Bij deze verkoop ik dan mijn gehate & geliefde BX Break
IK heb er in een jaar tijd toch nog mooi 20.000 km in gereden
Voorzien van veel luxe zoals elektrische ramen voor, centrale deurvergrendeling, trekhaak en 4 dikke winterbanden
Met Xantia stuurbekrachtigingspomp dus rijd lekker soepel en APK tot Februari
Gaat in de verkoop omdat ik helaas weer een stapje terug doe naar een doodsaaie incognito Xantia gasboot
Km stand is deze week over de 468.000 gegaan (dus net ingereden)
Ik heb er veel onderhoud aan gedaan (en ergernis aan gehad)
Dat kun je hier lezen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228825/Onderhoud:
- 1,5 jr geleden is de koppeling vervangen
Vorig jaar vervangen:
- Kunststof deksel van het thermostaathuis
- LHM vervangen, drukbol en de achterste veerbollen
- Remblokken achter
- Andere startmotor
Begin dit jaar (APK):
- Distributieset + waterpomp (zit er nu 10.000km op)
- Multieriem
- Koolborstels van de dynamo
- Olie + Oliefilter
- Dieselfilter
- Koelvloeistof
- Remslangen L+R
- Handremkabels L+R
- Stuurhuishoes R
- Aandrijfashoes R
- Fuseekogel L
- Middenpijp uitlaat
- Kleppendeksel pakking
- Raamstrip bestuurder
- Roetwaarde 0.5 (geen sjoemelsoftware of roetfilter nodig!)
De grootste punten waarom je de auto absoluut niet moet kopen:1. De lak is slecht
- Maar hij rijd o zo lekker en meestal zit je tijdens het rijden in de auto?2. Versnellingsbak schakelt als een echte BX
- Boeie, wen je vanzelf aan uiteindelijk had ik er 20.000km ook geen moeite mee3.De motor zweet wat olie aan de zijkant van het blok, hier moet een nieuwe O-ring in van 2 euro.....
- Dit merk je alleen als het +15 graden buiten is en en zwarte drupjes op je oprit liggen4. Voorruit zit een barst in
- Voor APK geen probleem, met een wa+ verzekering kun je hem laten vervangen5. Het is een BX break!
- Welke mafkees rijd er nou in een jaar 20.000 km in een stront trage diesel?!Waarom zou je hem wel moeten kopen:1. Goedkoop!!!
- Over de hele 20.000km heb ik gemiddeld 1/16 gereden en dat kan zuiniger
- Weegt maar 1000 KG en vanaf 7500 km/jaar al goedkoper dan een zelfde benzine!
- Te verzekeren als klassieker vanaf een tientje per maand2. Opvallende BX! Altijd en overal opmerkingen van:
- "Wat een leuke auto"
- "Die zie je niet vaak meer hč!"
- "Past dat wel in je auto? Te groot/zwaar? Hij zakt toch aardig door zijn veren..."
- "Die heb ik ook gehad...." En dan houden ze je een half uur aan de klets.....
- "Vier en half ton?? Echt waar?!?! Nee!?"
- "Buurman......." ach je weet wel3. Alles past er in
- Tuindeuren, nieuw bed van de IKEA of 4 grote grasmaaiers is allemaal geen probleem (zelfs 1600kg aan de trekhaak is geen moeite)4. Alle grote onderhoud is gedaan
- Koppeling, distributie en de winterbanden zijn toch al gauw 2x de verkoop waarde5. Supersnelle kar!
- De kleur heeft ie mee voor snelheid maar vergeet het maar om harder dan 145 km/u te rijden op de snelweg
- Geregeld dat je 15km achter een vrachtwagen blijft plakken omdat je zo gezellig aan het kletsen bent6. Verzin zelf maar waarom je deze dieselboot zou willen rijden/varen
Het is een prima BX die nog jaren mee kan, zolang je goed voor deze auto bent dan is ie ook goed voor jou.
(Tenzij je een al-matig-werkend-half-versleten-contactslot plaatst dan sta je daar in het bos en kan je naar huis lopen!)
Prijs:
700 euro (gestofzuigd, gepoetst, kleine beurt en een gezellig kopje koffie)
600 euro (betalen en overschrijven, poetsen doe je maar zelf)
500 euro (neem 4 passende wielen mee dan wisselen we die en hou ik de winterbanden zelf)
Inclusief garantie tot aan het einde van mijn oprit!
Voor de extra anderhalf uur kletsen over BX-en en andere citro zaken reken ik geen extra kostenFoto's: