Fijn dat je mij zo noemt als ik die site inderdaad een gedrocht vindt nu.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:24 schreef OEM het volgende:
In ander nieuws: de autisten onder ons moeten maar voorlopig even niet op airliners.net kijken.
Hoezo? Gaat de 'spuiterij' dicht?quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
Wel jammer dat dit een van de laatste - zo niet dé laatste - toestellen is die op Schiphol worden geverfd...
Eeeeeens Dit soort liveriesquote:Op woensdag 15 juni 2016 19:06 schreef Woods het volgende:
Ik ben niet de CEO van een luchtvaartmaatschappij als KLM, Martinair of Transavia maar ik zou het geniaal vinden als een maatschappij zijn vliegtuigen in classic configuration tentoonstelt. Zal wel niet gedaan worden omdat het je enige trademark is en mensen je niet meer herkennen allicht maartoch. Zoiets dus:
747-8 retro
[ afbeelding ]
Ik weet dat KLM een retro livery op een 737-800 presenteert maar hun 747 reiken veel verder.
[ afbeelding ]
Ik heb zelf maar 1 keer gevlogen en dat was nog met deze livery:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:52 schreef nattermann het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar wat een foeilelijke livery
Mwah; veruit de meeste passagiers boeit dat niets/kennen het niet.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:06 schreef Woods het volgende:
Zal wel niet gedaan worden omdat het je enige trademark is en mensen je niet meer herkennen allicht maartoch. Zoiets dus:
Dit. Honderdmaal dit .quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:13 schreef tripel7 het volgende:
Als de 74 een speciale kleur moet krijgen doe dan maar de witte livery waarin destijds de 200'S afgeleverd zijn
Klopt. Wordt ingericht voor iets anders. Tegelijk met hangar 10 (waar ook DDA zit/zat) maar die hangar stoot KLM geloof ik af.quote:
Je bent sowieso niet de enige, want ongeveer elke livery van welke maatschappij dan ook is controversieelquote:Op woensdag 15 juni 2016 16:52 schreef nattermann het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar wat een foeilelijke livery
Het lijkt erop dat PH-BVA inderdaad het allerlaatste toestel is dat op Schiphol geverfd is. Jammer.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
Wel jammer dat dit een van de laatste - zo niet dé laatste - toestellen is die op Schiphol worden geverfd...
Nee. De overgebleven 3 747-vrachttoestellen van KLM (PH-CKA t/m -CKC) worden gevlogen door Martinair.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:16 schreef lyolyrc het volgende:
Is dat dan ook het einde van Martinair?
Die is van Skyline Aviation. http://www.skyline-aviation.com/quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Straaljager kopen?
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)straaljager-uit-1966
De ES-YLZ stond ook gewoon nog op de luchtmachtdagen op de static.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:28 schreef El_Grando101 het volgende:
Bijzonder dat ik zo'n albatros vorig jaar nog wel eens tegen ben gekomen op Eelde en in de lucht. Zal wel een andere zijn geweest dan.
Blijkbaar. Die van het Breitling Demo team hebben ook een Estische registratie zag ikquote:Op donderdag 16 juni 2016 13:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Deze staat trouwens geregistreerd in ES Estland, daar doen ze denk ik wat makkelijker over registratie
Die werden er wel degelijk op gegeven, staat ook wel in het nieuwsbericht. Ik vermoed dat ze het hem de afgelopen jaren gewoon in de verhuur hebben gehad voor oa lesvluchten. Juist wel geschikt om mee te lessen, goed toestel voor de overstap op f16.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Lesgeven in dat ding hebben ze sowieso nog nooit gedaan volgens mij, tenminste niet volgens hun website.
Misschien een demonstratievlucht met een rijke patser erin ofzo, maar lessen lijkt hij mij niet echt voor.
En als je dat al zou willen (het was/is tenslotte bij veel landen in gebruik als trainingsvliegtuig) dan lijkt mij het dichtbevolkte NL daar sowieso niet geschikt voor.
dat hoeft niet hetzelfde te zijn als lesvliegtuigquote:Het toestel werd gebruikt voor trainingsvluchten
Dat hij heel geschikt is voor lessen dat weet ik ook wel, maar dat wil niet zeggen dat hij daar ook voor gebruikt werd bij Skyline.quote:De specialist in Nederland op het gebied van doelslepen, elektronische oorlogsvoering, communicatie storing, radar calibratie, en het leveren van vliegende platformen ten behoeve van uiteenlopende beproevingen of trainingen.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Iemand91 het volgende:
Dat was het dan voor Ed Force One.
Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)
De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.
[ afbeelding ]
Omdat ze in Europa gaan touren. http://ironmaiden.com/tours/the-book-of-souls-world-tour---2016quote:
Verschil moet er zijnquote:Op woensdag 15 juni 2016 23:48 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je bent sowieso niet de enige, want ongeveer elke livery van welke maatschappij dan ook is controversieel
Ik vind hem bijvoorbeeld echt enorm gaaf...
Jep, 777/787quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Verschil moet er zijn
Mag jij vliegen op die kist?
De band heeft er in de 5 maanden 45 steden mee bezocht op 6 continenten en meer dan 123.000 kilometer gevlogen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Iemand91 het volgende:
Dat was het dan voor Ed Force One.
Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)
De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.
[ afbeelding ]
Wel een beetje oud though:quote:James May always wanted to be an astronaut. Now, 40 years after the first Apollo landings, he gets a chance to fly to the edge of space in a U2 spy plane. But first he has to undergo three gruelling days of training with the US Air Force and learn to use a space suit to stay alive in air so thin it can kill in an instant. He discovers that during the flight there are only two people higher than him, and they are both real astronauts on the International Space Station.
quote:Original release: 21 June 2009
Binnenkort maar weer eens richting Schiphol dan om m'n nieuwe camera te testenquote:Op zondag 19 juni 2016 14:58 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist is voorlopig de laatste A330-300 van China Southern Airlines vertrokken naar Beijing.
Vanaf morgen wordt t/m zondag 30 oktober deze dagelijkse vlucht vervangen door de A380.
Aankomsttijd is om 05:10 uur.
Toestel wordt afgehandeld aan die andere A380-capabele gate E18 en vertrekt weer om 14:50 uur.
In de tussentijd wordt het toestel uiteraard elders geparkeerd.
Dat betekent dat in deze periode 3 A380's per dag naar Schiphol komen.
Emirates van 13:15 - 15:20 uur en 20:00 - 21:50 uur bij gate G09.
China Southern vanaf 05:15 uur en iets voor 14:50 uur bij gate E18.
[ afbeelding ]
Maar niet minder indrukwekkend, heb er toen ademloos naar zitten kijken.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:22 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers; straks om 20:00 - 20:30 uur op BBC4: James May at the Edge of Space
[..]
Wel een beetje oud though:
[..]
Vloog hier jáááren geleden vlak over ons huis (minder dan 50 meter hoogte).quote:Op zondag 19 juni 2016 22:11 schreef naiipajiiau het volgende:
Dit is natuurlijk het echte bazenvliegtuig:
[ afbeelding ]
Zeker.quote:Op maandag 20 juni 2016 01:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar niet minder indrukwekkend, heb er toen ademloos naar zitten kijken.
En het lijkt erop dat ze nu de helft hiervan gaan omzetten naar firm orders:quote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
Woensdag 17-06::
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
quote:- Volga-Dnepr in talks for at least 10 Boeing 747-8 freighters
- Transaction could be announced at Farnborough Airshow in July
Boeing Co. is nearing a $4 billion deal with Russia’s largest air-freight company that would help extend the life of the iconic, hump-nosed 747 jumbo jet amid waning demand for four-engine aircraft, people close to the transaction said.
The U.S. planemaker is in advanced talks with AirBridgeCargo Airlines and its Moscow-based parent, Volga-Dnepr Group, to convert a year-old commitment into more than 10 firm orders for 747-8 freighters, two of the people said. The agreement could be announced as soon as the Farnborough Airshow next month in England, according to four people briefed on the deal, who asked not to be identified because the talks are confidential.
(...)
A representative of Volga-Dnepr declined to comment on the talks, but said the airline plans to take all 20 jumbos it committed to last year. A Boeing spokesman declined to comment.
(...)
The potential Russian savior for the 747 -- which brought long-range travel to the mass consumer market when it was introduced by Pan American World Airways in 1970 -- isn’t just a Boeing customer. Volga-Dnepr also transports large aircraft segments for Boeing’s 787 Dreamliner from suppliers to the planemaker’s factories.
At the Paris Air Show last June, Volga-Dnepr signed a memorandum of understanding to buy 20 of the 747-8 freighter. The shipping company took delivery in November of the first two aircraft, so-called white tails built for other customers whose orders fell through.
The Russian freight hauler confirmed it is the unidentified buyer for two of the four jumbo freighter orders Boeing recorded in March, saying the planes will be delivered later this year. The first of those two 747s has been repainted with the livery of CargoLogicAir Ltd., a Volga-Dnepr subsidiary.
C130Hquote:Op maandag 20 juni 2016 11:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vloog hier jáááren geleden vlak over ons huis (minder dan 50 meter hoogte).
Maar was toen nog geen luchtvaartnerd dus nooit nader uitgezocht wat die toen hier deed.
[..]
Zeker.
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?quote:Op maandag 20 juni 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En het lijkt erop dat ze nu de helft hiervan gaan omzetten naar firm orders:
Boeing Said Near $4 Billion Deal With Russian Firm to Save 747
[..]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v20]afbeelding[/url] ]
Dit is echt al járen geleden. Misschien al wel voor 2010 ofzo.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:46 schreef naiipajiiau het volgende:
C130H
Kan ook de Belgische luchtmacht zijn geweest die komen hier tenminste ook vaak. Maar ik woon bij waar deze normaal gesproken gestald staan en werk daar ook.
Tenzij je bij een show bentquote:Ze vliegen hier heel vaak over, de (K)DC10 overigens ook Maar die zal nooit zo laag overkomen.
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
\quote:Op maandag 20 juni 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit is echt al járen geleden. Misschien al wel voor 2010 ofzo.
[..]
Tenzij je bij een show bent
[ link | afbeelding ]Luchtmachtdagen 2016 by Iemand91, on Flickr
[..]
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:
[ link | afbeelding ]747-8i LN1519 & LN1523 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Al ging een van de twee naar het fuel dock begin deze maand:
[ link | afbeelding ]Fuel Dock on 6.10.2016 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Dus mogelijk wordt die (of beide) elders opgeslagen.
Het Multi Role Tanker Transport-project inderdaad. De NAVO doet de aankoop van 4 Airbus A330 MRTT toestellen en de toestellen moeten dan worden gebruikt door meerdere landen (Nederland en o.a. Noorwegen en Polen, maar mogelijk meer landen). Schijnbaar leidt Nederland dit project en wensen zij dat de toestellen op Eindhoven worden gestationeerd.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:26 schreef naiipajiiau het volgende:
De KDC10's gaan in de komende jaren overigens vervangen worden door nieuwe tankers. De a330 zo uit mijn hoofd, maar dan met boom natuurlijk.
Zeker imposant inderdaad:quote:Toch heeft dat toestel (de KDC10) wel wat met die grote lompe staartmotor.
Dat is alweer ruim 2 jaar geleden, zie mijn post van 11 april 2014.quote:Ze hebben er nog maar 2 nu. Vorige jaar (?) was de laatste vlucht van de T-255 heb ik toen nog gezien. Dat toestel is gesloopt nu. Doodzonde... Mensen die erop gevlogen hebben waren er knap beroerd van.Het doet je ook wel wat als je dat toestel dag in dag uit gezien hebt. Of hij je jarenlang naar allerlei bestemmingen gevlogen heeft. Dat was ook één van de redenen hem niet ook te slopen in Eindhoven. Hij stond daar uiteindelijk heel lang heel zielig continue in de regen geparkeerd op het platform.
En er zat ook enorm veel geld in de modernisatie.. maarja. Het kostte teveel, het zijn ook oude kisten...jaren 70 alweer geloof ik.
Dat is gebruikelijk bij het opslaan/slopen van toestellen.quote:edit: Valt me nu trouwens pas op hoe ze eerst de titel snel overgeverfd hebben...
Het toestel waar wij het over hebben (T-255) is van World Airways/United Airlines geweest.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat waren toch oude Martinair kisten of niet ?
En de c130 lui waren op hun beurt blij dat dit keer de aandacht een keer niet naar de dc10 ging. Die landt normaal gesproken op de grote vliegvelden waar camera ploegen etc. ook komen (waardoor ze dus gefilmd kunnen worden) niet die dirt-stripes waar de c130 ook kan landen in gebieden waar je liever gewoon helemaal niet komt. Maar dat is de kracht ook van de c130. De c17 heeft overigens ook kisten terug gevlogen. Dit was wel de Australische c17. Wel grappig want de c17 was natuurlijk binnen een mom van tijd terug (jet engines) en ze moesten voor het plaatje op TV wachten tot ze enigsinds gelijk konden landen. De c130 is zo snel niet :-) Hij kan ook niet bijgetankt worden door de dc10 door het grote verschil. Nederland heeft een "gedeelde" c17 in hongarije, bij Pápa. Vliegen daar idd ook Nederlanders op die c17 kisten. Aantal vliegen er nu ook weer c130. C17 is trouwens echt een indrukwekkend ding vind ik die staart steekt echt meters boven veel bebouwing uit. Ken iemand die op de c130 vliegt. En ook die specifieke kistenvluchten gedaan heeft. En iemand op de dc10, grappig hoe er toch altijd een rivaliteit is tussen die squadrons haha.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef tripel7 het volgende:
De KLu heeft de beschikking over een redelijk aantal C-17 uren van de NATO pool, dat ze er niks mee doen is anders (een vriend van mij die erop vliegt steekt het ook behoorlijk dat hun destijds niet de lichamen uit Oekraïne mochten terug vliegen, maar dat het persé de C-130 moest zijn.)
Zomerseizoen? Behoefte aan meer capaciteit?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:11 schreef inkjet het volgende:
Het valt me op dat de laatste ruime week de 787's van KLM minder vluchten uitvoeren dan eerder het geval was. In plaats van 4 of 5 uitgaande vluchten per dag zijn het er maar drie en soms vier. Vandaag en gisteren werd bijvoorbeeld ook de 871 uitgevoerd door PH-BVP. Dat toestel vloog trouwens eergisteren ook de 607, die eerder ook door een 787 werd uitgevoerd.
Wat kan de oorzaak van deze aanpassing zijn?
Naar Caïro past tegenwoordig wel in een 737 denk ik. Vraag naar reizen maar Egypte is toch bijna volledig ingestort?quote:Op woensdag 22 juni 2016 03:52 schreef FredvZ het volgende:
Het lijkt erop dat er wat geschoven is, PH-BHA heeft bijvoorbeeld KL554 gevlogen, die eerder nog door 777-200's werd gevlogen.
Kan me goed voorstellen dat de vraag naar vluchten naar Caïro is afgenomen en die naar Delhi vanwege de aankomende zomervakantie juist is toegenomen.
Beter gaan ze naar Vilnius vliegen. Nu zit je bijna 3 uur in een Dash8 te koekeloerenquote:Op woensdag 22 juni 2016 09:24 schreef boriq het volgende:
Na Aer Lingus en Ryanair gaat ook KLM het vanaf 30 oktober proberen op Amsterdam - Dublin, ze zullen de E190 gaan gebruiken op deze route.
Vluchttijden;
KL935 AMS1200 – 1240DUB E90 D
KL939 AMS2120 – 2200DUB E90 D
KL932 DUB0555 – 0830AMS E90 D
KL936 DUB1315 – 1550AMS E90 D
via airlineroute
Aer Lingus en Ryanair vliegen beide al 4x/dag op deze route
Ik zat dit gisteravond al te tikken maar toen liep de browser van m'n k*tlaptop vast.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:24 schreef boriq het volgende:
Na Aer Lingus en Ryanair gaat ook KLM het vanaf 30 oktober proberen op Amsterdam - Dublin, ze zullen de E190 gaan gebruiken op deze route.
