abonnement Unibet Coolblue
pi_163008011





Op versie -0.6 (in opbouw), Credits: Shiznuts (tegeltjes)

[ Bericht 56% gewijzigd door RobertNL op 15-06-2016 17:23:12 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_163008084
Zelf nog redelijk 'groen' op het gebied van cam's maar i.v.m. mijn nieuwe huis en motor die dan in de tuin/schuur komt te staan maar alvast de ESCAM QD900 aangeschaft voor 41 euro. Waterdicht en met nachtzicht.


Mensen tips voor als dat ding binnen is? Je moet dus met een cloud werken en kan dat ook met bijvoorbeeld een Google Drive of zijn er gratis alternatieven?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_163008269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:06 schreef rene90 het volgende:
Zelf nog redelijk 'groen' op het gebied van cam's maar i.v.m. mijn nieuwe huis en motor die dan in de tuin/schuur komt te staan maar alvast de ESCAM QD900 aangeschaft voor 41 euro. Waterdicht en met nachtzicht.
[ afbeelding ]

Mensen tips voor als dat ding binnen is? Je moet dus met een cloud werken en kan dat ook met bijvoorbeeld een Google Drive of zijn er gratis alternatieven?
Cloud? mweh.

Nee. Gewoon lokale storage gebruiken.
Bijvoorbeeld via je PC met bijvoorbeeld het Freeware programma ISpy, zij het via je Synology/Qnap NAS.

Dan gaat het via het Onvif protocol.

Gegevens voor de QD900 WIFI die je nodig hebt met Synology NAS zijn alsvolgt:

Poort 1018
merk = [ONVIF]
model = Generic_ONVIF

Cloud waar met name marketing afdeling van Banggood/Escam op doelt is het feit dat je middels P2P makkelijk bij je IPcam kan vanaf het internet.

Bij mij staat dat uit. Ik portforward dan liever een random port in mijn eigen router om acces op de webinterface mogelijk te maken.
pi_163008413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:55 schreef davedavy het volgende:
Tip voor iedereen die net een cam kocht of al heeft: via Angelcam.com kun je gratis je stream recorden met 3 dagen retentie :D

Nadeel: Murican servers :r Mocht je er thuis in zijn kun je ook een VPS gebruiken icm Zoneminder of je NAS gebruiken als je die hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:16 schreef Downstar het volgende:

[..]

Cloud? mweh.

Nee. Gewoon lokale storage gebruiken.
Bijvoorbeeld via je PC met bijvoorbeeld het Freeware programma ISpy, zij het via je Synology/Qnap NAS.

Cloud waar met name marketing afdeling van Banggood/Escam op doelt is het feit dat je middels P2P makkelijk bij je IPcam kan vanaf het internet.

Bij mij staat dat uit. Ik portforward dan liever een random port in mijn eigen router om acces op de webinterface mogelijk te maken.
Ik vind een cloud oplossing van een derde partij een prima oplossing (ik heb namelijk geen NAS, anders had ik het lekker lokaal opgeslagen en niet op een Murican server :') ). Je hebt namelijk overal en altijd toegang tot je beelden + als er meer dan 2 personen kijken wilt een WiFi cam nog wel eens haperen en daar heb je geen last van als je de stream gewoon via een andere partij laat lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:57 schreef rene90 het volgende:
Hoe moet je zo'n stream eigenlijk anders recorden? Een sc kaartje erin proppen ofzo? Heb me eigenlijk niet echt ingelezen :+
Je kunt het vaak opslaan op een lokaal SD kaartje (die vervolgens weer overschreven wordt). Sommige cams hebben ook een optie dat je dat SD kaartje via je web interface op afstand kunt bereiken maar dan ben je wel afhankelijk van de CAM, WiFi (indien wificam) en je internet snelheid. Of natuurlijk een NAS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:00 schreef Dromer het volgende:

Streamen recorden naar 'de cloud' heeft als voordeel dat je nog beelden hebt als de dief ook je NAS meeneemt. :P
Of als hij de cam zelf meeneemt :+
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:25:40 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163008502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:22 schreef davedavy het volgende:
Ik vind een cloud oplossing van een derde partij een prima oplossing (ik heb namelijk geen NAS, anders had ik het lekker lokaal opgeslagen en niet op een Murican server ). Je hebt namelijk overal en altijd toegang tot je beelden + als er meer dan 2 personen kijken wilt een WiFi cam nog wel eens haperen en daar heb je geen last van als je de stream gewoon via een andere partij laat lopen.
Nog een voordeel is dat de partij naar verloop van tijd geld kan gaan vragen voor de diensten en de camera dus blijft ondersteunen, of wacht is dat een nadeel?

Heb er een poosje geleden ook eentje getest:
Hosafe IP cam met nightvision

Still going strong :Y. Alleen spinnen zijn nare beesten, die zorgen dat de bewegingsdetectie vaak triggerd als ze er weer eens een web voor bouwen :'('

Wellicht beter dit gewoon in de alarm/beveiligingscamera sfeer te houden :P. Dashcams zijn nog weer een iets andere proudctgroep dan dashcams :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163008582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:22 schreef davedavy het volgende:

[..]

[..]

Ik vind een cloud oplossing van een derde partij een prima oplossing (ik heb namelijk geen NAS, anders had ik het lekker lokaal opgeslagen en niet op een Murican server :') ). Je hebt namelijk overal en altijd toegang tot je beelden + als er meer dan 2 personen kijken wilt een WiFi cam nog wel eens haperen en daar heb je geen last van als je de stream gewoon via een andere partij laat lopen.

[..]

Je kunt het vaak opslaan op een lokaal SD kaartje (die vervolgens weer overschreven wordt). Sommige cams hebben ook een optie dat je dat SD kaartje via je web interface op afstand kunt bereiken maar dan ben je wel afhankelijk van de CAM, WiFi (indien wificam) en je internet snelheid. Of natuurlijk een NAS.

[..]

Of als hij de cam zelf meeneemt :+
Het gaat mij dan meer om veiligheid en privacy.

QD900 WIFI heeft in iedergeval geen SD kaart mogelijk.

Verder kun je natuurlijk altijd via ISPY bijvoorbeeld de beelden laten recorden in je Dropbox map op je lokale PC disk. Die Sync dan weer met de Dropbox cloud natuurlijk :).

Ik ken dat Angelcam.com niet. Zal het toch eens onderzoeken :)..

Ik heb mijn ipcams nu dus geforward. Dan hoef ik niet met vage chinese apps te werken op mijn mobiel. Maar kan ik gewoon Ip cam viewer lite/basic nemen.


quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:25 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nog een voordeel is dat de partij naar verloop van tijd geld kan gaan vragen voor de diensten en de camera dus blijft ondersteunen, of wacht is dat een nadeel?

Heb er een poosje geleden ook eentje getest:
Hosafe IP cam met nightvision

Still going strong :Y. Alleen spinnen zijn nare beesten, die zorgen dat de bewegingsdetectie vaak triggerd als ze er weer eens een web voor bouwen :'('

Wellicht beter dit gewoon in de alarm/beveiligingscamera sfeer te houden :P. IP Cams zijn nog weer een iets andere proudctgroep dan dashcams :)
tenminste neem aan dat je IP cam bedoeld ;)?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:28:56 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163008600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:28 schreef Downstar het volgende:

Ik heb mijn ipcams nu dus geforward. Dan hoef ik niet met vage chinese apps te werken op mijn mobiel. Maar kan ik gewoon Ip cam viewer lite/basic nemen.
Ik kijk gewoon via mijn Synology en bijbehorende apps. Helaas zijn/waren die licenties zo duur :'(.

Overigens nog steeds geen fan van WIFI, het blijft een matige oplossing zeker op wat afstand van de router. Passieve POE is dan wel weer een prima oplossing naar mijn idee.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163008713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik kijk gewoon via mijn Synology en bijbehorende apps. Helaas zijn/waren die licenties zo duur :'(.
Ja maar voor mensen zonder NAS of diegene die alleen livebeeld wil zien.

ik record nu op dit moment helemaal niks meer. Ik heb alles alleen voor live view nu.
Al zit ik wel te kijken naar NVR.

Zie daar ook kastjes van Escam bijvoorbeeld voorbij komen die dus 1080p beeld kunnen opnemen op bijvoorbeeld externe harde schijven.



http://www.dx.com/nl/p/es(...)P8P8HAQ#.V2AU4LuLRaQ

je hebt ze ook van andere merken. Lijken identieke kastjes te zijn maar dan +-30 euro.

al kan ik wss net zo goed ISPY op mijn mini pc (Beelink Pocket PC1) installeren en het dan op een Externe HDD of NAS plaatsen. Dat komt dan op het zelfde neer :P.
pi_163008724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:25 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nog een voordeel is dat de partij naar verloop van tijd geld kan gaan vragen voor de diensten en de camera dus blijft ondersteunen, of wacht is dat een nadeel?

Nja laten we eerlijk zijn. 3 * 24 uur een camera recorden (hoge of lage kwaliteit) is behoorlijk bandwith en data intensief. Hosting technisch gezien is 3 dagen dus al erg redelijk. Persoonlijk had ik liever een VPS genomen via Lowendbox oid icm onbeperkt bandwith en dan Zoneminder op een Debian Distro zetten. Maar daar had ik nu even geen zin in :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:28 schreef Downstar het volgende:

[..]

Verder kun je natuurlijk altijd via ISPY bijvoorbeeld de beelden laten recorden in je Dropbox map op je lokale PC disk. Die Sync dan weer met de Dropbox cloud natuurlijk :).

Nja dan heb je weer het probleem dat je PC niet 24/7 aanstaat. (Bij mij althans + Ispy is niet beschikbaar voor Mac). Als er nu eens een Raspberry oplossing was icm TransIP stack oid. Ik moet dat eens onderzoeken. Want volgens mij is daar wel wat in te knutselen.

Edit:

En jep. Dat kan. http://www.techrapid.co.u(...)berry-pi-nvr-motion/
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:37:32 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163008774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:33 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ja maar voor mensen zonder NAS of diegene die alleen livebeeld wil zien.

ik record nu op dit moment helemaal niks meer. Ik heb alles alleen voor live view nu.
Al zit ik wel te kijken naar NVR.

Zie daar ook kastjes van Escam bijvoorbeeld voorbij komen die dus 1080p beeld kunnen opnemen op bijvoorbeeld externe harde schijven.

[ afbeelding ]

http://www.dx.com/nl/p/es(...)P8P8HAQ#.V2AU4LuLRaQ

je hebt ze ook van andere merken. Lijken identieke kastjes te zijn maar dan +-30 euro.

al kan ik wss net zo goed ISPY op mijn mini pc (Beelink Pocket PC1) installeren en het dan op een Externe HDD plaatsen. Dat komt dan op het zelfde neer :P.
Klopt ook eens naar zitten kijken. Kunnen die ook op multi camera bewegingsdetectie? Of zal dat te zwaar zijn voor die dingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:34 schreef davedavy het volgende:

[..]

Nja laten we eerlijk zijn. 3 * 24 uur een camera recorden (hoge of lage kwaliteit) is behoorlijk bandwith en data intensief. Hosting technisch gezien is 3 dagen dus al erg redelijk. Persoonlijk had ik liever een VPS genomen via Lowendbox oid icm onbeperkt bandwith en dan Zoneminder op een Debian Distro zetten. Maar daar had ik nu even geen zin in :')

[..]

Nja dan heb je weer het probleem dat je PC niet 24/7 aanstaat. (Bij mij althans + Ispy is niet beschikbaar voor Mac). Als er nu eens een Raspberry oplossing was icm TransIP stack oid. Ik moet dat eens onderzoeken. Want volgens mij is daar wel wat in te knutselen.

Edit:

En jep. Dat kan. http://www.techrapid.co.u(...)berry-pi-nvr-motion/
Dat klinkt niet als een al te slechte oplossing voor mijn stack :D voor de 2e IP camera.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163008780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:34 schreef davedavy het volgende:

[..]

Nja laten we eerlijk zijn. 3 * 24 uur een camera recorden (hoge of lage kwaliteit) is behoorlijk bandwith en data intensief. Hosting technisch gezien is 3 dagen dus al erg redelijk. Persoonlijk had ik liever een VPS genomen via Lowendbox oid icm onbeperkt bandwith en dan Zoneminder op een Debian Distro zetten. Maar daar had ik nu even geen zin in :')

[..]

Nja dan heb je weer het probleem dat je PC niet 24/7 aanstaat. (Bij mij althans + Ispy is niet beschikbaar voor Mac). Als er nu eens een Raspberry oplossing was icm TransIP stack oid. Ik moet dat eens onderzoeken. Want volgens mij is daar wel wat in te knutselen.
Klopt.
Al kun je dat dus oplossen met zon mini Pc'tje wat ik dus al heb.

Maargoed. Ik kende het principe van angelcam.com niet.
Is de configuratie voor elke cam mogelijk?
pi_163008825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:37 schreef Downstar het volgende:

[..]

Klopt.
Al kun je dat dus oplossen met zon mini Pc'tje wat ik dus al heb.

Maargoed. Ik kende het principe van angelcam.com niet.
Is de configuratie voor elke cam mogelijk?
Ja. Zolang die maar kan streamen via RTSP of HTTP. Werkt bijzonder goed met mijn 30 usd WiFi cam (die ik vorige week nog waardeloos achtte 8)7 )

pi_163008834
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Klopt ook eens naar zitten kijken. Kunnen die ook op multi camera bewegingsdetectie? Of zal dat te zwaar zijn voor die dingen.

[..]

Dat klinkt niet als een al te slechte oplossing voor mijn stack :D voor de 2e IP camera.
Heb werkelijk waar geen idee. Hij ondersteund 8 channels.

Dus neem aan dat je 2 HD streams opzich dan toch wel met motion Detection moet laten kunnen werken :P?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:40 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ja. Zolang die maar kan streamen via RTSP of HTTP. Werkt bijzonder goed met mijn 30 usd WiFi cam (die ik vorige week nog waardeloos achtte 8)7 )
Ok.

Wellicht toch voor de test eens proberen dan.
Al moet je dus dan wel je poorten ook geforward hebben om uberhaupt communicatie naar buiten te laten gaan. Dus dan is dat angelcam eigenlijk alleen leuk omdat daar je stream dus kan worden opgenomen.

Voor online/live kijken is het dus niet nodig.
pi_163008929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:41 schreef Downstar het volgende:

Voor online/live kijken is het dus niet nodig.
Klopt. Ik doe dat liever altijd met een P2P cam icm een app. Je kunt het wel live zien via hun app (handig voor als meerdere mensen tegenlijk naar de stream willen kijken) maar daar zit 10 sec vertraging in. Niet handig als iemand voor de deur staat en je wilt zien wie er staat.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:50:55 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163009032
Ook niet handig als ik wanneer iemand aanbelt eerst m'n telefoon moet pakken, de app moet starten en dan pas weet wie er is. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163009045
Mwoah met een beetje telefoon is die stream/app toch binnen 5 seconden opgestart?

en anders maar gewoon een oude tablet nemen en die continue als security monitor aanlaten :P?
pi_163009328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:50 schreef Dromer het volgende:
Ook niet handig als ik wanneer iemand aanbelt eerst m'n telefoon moet pakken, de app moet starten en dan pas weet wie er is. :P
Je hebt ook premium oplossingen die in hun app een push melding sturen wanneer beweging gedetecteerd. Maarja ik heb geen zin in ghost meldingen :P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:39:19 #18
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_163009927
Ik heb zelf de Escam QD900 die aangesloten is op de NAS.
Via DS Cam kan ik dan de camera bekijken (ook mijn andere camera een HOSAN kan ik hier op bekijken).

Via de app NVSIP kan ik mijn HOSAN bekijken maar niet de ESCAM.

Daarnaast heb ik op de laptop het programma CMS welke beide camera's laat zien.

Camera werkt idd ook met iSpy
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_163010208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:00 schreef Dromer het volgende:
Je hebt ze met een sd-kaartje, maar denk dat dat alleen handig is als je weinig verwacht op te nemen. (bewaking van interieur met beweginsdetectie)
Ik heb een 64GB geheugenkaart in de camera zitten in een camera die boven een oprit hangt (en dus meerdere malen per dag opneemt.
Ik kan op dit moment tot 3 maand terugkijken.

Blijft jammer dat de software van deze camera's zo hopeloos achterlopen.
Daarnaast is aansluiten via Wifi eigenlijk ook een big no-no. Die van mij gaat hopelijk over niet al te lange tijd ook ein-de-lijk bedraad aan het netwerk (that is; via powerline)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:41:17 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163011590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:53 schreef Iemand91 het volgende:
k heb een 64GB geheugenkaart in de camera zitten in een camera die boven een oprit hangt (en dus meerdere malen per dag opneemt.
Ik kan op dit moment tot 3 maand terugkijken.
Ok, maar hij neemt alleen op als beweging gedetecteerd wordt? Ik moet vooral bij mij aan de voorkant van het huis streamen, want ik zit direct aan de straat, dus veel beweging.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:48:16 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163011853
Iemand nog meer merken voor in de OP?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163012139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:41 schreef Dromer het volgende:
Ok, maar hij neemt alleen op als beweging gedetecteerd wordt? Ik moet vooral bij mij aan de voorkant van het huis streamen, want ik zit direct aan de straat, dus veel beweging.
Ja.

Momenteel heb ik 'm zodanig ingesteld dat hij opneemt als er beweging over een denkbeeldige lijn is.
In mijn geval is die lijn gelijk aan de voorkant van de oprit.
Dus als iemand bij ons de oprit op komt lopen/rijden/fietsen gaat hij opnemen.
Overigens wordt de 10 seconden daarvoor ook opgenomen.

Simpelweg bewegingsdetectie over het hele beeld is niet praktisch. Je hebt beweging van bomen/planten maar ook schaduwen. Daarnaast staat de camera deels op openbare weg gericht en dat hoeft niet opgenomen te worden.
Je kunt overigens bij de betere camera's dan ook aangeven voor welk gebied de bewegingsdetectie geldt.
Dat laatste is misschien dan iets voor jou.

Ik moet het nog wel iets verfijnen; want als je nou bijvoorbeeld iemand hebt die een tijdje bij de voordeur staat wordt die niet opgenomen. Maar ik wil eigenlijk ook geen bewegingsdetectie hebben op de oprit omdat we zelf ook vaak per dag daar langs lopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:48 schreef RobertNL het volgende:
Iemand nog meer merken voor in de OP?
Dahua?

En als je het niet puur Chinees wil houden zou je ook kunnen denken aan Foscam e.d.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:00:37 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163012232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
Dahua?

En als je het niet puur Chinees wil houden zou je ook kunnen denken aan Foscam e.d.
Foscam, Wansview, Hosafe, EScam HKvison staan er tot nu toe al in.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163012520
Hier ook maar melden, vandaag de Escam ook aangeschaft. De plek waar ik 'm ga ophangen, heb ik (nu nog) geen bekabeld internet, maar de router hangt hemelsbreed nog geen 5m van de camera af. Op dit moment is 't niet mogelijk om even 'n kabel door te trekken zonder flink gaten te moeten boren, etc. Dus voorlopig moet ik even de WiFi-functie gaan gebruiken.

Ik heb 'n netwerkschijf (Lacie Networkspace), zou ik die via de bekabelde mogelijkheid direct aan de camera kunnen hangen om zo toch beelden op te slaan? Maar dat de camera dus toch via WiFi werkt?
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:26:29 #25
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_163013075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daarnaast is aansluiten via Wifi eigenlijk ook een big no-no. Die van mij gaat hopelijk over niet al te lange tijd ook ein-de-lijk bedraad aan het netwerk (that is; via powerline)
De bekabelde HOSAN levert bij mij meer problemen op dan de Escam op Wifi...

Sowieso is het wenselijk om het ip vast te zetten en deze niet dynamisch te laten zijn. Dat scheelt al een stuk in de verbindingsproblemen die er mogelijk zijn.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_163015260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb 'n netwerkschijf (Lacie Networkspace), zou ik die via de bekabelde mogelijkheid direct aan de camera kunnen hangen om zo toch beelden op te slaan? Maar dat de camera dus toch via WiFi werkt?
Je hebt toch op sommige modem/routers zo'n usb poort zitten? Kan je dat niet gebruiken om het op te slaan bijvoorbeeld?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_163015391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:00 schreef RobertNL het volgende:
Foscam, Wansview, Hosafe, EScam HKvison staan er tot nu toe al in.
|:( :@

Iemand91 kruipt stilletjes weg...

Maar op zich nog wel een idee of je wel of niet andere Westerse merken wil neerzetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:26 schreef ManageTheAnger het volgende:
De bekabelde HOSAN levert bij mij meer problemen op dan de Escam op Wifi...
N=1. ;)
quote:
Sowieso is het wenselijk om het ip vast te zetten en deze niet dynamisch te laten zijn. Dat scheelt al een stuk in de verbindingsproblemen die er mogelijk zijn.
Dat sowieso. Eigenlijk geldt dat wel voor elk apparaat dat redelijk 'vast staat'; zoals een NAS, printer e.d.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:48:09 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163018009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:26 schreef ManageTheAnger het volgende:
De bekabelde HOSAN levert bij mij meer problemen op dan de Escam op Wifi...
Wat voor problemen heb je met de Hosafe? Hier draait hij nog altijd stabiel al blijft het beeld op IR stand beter dan op de dag-stand.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op zich nog wel een idee of je wel of niet andere Westerse merken wil neerzetten.
Tja, geen idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Dat sowieso. Eigenlijk geldt dat wel voor elk apparaat dat redelijk 'vast staat'; zoals een NAS, printer e.d.
Inderdaad; ik zet alle MAC adressen in de router; dan werkt het prima :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163022323
Een Tenvis Iprobot 3? Hiermee kan je bij beweging een foto laten sturen naar een emailadres.

Werkt in 5 minuten en het mailen is gratis. Je hoeft dus niet een studie gevolgd te hebben om voorgaande berichten te ontcijferen ;)

Camera is via een app op afstand te bekijken en te besturen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 06:13:43 #30
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_163024338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat voor problemen heb je met de Hosafe? Hier draait hij nog altijd stabiel al blijft het beeld op IR stand beter dan op de dag-stand.

[..]

Tja, geen idee.

[..]

Inderdaad; ik zet alle MAC adressen in de router; dan werkt het prima :Y
Had problemen.

IP statisch maken heeft het opgelost voor mij.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_163026075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:59 schreef marco_sire het volgende:
Een Tenvis Iprobot 3? Hiermee kan je bij beweging een foto laten sturen naar een emailadres.

Werkt in 5 minuten en het mailen is gratis. Je hoeft dus niet een studie gevolgd te hebben om voorgaande berichten te ontcijferen ;)

Camera is via een app op afstand te bekijken en te besturen.
Welke email settings (met name Mailserver gebruik jij?)

In mijn oude Ip cam heb ik smtp.gmail.com gebruikt om emails te verzenden bij alarms.
Had ik niet aanstaan, maar meer voor de test.

Bij de QD900 WIFI wilde ik het ook instellen maar daar blijft hij met (naar mijn idee) juiste settings op Testing, wait a moment. Blijft hij echter op staan voor zeker 5 minuten..

andere settings geven echter gelijk een Test failure :).
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:38:21 #32
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_163027270
Als je de QD900 wil configureren, werkt het het beste om Internet Explorer ( :') ) te gebruiken en hem terug te zetten naar IE 8 Compatibility ( :') :') )
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_163028132
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:38 schreef BillsGate het volgende:
Als je de QD900 wil configureren, werkt het het beste om Internet Explorer ( :') ) te gebruiken en hem terug te zetten naar IE 8 Compatibility ( :') :') )
Er is geen andere mogelijkheid dan IE inderdaad (om ten minste beeld te hebben). Door de plugin die gebruikt wordt. Dat is bij veel IP cams zo. Dat moet echt eens verbeterd worden.

Om te kunnen recorden en snapshots te maken in de interface moest ik ook een hoop settings aanpassen. Website in trusted sites van IE zetten en wat Active X shit uitzetten voor die trusted sites.
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:30:36 #34
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_163028417
Dat gebruik ik eigenlijk allemaal niet (meer). Ik gebruik hem puur als beeld-streamer.

Ik heb op mijn nas-pc een php-scriptje dat, als het gerund wordt, via ffmpeg een filmpje van 15 seconden opneemt en dit via een bot doorstuurt naar mijn Telegram.

Dat scriptje roep ik aan met mijn domoticacentrale als de deur (of de garagedeur) opengaat (camera hangt in de garage).

Bij mijn voordeur heb ik dezelfde constructie: als iemand aanbelt of de deur gaat open, krijg ik een filmpje van 15 seconden op mijn telefoon.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_163028444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:30 schreef BillsGate het volgende:
Dat gebruik ik eigenlijk allemaal niet (meer). Ik gebruik hem puur als beeld-streamer.

Ik heb op mijn nas-pc een php-scriptje dat, als het gerund wordt, via ffmpeg een filmpje van 15 seconden opneemt en dit via een bot doorstuurt naar mijn Telegram.

Dat scriptje roep ik aan met mijn domoticacentrale als de deur (of de garagedeur) opengaat (camera hangt in de garage).

Bij mijn voordeur heb ik dezelfde constructie: als iemand aanbelt of de deur gaat open, krijg ik een filmpje van 15 seconden op mijn telefoon.
hahah dat is wel helemaal baas :)
pi_163031583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:28 schreef Downstar het volgende:

[..]

Welke email settings (met name Mailserver gebruik jij?)

In mijn oude Ip cam heb ik smtp.gmail.com gebruikt om emails te verzenden bij alarms.
Had ik niet aanstaan, maar meer voor de test.

Bij de QD900 WIFI wilde ik het ook instellen maar daar blijft hij met (naar mijn idee) juiste settings op Testing, wait a moment. Blijft hij echter op staan voor zeker 5 minuten..

andere settings geven echter gelijk een Test failure :).
smtp.gmail.com
SMTP-poort 25
Beveilingstype SSL

Meer kan ik niet opgeven. Email gaat naar ****@gmail.com

Heb je hier iets aan?

App is overigens een app van Tenvis zelf.
pi_163039336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:30 schreef BillsGate het volgende:
Dat gebruik ik eigenlijk allemaal niet (meer). Ik gebruik hem puur als beeld-streamer.

Ik heb op mijn nas-pc een php-scriptje dat, als het gerund wordt, via ffmpeg een filmpje van 15 seconden opneemt en dit via een bot doorstuurt naar mijn Telegram.

Dat scriptje roep ik aan met mijn domoticacentrale als de deur (of de garagedeur) opengaat (camera hangt in de garage).

Bij mijn voordeur heb ik dezelfde constructie: als iemand aanbelt of de deur gaat open, krijg ik een filmpje van 15 seconden op mijn telefoon.
Maar is dat dan een filmpje van de afgelopen 15 sec of gaat die dan 15 sec recorden?
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:18:36 #38
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_163042068
Vanaf het moment dat de deur opengaat (deursensor) of het moment dat de voordeurbel ingedrukt wordt, begint de opname.

Bij de voordeur krijg ik van mijn domoticacentrale direct een pushbericht als de bel gaat en plusminus 15 seconde later op telegram een filmpje.

De garagedeur is elektrisch, dus meestal zie ik hem op het filmpje nog opengaan :)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_163049593
Hmm maar in die pushmelding waar de video inzit wil je dus zien wie er voor de deur staat als ik het goed begrijp? Dan is het toch niet handig dat je 15 sec moet wachten eerst :P?
  zondag 19 juni 2016 @ 15:29:41 #40
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163138887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:17 schreef Downstar het volgende:

[..]

Er is geen andere mogelijkheid dan IE inderdaad (om ten minste beeld te hebben). Door de plugin die gebruikt wordt. Dat is bij veel IP cams zo. Dat moet echt eens verbeterd worden.

Om te kunnen recorden en snapshots te maken in de interface moest ik ook een hoop settings aanpassen. Website in trusted sites van IE zetten en wat Active X shit uitzetten voor die trusted sites.
Heb speciaal op 1 pc alles zo ingesteld dat ik er makkelijk in kan komen. Blijft frustreren dat het via IE moet. Zoiets zou toch ook in HTML 5 moeten kunnen straks zou je zeggen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 19 juni 2016 @ 21:44:18 #41
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_163148305
Tegen de tijd dat wij virtueel 3d browsen in html 8, zullen de chinacams inderdaad html5 gaan ondersteunen -O-
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_163157638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:41 schreef marco_sire het volgende:

[..]

smtp.gmail.com
SMTP-poort 25
Beveilingstype SSL

Meer kan ik niet opgeven. Email gaat naar ****@gmail.com

Heb je hier iets aan?

App is overigens een app van Tenvis zelf.
Die instellingen had ik ook, al wil ik het wel via SSL.
Ik heb SSL al met 587 en 465 geprobeerd, beide werken helaas niet.

Gebruik de feature opzich niet hoor, maar wou het gewoon ff testen met de QD900 WIFI

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:29 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb speciaal op 1 pc alles zo ingesteld dat ik er makkelijk in kan komen. Blijft frustreren dat het via IE moet. Zoiets zou toch ook in HTML 5 moeten kunnen straks zou je zeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:44 schreef BillsGate het volgende:
Tegen de tijd dat wij virtueel 3d browsen in html 8, zullen de chinacams inderdaad html5 gaan ondersteunen -O-
Achja, aan de andere kant. Hoevaak stel je nou de instellingen in/bij. Zovaak kom ik niet in de IE interface.

Ik benader de camera's toch middels RSTP stream of via ipcamviewer op android etc.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:44:47 #43
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_163272407
Mijn HOSAN camera begint steeds vaker de verbinding te verliezen, is verbonden met het internet met zo'n TP link adapter (en de andere in de router).

Voorheen had ik er vrijwel nooit problemen mee, de laatste tijd wel.

Any thoughts?

[ Bericht 48% gewijzigd door ManageTheAnger op 25-06-2016 18:36:13 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_163303524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
Mijn HOSAN camera begint steeds vaker de verbinding te verliezen, is verbonden met het internet met zo'n TP link adapter (en de andere in de router).

Voorheen had ik er vrijwel nooit problemen mee, de laatste tijd wel.

Any thoughts?
Is het buiten? Misschien het weer ofzo, vocht in dat ding.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 26 juni 2016 @ 08:23:52 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163304794
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Is het buiten? Misschien het weer ofzo, vocht in dat ding.
Of gewoon problemen met het netwerk. Nieuw apparaat op zelfde ip is mij hier al een overkomen.
Allemaal vage klachten ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 juni 2016 @ 11:16:52 #46
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_163306567
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Is het buiten? Misschien het weer ofzo, vocht in dat ding.
Hij hangt inderdaad buiten, maar zou in principe waterproof moeten zijn (al ben ik mij ervan bewust dat condens aan de binnenkant kan vormen). Had er eigenlijk nooit problemen mee maar de laatste tijd begint hij steeds vaker te stoppen met werken.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 08:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Of gewoon problemen met het netwerk. Nieuw apparaat op zelfde ip is mij hier al een overkomen.
Allemaal vage klachten ;)
Ik heb al een aantal intstellingen veranderd, en de camera voor valt ook wel eens weg (ESCAM) maar die herstelt de verbinding dan zelf weer. Zodra de HOSAN er uit vliegt is het einde verhaal. Wellicht dat het komt omdat hij niet met wifi verbonden is maar met zo'n TP adapter, maar in ik heb geen aanleiding waarom deze zou stoppen met werken.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:36:44 #47
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163385921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Dromer het volgende:
De Escam brick (wat een naam) ip-camera binnen. Werkt prima, maar het lijkt niet mogelijk zijn de stream te beveiligen met een password. Althans: de optie heb ik vooralsnog niet gevonden.
De steam is niet beveiligd? Dat zou wel een (beetje) fail zijn :N
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:12:19 #48
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163386557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De stream is niet beveiligd? Dat zou wel een (beetje) fail zijn :N
Kan de optie iig niet vinden. Vanavond nog eens met IE kijken, want op de chromebook was de layout niet 100%, al had ik niet het idee dat ik een tabje of zo miste.
Niet dat ik hem op spannende dingen richten btw. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163386754
Politie wil met beelden particuliere camera's sneller misdaden oplossen
quote:
De politie in Oost-Nederland is bezig met de registratie van particuliere bewakingscamera’s van burgers en bedrijven. Door te weten wie waar een camera heeft hangen, hoopt de politie sneller misdaden op te lossen.

Voor de politie is het van belang dat ze weten waar de camera's hangen en wat de zichthoek is. Na een misdrijf kunnen agenten de informatie over de camera's in de omgeving met één druk op de knop bekijken.

De komende tijd worden burgers en bedrijven actief benaderd om hun camera's te registreren. Enkele grote landelijke bedrijven, zoals Albert Heijn en McDonalds, hebben hun medewerking al toegezegd
pi_163386793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

IE zit er nog wel op hoor :D
Dat zeg jij ja, ik krijg 't dus niet op m'n laptop geïnstalleerd :{ Volgende foutmelding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:22:38 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163387836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:25 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Dat zeg jij ja, ik krijg 't dus niet op m'n laptop geïnstalleerd :{ Volgende foutmelding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mijn windows 10 zit het er standaard bij. Bij jou niet?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163387999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bij mijn windows 10 zit het er standaard bij. Bij jou niet?
Nope. Ik moet 't via de extra onderdelen inschakelen en dan krijg ik dus deze foutmelding.

Heeft iemand sowieso voor mij 'n stappenplan hoe ik die Escam werkend kan krijgen? Vanalles geprobeerd al. Ik heb iSpy64 (gratis versie, voor m'n Yi-cammetjes) al geprobeerd. Heb ''m bedraad aan de router hangen, maar ook dat wil niet.

Ik kan via 'n browser de camera ook niet benaderen met 't ip-adres dat genoemd wordt.

Heeft iemand de behoefte om 't stap voor stap op papier te zetten in eenvoudige bewoordingen? :)
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:53:49 #53
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163388487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:32 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Nope. Ik moet 't via de extra onderdelen inschakelen en dan krijg ik dus deze foutmelding.

Heeft iemand sowieso voor mij 'n stappenplan hoe ik die Escam werkend kan krijgen? Vanalles geprobeerd al. Ik heb iSpy64 (gratis versie, voor m'n Yi-cammetjes) al geprobeerd. Heb ''m bedraad aan de router hangen, maar ook dat wil niet.

Ik kan via 'n browser de camera ook niet benaderen met 't ip-adres dat genoemd wordt.

Heeft iemand de behoefte om 't stap voor stap op papier te zetten in eenvoudige bewoordingen? :)
Dat gaat je ook niet lukken als je network niet heel toevallig in die range zit.

Hang de Escam met een kabel aan je router
Haal de netwerkconfiguratie van je laptop/desktop van automatisch af en kies bv. voor:
192.168.1.100 (ip)
255.255.255.0 (subnetmask)
192.168.1.1 (gateway)
(aangenomen dat het ip van jouw escam ook in de 192.168.1.x range zit)

Nu moet je hem kunnen bereiken via het ip dat in de manual staat. Pas via de webinterface het ip aan naar een ip in de juiste range (zie je oude ip-adres) en herstart de camera. Dynamisch/automatisch kan ook wel, maar dan heb je niet de garantie dat het ip-adres altijd hetzelfde blijft. Vergeet niet de instellingen van je laptop/desktop weer terug te zetten naar automatisch. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163389177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:53 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat gaat je ook niet lukken als je network niet heel toevallig in die range zit.

Hang de Escam met een kabel aan je router
Haal de netwerkconfiguratie van je laptop/desktop van automatisch af en kies bv. voor:
192.168.1.100 (ip)
255.255.255.0 (subnetmask)
192.168.1.1 (gateway)
(aangenomen dat het ip van jouw escam ook in de 192.168.1.x range zit)

Nu moet je hem kunnen bereiken via het ip dat in de manual staat. Pas via de webinterface het ip aan naar een ip in de juiste range (zie je oude ip-adres) en herstart de camera. Dynamisch/automatisch kan ook wel, maar dan heb je niet de garantie dat het ip-adres altijd hetzelfde blijft. Vergeet niet de instellingen van je laptop/desktop weer terug te zetten naar automatisch. :)
Gelukt, thanks! Ik heb de range in de router (Xiaomi geval) aangepast. De Yi-cammetjes heb ik ook de IP's van aangepast. M'n laptop, telefoons en Chromecast gaan zonder problemen door met verbinden, lijkt me? Dan kan ik de range gewoon zo laten staan.

Is 't lastig om 'm nu buiten mijn netwerk aan te kunnen roepen? Zo nee, hoe doe ik dat dan?
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:23:50 #55
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163390287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:26 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Gelukt, thanks! Ik heb de range in de router (Xiaomi geval) aangepast. De Yi-cammetjes heb ik ook de IP's van aangepast. M'n laptop, telefoons en Chromecast gaan zonder problemen door met verbinden, lijkt me? Dan kan ik de range gewoon zo laten staan.

Is 't lastig om 'm nu buiten mijn netwerk aan te kunnen roepen? Zo nee, hoe doe ik dat dan?
Als geen van je andere devices een statisch ip-adres heeft en alleen dmv protocollen en namen met elkaar verbinden, mag het geen probleem zijn.

Ik heb hem zelf via angelcam.com in gebruik. Daarvoor moet je de rtsp-port (standard 554) in je router-settings forwarden naar het ip van de camera. Daarna kun je hem simpel koppelen via angelcam.
In de rest heb ik me niet zo verdiept; zag in de manual zo snel iig een manier om hem op je telefoon te koppelen via een (betaalde) app. Er zijn vast wel applicaties te vinden die ook gewoon via de rtsp-port de stream kunnen oppikken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163393778
Ik heb 3 uur boos heen en weer liggen mailen met de AE Seller Chinees dat mijn camera het niet meer deed na 1 week goed gewerkt te hebben. Blijkt dat ik per ongeluk port 553 geforward had :D En daar kwam ik achter toen ik voor de tiende keer ofzo naar die pagina keek :') Daarna de goede port geforward maar vervolgens het IP in het foutje vakje ingevuld 8)7 DD-WRT is verwarrend als je het voor het eerst gebruikt :P Heb me maar verontschuldigd + geofferd om een fooi te geven maar dat was niet nodig vond die :P :@
pi_163397763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Als geen van je andere devices een statisch ip-adres heeft en alleen dmv protocollen en namen met elkaar verbinden, mag het geen probleem zijn.

Ik heb hem zelf via angelcam.com in gebruik. Daarvoor moet je de rtsp-port (standard 554) in je router-settings forwarden naar het ip van de camera. Daarna kun je hem simpel koppelen via angelcam.
In de rest heb ik me niet zo verdiept; zag in de manual zo snel iig een manier om hem op je telefoon te koppelen via een (betaalde) app. Er zijn vast wel applicaties te vinden die ook gewoon via de rtsp-port de stream kunnen oppikken.
Dat moet je toch iets makkelijker uitleggen ;)

Ik krijg geen extern ip-adres uit m'n router geknepen. En die heb ik één nodig voor Angelcam (waar ik ook al van plan was gebruik van te gaan maken).

Echter liep ik tegen nog 'n uitdaging aan, de beeldhoek van de Escam is niet groot genoeg. Ik wilde 'm gebruiken om de oprit en de poort (aan 't begin van de oprit) in één oogopslag in beeld te hebben. Helaas, dat ging dus niet. Nu heb ik de Yi-cam van één van de jongens gepakt en die daar geplaatst. De oprit is overdekt en weinig "last" van weersomstandigheden. De Escam nu maar even als "babyfoon" ingezet. Dan bestel ik nog maar 'n Yi-cam.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_163398486
Heeft iemand een verstaanbare how-to om een Xiaomi Ants Ip camera op een Synology Nas te verbinden? Ik heb al verschillende dingen gelezen, maar geraak er niet aan uit.
pi_163399326
Bij de "buren" is 'n heel topic over de Kleine Mieren Camera, ik kan me zo 1-2-3 niet herinneren of dat er zo tussen staat. Er zijn wel verschillende dingen in te stellen als je andere firmware "flasht".
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 30 juni 2016 @ 08:16:30 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163405628
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:52 schreef ridsel het volgende:
Heeft iemand een verstaanbare how-to om een Xiaomi Ants Ip camera op een Synology Nas te verbinden? Ik heb al verschillende dingen gelezen, maar geraak er niet aan uit.
Je moet hem downgraden om dat te kunnen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:55:45 #61
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163419085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:30 schreef Eric_Cantona het volgende:
Dat moet je toch iets makkelijker uitleggen

Ik krijg geen extern ip-adres uit m'n router geknepen. En die heb ik één nodig voor Angelcam (waar ik ook al van plan was gebruik van te gaan maken).
Als alles nog werkt, is er niks aan de hand. ;)

Angelcam geeft zelf al je adres aan en anders zijn er genoeg sites die je ip-adres aangeven. (https://whatismyipaddress.com/ bv)

Ik blijf het slecht vinden dat de stream van de Escam niet te beveiligen is. Nu vindt een beetje portscanner je stream wel. Een andere poort kiezen zal wel iets helpen aangezien de meesten op alleen 554 zullen zoeken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163420569
Over Angelcam gesproken. Ze zijn toch wel een aantal heel toffe apps aan het maken :D




Private live view: grote missen, ondanks dat er een app was. (En mijn stream loopt zo'n 10 sec achter. Verdomde US servers)
Speedometer + Cam health monitor vind ik ook heel tof :D

Verder lijkt me het wat meer zakelijk gericht: kenteken registratie bij slagbomen ed, mensenteller etc
  vrijdag 1 juli 2016 @ 08:19:53 #63
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163428098
Als ik de opname constant laat doorlopen, mist angelcam nogal wat stukjes gedurende de dag. Ik heb nog niet getest of hij bij bewegingsdetectie wel het hele event pakt zonder haperingen.

Mangocam loopt beter, maar is niet gratis en is kariger qua interface en mogelijkheden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163435195
Bij mij pakt die alles keurig. Haperingen in het netwerk wellicht?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 14:37:02 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163435286
Zelf meer fan van een NVR / server met externe schijf ipv maandelijkse kosten.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163438684
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:37 schreef RobertNL het volgende:
Zelf meer fan van een NVR / server met externe schijf ipv maandelijkse kosten.
Zo dacht ik ook.

Al heb ik angelcam een kans gegeven en moet zeggen dat het verdomd goed en simpel werkt.
Voor mensen die geen NAS of NVR met storage willen is dit zeker een leuke toevoeging om toch nog beelden te kunnen opslaan. Daarnaast een extra veiligheidje aangezien de beelden in de cloud staan. Bij NAS diefstal alsnog je beelden kwijt :P..

Ik heb even met wat developers etc. van Angelcam contact gehad. Leuke gasten die je met support ook goed willen helpen ^O^ .

Ze maken gebruik van de Amazon Cloud.

Streaming gaat alleen door EU servers. Opslag is nu nog wel op US servers.
Er zijn plannen om ook de storage op EU servers te krijgen. Das voor mensen die nu angelcam niet gebruiken i.v.m. US wetgevingen etc. misschien een mooie toevoeging.

Daarnaast inderdaad een hoop extra apps/features waarmee ze bezig zijn ^O^ .
pi_163438793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:55 schreef Downstar het volgende:

Ik heb even met wat developers etc. van Angelcam contact gehad. Leuke gasten die je met support ook goed willen helpen ^O^ .

Ze maken gebruik van de Amazon Cloud.

Streaming gaat alleen door EU servers. Opslag is nu nog wel op US servers.
Er zijn plannen om ook de storage op EU servers te krijgen. Das voor mensen die nu angelcam niet gebruiken i.v.m. US wetgevingen etc. misschien een mooie toevoeging.

Daarnaast inderdaad een hoop extra apps/features waarmee ze bezig zijn ^O^ .
Haha ik heb ook al contact gehad over het een en ander. Tip: activeer de Public Broadcasting app, zet toegang voor het publiek uit en activeer de low latency streaming. In Chrome heb je zo maar 1/2 sec vertraging :) Vraag me af waarom de 'normale' stream bij mij 20 sec vertraging heeft als het streaming over EU servers gaat.
pi_163438878
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:02 schreef davedavy het volgende:

[..]

Haha ik heb ook al contact gehad over het een en ander. Tip: activeer de Public Broadcasting app, zet toegang voor het publiek uit en activeer de low latency streaming. In Chrome heb je zo maar 1/2 sec vertraging :) Vraag me af waarom de 'normale' stream bij mij 20 sec vertraging heeft als het streaming over EU servers gaat.
Mwoah. Die 20 seconden latency maken mij niet echt uit.
Bedoel voor live view gebruik je toch geen Angelcam. Tenminste ik niet.

Dan kun je beter gewoon direct de webinterface van je ipcam forwarden en vanuit daar kijken.
Dan heb je ook minder latency.

Tipje voor iedereen: Zorg inderdaad dat je de standaard poorten wijzigt.

Dus voor web 80 , RTSP 554 etc.
Pas die gewoon naar random waarden aan tussen 1024-65000 reeks ofzo(dit zijn vrij te gebruiken poorten. Onder de 1024 zijn gereserveerd voor standaard dingen als bijv. SMTP/POP, FTP).

En forward dan deze poorten in je router. Dat zorgt er al voor dat je veel minder snel kans maakt om slachtoffer te worden van portscanning+bruteforce!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:08:50 #69
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163442286
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:33 schreef davedavy het volgende:
Bij mij pakt die alles keurig. Haperingen in het netwerk wellicht?
Ben er nog niet uit. Vroeg me af of het te maken heeft met m'n upstream, maar bij mangocam gaat het wel goed. Ik klooi nog ff aan. :)

Edit: na wat klooien met de instellingen van de escam, loopt het bij mij nu ook prima. op angelcam (fps en bitrate wat omlaag geschroefd)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dromer op 02-07-2016 11:20:14 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163718428
Alweer 'n paar weken de Escam in gebruik, maar ik krijg er - behalve 'n heleboel geruis - geen geluid uit. Nu heb ik de camera uit elkaar gehaald om de kabel door de muur te trekken, dus ik heb wat stekkertjes los gehaald. 't Zou kunnen zijn dat er daarom wat mis is gegaan, maar voordat ik daar weer naar ga kijken vroeg ik me af of jullie deze ervaringen ook hebben en of er softwarematig wat aan valt te passen.

Ik heb al in de instellingen gesnuffeld en daar staat 'n kopje audio, maar daar krijg ik met wat aanpassingen niet veel verandering.

Iemand 'n idee?
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 18 juli 2016 @ 07:20:56 #71
327191 RobertNL
For your gear.
pi_163822557
Hmz, nee.
Het is of een brakke microfoon of een kabeltje dat niet goed aansluit zoals je al aangeeft.

Weet niet of het nog zo lastig is maar anders kan je wellicht proberen firmware te flashen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_163822695
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:20 schreef RobertNL het volgende:
Hmz, nee.
Het is of een brakke microfoon of een kabeltje dat niet goed aansluit zoals je al aangeeft.

Weet niet of het nog zo lastig is maar anders kan je wellicht proberen firmware te flashen.
Waar kan ik die vinden?
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 18 juli 2016 @ 11:07:40 #73
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163824825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:36 schreef Eric_Cantona het volgende:
Alweer 'n paar weken de Escam in gebruik, maar ik krijg er - behalve 'n heleboel geruis - geen geluid uit. Nu heb ik de camera uit elkaar gehaald om de kabel door de muur te trekken, dus ik heb wat stekkertjes los gehaald. 't Zou kunnen zijn dat er daarom wat mis is gegaan, maar voordat ik daar weer naar ga kijken vroeg ik me af of jullie deze ervaringen ook hebben en of er softwarematig wat aan valt te passen.

Ik heb al in de instellingen gesnuffeld en daar staat 'n kopje audio, maar daar krijg ik met wat aanpassingen niet veel verandering.

Iemand 'n idee?
Same shit here. De firmware lijkt nogal generiek te zijn en niet per sé voor deze camera gemaakt te zijn. (je ziet ook nergens escam staan) Zo krijg ik de email-functie ook niet werkend. Jij wel?

Nieuwste firmware hier: http://forum.banggood.com/forum-topic-76438.html?page=7 (https://mega.nz/#!PohTRBC(...)K3WVw-kq_FozyYkjF38)

Maar nu komt het leuke: als je die selecteert bij firmware-update gaat er mooi een balkje lopen en de camera herstarten, maar wordt niks geupdate. Als je een stukje terugkijkt in dat topic, lees je dat een eerdere update (de versie die we nu hebben?) de ftp-functie gesloopt heeft, waardoor de transfer van de firmwarefile niet werkt. Wel weer te repareren via telnet, maar daar ben ik vooralsnog niet aan begonnen.

Bottomline: De Escam Brick is een leuk cameraatje met aardig goed beeld met IR voor dat geld, maar de firmware is brak. En je moet geen geluid willen. Ben er an sich wel tevreden mee, dus heb voor 33 dollar nog een 720P uitvoering besteld. (QD300)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dromer op 18-07-2016 11:16:05 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163825259
Toch jammer. Maar bevestigt toch wel weer mijn gedachten over (de meeste) Chinese IP-cams.
Je moet ze niet als stand-alone optie willen gebruiken maar puur om de stream te pakken en deze door een ander apparaat (NAS/NVR) te laten verwerken.
Iets wat ik persoonlijk niet als meest efficiënte manier vind werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-07-2016 11:56:21 ]
pi_163825838
Ik meen zelfs dat hij verkocht werd als no audio toch?

Ik hoor inderdaad ook ruis.
Firmware vind ik nog wel stabiel. Ik ken slechtere firmware op dit soort IP cam's.

Daarnaast, hoevaak gebruik je de functionaliteiten van die cam zelf?

De stream live kunnen zien en eventueel opnemen van beelden middels NVR/NAS gaat toch prima en is toch ook het hoofddoel van een camera als dit?
  maandag 18 juli 2016 @ 12:49:24 #76
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163826937
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:53 schreef Downstar het volgende:
Ik meen zelfs dat hij verkocht werd als no audio toch?

Ik hoor inderdaad ook ruis.
Firmware vind ik nog wel stabiel. Ik ken slechtere firmware op dit soort IP cam's.

Daarnaast, hoevaak gebruik je de functionaliteiten van die cam zelf?

De stream live kunnen zien en eventueel opnemen van beelden middels NVR/NAS gaat toch prima en is toch ook het hoofddoel van een camera als dit?
Lijkt idd zonder audio. Ik mis het ook niet; ben gaan testen vanwege de opmerking hier.

Dat het wel in de webinterface zit, samen met andere functies die (mogelijk) niet aanwezig zijn, geeft aan dat de firmware niet bepaald pasklaar gemaakt is. Werkt de email-functie bij jou wel? (heb smtp van ziggo en gmail getest; allebei zonder success)

Het hoofddoel werkt idd, maar ik zou ook graag meldingen obv bewegingsdetectie krijgen. (ook geen idee of die überhaupt wel werkt)

Nog altijd genoeg bang for bucks hoor; ik merk deze zaken slechts op. Heb er niet voor niets nog één besteld tenslotte.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163828489
Ik heb 't nu via Angelcam laten lopen (aangezien ik geen NAS heb), en dat werkt wel goed. Hij is hier momenteel toch 'n beetje overkill. Ik heb m'n Small Ants cams op de kinderkamers staan en eentje bij de garage hangen (geen/weinig weersinvloeden) vanwege de grote kijkhoek.

De Escam staat nu bij mij achter in de tuin naar 't huis gericht om 't grootste gedeelte van de tuin in beeld te brengen. Dat werkt op zich prima, maar geen geluid dus.

Mailnotificatie heb ik inderdaad ook niet werkend gekregen. Toch jammer terwijl je alle gegevens voor Gmail hebt en 't dan niet werkt.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_163828499
Goed topic, ff volgen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163829680
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:53 schreef Downstar het volgende:
Daarnaast, hoevaak gebruik je de functionaliteiten van die cam zelf?

