleasure van mij O+ ;)
Ik heb het hele verhaal niet gevolgd, en sorry, teruglezen zit er niet helemaal in nu, maar als ik bekijk wat je wel allemaal doet, wat je allemaal voor dat bengeltje van je doet, hoever je jezelf pusht om hem alles te geven, om ook nog dingen te doen in de maatschappij en hoe je dat dan nog weet te combineren, ben je gewoon een kanjer.

Weet je. Toen mijn moeder nog 40 uren per week werkte en ik nog thuis woonde, was het hele huis spik en span, de was werd drie keer per week gedaan, alles gestreken, je kent het wel. Nu ben ik al een jaar of 7 uit huis, werkt moeder maar 4 dagen meer en ligt er telkens een berg was, staat er nog afwas, moet er dringend gestofzuigd worden en bladiela. Dat soort dingen zijn voor een heel groot stuk een ritme en gewoonte opbouwen en dat doe je niet in een week. Je hebt het gedaan. Het is je zelfs gelukt. Je voedt verdorie een kind op nen alles wijst erop dat je dat super doet. En dat vrijwilligerswerk wist van je beperkingen en toch zien ze iets in je. Je doet heel veel waardevols in je leven. En daarvoor verdien je alle lof.

En nu een heel lief bedoelde schop onder je kont : *schopje*. Je kan alleen maar proberen. Maar al op voorhand gaan zeggen dat het niet gaat lukken is alleen maar een goeie strategie bij studenten die dat zeggen terwijl ze zeker zijn dat het wel zal lukken (serieus, mensen eoen daar onderzoek naar). Dus *schopje*

:*
pi_163155315
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
pi_163155392
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:38 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik heb het hele verhaal niet gevolgd, en sorry, teruglezen zit er niet helemaal in nu, maar als ik bekijk wat je wel allemaal doet, wat je allemaal voor dat bengeltje van je doet, hoever je jezelf pusht om hem alles te geven, om ook nog dingen te doen in de maatschappij en hoe je dat dan nog weet te combineren, ben je gewoon een kanjer.

Weet je. Toen mijn moeder nog 40 uren per week werkte en ik nog thuis woonde, was het hele huis spik en span, de was werd drie keer per week gedaan, alles gestreken, je kent het wel. Nu ben ik al een jaar of 7 uit huis, werkt moeder maar 4 dagen meer en ligt er telkens een berg was, staat er nog afwas, moet er dringend gestofzuigd worden en bladiela. Dat soort dingen zijn voor een heel groot stuk een ritme en gewoonte opbouwen en dat doe je niet in een week. Je hebt het gedaan. Het is je zelfs gelukt. Je voedt verdorie een kind op nen alles wijst erop dat je dat super doet. En dat vrijwilligerswerk wist van je beperkingen en toch zien ze iets in je. Je doet heel veel waardevols in je leven. En daarvoor verdien je alle lof.

En nu een heel lief bedoelde schop onder je kont : *schopje*. Je kan alleen maar proberen. Maar al op voorhand gaan zeggen dat het niet gaat lukken is alleen maar een goeie strategie bij studenten die dat zeggen terwijl ze zeker zijn dat het wel zal lukken (serieus, mensen eoen daar onderzoek naar). Dus *schopje*

:*
:@
Dat je na je eigen ellende de moeite neemt om dit voor mij te schrijven.. Dankje, wordt gewaardeerd! O+

Ik zal het knopje vandaag gaan zoeken en hem omgooien, het komt ooit wel weer eens goed. Zat er gisteren alleen enorm doorheen, dan is het fijn dat ik dat hier van me kan afschrijven. En dat daar dan ook nog lieve en bemoedigde berichten op komen is helemaal fijn!

Echt waar, ik zit al 10 jaar op FOK! maar het is voor het eerst dat ik me zo begrepen en gesteund voel, jullie zijn allemaal stuk voor stuk toppers! :*
pi_163155431
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
Wat een heftig verhaal. Je zit niet echt in je beste periode. Kop op.

Jaimy, de bekkenbodem is goed en simpel te trainen, maar je moet wel weten of dat is wat je moet doen. Naar de huisarts dus, goedzo.

POS weet het wel.
  maandag 20 juni 2016 @ 08:10:43 #267
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_163155473
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft! En voor de rest een fijne dag.

Ik ga weer een dagje bikkelen op het werk :D.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 20 juni 2016 @ 09:23:02 #268
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163156179
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
He jakkes, het zit ook niet mee. en wat vreselijk dat mensen je eerst gewoon compleet negeren! ik hoop dat je snel opknapt!

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:56 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:@
Dat je na je eigen ellende de moeite neemt om dit voor mij te schrijven.. Dankje, wordt gewaardeerd! O+

Ik zal het knopje vandaag gaan zoeken en hem omgooien, het komt ooit wel weer eens goed. Zat er gisteren alleen enorm doorheen, dan is het fijn dat ik dat hier van me kan afschrijven. En dat daar dan ook nog lieve en bemoedigde berichten op komen is helemaal fijn!

