abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:49:24 #1
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163043078




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.











De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:50:21 #2
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163043114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dan hangt Tommen ook :+
Ja die gaat er dan aan. En de HS vindt dan waarschijnlijk niet nog een King die zo makkelijk te manipuleren is, dus dat zal nog een lastig verhaal worden.
Oh.
pi_163044473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja die gaat er dan aan. En de HS vindt dan waarschijnlijk niet nog een King die zo makkelijk te manipuleren is, dus dat zal nog een lastig verhaal worden.
Petyrfinger weet zich vast wel op de troon te wurmen tzt :Y
pi_163044798
Als Cersei eraan gaat omdat de faith of 7 haar schuldig acht, dan iedereen die ze te pakken kan krijgen. Cersei haar plan backfired door de sept op te blazen waardoor HS, Tommen, tig faith militant omkomen. Een en al chaos. Kan best dat we dan Jaime op de troon zien zitten nadat ie Cersei gestopt heeft in haar madQueen rol. King/queenslayer :P

Littlefinger zal dan allang onderweg zijn vanuit Winterfell en in de chaos King of the ashes zijn formerly known as Kings Landing. Ondertussen is Dany onderweg en die ziet haar stad en de troonzaal helemaal in puin. Terwijl winter ook in Kings Landing gearriveerd is met de WW. Beetje zoals ze al zag in de house of the undying. En Cersei haar profetie is dan ook eigenhandig voltooid.
mag het weten
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:36:38 #5
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163045234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Petyrfinger weet zich vast wel op de troon te wurmen tzt :Y
Volgens mij komt er dan een Great Council om te bepalen wie er dan op de troon mag.
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:09:08 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163046686
Is het lannister leger wel op tijd terug? Die gaan eerst nog langs de freys
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163047197
Waarom staat de achternaam van Tommen niet tussen aanhalingstekens eigenlijk? :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_163047345
Wat houdt die laatste dode in van seizoen 6, the hype?
pi_163047593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:23 schreef Odaiba het volgende:
Wat houdt die laatste dode in van seizoen 6, the hype?
Dat is de Cleganebowl-hype die om zeep is geholpen door Tommen, nadat hij Trial by Combat heeft verboden.

En Tommen z'n achternaam staat tussen aanhalingstekens omdat hij bij bloed een Lannister is, geen Baratheon.
Tralalalaaa
pi_163047786
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Dat is de Cleganebowl-hype die om zeep is geholpen door Tommen, nadat hij Trial by Combat heeft verboden.

En Tommen z'n achternaam staat tussen aanhalingstekens omdat hij bij bloed een Lannister is, geen Baratheon.
Ik vraag dus juist waarom zijn achternaam NIET tussen aanhalingstekens staat :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_163047881
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Dat is de Cleganebowl-hype die om zeep is geholpen door Tommen, nadat hij Trial by Combat heeft verboden.

En Tommen z'n achternaam staat tussen aanhalingstekens omdat hij bij bloed een Lannister is, geen Baratheon.
Oke, bedankt.
pi_163052324
Even een vraag die eigenlijk al seizoenen terug dateert. Tegenwoordig weten we dat Varys voorstander is van de Targaryens, hij wil Daenerys terug op de troon. Hoe zit het dan met dat stuk in het ?eerste? seizoen waarin Jorah Mormont een reddingsactie voor Daenerys onderneemt waarin hij haar redt van vergiftigde wijn? Die vergiftigde wijn kwam toch eigenlijk indirect van Varys? Via z'n little birds?

