abonnement Unibet Coolblue
pi_163002990




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.











De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
pi_163003051
TT jattert...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2016 @ 12:37:20 #3
230491 Zith
pls tip
pi_163003093
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:12 schreef Re het volgende:
waarom gaat men er vanuit dat ze fatally wounded zou moeten zijn, zijn we allemaal SEHers of zo?
Naast dat ze meerdere steekwonden in haar buik kreeg, zag je ook duidelijk dat het mes in de wonden nog eens gedraaid werd.

Het gaat dus niet om vleeswonden (spier, huid), maar om grote wonden in haar darmen, maag, lever, enz. Die overleeg je gewoon niet in die tijd (en tegenwoordig moet je ook erg veel gelukt hebben).

Realistisch zou ze:

Lever/nieren/mild: doodbloeden binnen minuten, valt niets tegen te doen met naald, draad en een verbandje.
Darmschade: darmflora/poep komt je bloedbaan binnen en septische schok zal optreden. Valt niets tegen te doen.
Maag: Maagzuur gaat je lichaam in, maakt alles kapot, veel geluk om dit weer dicht te krijgen. In 1901 heeft men voor het eerst een gat in de maag kunnen opereren (bij aanslag amerikaanse president), maar die stierf later door gangreen in de maag.
Longen: verdrinken binnen minuten.

En dan nog alle gangreen door het zwemmen in het kanaal van een miljoenenstad in de oudheid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 12:39:25 #4
35723 crew  GGMM
pi_163003167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Naast dat ze meerdere steekwonden in haar buik kreeg, zag je ook duidelijk dat het mes in de wonden nog eens gedraaid werd.

Het gaat dus niet om vleeswonden (spier, huid), maar om grote wonden in haar darmen, maag, lever, enz. Die overleeg je gewoon niet in die tijd (en tegenwoordig moet je ook erg veel gelukt hebben).

Realistisch zou ze:

Lever/nieren/mild: doodbloeden binnen minuten, valt niets tegen te doen met naald, draad en een verbandje.
Darmschade: darmflora/poep komt je bloedbaan binnen en septische schok zal optreden. Valt niets tegen te doen.
Maag: Maagzuur gaat je lichaam in, maakt alles kapot, veel geluk om dit weer dicht te krijgen. In 1901 heeft men voor het eerst een gat in de maag kunnen opereren (bij aanslag amerikaanse president), maar die stierf later door gangreen in de maag.
Longen: verdrinken binnen minuten.

En dan nog alle gangreen door het zwemmen in het kanaal van een miljoenenstad in de oudheid.
maar is plaats daarvan rende ze 5 uur later weer.

En mensen maar blijven volhouden dat het niet lui geschreven is. :D
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 12:40:46 #5
35723 crew  GGMM
pi_163003206
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:36 schreef Slayage het volgende:
TT jattert...
Kan jij niet oprotten ofzo? Ik heb nog geen post van jou gezien die iets toevoegt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:41:56 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163003264
ik weet niet hoe dik haar buikplaat was en hoe dik haar buikvet en hoe diep die steken waren, dus nah...

en ja natuurlijk overleaf je al dat soort dingen niet, een afgehakte hand overleef je ook niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163003391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:28 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wie er vecht en waar het omgaat. Jij gaat toch niet beweren dat het gevecht tussen Oberyn en The Berg niet boeiend was?

De scene tussen Jamie en Brienne een paar seizoenen geleden was ook geweldig gedaan.
Oberyn was wel tof, maar ik erger me dan wel weer aan het vreselijk clichématige getraineer van de persoon die aan de winnende hand is, en vervolgens daardoor toch nog verliest (nu ook weer met The Waif).

Jaime vs Brienne kon ik me nauwelijks meer herinneren :P. Het is dan ook zeker een kwestie van smaak.
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 12:47:31 #8
35723 crew  GGMM
pi_163003428
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:41 schreef Re het volgende:
ik weet niet hoe dik haar buikplaat was en hoe dik haar buikvet en hoe diep die steken waren, dus nah...
:D

Grappig hoe je van allerlei dingen verzint om niet te hoeven toegeven dat het niet kut was.

Kunnen we er op zn minst over eens zijn dat het feit dat ze rende en sprongen maalkte nogal debiel was?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163003469
Ja het was wel vreemd allemaal. Ik had wel verwacht dat ze die teef in het donker zou pakken, omdat dat haar sterkste kant was. Maar op deze manier met achtervolging was allemaal wel een beetje te.

Verder weer weinig Bran met zijn warg, nog steeds een raadsel wat hij en Benji gaan doen (dat belangrijke gevecht in het Noorden komt er aan..)

Hoop dat de volgende een klapper gaat worden zo vlak voor het einde.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2016 @ 12:51:08 #10
230491 Zith
pls tip
pi_163003513
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:41 schreef Re het volgende:
ik weet niet hoe dik haar buikplaat was en hoe dik haar buikvet en hoe diep die steken waren, dus nah...

Het is een klein dun tienermeisje, van navel tot rug zal het niet meer dan 30 cm zijn, buikwand en speklaag 2 cm..?

quote:
en ja natuurlijk overleaf je al dat soort dingen niet, een afgehakte hand overleef je ook niet

Dat overleef je een stuk makkelijker (ook in die "tijd"/ middeleeuwen, was een straf voor stelen). Je zal niet snel doodbloeden omdat je lichaam door de schok de zenuwen laat inkrimpen (daarom bij zelfmoord altijd over de lengte snijden, niet overdwars).

De oude Grieken verhitten al water, olie en metaal om tegen de wond te drukken om alles dicht te krijgen.

In de middeleeuwen:

quote:
Another common injury faced was those caused by blades. If the wound was too advance for simple stitch and bandage, it would often result in amputation of the limb. Surgeons of the Medieval battlefield had the practice of amputation down to an art. Typically it would have taken less than a minute for a surgeon to remove the damaged limb, and another three to four minutes to stop the bleeding.[85] The surgeon would first place the limb on a block of wood and tie ligatures above and below the site of surgery. Then the soft tissue would be cut through, thus exposing the bone, which was then sawed through. The stump was then bandaged and left to heal.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:51:37 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163003533
Tsja het blijft een serie, het heeft niet veel zin om ons hier over te ergeren.
Dat Arya gedoe de laatste 2 afleveringen is jammer, but whats done, is done.

Hoe vaak zie je niet in een gemiddelde hollywoodfilm dat mensen iets van 50 kogels in zich krijgen en daarna nog blijven lopen en het overleven.

Ik ben nu wel erg nieuwschierig naar de Bastard bowl. Sansa+Jon kunnen nooit van Ramsay winnen met hun huidige leger, dus wat gaat er gebeuren?

Enige wat nog kan is dat Baelish de dag gaat redden.
Of Sansa+Jon en gezelschap sneuvelen/sterven in de slag om Winterfell.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:00 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163003542
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

:D

Grappig hoe je van allerlei dingen verzint om niet te hoeven toegeven dat het niet kut was.

Kunnen we er op zn minst over eens zijn dat het feit dat ze rende en sprongen maalkte nogal debiel was?
ja dat was niet echt reeel, maar ja wat wel in deze serie?... En wellicht was het wat minder geschreven maar zo kut als men blijkbaar moet zeggen was het nou ook allemaal niet... ongeacht hoe het ging verlopen de meeste volgden een theorie die dus niet is uitgekomen, ja dan kan ik me de teleurstelling wel inzien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163003576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:40 schreef GGMM het volgende:

[..]

Kan jij niet oprotten ofzo? Ik heb nog geen post van jou gezien die iets toevoegt.
:D ! ik houd ook van jou :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163003612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Oberyn was wel tof, maar ik erger me dan wel weer aan het vreselijk clichématige getraineer van de persoon die aan de winnende hand is, en vervolgens daardoor toch nog verliest (nu ook weer met The Waif).

Jaime vs Brienne kon ik me nauwelijks meer herinneren :P. Het is dan ook zeker een kwestie van smaak.
Jij hebt het zwaar als Ajax supporter. :P
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 12:54:07 #15
35723 crew  GGMM
pi_163003626
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat was niet echt reeel, maar ja wat wel in deze serie?..
Ik vond de realistische gang van zaken (ondanks alle draken en zombies ed) juist de kracht van de serie.

Beetje raar misschien, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :P
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:56:56 #16
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163003696
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:39 schreef GGMM het volgende:

[..]

maar is plaats daarvan rende ze 5 uur later weer.

En mensen maar blijven volhouden dat het niet lui geschreven is. :D
Laten we daarbij niet vergeten dat ze een paar minuten voordat ze als een opgejaagde gazelle door de straten van Braavos manoeuvreert nog zo ziek als een hond was en zichtbaar moeite had om uit haar bed te komen om zodoende naar een andere kamer te kunnen strompelen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:57:00 #17
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_163003698
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik vond de realistische gang van zaken (ondanks alle draken en zombies ed) juist de kracht van de serie.

Beetje raar misschien, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :P
Als nu iemand een verwonding oploopt heeft dat geen impact meer, mensen kunnen opeens alles overleven.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Forum Admin dinsdag 14 juni 2016 @ 12:57:54 #18
35723 crew  GGMM
pi_163003724
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:57 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Als nu iemand een verwonding oploopt heeft dat geen impact meer, mensen kunnen opeens alles overleven.
precies.

Zonde gewoon.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2016 @ 12:57:55 #19
230491 Zith
pls tip
pi_163003727
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik vond de realistische gang van zaken (ondanks alle draken en zombies ed) juist de kracht van de serie.

Beetje raar misschien, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :P
Het moet binnen de regels van het (fantasie)wereldje passen. In deze wereld zijn draken en magie echt, en gaan normale mensen dood aan messensteken, behalve als magie er een stokje voor steekt..

Prima als Arya dit allemaal kan overleven, maar geef dan aan dat ze een demi-god is, niet dat ze een normaal mens is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:58:28 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163003736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:54 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik vond de realistische gang van zaken (ondanks alle draken en zombies ed) juist de kracht van de serie.

Beetje raar misschien, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :P
jawel ik snap het zeker, ik stoorde me alleen wat minder aan deze verhaallijn, vond die ook niet het belangrijkste, KL en Riverlands waren gewoon goed opgezet

Ik moest stiekem best giniffelen hoe de cleganebowl werd vermoord en Syrio, en tig andere wiilde theorieen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:59:28 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163003760
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef DO2 het volgende:

[..]

Laten we daarbij niet vergeten dat ze een paar minuten voordat ze als een opgejaagde gazelle door de straten van Braavos manoeuvreert nog zo ziek als een hond was en zichtbaar moeite had om uit haar bed te komen om zodoende naar een andere kamer te kunnen strompelen.
Er kan ook veel gespeeld zijn. Ze wou de Waif laten weten dat ze easy prey was. Hierdoor heeft de Waif haar onderschat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:00:22 #22
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163003781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Er kan ook veel gespeeld zijn. Ze wou de Waif laten weten dat ze easy prey was. Hierdoor heeft de Waif haar onderschat.
:D! Tuurlijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:03:19 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163003850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

:D! Tuurlijk.
Ik vond dat hele Arya gedoe de laatste 2 afleveringen ook bullshit hoor. Maar dit is de enige verklaring die ik zou kunnen geven.

De Waif zag geen bedreiging meer in Arya, en Arya heeft daar gebruik van gemaakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163004014
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef DO2 het volgende:

[..]

Laten we daarbij niet vergeten dat ze een paar minuten voordat ze als een opgejaagde gazelle door de straten van Braavos manoeuvreert nog zo ziek als een hond was en zichtbaar moeite had om uit haar bed te komen om zodoende naar een andere kamer te kunnen strompelen.
Adrenaline heet dat. Maar ja ik vind het wel kansloos dat de meeste fans in een week een betere verhaallijn hebben bedacht dan D&D
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_163004067
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_163004115
Ik snap vooral niet hoe ze de ene aflevering een mes op zo'n harde manier in haar buik krijgt en de aflevering erna weer aan het rondrennen is. Ik weet niets van films en series maken (noch van in mijn buik gestoken worden) maar dit 'probleem' was toch heel eenvoudig op te lossen door de verwonding die de waif toebracht wat minder erg te maken?
Conscience do cost.
pi_163004117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
deze twee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163004120
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

jawel ik snap het zeker, ik stoorde me alleen wat minder aan deze verhaallijn, vond die ook niet het belangrijkste, KL en Riverlands waren gewoon goed opgezet

Ik moest stiekem best giniffelen hoe de cleganebowl werd vermoord en Syrio, en tig andere wiilde theorieen
Tommen die trial by combat afschaft _O_. Zagen weinigen aankomen :)
pi_163004134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:53 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Jij hebt het zwaar als Ajax supporter. :P
Ik ben niet te benijden.
pi_163004152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:10 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Adrenaline heet dat. Maar ja ik vind het wel kansloos dat de meeste fans in een week een betere verhaallijn hebben bedacht dan D&D
Niet heel erg ondenkbaar, zoveel ervaring hebben ze beide helemaal niet met schrijven. Benioff heeft een paar films die ook geen dik plot hadden op zijn naam staan en Weiss heeft vooral veel geschreven dat achteraf nooit is gebruikt. Het is erg duidelijk dat ze enorm veel hebben geleund op de boeken en een betere schrijver dan ze zelf zijn.
pi_163004170
man-man-man, wat een gezeik over arya...

als je alle geruchten set fotos naast elkaar legt krijg je best een goed beeld van wat er allemaal zou gebeuren dit seizoen. zo achteraf bekeken.

http://winteriscoming.net(...)n-6/the-tower-of-joy
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:19:20 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163004242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
LF
Robin
Tormund
Davos
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163004277
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:19 schreef Re het volgende:

[..]

LF
Robin
Tormund
Davos
DIKKE
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163004385
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:19 schreef Re het volgende:

[..]

LF
Robin
Tormund
Davos
Niet Davos alsjeblieft :{
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 13:32:18 #35
42184 crew  DaMart
pi_163004572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:51 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja het blijft een serie, het heeft niet veel zin om ons hier over te ergeren.
Dat Arya gedoe de laatste 2 afleveringen is jammer, but whats done, is done.

Hoe vaak zie je niet in een gemiddelde hollywoodfilm dat mensen iets van 50 kogels in zich krijgen en daarna nog blijven lopen en het overleven.

Ik ben nu wel erg nieuwschierig naar de Bastard bowl. Sansa+Jon kunnen nooit van Ramsay winnen met hun huidige leger, dus wat gaat er gebeuren?