Echt waar, ik zit al 10 jaar op FOK! maar het is voor het eerst dat ik me zo begrepen en gesteund voel, jullie zijn allemaal stuk voor stuk toppers! :*
Dat gevoel heb ik hier ook. de liefde doet zoveel goeds O+ Fijn dat we een beetje kunnen helpen :*

Gisteren uiteindelijk de hele dag bij mijn schoonouders geweest en het was eigenlijk best gezellig. Mn schoonmoeder was in goede doen en al haar broers, zussen, aanhang en haar ouders waren er (volle bak want groot gezin). Daarna was ze uiteraard uitgeput maar dat kan niemand har kwalijk nemen.

's avonds hebben we nog gebarbecued voor vaderdag (zonder schoonmoeder uiteraard, die lag gewoon binnen) en je kan merken dat schoonvader dit wel even nodig had.

Daarna thuis ging het wel mis met mij, dus ik ben blij dat ik aan de bel heb getrokken dat het een beetje veel werd. WAs ineens heel duizelig en enorme druk op de borst. Hoest vandaag ook heel veel slijm en ben nog steeds erg benauwd. Kan natuurlijk ook deels komen door de vuurkorf die gisteren buiten stond. Ze vroegen nog heel lief of ik er last van had, maar ik dacht op dat moment dat het wel meeviel. :{
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_163156886
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry ik ga even niet alles teruglezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms denk ik echt dat ik ongeluk breng
Sterkte en beterschap.
pi_163157032
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ga ook weer vroeg, ben vandaag enorm moe en lamlendig. Vanmiddag al even gelegen maar kan nu wel weer.
Heb er spijt van dat ik aan vrijwilligerswerk ben begonnen, ik zie er nu al tegenop ;( Ik trek het allemaal niet..
Als het niet gaat, dan gaat het niet hè. Kun jij niks aan doen dus niet rot over voelen. Ze weten - neem ik aan - waar je mee worstelt? Dan begrijpen ze het vast dat het niet zo goed lukt.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:35:49 #271
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_163158507
Mag ik even iets zeggen?

Ik bewonder jullie. Ondanks chronisch ziek maken jullie iets van het leven.

Ik ook natuurlijk maar voor mij is het moeilijker. Handicap en weinig zelfvertrouwen.

Jullie zijn schatten. Dikke knuffel vanuit nummer 13 in Belgie :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 20 juni 2016 @ 12:43:36 #272
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163160208
Ik vertelde gister mijn ouders ook dat die vriend van mij wil doneren. Kreeg een hele lauwe reactie van mijn vader. :{ Baal daar behoorlijk van. Hij maakte afgelopen vrijdag ook al een stomme opmerking, hij was mijn schuur aan het verven en ik zeg zo ja ik moet ff zitten, Hij: Ja en ik sta ook al de hele dag hoor. Heb hem toen ff gevraagd of ie wou ruilen. Wou hij toch niet.

En ik weet het is niet helemaal zijn schuld want hij heeft maanden geleden een klein herseninfarct gehad en sindsdien is hij veranderd maar bah. -O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_163160412
En dan krijg je weer suïcidale gedachtes omdat je voor dom wordt uitgemaakt op dit forum. :{

En het kan me ff niks schelen dat dit niet lichamelijk chronisch is. Ik ben verdrietig, punt!
  maandag 20 juni 2016 @ 13:01:16 #274
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163160646
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:52 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En dan krijg je weer suïcidale gedachtes omdat je voor dom wordt uitgemaakt op dit forum. :{

En het kan me ff niks schelen dat dit niet lichamelijk chronisch is. Ik ben verdrietig, punt!
Klinkt makkelijker dan het is, ik weet het, maar trek je er alsjeblieft niks van aan. Dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:06:02 #275
137949 Disana
pi_163160786
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:43 schreef LPFAN het volgende:
Ik vertelde gister mijn ouders ook dat die vriend van mij wil doneren. Kreeg een hele lauwe reactie van mijn vader. :{ Baal daar behoorlijk van. Hij maakte afgelopen vrijdag ook al een stomme opmerking, hij was mijn schuur aan het verven en ik zeg zo ja ik moet ff zitten, Hij: Ja en ik sta ook al de hele dag hoor. Heb hem toen ff gevraagd of ie wou ruilen. Wou hij toch niet.

En ik weet het is niet helemaal zijn schuld want hij heeft maanden geleden een klein herseninfarct gehad en sindsdien is hij veranderd maar bah. -O-
Ik kan me voorstellen dat je liever begrip en blijdschap van je vader krijgt, maar het is een feit dat mensen vaak veranderen na een herseninfarct. Misschien moet hij er even wat langer over nadenken? Ik vind het jammer voor je, maar laat je vreugde er niet door ontnemen, het is geweldig dat je met iemand in gesprek bent over een nier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')