abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 10:14:34 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164061273
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:13 schreef starla het volgende:

[..]

Precies. Er is dus persoonlijke feedback ;)
Ik merkt trouwens dat ik veel meer improviseer dan stukken nadoe... op een of andere manier gaat het nadoen snel vervelen.

Ook daar zal een leraar wel handig in zijn dan wordt je gedwongen om stukken goed te spelen.. Maar het heen en weer gefiets met een gitaar zie ik mezelf niet doen... en ik zou me ook ontzettend schamen om bij een leraar aan te komen zetten.

Een vriend van mij heeft aangeboden om me les te geven maar die woont erg ver weg een ook voor hem ga ik niet zitten spelen. Ik irriteer mijn vriendin al genoeg met mijn gepingel :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 28-07-2016 10:22:15 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164061688
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:13 schreef starla het volgende:

[..]

Precies. Er is dus persoonlijke feedback ;)

En als je op je 34ste begint, kun je op je 44ste niet knettergoed zijn en de oren van je buren eraf shredden?

Geen persoonlijke aanval: maar juist dit soort 'justifications' is waar ik een beetje moe van wordt.

Zo lang je goed en gedisciplineerd lest, kan iedereen retegoed worden. Retegoed betekent nog geen virtuoos, maar dat is voor weinigen weggelegd.
Ik begin op m'n 30e _O- Dus ik verwacht ook echt niet dat ik uberhaupt ooit ergens op een podiumpje professioneel bezig ga zijn. Wat dat betreft zit je denk ik ook in een heel andere fase dan wanneer je als tiener begint. Een muzikale carriere zou me zoveel onzekerheden bieden, op diverse vlakken :D

Maar 'gewoon' een beetje leuk kunnen spelen, als hobby, lijkt me wel leuk. Ik heb ook lessen overwogen, maar zie dat persoonlijk beetje als 'stap 2'. Ik wil toch wel eerst een beetje basis hebben qua wat akkoorden en feeling met het instrument. Al is jouw punt over verkeerde aanleren en dan weer lastig afleren ook een erg valide punt hoor...
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 10:47:11 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164061786
Ik zal het nooit leren maar toch vind ik elke avond een paar uurtjes pielen veel te verslavend om er mee te stoppen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164061837
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal het nooit leren maar toch vind ik elke avond een paar uurtjes pielen veel te verslavend om er mee te stoppen.
Met elke avond die paar uur ben je toch de nieuwe Jimi Hendrix?
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 10:58:40 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164062012
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Met elke avond die paar uur ben je toch de nieuwe Jimi Hendrix?
Dan was ik al eerder in mijn kots gestikt. En had ik een beter kledingsmaak gehad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164063227
Alsof idolen kunnen imiteren het summum van muziek maken is. Wat bereik je ermee? Als je Jimi Hendrix na kunt spelen, dan kun je misschien je brood verdienen in een Jimi Hendrix cover band. Zou je daar de geschiedenisboeken mee ingaan denk je? :O
pi_164063285
quote:
18s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:07 schreef Drieklank het volgende:
Alsof idolen kunnen imiteren het summum van muziek maken is. Wat bereik je ermee? Als je Jimi Hendrix na kunt spelen, dan kun je misschien je brood verdienen in een Jimi Hendrix cover band. Zou je daar de geschiedenisboeken mee ingaan denk je? :O
Najah, die is natuurlijk heel makkelijk te counteren met 'waarom zou je ermee de geschiedenisboeken in moeten'? Vrijwel iedereen raakt geïnspireerd of gemotiveerd door idolen. Of dat nou Slash en Jimi Hendrix, Cristiano Ronaldo en Messi of Daphne Schippers en Tom Dumoulin zijn. Weinigen zullen ook echt het niveau evenaren, maar dat betekent toch niet dat je er geen lol in kan hebben? Of er inspiratie uit kan putten maar uiteindelijk je 'eigen' kant mee op gaat?
pi_164063586
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, die is natuurlijk heel makkelijk te counteren met 'waarom zou je ermee de geschiedenisboeken in moeten'? Vrijwel iedereen raakt geïnspireerd of gemotiveerd door idolen. Of dat nou Slash en Jimi Hendrix, Cristiano Ronaldo en Messi of Daphne Schippers en Tom Dumoulin zijn. Weinigen zullen ook echt het niveau evenaren, maar dat betekent toch niet dat je er geen lol in kan hebben? Of er inspiratie uit kan putten maar uiteindelijk je 'eigen' kant mee op gaat?
Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.