Verder een andere vraag, in mijn uitgave van LOTR stond een mooie map waarin de route van ieder karakter op een kaart werd weergegeven (vb: http://imgur.com/JCiXqGQ). Is zoiets ook van GoT beschikbaar? Ik kan het voorlopig niet vinden helaas.
  donderdag 16 juni 2016 @ 01:41:36 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163052379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 01:34 schreef thettes het volgende:
Even een vraag die eigenlijk al seizoenen terug dateert. Tegenwoordig weten we dat Varys voorstander is van de Targaryens, hij wil Daenerys terug op de troon. Hoe zit het dan met dat stuk in het ?eerste? seizoen waarin Jorah Mormont een reddingsactie voor Daenerys onderneemt waarin hij haar redt van vergiftigde wijn? Die vergiftigde wijn kwam toch eigenlijk indirect van Varys? Via z'n little birds?

Dat was nu eenmaal een order van Robert, en Varys probeerde zijn eigen hachje te redden. Ook wist hij op dat moment nog niet dat Dany een goede was voor de troon (sowieso had ze toen nog geen draken of iets veroverd)
Oh.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 01:44:31 #14
442397 UitStraling
pi_163052403
Volgens mij gaat episode negen echt helemaal los met the battle of the bastards, schijnt de duurste aflevering van enig tv serie ooit te zijn in ieder geval en ik zit anderhalve week verstoken van elke vorm van elke kans om deze te kijken wetende dat mijn vrienden elke kans zullen aangrijpen om me te spoileren :{
  donderdag 16 juni 2016 @ 02:33:08 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163052707
Overigens.. hoezo dan heeft ze hier Needle weer in haar rechterhand? Is het wel de echte Arya die we hier zien..?



'a girl is arya stark of winterfell.. and I am going home. Naja de slecht geschreven rechtshandige versie van je dan ja'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163052721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:33 schreef Maanvis het volgende:
Overigens.. hoezo dan heeft ze hier Needle weer in haar rechterhand? Is het wel de echte Arya die we hier zien..?
[ afbeelding ]
Denk dat ze er gewoon geen fuck meer om geven. :')
  donderdag 16 juni 2016 @ 02:38:10 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163052723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:37 schreef Uezurii het volgende:

[..]

Denk dat ze er gewoon geen fuck meer om geven. :')
D&D verpieteren de serie :'(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163052729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

D&D verpieteren de serie :'(
Allemaal in jou eigen conspiracy world

Ondanks 2 fillers geniet ik nog steeds van GoT *O*

Ik ben echt benieuwd naar de battle tussen Snow & Snow *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 16 juni 2016 @ 02:45:58 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163052731
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Allemaal in jou eigen conspiracy world

Ondanks 2 fillers geniet ik nog steeds van GoT *O*

Ik ben echt benieuwd naar de battle tussen Snow & Snow *O*
Wie? Ramsay heet allang geen snow meer dus wie bedoel je?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163052759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wie? Ramsay heet allang geen snow meer dus wie bedoel je?
Battle of the Bastards dan

...bastard.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 16 juni 2016 @ 03:00:36 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163052762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Battle of the Bastards dan

...bastard.
dat vind ik nou zo raar he, alleen omdat je geen inteelt lannister kind bent ben je meteen een bastaard ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163052769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 03:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat vind ik nou zo raar he, alleen omdat je geen inteelt lannister kind bent ben je meteen een bastaard ;)
De genade titel van pappie aan Ramsay doet mij niks. Het is een blijft een Snow.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 16 juni 2016 @ 03:02:53 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163052771
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 03:02 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

De genade titel van pappie aan Ramsay doet mij niks. Het is een blijft een Snow.
nou volgende episode dan Snow tegen Snow. Wie vermoordt zijn eigen broertje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163052774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 03:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou volgende episode dan Snow tegen Snow. Wie vermoordt zijn eigen broertje?
Ik zet mijn geld op Jaime
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163053748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 02:33 schreef Maanvis het volgende:
Overigens.. hoezo dan heeft ze hier Needle weer in haar rechterhand? Is het wel de echte Arya die we hier zien..?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
'a girl is arya stark of winterfell.. and I am going home. Naja de slecht geschreven rechtshandige versie van je dan ja'
Flauw, dat beeld is gespiegeld. In de aflevering had ze 'm wel in haar linkerhand vast ;)
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')