abonnement Unibet Coolblue
pi_163235101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:12 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het verschil is misschien dat bij GVE en KOM je zesde zintuig je moet waarschuwen. Bij IVM heb je dat ook nodig, maar je kunt toch ook echt op de cijfers af gaan.
Klopt, ik heb een hoge dunk van IVM en ik hoop dat dit zo blijft als ze groter worden.

Bij Collin is het vooral een vertrouwenskwestie vanwege het ontbreken van voldoende cijfermateriaal maar ik zie ook dat ze professioneel omgaan met de weinige defaults die daar zijn. Voor einde jaar zal Collin mijn grootste platform zijn.
Pecunia non olet
pi_163235519
Grootste nadeel van Collin en GVE vind ik dat je bijna blind moet inschrijven.
Een veel langere afweging dan de koppen lezen, resulteerd er vaak in dat je te laat bent :(
pi_163235536
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:29 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14926

Is dit wel een 5s??

Ethnic Chic

Ja een 5S ,
Startende ondernemers, die niet twee volledige boekjaren kunnen overleggen, worden in risicoclassificatie 5s of 6s geplaatst.
Deze mannen hebben 1.5 jaar boekhoudgeschiedenis volgens pitch

Wel een serieuze omzet 2015! Goede omzet Q1 2016
Negatief eigen vermogen door onttrekkingen eigenaren. Ze moeten vermoedelijk wel onttrekken, hebben koop huis en hypotheek moet betaald. :)
Borgstelling vader 70K.

Zou wel willen weten of die borgstelling om met Collin te spreken van materiële waarde is en waar die materiële waarde uit bestaat.
pi_163235588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:49 schreef namliam het volgende:
Grootste nadeel van Collin en GVE vind ik dat je bijna blind moet inschrijven.
Een veel langere afweging dan de koppen lezen, resulteerd er vaak in dat je te laat bent :(
GvE valt wel mee laatste tijd. Meeste projecten doen er wel even over om vol te komen. Voor de pareltjes... ja, daar moet je snel bij zijn.
pi_163236669
Eindelijk mail van FNC, helaas geen blij nieuws voor 1 van de 2 projecten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163237053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

GvE valt wel mee laatste tijd. Meeste projecten doen er wel even over om vol te komen. Voor de pareltjes... ja, daar moet je snel bij zijn.
Idd. Ik heb er nog nooit bij GvE zoveel open zien staan.
En eerlijk gezegd vind ik ze allemaal niks.
pi_163237270
Hrmph, net weer wat administratie bij zitten werken... had toch gehoopt inmiddels een soort ideaaal complex bereikt te hebben... echter met 1 of 2 projectjes per maand stop ik nu nog steeds meer in CF dan ik er uit krijg, als je er ook maar een bij Collin mee pakt is het ook meteen 500 euro en met 10 euro per project aan inkomsten ben ik bang dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ik dat gewensde ideaal complex zal hebben bereikt.

Ondertussen loopt de commitment naar CF toe wel maar op en op en op, het moet toch ergens een keer ophouden... maar het lijkt bijna wel een soort verslaving, nu ik eenmaal ben begonnen wil ik toch de leuke projecten meepakken maar wanneer is genoeg, genoeg?

Wie van jullie met 100-en projecten krijgt al genoeg overboekingen van 1 tot 10 euro om je doel te bereiken, mogelijk een ideaal complex.. Of zijn jullie meer van hey leuk project gooi er eens 2.500 euro tegenaan?
Of anderszins bijvoorbeeld de grote 100 projecten al doorbroken hebben of 250 of 1000
Laat staan afgeronde projecten, ik heb er als rookie natuurlijk nog geen een en zal nog tot 2018 moeten wachten totdat ik het eerste "echte" afgeronde project zal hebben.