Wat als Jimi Hendrix had opgekeken tegen Fernando Sor en Andrés Segovia? Dan zat hij in zijn slaapkamer te oefenen als een matige wannabe klassieke gitarist met een idee van ach ja, het is maar een hobby voor de lol. Net als de mensen in dit topic.
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 12:41:10 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164063810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:27 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.

Wat als Jimi Hendrix had opgekeken tegen Fernando Sor en Andrés Segovia? Dan zat hij in zijn slaapkamer te oefenen als een matige wannabe klassieke gitarist met een idee van ach ja, het is maar een hobby voor de lol. Net als de mensen in dit topic.
Reken maar dat jimi opkeek naar motown mensen en blues gitaristen en reken maar dat hij ze nadeed. Het ene sluit het andere niet uit. De rest is talent en persoonlijke insteek. Het is niet voor niets dat zoveel muzikanten die daadwerkelijk vernieuwend zijn vaak ook "stark raving mad" zijn. Zie de nina simone of jaco pistorius docu bijvoorbeeld. Je hebt best wel wat vreemde eigenschappen nodig om helemaal je eigen ding te doen en er volledig achter te staan.

De gemiddelde persoon had dit gewoon op zijn of haar harde schijf laten staan


maar ik ga nu ook weer niet zo ver om dit als het beste dat er ooit gemaakt is bij een platenmaatschappij aan te bieden en maak er zeker niet mijn levensdoel van om al mijn tijd hier aan te besteden.

/spam check ook andere bosbeetle originals op spotify en soundcloud :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 12:43:48 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164063854
:) mijn huidige project is om hier geluid van te maken... en het begint te lukken :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164064568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:27 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.

Wat als Jimi Hendrix had opgekeken tegen Fernando Sor en Andrés Segovia? Dan zat hij in zijn slaapkamer te oefenen als een matige wannabe klassieke gitarist met een idee van ach ja, het is maar een hobby voor de lol. Net als de mensen in dit topic.
Hij zal ongetwijfeld de 'mosterd' ergens hebben gehaald, en er vervolgens verder mee gegaan zijn en zijn eigen ding hebben gedaan. Verder snap ik je insteek niet, het is ineens verkeerd als je 'gewoon' een beetje wil spelen ter ontspanning of als hobby? Zonder de ambitie er beroemd mee te worden of je geld mee te verdienen?
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 13:22:45 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164064594
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij zal ongetwijfeld de 'mosterd' ergens hebben gehaald, en er vervolgens verder mee gegaan zijn en zijn eigen ding hebben gedaan. Verder snap ik je insteek niet, het is ineens verkeerd als je 'gewoon' een beetje wil spelen ter ontspanning of als hobby? Zonder de ambitie er beroemd mee te worden of je geld mee te verdienen?
:r mensen die zomaar wat spelen, het schuim der aarde. ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164065885
Ik ben vorig jaar december begonnen. Op mijn 56e. :7 Gewoon als hobby, kijken wat ik kan, wat ik leuk vind, totaal ambitieloos...geen zin meer in gitaarles of wat voor les dan ook. We hebben een tuinkamer dus daar zit ik lekker zonder iemand te storen van alles uit te proberen.

Het spelen/tokkelen en erbij zingen van nrs als Jolene, too much love will kill you, tainted love, I follow rivers e.d. zijn al best te doen en gaan goed. Als ik die zat ben, ga ik op zoek naar nieuwe liedjes. Daar tussendoor doe ik wat oefeningetjes via yousician. Soms neem ik wat op en app het door naar 2 vrienden die me dan feedback geven. Soms laat ik wat aan golfer horen, maar ik speel gewoon eigenlijk voor mezelf.

Jaren in een popkoor gezeten en optredens gedaan op poppodia in Haarlem, dus optreden of in een band hoeft ook niet meer perse.

/oud
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 15:22:51 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164066986
Erbij zingen vind ik trouwens het moeilijkste wat er is.. maar mij horen zingen zal ik niemand aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164067910
:D Jammer!
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 16:16:50 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164068030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:09 schreef Bluezz het volgende:
:D Jammer!
Ik zing wel in mijn hoofd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juli 2016 @ 16:27:39 #167
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164068257
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Erbij zingen vind ik trouwens het moeilijkste wat er is.. maar mij horen zingen zal ik niemand aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan de halve discografie van Neil Young meezingen, dus dat is wel handig. Heart of Gold ging zelfs beter met zingen dan zonder :D Ook Helpless (makkelijk) gaat goed. Pas begonnen met Razor Love, maar daar moeten nog wat overgangen soepeler, en het zingen van de versen lukt niet (is niet helemaal makkelijk in de maat :P). Rockin' in the Free World ook beetje aan het zingen/spelen.


House of the Rising Sun van The Animals is ook heerlijk om te spelen en te zingen.

Of een beetje rondpielen met 2 akkoorden op Arctic Monkeys - 505, want het strummen kan bij mij nog wel beter, wil het strummen á la Johnny Cash nog wel leren.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:35:50 #168
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164083520
Ik denk dat iemand in dit topic mij wel kan helpen. Ik ben nieuwe snaren op mijn akoestische gitaar aan het zetten en heb daar een vraagje over.

Mijn oude snaren zaten vast op ongeveer de volgende manier:


Ik heb nu echter snaren gekocht waar een rondje aan het uiteinde zit. Kan ik misschien gewoon de snaren door de gaatjes heen halen zodat de rondjes blijven klemmen en ik geen knoop hoef te zetten? Of moet ik de rondjes er af knippen en gewoon een knoop maken?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:39:00 #169
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_164083563
Kan gewoon met de rondjes. Dat is een stuk makkelijker. Met een knoop ziet het er wel mooier uit vind ik zelf.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 09:40:54 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164083598
Het gaat er gewoon om dat het vast zit... maakt eigenlijk niet uit hoe.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:44:06 #171
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164083649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:39 schreef clixplicity het volgende:
Kan gewoon met de rondjes. Dat is een stuk makkelijker. Met een knoop ziet het er wel mooier uit vind ik zelf.
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het vast zit... maakt eigenlijk niet uit hoe.
Bedankt voor de snelle antwoorden, dan maak ik ze vast met de rondjes. Ik vind het wel wat hebben dat de uiteinde er allemaal hetzelfde uitzien, ipv net iets afwijkende knopen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_164083805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:35 schreef davako het volgende:
Ik denk dat iemand in dit topic mij wel kan helpen. Ik ben nieuwe snaren op mijn akoestische gitaar aan het zetten en heb daar een vraagje over.

Mijn oude snaren zaten vast op ongeveer de volgende manier:
[ afbeelding ]

Ik heb nu echter snaren gekocht waar een rondje aan het uiteinde zit. Kan ik misschien gewoon de snaren door de gaatjes heen halen zodat de rondjes blijven klemmen en ik geen knoop hoef te zetten? Of moet ik de rondjes er af knippen en gewoon een knoop maken?
Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:05:25 #173
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_164084057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
Goed punt. Stalen snaren op een klassieke gitaar is geen goed idee, dat kan je een kromme hals of een losse brug opleveren.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 10:46:47 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164084890
Er zijn schijnbaar nylon snaren met loop ends maar ik die zijn volgensmij zeldzaam :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:59:36 #175
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164085134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
Dat wist ik niet. Ik werd geadviseerd door een kennis. De dikte is .010 tot .048. Ik wil natuurlijk niet ineens mijn hals zo krom als een hoepel hebben.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_164085304
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het vast zit... maakt eigenlijk niet uit hoe.
Dus misschien geen advies meer geven als je het niet weet Bb :{
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:08:35 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164085347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

[..]

Dus misschien geen advies meer geven als je het niet weet Bb :{
Ik was er vanuit gegaan dat hij correcte snaren gekocht had.. want ze zijn er wel met ringen.
Deze bijvoorbeeld: http://daddario.com/DADPr(...)4f-84ec-a11af618597f en deze http://www.stringsandbeyond.com/deanmarbalen.html

Dus gewoon even nakijken of je snaren hebt die voor een klasieke gitaar zijn.

maar ik zal me inderdaad weerhouden van advies.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:23:03 #178
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164085692
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:29:34 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164085845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:23 schreef davako het volgende:
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
Acoustische gitaar is niet hetzelfde als een klassieke gitaar...

Dus geen idee of dat gewoon kan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:31:58 #180
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164085901
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Acoustische gitaar is niet hetzelfde als een klassieke gitaar...

Dus geen idee of dat gewoon kan.
In dat geval heb ik een klassieke.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_164088107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:23 schreef davako het volgende:
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
Dat zijn helaas de verkeerde snaren voor jouw gitaar. Je moet geen stalen snaren hebben maar nylon (of iets vergelijkbaars). .010 is overigens wel ongeveer het dunst wat je op een western zou zetten. Ik houd zelf als ondergrens .011 aan en speel ook .013 op western. Maargoed dat gaat over westerns en jij hebt een klassieke gitaar. Zou je toch aanraden andere snaren te kopen, want buiten dat het niet heel goed is voor je gitaar is het geluid ook niet echt top.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 14:02:36 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164088852
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 14:09:51 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164088995
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164089703
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
Alleen als je denkt dat het uitmaakt :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 14:42:37 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164089808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:38 schreef Cynic het volgende:

[..]

Alleen als je denkt dat het uitmaakt :P
placebo snaren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164089809
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
Elektrisch speel ik ook altijd .010. Afhankelijk van de gitaar en het aantal effecten dat je gebruikt maakt het wel uit. .008 (wat Yngwie gebruikt) en .009 klinken erg iel. Dikke snaren hebben veel meer body en klinken veel voller. Speelt ook echt veel moeilijker. SRV gebruikte .013.

Ik heb ook wel eens op 8 snarige gitaren gespeeld. Echt niet te doen. Voelt alsof je een tafelblad met snaren in je hand hebt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:59:19 #187
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164090225
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken

[ afbeelding ]
Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerken :P

ipv nog een gitarist in de band hebben, koop je dan zo'n ding :P
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 15:09:26 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164090459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerken :P

ipv nog een gitarist in de band hebben, koop je dan zo'n ding :P
Ik wil verdorie zelf die baslijn speulen!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:50:01 #189
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_164095929
Yes de debuut EP van mijn band is opgestuurd naar de distributeur! Na twee digitale singles, wel heel erg gaaf om binnenkort een echte fysieke cd te hebben :)

Edit: Mede dankzij guitarist die twee van de nummers van een prachtig mix heeft voorzien!
pi_164096481
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken

[ afbeelding ]
:D En een barré akkoord he, net zo makkelijk :+

Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIET ;( En ik baal ervan :D
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:25:13 #191
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_164096645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:D En een barré akkoord he, net zo makkelijk :+

Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIET ;( En ik baal ervan :D
Wat niet? Het hele nummer niet? of stukken ervan?
pi_164096665
Het slagje. -O-
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:26:43 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164096666
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
Met dikker snaren kan je harder raggen en met dunnere snaren kan je makkelijker subtieler spelen. Ik heb me laten vertellen dat dunnere snaren mooier klinken, maar volgens mij maakt het niet veel uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164096680
Zit de basis van de 'Venus' strumming hier bij, weten jullie dat?
http://www.andyguitar.co.(...)es/strumming-course/
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:29:46 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164096720
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:D En een barré akkoord he, net zo makkelijk :+

Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIET ;( En ik baal ervan :D
Post eens een filmpje van jezelf dan, dan kunnen we je uitlachen helpen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164096752
Ja daag _O-
Het gaat om de Em en de A.
Je mute het slagje bij de wisseling van de akkoorden. Maar ik kom er niet uit wanneer en hoe.
/beginner
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:37:34 #197
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_164096838
Je speelt de akkoorden in groepjes van DOWN - UP - DOWN - UP. Bij de tweede upstroke mute je de snaren, zodat het akkoord gedempt wordt en je een percussieachtig geluid hoort.
pi_164096862
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:37 schreef clixplicity het volgende:
Je speelt de akkoorden in groepjes van DOWN - UP - DOWN - UP. Bij de tweede upstroke mute je de snaren, zodat het akkoord gedempt wordt en je een percussieachtig geluid hoort.
Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.
Hoop ik :+
Klinkt het ergens naar maak ik wel een audiootje.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:40:50 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164096885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja daag _O-
Het gaat om de Em en de A.
Je mute het slagje bij de wisseling van de akkoorden. Maar ik kom er niet uit wanneer en hoe.
/beginner
Je kan proberen het nummer volledig te ontleden zodat je al tellend erachter kan komen hoe het moet, maar wat ik meestal doe is op zoek gaan naar het ritme en de groove van het nummer.

De clou zit hem in de wisselwerking tussen het slagje en je akkoordwisseling. Je kan het beste beginnen door 1 akkoord te pakken en het slagje langduring te oefenen tot ie perfect gaat en precies in het goede tempo blijft. En als je er klaar voor bent ga je over op het ander akkoord en dan hou je dat een paar uur vol. Als dat goed gaat wissel je weer terug. Als dat goed gaat wissel je weer eens en probeer je te muten. En zo bouw je het stap voor stap op. En tijdens het spelen moet je vooral blijven swingen. Als je af en toe eens moet tellen is dat niet erg, maar uiteindelijk moet je voelen waar de groove zit en wanneer je iets moet doen.

Oefenen oefenen oefenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:42:10 #200
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_164096906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.
Hoop ik :+
Klinkt het ergens naar maak ik wel een audiootje.
Succes! Als je goed kijkt, zie je het ook terug in het filmpje wat je gepost hebt. Degene in het filmpje dempt de snaren met zijn ringvinger en pink. Als je dit niet gewend bent om te doen, begin dan in een heel laag tempo en voer de snelheid op als je de techniek door begint te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')