Enige wat nog kan is dat Baelish de dag gaat redden.
Of Sansa+Jon en gezelschap sneuvelen/sterven in de slag om Winterfell.
Of de Umbers blijken toch dubbelspel te spelen en keren zich tegen Ramsay.
Of Mejuffrouw Mormont vindt nog ergens 4 extra mannen om toe te voegen aan haar bijdrage van 62 man :P.
Of Bran wargt in Ramsay en laat hem zelfmoord plegen.

Hoewel ik vermoed dat de knights of the Vale de strijd in het voordeel van Sansa en Jon gaan beslissen, houd ik hoop op een andere verrassende wending. Het zou me in ieder geval verbazen als Ramsay na de volgende aflevering niet op het kerkhof in de OP ligt :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163004577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Ramsay wordt gevanggenomen
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 13:33:36 #37
42184 crew  DaMart
pi_163004605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:32 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ramsay wordt gevanggenomen
En in aflevering 10 aan zijn eigen honden gevoerd?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163004643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

En in aflevering 10 aan zijn eigen honden gevoerd?
`
Ja, weet niet of het Ghost of zijn eigen hounds wordt. Ik denk dat LF het doet, achter de rug van Sansa/Jon. En misschien daarna conflict tussen LF en de Starks in S7?
pi_163004646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

En in aflevering 10 aan zijn eigen honden gevoerd?
Ramsay ontsnapt en wordt opgepeuzeld door Nymeria :9~
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 13:36:27 #40
42184 crew  DaMart
pi_163004666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:35 schreef L3gend het volgende:

[..]

`
Ja, weet niet of het Ghost of zijn eigen hounds wordt. Ik denk dat LF het doet, achter de rug van Sansa/Jon. En misschien daarna conflict tussen LF en de Starks?
Als bedankje voor het sturen van het leger, mag Robin Arryn Ramsay door de moon door naar buiten gooien :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163004694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als bedankje voor het sturen van het leger, mag Robin Arryn Ramsay door de moon door naar buiten gooien :P.
oh boy! - oh boy!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:40:35 #42
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_163004759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Mel? :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:51:05 #43
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163005003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Sansa en Jon. LF komt tactisch te laat, zodat Starks leger al uitgemoord is en Ramseys te verzwakt om nog weerstand te bieden aan LF en hey presto: LF is King of the North (of zoiets).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163005099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:14 schreef ems. het volgende:
Ik snap vooral niet hoe ze de ene aflevering een mes op zo'n harde manier in haar buik krijgt en de aflevering erna weer aan het rondrennen is. Ik weet niets van films en series maken (noch van in mijn buik gestoken worden) maar dit 'probleem' was toch heel eenvoudig op te lossen door de verwonding die de waif toebracht wat minder erg te maken?
deze serie kent mensen die uit de dood opstaan en andere die rondvliegen op draken. Daar hoor je niemand over zeggen dat het onrealistisch is. Dus is het nou echt zo moeilijk om te geloven dat Arya haar steekwond overleefd?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163005114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:51 schreef Weakling het volgende:

[..]

Sansa en Jon. LF komt tactisch te laat, zodat Starks leger al uitgemoord is en Ramseys te verzwakt om nog weerstand te bieden aan LF en hey presto: LF is King of the North (of zoiets).
LF heeft geen claim in het noorden. tenzij hij de noorderlingen wil gaan onderwerpen, maar hij is geen veroveraar dus dat gaat niet gebeuren.

of jon verslaat met LF ramsey of LF gaat Sansa backstabben en joint Ramsey.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:56:14 #46
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:57:27 #47
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163005147


:')
Oh.
pi_163005236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
- Rickon
- Ramsay (of e10)
- Tormund
- Davos
pi_163005255
quote:
_O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163005489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:55 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

deze serie kent mensen die uit de dood opstaan en andere die rondvliegen op draken. Daar hoor je niemand over zeggen dat het onrealistisch is.
Dat is natuurlijk niet vergelijkbaar. Het is fantasy, daar gebeuren dingen in die niet kunnen. Fijne aan Game of Thrones in vergelijking met andere fantasy is dat de dingen-die-eigenlijk-niet-kunnen toch enigszins realistisch gedaan zijn. Daarom valt dit specifieke moment me zo op.

Ned Stark kreeg aan het begin van de serie een speer in z'n been en heeft de rest van het seizoen mank gelopen met een stok. Arya's buik wordt geopend door een mes waar even flink mee gesneden wordt en er is eigenlijk weinig aan de hand. Dat vind ik opmerkelijk.
quote:
Dus is het nou echt zo moeilijk om te geloven dat Arya haar steekwond overleefd?
Nee. Het is moeilijk om te geloven dat ze na het krijgen van die steekwond nog door Bravos aan het balletten was. Iets dat lang niet zo lelijk stond als ze bijvoorbeeld een mes in haar schouder had gekregen of minimaal als de waif niet haar organen aan stukken had gescheurd in voorgaande aflevering. Het heeft meer met geloofwaardigheid te maken dan met 'realisme'.

Verder geen gamebreaker hoor, maar het voelde voor mij persoonlijk een beetje slordig aan.
Conscience do cost.
pi_163005614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

En in aflevering 10 aan zijn eigen honden gevoerd?
Nu dat The Hound met brotherhood without banners naar the North trekt, zou het ook nog eens kunnen dat het The Hound is die Ramsay afslacht.
pi_163005630
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163005662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
zij beschermt een verdachte van de moord op joffrey :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163005668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Nu dat The Hound met brotherhood without banners naar the North trekt, zou het ook nog eens kunnen dat het The Hound is die Ramsay afslacht.
Het zou wel mooi zijn. Ramsay die zijn slachtoffers aan de honden voert en dan zelf afgeslacht zou worden door the Hound ;)
Tralalalaaa
pi_163005787
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

zij beschermt een verdachte van de moord op joffrey :P
Ze liep toch ook open het bloot naar de Lannisters toe. Bovendien zal jaimy haar beschermen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163005899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Ze liep toch ook open het bloot naar de Lannisters toe. Bovendien zal jaimy haar beschermen.
met welk argument?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28:26 #57
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163005910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef MichelWuyts het volgende:
Ze liep toch ook open het bloot naar de Lannisters toe. Bovendien zal jaimy haar beschermen.
Precies. Alleen als het knokken zou worden had ze de kant van de Tully's gekozen en tegen Jamie moeten vechten, maar nu was het vreedzaam opgelost, dus had ze net zo goed door de voordeur kunnen vertrekken. Plus helemaal geen mannen van Jamie die rivier uit het kasteel in de gaten houden? Meh.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28:32 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163005913
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Het zou wel mooi zijn. Ramsay die zijn slachtoffers levend aan de honden voert en dan zelf afgeslacht zou worden door the Hound ;)
Fixed ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163005927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Het zou wel mooi zijn. Ramsay die zijn slachtoffers aan de honden voert en dan zelf afgeslacht zou worden door the Hound ;)
Daarom er wordt wel erg naar gehint dat zijn einde iets met honden te maken zal hebben.
pi_163005960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Daarom er wordt wel erg naar gehint dat zijn einde iets met honden te maken zal hebben.
gehint hoe?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163005971
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Daarom er wordt wel erg naar gehint dat zijn einde iets met honden te maken zal hebben.
Dan moet Ramsay eerst nog ontsnappen van de veldslag, The Brotherhood without Banners gaan echt niet mee doen in de veldslag :P
pi_163005977
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:31:39 #63
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163005989
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

:D

Grappig hoe je van allerlei dingen verzint om niet te hoeven toegeven dat het niet kut was.

Kunnen we er op zn minst over eens zijn dat het feit dat ze rende en sprongen maalkte nogal debiel was?
Ik vond het ook weinig realistisch. Zie je eerst een schitterend in beeld gebracht wilde draak en dan dit..
pi_163005999
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:32:08 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
Edmure Tully wil Jon helpen? Bron?
Waarom zouden de Tully's nogmaals een opstand steunen na al dat gedoe in de Riverlands en Riverrun.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163006019
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163006035
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:33:27 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:33 schreef FireFox1 het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163006045
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

gehint hoe?
quote:
If you acquire a reputation as a mad dog, you’ll be treated like a mad dog, taken out and slaughtered for pig feed.
pi_163006057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Edmure Tully wil Jon helpen? Bron?
Waarom zouden de Tully's nogmaals een opstand steunen na al dat gedoe in de Riverlands en Riverrun.
Ik vraag me sowieso af in hoeverre Edmure Tully nu vrij is, lijkt me sterk dat hij met het Tully leger zomaar mag weglopen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:34:08 #71
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163006061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
Edmure Tully wil Jon helpen? Bron?
Waarom zouden de Tully's nogmaals een opstand steunen na al dat gedoe in de Riverlands en Riverrun.
En hoe wil Edmund dat uberhaupt doen nu al zijn manschappen de wapens hebben neergelegd tegen Jamie? Een vrije aftocht heb ik niet gezien in ieder geval.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163006089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Edmure Tully wil Jon helpen? Bron?
Waarom zouden de Tully's nogmaals een opstand steunen na al dat gedoe in de Riverlands en Riverrun.
Kinderen van caylin beschermen? Brienne kwam toch niet zomaar naar het kasteel. Het gaat om een bevriende/aangetrouwde famile van de Starks.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163006134
Ik denk dat Edmure vooral een vogel in een koude stenen kooi is. Hij zal wel Lord zijn maar eigenlijk niet veel kunnen doen zonder "trusted" Frey en Lannister advisers.
pi_163006135
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163006138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:33 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

[..]

mogelijk foreshadowing idd wwc
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:38:17 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af in hoeverre Edmure Tully nu vrij is, lijkt me sterk dat hij met het Tully leger zomaar mag weglopen.
Het is sowieso een raar figuur, ik weet niet hoe hij in de boeken is, maar hij heeft het charisma van een zak hooi.

The Riverlands hebben trouwens nog wel het meeste geleden in de War of the five kings. En dan zouden ze opeens een klein leger gaan steunen ver in het Noorden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163006288
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:45:23 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:35 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Kinderen van caylin beschermen? Brienne kwam toch niet zomaar naar het kasteel. Het gaat om een bevriende/aangetrouwde famile van de Starks.
Dat zou de enige reden kunnen zijn, Edmure is de broer van Catelyn, en dus de oom van Sansa.

Maar Edmure heeft geen zin om zich weer tegen de Lannisters te keren. Hij is niet zo moedig als zijn oom.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163006360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is sowieso een raar figuur, ik weet niet hoe hij in de boeken is, maar hij heeft het charisma van een zak hooi.

The Riverlands hebben trouwens nog wel het meeste geleden in de War of the five kings. En dan zouden ze opeens een klein leger gaan steunen ver in het Noorden.
In de boeken heeft hij ook het charisma van een zak hooi :') Hele aardige kerel, simpelweg niet hard genoeg. Wat wel weer typisch is, is dat hij in de boeken gedurende zijn gevangenschap zo close is geworden met zijn vrouw en gek is op zijn kind, zo erg dat zij gewoon voor House Tully kiest ipv Frey.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163006380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zou de enige reden kunnen zijn, Edmure is de broer van Catelyn, en dus de oom van Sansa.

Maar Edmure heeft geen zin om zich weer tegen de Lannisters te keren. Hij is niet zo moedig als zijn oom.
Het enige wat ik van Edmure verwacht in het Noorden is als Jaime hem beveelt de Starks te helpen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:50:12 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006433
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:48 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het enige wat ik van Edmure verwacht in het Noorden is als Jaime hem beveelt de Starks te helpen.
We laten ons verrassen. :)
Maar waarom zou Jaime dat doen? Vanwege zijn eed denk je?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163006560
Pardon, ik was fout. Zijn kind is nog niet geboren. Wel een van de beste bedreigingen ever. Jaime is _O_
quote:
"When the castle falls, all those inside will be put to the sword. Your herds will be butchered, your godswood will be felled, your keeps and towers will burn. I'll pull your walls down, and divert the Tumblestone over the ruins. By the time I'm done no man will ever know that a castle once stood here."..."You'll want your child, I expect. I'll send him to you when he's born. With a trebuchet."
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:15:20 #83
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163006892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:56 schreef Barbusse het volgende:
Pardon, ik was fout. Zijn kind is nog niet geboren. Wel een van de beste bedreigingen ever. Jaime is _O_

[..]

Thanx voor de info, erg bedreigend ja, damn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:17:01 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163006918
ik hoop wel dat het leger van edmure naar het noorden gaat om de starks te helpen. anders zit het daar maar ook zo niets te doen in riverrun.

Verder kan ik er nog niet over uit dat Arya de Waif heeft verslagen met een geperforeerde darm (verbandje er op en klaar). Dat is of heel slecht schrijfwerk of het was niet Arya die we op het einde zagen. Het kan volgens de regels van de faceless men ook nog Jaqen of the Waif zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163006920
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:05 schreef jogy het volgende:
Het Arya verhaal is juist wel oké wat mij betreft. Ze wilde graag leren vechten en moorden om haar lijstje af te werken en dat zou ze nu in principe kunnen, het is nu gewoon een soort ninja moordenaar geworden met wat ze allemaal geleerd heeft. Wie weet steekt ze die gemuteerde mountain in zijn oog en vermoord ze Cersei op gruwelijk brute wijze.

Dat van de Blackfish was wel suf, geef hem in ieder geval nog een mooie last-stand finale ipv 'hij is dood' en klaar is het verhaal.
Zo komt ze op mij eerlijk gezegd nog helemaal niet over (= het zoveelste mankement van die verhaallijn).

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zal wel de enige zijn die die zwaardgevechten totaal niet boeiend vind :'). Het is meestal een soort James Bond vs villain, alleen dan met zwaarden.
Boeit mij ook nooit zo, maar geheel 'offscreen' plaats laten vinden doet het voor mij ook niet.
In het geval van Arya vs The Waif vond ik dat nog wel wat hebben, vanwege de logische gedachte erachter, maar meestal is het gewoon een jammerlijke kwestie van tijd/geld/gemakzucht/gebrek aan inspiratie.

Tot nu toe vond ik het gevecht tussen Oberyn en The Mountain nog het meest boeiend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:14 schreef ems. het volgende:
Ik snap vooral niet hoe ze de ene aflevering een mes op zo'n harde manier in haar buik krijgt en de aflevering erna weer aan het rondrennen is. Ik weet niets van films en series maken (noch van in mijn buik gestoken worden) maar dit 'probleem' was toch heel eenvoudig op te lossen door de verwonding die de waif toebracht wat minder erg te maken?
Dat of hadden ze dat 'tussenstuk' niet ook gewoon helemaal weg kunnen laten?