Ik hoop wat success verhalen te lezen, zodat ik weet dat ik i.d.d. nog maar een rookie ben en gewoon rustig aan door moet gaan... stapje voor klein stapje.
pi_163237714
Weer wat geleerd, een ideaalcomplex... Maar je hebt het grotendeels zelf in de hand. Investeer je in kortlopende leningen, dan heb je veel eerder dat doel bereikt. Je kunt dat ook even uitrekenen. Bij een rendement van 5% en een looptijd van 5 jaar moet je, als je maandelijks 500 wil kunnen herinvesteren, zo'n 26600 euro uit hebben staan. Met 2 jaar is dat bedrag maar 11400 euro.
pi_163237736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:05 schreef namliam het volgende:[..]
Wie van jullie met 100-en projecten krijgt al genoeg overboekingen van 1 tot 10 euro om je doel te bereiken, mogelijk een ideaal complex.. Of zijn jullie meer van hey leuk project gooi er eens 2.500 euro tegenaan?
Of anderszins bijvoorbeeld de grote 100 projecten al doorbroken hebben of 250 of 1000
Laat staan afgeronde projecten, ik heb er als rookie natuurlijk nog geen een en zal nog tot 2018
Ik heb ruim 1000 projecten op Bondora. Daar zitten ook veel projecten van ¤ 5,- bij. Een aantal van mijn Bondora projecten is inmiddels afgerond.
Op Twino en Mintos heb ik ca. 100 projecten. Ik had daar ook een aantal projecten met een looptijd van een maand. Die zijn grotendeels afgerond. Ik boek af en toe nog geld naar Bondora, Mintos en Twino, maar ben grotendeels aan het herinvesteren van mijn aflossingen en rente.
In Nederland pak ik af en toe nog wat projecten mee die ik interessant vind voor kleine bedragen. Ik heb een voorkeur voor buitenlandse platforms. Daardoor ontvang ik in Nederland nu meer aan rente en aflossing dan dat ik herinvesteer. Ik heb inmiddels een redelijke verdeling bereikt over een flink aantal platforms.
Over een tijdje wil ik minder geld in crowdfunding steken, dan verschuif ik wat geld van buitenlandse platforms naar beleggingen, of vastgoed (zit te denken aan Brickfund, maar minimumbedrag is daar ¤ 5.000).
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:33:32 #185
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_163237842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:05 schreef namliam het volgende:

Ondertussen loopt de commitment naar CF toe wel maar op en op en op, het moet toch ergens een keer ophouden... maar het lijkt bijna wel een soort verslaving, nu ik eenmaal ben begonnen wil ik toch de leuke projecten meepakken maar wanneer is genoeg, genoeg?

Herkenbaar... vaak pak ik dan toch maar iets mee al is het maar voor 100,- om toch de boel aan de gang te houden.

En het eindpunt zal waarschijnlijk ooit de investeringslimiet zijn bij een platform ben ik bang..

Mijn stategie is nu meer om random overal een klein bedrag in te leggen (al doe ik sommige projecten echt niet) en dan hopelijk aan het eind toch wat over te houden, echt projecten uitzoeken geloof ik niet perse in. Als ik kijk welke default zijn bij mij waren dat de projecten die ik redelijk veilig zou noemen terwijl ik ''gevaarlijke'' heb die al klaar zijn.

Volgens mij hangt veel samen met de persoon die er achter zit en die kennen we niet echt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:51:36 #186
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_163238171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:05 schreef namliam het volgende:
Hrmph, net weer wat administratie bij zitten werken... had toch gehoopt inmiddels een soort ideaaal complex bereikt te hebben... echter met 1 of 2 projectjes per maand stop ik nu nog steeds meer in CF dan ik er uit krijg, als je er ook maar een bij Collin mee pakt is het ook meteen 500 euro en met 10 euro per project aan inkomsten ben ik bang dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ik dat gewensde ideaal complex zal hebben bereikt.

Ondertussen loopt de commitment naar CF toe wel maar op en op en op, het moet toch ergens een keer ophouden... maar het lijkt bijna wel een soort verslaving, nu ik eenmaal ben begonnen wil ik toch de leuke projecten meepakken maar wanneer is genoeg, genoeg?