De stream live kunnen zien en eventueel opnemen van beelden middels NVR/NAS gaat toch prima en is toch ook het hoofddoel van een camera als dit?
Mijn camera doet alles zelf, van bewegingsdetectie tot opslaan van beelden.
Als je 1 of 2 camera's hebt is dat misschien ook wel de meeste praktische oplossing.

Ben zelf geen fan van om een NAS of NVR alles te laten afwerken.
Maar goed; dat heb ik ook al vaker gezegd; ik moet niet in herhaling vallen. :+
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
Mailnotificatie heb ik inderdaad ook niet werkend gekregen. Toch jammer terwijl je alle gegevens voor Gmail hebt en 't dan niet werkt.
Een troost; bij die van mij werken dergelijke notificaties ook niet of nauwelijks.

Wat trouwens ook wel redelijk :') is: had uit China een paar meter netwerkkabel besteld (uit China omdat het zo'n platte kabel moest zijn) omdat ik de camera toch maar bekabeld (powerline) aan het netwerk wilde aansluiten i.p.v. wifi; omdat ik toch best vaak de camera niet goed kon bereiken (bijvoorbeeld even snel op de telefoon live kijken).

Heb ik de kabel binnen; heb ik er eigenlijk nooit meer last van. :')
pi_163832435
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Mijn camera doet alles zelf, van bewegingsdetectie tot opslaan van beelden.
Als je 1 of 2 camera's hebt is dat misschien ook wel de meeste praktische oplossing.

Ben zelf geen fan van om een NAS of NVR alles te laten afwerken.
Maar goed; dat heb ik ook al vaker gezegd; ik moet niet in herhaling vallen. :+

[..]

Een troost; bij die van mij werken dergelijke notificaties ook niet of nauwelijks.

Wat trouwens ook wel redelijk :') is: had uit China een paar meter netwerkkabel besteld (uit China omdat het zo'n platte kabel moest zijn) omdat ik de camera toch maar bekabeld (powerline) aan het netwerk wilde aansluiten i.p.v. wifi; omdat ik toch best vaak de camera niet goed kon bereiken (bijvoorbeeld even snel op de telefoon live kijken).

Heb ik de kabel binnen; heb ik er eigenlijk nooit meer last van. :')
Toch zou ik ik hem dan op de kabel gooien, toch stabielere verbinding dan WIFI over het algemeen. Al kan Powerline ook ruk zijn ;).
pi_163833012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:50 schreef Downstar het volgende:

[..]

Toch zou ik ik hem dan op de kabel gooien, toch stabielere verbinding dan WIFI over het algemeen
:y :y Vooral de connectiesnelheid daalt _O_
  maandag 18 juli 2016 @ 19:29:42 #82
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163836225
De mijne gaat vooralsnog stabiel op wifi. Kabel trekken is nogal een gedoe namelijk.
Overigens gaat het beeld naar angelcam.com.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Mijn camera doet alles zelf, van bewegingsdetectie tot opslaan van beelden.
Wat als ze de camera zelf pikken? :+
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163836609
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:50 schreef Downstar het volgende:
Toch zou ik ik hem dan op de kabel gooien, toch stabielere verbinding dan WIFI over het algemeen. Al kan Powerline ook ruk zijn ;).
Doe ik misschien ook nog wel. Maar Wifi wordt alleen gebruikt als ik op telefoon live wil meekijken.

Powerline heb ik hier alleen nog maar goede ervaringen mee. Aan de ene kant zit de adapter in een verlengdoos en ik heb regelmatig de andere kant aan het einde van een stroomhaspel gehad; altijd prima gewerkt.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:12 schreef davedavy het volgende:
:y :y Vooral de connectiesnelheid daalt _O_
Dat is het 'm juist; Het prima connecties nu. Latency is minder dan een seconde; zowel via intern als mobiel netwerk. :9
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:29 schreef Dromer het volgende:
Wat als ze de camera zelf pikken? :+
Dan moeten ze eerst een ladder zien te vinden; deze tegen de muur zetten en tegen die tijd ben ik al wakker aangezien het zo ongeveer recht onder mijn raam is.

Al moet ik wel toegeven dat ik wel eens heb geprobeerd om de opnames ook naar de NAS te sturen; maar dat wil nog niet lukken. Hikvision doet een beetje raar als je een NAS puur voor opslag wil gebruiken.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:19:30 #84
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163837582
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:44 schreef Iemand91 het volgende:
Dan moeten ze eerst een ladder zien te vinden; deze tegen de muur zetten en tegen die tijd ben ik al wakker aangezien het zo ongeveer recht onder mijn raam is.
Ok, maar als men inbreekt als je niet thuis bent, kunnen ze je camera's in principe meenemen. Zelfs naar m'n NAS heb ik daarom maar laten zitten, al heeft ie een net surveillancestation erop zitten. (QNAP)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163839173
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:19 schreef Dromer het volgende:
Ok, maar als men inbreekt als je niet thuis bent, kunnen ze je camera's in principe meenemen. Zelfs naar m'n NAS heb ik daarom maar laten zitten, al heeft ie een net surveillancestation erop zitten. (QNAP)
De gemiddelde inbreker loopt liever een huis verder dan dat die al die moeite gaat doen.

Grappig feitje is overigens dat niemand deze camera opvalt.
M'n broer moest ik het na een week of wat vertellen en die had het nooit gezien. :P

Moet eigenlijk nog wel een bord/sticker ophangen...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:11:28 #86
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_163850112
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De gemiddelde inbreker loopt liever een huis verder dan dat die al die moeite gaat doen.

Grappig feitje is overigens dat niemand deze camera opvalt.
M'n broer moest ik het na een week of wat vertellen en die had het nooit gezien. :P

Moet eigenlijk nog wel een bord/sticker ophangen...
Dat schijnt te moeten als je de openbare weg filmt? Of bedoel je ter waarschuwing voor mogelijke inbrekers.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_163854958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:11 schreef Dromer het volgende:
Dat schijnt te moeten als je de openbare weg filmt? Of bedoel je ter waarschuwing voor mogelijke inbrekers.
Dan sta je geloof ik juridisch sterker.
pi_163894112
Ik heb de Escam QF001 gekocht maar ben nu nog aan het bedenken of ik hem gewoon in de fik steek of gewoon weggooi. Wat een klote ding is dat om te configureren, om te beginnen klopt de meegeleverde beschrijving niet, missen er essentiële handelingen en verduidelijkingen. Is de correcte Escam VSM niet te downloaden die in de handleiding wordt beschreven en lukt het mij dus nog steeds niet om via mijn laptop de beelden te bekijken of eventueel van buiten mijn netwerk te bereiken :( (enkel via de app _O- )
pi_164275587
Mijn broer is erg enthousiast geraakt van mijn Hikvision.
Hij is nu zijn huis aan het verbouwen en zou daar op zich ook wel een camera willen ophangen.
(om de bouw in de gaten te houden).

Probleem is dat daar dus ook niets is, behalve stroom. Geen netwerk, geen NAS niets.
Op zich niet direct een groot probleem; een IP camera zou je in theorie zonder netwerk kunnen gebruiken als je er een neemt met SD-slot. (zoals ik ook heb).

Keus is dan wel minder; vooral dome-camera's zijn voorzien van SD-slot; de bullet camera's die een slot hebben zijn een stuk duurder (lees: ~$80 vs. $120+). Eigenlijk had ik daar toch liever een bullet gehad; want een dome heeft toch wat nadelen (vooral opdrogende regendruppels en IR-reflectie in de dome).

Maar nog een punt; hoe ga ik überhaupt zo'n camera instellen/richten e.d. als er geen netwerk aanwezig is?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:14:16 #90
327191 RobertNL
For your gear.
pi_164280068
Vooraf instellen en dan ophangen? Dat moet toch werken. Maar goed dan moet je dus iedere x uur de camera leeghalen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_164284339
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:14 schreef RobertNL het volgende:
Vooraf instellen en dan ophangen? Dat moet toch werken.
Ik denk dat dat de enige manier is inderdaad. :{
quote:
Maar goed dan moet je dus iedere x uur de camera leeghalen.
Neuh; alleen als we merken dat er iemand is geweest.
Op mijn 64GB kaart kan ik iets van 2 maanden terugkijken.
pi_164329132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Maar nog een punt; hoe ga ik überhaupt zo'n camera instellen/richten e.d. als er geen netwerk aanwezig is?
Wat dit betreft ben ik denk ik veroordeeld tot het meenemen van een oude router en een laptop om daar tijdelijk een netwerk op te zetten tijdens het instellen van de camera.
Zodra dat gedaan is router weghalen.

Ben wezen zoeken naar Hikvision camera's met SD-slot in bullet vorm; knap moeilijk te vinden.
Als ik ze al kan vinden gaan ze ruim over de $100-120 heen.

Ik kan wel een Dahua vinden; de IPC-HFW1320S-W. Beschikt over Wifi en over een SD-slot.
Op Aliexpress gaat deze voor zo'n $70-80. Lijkt me wel een prima prijs.

Nu alleen eerst inlezen over kwaliteit van Dahua camera's, hun interface maar bovenal; firmware.
Net als bij de Hikvision camera's is dat laatste een heikel punt bij het halen uit China/Aliexpress.
Ik kom wel sellers tegen die beweren dat je gewoon de firmware kunt updaten.

Iemand toevallig ervaring met Dahua uit China i.c.m. firmware?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:37:16 #93
327191 RobertNL
For your gear.
pi_164358568
Dahua een goed merk? Ken het in tegenstelling tot HK vision niet echt :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_164379845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:37 schreef RobertNL het volgende:
Dahua een goed merk? Ken het in tegenstelling tot HK vision niet echt :P
Jup. Naast Hivision 'de andere' grote die ook zowel hier als in China wordt verkocht.
(Met prijs- en firmware-verschil).
Zit wel wat verschil in en sommigen hebben voorkeur voor de een of de ander.

Al kom ik de genoemde camera ook tegen waarbij wordt beweerd dat je die gewoon kunt updaten.
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:57:29 #95
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_164519132
quote:
4s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
k heb de Escam QF001 gekocht maar ben nu nog aan het bedenken of ik hem gewoon in de fik steek of gewoon weggooi. Wat een klote ding is dat om te configureren
Haha, nog erger dan de QD serie blijkbaar? Die heeft ook nogal wat issues met de firmware. (niet werkende/ontbrekende onderdelen). Beeld is echter wel behoorlijk goed, dus ben er voor de prijs toch wel blij mee. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 14 augustus 2016 @ 15:59:51 #96
327191 RobertNL
For your gear.
pi_164522694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:57 schreef Dromer het volgende:

[..]

Haha, nog erger dan de QD serie blijkbaar? Die heeft ook nogal wat issues met de firmware. (niet werkende/ontbrekende onderdelen). Beeld is echter wel behoorlijk goed, dus ben er voor de prijs toch wel blij mee. :)
Tja, wat heb je nodig dan in de firmware. Zelfs bij de ''bekende'' ''A'' merken gebruiken veel mensen hem icm een NAS of andere opslag waardoor de firmware/interface bezoeken (vrijwel) nooit voorkomt.

Maar goed als ze er iets in stoppen moet het werken :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:17:08 #97
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_164523218
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:59 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tja, wat heb je nodig dan in de firmware. Zelfs bij de ''bekende'' ''A'' merken gebruiken veel mensen hem icm een NAS of andere opslag waardoor de firmware/interface bezoeken (vrijwel) nooit voorkomt.

Maar goed als ze er iets in stoppen moet het werken :Y
Ik gebruik 'm met Angelcam en een password op de stream was wel fijn geweest. Als alternatief gebruik maar niet-standaard rtsp-ports. (geen idee wat portscanners dan nog kunnen vinden eerlijk gezegd)
En tja.. ik heb niet zoveel aan opties als motion detection als de email-functie niet werkend te krijgen is. Misschien dat Angelcam ooit met een dergelijke optie komt. (heb het wel gezien bij mangocam, dacht ik) Dan boeit dat niet zoveel meer.

Het zou ook fijn zijn geweest als hij alleen op zou nemen wanneer hij beweging detecteert zodat je niet de hele dag terug moet gaan zitten zoeken op angelcam als je een gebeurtenis wil opzoeken/nagaan en je het tijdstip niet weet. Dat is ook gewoon niet in te stellen al zitten er weekroosters etc. in. (gelden blijkbaar voor een lokale storage die er niet is? werkt de motion detection überhaupt wel?)

Dus zoals je zegt.. alleen handig als je alleen de stream nodig hebt en die elders kan managen. Als Angelcam de mogelijkheden wat uitbreidt, zijn de meeste issues voor mij voorbij. En de beeldkwaliteit en wifi-connectiviteit zijn gewoon prima en dat is het belangrijkst. Dus.. bruikbaar, maar gemankeerd. En goedkoop. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dromer op 14-08-2016 16:23:51 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:24:54 #98
327191 RobertNL
For your gear.
pi_164527653
Ah, dat is wel kwalijk. Geen wachtwoord op de stream :(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_164530955
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:59 schreef RobertNL het volgende:
Tja, wat heb je nodig dan in de firmware. Zelfs bij de ''bekende'' ''A'' merken gebruiken veel mensen hem icm een NAS of andere opslag waardoor de firmware/interface bezoeken (vrijwel) nooit voorkomt.
De reden geeft Dromer al aan.

Je kunt wel een NAS of NVR gaan gebruiken voor de afhandeling, maar gebruik je meerdere camera's dan mag je op een gegeven moment een zeer potente NAS/NVR hebben om dat te kunnen doen.
Je komt mensen tegen die met een paar IP-camera's al een NAS/server nodig hebben met Core i5/i7 om bewegingsdetectie e.d. te kunnen afwerken.

Als de firmware van een camera gewoon goed is kan die gewoon alles afwerken. De NAS/NVR hoeft dan alleen maar voor opslag te zorgen.

Als je maar 1 of 2 camera's hebt en een redelijk potente NAS dan kan een simpele camera met goede stream wel voldoende zijn. Maar wil je wat meer dan zou ik toch wat beters halen.

Ik kom voor m'n broer uit op de Hikvision DS-2CD2020F-IW en de Dahua IPC-HFW1320S-W.
De Hikvision gaat t/m 1080p, de Dahua t/m 2304 × 1296 en heeft schijnbaar inderdaad universele firmware.
De Hikvision kun je niet upgraden.

Prijzen zijn ongeveer gelijk. De Dahua is eigenlijk aantrekkelijker, maar de Hikvision is bekend qua firmware en app.
Er is ook de Hikvision DS-2CD2032F-I(W) die mij nog het meest aantrekkelijk lijkt, maar die kan ik nergens vinden op Ebay/Aliexpress. ;(
pi_164543629
edit: verkeerde subforum
pi_164647392
Mijn zoektocht lijkt ten einde. Heb uiteindelijk toch nog een Hikvision bullet met geheugenkaart-slot kunnen vinden; de eerder genoemde DS-2CD2032F-I.
Dit samen met een 'passive POE-setje' en een 64GB geheugenkaart (van de bekende Ebay-seller) wordt de opstelling.

Ben benieuwd.
pi_164719906
De Escam QF001 720p night vision is nu voor ¤ 22,34 te krijgen bij Banggood China (mogelijk exclusief invoerrechten):
http://www.banggood.com/E(...)-Card-p-1015914.html

Gebruik coupon code: QF001
pi_164737366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:19 schreef Iemand91 het volgende:
Mijn zoektocht lijkt ten einde. Heb uiteindelijk toch nog een Hikvision bullet met geheugenkaart-slot kunnen vinden; de eerder genoemde DS-2CD2032F-I.
Dit samen met een 'passive POE-setje' en een 64GB geheugenkaart (van de bekende Ebay-seller) wordt de opstelling.

Ben benieuwd.
Verkoper heeft bericht gestuurd dat hij dit model niet meer levert. Handig dan als je de listing dan wel laat staan. |:(
Verder kijken naar andere sellers of die dat type nog wél verkopen...
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 08:28 schreef theprofessional81 het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Dat is ook een idee om de camera op SD kaart te laten opnemen, hangt toch aan de dakkapel dus de SD kaart zit daar veilig.
Bedenk wel dat je de camera natuurlijk niet te ver weg wilt ophangen en ook niet met een grote hoek naar beneden gericht (je ziet dan immers geen gezichten e.d.).
Bovendien moet de camera zo hebben hangen/richten dat je geen vlakken/objecten hebt waar IR door gereflecteerd wordt. Voorbeeld is dit:



IR gaat hier reflecteren op de garagedeur en de betimmering bovenaan. Dit zorgt voor slecht beeld.

Bij mij hangt de camera inderdaad ook op zo'n plek dat men er eigenlijk niet bij kan komen. Dan is een ingebouwde geheugenkaart wel een optie.
(Kan men makkelijk bij de camera dan is dat een minder goed idee)
quote:
Laat je je camera dan bij beweging detectie opnemen naar de SD-card en bekijk je die later terug via het netwerk?
Ja. Ik heb line detection; volgt er beweging over een bepaalde lijn (bij mij de scheidingslijn tussen oprit en openbare weg) dan gaat de camera opnemen.
Maar met bijv. Hikvision heb je tig verschillende manieren om opnames te triggeren.

