abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163337131
Accident: Singapore B773 enroute on Jun 27th 2016, engine oil leak
quote:
A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight when the crew decided to descend the aircraft to FL170 and return to Singapore due to an oil leak at the right hand engine (GE90). The aircraft landed safely on Singapore's runway 20C about 2:20 hours later and slowed down. While passengers broke into clapping and cheering and the aircraft turned off the runway, a spark was seen at the right hand side causing the right hand engine and wing to catch fire, the aircraft stopped on the taxiway, emergency services sprung into action and extinguished the fire, the crew kept the passengers on board while firefighters doused the fire. The passengers subsequently disembarked via stairs. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage to right engine and right wing.

The airline reported the aircraft returned due to an engine oil warning light, the right hand engine caught fire after the aircraft touched down, the fire was put out by airport emergency services. The passengers disembarked via stairs and were bussed to the terminal.

A replacement Boeing 777-300 registration 9V-SWF is estimated to reach Milan with a delay of 9 hours







[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 27-06-2016 13:07:42 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 12:37:29 #102
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163337269
Poeh. Scrap?
Tics van je petten.
pi_163338147
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:37 schreef nattermann het volgende:
Poeh. Scrap?
Ligt eraan in hoeverre bepaalde delen van de vleugel zijn beschadigd. Persoonlijk denk ik dat deze nog wel opgelapt kan worden.

De situatie lijkt sterk op die van de Boeing 777 van British Airways in Las Vegas. En die is ook opgelapt.
pi_163338555
Pax werden niet geëvacueerd las ik op AV Herald, dat is toch wel een gedurfde beslissing ergens. Al konden ze ook gevaar lopen 'buiten' van het vuur natuurlijk en was de brandweer vlakbij.

Die kist zal wel wat herstelwerk nodig hebben ja. :{
Jack does it in real time...
pi_163339039
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.

Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.

Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:

pi_163339225
Volgens mij zag ik gister nog wel de PH-MPS staan, toen ik zelf vertrok vanaf AMS. Dit is dan de enige kist in MP livery nog? Of gaat deze er ook al snel uit?
Jack does it in real time...
  maandag 27 juni 2016 @ 14:09:03 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163339243
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.

Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.

Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:

[ afbeelding ]
;(
pi_163339535
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij zag ik gister nog wel de PH-MPS staan, toen ik zelf vertrok vanaf AMS. Dit is dan de enige kist in MP livery nog? Of gaat deze er ook al snel uit?
Dat klopt. Dat is inderdaad het enige toestel met Martinair kleuren en er zijn geen plannen bekend om dat toestel uit te faseren. Er kan natuurlijk altijd weer een andere livery op komen

De andere 3 747-vrachttoestellen van AF/KLM hebben nog wel heel klein "Operated by Martinair" op de toestellen staan.



Wanneer volgende week de laatste Martinair MD-11 (de genoemde PH-MCP) naar de VS vertrek voor scrap betekent het ook feitelijk het einde voor wide-body trijets op Schiphol.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 15:19:08 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163340613
Wanneer vertrekken ze? Kan ik ze vrijdag nog zien?

Waren er teveel vrachtvliegtuigen trouwens of komt er nog vervanging voor de md11's?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163340717
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:19 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer vertrekken ze? Kan ik ze vrijdag nog zien?
PH-MCU vertrekt komende vrijdag 1 juli om 09:15 uur naar Miami om vervolgens door te vliegen naar de woestijn.
PH-MCP doet op vrijdag 8 juli om dezelfde tijd dezelfde route.
quote:
Waren er teveel vrachtvliegtuigen trouwens of komt er nog vervanging voor de md11's?
Er komt geen vervanging voor deze toestellen.