Wie van jullie met 100-en projecten krijgt al genoeg overboekingen van 1 tot 10 euro om je doel te bereiken, mogelijk een ideaal complex.. Of zijn jullie meer van hey leuk project gooi er eens 2.500 euro tegenaan?
Of anderszins bijvoorbeeld de grote 100 projecten al doorbroken hebben of 250 of 1000
Laat staan afgeronde projecten, ik heb er als rookie natuurlijk nog geen een en zal nog tot 2018 moeten wachten totdat ik het eerste "echte" afgeronde project zal hebben.

Ik hoop wat success verhalen te lezen, zodat ik weet dat ik i.d.d. nog maar een rookie ben en gewoon rustig aan door moet gaan... stapje voor klein stapje.
En wat ''ideaal complex'' betreft, ik ben begonnen met relatief hoge bedragen per project zodat ik snel grotere bedragen terug kreeg. Want als je begint met een keer 7 euro en 3 euro per maand terug dan schiet dat niet op nee. Nu doe ik veel lagere bedragen maar omdat je nu al een aardig bedrag hebt maakt dat minder uit en alles samen tikt dan toch weer aan. Nu ongeveer +/- 550 euro terug per maand aan rente en aflossing en ik probeer dat zelfde bedrag ook weer te investeren al is dat meestal nog wel hoger.

Heb nu 6 projecten klaar en 4 defauls waarvan 3 er in principe op het moment in prive aflossen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:55:13 #187
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163238246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:51 schreef AQuila360 het volgende:ik ben begonnen met relatief hoge bedragen per project zodat ik snel grotere bedragen terug kreeg.
Dus eerst heb je grote bedragen ingelegd zonder je risico te spreiden... en toen dat allemaal goed bleek te gaan ben je je risico gaan spreiden..
Of lees ik het nu verkeerd.
Tot nooit .......
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:57:12 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_163238307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:55 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dus eerst heb je grote bedragen ingelegd zonder je risico te spreiden... en toen dat allemaal goed bleek te gaan ben je je risico gaan spreiden..
Of lees ik het nu verkeerd.
Nee eigenlijk hetzelfde blijven doen alleen met een lagere inleg per project. Wou eerst minimaal 10,- per maand terug omdat ik toen net begon denk je van wat moet ik met 5 jaar lang 2 euro per maand. Maar als je eenmaal vanalles hebt lopen maakt dat niet veel meer uit.


Hele goeie wil ik nog wel eens iets meer doen maar de rest gewoon 100,- tot 300,- erin.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_163239107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:05 schreef namliam het volgende:
Hrmph, net weer wat administratie bij zitten werken... had toch gehoopt inmiddels een soort ideaaal complex bereikt te hebben... echter met 1 of 2 projectjes per maand stop ik nu nog steeds meer in CF dan ik er uit krijg, als je er ook maar een bij Collin mee pakt is het ook meteen 500 euro en met 10 euro per project aan inkomsten ben ik bang dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ik dat gewensde ideaal complex zal hebben bereikt.

Ondertussen loopt de commitment naar CF toe wel maar op en op en op, het moet toch ergens een keer ophouden... maar het lijkt bijna wel een soort verslaving, nu ik eenmaal ben begonnen wil ik toch de leuke projecten meepakken maar wanneer is genoeg, genoeg?

Wie van jullie met 100-en projecten krijgt al genoeg overboekingen van 1 tot 10 euro om je doel te bereiken, mogelijk een ideaal complex.. Of zijn jullie meer van hey leuk project gooi er eens 2.500 euro tegenaan?
Of anderszins bijvoorbeeld de grote 100 projecten al doorbroken hebben of 250 of 1000
Laat staan afgeronde projecten, ik heb er als rookie natuurlijk nog geen een en zal nog tot 2018 moeten wachten totdat ik het eerste "echte" afgeronde project zal hebben.

Ik hoop wat success verhalen te lezen, zodat ik weet dat ik i.d.d. nog maar een rookie ben en gewoon rustig aan door moet gaan... stapje voor klein stapje.
Hier 58 projecten, en nog geen sinds in de buurt van het ideaal complex.

Hier zal dat ook geen doel zijn, ik wil wat uit CF komt weer in CF steken om zo rustig door te groeien. En daarnaast een kleine toevoeging op de initiële investering als het een mooi project is en er nog niet genoeg geld terug ontvangen is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163239635
Wanhoopspoging van Me and Co (KoM):

Beste Investeerders, Op verzoek van een aantal investeerders hebben wij KoM gevraagd eventueel het bedrag te halveren aar 75K. Helaas ziet KoM op dit moment geen mogelijkheden aangezien het project niet de 45% heeft behaald. Wij zoeken samen met KoM naar een goede oplossing alleen hebben wij jullie als investeerders echt nodig. Op dit moment financieren wij alles zelf zonder bank of andere instanties. De grootste liquiditeit wordt gerealiseerd door weinig managementfee op te nemen. In 2016 is er tot nu toe 16K opgenomen. Er worden ook geen vorderingen ingediend vanuit de persoonlijkse bv's. Op deze wijze kunnen we de onderneming heel gestaag laten groeien maar dan laten we de kansen liggen in de huidige markt. Wij hebben meer kapitaal nodig en daarmee u als investeerders en nieuwe investeerders. Kleding is emotie en aankoopgedrag is sterk afhankelijk van weersituaties, vandaar dat wij gekozen hebben voor dit concept &CO. Ook investeringen als deze is een stuk emotie en sterk afhankelijk van vertrouwen. Misschien dat u nogmaals wilt overwegen te investeren in ons project, of uw huidige investering toch iets te verhogen. U zult geen spijt hebben. We zien de reacties graag tegemoet, kritiek is ook altijd welkom hoor!!! :) Met vriendelijke groet, Axel en Co
pi_163239830
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:51 schreef djh77 het volgende:
Wanhoopspoging van Me and Co (KoM):

Beste Investeerders, Op verzoek van een aantal investeerders hebben wij KoM gevraagd eventueel het bedrag te halveren aar 75K. Helaas ziet KoM op dit moment geen mogelijkheden aangezien het project niet de 45% heeft behaald. Wij zoeken samen met KoM naar een goede oplossing alleen hebben wij jullie als investeerders echt nodig. Op dit moment financieren wij alles zelf zonder bank of andere instanties. De grootste liquiditeit wordt gerealiseerd door weinig managementfee op te nemen. In 2016 is er tot nu toe 16K opgenomen. Er worden ook geen vorderingen ingediend vanuit de persoonlijkse bv's. Op deze wijze kunnen we de onderneming heel gestaag laten groeien maar dan laten we de kansen liggen in de huidige markt. Wij hebben meer kapitaal nodig en daarmee u als investeerders en nieuwe investeerders. Kleding is emotie en aankoopgedrag is sterk afhankelijk van weersituaties, vandaar dat wij gekozen hebben voor dit concept &CO. Ook investeringen als deze is een stuk emotie en sterk afhankelijk van vertrouwen. Misschien dat u nogmaals wilt overwegen te investeren in ons project, of uw huidige investering toch iets te verhogen. U zult geen spijt hebben. We zien de reacties graag tegemoet, kritiek is ook altijd welkom hoor!!! :) Met vriendelijke groet, Axel en Co
Tja Kleding :? O-) Als je defaults leuk vind dan is dit een kans om te investeren. :)
pi_163239913
Kleding doe ik niet en ik ben allergisch voor KoM.
pi_163243111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:05 schreef namliam het volgende:
Hrmph, net weer wat administratie bij zitten werken... had toch gehoopt inmiddels een soort ideaaal complex bereikt te hebben... echter met 1 of 2 projectjes per maand stop ik nu nog steeds meer in CF dan ik er uit krijg, als je er ook maar een bij Collin mee pakt is het ook meteen 500 euro en met 10 euro per project aan inkomsten ben ik bang dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ik dat gewensde ideaal complex zal hebben bereikt.

Ondertussen loopt de commitment naar CF toe wel maar op en op en op, het moet toch ergens een keer ophouden... maar het lijkt bijna wel een soort verslaving, nu ik eenmaal ben begonnen wil ik toch de leuke projecten meepakken maar wanneer is genoeg, genoeg?