Zoek maar eens een manual op van Hikvision en lees dat eens door wat ze daar allemaal hebben staan voor bewegingsdetectie e.d.
quote:
Helaas is de keuze wel in HikVision en Dahua een stuk beperkter...
Als je een Hikvision zoekt op Aliexpress geeft zoeken op "Hikvision" inderdaad minder resultaten dan vroeger. Dit komt omdat Hikvision hier tegen heeft opgetreden omdat zij niet willen dat wij hier hun producten uit China importeren. Dit omdat Hikvision ze hier ook verkoopt voor hogere prijzen.
Het beste is om te zoeken op specifieke typenummers.
Of kijk eens rond bij deze verkoper.
  maandag 22 augustus 2016 @ 18:04:24 #104
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_164765491
Tip van mij:

Heb je een NAS? (Synology in mijn geval)
Wil je Wifi?
Full HD?
Helder beeld bij zowel dag als nacht?

Dan kan ik de Escam QD900 aanraden.

Momenteel beschik ik over 3 camera's, welke mij heel erg bevallen.
Zodra er weer een coupon komt schaf ik een vierde aan, ter vervanging van een HOSAN.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:06:12 #105
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_164828875
Nog mensen die vandaag last hebben met hun Xiaoyi Ants cam?
Ik krijg geen cameralijst meer opgehaald.


*UPDATE*
Een keer uit- en inloggen in de app heeft het euvel verholpen.

[ Bericht 24% gewijzigd door dodge_911 op 25-08-2016 16:58:50 ]
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_164903817
Vanavond de RTSP stream ook maar toegevoegd aan Kodi. Ook geinig. :P
pi_165066135
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond de RTSP stream ook maar toegevoegd aan Kodi. Ook geinig. :P
Hey dat klinkt goed.. hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet op mijn android tv. :{
Ja.
pi_165066846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 21:29 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Hey dat klinkt goed.. hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet op mijn android tv. :{
Binnen Kodi? Zo.
In mijn geval was het stream adres dit: rtsp://gebruikersnaam:wachtwoord@ipadresscamera/live.sdp
pi_165073645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Binnen Kodi? Zo.
In mijn geval was het stream adres dit: rtsp://gebruikersnaam:wachtwoord@ipadresscamera/live.sdp
Oke bedankt. Ik heb die pagina vorige maand ook gevolgd maar er worden geen files weergegeven. Alleen mappen.

Ik zal binnenkort nog eens wat proberen. Ik zou ook graag mijn camera streams op mijn tv willen bekijken.
Het liefst gedefinieerd als streaming kanaal middels de app cumulus tv, voor snelle weergave. De ontwikkelaar is echter op de hoogte van problemen met rtsp streams met zijn app maar wekt de indruk dat hij het niet snel zal oplossen.
Ja.
pi_165073759
Er zijn veel netwerkcamera's te vinden in chinese webshops. Veel is echt troep die je niet moet willen tenzij je het gewoon leuk vind om er mee te spelen zonder enig doel.

Als je meer serieuze camera's zoekt uit china zul je moeten zoeken naar Hikvision, Dahua, Huisun en de duurdere Foscam modellen. Laatstgenoemde raad ik overigens niemand aan. Voor PTZ cameras kun je voor een Sunba zoeken. Deze is aanzienlijk duurder maar heel goed.
De nieuwe Hikvision cameras zijn erg goed met een zuiver beeld. De firmware is echter niet of moeilijk te updaten.
Dahua is ook goed om mee te werken.

Bij veel shops en zeker op aliexpress kun je aangeven wat voor lens je in de camera wenst. Je moet zelf bepalen wat je wensen zijn voor het doel en de juiste lens nemen.

Laat het vooral weten als jullie andere (gevestigde) merken vinden. Ik ben al vele jaren geïnteresseerd in netwerkapparatuur en met name ip camera's. Heb er dus ook meerdere :+
Ja.
pi_165126920
Het heeft even geduurd sinds ik begon te zoeken, maar daar is die dan:

Hikvision DS-2CD2032F-I by Iemand91, on Flickr

Nu nog een 12V voeding zien te vinden, kan er dus nog niets mee :') ...
  dinsdag 6 september 2016 @ 14:48:03 #112
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165127027
Tof, wellicht toch de spaarpot nog eens breken voor een merk camera.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_165127151
Als je vragen hebt over Hikvision moet je het te zijner tijd maar stellen. Ben bij deze zoektocht ook weer wat wijzer geworden in hun reeks camera's.
pi_165128637
Al die kabels wegwerken is ook een kunst op zich :P
pi_165129649
Zojuist even mijn nieuwe NAS (DS216+II) getest met de Escam QD900 WIFI.
Toevoegen was echt super easy. Vond hem zelf al door middel van ONVIF.

Neemt nu ook gelijk op met de juiste instellingen ^O^. Even kijken hoeveel data de FHD stream gaat produceren met 24/7 opnames.

Probleem nu is alleen dat de QD900WIFI achter bij het tuinhuisje heb hangen. Daar geen bedraad internet beschikbaar.

Nu op WIFI, maar ligt nu net te ver buiten bereik en er is dus een hoop packetloss..
Wellicht eens kijken naar powerline of een extra accespointje.

QD900wifi doet het dichter bij de router op Wifi eigenlijk vrij stabiel, dat valt me alles zins mee ;).
pi_165130932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef davedavy het volgende:
Al die kabels wegwerken is ook een kunst op zich :P
Dat is wel k*t inderdaad. -O-
pi_165202512
Ik kwam vandaag deze camera tegen op de Banggood website:

http://www.banggood.com/B(...)amera-p-1085200.html

Het is een nieuw product en pas beschikbaar over een week of 2, dus nog geen reviews kunnen vinden.

Ik ben op zoek naar een goedkope beveiligingscamera en vroeg me af of dit wat zou kunnen zijn.
Ik heb wel ervaring met Blitzwolf en de producten die ik daarvan heb zijn kwalitatief zeker niet slecht.

Reacties welkom! :-)
pi_165213927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:35 schreef zazabez het volgende:
Ik kwam vandaag deze camera tegen op de Banggood website:

http://www.banggood.com/B(...)amera-p-1085200.html

Het is een nieuw product en pas beschikbaar over een week of 2, dus nog geen reviews kunnen vinden.

Ik ben op zoek naar een goedkope beveiligingscamera en vroeg me af of dit wat zou kunnen zijn.
Ik heb wel ervaring met Blitzwolf en de producten die ik daarvan heb zijn kwalitatief zeker niet slecht.

Reacties welkom! :-)
Ik heb deze ook gezien en in mijn Wish List van banggood geplaatst. Ziet er wel vet uit.

De reden dat ik hem niet koop is de resolutie. 1280*720 is niet voldoende. Mijn grens ligt toch wel op 1080p.
Daarnaast stel ik de eis dat er een stream middels RTSP (protocol) beschikbaar is/gemaakt kan worden. Ik kan niet uit de omschrijving opmaken dat deze camera dit aan boord heeft. Wel zie ik de standaard Onvif ondersteuning wat wel hoop geeft.

Wellicht dat ik hem in de toekomst nog wel bestel om mee te spelen.
Ja.
pi_165864282
Tip voor mensen die problemen heben met Synology en de QD900WIFI (tevens een reminder voor mij zelf.)

Ik ben zojuist achter een bug(?) gekomen.

Ik hou zelf nooit zo van de standaard poorten dus pas ik deze eigenlijk altijd wel aan.
Dit had ik nog niet voor mijn QD900WIFI gedaan toen ik hem voor het eerst koppelde aan mijn Synology Nas.

Ging allemaal vlekkenloos dus.

Ik ben verhuist en heb alles een factory reset gegeven.
Bij configuratie van de QD900WIFI dus gelijk alle poorten (Web, RTSP, Onvif gewijzigd).

Ondanks dat de Synology de QD900Wifi keurig vond en een test verbinding succesvol was, kreeg ik maar steeds geen beeld en kwam de camera in de status: 'Verbinding Verbroken'.

Ik dacht dat wellicht Onvif poort niet kon worden gewijzigd, dus deze weer terug gezet naar de standaard 1018. Maar dit leek niet te helpen.

De RTSP poort maar weer terug gezet op een default 554. Leek mij niks van doen te hebben met mijn Synology, aangezien die via ONVIF connect.. En plots had ik weer beeld!

Kortom, RTSP poort moet op 554 blijven staan in je Escam, anders blijft hij falen in Synology!
Verdere settings gewoon op ONVIF en GENERIC_ONVIF laten staan en poort van ONVIF kun je op 1018 laten of aanpassen naar een eigen poort!
  maandag 10 oktober 2016 @ 11:47:04 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_165869798
Ik ben toch benieuwd of de Blitzwolf-camera een betere firmware/interface heeft. Meen dat Dodge er één onderweg heeft.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:26:28 #121
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_166014821
Yep, klopt als 'n bus :D Vandaag binnengekregen :)

Ik merkte dat er wat rammelde in de camera, dus even opengedraaid. Wat bleek? Er lagen een aantal spacers en schroefjes los in de behuizing. Ook staat de lens niet helemaal mooi gecentreerd in de zwarte ring voorop. Snelle eerste indruk, na even de setup gevolgd te hebben :
Beeld is goed, de iOS app doet het wel, maar de ONVIF krijg ik niet aan de praat.
In de setup wel enabled, juiste poort ook gebruikt, maar ik krijg er geen beeld uit.
Via de iOS app dus wel.
Webinterface, helaas nog niet helemaal ok imho en ook daar krijg ik geen beeld van de camera te zien. Ik moet er nog een beetje mee gaan prutsen, vrees ik.

*update*
blijkt dat die schroefjes en spacers normaal gezien het cameraboard op z'n plek houden. Niet dus. En ik kan ze ook niet terugplaatsen, want de schroeven die daarvoor los moeten worden afgedekt door de IR-led's. :( :(


Dit lag dus los in de camerabehuizing.


Deze houden normaal de camera op z'n plek, maar zoals je hier kan zien is het maar aan 1 kant vastgeschroefd.


En hier ontbreken ze gewoon helemaal, die lagen dus gewoon los.

[ Bericht 13% gewijzigd door dodge_911 op 17-10-2016 18:27:41 ]
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:12:02 #122
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_166019973
Nou, dat geeft weinig vertrouwen in camera's van Blitzwolf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:08:00 #123
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_166021967
quote:
13s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:12 schreef Dromer het volgende:
Nou, dat geeft weinig vertrouwen in camera's van Blitzwolf.
Color me unimpressed tot nu toe.
Na er nog wat mee gespeeld te hebben, merk ik dat hij af en toe een klik maakt, en ook wel eens moet gereboot worden.
Maar, ik vind het beeld wel erg goed :)
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:12:33 #124
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_166022125
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:08 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Color me unimpressed tot nu toe.
Na er nog wat mee gespeeld te hebben, merk ik dat hij af en toe een klik maakt, en ook wel eens moet gereboot worden.
Maar, ik vind het beeld wel erg goed :)
Hm. Niet de klik van infrarood aan en uit? Mijn Escams klikken daarbij.
Beeld van de escam is ook behoorlijk goed, maar de interface rammelt wat. Als ik met de interface van de Blitzwolf niks win ten opzichte van de escam, heb ik nog niet echt interesse een Blitzwolf te proberen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:30:19 #125
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_166028789
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:12 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hm. Niet de klik van infrarood aan en uit? Mijn Escams klikken daarbij.
Beeld van de escam is ook behoorlijk goed, maar de interface rammelt wat. Als ik met de interface van de Blitzwolf niks win ten opzichte van de escam, heb ik nog niet echt interesse een Blitzwolf te proberen.
Nope, IR gaat mooi aan en uit zonder klikken.
En wat de interface betreft :

Niet werkende webinterface


Config


iOS app


Livefeed iOS app

Na een hoop dingen geprobeerd te hebben, nog steeds geen onvif- of rtspstreams eruit te krijgen.
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  CHI shopkeeper dinsdag 18 oktober 2016 @ 05:54:36 #126
447947 Banggood
Best Bang For Your Buck!
pi_166029802
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:26 schreef dodge_911 het volgende:
Yep, klopt als 'n bus :D Vandaag binnengekregen :)

Ik merkte dat er wat rammelde in de camera, dus even opengedraaid. Wat bleek? Er lagen een aantal spacers en schroefjes los in de behuizing. Ook staat de lens niet helemaal mooi gecentreerd in de zwarte ring voorop. Snelle eerste indruk, na even de setup gevolgd te hebben :
Beeld is goed, de iOS app doet het wel, maar de ONVIF krijg ik niet aan de praat.
In de setup wel enabled, juiste poort ook gebruikt, maar ik krijg er geen beeld uit.
Via de iOS app dus wel.
Webinterface, helaas nog niet helemaal ok imho en ook daar krijg ik geen beeld van de camera te zien. Ik moet er nog een beetje mee gaan prutsen, vrees ik.

*update*
blijkt dat die schroefjes en spacers normaal gezien het cameraboard op z'n plek houden. Niet dus. En ik kan ze ook niet terugplaatsen, want de schroeven die daarvoor los moeten worden afgedekt door de IR-led's. :( :(

[ afbeelding ]
Dit lag dus los in de camerabehuizing.

[ afbeelding ]
Deze houden normaal de camera op z'n plek, maar zoals je hier kan zien is het maar aan 1 kant vastgeschroefd.

[ afbeelding ]
En hier ontbreken ze gewoon helemaal, die lagen dus gewoon los.
Dat ziet er niet helemaal goed uit inderdaad.. Ik heb er net even twee nieuw uit de doos gehaald plus een al uitgepakt model en alle drie opengeschroefd, maar die zitten allemaal gewoon goed in elkaar. De exemplaren die wij van deze camera hebben verkocht hebben tot nog toe ook nog geen dergelijke klachten opgeleverd, dus het lijkt er bijna wel op dat je weer eens pech hebt gehad. ;(
Waar ik net in ieder geval ben achtergekomen is dat je de Led-dopjes heel makkelijk van het bovenste board aftrekt (haha) omdat daarin niet de Led zelf zit, en deze dus alleen met plastic pinnetjes in het board is gedrukt. Zodoende komt het schroefje vrij en haal je zo het bovenste board los. Zou je eens kunnen kijken of het op die manier eenvoudig is vast te schroeven en of dat een bevredigend resultaat geeft? ;)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:10:37 #127
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_166033430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 05:54 schreef Banggood het volgende:

[..]

Dat ziet er niet helemaal goed uit inderdaad.. Ik heb er net even twee nieuw uit de doos gehaald plus een al uitgepakt model en alle drie opengeschroefd, maar die zitten allemaal gewoon goed in elkaar. De exemplaren die wij van deze camera hebben verkocht hebben tot nog toe ook nog geen dergelijke klachten opgeleverd, dus het lijkt er bijna wel op dat je weer eens pech hebt gehad. ;(
Waar ik net in ieder geval ben achtergekomen is dat je de Led-dopjes heel makkelijk van het bovenste board aftrekt (haha) omdat daarin niet de Led zelf zit, en deze dus alleen met plastic pinnetjes in het board is gedrukt. Zodoende komt het schroefje vrij en haal je zo het bovenste board los. Zou je eens kunnen kijken of het op die manier eenvoudig is vast te schroeven en of dat een bevredigend resultaat geeft? ;)
Thanks voor de tips!
Ik heb 'm nu terug in mekaar gezet, en hij doet 't nog steeds goed :)
(ofjah, zo goed als 'ie het in het begin deed)
Nog steeds geen beeld op onvif of rtsp streams, helaas;
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:12:25 #128
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_166035852
Vindt angelcam hem ook niet? (neem aan dat je, als je dat getest hebt) de juiste port geforward hebt op je router.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:21:19 #129
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166036032
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:10 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Thanks voor de tips!
Ik heb 'm nu terug in mekaar gezet, en hij doet 't nog steeds goed :)
(ofjah, zo goed als 'ie het in het begin deed)
Nog steeds geen beeld op onvif of rtsp streams, helaas;
Die van mij komt er ook aan als het goed is. Dus zal dan kijken of ik er wat mee kan :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:37:11 #130
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_166037586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:12 schreef Dromer het volgende:
Vindt angelcam hem ook niet? (neem aan dat je, als je dat getest hebt) de juiste port geforward hebt op je router.
Nope, als zelfs de webinterface zelf geen beeld geeft, moet ik geen andere apps gaan proberen.
Maar waarom angelcam?
Ik heb 't niet zo op dat cloud based gedoe, als zo 'n bedrijd dan van strategie veranderd (of op de fles gaat) ben je je cloudgedoe kwijt en kan je weer vanaf 0 alles inrichten. Heb 't zelf voorgehad bij copy.com, 120gb clouddata waar je opeens niet meer bijkon...
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:00:39 #131
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_166042900
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:37 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Nope, als zelfs de webinterface zelf geen beeld geeft, moet ik geen andere apps gaan proberen.
Maar waarom angelcam?
Ik heb 't niet zo op dat cloud based gedoe, als zo 'n bedrijd dan van strategie veranderd (of op de fles gaat) ben je je cloudgedoe kwijt en kan je weer vanaf 0 alles inrichten. Heb 't zelf voorgehad bij copy.com, 120gb clouddata waar je opeens niet meer bijkon...
Tja, omdat ik tot nu toe alles daarmee werkend heb gekregen zonder gedoe, vroeg ik me af of het iets ozu ontdekken. Laten we maar ff wachten op de ervaringen van Robert. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_166848577
Ik schrijf de opnames van mijn Hikvision weg op een geheugenkaart (64GB).
Omdat ik alleen laat opnemen als er een virtuele lijn wordt overschreden (de grens van oprit/weg) is dat afdoende.

Om toch wat extra zekerheid/backup te hebben leek het mij ook wel handig om opnames weg te schrijven op mijn Qnap. Nou wilde ik dit niet doen d.m.v. de ingebouwde Surveillance Station omdat ik geen continue data-stroom wil hebben van camera naar de NAS; grotendeels omdat de camera d.m.v. wifi aan het netwerk hangt. (kan helaas niet bekabeld maar denk er aan om powerline te gaan gebruiken).
Naast het feit dat mijn Qnap een instapmodel is en ik niet die extra CPU/RAM load wil hebben.
Dus bedoeling was om de opnames simpelweg als videobestanden weg te laten schrijven op de NAS.

Maar Hikvision doet daar moeilijk om. Bij aantal firmware versies kan de camera dit niet wegschrijven bij hele grote schijven. Hoe groot verschilt een beetje; maar ruwweg 500GB of meer geeft problemen.
Ik heb in mijn NAS in totaal 4TB dus telkens als ik de schijf Formatteerde (de rare term die Hikvision gebruikt) ging dat uiteindelijk niet goed; de NAS ging na een tijdje weer op 'uninitialized' staan.

Met behulp van deze post lijkt dat nu verholpen. De NAS status staat nog steeds op 'Normal'.

Maar nu nog begrijpen hoe dat werkt op de NAS en hoe die hele structuur er uit ziet.
De camera heeft in de speciaal hiervoor gemaakte map 22 mappen aangemaakt (genaamd datadir0 t/m 22) en een info.bin bestand.
In elke map staan veel lege MP4 bestanden. In 2/3 mappen staan ook videobestanden dat wél opnames zijn; echter zitten daar opnames tussen van vandaag maar ook van 1/2 maanden geleden.

Iemand hier ervaringen mee?
pi_167523947
Ik heb een digoo bb-m1 van banggood.
De beeldkwaliteit vind ik voor het geld zeer goed.
Instellen via de app ging ook simpel en na wat portforwarding was het ook mogelijk om op een ander netwerk de camera te bekijken.

Helaas werken de notificaties op de telefoon totaal niet. De camera herkent beweging maar geeft geen melding.

Ook is het zo dat de camera stream totaal niet beveiligd is. Via de app een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld en inderdaad, via de app heb je die ook nodig anders kom je er niet in.

Maar elke willekeurige onvif viewer pakt de stream zo op zonder wachtwoord, en via angelcam ben ik er ook achter gekomen dat de rtsp stream wagenwijd open staat.

Nergens zie ik verder een optie om dit aan te passen. Dit vind ik zeker een kwalijke zaak.
  donderdag 22 december 2016 @ 13:42:54 #134
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_167524770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:03 schreef johanndoe het volgende:
Maar elke willekeurige onvif viewer pakt de stream zo op zonder wachtwoord, en via angelcam ben ik er ook achter gekomen dat de rtsp stream wagenwijd open staat.

Nergens zie ik verder een optie om dit aan te passen. Dit vind ik zeker een kwalijke zaak.
De ironie. Een beveiligingscamera die je niet kan beveiligen.

Zelfde shit met Escam zoals ik ook al meldde in dit topic. Je kunt nog wel de niet-standaard port gebruiken, maar portscanners vinden je toch wel.
Verder zit daar de interface vol met opties die je niet hebt of niet werken. Dus vergelijkbaar: super mooi beeld, maar daar heb je het wel zo n beetje mee gehad. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Die van mij komt er ook aan als het goed is. Dus zal dan kijken of ik er wat mee kan :)
Al iets mee gedaan? Ik vraag me af of deze dan wel een password op de stream kan zetten.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 23 december 2016 @ 00:10:08 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_167542765
Ja en nee. Ik heb wat vage netwerk problemen die nog niet opgelost zijn. Maar aankomende weken tijd om eens te kijken of ik hem goed aan de praat krijgen kan.

Die dingen naar buiten je lan openzetten is niet wenselijk, die dingen rechtstreeks aan het internet hangen doe ik dan ook maar niet meer. Straks staan die van mij dan ook op zo'n verzamelsite
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_167809905
Ok, ik wil eigenlijk het volgende om mee te beginnen:

IP camera buiten (filmen achtertuin)

Ter zijne tijd binnen ook camera's. Ik wil wel dat alles met beweging werkt, dus niet 24/7 opnemen, alleen als er beweging te zien is. Met Wifi, liefst niet te duur en moet s'nachts blijven werken. Waarom sommige SD kaartjes hebben weet ik niet. Ik wil graag dat de camera de bestanden op FTP/SFTP/NFS/SMB of iets dergelijks plaatst (lokaal netwerk dus).

Die QD900 is aardig aan de prijs zag ik. Over de 60 euro heen.
Blitzwolf ziet er goed uit, maar kennelijk niet goed?


Later wil ik het uitbreiden door binnen ook camera's te plaatsen en eentje die de voortuin filmt.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_168036394
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:50 schreef Posergoth6667 het volgende:
Die QD900 is aardig aan de prijs zag ik. Over de 60 euro heen.

Die QD heb ik hier liggen, niet eens uit de verpakking gehad want vond het teveel gedoe om aan te sluiten. Kortom, heb hier een nieuwe QD liggen die je wel kan overkopen? Indien interesse hoor ik het wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:32:50 #138
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168037223
Alleen jammer dat je daarmee niks met bewegingsdetectie kan. Zit heel leuk in de interface, maar werkt niet. Zoals zo veel in die interface. Hopelijk voegt Angelcam een dergelijke functie nog eens toe zodat je het via de rtsp-stream wel kunt filteren. Al kun je die stream weer niet beveiligen...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_168080136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:32 schreef Dromer het volgende:
Alleen jammer dat je daarmee niks met bewegingsdetectie kan. Zit heel leuk in de interface, maar werkt niet. Zoals zo veel in die interface. Hopelijk voegt Angelcam een dergelijke functie nog eens toe zodat je het via de rtsp-stream wel kunt filteren. Al kun je die stream weer niet beveiligen...
Gewoon een Synology nas pakken. Ben je van dat gezeik af.

Angelcam is niet meer gratis(3dagen free is nu weg..) en Bewegingsdetectie is ook al mogelijk met een paid account.

Synology bewegingsdetectie werkt prima met QD900WIFI hier.
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:30:59 #140
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_168086052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:51 schreef Downstar het volgende:

[..]

Gewoon een Synology nas pakken. Ben je van dat gezeik af.

Angelcam is niet meer gratis(3dagen free is nu weg..) en Bewegingsdetectie is ook al mogelijk met een paid account.

Synology bewegingsdetectie werkt prima met QD900WIFI hier.
Heb een Qnap en kreeg het niet helemaal lekker werkend. Het haperde soms wat. Wellicht nog eens induiken. Alleen jammer als een inbreker ook je NAS pikt; heb je nog geen beelden. :P

Bij Angelcam is die motion detection nog een beta voor zover ik weet. Kan wel meedoen aan dat programma, maar dan lijken ze wel wat input te verwachten en heb niet zo'n zin in vragenlijsten en zo.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_168268399
Gezien Angelcam nu zo'n 4,50 euro vraagt per maand per camera: iemand een goed alternatief? Ik heb gewoon van die merkloze dingen (dus geen merk).

Ik zit zelf te kijken of er geen oplossing te vinden is icm Stack en een Raspberry of iets dergelijks. Edit: Ik ga eens aan de slag met Zoneminder op een DigitalOcean VPS.

[ Bericht 20% gewijzigd door davedavy op 19-01-2017 14:55:43 ]
pi_168273515
Updatetje:

Zoneminder op Debian 8 werkt prima. Ga nu via Scaleway voor 3.60 een Amsterdam VPS opzetten incl 50gb storage. Prima dus voor 3 dagen retentie en meerdere cams :) En de kosten vind ik dan weer wél fair.
  donderdag 19 januari 2017 @ 19:07:13 #143
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168273871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:52 schreef davedavy het volgende:
Updatetje:

Zoneminder op Debian 8 werkt prima. Ga nu via Scaleway voor 3.60 een Amsterdam VPS opzetten incl 50gb storage. Prima dus voor 3 dagen retentie en meerdere cams :) En de kosten vind ik dan weer wél fair.
Ben benieuwd hoe dat bevalt. Zoiets lijkt mij ook wel iets.

Geen problemen met een fair use op bandwidth op zo'n manier?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168290753
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]
Geen problemen met een fair use op bandwidth op zo'n manier?
Nop. Bewust een VPS gebruikt met unlimited bandwith. Moet wel zeggen dat het merkbaar beter werkte op een Digital Ocean dan een Scaleway VPS. Iets met prijs/kwaliteit :P

Het kost wat tijd om te Tweaken (gelukkig vind ik dat leuk :P) maar als alles eenmaal werkt is het een prima oplossing voor weinig geld :Y
pi_168305812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:07 schreef davedavy het volgende:

[..]

Nop. Bewust een VPS gebruikt met unlimited bandwith. Moet wel zeggen dat het merkbaar beter werkte op een Digital Ocean dan een Scaleway VPS. Iets met prijs/kwaliteit :P

Het kost wat tijd om te Tweaken (gelukkig vind ik dat leuk :P) maar als alles eenmaal werkt is het een prima oplossing voor weinig geld :Y
Transip stack eraan mounten als archive storage?

Je kan je stack mounten:
https://www.transip.nl/vr(...)voor-mijn-gebruiken/
pi_168775052
Iemand nog in 't bezit van de software voor de Escam QD900 Wifi? Ik kan m'n camera niet meer bereiken en kan ook nergens de software vinden.

Dat ding heeft geen resetknop en wat ik aan youtube-filmpjes vindt, werkt ook niet :')

Ik denk dat ik 'm weg kan knikkeren :{
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_168781293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:39 schreef Eric_Cantona het volgende:
Iemand nog in 't bezit van de software voor de Escam QD900 Wifi? Ik kan m'n camera niet meer bereiken en kan ook nergens de software vinden.

Dat ding heeft geen resetknop en wat ik aan youtube-filmpjes vindt, werkt ook niet :')

Ik denk dat ik 'm weg kan knikkeren :{
Gewoon de officiële site staan linkjes naar Mega en Google Drive.

https://mega.nz/#F!Sg4SEYrT!io4IbxNpR-yd2wOoJFN_UA

https://drive.google.com/(...)vhMK_V1U4TW84bXE1X3c

Hij heeft inderdaad geen resetfunctie. Maar met een beetje 'hack skills' kun je het wachtwoord wel wel wijzigen. Zelf ook een keer moeten doen nadat ik het wachtwoord ''vergeten" was..
Het probleem is echter dat hij moeite heeft met wachtwoorden langer dan 12 karakters las ik ergens..

[ Bericht 2% gewijzigd door Downstar op 09-02-2017 17:00:03 ]
  maandag 20 februari 2017 @ 21:47:47 #148
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_169033986
Iemand eigenlijk nog wat gedaan met z'n Blitzwolf BW-SIC?
De mijne ligt hier nog steeds klaar om te monteren. Ik vind alleen de software zo ruk.
Iemand 'm aan de gang met RTSP of 3rd party stuff?
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_169432901
Zijn er ook Tweakers die ervaring hebben met dergelijke POE-injectors?



Ik heb een DS-2CD2132F-IWS aan de gevel hangen en die hangt tot nu toe altijd aan een normale
12V-voeding. Dataverbinding gaat over wifi en zoals bekend is dat niet bepaald stabiel.
Ben genoodzaakt om via wifi te doen omdat een ethernetkabel onmogelijk valt te leggen.
(zou door meerdere muren/vloeren heen moeten).

Nou leek mij zo'n injector wel een idee om powerline te gebruiken (heb nog een set liggen) en i.c.m. deze adapter. Zo hoef ik niet én een voedingskabel én een ethernetkabel naar buiten te leggen.
Powerline werkt heir wel prima; heb wel eens een soort van IP-camera gemaakt van de Raspberry Pi met camera module en dat werkte prima over powerline.
pi_169433448
Ik ben zelf niet zo van de Chinese powersupply's. Tenzij je zelf dat ding kan beoordelen op interne constructie/veiligheid zou ik t laten.

Een simpelere/goedkopere optie is passief POE gebruiken. Een camera heeft genoeg aan 100Mbit, dus je kan met 4 adertjes af. De andere kun je dan gebruiken voor de voeding

https://www.aliexpress.co(...)48v/32688457659.html

Je kan dan een fatsoenlijke adapter gebruiken en toch alles over 1 kabeltje. Ik heb meer vertrouwen in een gebruikte PSU die bij een product zat wat in NL geleverd is, dan in een elcheapo chinees ding. Imho iets teveel bagger op de markt.

En bij meerdere cameras kun je ook gewoon een echte POE switch kopen. Een 100Mbit poorts Cisco kost 2e hands 50 eur, en dan kun je 20 camera's zonder problemen voeden...
pi_169434986
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:50 schreef DJSmiley het volgende:
Ik ben zelf niet zo van de Chinese powersupply's. Tenzij je zelf dat ding kan beoordelen op interne constructie/veiligheid zou ik t laten.

Een simpelere/goedkopere optie is passief POE gebruiken. Een camera heeft genoeg aan 100Mbit, dus je kan met 4 adertjes af. De andere kun je dan gebruiken voor de voeding

https://www.aliexpress.co(...)48v/32688457659.html

Je kan dan een fatsoenlijke adapter gebruiken en toch alles over 1 kabeltje. Ik heb meer vertrouwen in een gebruikte PSU die bij een product zat wat in NL geleverd is, dan in een elcheapo chinees ding. Imho iets teveel bagger op de markt.

En bij meerdere cameras kun je ook gewoon een echte POE switch kopen. Een 100Mbit poorts Cisco kost 2e hands 50 eur, en dan kun je 20 camera's zonder problemen voeden...
Ik ben normaal gesproken ook niet van de Chinese 230V spul, maar mits betrouwbare fabrikant/seller heb ik er al een stuk meer vertrouwen in.
Denk aan Blitzwolf/Aukey e.d. laders enzo.

Tevens heb ik dergelijke POE-injectors wel eens tegengekomen en het aantal verkochte items geeft ook vertrouwen. Daarnaast is de seller ook zeker te vertrouwen.

Passief POE ben ik niet echt fan van. Heb zelf ook zo'n setje liggen en hoewel het werkt is het toch een kabelspaghetti dat je krijgt.
En hoewel het bij mijn situatie niet speelt is zoiets ook niet geschikt voor langere afstanden.

Een switch is overigens helemaal overkill. Ik heb de camera aan de gevel hangen en de voeding gaat via een raamkozijn naar binnen en door naar een stopcontact. Totale kabellengte hooguit een meter of 2-3.
pi_169485549
Ik heb de digoo dg-xme gekocht en er een 3tb 3.5 schijf ingebouwd.
Ik heb er 2 720p camera's aangesloten en 1 1080p camera allemaal ongeveer 2 jaar oud.
Dat kastje is geweldig neemt op alleen zoek ik nog een app om het opgenomen beeld terug te kijken op ipad/iphone.Mischien dat iemand van jullie dit weet?
Het enigste nadeel is dat ik op de tv niet alle drie live weergave heb en op de app wel.
Ook lukt het mij niet de bewegings melder aan de gang te krijgen.
Maar voor de rest super tevreden.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_170423461
Ik zoek een camera die moet voldoen aan de volgende wensen:

- Redelijk tot goede beeldopnames
- Bij beweging foto's naar een e-mailaccount/telefoon verzendt
- Video's kan opslaan op een geheugenkaart en/of videorecording bak

Iemand tips? :)
pi_171515924
Vraagje over een andere toepassing van een draadloze IP beveiligingscamera.
Is het mogelijk om zonder verbinding met een wifirouter toch beeld te krijgen via de app op je smartphone of tablet? Dus dmv een rechtstreekse draadloze p2p verbinding.
Zo ja over welke afstand is dat nog bruikbaar? En welke wordt eventueel aanbevolen?

Ik wil een dergelijke camera toepassen als eenvoudig te monteren en weer te verwijderen achteruitkijk camera op de caravan en de beelden direct bekijken in de auto op Ipad of gsm.
Voordeel is nl dat er slechts een voedingspunt nodig is die ik reeds heb, omdat ik eerder met draadloze achteruitrij camera's heb geëxperimenteerd, wat ik niet zo een succes vond door alle bedrading in de auto ed en een uiteindelijke magere kwaliteit.
pi_171517281
Dat moet volgens mij gewoon kunnen alleen het bereik zal net zo ver zijn als de wifi in huis.
Dus hoe verder weg hoe meer vertraging in beeld.
Wel een top idee zou je gewoon een powerbank kunnen gebruiken.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_171524559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:54 schreef -wtf- het volgende:
Dat moet volgens mij gewoon kunnen .............
Zover was ik ook al, maar om nu meteen zo een camera aan te schaffen wil ik eerst wat meer informatie. ikzelf heb geen enkele praktische ervaring met IP camera's. Vandaar mijn vragen.
Het bereik is van belang, want daarmee, met de "rearview" cam's, heb ik slechte ervaringen. . Ondanks dat ik de zender helemaal bij de disselbak had geplaatst. Ontvanger wel gewoon bij de bestuurder, De bedrading in de auto was een doorn in het oog, want zowel de ontvanger als het display hebben 12V nodig en zitten op een verschillende plek.
Wifi (p2p) schijnt beter te werken, maar dat wil ik graag ervaringen over horen. Want ik moet directe wifi verbinding met de camera kunnen maken om beeld te krijgen op ipad of gsm. Opnamen zijn niet aan de orde.

Ik neem aan dat p2p expliciet bij de camera vermeld moet staan en dat ik er één moet nemen met een flinke antenne, (dus bv geen Digoo oid. die via een server werken en een ingebouwde antenne hebben).