De vrachtmarkt gaat slecht de laatste jaren. De load factors zijn laag en daarnaast kan AF/KLM steeds meer vracht onderin hun passagierstoestellen vervoeren.
  maandag 27 juni 2016 @ 16:28:35 #112
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163342190
De economie trekt sterk aan, er worden meer passagiers dan ooit vervoert en KLM groep reduceert hun vloot waar andere airlines groeien. Zal wel met Air France te maken hebben of met wanbeleid aan de top bij KLM.




[ Bericht 20% gewijzigd door Woods op 27-06-2016 16:55:00 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163357952
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 16:28 schreef Woods het volgende:
De economie trekt sterk aan, er worden meer passagiers dan ooit vervoert en KLM groep reduceert hun vloot waar andere airlines groeien. Zal wel met Air France te maken hebben of met wanbeleid aan de top bij KLM.
Moet je wel verschil zien tussen de passagiers- en vrachtmarkt.
De passagiersmarkt groeit (en ook bij KLM) maar vracht is nog steeds drama waar overcapaciteit heerst.
Loadfactor bij KLM is nog geen 60%.
Bij bijvoorbeeld Lufthansa Cargo is het ook niet allemaal zo rooskleurig; daar moeten honderden banen verdwijnen en heeft de vloot ook verkleind.

Maar goed; aan de andere kant staat Schiphol elke dag vol met freighters.

En was je ineens niet meer zo zeker van AF i.c.m. de 77F? ;)
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 00:02:15 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163358771
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:24 schreef Iemand91 het volgende:

PH-MCP doet op vrijdag 8 juli om dezelfde tijd dezelfde route.

Misschien zie ik die nog wel dan... Om 10:20 vlieg ik naar Vilnius :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163361100
Cargo is ook nog eens bizar cyclisch en gezien leveringen van kisten vrij moeilijk te plannen zijn kan dat ook nog wel eens goed mislopen waardoor er nog meer capaciteit is op momenten dat de vraag weer gedaald is.

Al had AF-KL-MP Cargo wel meer kunnen doen denk ik, want ze hadden altijd best een prima model. Maar nu kunnen ze beter compleet stoppen, vliegen met een paar van die kisten schiet ook niet op. En nieuwere spelers zetten nog steeds ook veel capaciteit (en goede producten) in de markt, dat maakt het ook niet makkelijker.

Lufthansa Cargo vliegt nog wel met MD-11's, dat dan weer wel. :P
Jack does it in real time...
pi_163364950
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Al had AF-KL-MP Cargo wel meer kunnen doen denk ik, want ze hadden altijd best een prima model. Maar nu kunnen ze beter compleet stoppen, vliegen met een paar van die kisten schiet ook niet op.
Of gaan specialiseren; als ik mij het goed herinner vervoert AF/KLM de helft van het totaal aantal paarden dat per vliegtuig wordt vervoerd. :P

In dat opzicht is een wat oudere vloot nog niet zo gek; die is namelijk heel wat goedkoper als die stilstaat.
pi_163384177
Afgelopen zondag is een kist van Shenzhen Airlines bijna op een berg gevlogen in Hong Kong

http://avherald.com/h?article=49a600d8

https://www.flightradar24.com/data/flights/zh9041/#a244913
  PR/Manusje van alles woensdag 29 juni 2016 @ 09:46:36 #118
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_163385284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 06:35 schreef Sparqq het volgende:
Afgelopen zondag is een kist van Shenzhen Airlines bijna op een berg gevlogen in Hong Kong

http://avherald.com/h?article=49a600d8

https://www.flightradar24.com/data/flights/zh9041/#a244913
En een kabelbaan op die berg. Loopt precies langs het vliegveld. _O- Je hebt echt een bizar mooi uitzicht op het vliegveld in dat ding. Hier in Europa bijna ondenkbaar, dat je zoiets langs een vliegveld bouwt. In Hong Kong is dat heel normaal. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_163403968
KLM Boeing 787-9 #6; PH-BHG "Mimosa" is afgeleverd aan KLM.
Is zojuist vertrokken vanaf Paine Field: https://www.flightradar24.com/KLM7879/a2eb27a