Wie van jullie met 100-en projecten krijgt al genoeg overboekingen van 1 tot 10 euro om je doel te bereiken, mogelijk een ideaal complex.. Of zijn jullie meer van hey leuk project gooi er eens 2.500 euro tegenaan?
Of anderszins bijvoorbeeld de grote 100 projecten al doorbroken hebben of 250 of 1000
Laat staan afgeronde projecten, ik heb er als rookie natuurlijk nog geen een en zal nog tot 2018 moeten wachten totdat ik het eerste "echte" afgeronde project zal hebben.

Ik hoop wat success verhalen te lezen, zodat ik weet dat ik i.d.d. nog maar een rookie ben en gewoon rustig aan door moet gaan... stapje voor klein stapje.
Een ideaalcomplex bereiken zoals bijvoorbeeld met machines en afschrijvingen, lijkt me bij crowdfunding erg lastig omdat de maandelijkse bedragen telkens verschillen als gevolg van nieuwe investeringen, vervallen projecten en verschillende looptijden.

Het makkelijkste is natuurlijk om het terug te rekenen. Als je maandelijks1.500 euro retour ontvangt, kun je daarvan bijvoorbeeld 3 nieuwe projecten van 500 financieren of 5 projecten van 300, net wat je wilt.
Als de cashflow volgende maand 1.600 euro is zou je bijvoorbeeld een extra project van 100 euro kunnen nemen of één van de andere wat ophogen.

Vooralsnog groeit het bij mij nogal. In principe houd ik mijn spaargeld in euro's gelijk (vaste afspraak met mezelf) maar al het overige gaat naar crowdfunding........

Een kijken wat de Brexit brengt, als die doorgaat........als de koersen instorten als gevolg van, ontstaan daar misschien wel leuke koopkansen op de beurs.
Pecunia non olet
  donderdag 23 juni 2016 @ 17:13:08 #194
132191 -jos-
Money=Power
pi_163244051
Net op tijd voor de zonnepanelen. :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_163244262
Ik kwam niet verder dan de activeringsmail. Jullie waren me voor ;)
pi_163244286
Ik kon er nog net 100 instoppen :)

Betaling FNC weer binnen voor deze maand, mis weer een aantal.

Edit: oh ja, ik krijg rond de 500 per maand terug maar ik investeerder elke maand meer dan het bedrag dat ik terugkrijg. Het is idd een soort verslaving.

[ Bericht 25% gewijzigd door crowdiefunder op 23-06-2016 17:35:52 ]
pi_163244357
oeps
pi_163244475
Ik zit ondertussen op zo'n 1000 euro wat ik per maand aan aflossing en rente krijg. Verder investeer ik alleen in projecten met risico 1, 2 , a+ en a ( en soms een goed project klasse 3). Met altijd hetzelfde bedrag (200 euro) dit is redelijk in balans tegenwoordig. De ene maand is het iets meer, de andere iets minder. Ik ben ook gestopt met grote en kleine bedragen, want 1 groot project is heel lastig op te vangen met andere kleine projectjes... Verder te veel defaults door slechte keuzes uit het verleden... Eind van de maand staat de balans als het goed is weer op precies 0, hoewel ik dit jaar nog steeds voor mij wat tegenvallers verwacht...

Verder was ik ook op tijd voor de zonnepanelen :)
pi_163244531
Die zonnepanelen worden wel afbetaald maar waarom zou je die zonnepanelen via een lening willen financeren?

Zzper in de ICT met 90/100% dekking en een werkende partner moet zo'n bedrag vrij snel op te hoesten zijn...scheelt je dan toch weer 5% rente en afsluitkosten
pi_163244609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:35 schreef jsuijker het volgende:
Die zonnepanelen worden wel afbetaald maar waarom zou je die zonnepanelen via een lening willen financeren?

Zzper in de ICT met 90/100% dekking en een werkende partner moet zo'n bedrag vrij snel op te hoesten zijn...scheelt je dan toch weer 5% rente en afsluitkosten
Soms financieren mensen ook spullen (auto's bijvoorbeeld) terwijl ze spaargeld hebben, alleen maar om wat achter de hand te houden in geval van andere problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')