abonnement Unibet Coolblue
pi_163050781
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:52 schreef nattermann het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar wat een foeilelijke livery :')
Je bent sowieso niet de enige, want ongeveer elke livery van welke maatschappij dan ook is controversieel :)

Ik vind hem bijvoorbeeld echt enorm gaaf...
  donderdag 16 juni 2016 @ 01:07:20 #27
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163052142
Vorige week een vluchtje boven NL gemaakt.
Even snel een klein filmpje in elkaar gezet.



[ Bericht 0% gewijzigd door airportmadness op 16-06-2016 01:12:42 ]
pi_163052156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
Wel jammer dat dit een van de laatste - zo niet dé laatste - toestellen is die op Schiphol worden geverfd...
Het lijkt erop dat PH-BVA inderdaad het allerlaatste toestel is dat op Schiphol geverfd is. Jammer.

In other 777-300ER nieuws; de nieuwste voor KLM is onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/KLM9866/a0909af
Verwachte aankomst op Schiphol is om 07:37 uur.

PH-BVR is de 27e Boeing 777 voor KLM en wel de 12e -300ER.

KLM Royal Dutch Airlines Boeing 777-306(ER) - cn 61603-1406 PH-BVR by David Schultz, on Flickr

De volgende 2 -300ER's komen begin volgend jaar en zijn voorlopig de laatste openstaande orders.
pi_163057063


Over 3 weken zijn ze verleden tijd.
PH-MCU wordt op vrijdag 1 juli uit de vloot gehaald. PH-MCP volgt een week later op vrijdag 8 juli.
PH-MCP heeft dan het langst volgehouden bij Martinair; op 2 december 1994 was zij de eerste MD-11 voor Martinair.

Dit is ook na 82 jaar het eind voor Douglas/McDonnell Douglas bij een Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
pi_163057576
Is dat dan ook het einde van Martinair?
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 12:33:12 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163057861
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163057878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:16 schreef lyolyrc het volgende:
Is dat dan ook het einde van Martinair?
Nee. De overgebleven 3 747-vrachttoestellen van KLM (PH-CKA t/m -CKC) worden gevlogen door Martinair.
Ook heeft Martinair nog een 747-400BCF toestel in bezit (PH-MPS in Martinair kleuren).

Daarnaast is er nog de Martinair Flight Academy op Lelystad en het technisch onderhoudsbedrijf Regional Jet Center.

Maar voor het zicht is Martinair dus op 1 toestel na (PH-MPS) straks eigenlijk wel voorbij ja. Als ze dat toestel weer een nieuwe livery zouden geven zie je geen toestellen meer rondvliegen met Martinair kleuren; alleen dit:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2016 13:04:33 ]
pi_163058685
quote:
Die is van Skyline Aviation. http://www.skyline-aviation.com/
Op dat nieuwsbericht word het bedrijf omschreven als een vliegschool, maar dat is het ook niet helemaal volgens mij ;)
Op vliegveld Den Helder/De Kooy hebben (of hadden ?) ze ook een hangar, daar heb ik die L-39 wel eens buiten zien staan.

Deze staat trouwens geregistreerd in ES Estland, daar doen ze denk ik wat makkelijker over registratie :D
pi_163058865
Bijzonder dat ik zo'n albatros vorig jaar nog wel eens tegen ben gekomen op Eelde en in de lucht. Zal wel een andere zijn geweest dan.
pi_163058918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:28 schreef El_Grando101 het volgende:
Bijzonder dat ik zo'n albatros vorig jaar nog wel eens tegen ben gekomen op Eelde en in de lucht. Zal wel een andere zijn geweest dan.
De ES-YLZ stond ook gewoon nog op de luchtmachtdagen op de static.
pi_163061381
Dan is het wel het zelfde toestel. Volgens mijn instructeur werd er toen gewoon nog les in gegeven alleen weet ik niet aan wat of wie.

Nieuwsbericht van RTV Drenthe zal wel niet helemaal kloppen.
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 15:37:07 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163061813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:18 schreef bluemoon23 het volgende:


Deze staat trouwens geregistreerd in ES Estland, daar doen ze denk ik wat makkelijker over registratie :D
Blijkbaar. Die van het Breitling Demo team hebben ook een Estische registratie zag ik :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 15:41:28 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163061962
Misschien mag er geen les meer in gegeven worden? Dus brengt het toestel geen geld meer in het laatje. Het Breitling demoteam is namelijk ook een particulier iets
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163062007
Lesgeven in dat ding hebben ze sowieso nog nooit gedaan volgens mij, tenminste niet volgens hun website.
Misschien een demonstratievlucht met een rijke patser erin ofzo, maar lessen lijkt hij mij niet echt voor.
En als je dat al zou willen (het was/is tenslotte bij veel landen in gebruik als trainingsvliegtuig) dan lijkt mij het dichtbevolkte NL daar sowieso niet geschikt voor.
pi_163063818
Dat was het dan voor Ed Force One.

Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)

De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2016 17:40:15 ]
pi_163066425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Lesgeven in dat ding hebben ze sowieso nog nooit gedaan volgens mij, tenminste niet volgens hun website.
Misschien een demonstratievlucht met een rijke patser erin ofzo, maar lessen lijkt hij mij niet echt voor.
En als je dat al zou willen (het was/is tenslotte bij veel landen in gebruik als trainingsvliegtuig) dan lijkt mij het dichtbevolkte NL daar sowieso niet geschikt voor.
Die werden er wel degelijk op gegeven, staat ook wel in het nieuwsbericht. Ik vermoed dat ze het hem de afgelopen jaren gewoon in de verhuur hebben gehad voor oa lesvluchten. Juist wel geschikt om mee te lessen, goed toestel voor de overstap op f16.
pi_163066602
Er kan zoveel in dat nieuwsbericht staan, journalisten hebben vaak ook een grote duim.
Vooral bij technische zaken klopt er vaak niet veel van.
Volgens het nieuwsbericht:
quote:
Het toestel werd gebruikt voor trainingsvluchten
dat hoeft niet hetzelfde te zijn als lesvliegtuig ;)
Van de website van Skyline:
quote:
De specialist in Nederland op het gebied van doelslepen, elektronische oorlogsvoering, communicatie storing, radar calibratie, en het leveren van vliegende platformen ten behoeve van uiteenlopende beproevingen of trainingen.
Dat hij heel geschikt is voor lessen dat weet ik ook wel, maar dat wil niet zeggen dat hij daar ook voor gebruikt werd bij Skyline.
Wie huurt dat ding dan als lesvliegtuig, als voorbereiding op de F16 ?
De Nederlandse luchtmacht ? of die van andere landen ?
Daar gebruiken ze dan wel hun eigen trainingsvliegtuigen voor denk ik.

[ Bericht 23% gewijzigd door bluemoon23 op 16-06-2016 18:48:49 ]
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 18:59:56 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163066995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Iemand91 het volgende:
Dat was het dan voor Ed Force One.

Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)

De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.

[ afbeelding ]
Hoezo dat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:50:12 #44
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163068521
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Omdat ze in Europa gaan touren. http://ironmaiden.com/tours/the-book-of-souls-world-tour---2016
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 00:40:14 #45
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163077223
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je bent sowieso niet de enige, want ongeveer elke livery van welke maatschappij dan ook is controversieel :)

Ik vind hem bijvoorbeeld echt enorm gaaf...
Verschil moet er zijn :7

Mag jij vliegen op die kist?
Tics van je petten.
pi_163078372
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 00:40 schreef nattermann het volgende:

[..]

Verschil moet er zijn :7

Mag jij vliegen op die kist?
Jep, 777/787
pi_163083811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Iemand91 het volgende:
Dat was het dan voor Ed Force One.

Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)

De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.

[ afbeelding ]
De band heeft er in de 5 maanden 45 steden mee bezocht op 6 continenten en meer dan 123.000 kilometer gevlogen.
Bruce over het vertrek van Ed Force One: Bruce over het vertrek van Ed Force One:


Het toestel wordt eerst nog ingezet om 324 fans van het IJslandse voetbalploeg naar Marseille te vliegen voor de wedstrijd tegen Hongarije: https://www.flightradar24.com/ABD30/a0d1989

Vrijdagmiddag worden ze weer terug naar Keflavík gevlogen en 's avonds vertrekt de 747 weer terug naar Sharjah om weer in de oude kleuren te worden teruggebracht.
(Daar kreeg het ook de Ed Force One livery)

Voor vertrek uit IJsland met de voetbalfans aan boord:



Wel grappig feitje overigens; er zaten vanmiddag 324 voetbalfans in die kist.
De IJslandse bevolking is 331.918 personen (2015).
Dat komt neer dat 1 op 1024 IJslanders in dat toestel zaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 17-06-2016 21:26:44 ]
  zaterdag 18 juni 2016 @ 00:44:48 #48
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163102949
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 06:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep, 777/787
* nattermann is jaloers
Tics van je petten.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:45:29 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163108920
Kan altijd nog gekker met livery's:
So we just called him Fred
pi_163138122
Zojuist is voorlopig de laatste A330-300 van China Southern Airlines vertrokken naar Beijing.
Vanaf morgen wordt t/m zondag 30 oktober deze dagelijkse vlucht vervangen door de A380.

Aankomsttijd is om 05:10 uur.
Toestel wordt afgehandeld aan die andere A380-capabele gate E18 en vertrekt weer om 14:50 uur.
In de tussentijd wordt het toestel uiteraard elders geparkeerd.

Dat betekent dat in deze periode 3 A380's per dag naar Schiphol komen.
Emirates van 13:15 - 15:20 uur en 20:00 - 21:50 uur bij gate G09.
China Southern vanaf 05:15 uur en iets voor 14:50 uur bij gate E18.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')