Aankomst op Schiphol morgenvroeg om 07:56 uur.

  donderdag 30 juni 2016 @ 15:41:44 #120
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163412927
quote:
KLM zet stevig in op Sint Maarten met directe route

AMSTELVEEN - KLM zet komende winter stevig in op Sint Maarten door voor het eerst rechtstreekse vluchten van en naar het Bovenwindse eiland uit te voeren. Nu nog wordt Sint Maarten aangevlogen in combinatie met Curaçao. Vanaf 30 oktober voert KLM drie keer per week een retourvlucht Amsterdam-Sint Maarten uit met een Airbus A330-200.

Op dit moment vliegt KLM drie keer per week met een Boeing 747-400 rechtstreeks van Schiphol naar Sint Maarten. De terugvlucht wordt echter uitgevoerd via Curaçao, wat een flinke omweg betekent. De meeste passagiers stappen doorgaans uit op het benedenwindse eiland.

Maho Beach
Nu krijgt Sint Maarten dus voor het eerst een dedicated KLM-lijndienst. Volgens KLM zal de nieuwe rechtstreekse A330-vlucht Sint Maarten-gangers op de terugweg vier uur en twintig minuten reistijd besparen. Het betekent ook dat vliegtuigspotters en badgasten het op het populaire Maho Beach voortaan moeten doen zonder de indrukwekkende aanblik van landende Boeing 747's van KLM.

KLM vliegt komend winterseizoen dus wekelijks drie keer rechtstreeks op Sint Maarten met de A330-200, die plaats biedt aan 243 passagiers. Daarnaast staan zeven wekelijkse non-stop vluchten naar Curaçao gepland. Op deze route zet KLM een Boeing 747-400 met 408 stoelen in.
Nooit meer die fantastische plaatjes??
pi_163413436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
Nooit meer die fantastische plaatjes??
Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.
Maar zal wel minder worden want zodra het zomerseizoen 2017 begint zijn er maar liefst 5-6 extra 747's uitgefaseerd en zijn er nog maar 14 of 15 747's toestellen over...

Dus dit soort situaties zullen helaas niet meer lang voordoen:





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-06-2016 16:38:25 ]
pi_163425692
Morgenvroeg om 09:15 uur vertrekt deze dame voorgoed van Nederlandse bodem.
"Prinses Máxima" vliegt morgen eerst met vrahct naar Miami, daarna door naar haar laatste rustplaats in de woestijn.





Haar laatste commerciële vlucht was vorige week maandag toen ze iets voor 11 uur 's avonds uit Caïro landde:



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 01-07-2016 00:00:19 ]
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:28:31 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163426395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nooit meer die fantastische plaatjes??
Ze gaan zo wel stevig de concurrentie aan met TUI.

Zal de prijzen voor de vakanties goed doen. Kan ik eindelijk eens tegen een goede prijs op Maho Beach gaan kijken deze winter.
So we just called him Fred
pi_163440242
quote:
Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.
Maar zal wel minder worden want zodra het zomerseizoen 2017 begint zijn er maar liefst 5-6 extra 747's uitgefaseerd en zijn er nog maar 14 of 15 747's toestellen over...
Even zien: dit jaar de BFK/A/D/P dat is dan 16 over. De BFN zou in maart gaan en de BFE in mei dan hangt het er inderdaad vanaf wanneer de zomer begint :-) In 2016 moet dat moment nog komen helaas.
--
pi_163440335
De maatschappijen Corendon, Arkefly, Transavia en KLM hebben vandaag een nieuw record gevestigd qua inzet van vliegtuigen. Er hebben er maar een paar geen enkele vlucht uitgevoerd vandaag 18u:
PH-EZB (staat al een paar weken met pech in Stuttgart)
PH-BFS (gewoon in Amsterdam)
PH-BFW (al bijna twee maanden in D-Check)

Daarnaast zou je PH-BHG kunnen meetellen maar die wordt pas morgen operationeel.
--
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')