Vluchttijden;
KL935 AMS1200 – 1240DUB E90 D
KL939 AMS2120 – 2200DUB E90 D
KL932 DUB0555 – 0830AMS E90 D
KL936 DUB1315 – 1550AMS E90 D
via airlineroute
Aer Lingus en Ryanair vliegen beide al 4x/dag op deze route
En vorige week donderdag postte ik dat de twee overgebleven MD-11 vrachttoestellen van Martinair op 1 en 8 juli uit de vloot gehaald zouden worden.quote:Iran Air, the Islamic Republic’s state carrier, has signed a memorandum of understanding with Boeing Co. to buy narrow- and wide-body aircraft, in the first transaction by the U.S. planemaker since sanctions were lifted in January.
The purchase includes a mix of 737 and 777 models, Iran Air said in a statement on its website. The carrier will obtain the planes through a lease-purchase agreement, pending clearance from the U.S. and Iran. Boeing said any contracts with Iran’s airlines will depend on U.S. government approval.
The country intends to buy 100 jetliners from Boeing, Ali Abedzadeh, director of Iran’s Civil Aviation Organization, said in a newspaper interview earlier this week. There were no details on the total figure in Tuesday’s statements.
(...)
The agreement follows a $27 billion order by Europe’s Airbus Group SE in January. The plane manufacturers are competing in one of the few remaining untapped jet markets as a weak global economy saps demand in other regions. Iran says it needs 400 long-range and 100 short-range jets and sees $50 billion in aircraft investments after years of sanctions left its aging fleet in dire need of upgrading.
Er zijn eerder ook 787's ingezet op Cairo, afgewisseld met 777's. De 777 vliegt daar met name op vanwege de Cargo heb ik me laten vertellen. Punt is, als men 787 naar 777 verschuivingen doet vanwege de capaciteit dan zou het toch redelijk zijn de 787's ergens anders voor in te zetten? Nu is er gemiddeld ongeveer een uitgaande vlucht minder per dag, dat is best stevig op een totaal van vijf toestellen. Een verklaring zou kunnen zijn dat er een onderhoudsperiode is ingezet voordat het topseizoen begint.quote:Het lijkt erop dat er wat geschoven is, PH-BHA heeft bijvoorbeeld KL554 gevlogen, die eerder nog door 777-200's werd gevlogen.
Kan me goed voorstellen dat de vraag naar vluchten naar Caïro is afgenomen en die naar Delhi vanwege de aankomende zomervakantie juist is toegenomen.
quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
Ja; deze gaat inderdaad opgeslagen worden in de woestijn voor 'long term storage' i.p.v. 'short term storage' op Paine Field:quote:Op maandag 20 juni 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:
[ link | afbeelding ]747-8i LN1519 & LN1523 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Al ging een van de twee naar het fuel dock begin deze maand:
[ link | afbeelding ]Fuel Dock on 6.10.2016 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Dus mogelijk wordt die (of beide) elders opgeslagen.
En nu gaan er volgens ingewijden ook 747-8i toestellen bij de deal zitten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air Agrees to Buy Boeing 737, 777 Jets in Landmark Deal
Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd?quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:57 schreef biertapper het volgende:
Stukje omvliegen vanwege het onweer:
[ afbeelding ]
Misschien hebben ze een aantal koffers overboord gekieperd.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd?
Nee, maar wel een van de laatste rotaties.quote:
Weer een update.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Weer een update.
Een van de gebouwde Transaero 747-8i's was in beweging op Paine Field de afgelopen dagen.
En dat lijkt dus nu bekend waarom.
De toestellen voor Iran Air lijken bekend.
Lease met Boeing support:
- 29 737NG
Direct buy:
- 6 737NG
- 40 737 MAX
- 15 777-300ER
- 15 777-9
- 4 747-8i
Totaal 109 toestellen.
De 4 orders voor 747-8i's van Transaero gaan naar Iran Air.
De twee gebouwde toestellen worden voorbereid voor testvlucht om daarna opgeslagen te worden totdat de deal helemaal rond is. Helaas dus feitelijk geen extra orders voor de 747-8i.
Dit is dus naast Airbus orders van 118 toestellen:
- 21 A320ceo
- 24 A320neo
- 27 A330ceo
- 18 A330-900neo
- 16 A350-100
- 12 A380
Alle 227 toestellen dus voor Iran Air alleen. Overige Iraanse maatschappij zijn (nog) niet meegerekend.
En ander nieuws: de vliegtuigen met meeste aantal stoelen ooit komen naar Nederland: op 3, 6 en 7 juli komen de 615 stoelen tellende - business- and economy-only - A380 naar Amsterdam.
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
En over Emirates A380's gesproken; vandaag vloog hun 91e A380 voor het eerst.
Wat zo bijzonder hieraan is; is het feit dat dit hun eerste A380 met Rolls Royce motoren wordt.
Hun eerste 90 (waarvan dinsdag de 80e is geleverd) hebben Engine Alliance GP7000 motoren.
Vanaf nu worden de nieuwe geleverd met Rolls-Royce Trent 900 motoren.
[ link | afbeelding ]Emirates A380-842 msn 225 by dn280tls, on Flickr
De levering van hun 80e toestel afgelopen dinsdag:
[ afbeelding ]
Een dikke middelvinger naar de republikeinen misschien ?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Dat zal wel meevallen. De Britten handen er voor de EU nog wel eens een handje van om korte vluchten of boottripjes te maken om zo taxfree te kunnen shoppen. Als ze straks uit de EU zijn, komt die markt weer helemaal terug.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!quote:
Wat doe jij in NLquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!
Vliegtuigspotten. Nee, even op bezoek bij familie dit weekend.quote:
Schopje naar LIF / [Hardlopen] #1118 Over toppen en door dalen naar de top 2 Wel leukquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vliegtuigspotten. Nee, even op bezoek bij familie dit weekend.
Voor de sportieve luchtvaartmedewerkers een aanrader:
http://www.anna.aero/2016(...)-iata-slots-hamburg/
Ga dit jaar proberen aan de start te staan in Budapest!
Corsair heeft wel een rondgevlogen met 587 stoelen in een 747-400 maar dat is na een nieuwe indeling ook verminderd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef DeeBee het volgende:
Is er niet ooit een ultra high density 747 geweest met meer stoelen? Of was dat alleen een noodvlucht met meer pax?
Edit: gewoon even Googlen is inderdaad het handigste: http://www.guinnessworldr(...)gers-on-an-aircraft/
1000+ man in een 747.
Dit dus:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Iran heeft een shitload aan vliegtuigen nodig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:21 schreef FredvZ het volgende:
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.
Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?
Dat zijn toch Ierse bedrijven?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijt
EasyJet is Brits, Ryanair is Iers. Beiden leven vooral van de routes tussen Londen en de EU en die vrijheden kunnen op die routes zomaar wegvallen.quote:
quote:A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight when the crew decided to descend the aircraft to FL170 and return to Singapore due to an oil leak at the right hand engine (GE90). The aircraft landed safely on Singapore's runway 20C about 2:20 hours later and slowed down. While passengers broke into clapping and cheering and the aircraft turned off the runway, a spark was seen at the right hand side causing the right hand engine and wing to catch fire, the aircraft stopped on the taxiway, emergency services sprung into action and extinguished the fire, the crew kept the passengers on board while firefighters doused the fire. The passengers subsequently disembarked via stairs. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage to right engine and right wing.
The airline reported the aircraft returned due to an engine oil warning light, the right hand engine caught fire after the aircraft touched down, the fire was put out by airport emergency services. The passengers disembarked via stairs and were bussed to the terminal.
A replacement Boeing 777-300 registration 9V-SWF is estimated to reach Milan with a delay of 9 hours
Ligt eraan in hoeverre bepaalde delen van de vleugel zijn beschadigd. Persoonlijk denk ik dat deze nog wel opgelapt kan worden.quote:
quote:Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.
Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.
Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:
[ afbeelding ]
Dat klopt. Dat is inderdaad het enige toestel met Martinair kleuren en er zijn geen plannen bekend om dat toestel uit te faseren. Er kan natuurlijk altijd weer een andere livery op komenquote:Op maandag 27 juni 2016 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij zag ik gister nog wel de PH-MPS staan, toen ik zelf vertrok vanaf AMS. Dit is dan de enige kist in MP livery nog? Of gaat deze er ook al snel uit?
PH-MCU vertrekt komende vrijdag 1 juli om 09:15 uur naar Miami om vervolgens door te vliegen naar de woestijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:19 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer vertrekken ze? Kan ik ze vrijdag nog zien?
Er komt geen vervanging voor deze toestellen.quote:Waren er teveel vrachtvliegtuigen trouwens of komt er nog vervanging voor de md11's?
Moet je wel verschil zien tussen de passagiers- en vrachtmarkt.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:28 schreef Woods het volgende:
De economie trekt sterk aan, er worden meer passagiers dan ooit vervoert en KLM groep reduceert hun vloot waar andere airlines groeien. Zal wel met Air France te maken hebben of met wanbeleid aan de top bij KLM.
Misschien zie ik die nog wel dan... Om 10:20 vlieg ik naar Vilniusquote:Op maandag 27 juni 2016 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCP doet op vrijdag 8 juli om dezelfde tijd dezelfde route.
Of gaan specialiseren; als ik mij het goed herinner vervoert AF/KLM de helft van het totaal aantal paarden dat per vliegtuig wordt vervoerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Al had AF-KL-MP Cargo wel meer kunnen doen denk ik, want ze hadden altijd best een prima model. Maar nu kunnen ze beter compleet stoppen, vliegen met een paar van die kisten schiet ook niet op.
En een kabelbaan op die berg. Loopt precies langs het vliegveld. Je hebt echt een bizar mooi uitzicht op het vliegveld in dat ding. Hier in Europa bijna ondenkbaar, dat je zoiets langs een vliegveld bouwt. In Hong Kong is dat heel normaal.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:35 schreef Sparqq het volgende:
Afgelopen zondag is een kist van Shenzhen Airlines bijna op een berg gevlogen in Hong Kong
http://avherald.com/h?article=49a600d8
https://www.flightradar24.com/data/flights/zh9041/#a244913
Nooit meer die fantastische plaatjes??quote:KLM zet stevig in op Sint Maarten met directe route
AMSTELVEEN - KLM zet komende winter stevig in op Sint Maarten door voor het eerst rechtstreekse vluchten van en naar het Bovenwindse eiland uit te voeren. Nu nog wordt Sint Maarten aangevlogen in combinatie met Curaçao. Vanaf 30 oktober voert KLM drie keer per week een retourvlucht Amsterdam-Sint Maarten uit met een Airbus A330-200.
Op dit moment vliegt KLM drie keer per week met een Boeing 747-400 rechtstreeks van Schiphol naar Sint Maarten. De terugvlucht wordt echter uitgevoerd via Curaçao, wat een flinke omweg betekent. De meeste passagiers stappen doorgaans uit op het benedenwindse eiland.
Maho Beach
Nu krijgt Sint Maarten dus voor het eerst een dedicated KLM-lijndienst. Volgens KLM zal de nieuwe rechtstreekse A330-vlucht Sint Maarten-gangers op de terugweg vier uur en twintig minuten reistijd besparen. Het betekent ook dat vliegtuigspotters en badgasten het op het populaire Maho Beach voortaan moeten doen zonder de indrukwekkende aanblik van landende Boeing 747's van KLM.
KLM vliegt komend winterseizoen dus wekelijks drie keer rechtstreeks op Sint Maarten met de A330-200, die plaats biedt aan 243 passagiers. Daarnaast staan zeven wekelijkse non-stop vluchten naar Curaçao gepland. Op deze route zet KLM een Boeing 747-400 met 408 stoelen in.
Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.quote:
Ze gaan zo wel stevig de concurrentie aan met TUI.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nooit meer die fantastische plaatjes??
Even zien: dit jaar de BFK/A/D/P dat is dan 16 over. De BFN zou in maart gaan en de BFE in mei dan hangt het er inderdaad vanaf wanneer de zomer begint :-) In 2016 moet dat moment nog komen helaas.quote:Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.
Maar zal wel minder worden want zodra het zomerseizoen 2017 begint zijn er maar liefst 5-6 extra 747's uitgefaseerd en zijn er nog maar 14 of 15 747's toestellen over...
Als ik in deze context zomer of winter noem heb ik het over zomer- winterseizoen in de luchtvaart.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:18 schreef inkjet het volgende:
Even zien: dit jaar de BFK/A/D/P dat is dan 16 over. De BFN zou in maart gaan en de BFE in mei dan hangt het er inderdaad vanaf wanneer de zomer begint :-) In 2016 moet dat moment nog komen helaas.
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef inkjet het volgende:
De maatschappijen Corendon, Arkefly, Transavia en KLM hebben vandaag een nieuw record gevestigd qua inzet van vliegtuigen. Er hebben er maar een paar geen enkele vlucht uitgevoerd vandaag 18u:
PH-EZB (staat al een paar weken met pech in Stuttgart)
PH-BFS (gewoon in Amsterdam)
PH-BFW (al bijna twee maanden in D-Check)
Daarnaast zou je PH-BHG kunnen meetellen maar die wordt pas morgen operationeel.
Uiteraard, mijn opmerking is meer een zure grap over het fijne zomerweer dat we hebben momenteel (NOT). Misschien gaat de BFF extra, na de BFN en BFE zouden de BFR (nov) en BFC (dec) komen. Maar ja, alles subject to change natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als ik in deze context zomer of winter noem heb ik het over zomer- winterseizoen in de luchtvaart.
In dit geval dus vanaf 26 maart 2017. En dan is -BFE nog - weliswaar even - in gebruik.
-BFF gaat geloof ik ook in het zomerseizoen 2017 weg.
Vertel mij wat.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef inkjet het volgende:
Uiteraard, mijn opmerking is meer een zure grap over het fijne zomerweer dat we hebben momenteel (NOT).
... en meteen weer onderweg naar Neurenberg als KL1891...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:06 schreef boriq het volgende:
[..]
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955
De BFS is net onderweg als KL855, dan blijft alleen de BFW over als toestel dat de hele dag aan de grond heeft gestaan.quote:[
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955
Momenteel maakt ze haar allerlaatste vlucht. Naar Victorville...quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenvroeg om 09:15 uur vertrekt deze dame voorgoed van Nederlandse bodem.
"Prinses Máxima" vliegt morgen eerst met vrahct naar Miami, daarna door naar haar laatste rustplaats in de woestijn.
Sinds MH17 volgt Jet Airways die zuidelijkere route tussen India en Amsterdam/Brussel/Londen. KLM gaat er blijkbaar aan de noordkant omheen.quote:Op zondag 3 juli 2016 08:01 schreef spapaars het volgende:
Vertrokken vanuit Delhi, en totaal verschillende routes genomen.
[ afbeelding ]
Il96?quote:Op zondag 3 juli 2016 18:53 schreef Woods het volgende:
Close call
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v20]afbeelding[/url] ]
IL86 zo te zien, want geen wingletsquote:
Nou nou nou.... Lufthansa en UPS hebben ze sowieso nog.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen zeer waarschijnlijk een dagje Schiphol. Hopelijk staat de Martinair MD-11 nog buiten.
Zal dan de laatste keer zijn dat ik een McDonnell Douglas MD-11 zie in mijn leven.
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:43 schreef derLudolf het volgende:
Nou nou nou.... Lufthansa en UPS hebben ze sowieso nog.
Zeg nooit nooit. Geen idee waar de vrachtterminals aan bijvoorbeeld Lufthansa zitten maar Frankfurt is toch ook niet het eind van de wereld Sowieso kan het op verre reizen wel uit daar even te kijken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.