In ieder geval, hoewel ik het einde nog wel tof vond bedacht, vond ook ik het voor de rest heel ongeloofwaardig.

Vond het verder moeilijk te peilen of Jaqen op het einde nou blij was of niet. Misschien dat er later in Arya's verhaal toch nog een soort van verrassing komt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is sowieso een raar figuur, ik weet niet hoe hij in de boeken is, maar hij heeft het charisma van een zak hooi.

The Riverlands hebben trouwens nog wel het meeste geleden in de War of the five kings. En dan zouden ze opeens een klein leger gaan steunen ver in het Noorden.
Dat idee had ik de eerste keer dat ik hem zag wel, maar vond ik deze keer niet meer. Goede scène en dat kwam niet alleen door Jaime vond ik.

Ik kan mij overigens best iets voorstellen bij die 'instant' liefde voor zijn kind, ook al heeft hij dat kind nog nooit gezien.
Tails tell tales
pi_163007967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tot nu toe vond ik het gevecht tussen Oberyn en The Mountain nog het meest boeiend.

[..]
Vond het verder moeilijk te peilen of Jaqen op het einde nou blij was of niet. Misschien dat er later in Arya's verhaal toch nog een soort van verrassing komt?

[..]
Ik kan mij overigens best iets voorstellen bij die 'instant' liefde voor zijn kind, ook al heeft hij dat kind nog nooit gezien.
Cleganebowl in seizoen 1 vond ik ook wel tof. Jaqen zag eruit als een trotse vader die een glimlach niet kon onderdrukken toen zijn opstandige dochter aangaf: a girl is Arya Stark of Winterfell and I'm going home. Ik wil nu een Arya/Sandor reünie maar bovenal een reünie met Nymeria _O_

Ik totaal niet. Edmure is een zwakkeling (kon zijn pa lijkwade niet in de fik zetten dus deed de Blackfish het maar), heeft zijn uitgehuwelijkte vrouw en kind niet eens meer gezien na zijn huwelijksnacht. Maar omdat ie lord of Riverrun is (damn Robyn senior seriously :')) kan ie als paard van Troje toegang eisen. Nee Jaime mag hem wel katapulteren :Y
mag het weten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:05:25 #87
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163008057
Ik wil die chick van Edmure wel weer eens zien hoor O+
Oh.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:12:19 #88
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_163008196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Allemaal, plus Jon :D

Kunnen ze Jon mooi naar de Brotherhood slepen om hem daar weer te laten resurrecten.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_163008296
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik wil die chick van Edmure wel weer eens zien hoor O+
Zeker alleen voor aan de tietenquotum te komen?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:18:11 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163008322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:17 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Zeker alleen voor aan de tietenquotum te komen?
Haar gezicht is voldoende :@
Oh.
pi_163008330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:12 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Allemaal, plus Jon :D

Kunnen ze Jon mooi naar de Brotherhood slepen om hem daar weer te laten resurrecten.
Als ze dat gaan doen, stop ik met kijken :')
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:24:57 #92
42184 crew  DaMart
pi_163008486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:12 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Allemaal, plus Jon :D

Kunnen ze Jon mooi naar de Brotherhood slepen om hem daar weer te laten resurrecten.
Jon gaat echt niet nog een keer dood hoor... niet nu in ieder geval. Die heeft echt nog wel een grote rol te spelen in de strijd tegen dat leger aan de andere kant van de muur :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:18 #93
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_163008739
Denk dat WunWun dood gaat.

En LF die met de Vale op t laatste moment komt opdraven? Denk dat dat iets the Hollywood is, dit is GoT dus je zou het tegenovergestelde verwachten...
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:59 #94
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_163008746
Wanneer komt Jorah the Stoneman weer es wat uitvreten?
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:42:12 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163008862
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:35 schreef Mr.J het volgende:
Denk dat WunWun dood gaat.

En LF die met de Vale op t laatste moment komt opdraven? Denk dat dat iets the Hollywood is, dit is GoT dus je zou het tegenovergestelde verwachten...
Flayen van Sansa en Jon dan maar?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:48:08 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163008980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:35 schreef Pensylvania het volgende:
Wanneer komt Jorah the Stoneman weer es wat uitvreten?
Die is op vakantie met Gendry
Oh.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:56:46 #97
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163009133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:35 schreef Mr.J het volgende:
En LF die met de Vale op t laatste moment komt opdraven? Denk dat dat iets the Hollywood is, dit is GoT dus je zou het tegenovergestelde verwachten...
Na de laatste paar episodes is dit juist precies wat ik wel van GoT ga verwachten helaas.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163009141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Flayen van Sansa en Jon dan maar?
Eerst Ramsey die Jon flayed, dikke middelvinger naar iedereen met z'n theorieën toe. En daarna Sansa die Ramsey flayed en daarna gaat jagen tot elke Lannister is uitgeroeid. _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_163009155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:56 schreef Weakling het volgende:

[..]

Na de laatste paar episodes is dit juist precies wat ik wel van GoT ga verwachten helaas.
At dawn, look to the East. :%
Nieuw is niet altijd beter.
pi_163010241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:56 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Eerst Ramsey die Jon flayed, dikke middelvinger naar iedereen met z'n theorieën toe. En daarna Sansa die Ramsey flayed en daarna gaat jagen tot elke Lannister is uitgeroeid. _O_
Dit slaat natuurlijk weer eens nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163010319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af in hoeverre Edmure Tully nu vrij is, lijkt me sterk dat hij met het Tully leger zomaar mag weglopen.
Hij mag met zn gezin wonen in Casterly Rock. Zijn zoon krijgt daar een opleiding en zal later een vrij man zijn. Edmure zal wel een soort van stadarrest krijgen. Hij mag binnen de muren wel vrij bewegen maar heeft zeker geen macht meer over troepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163010345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
Waar baseer je op dat Frey zomaar Snow en Sansa wil helpen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163010446
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat Frey zomaar Snow en Sansa wil helpen?
nergens op :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163010502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:17 schreef Maanvis het volgende:
ik hoop wel dat het leger van edmure naar het noorden gaat om de starks te helpen. anders zit het daar maar ook zo niets te doen in riverrun.

Kijk jij niet ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:13:31 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163010827
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk jij niet ofzo?
yay meteen beledigen ipv iets uit te leggen, volwassen hoor
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163011382
Zal Sansa dit seizoen nog naakt gaan?
Moeten zij weten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:36:31 #107
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163011446
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:34 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zal Sansa dit seizoen nog naakt gaan?
Ja als ze een mini Ramsay uitpoept.
pi_163012051
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk weer eens nergens op.
Sansa is veel te normaal gebleven, ik hoopte zo op een Littlefinger #2.
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:55:39 #109
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_163012093
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat Frey zomaar Snow en Sansa wil helpen?
Een Frey een Snow en Stark helpen? :D
En sowieso, na de red wedding: een Stark die dat zal accepteren? :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_163012215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:35 schreef Mr.J het volgende:
Denk dat WunWun dood gaat.

En LF die met de Vale op t laatste moment komt opdraven? Denk dat dat iets the Hollywood is, dit is GoT dus je zou het tegenovergestelde verwachten...
Denk toch dat dat gaat gebeuren net als Gandalf bij Helms Deep of Rohan bij Gondor
pi_163012344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:12 schreef wieisboos het volgende:
Wie gaan er dood in e09?
- Ramsay
- Wun Wun
- Mel
- Rickon
Ik verwacht

Wun Wun
Rickon
Yohn Royce
Smalljon
Lord Karstark
Ramsay (ep 10 door zijn eigen hounds/Ghost)
pi_163013251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:55 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

deze serie kent mensen die uit de dood opstaan en andere die rondvliegen op draken. Daar hoor je niemand over zeggen dat het onrealistisch is. Dus is het nou echt zo moeilijk om te geloven dat Arya haar steekwond overleefd?
Ja, maar er zit toch verschil in beide situaties. Rondom ressurection hebben we al gezien dat dit mogelijk is. Rondom ernstige verwondingen nabij tig organen hebben we dikwijls de persoon in kwestie zien doodgaan (slachtoffers van Clegane bros om maar wat te noemen :P) En ja het is fantasy dus als draken, zombies en direwolves allemaal kan.. dan kan dit er ook wel bij. Nou nee.. je moet het wel consistent brengen met foreshadowing voor mij part. In conversaties tussen Arya en de Waif bijvoorbeeld. Of zoals Marg in seizoen 4 al iets rept over: I'll have a necklace of Sparrow heads around my neck.

Of geef Arya plot armour zoals Jon/Dany en zo al seizoenen lang krijgen :P Dan kan je verwachten dat ze zich wel in en uit de nesten weet te maken. Daarbij hoop je toch gewoon op meer. Dan een enkele 'niemand is perfect, Arya ook niet' Zeker na 5 seizoenen met toch her en der mooie, briljante plottwists

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:03 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik verwacht

Wun Wun
Rickon
Yohn Royce
Smalljon
Lord Karstark
Ramsay (ep 10 door zijn eigen hounds/Ghost)
+ Thormund, bunch van wildlings

Ramsay wil ik gewoon door Ghost, Nymeria èn Shaggydog aan stukken gevroten zien worden terwijl ie op zijn eigen kruis genageld zit. En dat ie dan berust in zijn lot; oh well, I'm good meat so go ahead :+
mag het weten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:18:46 #113
133369 Jivis
Critikut
pi_163014663
Toen ze vorige week na 10 steekwonden vrolijk wegzwom hoopte ik zo dat die Tyler Durden-theorie klopte, maar ze is dus inderdaad 'gewoon' op wonderbaarlijke wijze genezen.

Wat een bizar slechte verhaallijn is dit dan gebleken :').
Amen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:43:13 #114
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163015434
Wat een onsamenhangende zooi was dit zeg. En dat na de vorige aflevering. Echt jammer.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_163016420

_O-

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 21:09:49 ]
pi_163016463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:18 schreef Jivis het volgende:
Toen ze vorige week na 10 steekwonden vrolijk wegzwom hoopte ik zo dat die Tyler Durden-theorie klopte, maar ze is dus inderdaad 'gewoon' op wonderbaarlijke wijze genezen.

Wat een bizar slechte verhaallijn is dit dan gebleken :').
Ik vind de aflevering niet zo slecht als dat de rest van het internet lijkt te vinden, maar ze hadden die wonden van de eerste keer écht geen buiksteekwonden moeten laten zijn, en hadden the waif in de achtervolging iets minder terminatorachtig moeten laten optreden. Dan had het geresulteerd in een Arya die the Waif in de val lokt en met haar waterdancerskills in het donker op een slimme wijze overmeestert.
pi_163016983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vind de aflevering niet zo slecht als dat de rest van het internet lijkt te vinden, maar ze hadden die wonden van de eerste keer écht geen buiksteekwonden moeten laten zijn, en hadden the waif in de achtervolging iets minder terminatorachtig moeten laten optreden. Dan had het geresulteerd in een Arya die the Waif in de val lokt en met haar waterdancerskills in het donker op een slimme wijze overmeestert.
The Waif als terminatorchick vond ik ook erg treffend als omschrijving. Die smirk ook zodra Arya op die fruitmanden valt, soort van opkrabbelt. En die hele achtervolgingscène gaf mij Asssassins Creed flashbacks :D The Waif kan verdomd hard parkouren over die huizen en muren heen :o Ze hadden het prima zo kunnen laten eindigen maar dan had de opbouw anders gemoeten.

Want de overgang van: Arya in haar hide-out met needle stevig vast naar Arya die zorgeloos rondwandelt was nogal gek. Maar dat had allemaal eenzelfde doel: The Waif lokken en vooral uitlokken. De Waif was namelijk een doorgedraaide terminatorchick dus die had geen moment het idee dat 'the hunter becomes the hunted' zich kon afspelen als scenario. Zelfs niet toen ze zelfvoldaan de deur dichtsmeet, Arya de kaars doormidden kliefde en fade to black optrad.

Arya mag wel werken aan haar skinning skills though :P Denk niet dat Jaqen of eender welke andere Faceless de identiteit van de Waif zou willen gaan benutten :X
mag het weten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:37:38 #118
133369 Jivis
Critikut
pi_163017569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vind de aflevering niet zo slecht als dat de rest van het internet lijkt te vinden, maar ze hadden die wonden van de eerste keer écht geen buiksteekwonden moeten laten zijn, en hadden the waif in de achtervolging iets minder terminatorachtig moeten laten optreden. Dan had het geresulteerd in een Arya die the Waif in de val lokt en met haar waterdancerskills in het donker op een slimme wijze overmeestert.
Ik vond de aflevering niet per se slecht, maar wat Arya betreft is het wel echt matig uitgewerkt hoor. Ze heeft uiteindelijk twee seizoenen in Braavos gezeten, met als conclusie dat ze geen reet is opgeschoten en nu weer terug naar Westeros tuft.

Die Faceless Men komen ook wat incapabel over, kunnen niet eens fatsoenlijk een klein meisje van kant maken :').

Ik hoop dat er nog meer achter zit, anders zou het wel heel teleurstellend zijn.
Amen.
pi_163017835
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vond de aflevering niet per se slecht, maar wat Arya betreft is het wel echt matig uitgewerkt hoor. Ze heeft uiteindelijk twee seizoenen in Braavos gezeten, met als conclusie dat ze geen reet is opgeschoten en nu weer terug naar Westeros tuft.

Die Faceless Men komen ook wat incapabel over, kunnen niet eens fatsoenlijk een klein meisje van kant maken :').

Ik hoop dat er nog meer achter zit, anders zou het wel heel teleurstellend zijn.
Nja, het is in die zin nuttig geweest dat Arya een hoop training heeft gekregen. Na de lessen met Syrio, the Hound, zelfs Tywin en nu de Faceless Men is ze klaar om in Westeros huis te gaan houden.
pi_163018210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Na de lessen met Syrio, the Hound, zelfs Tywin en nu de Faceless Men is ze klaar om in Westeros huis te gaan houden.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van Syrio Forel tot The Hound en Jaqen, zelfs Tywin, allemaal hebben ze haar iets geleerd en sterker gemaakt.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:56:15 #121
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_163018260
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Alleen hebben we daar nooit ooit maar iets van gezien :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_163018380
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

great minds and whatnot
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Alleen hebben we daar nooit ooit maar iets van gezien :')
Dat gaat obviously nog komen.
pi_163018446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Alleen hebben we daar nooit ooit maar iets van gezien :')
Niet? Ze kon eerst praktisch niets. Inmiddels kan ze in verschillende stijlen vechten, ook in het donker. Ze heeft kerels verslagen van vier keer haar grootte en een professionele huurmoordenares. Doe 't haar maar na.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:04:39 #124
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163018565
Iedereen begrijpt dat Arya's verhaal dient als n leerproces waarbij ze zich van recalcitrant meisje ontwikkelt tot n meedogenloze moordenaar. - Het hele proces is alleen van n bedenkelijk - en soms zelfs lachwekkend - allooi.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163018600
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Kloontje aangemaakt T?
mag het weten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:13:56 #126
381517 Zapata
held op sokken
pi_163018970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
ja dat snapte ik ook niet helemaal.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:18:38 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_163019138
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet? Ze kon eerst praktisch niets. Inmiddels kan ze in verschillende stijlen vechten, ook in het donker. Ze heeft kerels verslagen van vier keer haar grootte en een professionele huurmoordenares. Doe 't haar maar na.
Enige wat we hebben gezien is dat ze een volslagen out of character die besluit ineens niks meer te doen of te bewegen vermoord.
Belachelijk slecht geschreven en geacteerd.

Als ze ons duidelijk willen maken dat ze een moordenares is, falen ze hard.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_163019198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Enige wat we hebben gezien is dat ze een volslagen out of character die besluit ineens niks meer te doen of te bewegen vermoord.
quote:
Belachelijk slecht geschreven
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:22:22 #129
381517 Zapata
held op sokken
pi_163019284
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:18 schreef Jivis het volgende:
Toen ze vorige week na 10 steekwonden vrolijk wegzwom hoopte ik zo dat die Tyler Durden-theorie klopte, maar ze is dus inderdaad 'gewoon' op wonderbaarlijke wijze genezen.

Wat een bizar slechte verhaallijn is dit dan gebleken :').
Die hele verhaallijn ergert mij al een paar seizoenen. Het was saai en debiel en wat zijn we er nu mee opgeschoten dat ze zolang in training is geweest bij die mafketels? In de laatste aflevering werd ze niet afgeschilderd als een getrainde killer. Eigenlijk vond ik haar meer bad-ass VOOR dat ze bij die mafketels terecht kwam.

Ik was al weer vergeten dat ze op een Quest is om haar lijstje af te werken met mensen die dood moeten.
pi_163019602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:22 schreef Zapata het volgende:

[..]
Eigenlijk vond ik haar meer bad-ass VOOR dat ze bij die mafketels terecht kwam.

Absoluut niet, in Westeros viel ze meer onder de categorie ''blaffende honden bijten niet''. Vrijwel alle kills die ze maakte kwam vooral door het feit dat ze geholpen werd door anderen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:32:06 #131
381517 Zapata
held op sokken
pi_163019713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:29 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Absoluut niet, in Westeros viel ze meer onder de categorie ''blaffende honden bijten niet''. Vrijwel alle kills die ze maakte kwam vooral door het feit dat ze geholpen werd door anderen.
Dat was ik alweer vergeten dat is een seizoen geleden :P
In elk geval komt ze niet over als iemand die goed kan vechten maar meer als een hysterisch wijf in dat "gevecht"
pi_163019875
Wat een verschrikkelijke aids was die verhaallijn van Arya zeg. De tering. Ze hadden haar gewoon dood moeten laten gaan. GTST is er niks bij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:36:51 #133
133369 Jivis
Critikut
pi_163019918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:32 schreef Zapata het volgende:

[..]

Dat was ik alweer vergeten dat is een seizoen geleden :P
In elk geval komt ze niet over als iemand die goed kan vechten maar meer als een hysterisch wijf in dat "gevecht"
Ze lokte de 'waif' wel duidelijk naar die donkere locatie, maar de aanloop daar naar toe was zo vergezocht en hak op de tak dat dat plannetje eigenlijk compleet wegviel in ongeloofwaardigheid.

Toen Arya dat mokkel uiteindelijk vermoord bleek te hebben had ik ook meer zoiets van 'oke was dit alles' dan dat ik haar bad ass vond.
Amen.
pi_163020205
Ze hadden Arya direct naar die actrice moeten laten vluchten omdat dat de enige is die ze kent in Braavos. Zij wordt vervolgens vermoord door de Waif en dan begint de chase-scène.

Dan was het tof geweest en had ze de Waif geownd. Door die steekscène werd het vaag en onlogisch.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:46:21 #135
133369 Jivis
Critikut
pi_163020330
De regisseur legt hier die steekscene uit, maar ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk: http://www.techinsider.io(...)braavos-scene-2016-6

"Ze maakt nog fouten, want ze is jong en dat wilden we hiermee laten zien."

Maar dan wel op vakkundige wijze een getrainde Faceless Man van kant maken :')
Amen.
pi_163020723
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:46 schreef Jivis het volgende:
De regisseur legt hier die steekscene uit, maar ik vind het maar een vaag verhaal eigenlijk: http://www.techinsider.io(...)braavos-scene-2016-6

"Ze maakt nog fouten, want ze is jong en dat wilden we hiermee laten zien."

Maar dan wel op vakkundige wijze een getrainde Faceless Man van kant maken :')
Ik snap hem wel, maar dan hadden ze haar niet helemaal verrot moeten laten steken in die scène. Als de Waif haar gewoon bijna had gepakt was het ook wel duidelijk lijkt me.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:59:55 #137
381517 Zapata
held op sokken
pi_163020874
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:36 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ze lokte de 'waif' wel duidelijk naar die donkere locatie, maar de aanloop daar naar toe was zo vergezocht en hak op de tak dat dat plannetje eigenlijk compleet wegviel in ongeloofwaardigheid.

Toen Arya dat mokkel uiteindelijk vermoord bleek te hebben had ik ook meer zoiets van 'oke was dit alles' dan dat ik haar bad ass vond.
ok. mij was het niet duidelijk, ik dacht dat ze voor haar leven vluchtte aangezien ze ook zwaargewond was van de dag(en) ervoor.
pi_163021107
Gaat Arya trouwens echt West van Westeros? Zelfs GRRM heeft in zijn grote wereldkaart niet staan wat er westen van Westeros is.
The show must go on
pi_163021243


Dat hele stuk van stand-up comedian van Tyrion, Grey Worm en Missandei was nogal awkward. Behalve toen Missandei begon te lachen O+
mag het weten
pi_163021385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap hem wel, maar dan hadden ze haar niet helemaal verrot moeten laten steken in die scène. Als de Waif haar gewoon bijna had gepakt was het ook wel duidelijk lijkt me.
Inderdaad, gewoon de eerste slash doen. Arya duwt the Waif weg en ontsnapt. Dan was Arya alsnog gewond, maar niet fatal. Hoefde ze ook niet naar die actrice toe en gewoon direct door met het leiden van the Waif naar haar schuilplek. Alsnog bloedspoor achterlatende door die cut op haar torso.

Die steekwonden hadden gewoon niet moeten gebeuren.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:26:55 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163021644
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:07 schreef Kokoswater het volgende:
Gaat Arya trouwens echt West van Westeros? Zelfs GRRM heeft in zijn grote wereldkaart niet staan wat er westen van Westeros is.
laten we hopen dat ze van de wereld af valt ipv dat we weer 2 seizoenen stokvechten krijgen met een lame ass finale die zo ongeloofwaardig is ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:27:06 #142
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163021651
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:28:01 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163021675
1 voordeel: Arya is niet definitief ontsnapt. Ze heeft die verwonding nog steeds en ze zal er aan overlijden. *O*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163021696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:07 schreef Kokoswater het volgende:
Gaat Arya trouwens echt West van Westeros? Zelfs GRRM heeft in zijn grote wereldkaart niet staan wat er westen van Westeros is.
Tuurlijk niet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163021770
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tuurlijk niet
Ik denk het ook niet, maar ik vraag me af waarom die regel in de serie zat.

In elk geval geloof ik niet dat Ashai daar ligt zoals iemand noemde, anders zouden de Greyjoys daar wel een aantal bezoekjes hebben gemaakt. Het Oosten van Essos kent namelijk geen grenzen, misschien gaat het nog wel 100.000 mijl verder.
The show must go on
pi_163021826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:32 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, maar ik vraag me af waarom die regel in de serie zat.

In elk geval geloof ik niet dat Ashai daar ligt zoals iemand noemde, anders zouden de Greyjoys daar wel een aantal bezoekjes hebben gemaakt. Het Oosten van Essos kent namelijk geen grenzen, misschien gaat het nog wel 100.000 mijl verder.
Ik ben ook zo benieuwd wat er ten noorden van de Wall is ;( Ik weet dat het gewoon niet is bedacht maar alsnog zou ik het zo graag weten :')
pi_163021863
Trouwens, de bekende wereld is veel groter dan ik dacht. Deze kaart is officieel (dat wil zeggen, geautoriseerd door GRRM)

pi_163021945
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben ook zo benieuwd wat er ten noorden van de Wall is ;( Ik weet dat het gewoon niet is bedacht maar alsnog zou ik het zo graag weten :')
Tha Lands of Always Winter dus :)
The show must go on
pi_163021962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:36 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, de bekende wereld is veel groter dan ik dacht. Deze kaart is officieel (dat wil zeggen, geautoriseerd door GRRM)

[ afbeelding ]
Sothoryos en Ulthos nog even :P Sothoryos is ook een "land without end" volgens de lore.
The show must go on
pi_163022007
Ik heb toch het idee dat de echt krachtige scenes met krachtige dialogen ontbreken nu ze de boeken niet meer als leidraad kunnen gebruiken. Blijft leuk tho.
We komen hard, zo hard.
pi_163022042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:41 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Tha Lands of Always Winter dus :)
Ja, maar die hebben ook geografie, en ook een einde. Ergens.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:47:26 #152
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163022078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:36 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, de bekende wereld is veel groter dan ik dacht. Deze kaart is officieel (dat wil zeggen, geautoriseerd door GRRM)

[ afbeelding ]
Is dit plaatje er ook in iets hogere resolutie? :P
pi_163022129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Is dit plaatje er ook in iets hogere resolutie? :P
Deze is iets scherper, maar ook iets kleiner.

Verder:

quote:
To get hold of the high resolution versions, you can pick up the full set of posters.
https://www.amazon.com/La(...)l_tl&tag=fantmaps-20

174 dollar. :')
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:49:39 #154
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163022143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is iets scherper, maar ook iets kleiner.

Verder:

[..]

https://www.amazon.com/La(...)l_tl&tag=fantmaps-20

174 dollar. :')
Godverdomme :')
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:52:44 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163022210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:36 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, de bekende wereld is veel groter dan ik dacht. Deze kaart is officieel (dat wil zeggen, geautoriseerd door GRRM)

[ afbeelding ]
waarom gaan ze niet allemaal achter die bergen in het oosten wonen ipv in het noorden te wachten op de white walkers
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163022291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Is dit plaatje er ook in iets hogere resolutie? :P
Ik heb er wel 1 in hoge resolutie, als je even wacht
The show must go on
pi_163022308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Is dit plaatje er ook in iets hogere resolutie? :P
Hier, ziek hoge resolutie, alles is leesbaar

http://postimg.org/image/wiqika5kh/full/
The show must go on
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:59:05 #158
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163022315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:58 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Hier, ziek hoge resolutie, alles is leesbaar

http://postimg.org/image/wiqika5kh/full/
Wow, awesome! Thanks :D
pi_163022360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:59 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Wow, awesome! Thanks :D
In combinatie met de wiki kun je interessante dingen vinden, bijv:

"Stygai, also known as the City of the Night, is a ruined city in the mountainous Shadow Lands of eastern Essos. Stygai is said to be a haunted corpse city. Twisted creatures, such as demons and dragons, are said to live in its vicinity, and even shadowbinders fear the city.[1] Little is known of Stygai, bar that its byname comes from the fact it only sees the light of the sun for a brief period of time each day, around noon"

Jammer dat de serie daar allemaal nooit op in gaat (kan gaan).
The show must go on
pi_163022582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:58 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Hier, ziek hoge resolutie, alles is leesbaar

http://postimg.org/image/wiqika5kh/full/
Zo nice _O_ Opgeslagen.

Vet leuk om al die plekken te zien, zoals Naath (waar Missandei vandaan komt).
pi_163022706
De kritiek wordt steeds heftiger op de schrijvers. Ze kunnen niet nog zo'n episode hebben.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:41:14 #162
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163022945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:36 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, de bekende wereld is veel groter dan ik dacht. Deze kaart is officieel (dat wil zeggen, geautoriseerd door GRRM)

[ afbeelding ]
Ik hoop wel dat ze het ooit nog gaan vertellen hoe die hele planeet eruit ziet. Misschien nog wel een heel continent erachter waar de Lands of Always Winter de verbinding is.
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:41:40 #163
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163022953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:23 schreef hafcfan het volgende:
De kritiek wordt steeds heftiger op de schrijvers. Ze kunnen niet nog zo'n episode hebben.
Die episode is al gemaakt.

En die schrijvers maken de serie toch wel af, dus wat maakt het uit.
Oh.
pi_163022956
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:12 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat hele stuk van stand-up comedian van Tyrion, Grey Worm en Missandei was nogal awkward. Behalve toen Missandei begon te lachen O+
Ik heb mijn mening over de Tyrion-stukken in Mereen herzien en besloten de schrijvers het voordeel van de twijfel te geven. Niet dat ze die verdienen, maar hear me out.

De stukken zijn awkward, want dat is exact hoe ze bedoeld zijn. Tyrion is in een, voor hem, onbekende maatschappij en waar hij in Westeros met dank aan zijn naam, zijn grappen en zijn intelligentie het één en ander voor elkaar kreeg, is in Mereen z'n naam gehaat, worden z'n grappen niet begrepen en snapt hij niet goed hoe het volk daar in elkaar zit. Hij faalt en dat valt hem zwaar. Het stuk over z'n eigen wijngaard was erg sneu, want ook hij beseft zich denk ik op dat moment dat hij geen echte vrienden heeft. Zelfs Varys is nu weg. De klap is des te harder omdat het enige wat hem wel gelukt is, het beetje vrede wat ze in Mereen hadden, nu gefuckt wordt door de Masters die aan zijn komen waaien (en ongetwijfeld door Drogon in de fik gestoken gaan worden).

Het talent van Peter Dinklage, wat hij tijdens de trial zo mooi liet zien, wordt een beetje verkwanst, maar dat ligt voornamelijk aan het verhaal momenteel. (in de boeken is zijn deel niet veel interessanter).
pi_163022970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die episode is al gemaakt.


No shit. En wat maakt het uit? Dat een fenomenale serie om zeep wordt geholpen door lui schrijfwerk en gebrek aan visie.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:45:36 #166
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163022989
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:43 schreef hafcfan het volgende:

[..]

No shit. En wat maakt het uit? Dat een fenomenale serie om zeep wordt geholpen door lui schrijfwerk en gebrek aan visie.
Dat krijg je als je een boekenreeks gaat verfilmen die nog niet volledig uit is. Dan moeten de schrijvers allemaal shit gaan verzinnen terwijl ze geen basis hebben, en het is niet hun wereld.

Daarbij zijn de laatste boeken van GRRM ook een stuk minder, dus het bronmateriaal is al niet zo best.
Oh.
pi_163023150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat krijg je als je een boekenreeks gaat verfilmen die nog niet volledig uit is. Dan moeten de schrijvers allemaal shit gaan verzinnen terwijl ze geen basis hebben, en het is niet hun wereld.

Daarbij zijn de laatste boeken van GRRM ook een stuk minder, dus het bronmateriaal is al niet zo best.
Anticlimax kan er best inzitten. Hoop het niet. De aflevering met Hodor was wel geniaal dit seizoen. Die was ouderwets.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:02:09 #168
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023241
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:56 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Anticlimax kan er best inzitten. Hoop het niet. De aflevering met Hodor was wel geniaal dit seizoen. Die was ouderwets.
De schrijvers kunnen het ook wel met een bepaalde basis. Hardhome hebben ze ook bedacht en was ook geniaal. En genoeg scènes gehad die niet in de boeken zaten en wel geslaagd waren (en die afgrijselijk waren zoals Yara to the rescue en alles van de Dorne verhaallijn :') ).

Maar ik ben wel echt benieuwd waar het heen gaan in de laatste seizoenen. Of we dan echt een aantal WW battles krijgen of niet.
Oh.
pi_163023255
De kritiek is vaak dat de dialogen niet goed zijn en dat nieuwe scènes helemaal niet slagen. Maar daar ben ik het echt niet mee eens. De scène met Jamie en Brienne was heel goed, net als die tussen Sam en zijn vader, de scènes van Baelish, ga zo maar door. Er is zat goed materiaal.

Oké, toegegeven, er zijn ook af en toe iets mindere dingen. Er wordt ineens gedaan alsof ze totaal niet kunnen schrijven en geen nieuwe scènes kunnen verzinnen... Terwijl er in de vorige seizoenen natuurlijk knetter veel van het boek werd afgeweken.

Ik vond trouwens dat er ook altijd al kleine foutjes in zaten. Is niet gek na 58 uur film.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:10:44 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163023353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:58 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Hier, ziek hoge resolutie, alles is leesbaar

http://postimg.org/image/wiqika5kh/full/
Jezus waarom lopen ze toch moeilijk te doen bij westeros er is nog zoveel land om heen te gaan om te vluchten van die white walkers?!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:11:48 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163023364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:23 schreef hafcfan het volgende:
De kritiek wordt steeds heftiger op de schrijvers. Ze kunnen niet nog zo'n episode hebben.
8,2 is idd erg laag voor GOT
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:14:50 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163023403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:03 schreef Tchock het volgende:
De kritiek is vaak dat de dialogen niet goed zijn en dat nieuwe scènes helemaal niet slagen. Maar daar ben ik het echt niet mee eens. De scène met Jamie en Brienne was heel goed, net als die tussen Sam en zijn vader, de scènes van Baelish, ga zo maar door. Er is zat goed materiaal.

Jamie en Brienne was als volgt: Hey ik wil jou niet aanvallen maar ik heb dat leger nodig. Ik wil jou ook niet aanvallen maar ik ben een lannister maar ik geef je de kans om blackfish te overtuigen. oke doei. Kortom nutteloos om al die aandacht aan zoiets onbelangrijks te besteden.
Sam en zijn vader was als volgt: Hey sam welkom terug je hebt een wildling geneukt bah vies oke we gaan weer doei! Filler characters.
baelish en sansa was ; hey sansa hallo pinky ik wil je nooit meer zien oke doei... pinky wil je alsjeblieft toch terugkomen? Weer nutteloze filler.
Om nog maar niet te spreken van in meereen 'Hey drink eens wat wijn met me mee. ik lust geen wijn, ik wel. Laten we grapjes maken! Ja tof! Grapje hier grapje daar. HELLUP DE SLAVERS VALLEN AAN! val terug naar de piramide!! hey ik hoor legers aankomen wie is dat oja tis dany maar hihaho'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163023424
De goede dialogen dit seizoen zitten vooral in King's Landing vind ik.
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:20:37 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163023470
het enige echt leuke aan deze aflevering was dat er mensen waren met theorietjes die door slecht schrijfwerk allemaal terug naar de tekentafel kunnen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163023488
Ik ga deze week even alles terugkijken. Heb elke episode nog maar een keer gezien. Weer genieten van Ned Stark en Stannis.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:25:21 #176
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:23 schreef hafcfan het volgende:
Ik ga deze week even alles terugkijken. Heb elke episode nog maar een keer gezien. Weer genieten van Ned Stark en Stannis.
Ik heb net met de rewatch weer Oberyn zijn dood gezien.

Blijft lastig om naar te kijken :')
Oh.
pi_163023524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik heb net met de rewatch weer Oberyn zijn dood gezien.

Blijft lastig om naar te kijken :')
Dat was echt een baas. Jammer dat die zo snel dood moest en vooral de manier waarop. Hij had Dorne boeiend kunnen maken.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:29:00 #178
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163023535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:01 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

In combinatie met de wiki kun je interessante dingen vinden, bijv:

"Stygai, also known as the City of the Night, is a ruined city in the mountainous Shadow Lands of eastern Essos. Stygai is said to be a haunted corpse city. Twisted creatures, such as demons and dragons, are said to live in its vicinity, and even shadowbinders fear the city.[1] Little is known of Stygai, bar that its byname comes from the fact it only sees the light of the sun for a brief period of time each day, around noon"

Jammer dat de serie daar allemaal nooit op in gaat (kan gaan).
Klinkt heel vet! Zullen we alleen nooit zien, vrees ik. Misschien toch maar eens in de boeken duiken :)
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:30:38 #179
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023546
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat was echt een baas. Jammer dat die zo snel dood moest en vooral de manier waarop. Hij had Dorne boeiend kunnen maken.
Ook na zijn dood hadden ze Dorne beter kunnen aanpakken.

Nu was het yolo we gaan wraak nemen op Oberyns dood (waar hij zelf voor gekozen heeft) door al zijn familieleden te vermoorden!

Achterlijke sandsnakes
Oh.
pi_163023550
Overigens zou het wel stom van Daenerys zijn als ze haar draken (zitten die andere twee trouwens nog steeds in die 'gevangenis'?) die vloot laat afbranden. Ze kan die vloot juist goed gebruiken om naar Westeros te varen, ze weet immers niet dat er Greyjoys aankomen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:32:35 #181
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:30 schreef Romanus het volgende:
Overigens zou het wel stom van Daenerys zijn als ze haar draken (zitten die andere twee trouwens nog steeds in die 'gevangenis'?) die vloot laat afbranden. Ze kan die vloot juist goed gebruiken om naar Westeros te varen, ze weet immers niet dat er Greyjoys aankomen.
Dany weet ook nog niet dat die andere vloot is afgefikt.
Oh.
pi_163023620
Wss vallen die schepen gewoon aan zodat Dany handig naar Westeros kan varen. Soort Deus Ex Machina weer. Maar er komt geloof ik nog wel een soort battle in Meereen, gedeeltelijk op camera.
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:39:49 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:38 schreef Kokoswater het volgende:
Wss vallen die schepen gewoon aan zodat Dany handig naar Westeros kan varen. Soort Deus Ex Machina weer. Maar er komt geloof ik nog wel een soort battle in Meereen, gedeeltelijk op camera.
Ik heb nog best vertrouwen in de laatste twee afleveringen.
Oh.
pi_163023711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik heb nog best vertrouwen in de laatste twee afleveringen.
Ik niet. Nouja, er komt wel een epische battle natuurlijk, maar wordt afgerond met een Deus Ex Littlefinger en Jon doodt persoonlijk Ramsay. Ramsay zal Tormund, WunWun en of Rickon wel doden. Hopelijk is het minder voorspelbaar :)

En 10 hopelijk Tommen dood door the Mountain, en Cersei die de sept platbrandt (deze voorspellingen vind ik wel leuk), verder verwacht ik niet al te veel.
The show must go on
pi_163023726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:23 schreef hafcfan het volgende:
Ik ga deze week even alles terugkijken. Heb elke episode nog maar een keer gezien. Weer genieten van Ned Stark en Stannis.
"even" :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:47:55 #186
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:46 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik niet. Nouja, er komt wel een epische battle natuurlijk, maar wordt afgerond met een Deus Ex Littlefinger en Jon doodt persoonlijk Ramsay. Ramsay zal Tormund, WunWun en of Rickon wel doden. Hopelijk is het minder voorspelbaar :)

En 10 hopelijk Tommen dood door the Mountain, en Cersei die de sept platbrandt (deze voorspellingen vind ik wel leuk), verder verwacht ik niet al te veel.
10 met Cersei Trial die gek wordt, WW die de Muur gaan slopen, ToJ vervolg, Battle of Meereen

Komt wel goed
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:50:50 #187
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163023762
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:41 schreef clumsy_clown het volgende:

De stukken zijn awkward, want dat is exact hoe ze bedoeld zijn.
Wauw, dus al die scenes waren al die tijd opzettelijk belabberd geschreven. Mijn ogen zijn open. Geniaal. Ik had nooit gedacht dat ze me opzettelijk zouden proberen te vervelen. Was er bijna ingetuind.

Nah ... ik denk dat ze de evolutie van een emmy-winnende held in een afschuwelijk monster dat de volgende woorden uit zijn strot krijgt gewoon niet aandurven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:56:17 #188
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163023809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:50 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Wauw, dus al die scenes waren al die tijd opzettelijk belabberd geschreven. Mijn ogen zijn open. Geniaal. Ik had nooit gedacht dat ze me opzettelijk zouden proberen te vervelen. Was er bijna ingetuind.

Nah ... ik denk dat ze de evolutie van een emmy-winnende held in een afschuwelijk monster dat de volgende woorden uit zijn strot krijgt gewoon niet aandurven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die quote zie ik niet als iemand die een monster is hoor. Niet in die wereld, en zeker niet met die voorgeschiedenis. Is nog maar de vraag of hij dat door zou zetten ook.
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 02:06:00 #189
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163023905
Misschien, maar de meest sympathieke Lannister is hij niet meer.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 15 juni 2016 @ 02:50:21 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163024129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dany weet ook nog niet dat die andere vloot is afgefikt.
Burn them all, zullen we maar zeggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gezien de cast van volgende week hoeven we niet veel meer te verwachten dan de battle of winterfell. Alleen maar gasten van stark of bolton houses.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163025749
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat Frey zomaar Snow en Sansa wil helpen?
het is een mogelijkheid. Geen zekerheid. Als je het niet vraagt weet je het niet he.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163025981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

het is een mogelijkheid. Geen zekerheid. Als je het niet vraagt weet je het niet he.
Serieus he. Frey zou wel gek zijn om een vijand van een Lannister te helpen terwijl hij net z'n kasteel terug heeft door die Lannisters. Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163026022
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Serieus he. Frey zou wel gek zijn om een vijand van een Lannister te helpen terwijl hij net z'n kasteel terug heeft door die Lannisters. Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen.
Frey? Wie bedoel je hier eigenlijk mee?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163026170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jamie en Brienne was als volgt: Hey ik wil jou niet aanvallen maar ik heb dat leger nodig. Ik wil jou ook niet aanvallen maar ik ben een lannister maar ik geef je de kans om blackfish te overtuigen. oke doei. Kortom nutteloos om al die aandacht aan zoiets onbelangrijks te besteden.
Sam en zijn vader was als volgt: Hey sam welkom terug je hebt een wildling geneukt bah vies oke we gaan weer doei! Filler characters.
baelish en sansa was ; hey sansa hallo pinky ik wil je nooit meer zien oke doei... pinky wil je alsjeblieft toch terugkomen? Weer nutteloze filler.
Om nog maar niet te spreken van in meereen 'Hey drink eens wat wijn met me mee. ik lust geen wijn, ik wel. Laten we grapjes maken! Ja tof! Grapje hier grapje daar. HELLUP DE SLAVERS VALLEN AAN! val terug naar de piramide!! hey ik hoor legers aankomen wie is dat oja tis dany maar hihaho'
Als dat is wat je uit die scènes haalt kan ik me voorstellen dat het tegen valt ja.

Enige echt mindere aflevering vond ik die na Hodor. Teveel opbouw, weinig dosering qua vooruitgang. De laatste aflevering vond ik prima. :)
pi_163026210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:24 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Frey? Wie bedoel je hier eigenlijk mee?
Walder Frey, de gast die tijdens een huwelijk de bruidegom in een cel stopt na zijn huwelijksnacht. De gast die de Starks in samenwerking met de Lannisters laat uitdunnen tot slechts Arya, Sansa, Rickon en Brandon resteren? (Jon niet meegeteld) De gast die zijn zonen richting Riverrun stuurde om het kasteel terug te nemen op de Blackfish en hierin slaagt enkel dankzij Jaime?




Ook wel Filch aka de conciërge van Hogwarts _O_
mag het weten
pi_163026324
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Walder Frey, de gast die tijdens een huwelijk de bruidegom in een cel stopt na zijn huwelijksnacht. De gast die de Starks in samenwerking met de Lannisters laat uitdunnen tot slechts Arya, Sansa, Rickon en Brandon resteren? (Jon niet meegeteld) De gast die zijn zonen richting Riverrun stuurde om het kasteel terug te nemen op de Blackfish en hierin slaagt enkel dankzij Jaime?


[ afbeelding ]

Ook wel Filch aka de conciërge van Hogwarts _O_
Die ken ik, maar dat heeft verder niets met de broer van Cathlyn te maken. Ik denk dat wij langs elkaar heen discussiëren. :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163026361
Mijn voorspelling:

Jon Snow gaat dood in E9 of E10. Je krijg enerzijds te zien wie zijn werkelijke ouders waren en daarna gaat hij dood in gevecht met Ramsey!!!
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 09:52:13 #198
42184 crew  DaMart
pi_163026462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:43 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Die ken ik, maar dat heeft verder niets met de broer van Cathlyn te maken. Ik denk dat wij langs elkaar heen discussiëren. :P
Maar Frey is wel de 'eigenaar' van Riverrun. Edmure Tully was dat vroeger, maar na de Red Wedding hebben de Freys het kasteel gekregen. Edmure heeft nu enkel onder druk van Jaime gezorgd dat het kasteel zonder weerstand werd opgegeven.

Maar als je het hebt over de nieuwe eigenaar van Riverrun, dan heb je het dus over Walder Frey en niet over Edmure Tully. Volgens mij heeft Edmure dus ook niet echt een leger meer om naar Winterfell te trekken. Sterker nog, hij is waarschijnlijk nog steeds een gevangene maar mag in alle rust in Casterly Rock gaan wonen met zijn gezin. Al denk ik niet dat hij de vrijheid zal hebben om dat zomaar te verlaten.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163026673
Ben ik de enige die zich ergert aan het uiterlijk van Arya :+ Dat haar! Ik wil er een schaar in zetten want het is echt zó ongelofelijk stom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:26:25 #200
144648 redcable
Looking for more
pi_163027058
Aaah al weer zo'n Daenerys scene :Z . Tadaa hier ben ik miss stormborn of house targaryen

Mega spoiler alert : Volgende aflevering
1. Vliegt ze over Mereen brabbellend valyrian.
2. Drogo heeft binnen een paar shots ships on fire
3. Einde van de episode 9 gaat iedereen voor haar op de knieën.
Tadaa *O*
-I wanna feel the sunshine lift my head-
pi_163027479
Is er een kans dat Jon Snow volgende aflevering gaat sterven? Sommige (tinfoil) theories speculeren dat hij zijn last stand gaat doen, vooral omdat Tormund in de trailer refereert naar Jon in verleden tijd.

Het clasht wel met de andere (zeer oude) theorie dat hij Daenerys en haar draken eerst zou ontmoeten voor hij de pijp uit zou kunnen gaan. En die trailers zijn misleidend: Jaime viel KL en de sept niet aan. Cersei koos voor geweld maar er vloog enkel een kopje van een of andere noone af.
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:54:50 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163027594
trailers zijn altijd misleidend natuurlijk... en dat I choose violence dat komt nog wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163028031
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening over de Tyrion-stukken in Mereen herzien en besloten de schrijvers het voordeel van de twijfel te geven. Niet dat ze die verdienen, maar hear me out.

De stukken zijn awkward, want dat is exact hoe ze bedoeld zijn.
Het talent van Peter Dinklage, wat hij tijdens de trial zo mooi liet zien, wordt een beetje verkwanst, maar dat ligt voornamelijk aan het verhaal momenteel. (in de boeken is zijn deel niet veel interessanter).
Daar heb je een punt. Tyrion is wat dat betreft de verkeerde man op de verkeerde plek maar hiertoe gedwongen vanwege de afloop van de Purple wedding en Viper/Mountain gevecht. Toch konden ze dat punt ook anders inleiden net als nu met Arya. Ik wil wel inzien dat Tyrion geen andere manier van politiek bedrijven gewend is (beetje haast het idee van Westerse politiek en democratie aan de man brengen in landen rond het Midden-Oosten) En eveneens dat Arya in feite nog een kind is, iedereen fouten kan maken. Beide had sterker overgekomen als er wat meer geknipt en geplakt was. Als de scènes van Arya in haar hide-out, Arya open en bloot op straat naar Arya lokt The Waif in haar val meer achter elkaar getoond waren dan had de gedachte van de regisseur beter blijven hangen. Eenzelfde gaat op voor Tyrion in Meereen.

quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 02:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
Misschien, maar de meest sympathieke Lannister is hij niet meer.
Mwah als ik moet kiezen tussen Cersei, Jaime of Tyrion blijf ik bij Tyrion. Cersei is nooit sympathiek geweest, Jaime bouwde sympathie op in zijn tour met Brienne maar verliest dat nu na afgelopen week en Tyrion maakt een verkeerde inschatting wat ie ruiterlijk toegeeft. Maarja gedane zaken enzo.
mag het weten
pi_163028147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:43 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Die ken ik, maar dat heeft verder niets met de broer van Cathlyn te maken. Ik denk dat wij langs elkaar heen discussiëren. :P
Je begon toch met:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom moest Brienne eigenlijk vluchten?

Was toch helemaal geen reden voor. Bovendien is die nieuwe baas van het kasteel met zijn leger wel bereid om Snow en Sansa te helpen.
De 'nieuwe' baas als in Edmure? Das nu een vazal van de Lannisters en Freys. Dus hoewel hij wellicht zijn nichtje zou willen helpen itt stubborn Blackflish doet ie dat niet. Zijn eigen leven en kind kunnen zien is hem meer waard dan familie steunen. Tot zover: family, duty, honor :')

Brienne had goede reden om te vluchten. Jaime heeft nog wel respect voor haar, maar zijn eigen legereenheden niet. Laat staan de Freys. Daarbij was het duidelijk dat de Blackfish niet op andere gedachten te brengen was om Sansa te helpen. Denk je dat Edmure als vazal daar nu wel zin in heeft?
mag het weten
pi_163028261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:43 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Die ken ik, maar dat heeft verder niets met de broer van Cathlyn te maken. Ik denk dat wij langs elkaar heen discussiëren. :P
Jij had het over de Lord of Riverrun. De broer van Cathlyn is dat niet meer aangezien het kasteel nu weer van de Freys is. Edmure Tully krijgt een soort van luxe huisarrest op Casterly Rock samen met zijn gezin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:24:50 #206
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163028281
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:45 schreef dedwerg het volgende:
Mijn voorspelling:

Jon Snow gaat dood in E9 of E10. Je krijg enerzijds te zien wie zijn werkelijke ouders waren en daarna gaat hij dood in gevecht met Ramsey!!!
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Hij is met zoveel geweld retour gehaald. Om dan te sneuvelen tegen een in feite niet heel belangrijke speler in het grotere verhaal zou imo onnozel zijn.
pi_163028315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Je begon toch met:

[..]

De 'nieuwe' baas als in Edmure? Das nu een vazal van de Lannisters en Freys. Dus hoewel hij wellicht zijn nichtje zou willen helpen itt stubborn Blackflish doet ie dat niet. Zijn eigen leven en kind kunnen zien is hem meer waard dan familie steunen. Tot zover: family, duty, honor :')

Brienne had goede reden om te vluchten. Jaime heeft nog wel respect voor haar, maar zijn eigen legereenheden niet. Laat staan de Freys. Daarbij was het duidelijk dat de Blackfish niet op andere gedachten te brengen was om Sansa te helpen. Denk je dat Edmure als vazal daar nu wel zin in heeft?
Sorry, ik bedoelde Edmund, maar hij is blijkbaar geen baas meer. Dat was ook niet mijn punt. Het eerste aanbod van lannister was ook dat ze het kasteel vredig mochten verlaten als ze zich overgaven. Wellicht geldt dit nu niet meer.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_163028357
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:24 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Hij is met zoveel geweld retour gehaald. Om dan te sneuvelen tegen een in feite niet heel belangrijke speler in het grotere verhaal zou imo onnozel zijn.
Er worden genoeg retour gehaald dit seizoen om vervolgens te sneuvelen :X Denk Osha, denk Shaggydog, denk Summer, denk Hodor, denk leden van Brotherhood without Banners. Dat het allemaal niet zulke sleutelpersonages zijn zoals Jon/Dany/Tyrion zegt nog niks.

[ Bericht 14% gewijzigd door Joosie200 op 15-06-2016 11:37:13 ]
mag het weten
pi_163028446
Trailers zijn vooral leuk om binnen spoilers te houden :)

[ Bericht 87% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 15-06-2016 11:43:20 ]
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 11:41:26 #210
42184 crew  DaMart
pi_163028633
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Er worden genoeg retour gehaald dit seizoen om vervolgens te sneuvelen :X Denk Osha, denk Shaggydog, denk Summer, denk Hodor, denk leden van Brotherhood without Banners. Dat het allemaal niet zulke sleutelpersonages zijn zoals Jon/Dany/Tyrion zegt nog niks. Juist dat zinnetje:************************************ impliceert wel het een en ander. Maarja trailers zijn toch vooral leuk knip en plakwerk om verwachtingen nooit waar te maken :P
SPOILER: bevat info uit trailer voor aflevering 9
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:54 #211
230491 Zith
pls tip
pi_163029143
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:45 schreef dedwerg het volgende:
Mijn voorspelling:

Jon Snow gaat dood in E9 of E10. Je krijg enerzijds te zien wie zijn werkelijke ouders waren en daarna gaat hij dood in gevecht met Ramsey!!!
Hij moet nog zijn drakenbloed gebruiken om de IJsDraak die onder The Wall en al die obsidian shards ligt (en The Wall in stand houdt) wakker maken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163029389
In ieder geval weten we nu al dat het kut is. Of Jon wint en het is voorspelbaar, of Jon gaat dood en het is belachelijk dat ze hem weer tot leven gewekt hebben. GoT :r
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:16:59 #213
133369 Jivis
Critikut
pi_163029466
Zou wel zeer tof zijn als een doorgedraaide Cersei Kings Landing opblaast met een stash Wildfire.
Amen.
pi_163029668
Het word helemaal niet kut volgende aflevering

Miss moeten somige hier gewoon stoppen met kijken, volgende week word een superaflevering
pi_163029888
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:23 schreef Vinture het volgende:
Het word helemaal niet kut volgende aflevering

Miss moeten somige hier gewoon stoppen met kijken, volgende week word een superaflevering
Alleen de uitkomst is voorspelbaar. Jon doodt Ramsay eigenhandig, en op het laatst als iedereen lijkt verliezen komt Littlefinger opdagen.

99% zeker dat dit zo gaat gebeuren.
The show must go on
pi_163030321
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
GoT :r
Dan kijk je toch niet meer
Moeten zij weten
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:52:24 #217
133369 Jivis
Critikut
pi_163030422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:32 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Alleen de uitkomst is voorspelbaar. Jon doodt Ramsay eigenhandig, en op het laatst als iedereen lijkt verliezen komt Littlefinger opdagen.

99% zeker dat dit zo gaat gebeuren.
Ik denk nog iets met direwolves die Ramsay verscheuren. Boontje komt om zijn loontje, zeg maar.
Amen.
pi_163030457
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:48 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet meer
10.gif
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:59:05 #219
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_163030620
Ik hoop dat Ramsey heel erg dood gaat en dat zijn dood heel gruwelijk is. En dan het ook lekker gruwelijk in beeld wordt gebracht.
Net als bij Oberyn.

Niet zoals Stannis, gewoon buiten beeld doodgaan :{w

Nog maar 2 afleveringen en dan moeten we weer bijna een jaar wachten :(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:31 #220
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_163030749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:59 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop dat Ramsey heel erg dood gaat en dat zijn dood heel gruwelijk is. En dan het ook lekker gruwelijk in beeld wordt gebracht.
Net als bij Oberyn.

Niet zoals Stannis, gewoon buiten beeld doodgaan :{w

Nog maar 2 afleveringen en dan moeten we weer bijna een jaar wachten :(
kan je ook een beetje dood gaan dan?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:58 #221
133369 Jivis
Critikut
pi_163030756
Amen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:04:20 #222
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_163030764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

kan je ook een beetje dood gaan dan?
Theon wel :') ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:04:58 #223
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_163030780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:04 schreef MaLo het volgende:

[..]

Theon wel :') ;)
:9
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_163030962
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:48 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet meer
Dat was satire he. Bij sommigen is het nooit goed, wilde ik aangeven
pi_163031240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:59 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop dat Ramsey heel erg dood gaat en dat zijn dood heel gruwelijk is. En dan het ook lekker gruwelijk in beeld wordt gebracht.
Net als bij Oberyn.

Niet zoals Stannis, gewoon buiten beeld doodgaan :{w

Nog maar 2 afleveringen en dan moeten we weer bijna een jaar wachten :(
Zouden ze The Mountain ff moeten lenen :P
Moeten zij weten
pi_163031250
Littlefinger's gonna be like

https://vine.co/v/iLDTtaiYDDW
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:34:38 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163031423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:27 schreef Sunst0rm het volgende:
Littlefinger's gonna be like

https://vine.co/v/iLDTtaiYDDW
Petyr the White
Oh.
pi_163032222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Haar gezicht is voldoende :@
Moet je de Musketeers Serie gaan volgen:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Musketeers

Is ze de koningin ;) O+
pi_163032334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:10 schreef ambiance het volgende:

[..]

Moet je de Musketeers Serie gaan volgen:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Musketeers
Is een gemeen grapje. Die moet je niet volgen :P
Conscience do cost.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:52:12 #230
365231 Fera
Fire & Blood
pi_163033066
Goede aflevering over het algemeen.

Genoten van het stukje met Sandor en BWB. Ook moest ik hardop lachen toen trial by combat verboden werd door Tommen. Meesterzet van de High Sparrow. :D Geweldig hoe je Cersei's laatste beetje hoop uit haar gezicht zag wegtrekken. Die dacht echt dat ze makkelijk weg zou komen.

Scène met Jaime en Brienne vond ik hartverwarmend ergens. Ik vind hun connectie een van de meest bijzondere in de serie. Beetje ongemakkelijk uitgezwaaid, maar het had ook wel iets. Ik twijfel eigenlijk aan Jaime's speech en zijn liefde voor Cersei en hoe oprecht dat eigenlijk nog iets. Het klonk meer alsof hij zichzelf wilde overtuigen. Probeerde terug te gaan naar de oude Jaime, maar ik vind de nieuwe veel beter. Ik hoop dat hij die ontwikkeling door blijft zetten. Cersei is als vergif voor hem.

Ik vond de dood van de Blackfish matig. Al geloof ik niet dat hij dood is eigenlijk. Of ik wil het niet geloven. ;(

Arya's stuk was zo-zo. Gevecht in het donker was leuk bedacht, maar had tenminste wat geluiden of dergelijke laten horen. :{

Mereen was matig. Die grappen waren zo tenenkrommend. Missandei's schattigheid maakte het iets dragelijker.

Ook dat gedoe van: "Mijn plan werkt, er is nu rust en vrede" en twee minuten later staat alles in de fik. :') Dany had ik wel terug verwacht. Ik vond het niet super storend dat ze op tijd binnenkwam. Ze was al onderweg en misschien zag ze vanuit de lucht de stad branden en heeft toen het tempo wat opgevoerd? Maar dan zou ik het alleen geloofwaardig vinden als de Dothraki wat later binnen wandelen. Die zouden daar waarschijnlijk niet zo snel kunnen zijn. Hoewel ik niet weet hoeveel tijd daar precies tussen zit.

Al met al niet verkeerd. Alleen voelde het soms zo gehaast en afgeraffeld.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:01:40 #231
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163034903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:52 schreef Fera het volgende:
Goede aflevering over het algemeen.

Genoten van het stukje met Sandor en BWB. Ook moest ik hardop lachen toen trial by combat verboden werd door Tommen. Meesterzet van de High Sparrow. :D Geweldig hoe je Cersei's laatste beetje hoop uit haar gezicht zag wegtrekken. Die dacht echt dat ze makkelijk weg zou komen.

Scène met Jaime en Brienne vond ik hartverwarmend ergens. Ik vind hun connectie een van de meest bijzondere in de serie. Beetje ongemakkelijk uitgezwaaid, maar het had ook wel iets. Ik twijfel eigenlijk aan Jaime's speech en zijn liefde voor Cersei en hoe oprecht dat eigenlijk nog iets. Het klonk meer alsof hij zichzelf wilde overtuigen. Probeerde terug te gaan naar de oude Jaime, maar ik vind de nieuwe veel beter. Ik hoop dat hij die ontwikkeling door blijft zetten. Cersei is als vergif voor hem.

Ik vond de dood van de Blackfish matig. Al geloof ik niet dat hij dood is eigenlijk. Of ik wil het niet geloven. ;(

Arya's stuk was zo-zo. Gevecht in het donker was leuk bedacht, maar had tenminste wat geluiden of dergelijke laten horen. :{

Mereen was matig. Die grappen waren zo tenenkrommend. Missandei's schattigheid maakte het iets dragelijker.

Ook dat gedoe van: "Mijn plan werkt, er is nu rust en vrede" en twee minuten later staat alles in de fik. :') Dany had ik wel terug verwacht. Ik vond het niet super storend dat ze op tijd binnenkwam. Ze was al onderweg en misschien zag ze vanuit de lucht de stad branden en heeft toen het tempo wat opgevoerd? Maar dan zou ik het alleen geloofwaardig vinden als de Dothraki wat later binnen wandelen. Die zouden daar waarschijnlijk niet zo snel kunnen zijn. Hoewel ik niet weet hoeveel tijd daar precies tussen zit.

Al met al niet verkeerd. Alleen voelde het soms zo gehaast en afgeraffeld.
Dat laatste is een gevoel wat ik het hele seizoen al een beetje heb.
Vooral het hele stuk rondom Dany voelt erg afgeraffeld.
Ik snap dat ze relatief weinig tijd hebben om al die paarden aan de andere kant te krijgen.
Maar toch....

Sommige dingen zijn zo gedetailleerd, of verhoudingsgewijs dan toch... zie de belegering van Riverrun, de her-introductie van Hound (die volgens mij de rol van Lady Stoneheart gaat overnemen), Lady Crane, en dan heb je mevrouw Targaryen..... jammer.

Oh en volgens mij is de Blackfish niet dood, maar is die in de boot gesprongen bij Brienne (had Jaime maar iets langer gekeken). Het kasteel was vol met Tully mannen die ineens in plaats van de vijand afhouden, hen moesten assisteren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_163035022




[ Bericht 17% gewijzigd door Slayage op 15-06-2016 16:28:33 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163035133
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:48 schreef zipcon het volgende:
Is er een kans dat Jon Snow volgende aflevering gaat sterven? Sommige (tinfoil) theories speculeren dat hij zijn last stand gaat doen, vooral omdat Tormund in de trailer refereert naar Jon in verleden tijd.
ik verwijs ook inderdaad naar de woorden van tormund "i thought he was going to lead us through the long night" hij heeft deze woorden van de season trailer nog steeds niet gezegd. alleen is de vraag wie is "he" in deze zin? hij zou het ook over mance kunnen hebben bv. zoals je aangeeft zijn trailers vaak misleidend. we gaan het waarschijnlijk maandag zien :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:28:28 #234
133369 Jivis
Critikut
pi_163035538
Jon Snow tot leven wekken en hem dan in gevecht met een lagere eindbaas als Ramsay laten sterven?

Don't think so, Jon gaat nog een rol spelen in de battle met de Night King.
Amen.
pi_163035576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:28 schreef Jivis het volgende:
Jon Snow tot leven wekken en hem dan in gevecht met een lagere eindbaas als Ramsay laten sterven?

Don't think so, Jon gaat nog een rol spelen in de battle met de Night King.
grrm is goed met de fuck yous naar fans, dus wie weet







[ Bericht 15% gewijzigd door Slayage op 15-06-2016 16:38:13 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163035907
awesome fan trailer voor the battle of the bastards

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163036039
Blackwater vond ik de beste ''ep 9'' _O_
Echt, wat een geweldige aflevering was dat, op alle fronten.
pi_163036093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Blackwater vond ik de beste ''ep 9'' _O_
Echt, wat een geweldige aflevering was dat, op alle fronten.
eens. bron materiaal was ook extensive. martin had er meerdere hoofdstukken aan geweid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163036116
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

eens. bron materiaal was ook extensive. martin had er meerdere hoofdstukken aan geweid.
De ''1 verhaallijn'' eps vallen bij mij wel goed, vorig seizoen bij de Wall was ook goed :Y
Dus ik verwacht veel maandag!
pi_163036283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De ''1 verhaallijn'' eps vallen bij mij wel goed, vorig seizoen bij de Wall was ook goed :Y
Dus ik verwacht veel maandag!
the wall was alweer twee seizoenen terug schoonheid. time flies.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163036386
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

the wall was alweer twee seizoenen terug schoonheid. time flies.
Oh shit :') Staat het ook nog op dat plaatje hierboven..
Ik zie een verband trouwens; oneven seizoenen gruwelijke dood, even seizoenen een epic battle.
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:04:56 #242
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163036434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Blackwater vond ik de beste ''ep 9'' _O_
Echt, wat een geweldige aflevering was dat, op alle fronten.
Blackwater was het beste ja.

Vooral omdat je voor beide kanten kon zijn. Dat is al een stuk beter dan elke battle in LotR
Oh.
pi_163036448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Blackwater was het beste ja.

Vooral omdat je voor beide kanten kon zijn. Dat is al een stuk beter dan elke battle in LotR
Ik was toen voor team Lannister, vond de epic rescue van Tywin ook geweldig _O_
Achteraf had ik gehoopt dat Stannis zou overwinnen ;(
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:06:36 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163036470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik was toen voor team Lannister, vond de epic rescue van Tywin ook geweldig _O_
Achteraf had ik gehoopt dat Stannis zou overwinnen ;(
Ik was voor de Lannisters door Tyrion, maar had best Cersei geraped willen zien worden en Joffreys head op een spike :+

Maar uiteindelijk komt dat allemaal wel goed
Oh.
pi_163036482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik was voor de Lannisters door Tyrion, maar had best Cersei geraped willen zien worden en Joffreys head op een spike :+

Maar uiteindelijk komt dat allemaal wel goed
Ja nu het te laat is voor Stannis..
The Hound vond ik ook geweldig, dat gesprek met Sansa en uiteindelijk de ''fuck the king!''
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:09:06 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163036520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja nu het te laat is voor Stannis..
The Hound vond ik ook geweldig, dat gesprek met Sansa en uiteindelijk de ''fuck the king!''
En de speech van Tyrion

Don't fight for riches, don't fight for glory because you won't get any.

Jammer dat hij nauwelijks beloning kreeg daarvoor :')
Oh.
pi_163036536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En de speech van Tyrion

Don't fight for riches, don't fight for glory because you won't get any.

Jammer dat hij nauwelijks beloning kreeg daarvoor :')
Ik moet straks echt weer eens een rewatch doen O+ Zoveel mooie scènes de eerste 4 seizoenen..
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:11:29 #248
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163036571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik moet straks echt weer eens een rewatch doen O+ Zoveel mooie scènes de eerste 4 seizoenen..
Ik wilde het eigenlijk pas vorig jaar doen, maar ben toch maar begonnen twee weken terug met die rewatch. Vanmiddag nog de Battle of the Nights Watch gezien. Echt genot dat vierde seizoen.

Bij seizoen 5 ga ik de Dorne-aids skippen denk ik :')
Oh.
pi_163036667
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik wilde het eigenlijk pas vorig jaar doen, maar ben toch maar begonnen twee weken terug met die rewatch. Vanmiddag nog de Battle of the Nights Watch gezien. Echt genot dat vierde seizoen.

Bij seizoen 5 ga ik de Dorne-aids skippen denk ik :')
Ik wacht nog even twee weken, daarna overnieuw vanaf seizoen 1. Alle foreshaddowing er uitpikken en zo
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:18:28 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163036706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:16 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik wacht nog even twee weken, daarna overnieuw vanaf seizoen 1. Alle foreshaddowing er uitpikken en zo
Ja dat is wel genot, en telkens vallen je nieuwe dingen op.
Oh.
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:23:38 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163036816
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:34 schreef Operc het volgende:

[..]

Als dat is wat je uit die scènes haalt kan ik me voorstellen dat het tegen valt ja.

Enige echt mindere aflevering vond ik die na Hodor. Teveel opbouw, weinig dosering qua vooruitgang. De laatste aflevering vond ik prima. :)
krijgt maar een 8,2 op imdb volgens mij is dat het laagste van het seizoen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163037147

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163037559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:51 schreef Harvest89 het volgende:

Ik ben nu wel erg nieuwschierig naar de Bastard bowl. Sansa+Jon kunnen nooit van Ramsay winnen met hun huidige leger, dus wat gaat er gebeuren?

Enige wat nog kan is dat Baelish de dag gaat redden.
Of Sansa+Jon en gezelschap sneuvelen/sterven in de slag om Winterfell.
Hoezo, er kan zoveel gebeuren. Bijvoorbeeld dat de Walking dead doorbreken zodat men niet eens aan het gevecht toekomt
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 18:01:37 #254
42184 crew  DaMart
pi_163037689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:56 schreef Meneerik2 het volgende:

[..]

Hoezo, er kan zoveel gebeuren. Bijvoorbeeld dat de Walking dead doorbreken zodat men niet eens aan het gevecht toekomt
Of dat de Umbers ineens toch aan de kant van Sansa en Jon blijken te staan.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163037793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Of dat de Umbers ineens toch aan de kant van Sansa en Jon blijken te staan.
Die twist verwacht ik nog wel, ze zullen er op gegokt hebben dat Ramsay Rickon in leven houdt als levend aas.
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:25:29 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_163038325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Of dat de Umbers ineens toch aan de kant van Sansa en Jon blijken te staan.
Jaaa! En dat littlefinger dan net te laat met z'n Vale leger op komt draven als het gevecht al over is :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:30:04 #257
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163038458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jamie en Brienne was als volgt: Hey ik wil jou niet aanvallen maar ik heb dat leger nodig. Ik wil jou ook niet aanvallen maar ik ben een lannister maar ik geef je de kans om blackfish te overtuigen. oke doei. Kortom nutteloos om al die aandacht aan zoiets onbelangrijks te besteden.
Sam en zijn vader was als volgt: Hey sam welkom terug je hebt een wildling geneukt bah vies oke we gaan weer doei! Filler characters.
baelish en sansa was ; hey sansa hallo pinky ik wil je nooit meer zien oke doei... pinky wil je alsjeblieft toch terugkomen? Weer nutteloze filler.
Om nog maar niet te spreken van in meereen 'Hey drink eens wat wijn met me mee. ik lust geen wijn, ik wel. Laten we grapjes maken! Ja tof! Grapje hier grapje daar. HELLUP DE SLAVERS VALLEN AAN! val terug naar de piramide!! hey ik hoor legers aankomen wie is dat oja tis dany maar hihaho'
Wat had je dan gewild van Jaime en Brienne? Dat Brienne zomaar zonder enige verklaring naar binnen kon huppelen? Of dat zij elkaar spontaan en zonder enige opbouw naar het leven gingen staan?

En hoe de fuck is Sansa-Petyr filler? Dat zit direct vast aan de verhaallijn van de Battle of the Bastards. Dan is het per definitie geen filler. Filler is content die gebruikt wordt om extra tijd te vullen en geen enkel verband heeft met een van de lopende verhaallijnen en vrijwel niks veranderd aan de onderlinge relaties van personages. Bijna niks in Game of Thrones is filler, behalve misschien de praatclubjes van Tyrion, Grey Worm en Missandei. Misschien kun je gewoon zeggen dat je het saai vindt, maar niet dat het filler is. Dan weet je gewoon niet wat filler betekent. Maar iets zegt me dat ik je dit al vaker heb uitgelegd.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:31:00 #258
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163038481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:25 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Jaaa! En dat littlefinger dan net te laat met z'n Vale leger op komt draven als het gevecht al over is :D
quote:
_O-
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163038529
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:52 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik denk nog iets met direwolves die Ramsay verscheuren. Boontje komt om zijn loontje, zeg maar.
Wolf dan, die van Snow. Zou wel mooi zijn.
The show must go on
pi_163038565
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wat had je dan gewild van Jaime en Brienne? Dat Brienne zomaar zonder enige verklaring naar binnen kon huppelen? Of dat zij elkaar spontaan en zonder enige opbouw naar het leven gingen staan?

En hoe de fuck is Sansa-Petyr filler? Dat zit direct vast aan de verhaallijn van de Battle of the Bastards. Dan is het per definitie geen filler. Filler is content die gebruikt wordt om extra tijd te vullen en geen enkel verband heeft met een van de lopende verhaallijnen en vrijwel niks veranderd aan de onderlinge relaties van personages. Bijna niks in Game of Thrones is filler, behalve misschien de praatclubjes van Tyrion, Grey Worm en Missandei. Misschien kun je gewoon zeggen dat je het saai vindt, maar niet dat het filler is. Dan weet je gewoon niet wat filler betekent. Maar iets zegt me dat ik je dit al vaker heb uitgelegd.
Kun jij dan uitleggen wat de significantie is van die Riverlands verhaallijn van de afgelopen twee afleveringen?
The show must go on
pi_163038631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:33 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Kun jij dan uitleggen wat de significantie is van die Riverlands verhaallijn van de afgelopen twee afleveringen?
Dat Jaime uit beeld is in KL?
Als hij gehoord had wat Cersei heeft gehoord.. dan had hij beide (Tyrell en Lannister) legers op de HS afgestuurd. Want de Tyrell's worden nu ook gepakt.
pi_163038688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat Jaime uit beeld is in KL?
Als hij gehoord had wat Cersei heeft gehoord.. dan had hij beide (Tyrell en Lannister) legers op de HS afgestuurd. Want de Tyrell's worden nu ook gepakt.
Even Jaime weg hebben dus. Had makkelijker gekund door hem te arresteren. Bovendien betwijfel ik of hij die legers er nog eens op afstuurt nadat Tommen het hem nadrukkelijk heeft verboden.

Ik kan het echt als niets anders zien dan filler.
The show must go on
pi_163038741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:37 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Even Jaime weg hebben dus. Had makkelijker gekund door hem te arresteren. Bovendien betwijfel ik of hij die legers er nog eens op afstuurt nadat Tommen het hem nadrukkelijk heeft verboden.
Fuck the king! :7

Ook de band met Brienne was mooi om te zien, ik vond er niks geen filler aan hoor. Jaime komt straks terug in een teringbende, wie weet zelfs te laat om Cersei's executie tegen te houden. Of Cersei's wildfire plannen..
pi_163038829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Fuck the king! :7

Ook de band met Brienne was mooi om te zien, ik vond er niks geen filler aan hoor. Jaime komt straks terug in een teringbende, wie weet zelfs te laat om Cersei's executie tegen te houden. Of Cersei's wildfire plannen..
Het zou geen filler zijn als de Riverlands storyline gevolgen had. Het enige dat echt anders is, is als Brienne of zelfs Jaime nu in de knoei raakt door bijvoorbeeld door Frey gevangen genomen te worden. Dan heeft de verhaallijn ergens toe geleid. Tot nu toe lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren.

Jaime die weggaat en terugkomt kon dus offscreen, dan konden er onscreen leukere/belangrijkere dingen komen.
The show must go on
pi_163038867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:41 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het zou geen filler zijn als de Riverlands storyline gevolgen had. Het enige dat echt anders is, is als Brienne of zelfs Jaime nu in de knoei raakt door bijvoorbeeld door Frey gevangen genomen te worden. Dan heeft de verhaallijn ergens toe geleid. Tot nu toe lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren.

Jaime die weggaat en terugkomt kon dus offscreen, dan konder en onscreen leukere/belangrijkere dingen komen.
Er is vast iemand die het beter dan mij kan uitleggen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:43:49 #266
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163038896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:37 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Even Jaime weg hebben dus. Had makkelijker gekund door hem te arresteren. Bovendien betwijfel ik of hij die legers er nog eens op afstuurt nadat Tommen het hem nadrukkelijk heeft verboden.

Ik kan het echt als niets anders zien dan filler.
Dat het op een andere manier gedaan kon worden, betekent niet dat deze oplossing filler is. Bovendien zorgt het er niet alleen voor dat Jaime weg is, maar het is ook nog een stukje afsluiting van de King in the North verhaallijn. We gaan nu toch niet zeggen dat laatste hoofdstukken filler zijn? Want die hebben meestal geen gevolgen meer, aangezien er niet zoveel achteraan komt.

Misschien handig om nog even dit te linken, zodat mensen kunnen lezen wat als filler gezien wordt: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Filler
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163038961
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:43 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat het op een andere manier gedaan kon worden, betekent niet dat deze oplossing filler is. Bovendien zorgt het er niet alleen voor dat Jaime weg is, maar het is ook nog een stukje afsluiting van de King in the North verhaallijn. We gaan nu toch niet zeggen dat laatste hoofdstukken filler zijn? Want die hebben meestal geen gevolgen meer, aangezien er niet zoveel achteraan komt.

Misschien handig om nog even dit te linken, zodat mensen kunnen lezen wat als filler gezien wordt: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Filler
Ik weet wat filler is.

"Filler episodes scenes are entries in a generally continuous serial that are unrelated to the main plot, don't significantly alter the relations between the characters, and generally serve only to take up space. "

Naar mijn mening is dat toch echt op de Riverlands storyline van toepassing :P
The show must go on
pi_163039005
beetje een oud filmpje, en vast hier weleens voorbij gekomen maar ik vind deze wel interessant. Zeker in hindsight met wat we nu alllemaal weten en wat zij toentertijd geraden heeft.

  Forum Admin woensdag 15 juni 2016 @ 18:48:54 #269
35723 crew  GGMM
pi_163039080
quote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:49:17 #270
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039095
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:45 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik weet wat filler is.

"Filler episodes scenes are entries in a generally continuous serial that are unrelated to the main plot, don't significantly alter the relations between the characters, and generally serve only to take up space. "

Naar mijn mening is dat toch echt op de Riverlands storyline van toepassing :P
Maar het is duidelijk aan te wijzen als iets wat te maken heeft met een bestaande verhaallijn. Enige wat ik me kan voorstellen dat dit soms lastig maakt om te zien is het feit dat GoT niet een duidelijke 'main plot' heeft, maar dat er van alles door elkaar loopt. Maar wat we nu zien is gewoon een direct gevolg op de Red Wedding. Het is aan de late kant, dus ik snap het ergens wel als er voor jou een disconnect in zit, maar het is toch echt aan elkaar verbonden. In dit geval zou je zelfs nog naar meerdere verhaallijnen kunnen wijzen waar het mee te maken heeft. Maar ik zie het vooral als afsluiter van de Tully's kant van de King in the North verhaallijn.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163039162
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:49 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar het is duidelijk aan te wijzen als iets wat te maken heeft met een bestaande verhaallijn. Enige wat ik me kan voorstellen dat dit soms lastig maakt om te zien is het feit dat GoT niet een duidelijke 'main plot' heeft, maar dat er van alles door elkaar loopt. Maar wat we nu zien is gewoon een direct gevolg op de Red Wedding. Het is aan de late kant, dus ik snap het ergens wel als er voor jou een disconnect in zit, maar het is toch echt aan elkaar verbonden. In dit geval zou je zelfs nog naar meerdere verhaallijnen kunnen wijzen waar het mee te maken heeft. Maar ik zie het vooral als afsluiter van de Tully's kant van de King in the North verhaallijn.
Juist omdat het zo laat is zie ik het als niet meer relevant voor de main plot, tenzij de Riverlands lijn weer gevolgen opzich heeft.

Maar daarin verschillen wij van mening :)

Walder Frey is er natuurlijk ook nog
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:52:59 #272
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:51 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Juist omdat het zo laat is zie ik het als niet meer relevant voor de main plot, tenzij de Riverlands lijn weer gevolgen opzich heeft.

Maar daarin verschillen wij van mening :)
Dat snap ik wel, maar ik vind toch echt niet dat het gevolgen hoeft te hebben. Zoals ik al zei, hebben laatste hoofdstukken van een verhaal zelden gevolgen. (Behalve als er een sequel komt ;) )
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163039273
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:52 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar ik vind toch echt niet dat het gevolgen hoeft te hebben. Zoals ik al zei, hebben laatste hoofdstukken van een verhaal zelden gevolgen. (Behalve als er een sequel komt ;) )
Echter is het niet het laatste hoofdstuk :P Zelfs nu heeft alles nog gevolgen.

Bijvoorbeeld: Sparrowinvasie --> Cersei brandt misschien de sept of de throne room zelfs plat --> gevolgen voor heel Westeros.
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:57:39 #274
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:54 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Echter is het niet het laatste hoofdstuk :P Zelfs nu heeft alles nog gevolgen.

Bijvoorbeeld: Sparrowinvasie --> Cersei brandt misschien de sept of de throne room zelfs plat --> gevolgen voor heel Westeros.
Het is wel het einde van dat verhaal, zo bedoelde ik het. Game of Thrones is inderdaad nog niet klaar. Maar alles wat met Riverrun en de Tully's te maken heeft lijkt me nu wel min of meer afgelopen.

Overigens is het ook lastig om over gevolgen te praten als we nog niet weten wat er verder gebeurt natuurlijk. Voor hetzelfde geld gaat Edmure nog wat uitspoken, al verwacht ik dat niet. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163039429
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het is wel het einde van dat verhaal, zo bedoelde ik het. Game of Thrones is inderdaad nog niet klaar. Maar alles wat met Riverrun en de Tully's te maken heeft lijkt me nu wel min of meer afgelopen.

Overigens is het ook lastig om over gevolgen te praten als we nog niet weten wat er verder gebeurt natuurlijk. Voor hetzelfde geld gaat Edmure nog wat uitspoken, al verwacht ik dat niet. :P
Tja, dan kunnen ze ook nog twee random scènes van Gendry laten zien om dat verhaal af te ronden. :P
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:59:55 #276
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039457
Ik vraag me trouwens wel eens af hoeveel we ervan zouden merken in de andere verhaallijnen als King's Landing platgebrand wordt. Het ligt er een beetje aan wat Daenerys gaat doen, maar ik zie niet veel gevolgen voor de oorlog met de White Walkers. Behalve misschien af en toe wat opmerkingen. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163039505
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik vraag me trouwens wel eens af hoeveel we ervan zouden merken in de andere verhaallijnen als King's Landing platgebrand wordt. Het ligt er een beetje aan wat Daenerys gaat doen, maar ik zie niet veel gevolgen voor de oorlog met de White Walkers. Behalve misschien af en toe wat opmerkingen. :P
Ik denk meer dan je denkt, ervanuitgaande dat de WWlijn de belangrijke eindlijn vormt. Maar voorbeelden zou ik niet kunnen noemen, daar is het allemaal nog te vaag voor.
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:01:43 #278
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:59 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Tja, dan kunnen ze ook nog twee random scènes van Gendry laten zien om dat verhaal af te ronden. :P
Stiekem zou ik dat best willen. Ik vind het ook leuk om te zien dat het hele gedoe met de Brotherhood toch nog lijkt terug te komen.

En Gendry kunnen ze op zich in vijf seconden afronden door zijn lijk ergens aan te laten spoelen. Hoeft het ook niet veel screentime in te nemen. Misschien in een Arya-scene. :Y
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163039559
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:01 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Stiekem zou ik dat best willen. Ik vind het ook leuk om te zien dat het hele gedoe met de Brotherhood toch nog lijkt terug te komen.

En Gendry kunnen ze op zich in vijf seconden afronden door zijn lijk ergens aan te laten spoelen. Hoeft het ook niet veel screentime in te nemen. Misschien in een Arya-scene. :Y
Dan zou ik het prima vinden, aangezien je een stukje van 15 seconden in een wel relevante omlijsting geen filler kunt noemen. :P
The show must go on
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:03:14 #280
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163039560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:01 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik denk meer dan je denkt, ervanuitgaande dat de WWlijn de belangrijke eindlijn vormt. Maar voorbeelden zou ik niet kunnen noemen, daar is het allemaal nog te vaag voor.
Ja, het is ook meer dat ik me niet zoveel kan bedenken. Ik heb nu al moeite om het belang van King's Landing te zien. Zeker omdat ze daar allemaal nog lijken te doen alsof White Walkers sprookjes zijn. Al zou het waarschijnlijk wel een van de eerste plekken zijn waar Daenerys heen wil varen, mits het dan nog overeind staat. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 19:45:13 #281
42184 crew  DaMart
pi_163040943
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik vraag me trouwens wel eens af hoeveel we ervan zouden merken in de andere verhaallijnen als King's Landing platgebrand wordt. Het ligt er een beetje aan wat Daenerys gaat doen, maar ik zie niet veel gevolgen voor de oorlog met de White Walkers. Behalve misschien af en toe wat opmerkingen. :P
Nou ja, stel dat Cersei alle wildfire in King's Landing laat ontbranden, dan zou dat best zonde zijn. Dat spul hadden ze dan denk ik beter in het noorden kunnen gebruiken tegen de white walkers :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163041352
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 19:57:38 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_163041381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
Chaos
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:59:29 #284
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163041445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
High Sparrow op de troon
Oh.
pi_163041462
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:57 schreef Momo... het volgende:

[..]

Chaos
is a ladder

LF dus
pi_163041620
Jammer dat Arya Jaqen niet even doorprikt op het laatst, dat zou episch geweest zijn.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:29:25 #287
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_163042404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
Dany.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_163042445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dany.
Die is dan al dood.
pi_163042488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
Ik denk de huidige Hand, oftewel Kevan Lannister.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163042542
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kevan of Jaime.
Kevan dan, want Jaime heeft al zijn geboorterecten opgegeven toen hij King's Guard werd.
pi_163042575
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kevan dan, want Jaime heeft al zijn geboorterecten opgegeven toen hij King's Guard werd.
Ja, achteraf vond ik Jaime ook onlogisch...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 20:34:47 #292
42184 crew  DaMart
pi_163042580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie komt er trouwens na Tommen als hij dood gaat?
Gendry... en die komt per roeiboot :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163042612
Jaime is toch ontheven uit z'n kingsguard positie?
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:42:59 #294
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163042853
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Jaime is toch ontheven uit z'n kingsguard positie?
Ja, hij kan dus weer naar Casterly Rock.

Tenminste, ik hoop dat we dat ooit weer gaan zien.
Oh.
  Forum Admin woensdag 15 juni 2016 @ 20:45:39 #295
35723 crew  GGMM
pi_163042949
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk de huidige Hand, oftewel Kevan Lannister.
jij moet niet denken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 20:46:29 #296
42184 crew  DaMart
pi_163042970
En welke rol heeft Margaery dan nog? Zij is immers getrouwd met Tommen. Zou via dat huwelijk de troonopvolging ook nog richting de Tyrells kunnen verschuiven?

Mocht ze inmiddels toch zwanger blijken en een zoon baren, dan wordt zij toch gewoon queen regent tot het kind oud genoeg is om de troon te bestijgen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_163043027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:46 schreef DaMart het volgende:
En welke rol heeft Margaery dan nog? Zij is immers getrouwd met Tommen. Zou via dat huwelijk de troonopvolging ook nog richting de Tyrells kunnen verschuiven?

Mocht ze inmiddels toch zwanger blijken en een zoon baren, dan wordt zij toch gewoon queen regent tot het kind oud genoeg is om de troon te bestijgen?
Ja, moet ze wel zwanger zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163043035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja, hij kan dus weer naar Casterly Rock.

Tenminste, ik hoop dat we dat ooit weer gaan zien.
Hij gaat niet zonder Cersei. En zij niet zonder Tommen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:48:18 #299
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163043038
Wel leuk dat als die trial uitwijst dat Cersei echt incest heeft gepleegd, Tommen ook meteen de lul is omdat dan duidelijk is dat hij een bastaard is. En de HS heeft dan ook geen macht meer
Oh.
pi_163043056
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wel leuk dat als die trial uitwijst dat Cersei echt incest heeft gepleegd, Tommen ook meteen de lul is omdat dan duidelijk is dat hij een bastaard is. En de HS heeft dan ook geen macht meer
Dan hangt Tommen ook :+
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:48:48 #301
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163043057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij gaat niet zonder Cersei. En zij niet zonder Tommen.
Cersei en Tommen gaan nog wel dood.

Dan keert Jaime in zijn eentje terug naar Casterly Rock en maakt hij zich daarop om tegen de WW te vechten.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')