abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:45:51 #151
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163572523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens..... :'(
Inderdaad! Kijk er sinds de nieuwe site bijna nooit meer op! :'(

RIP!
pi_163590601
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.

Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.

160705 PH-MCP MD11 MPH by mzunguwamap, on Flickr

Dezelfde user heeft op Flickr ook een album staan met interessante foto's van dit toestel:
https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157670069720752

Daarnaast is vanmiddag de laatste A330-200 van KLM vertrokken naar Karachi voor Shaheen Air International.
PH-AOK is nu AP-BMK. Ze werd op 9 mei 2007 aan KLM geleverd als "Radhuspladsen - Kobenhavn".

160706 AP-BMK A332 SAI (ex PH-AOK) by mzunguwamap, on Flickr


In other 'news':

Onweersbui ten zuiden van Panama, boven de Stille Oceaan:



En boven de kust van Venezuela:



Pilot captures incredible nighttime thunderstorm photo over the Pacific Ocean
quote:
This is one of the most striking thunderstorm photos we’ve seen.

Taken from a plane at the moment of a lightning flash, it illustrates both the ferocity of a turbulent atmosphere and the beauty of Mother Nature. A strong, roiling updraft; a smooth, flat anvil; and the overshooting top — all features of intense developing thunderstorms.

The photo was taken over the Pacific Ocean from the cockpit of an airplane. The photographer and pilot, Santiago Borja, says he was circling around it at 37,000 feet altitude en route to South America when he captured this spectacular view.

Borja said it was difficult to get the shot in near-darkness and during a bumpy ride. “Storms are tricky because the lightning is so fast, there is no tripod and there is a lot of reflection from inside lights,” Borja told The Washington Post in an email.

“I like this photo so much because you can feel the amazing size of the storm and its power,” Borja said. “But at the same time it’s wonderful how peacefully you can fly around it in still air without touching it.”

Borja is a first officer for LATAM Ecuador Airlines. The photo was taken with his Nikon D750 camera south of Panama on a Boeing 767-300.

“I primarily enjoy nature, landscape and cityscape photography,” Borja said. “Since I carry my camera everywhere, I started trying to capture storms and in-flight experiences some time ago combining my two greatest passions: flying and photography.”


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 08-07-2016 00:29:52 ]
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:48:13 #153
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_163591365


quote:
Gepubliceerd op 7 jul. 2016
Watch Boeing maneuver this All Nippon Airways 787-9 Dreamliner through the skies as it practices for the 2016 Farnborough Airshow. Learn more at www.boeing.com/787.
#Boeing100, #Dreamliner, #FIA16, #ANA
Best extreme dingen die ze hier uitvoeren volgens mij :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator donderdag 7 juli 2016 @ 23:54:34 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163593104
Zo, over 5 uurtjes richting Schiphol rijden. Kijken of ik die md11 nog spot ;( dan bijna 3 uurtjes in een turboprop naar Vilnius

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 08-07-2016 00:06:16 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:57:59 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163598502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.

Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?

So we just called him Fred
pi_163599120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?

[ afbeelding ]
Yep was mooi, ze nam al een belachelijk scherpe bocht bij de takeoff wat al gaaf was en later een mooie lowpass over oost om daarna weer met een flinke zwarte pluim definitief te verdwijnen
pi_163611524
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.


Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Yvesss op 08-07-2016 22:20:03 ]
pi_163612676
Nog even een foto van vanochtend

pi_163612908
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:19:53 #162
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163613125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:57 schreef Iemand91 het volgende:

Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:23:05 #163
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163613221
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:

[..]

Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Dat is de invloed van Air France he: een kist wordt schoon afgeleverd en schoon ingeleverd, maar daartussen ziet zo'n kist nooit een wasstraat :P
  zaterdag 9 juli 2016 @ 00:05:02 #164
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163614205
En China Airlines gaat al eerder de vluchten terugschroeven.

quote:
China Airlines from September 2016 is reducing service to Amsterdam, 3 months earlier than planned. From 05SEP16, the airline’s daily Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam service will be reduced to 4 weekly, on board Airbus A340-300 aircraft.

CI065 TPE2205 – 0035+1BKK0150+1 – 0915+1AMS 343 x136
CI066 AMS1415 – 0655+1BKK0825+1 – 1305+1TPE 343 x247

Previously the airline planned to reduce to 4 weekly from 01DEC16, coinciding with planned A350-900XWB service launch. Planned A350 operation from 01DEC16, remains subject to change, as Premium Economy Class reservation remains closed between 01DEC16 and 18DEC16.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 00:23:04 #165
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163614626
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.

Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163614816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:09 schreef Yvesss het volgende:
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
Lijkt me wel inderdaad.
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Poging to grap neem ik aan? :P
Gebeurd overal ter wereld. PH-MCU kreeg vorige week in Miami ook een saluut.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 00:23 schreef Woods het volgende:
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.

Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
Nagenoeg alles wat ik over de cargo-markt lees zegt het tegenovergestelde.
pi_163615105
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
pi_163616181
De crew van deze Hawkeye is vast toe aan schoon ondergoed:
  zaterdag 9 juli 2016 @ 04:49:38 #169
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_163616431
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

pi_163617465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

[ afbeelding ]
Vreemd, ik zag hem donderdag middag nog de gate binnenrollen toen ik terug kwam van vakantie, gisteren stond ze geloof ik ook gewoon op de buffer langs de A4
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:23:59 #171
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163617656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 00:54 schreef larsico het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.

Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
pi_163617732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

[ afbeelding ]
De A380 vliegt vanaf PEK
Trotse Twentenaar
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:33:18 #173
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163617742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:11 schreef Yvesss het volgende:
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.
[ afbeelding ]

Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:31:02 #174
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163619489
Met BA naar Tokio: 11 uur vliegen en je bent weer terug bij af:
quote:
July 7, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBH operating BA7 London Heathrow – Tokyo Haneda was delayed entering Russian airspace due to a flight plan issue and made a loop over Joensuu in Finland. The aircraft then entered Russian airspace and flew for two and a half hours when it turned back close to Sidorovsk due, we understand, to the new flight path being too long to reach Tokyo without refuelling and the failure to find a suitable fuel stop within Russia. The initial plan was to refuel at Helsinki but crew would not then have had sufficient hours to reach Tokyo and so the decision was made to return to London Heathrow.


En twee dagen later merk je het nog:
quote:
July 9, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBF arrived into Tokyo Haneda this morning as BA7 from London Heathrow (depart London Heathrow 8th July). However due to the 24 hour delay on the arrival of the 7th July BA7 service there is no rested crew available to operate the return BA8. The aircraft will therefore overnight at Tokyo Haneda.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:49:51 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163619821
Wat een amateurisme :D Dat worden aardig wat claims en héél veel chagrijnige mensen die nooit meer met BA willen vliegen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')