Frankfurt en Köln/Bonn zijn goed te doen hoor Ook prima spotten daar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.
Die is wel gruwelijk...quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:41 schreef Woods het volgende:
Vanochtend de oranje 777 overzien vliegen. Het zou airlines sieren om dit meer te doen speciale liveries. Zoals ik eerder postte retro liveries of zoals Japan Air met Pokémon of de recentere Star Wars 787.
[ afbeelding ]
Een goede reden waarom dat niet zoveel gebeurdquote:Op woensdag 6 juli 2016 18:41 schreef Woods het volgende:
Vanochtend de oranje 777 overzien vliegen. Het zou airlines sieren om dit meer te doen speciale liveries. Zoals ik eerder postte retro liveries of zoals Japan Air met Pokémon of de recentere Star Wars 787.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Gruwelijk onoverzichtelijk, veel te wit en veel dode ruimte. Je blijft aan het scrollen nu...quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens.....
Inderdaad! Kijk er sinds de nieuwe site bijna nooit meer op!quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens.....
quote:This is one of the most striking thunderstorm photos we’ve seen.
Taken from a plane at the moment of a lightning flash, it illustrates both the ferocity of a turbulent atmosphere and the beauty of Mother Nature. A strong, roiling updraft; a smooth, flat anvil; and the overshooting top — all features of intense developing thunderstorms.
The photo was taken over the Pacific Ocean from the cockpit of an airplane. The photographer and pilot, Santiago Borja, says he was circling around it at 37,000 feet altitude en route to South America when he captured this spectacular view.
Borja said it was difficult to get the shot in near-darkness and during a bumpy ride. “Storms are tricky because the lightning is so fast, there is no tripod and there is a lot of reflection from inside lights,” Borja told The Washington Post in an email.
“I like this photo so much because you can feel the amazing size of the storm and its power,” Borja said. “But at the same time it’s wonderful how peacefully you can fly around it in still air without touching it.”
Borja is a first officer for LATAM Ecuador Airlines. The photo was taken with his Nikon D750 camera south of Panama on a Boeing 767-300.
“I primarily enjoy nature, landscape and cityscape photography,” Borja said. “Since I carry my camera everywhere, I started trying to capture storms and in-flight experiences some time ago combining my two greatest passions: flying and photography.”
Best extreme dingen die ze hier uitvoeren volgens mij .quote:Gepubliceerd op 7 jul. 2016
Watch Boeing maneuver this All Nippon Airways 787-9 Dreamliner through the skies as it practices for the 2016 Farnborough Airshow. Learn more at www.boeing.com/787.
#Boeing100, #Dreamliner, #FIA16, #ANA
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.
Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.
Yep was mooi, ze nam al een belachelijk scherpe bocht bij de takeoff wat al gaaf was en later een mooie lowpass over oost om daarna weer met een flinke zwarte pluim definitief te verdwijnenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?
[ afbeelding ]
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog evenquote:
Dat is de invloed van Air France he: een kist wordt schoon afgeleverd en schoon ingeleverd, maar daartussen ziet zo'n kist nooit een wasstraatquote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even
quote:China Airlines from September 2016 is reducing service to Amsterdam, 3 months earlier than planned. From 05SEP16, the airline’s daily Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam service will be reduced to 4 weekly, on board Airbus A340-300 aircraft.
CI065 TPE2205 – 0035+1BKK0150+1 – 0915+1AMS 343 x136
CI066 AMS1415 – 0655+1BKK0825+1 – 1305+1TPE 343 x247
Previously the airline planned to reduce to 4 weekly from 01DEC16, coinciding with planned A350-900XWB service launch. Planned A350 operation from 01DEC16, remains subject to change, as Premium Economy Class reservation remains closed between 01DEC16 and 18DEC16.
Lijkt me wel inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:09 schreef Yvesss het volgende:
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
Poging to grap neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even
Nagenoeg alles wat ik over de cargo-markt lees zegt het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:23 schreef Woods het volgende:
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.
Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
Vreemd, ik zag hem donderdag middag nog de gate binnenrollen toen ik terug kwam van vakantie, gisteren stond ze geloof ik ook gewoon op de buffer langs de A4quote:Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.
[ afbeelding ]
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:54 schreef larsico het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
De A380 vliegt vanaf PEKquote:Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.
[ afbeelding ]
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:11 schreef Yvesss het volgende:
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.
[ afbeelding ]
Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.
quote:July 7, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBH operating BA7 London Heathrow – Tokyo Haneda was delayed entering Russian airspace due to a flight plan issue and made a loop over Joensuu in Finland. The aircraft then entered Russian airspace and flew for two and a half hours when it turned back close to Sidorovsk due, we understand, to the new flight path being too long to reach Tokyo without refuelling and the failure to find a suitable fuel stop within Russia. The initial plan was to refuel at Helsinki but crew would not then have had sufficient hours to reach Tokyo and so the decision was made to return to London Heathrow.
quote:July 9, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBF arrived into Tokyo Haneda this morning as BA7 from London Heathrow (depart London Heathrow 8th July). However due to the 24 hour delay on the arrival of the 7th July BA7 service there is no rested crew available to operate the return BA8. The aircraft will therefore overnight at Tokyo Haneda.
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
Kan het zijn dat het niet in de iOS versie zit? Ik heb wel de betaalde versie van de app.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:59 schreef Yvesss het volgende:
[..]
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
Ok, bedankt (land het wel vroeger, of later in AMS dan het vorig seizoen)quote:
Ah oké, ik snap het. Zeer interessant! Thanks voor de links!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.
Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
7 personen aan boord; 2 piloten, 1 mechanic en 1 loadmaster. 3 doden.quote:A Lockheed C-130 Hercules crashed on takeoff from Montijo Air Base near Lisbon in Portugal and caught fire at around 12h30 local time.
Lijkt op een foutje van Flightradar, ze vliegen vrijwel naast elkaar:quote:Op maandag 11 juli 2016 16:39 schreef Sunri5e het volgende:
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?
[ afbeelding ]
Moet je nagaan: meer dan het totale aantal 73's wat bij Nederlandse maatschappijen rondvliegt (ex. summer leases).quote:100 A321neo (firm)
Dit is dus bovenop de al reeds bestelde 60 737-MAX8 die TUI al besteld heeft. Die gaan we ook in Nederland zien, als TUI niet gaat schuiven met toestellen kan het best zijn dat TUI Airlines Nederland als een van de laatste de 737MAX-en krijgt: de vloot is relatief jong vergeleken met andere onderdelen van de groep.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:04 schreef Iemand91 het volgende:
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
quote:London, 12 July 2016 – In line with the current order intake, Airbus has decided to target 12 A380 deliveries per year from 2018.
“With this prudent, proactive step we are establishing a new target for our industrial planning, meeting current commercial demand but keeping all our options open to benefit from future A380 markets, which we consider in the environment of ongoing aviation growth and constrained airport capacity as a given,” says Fabrice Brégier, Airbus President & CEO. “We are maintaining, innovating and investing in the A380, keeping the aircraft the favourite of passengers, the airlines and airports - today and in the future. The A380 is here to stay!”
Airbus reached breakeven at 27 aircraft deliveries in 2015. The company will continue to improve the efficiency of its industrial system to achieve breakeven at 20 aircraft in 2017 and targets additional cost reduction initiatives to lower breakeven further.
With passenger traffic doubling every 15 years, the A380 is the one and only solution for sustainable growth at congested airports. Today, 18 global leading airlines have ordered a total of 319 A380s so far, building their brand with this flagship aircraft. The 193 megaliners that have been delivered to
13 operators serve over 100 routes on an ever expanding global network. Today every three minutes an A380 takes off or lands. In 2016, 14 aircraft have been delivered so far and underlines a stable production performance with the backlog standing at 126.
The 193 A380s in operation today are serving 38 of the 55 global aviation megacities (47 of which are either growth or schedule-constrained). The number of megacities will rise to 93 by 2035, serving
2.5 million daily passengers and 95%+ of long-haul traffic.