Je noemt de vertraging al, dus eea zal ook wel afhangen van de resolutie van het beeld die niet te hoog kan zijn om de vertraging te beperken.

mbt Toepassen van powerbank had ik zelf nog niet eens aan gedacht, bedankt.

[ Bericht 5% gewijzigd door elinx op 07-06-2017 15:05:44 ]
pi_171529385
Door jou heb ik nu bij banggood de spycam wifi besteld 12,57 Klein en makkelijk weg te werken.
Gewoon om in de auto te proberen.
De resolutie is 640x480 maar dat maakt niet uit want was van plan een oude iphone te gebruiken als display.
Het moet inderdaad p2p zijn dit om lokaal in te loggen.
Het nadeel is wel dat je dan geen 4G verbinding meer hebt op je telefoon.
Dit omdat hij een constante wifi verbinding heeft.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_171529882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
Door jou heb ik nu bij banggood de spycam wifi besteld ..........
De resolutie is 640x480 .....
Het moet inderdaad p2p zijn dit om lokaal in te loggen.
Het nadeel is wel dat je dan geen 4G verbinding meer hebt..............
.........
Sorry O-) ..... maar om welke gaat het dan? (deze?)
Ben met die kleine cam's bang dat het bereik wat klein is. Zelf dacht ik dat ik al gauw ¤30 a 40 kwijt zou zijn voor een complete ip cam met externe antenne.
Deze resolutie is genoeg, een rearview mirror cam is hetzelfde.
p2p dat weet ik, maar ik heb de indruk dat niet alle cams een directe verbinding toelaten zonder wifirouter. De camera moet dus wel een accespoint realiseren (zoals actioncams dat ook doen)
4G mis ik niet, want ik wil een oud tablet of gsm gebruiken, dus blijf bereikbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 07-06-2017 18:30:16 ]
pi_171535753
Ja het gaat om die inderdaad.
Ik zal het proberren en dan hier de uitslag mee delen.
Ik denk dat het bereik goed te doen is +- 2 meter schat ik.
In de omschrijving van deze staat al dat hij het zonder netwerk connectie doet.
Als ik het plaatje bekijk zit er een schakelaar om hem op p2p te zetten of netwerk.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_171539598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:24 schreef -wtf- het volgende:
..........
Ik denk dat het bereik goed te doen is +- 2 meter schat ik.
In de omschrijving van deze staat al dat hij het zonder netwerk connectie doet..........
2m is echt te weinig voor de caravan combinatie waarvoor ik een p2p ip wifi camera wil toepassen.
Vandaar dat ik naar de grotere camera kijk.
Ik had inderdaad gezien dat bij bij die van jou uitdrukkelijk stond vermeld dat er geen netwerkconnectie nodig is. Een dergelijke omschrijving mis ik vaak bij de duurdere types. Vandaar dat ik ervaringen blijf vragen om duidelijkheid te krijgen.
pi_171542354
Ok als ik hem heb zal ik het eerst gewoon in huis testen.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:55:11 #162
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_171548912
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 12:39 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zoek een camera die moet voldoen aan de volgende wensen:

- Redelijk tot goede beeldopnames
- Bij beweging foto's naar een e-mailaccount/telefoon verzendt
- Video's kan opslaan op een geheugenkaart en/of videorecording bak

Iemand tips? :)
Ja, even de zoekfunctie gebruiken en teruglezen. Escam QD900 bijv.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_171555271
OK ik ben weer iets verder gekomen mbt info over livestreamen met een beveilingingscamera zonder internetverbinding.
Dit schijnt niet zo eenvoudig te zijn als ik had gedacht. De meeste Ip camera's moeten verbinding hebben met een router net als de pc, nas, gsm of tablet en p2p werkt eigenlijk via een externe server.
Via een ad hoc netwerk zou het (soms) mogelijk moeten zijn, maar echt eenvoudig is het niet en ook niet zeker of het met een willekeurige ip camera kan die p2p ondersteunt.

Hier staat een voorbeeld van een cam die geschikt zou zijn, maar helaas OEM en verder weinig meer over bekend dan dat ik hem te duur vind om mee te experimenteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 08-06-2017 20:21:44 ]
pi_171558763
De Xiaofang zou het moeten kunnen, maar ik heb me daar nog te weinig in verdiept. Moet dat binnenkort maar eens kijken, want is wel handig voor bepaalde dingen. Ik heb het blokje hier gewoon liggen ook.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_171560813
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:17 schreef Eric_Cantona het volgende:
De Xiaofang zou het moeten kunnen, .....
Als je de beschrijving leest van de Xiaofang lijkt het erop dat ook hier een verbinding nodig is met een server via de app. Over p2p wordt niet gesproken. Wel over een "direct mode"
Het zou dus kunnen dat het wel mogelijk is en dat de camera zelf als server dienst kan doen, net als bij action cams via een wifi accespoint.

Dus als je het wilt proberen zou ik dat zeer op prijs stellen. Indien het lukt zou ik ook graag het bereik willen weten. Bij voorbaat dank

[ Bericht 5% gewijzigd door elinx op 09-06-2017 00:08:45 ]
pi_171567631
De spy cam is inmiddels verstuurd.
zodra ik het weet hoor je ervan.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:20:01 #167
101011 Eric_Cantona
"Au Revoir"
pi_171579470
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:33 schreef elinx het volgende:

[..]

Als je de beschrijving leest van de Xiaofang lijkt het erop dat ook hier een verbinding nodig is met een server via de app. Over p2p wordt niet gesproken. Wel over een "direct mode"
Het zou dus kunnen dat het wel mogelijk is en dat de camera zelf als server dienst kan doen, net als bij action cams via een wifi accespoint.

Dus als je het wilt proberen zou ik dat zeer op prijs stellen. Indien het lukt zou ik ook graag het bereik willen weten. Bij voorbaat dank
Net geprobeerd, duurde even voordat 't lukte maar moest 'n andere camera selecteren (met in de titel iets van direct). Connecten verloopt via de Mi Home app. Komt erop neer dat je het uitgezonden signaal van de camera oppikt en selecteert als wifi, je hebt op dat moment geen internetverbinding (niet via 4g, etc).

De camera steeds 'n stukje verder gezet en uiteindelijk op 'n kleine 25m uitgekomen. Telefoon (OP3) in de huiskamer en camera achter in de tuin met alleen 'n raam ertussen. Wel 2 uitzendende routers ertussen (Nighthawk en Xiaomi mini).

Ik zie mogelijkheden!

Enige nadeel, m'n telefoon wil wel eens switchen van netwerk ivm geen internetverbinding.

Roep maar als je nog iets wil weten!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_171580813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:20 schreef Eric_Cantona het volgende:

Net geprobeerd, ................

Ik zie mogelijkheden!...................

Roep maar als je nog iets wil weten!
Bedankt voor je experiment. 25m is meer dan ik verwachtte en inderdaad is er een mogelijkheid dat dit kan werken.
Ik ging in de eerste instantie uit van een outdoor ip camera, met externe wifi antenne, omdat ik die eventueel buiten de caravan kan monteren als het bereik tegen zou vallen.
De Xiaofang moet ik echter binnen plaatsen voor het achterraam en de gsm/tablet komen in de auto. Ik neem aan dat er geen externe antenne kan worden aangesloten. In dat geval wordt het wifi signaal zowel door het aluminium van de caravanwanden en plaatwerk van de auto sterk beperkt. Hoeveel is natuurlijk de vraag.
Ik zou dus een experiment met wat meer hindernissen op prijs stellen (muren en vloeren ed). Als dit ook zo positief verloopt ga ik er meteen één bestellen om verder te experimenteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 10-06-2017 10:58:42 ]
  zondag 11 juni 2017 @ 10:48:10 #169
101011 Eric_Cantona
"Au Revoir"
pi_171612867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 20:25 schreef elinx het volgende:

[..]

Bedankt voor je experiment. 25m is meer dan ik verwachtte en inderdaad is er een mogelijkheid dat dit kan werken.
Ik ging in de eerste instantie uit van een outdoor ip camera, met externe wifi antenne, omdat ik die eventueel buiten de caravan kan monteren als het bereik tegen zou vallen.
De Xiaofang moet ik echter binnen plaatsen voor het achterraam en de gsm/tablet komen in de auto. Ik neem aan dat er geen externe antenne kan worden aangesloten. In dat geval wordt het wifi signaal zowel door het aluminium van de caravanwanden en plaatwerk van de auto sterk beperkt. Hoeveel is natuurlijk de vraag.
Ik zou dus een experiment met wat meer hindernissen op prijs stellen (muren en vloeren ed). Als dit ook zo positief verloopt ga ik er meteen één bestellen om verder te experimenteren.
Het is inderdaad een indoor camera, maar wel met magnetische voet, dus je kunt 'm op een metalen oppervlak plaatsen tijdelijk.
Net getest met de telefoon in de huiskamer en camera op zolder. Hemelsbreed zo'n 8m en dan de hoogte in (ook 'n meter of 8?). Prima bereik, ik zie 't beeld af en toe 120 kb/sec aantikken. Wel rustig beeld, ik weet niet in hoeverre dat van invloed is. Huis is van de jaren 70, houten zoldervloer, de rest wel beton.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_171634667
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:48 schreef Eric_Cantona het volgende:
.............
Net getest met de telefoon in de huiskamer en camera op zolder. Hemelsbreed zo'n 8m ...............
Nogmaals bedankt voor het snelle testen. Ik denk zeker dat de Xiaofang een goede kanshebber is om eea te gaan proberen.
pi_171735380
Vandaag getest het beeld gaat binnen vertragen na een meter of vier.
P2P werkt gewoon maakt verbinding met het apparaat met wifi en start daarna de app op.
Dus de schakelaar p2p werkt gewoon.
Je hoeft niet in te loggen met de app maar gewoon direct beeld.
Dus ben bang dat het niets is voor een caravan.
Maar met een normale personen auto moet het gewoon lukken.
Zal het van het weekend is buiten testen.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_171736569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:54 schreef -wtf- het volgende:
............
Dus ben bang dat het niets is voor een caravan.........
Ik vermoedde al zo iets toen je naar deze camera verwees.
Hoe is de beeldkwaliteit verder, een beetje acceptabel?

nav de experimenten met de Xiaofang heb ik het wifi bereik van mijn Xiaomi Yi eens getest.
Ook daarmee had ik nog verbinding tussen bgg en zolder. ca 8m. Heb eea nog niet in de auto (metaal) geprobeerd.

Verder heb ik op diverse sites de specs. van de redelijk geprijsde Wanscam hw0043 waterproof camera bekeken, maar vind tegenstrijdige info tav een directe wifi verbinding (dus zonder router binnen een netwerk).

[ Bericht 20% gewijzigd door elinx op 16-06-2017 19:09:37 ]
pi_171753949
Beeld kwaliteit is prima overdag.
Ik heb hem nog niet buiten geprobeerd.
Maar het keurig weg werken is bij deze goed te doen de lens zit vast aan een platte kabel.
De lens is denk ik 6 bij 6 mm op de doos staat waterproof maar vraag het me af.
Morgen probeer ik het door het modem in huis uit te zetten omdat anders mijn telefoon weer terug gaat naar de wifi van het modem en dan kijken hoever ik kom.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_172007259
Sinds gisteren geen beeld meer op m'n 3 Small Ants Cam's, geen idee wat er gebeurd is. Naar mijn weten niet per ongeluk geüpdate (dan zou Mi Home ook nog moeten werken). Mi Home heeft aan dat de camera's niet online zijn en TinyCam krijgt ook geen beeld meer.

Ik had al tijden 'n oudere firmware, dus zal snel eens bovenstaande gaan proberen. Toch wel handig om de kids en de oprit in de gaten te kunnen houden.
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:57:33 #175
468984 AnjaEnvaeva
Life is a lie
pi_172009120
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
Beeld kwaliteit is prima overdag.
Ik heb hem nog niet buiten geprobeerd.
Maar het keurig weg werken is bij deze goed te doen de lens zit vast aan een platte kabel.
De lens is denk ik 6 bij 6 mm op de doos staat waterproof maar vraag het me af.
Morgen probeer ik het door het modem in huis uit te zetten omdat anders mijn telefoon weer terug gaat naar de wifi van het modem en dan kijken hoever ik kom.
edit, im dumb...

[ Bericht 4% gewijzigd door AnjaEnvaeva op 29-06-2017 16:03:27 (im dumb) ]
Anja Envaeva, the one and only.
pi_172009515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 08:57 schreef AnjaEnvaeva het volgende:
....... en gewoon canon of nikon nemen.
Verklaar je eens nader, want mi gaat dit heel ergens anders over

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
...............
Morgen probeer ik het door het modem in huis uit te zetten .............. dan kijken hoever ik kom.
En...... weet je al wat meer? Kan je misschien ook iets zeggen over de vertraging? Want deze vond ik bij mijn Yi experiment nogal groot.

[ Bericht 39% gewijzigd door elinx op 28-06-2017 09:25:27 ]
pi_172011687
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 01:29 schreef Eric_Cantona het volgende:
Sinds gisteren geen beeld meer op m'n 3 Small Ants Cam's, geen idee wat er gebeurd is. Naar mijn weten niet per ongeluk geüpdate (dan zou Mi Home ook nog moeten werken). Mi Home heeft aan dat de camera's niet online zijn en TinyCam krijgt ook geen beeld meer.

Ik had al tijden 'n oudere firmware, dus zal snel eens bovenstaande gaan proberen. Toch wel handig om de kids en de oprit in de gaten te kunnen houden.
Uiteindelijk de 3 camera's weer aan de praat gekregen via de volgende firmware:

quote:
http://forums.hardwarezon...ra-xiaoyi-4908669-61.html
uitgevoerd op mijn 2 12cn cameras en inderdaad de allernieuwste update tot nu werkend met rstp toegang en alle toeters en bellen eraan, zelfs in het engels.succes mensen!

bericht aldaar:
Guys,

I managed to upgrade my Xiaoyi ip camera 720p china to version 1.8.7.0C...
Support telnet,tftp,rtsp,no logo.

Please note this not for 17CN(Tested on 12CN only)

Download and extract content of 1.8.7.0C to sd card. The reboot..
https://www.dropbox.com/s/g3wupeohqy...elnet.zip?dl=0

eg. If your sd card is F:
it should look like this
F:/home
F:/test/
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:44 #178
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172012139
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:59 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Uiteindelijk de 3 camera's weer aan de praat gekregen via de volgende firmware:

[..]

Ah, vaag dat het ineens niet werkt. Mijn eerste versie moet ik ook nog eens updaten, want daar kan ik nu niets mee, welke firmware zou je aanraden?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_172013332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ah, vaag dat het ineens niet werkt. Mijn eerste versie moet ik ook nog eens updaten, want daar kan ik nu niets mee, welke firmware zou je aanraden?
Ik heb 'n oude versie zonder nachtzicht, die heb ik met dezelfde firmware geüpdate. Heeft meer moeite met verbinden (maar dat was al eerder), maar doet 't wel. Weet zo niet welke versie 't is, één van de eerste.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_172027942
En...... weet je al wat meer? Kan je misschien ook iets zeggen over de vertraging? Want deze vond ik bij mijn Yi experiment nogal groot.
[/quote]


Helaas even ziek geweest dit weekend gaat ik het proberren en hoor je het.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:52:44 #181
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_172377813
Gisteravond een Xiaomi Yi Dome 1080P besteld bij de officiële Yi op AliExpress. Vanochtend al verzonden dus ik ben razend nieuwsgierig. De camera ga ik ophangen op mijn studentenkamer om de boel te monitoren als ik er niet ben. Wellicht een beetje overbodig, maar blijft leuk speelgoed. Heb eerst nog aan andere systemen gedachten, maar gezien mijn ervaringen met onder andere de router van Xiaomi toch maar deze camera besteld. Mocht er t.z.t. interesse zijn dan wil ik best een review schrijven.
pi_172525362
Ik weet het niet meer. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een simpele camera die, als er beweging is, begint te filmen tot er geen beweging meer is, en dat filmpje dan via wifi, op een network share kan zetten (FTP/SFTP/SSHFS of desnoods samba).

Ik wil de camera buiten ophangen en een enigszins redelijke kwaliteit. Geluid is niet perse noodzakelijk.

Ik hoef het niet perse via mijn telefoon te bekijken.

Het zou fijn zijn als de camera niet al te duur is (liefst sub 40?)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_172832447
Iemand ervaring met deze camera?
https://nl.aliexpress.com(...)3c-a1ec-1c5e99a3cac5
pi_172886782
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 16:00 schreef ridsel het volgende:
Iemand ervaring met deze camera?
https://nl.aliexpress.com(...)3c-a1ec-1c5e99a3cac5
Geen ervaring maar ik zie nergens dat hij onvif ondersteund dus dan is het apparaat waarschijnlijk niet te gebruiken met NVR/Synology/Qnap etc.
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_172899768
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:40 schreef -wtf- het volgende:

[..]

Geen ervaring maar ik zie nergens dat hij onvif ondersteund dus dan is het apparaat waarschijnlijk niet te gebruiken met NVR/Synology/Qnap etc.
Goed dat je mij daar op atent maakt, wel de bedoeling dat mijn Synology die herkend. Iemand een andere suggestie van goeie indoor camera dan?
pi_172907448
Dat ligt eraan wat je wilt.
PTZ,full hd,wifi of rj45 180 graden zicht?
ver weg is duur betaald maar wel lekker
pi_173043050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:06 schreef ridsel het volgende:

[..]

Goed dat je mij daar op atent maakt, wel de bedoeling dat mijn Synology die herkend. Iemand een andere suggestie van goeie indoor camera dan?
Escam QD900. Heb er drie nu, en werken perfect met CSM en Synology. Ik heb er twee die opnemen op de Synology. Geen zin om een licentie te kopen namelijk.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_173631794
Goedenavond,

Recentelijk een sannce budget set gekocht 720p (ahd) a 70 euro via aliexpress originele sannce shop. 4 buiten ip66 cameras en een dvr. Set is onderweg, bevindingen laat ik nog weten.

Ik wilde ook graag een budget beveiliging systeem gaan testen. Het liefst bedraad met enkele deurs en raam sensoren. Dit omdat ik lees dst de draadloze budgetsets makkelijk zijn te "jammen".

Iemand tips of suggesties op dat vlak?
pi_173996193
Hackers Globally Attacking Dahua Recorders
quote:
Dahua recorders are being hacked and vandalized around the world, as confirmed by dozens of reports to IPVM since the attacks surged 5 days ago.

Key points:
•If you have Dahua recorders and you port forwarded it (as they unfortunately recommend), check your recorders immediately for impact.
•Disable port forwarding immediately and block public access to these recorders.
•Try to upgrade firmware, if possible for your units, though Dahua regularly had challenges distributing firmware for various models and partners.
•If you have one of the many Dahua OEM recorders (e.g., ADT who we have confirmed multiple reports), disable port forwarding and contact your manufacturer.

Inside, we share full details of the reports we have and the technical elements / vulnerabilities behind this. Dahua says they will provide a response later today.
pi_174285195
Lang leve de internet community.

Zojuist mijn non-upgradable Hikvision geüpdate naar firmware 5.4.5. i.p.v. het verouderde en geïnstalleerde 5.2.5.

Nu eens kijken wat er allemaal veranderd is; eerste verandering was heel duidelijk; m'n telefoon kreeg plots notificaties van de line detection. :P
pi_174709775
Een tip voor degene die SD-kaarten gebruikt in z'n IP-camera; Media Markt heeft momenteel de Samsung MicroSDXC EVO 128GB voor ¤39 staan. Toch weer een tientje goedkoper dan de concurrentie.

Twijfel er zelf sterk over; ik kan deze kaart gebruiken of ik koop een Dahua NVR.
Dat laatste met een Purple harde schijf kost wel weer ¤85 meer t.o.v. een 128GB geheugenkaart...
pi_174725659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
Een tip voor degene die SD-kaarten gebruikt in z'n IP-camera; Media Markt heeft momenteel de Samsung MicroSDXC EVO 128GB voor ¤39 staan. Toch weer een tientje goedkoper dan de concurrentie.

Twijfel er zelf sterk over; ik kan deze kaart gebruiken of ik koop een Dahua NVR.
Dat laatste met een Purple harde schijf kost wel weer ¤85 meer t.o.v. een 128GB geheugenkaart...
Wel rekening houden met dat niet alle IP camera's met SD zonder meer 128GB ondersteunen volgens mij.
pi_174726283
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:06 schreef 3rr0r het volgende:
Wel rekening houden met dat niet alle IP camera's met SD zonder meer 128GB ondersteunen volgens mij.
Dat kan, maar mijn Dahua (die dinsdag bezorgd zou moeten worden) wel. :9
pi_174776724
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:27 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Escam QD900. Heb er drie nu, en werken perfect met CSM en Synology. Ik heb er twee die opnemen op de Synology. Geen zin om een licentie te kopen namelijk.
Heb jij ze op WiFi of via Ethernet verbonden? Ik ben het hele netwerk gezeik nu toch wel een keer beu. Ik heb twee cam's, hangen op een locatie waar een perfecte WiFi verbinding is. Kabel aanleggen is helaas geen optie, anders had ik dat wel gedaan. Dus nieuwe zoektocht naar een fatsoenlijke WiFi cam van max. 100 euro per stuk.

Al gekeken naar Hikvision maar helaas buiten budget icm WiFi model.. Dus ik ben nu aan het kijken voor een Foscam of een Escam.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:43:10 #195
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_174776816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:37 schreef davedavy het volgende:

[..]

Heb jij ze op WiFi of via Ethernet verbonden? Ik ben het hele netwerk gezeik nu toch wel een keer beu. Ik heb twee cam's, hangen op een locatie waar een perfecte WiFi verbinding is. Kabel aanleggen is helaas geen optie, anders had ik dat wel gedaan. Dus nieuwe zoektocht naar een fatsoenlijke WiFi cam van max. 100 euro per stuk.

Al gekeken naar Hikvision maar helaas buiten budget icm WiFi model.. Dus ik ben nu aan het kijken voor een Foscam of een Escam.
Alle cams zijn bij mij verbonden via wifi. Heel af en toe check ik ze om te kijken of ze nog aan staan. Soms moet ik ze even rebooten maar dat gebeurt niet vaak. Kan ze echt aanraden.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_174776829
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:43 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Alle cams zijn bij mij verbonden via wifi. Heel af en toe check ik ze om te kijken of ze nog aan staan. Soms moet ik ze even rebooten maar dat gebeurt niet vaak. Kan ze echt aanraden.
Hmm en de prijs is zeer goed. Komt de verbinding ook snel tot stand?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:45:49 #197
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_174776867
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:43 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hmm en de prijs is zeer goed. Komt de verbinding ook snel tot stand?
Jazeker.

Wat je doet is hem even aan de kabel hangen, en dan via je laptop start je een programma op waarmee je een IP (en DNS dacht ik) toewijst. Dit zorgt ervoor dat ze in lijn liggen met al jouw verbindingen in huis en toegankelijk zijn via je laptop en NAS. Nadat je dit gedaan hebt sla je het op, en kan je de cam van de kabel afhalen en gewoon ophangen. Na de reboot zal hij dan automatisch verbinding maken met je wifi netwerk. Via je NAS kan je hem dan opzoeken (of de web based version gebruiken).
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_174790633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:45 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Jazeker.

Wat je doet is hem even aan de kabel hangen, en dan via je laptop start je een programma op waarmee je een IP (en DNS dacht ik) toewijst. Dit zorgt ervoor dat ze in lijn liggen met al jouw verbindingen in huis en toegankelijk zijn via je laptop en NAS. Nadat je dit gedaan hebt sla je het op, en kan je de cam van de kabel afhalen en gewoon ophangen. Na de reboot zal hij dan automatisch verbinding maken met je wifi netwerk. Via je NAS kan je hem dan opzoeken (of de web based version gebruiken).
Thanks! Ga ze in overweging nemen! Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is weer die oude Chinese firmware meuk.

quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat kan, maar mijn Dahua (die dinsdag bezorgd zou moeten worden) wel. :9
Welke heb je besteld?
pi_174790831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:21 schreef davedavy het volgende:
Welke heb je besteld?
Dahua Starlight IPC-HDW5231R-ZE
pi_174790907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dahua Starlight IPC-HDW5231R-ZE
Heel benieuwd naar je ervaringen! Ik overweeg momenteel twee keer de DH-IPC-HFW1120S-W.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:37:54 #201
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_174793002
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:21 schreef davedavy het volgende:

[..]

Thanks! Ga ze in overweging nemen! Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is weer die oude Chinese firmware meuk.

[..]

Welke heb je besteld?
Hij is vaak in de aanbieding voor rond de 45-50 dollar, en dat is hij meer dan waard.
De firmware heb ik geen problemen mee gehad.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_174881252
Ik ben toch maar voor Dahua gegaan. Namelijk de IPC-HFW2325S-W, Chinese versie met Engelse firmware voor 65USD per stuk.
pi_175152220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:37 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hij is vaak in de aanbieding voor rond de 45-50 dollar, en dat is hij meer dan waard.
De firmware heb ik geen problemen mee gehad.
Even een vraagje, ik ben van plan twee Escam QD900's te kopen (banggood á 45,- incl priority shipping). Deze wil ik dan koppelen aan mijn synology en bij beweging op laten nemen en mij op een of andere manier een notificatie laten sturen.

Het is hoofdzakelijk de bedoeling om hem te gebruiken als nacht camera, in hoeverre is dit goed bruikbaar? En qua koppeling met de synology, ben je hier ook goed over te spreken?

Ik kom trouwens her en der tegen dat de motion detection door de synology moet worden afgehandeld en dat het niet via de camera zelf te configueren is. Dit kost zeker best wel een beetje performance van de synology?
  zondag 19 november 2017 @ 13:38:18 #204
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_175170302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:12 schreef tharonny het volgende:

[..]

Even een vraagje, ik ben van plan twee Escam QD900's te kopen (banggood á 45,- incl priority shipping). Deze wil ik dan koppelen aan mijn synology en bij beweging op laten nemen en mij op een of andere manier een notificatie laten sturen.

Het is hoofdzakelijk de bedoeling om hem te gebruiken als nacht camera, in hoeverre is dit goed bruikbaar? En qua koppeling met de synology, ben je hier ook goed over te spreken?

Ik kom trouwens her en der tegen dat de motion detection door de synology moet worden afgehandeld en dat het niet via de camera zelf te configueren is. Dit kost zeker best wel een beetje performance van de synology?
Beide camera's waren erg makkelijk om te koppelen aan mijn NAS. Ik gebruik het programma Surveillance station om beelden op te nemen. Vanaf 20GB gaat hij het eerste bestand weggooien om weer een nieuw bestand op te kunnen nemen.

M.b.t. de motion detection heb ik dan ook geen antwoord. Hij neemt bij mij namelijk 24/7 op.
Nachtbeelden zijn prima, heb er 1 in de garage hangen en 1 achter in de tuin (gericht naar voren toe). Beide beelden zijn zeer goed bruikbaar.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_175184164
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:38 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Beide camera's waren erg makkelijk om te koppelen aan mijn NAS. Ik gebruik het programma Surveillance station om beelden op te nemen. Vanaf 20GB gaat hij het eerste bestand weggooien om weer een nieuw bestand op te kunnen nemen.

M.b.t. de motion detection heb ik dan ook geen antwoord. Hij neemt bij mij namelijk 24/7 op.
Nachtbeelden zijn prima, heb er 1 in de garage hangen en 1 achter in de tuin (gericht naar voren toe). Beide beelden zijn zeer goed bruikbaar.
Bedankt voor je antwoord! Laat ik het maar gewoon eens gaan proberen met een camera. Als het goed bevalt is een tweede ook zo besteld.

Ik zal qua motion detection hier nog wel even laten weten of (en hoe) het me gelukt is..
pi_175259556
Andy van deze Aliexpress-store doet vandaag en morgen ook aan Black Friday; en geeft 5-10% korting.

Meer info in dit topic.
pi_175275168
Ik zou graag een camera willen die ik snel kan bekijken als iemand aanbelt. Via een app of webpagina.

Iemand hier een tip voor een goede camera? Waterdicht is wel nodig.

Edit: Een goede deurbel met camera etc. is ook prima. Maar er staan er zoveel....
Het moet wel werken i.c.m. een iPhone.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 10:26:05 ]
pi_176383910
Ik ben op zoek naar beveiligingscamera's rondom het huis. Op zich vind ik het wel makkelijk als het draadloos kan en als je ze via de telefoon kunt bekijken. Opneemfunctie is prima, maar kun je eventueel ook op een oude PC aansluiten? In Nederland allemaal vrij duur (300 euro voor drie camera's). Is er een betrouwbaar goedkoop merk in China?
- Met zuidelijke groet -
pi_178043876
Inmiddels 2 Dahua's hangen (i.c.m. powerline). Love it so far :D Eindelijk direct beeld. Opnemen/terugkijken gaat makkelijk via de fatsoenlijk ontworpen software van Dahua zelf.
pi_178048132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:01 schreef davedavy het volgende:
Inmiddels 2 Dahua's hangen (i.c.m. powerline). Love it so far :D Eindelijk direct beeld. Opnemen/terugkijken gaat makkelijk via de fatsoenlijk ontworpen software van Dahua zelf.
Welke heb je?

Hier ook al tijden de IPC-HDW5231R-ZE hangen. Beste camera die je in dit prijssegment (en stuk daarboven) kunt krijgen.
Ook deze week een nieuwe router gekocht; kan ik eindelijk eens een VPN-server op installeren zodat ik via VPN bij de camera (en NAS e.d.) kan komen. Want poorten openzetten kan natuurlijk niet.

Gebruik je de app van Dahua of een andere app? Ik gebruik die van Dahua alleen voor terugkijken; TinyCam Pro voor live want die app is toont het beeld een stuk sneller.
pi_178060015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Welke heb je?

Hier ook al tijden de IPC-HDW5231R-ZE hangen. Beste camera die je in dit prijssegment (en stuk daarboven) kunt krijgen.
Ook deze week een nieuwe router gekocht; kan ik eindelijk eens een VPN-server op installeren zodat ik via VPN bij de camera (en NAS e.d.) kan komen. Want poorten openzetten kan natuurlijk niet.

Gebruik je de app van Dahua of een andere app? Ik gebruik die van Dahua alleen voor terugkijken; TinyCam Pro voor live want die app is toont het beeld een stuk sneller.
Ik heb twee keer IPC-HFW2325S-W (Chinese variant met Engelse firmware zonder upgrade). Heb jij de EU of CN versie?

Ik gebruik gewoon SmartPSS (Mac) van Dahua. Prima programma :P Op mobiel gebruik ik gewoon een simpele generieke IP-cam app. Hoelang duurt het bij jou voordat je beeld hebt dan? Bij mij meestal vrij direct; binnen enkele seconden.
pi_178060199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:28 schreef davedavy het volgende:
Ik heb twee keer IPC-HFW2325S-W (Chinese variant met Engelse firmware zonder upgrade). Heb jij de EU of CN versie?
De internationale versie van Andy.
quote:
Ik gebruik gewoon SmartPSS (Mac) van Dahua. Prima programma :P
Op vaste PC gebruik ik geen app/programma, maar gewoon de webinterface.
quote:
Op mobiel gebruik ik gewoon een simpele generieke IP-cam app. Hoelang duurt het bij jou voordat je beeld hebt dan? Bij mij meestal vrij direct; binnen enkele seconden.
Ik moet bij de Dahua app (gDMSS Lite) altijd eerst de camera selecteren voordat ik beeld krijg.
Beetje irritant.

Daarom gebruik ik TinyCam Pro. Daar laadt de stream inderdaad vrijwel meteen.
Plus vind ik verder ook wel fijne app met handigheden. Daarnaast Chromecast support.
(als heb je daar flinke vertraging en framedrops op)
pi_178063254
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:40 schreef Iemand91 het volgende:

Daarom gebruik ik TinyCam Pro. Daar laadt de stream inderdaad vrijwel meteen.
Plus vind ik verder ook wel fijne app met handigheden. Daarnaast Chromecast support.
(als heb je daar flinke vertraging en framedrops op)
Ah op die fiets. Voor de webinterface heb ik (op Mac althans) een vervelende Chrome extensie die ik als programma moet uitvoeren. Wellicht dat dat op de internationale versie anders is?

Om terug te kijken/ in te stellen gebruik ik dus SmartPSS. Werkt fantastisch. De mobiele app op iOS is inderdaad ook niet optimaal, daarom gebruik ik inderdaad ook liever een generieke IP cam app (met rechtstreekse stream).
pi_178064239
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:28 schreef davedavy het volgende:
Ah op die fiets. Voor de webinterface heb ik (op Mac althans) een vervelende Chrome extensie die ik als programma moet uitvoeren. Wellicht dat dat op de internationale versie anders is?
Nope, hier ook.

Heb daarom maar Pale Moon browser geínstalleerd. Die werkt meteen.
Op zich ook wel handig, want die heb ik dan altijd openstaan op de PC en kan ik snel live kijken als er iets is.

Enig nadeel dat Dahua niet automatisch tussen dag en nacht switch aan de hand van lichtsensor.
Nu moet je dat met vast schema (tijd) of een script doen.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:48:40 #215
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_185107652
Niet 100% om cameras, maar hebben mensen een idee of er in China zoiets verkrijgbaar is?

https://shop.ring.com/pages/security-system

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 februari 2019 @ 17:29:17 #216
327191 RobertNL
For your gear.
pi_185108425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:48 schreef shiznuts het volgende:
Niet 100% om cameras, maar hebben mensen een idee of er in China zoiets verkrijgbaar is?

https://shop.ring.com/pages/security-system

[ afbeelding ]
Ja en nee, heb er een aantal gehad die wel prima werken. Maar de app is matig at best.

Beste wat vooralsnog in de richting komt:

Motion sensors zijn lekker klein en je kan dmv rules het alarm inschakelen dacht ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:04:05 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_185111175
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 17:29 schreef RobertNL het volgende:

[..]
Sweet. :D Thanks for the pointer. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190964774
Heb onlangs ook een nieuwe IP camera gekocht om het huis van binnen in de gaten te houden.
Betreft het volgende model:
https://nl.aliexpress.com(...)87-9625-7279d44f70d5

De camera werkt perfect, app functioneert, micro SD kaart wordt herkend.
Nu is het wel zo dat de bovenkant wel erg warm wordt.
Gebruikt dit type camera zoveel stroom?
Kan dit geen brand tot gevolg hebben (ik heb de verkopende partij hiernaar gevraagd maar nog geen reactie ontvangen, wellicht dat iemand van Fok hier verstand van heeft) ?
pi_191112502
Niemand een idee betreffende mijn eerdere post?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')