Passengers love the A380 and the aircraft is clearly the passengers’ aircraft of choice. Independent studies show that 60 percent of passengers make an extra effort to fly on the comfort-leading double-deck mega-liner. Airbus is supporting this distinctive travel behaviour through a new, unique IflyA380.com booking assistant launched at Farnborough Airshow this year. Operated in full partnership with the A380 airlines around the world the website enables passengers to prioritize and select the A380 when making their travel arrangements.
Airbus expects that based on the flexibility within the wider Airbus programme ramp up environment and also opportunities within other Airbus Group Divisions, the impacts on employment will be mitigated.
quote:Following one of the longest and most exhaustive investigations in our history, on July 8, 2016, the FBI redirected resources allocated to the D.B. Cooper case in order to focus on other investigative priorities. During the course of the 45-year NORJAK investigation, the FBI exhaustively reviewed all credible leads, coordinated between multiple field offices to conduct searches, collected all available evidence, and interviewed all identified witnesses. Over the years, the FBI has applied numerous new and innovative investigative techniques, as well as examined countless items at the FBI Laboratory. Evidence obtained during the course of the investigation will now be preserved for historical purposes at FBI Headquarters in Washington, D.C.
The mystery surrounding the hijacking of a Northwest Orient Airlines flight in November 1971 by a still-unknown individual resulted in significant international attention and a decades-long manhunt. Although the FBI appreciated the immense number of tips provided by members of the public, none to date have resulted in a definitive identification of the hijacker. The tips have conveyed plausible theories, descriptive information about individuals potentially matching the hijacker, and anecdotes—to include accounts of sudden, unexplained wealth. In order to solve a case, the FBI must prove culpability beyond a reasonable doubt, and, unfortunately, none of the well-meaning tips or applications of new investigative technology have yielded the necessary proof. Every time the FBI assesses additional tips for the NORJAK case, investigative resources and manpower are diverted from programs that more urgently need attention.
Although the FBI will no longer actively investigate this case, should specific physical evidence emerge—related specifically to the parachutes or the money taken by the hijacker—individuals with those materials are asked to contact their local FBI field office.
Jawel; en nog wel meer: D. B. Cooper in popular culturequote:Op donderdag 14 juli 2016 02:10 schreef Adrie072 het volgende:
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
quote:- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)
Je hebt natuurlijk nog de Iran Air en All Nippon Airways 'orders'. Die van ANA zijn vrij zeker, maar van Iran Air is nog alles behalve zeker.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:03 schreef flipsen het volgende:
Maar dus geen enkele nieuwe order voor de 380? Duur prestigeprojectje geweest van Airbus geloof ik. Maar goed, dan streept weer aardig weg tegen:
Emirates wordt nu in groei tegengehouden door Dubai Airport. (even de situatie met het personeel niet meegerekend).quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:42 schreef inkjet het volgende:
Hoe groot moet het tekort aan slots worden voordat de 380 en 747-8 gaan verkopen?
De opstelling:quote:SEATTLE - Vliegtuigbouwer Boeing viert dit weekend zijn honderdjarig bestaan met een besloten feestje op Boeing Field in Seattle. Slechts personeel, gepensioneerd personeel en hun familieleden zijn welkom in het Museum of Flight, maar ze krijgen wel wat bijzonders te zien: een line-up van de Boeing 7-series.
Speciaal voor de gelegenheid zullen alle door Boeing gebouwde verkeersvliegtuigen op een rij worden gezet, van de 707 uit de jaren vijftig tot en met de 787 van nu. In totaal zullen twintig huidige en historische toestellen worden tentoongesteld.
De vliegtuigen die deelnemen aan de line-up druppelen intussen binnen. Zo is inmiddels een Boeing 707 van Omega Tanker op Boeing Field geland voor deelname aan de line-up, net als een 757-200 van United Airlines.
Ook de 787-9 Dreamliner van ANA die eerder deze week op Farnborough te zien was is inmiddels in Seattle aangekomen. En een volledig witte Boeing 747-8, die gebouwd is voor het inmiddels failliete Transaero uit Rusland, heeft een korte ferryvlucht gemaakt van Everett naar Seattle.
In 2007 zette Boeing op Paine Field in Everett ook al eens de volledige 7-series op een rij, toen van de 707 tot en met de 777. Dat gebeurde in het kader van de festiviteiten rond de roll-out van de eerste 787 Dreamliner.
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 07-07-2016 om 22:00:22 The first arrival for the #Boeing100 #7SERIES line-up is @united 757-200 to the @museumofflight. What a sight! reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 07:00:13 A Boeing 707-338C owned by @OmegaTanker has arrived in #Seattle for the #Boeing100 #7series line-up. Welcome! reageer retweet
twitter:woody2190 twitterde op woensdag 13-07-2016 om 06:15:30 LN1523 (Transaero NTU) was ferried to Boeing Field for the #7series lineup on Friday June 15th. reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 08:45:08 The @FlyANA_official 787-9 #dreamliner has arrived to @museumofflight for the #Boeing100 #7series line-up. #FIA16 reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 20:56:41 A @cathaypacific 747-8 Freighter has just arrived to the @museumofflight for the #Boeing100 #7series line-up. reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:07:00 The world's largest #777 operator, @emirates has just arrived with their 777-300ER to @museumofflight for #Boeing100 reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:49:21 Another exciting arrival to @museumofflight for the #Boeing100 #7series line up, a @FedEx 767-300 Freighter. reageer retweet
twitter:DWHonan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:48:28 Incredible @BoeingAirplanes #Boeing100 #7series lineup at @museumofflight #BoeingField #happybirthday reageer retweet
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:52 schreef Iemand91 het volgende:
De line-up:[ afbeelding ]twitter:DWHonan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:48:28 Incredible @BoeingAirplanes #Boeing100 #7series lineup at @museumofflight #BoeingField #happybirthday reageer retweet
Op deze foto ziet het er erg rommelig uit inderdaad.quote:En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten.
Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:54 schreef FredvZ het volgende:
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.
Die 747-8F van Cathay staat dichterbij dan de 747-8i van Transaero, maar die laatst genoemde lijkt veel groter
En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten. Geen idee waar we naar kijken, maar het lijkt om een slechte photoshop.
twitter:TravelGov twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 13:20:07 All airlines prohibited by FAA from flying to US from #Turkey directly or w /stopover. https://t.co/Fe9lQmhPW7 reageer retweet
Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:
[ afbeelding ]
Die foto ziet er een beetje raar uit omdat de toestellen zo geschakeld/schuin voor elkaar staan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:24 schreef FredvZ het volgende:
Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.
Mooi weer was er wel, maar de Red Arrows kwamen alleen maar twee keer zonder verdere kunstjes langs vliegen. "Te gevaarlijk" sinds het ongeluk in Shoreham vorig zomer. http://aerobaticteams.net(...)V2LDinwtebs.facebookquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef LintuxCx het volgende:
Hopen op mooi weer dit weekend, dan weer lekker met m'n camera spelen @ Farnborough
Omdat de motor voorin zit misschien?quote:Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Ze zijn breder dan de normale limiet om zoveel mogelijk mensen mee te nemen- en als je goed kijkt is de cabine groot maar heeft de chauffeur niet veel ruimte - daar zit de motor.quote:Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schipholquote:Op zondag 17 juli 2016 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Aha. Geen idee dat die motoren zo groot waren. Op Schiphol hebben ze 'normale' bussen geloof ik.
Hoezo waren die te groot?quote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?quote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Te groot voor Schiphol? In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor tochquote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Echt lekker warm zullen ze in elk geval niet worden op een luchthaven nee.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?
bron: NOSquote:[...]
Daarbij zet KLM vandaag grotere toestellen in zodat meer mensen kunnen worden vervoerd,
[...]
Hé ze liegen niet, groter is groterquote:Op maandag 18 juli 2016 14:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
bron: NOS
"Grotere toestellen" houdt in dit geval in dat er vanavond een 737-800 ipv de gebruikelijke 737-700 wordt ingezet. Scheelt toch zeker 38 stoelen...
1 toestel dat groter is, zijn nog geen groetere toestellenquote:Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
[..]
Hé ze liegen niet, groter is groter
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waarquote:Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.
Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.
Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
Misschien nog een nasleep van de ramp met het Germanwings toestel en vakantievluchten die naar mijn idee tegenwoordig meer vanaf Keulen vertrekken?quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Stakingen van Lufthansa, stagnerende markt voor vliegvakanties.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Dat ligt aan de desbetreffende afhandelaar, niet aan de luchthavenquote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!quote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Te groot voor Schiphol? In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Wat voor een werk doe je?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef G-Pier het volgende:
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.quote:
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:58 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:04 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Dankjewel! Als er iets is wat mijn beweging stimuleert is het werken op Schiphol wel haha! Vooral van de G via de passage naar Bemanningscentrum.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!
Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.quote:[
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:01 schreef inkjet het volgende:
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc.. Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?
Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
What the fuckquote:Op woensdag 20 juli 2016 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
De foto's van deze user op Airliners.net
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)bae8b32b4]afbeelding[/url] ]
En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen.
Heel fijn met het weer van vandaag. NOT. He, waarom staan de frequent flyers ditmaal niet te dringen bij de gate? :-)quote:De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc..
Valt mee. Weet niet hoe oud ze precies zijn maar ik vermoed dat die gewoon aan de Stage IV norm voldoen en SCR en/of EGR gebruikenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef airportmadness het volgende:
Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
De vernieuwing van de vloot voor 2017 is wel min of meer bekend met twee 787's (BHL/M) en twee Triples (BVS/U). Na 2017 is het nog behoorlijk onduidelijk. Komen er A350's of niet? Welke toestellen vervangen de full-PAX 747's? Hoe verloopt de levering van de 787's? Als er in 2018, 19 en 20 nog steeds 4 toestellen per jaar komen kun je qua aantal de 74's net vervangen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..
Je kunt vrij uploaden ja. Maar zo'n 50-70% word geweigerd. En daar hebben ze dan ontzettend veel redenen voor; teveel ruis, object wat in beeld staat, te donker/licht, focus, blur etc. etc. etc.quote:Op woensdag 20 juli 2016 00:56 schreef NewHorizon het volgende:
What the fuck
Overigens was ik altijd in de veronderstelling dat het gewoon vrij uploaden was? Zit daar nog een moderator tussen dan?
Aldus geschiedde:quote:Emirates Invited to Test O’Hare’s A380 Operations for a One-Time Commercial Flight on 19th July 2016
Thursday, July 14, 2016 — Dubai, U.A.E. – For the first time in the airport’s history, on July 19 2016 Emirates will fly one of its flagship A380 aircraft into Chicago’s O’Hare International Airport. Emirates has been invited by O’Hare International Airport, the Chicago Department of Aviation (CDA) and the City of Chicago to test the gate, operations and significant infrastructure improvements that have been implemented to accommodate A380 service.
“The arrival of Emirates’ A380 plane to O’Hare International Airport is exciting for the city of Chicago,” said CDA Commissioner Ginger S. Evans. “The improvement we’ve made at O’Hare to accommodate the A380 is one of many projects underway that will make Chicago more competitive and attractive for passengers and businesses. I want to thank Emirates for its commitment to Chicago.”
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 20-07-2016 om 00:24:04 Today’s #EK235 A380 (A6-EOE) was slightly damaged by a jet bridge at O’Hare upon arrival. Return possibly cancelled. reageer retweet
A350-1000quote:Op woensdag 20 juli 2016 10:52 schreef inkjet het volgende:
Welke toestellen vervangen de full-PAX 747's?
A380 zou ook leuk zijnquote:
De redenen zouden zijn:quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:26 schreef G-Pier het volgende:
Waarom heeft Airbus eigenlijk de cijfer 360/370 overgeslagen?
Er gaan lezingen dat (gerekend vanaf de A318) het modelnummer gerelateerd is aan de grootte van het toestel. Aangezien de de A380 significant groter is dan de A340 hebben ze wat ruimte over gehouden voor toestellen die kwa omvang tussen de A340 en A380 inzitten. Zoals de A350.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:26 schreef G-Pier het volgende:
Waarom heeft Airbus eigenlijk de cijfer 360/370 overgeslagen?
Dat zou erg gaaf zijn, een nieuwe trijet. Maar weinig waarschijnlijk denk ik? Een 777 kan het immers ook met 2 motorenquote:Op woensdag 20 juli 2016 18:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er gaan lezingen dat (gerekend vanaf de A318) het modelnummer gerelateerd is aan de grootte van het toestel. Aangezien de de A380 significant groter is dan de A340 hebben ze wat ruimte over gehouden voor toestellen die kwa omvang tussen de A340 en A380 inzitten. Zoals de A350.
Er bestaat een gerucht dat Airbus ooit met een verlengde versie van de A350-1000 komt met de naam A370 en drie motoren.
[ afbeelding ]
Ik zie het ook niet gebeuren tbh. Het tijdperk van de trijets is met het verdwijnen van de MD11 definitief voorbij.quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou erg gaaf zijn, een nieuwe trijet. Maar weinig waarschijnlijk denk ik? Een 777 kan het immers ook met 2 motoren
Dat kan eenvoudiger door meer 787's naar KLM te sturen :-)quote:Ik zie het nog wel gebeuren dat er 777's van AF naar KLM komen zodat ze zelf meer A350's kunnen houden.
Dat heeft 4 motoren en heeft de A380.quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:50 schreef FredvZ het volgende:
Er bestaat een gerucht dat Airbus ooit met een verlengde versie van de A350-1000 komt met de naam A370 en drie motoren.
[ afbeelding ]
Inkoppertje: bij zijn D-check!quote:Kwam deze tegen op Flightradar. Wanneer krijg die de nieuwe livery
Die Honeywell vliegt hier (Twente) nu net over en dus voor voor de derde dag op rij een rondje richting Bielefeld (Duitsland), iemand een idee waarom?quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:17 schreef Woods het volgende:
Honeywell 757 weer op Schiphol.
N757HW from Gander to Amsterdam http://fr24.com/N757HW/a6718c8
Gaat om B-LRA; Cathay Pacific's eerste Airbus A350; 2 maanden geleden aan de maatschappij geleverd.quote:Traveller thought he was opening an overhead luggage bin on a new Cathay Pacific Airbus A350; the flight left three hours late after repairs
A hapless traveller delayed fellow passengers by three hours after he mistakenly tore off a section of ceiling on a brand new Cathay Pacific aircraft on Wednesday.
The 280 passengers on the flight to Bangkok by an Airbus A350 on Wednesday morning were forced to wait while engineers carried out repairs to the aircraft before it was cleared for take-off.
The unnamed traveller, seated towards the rear of the plane, had attempted to open an overhead luggage bin, but instead managed to pull off a piece of ceiling panel, exposing a redundant space above and causing serious damage to the plane.
Engineers managed to repair the piece, but flight CX705 took off three hours late.
It is believed the passenger was allowed to continue on the flight without sanction.
Most airlines use signs on their aircraft to inform passengers not to open the non-existent overhead bins, but this aircraft did not.
The airline said the incident was a blip, and praised the introduction of its latest aircraft. It took delivery of the second of 48 next-generation aircraft last week. They will cost HK$124 billion in total.
Op werk draaien ze elke dag hetzelfde radiostation welke het flikt om nummers op dezelfde dag nog te herhalen(hiphop )quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:28 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk precies 11 dagen op Schiphol en alle omroepberichten over gatewijzigingen komen nú al in mijn dromen voor. Irritant is het niet maar overal waar ik de omroep hoor heb ik de drang om de omroep na te zeggen precies in synchroon.
quote:Russian adventurer Fedor Konyukhov has landed safely in a field on a private property in West Australia after setting a world record for circumnavigating the world solo in a hot air balloon.
The 64-year-old Konyukhov emerged from the balloon's gondola after more than 11 days aloft expressing his appreciation for the smell of the earth, and "how wonderful it is", according to millionaire businessman and fellow aviator Dick Smith, who was on hand to assist with the landing.
Konyukhov, who embarked on his epic journey from Northam in Western Australia on July 12, set the record of just over 11 days when he passed above the township 100 km north east of Perth, Australian national broadcaster ABC reported earlier.
The Russian balloonist beat the previous record of 13-1/2 days set in 2002 by the late Steve Fossett.
In completing the epic journey, Konyukhov flew directly over Northam, a feat described as "incredible" by Smith.
"After going 34,000 kilometers around the world he crossed the runway where he took off from," Smith said. "That's never happened before. It was mainly luck and it's just unbelievable."
Smith completed the first solo circumnavigation of the world by helicopter in 1983.
When Konyukhov broke the record he was directly over Northam at an altitude of approximately 6,000 meters and traveling at 60 kilometers per hour, Smith said.
He said the Russian had been advised to fly for another hour in search of safer terrain on which to land.
During the journey Konyukhov flew as high as 10,000 meters and dealt with extreme temperatures - as low as minus 56 degrees Celsius - that caused his oxygen masks and drinking water to freeze, ABC reported.
Konyukhov also had to cope with the failure of his heating system and fierce electrical storms, ABC said. On the last leg of the journey he was pushed far south toward Antarctica as he crossed the southern ocean between the Africa and Australia.
"It is scary to be so down south and away from civilization," Konyukhov wrote in one entry in a blog he updated at various points during the flight.
"This place feels very lonely and remote … just a thick layer of cyclonic clouds below me and dark horizon to the east."
Ongelovelijkquote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:
Russian balloonist sets world record for circumnavigation
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
May we have your attention for a gate change, Easyjet and Easyjet Switzerland flight 1044 to Basel, departure time 15:25, will now depart from gate M4.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:20 schreef Woods het volgende:
[..]
Op werk draaien ze elke dag hetzelfde radiostation welke het flikt om nummers op dezelfde dag nog te herhalen(hiphop )
Sterkte mij zou het echt niet onopvallen, die herrie klinkt voor mij toch allemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:20 schreef Woods het volgende:
[..]
Op werk draaien ze elke dag hetzelfde radiostation welke het flikt om nummers op dezelfde dag nog te herhalen(hiphop )
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Wist iemand dat de KLM ooit een Ilyusin heeft geleased?
http://klmhistorie.forum2(...).html?highlight=il62
Dat was juist de reden.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.
quote:Eithad EY28 Edinburgh to Abu Dhabi was delayed yesterday by about almost 20 hours due to the inbound flight having the wrong tow-bar loaded in the hold.
Flight was substituted from an A330 to a A340-600 and due to no suitable equipment in EDI the tow bar was dutifully loaded to assist the turnaround. Unfortunately when it came to pushback time the push back team realised that they'd been sent the tow-bar for a A340-500 instead of a -600 which is not compatible.
Cue aircraft having to be disembarked, police called to gate due p*ssed-off pax when informed of an initial 15 hour delay and an A340-600 taking up 2 stands at a busy EDI airport for the whole day.
The 0840 Schedule flight eventually left around 0330 the following morning.
quote:Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:
Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar
quote:SCHIPHOL - SWISS zet vanaf het winterseizoen de Bombardier CS100 ook in op vluchten van Zürich naar Amsterdam. De Zwitserse luchtvaartmaatschappij introduceerde het nieuwe vliegtuig eerder deze maand als eerste ter wereld op lijndienstvluchten. De CS100 zal vooral op rustigere momenten op vluchten naar Schiphol worden ingezet.
Routesonline meldt dat SWISS de nieuwe aanwinst komend winterseizoen op bijna veertig routes binnen Europa inzet. In het geval van Amsterdam gaat het slechts om een tot drie vluchten per week.
De CS100 (125 passagiers) wordt vanaf 30 oktober met name in het weekend zo nu en dan op vluchten naar Schiphol ingezet, zo blijkt uit de dienstregeling van de SWISS. De overige vluchten worden uitgevoerd met grotere Airbus A319’s, A320’s en A321’s.
Brussel hoort deze zomer al tot de vaste CS100-bestemmingen. Düsseldorf wordt vanaf 3 oktober door SWISS met het nieuwe vliegtuig bediend.
SWISS heeft in totaal dertig CSeries-toestellen in bestelling staan. Vijftien daarvan zijn CS100’s en vijftien zijn grotere CS300’s. De toestellen vervangen de Avro RJ-vloot van de Zwitserse luchtvaartmaatschappij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:Met zulke eisen ook niet zo gek dat die vacature niet snel vervuld zal wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij alle afhandelingsbedrijven gaat dat tegenwoordig zo. Paar damens/heren die een jaar of 17/18 zijn en net van school komen solliciteren erop, worden aangenomen maar maken zich alleen druk om het salaris. En dan na het hoogseizoen geen verlenging van het contract. De kwaliteit is tegenwoordig bij alle afhandelaren ver te zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken
Ik heb collega's die niet genoeg uren krijgen bij KLM PD en een baantje erbij nemen bij de assistentieservice om toch in de roulering te blijven én op airport te blijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:51:09 Possible computer issues affecting westbound transatlantic traffic, some flights holding. https://t.co/neafqRmyUB https://t.co/iFfoC9cWjv reageer retweet
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:54:28 Some flights now diverting as well.https://t.co/QSFDkHcZNohttps://t.co/c57HOoaVID https://t.co/Q2R6qMLyNy reageer retweet
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 17:00:09 And some flights just avoid Iceland FIR on their way to North America, because of the ATC computer failure. https://t.co/RYTrGVEqgv reageer retweet
Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:
Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar
[..]
quote:KLM rekent op komst Airbus A350
PARIJS - KLM gaat er nog gewoon vanuit dat de Airbus A350 rond het jaar 2020 in de vloot verschijnt. De Nederlandse maatschappij wil met zeven van deze toestellen gaan vliegen. Dat meldt topman Pieter Elbers desgevraagd aan Reismedia. De maatschappij bestelde samen met Air France een serie van deze toestellen en tevens een groot aantal Boeing 787-9 Dreamliners, waarvan er inmiddels zes actief zijn binnen de Nederlandse vloot.
KLM rekent in de periode tot 2024 op vijftien Boeing 787-9’s en zes 787-10’s. Aan boord van de 787-9 is plaats voor 294 passagiers verspreid over Economy Class (216 stoelen), Economy Comfort (48 stoelen) en World Business Class (30 stoelen). De grotere 787-10 zal vanaf 2020 worden geleverd. KLM onderzoekt nog welke cabineconfiguratie dat toestel krijgt.
De huidige serie Boeing 787-9 toestellen van KLM is geleased; één in financial en vijf operational lease. Van de 21 Dreamliners die KLM de komende acht jaar verwacht te ontvangen, worden er twaalf door Air France-KLM gekocht en negen geleased.
De KLM-vloot ziet er per 30 juni 2016 als volgt uit:
Boeing 747-400: 20
Boeing 777-300: 12
Boeing 777-200: 15
Boeing 787-9: 6
Airbus A330-300: 5
Airbus A330-200: 8
Boeing 737-900: 5
Boeing 737-800: 25
Boeing 737-700: 18
Embraer 190: 30
Embraer 175: 2
Fokker 70: 16
Boeing 747-400ERF: 3
Boeing 747-400BCF: 3 (2 stored)
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?quote:
De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch?
Zit er geen sleepoog aan een vliegtuig
Er staan 2 ex-Martinair BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:30 schreef FredvZ het volgende:
Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?
Volgens mij heeft KLM alleen ERF's en heeft alleen Martinair nog één BCF over.
De PH-BFM en -BFO idd, maar dat zijn toch geen 747-400BCF's? Dat zijn 747-400M's, bij KLM bekend als "Combi".quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
Er staan 2 BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.
Schijnen ze ook dit jaar en volgend jaar terug te moeten leveren aan de eigenaar.
Leuker kunnen we het niet maken...quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.
Jazekerquote:Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken...
Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Zie het maar zo; alles in de luchtvaart is gecompliceerder, duurder en omslachtiger dan gewoonlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Leuker kunnen we het niet maken...
Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |