abonnement Unibet Coolblue
pi_164246156
Mijn duo heeft besloten dat een ledikant voor een baby is. Ze klimmen er beiden uit, dus we moeten aan een andere kamer. -O- Ik zit er niet bepaald op te wachten dat we over 2 jaar weer een nieuwe kamer moeten maken, dus ik heb besloten dat ze gelijk en groot bed van steigerhout krijgen en een stoere jongenskamer waar ze nog jaren mee vooruit kunnen. Ik heb inmiddels wat Pinterest ideeën opgedaan waarvan hieronder het resultaat. In zowel de kamer van T als van S is er één muur behangen. Die zouden we kunnen schilderen, maar behangen met een tof patroon lijkt me ook wel wat. Qua behang heb ik nog niet echt iets leuks gevonden, in die sfeer, dus als iemand toffe ideeën heeft zijn die meer dan welkom. ;)

Hier een overzichtje van wat ik nu qua inspiratie heb:
pi_164246434
J. zn kamertje is een beetje in dezelfde stijl, en ik ben nog steeds zo blij met zijn behang, was ook heerlijk om mee te werken. Op de andere kant zit een soort betonlook behang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:05 schreef Poppedein het volgende:










* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_164247320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:58 schreef Poppedein het volgende:
J. zn kamertje is een beetje in dezelfde stijl, en ik ben nog steeds zo blij met zijn behang, was ook heerlijk om mee te werken. Op de andere kant zit een soort betonlook behang.

[..]

Ik had dat kamertje nog in mijn hoofd omdat ik hem zo leuk vond destijds, maar ik kon zo snel niet meer bedenken van wie hij ook alweer was. Ik vind 'm zo tof! O+ Ik ga dat behang eens aan mijn man voorstellen. Thanks! ^O^
pi_164251298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:58 schreef Poppedein het volgende:
J. zn kamertje is een beetje in dezelfde stijl, en ik ben nog steeds zo blij met zijn behang, was ook heerlijk om mee te werken. Op de andere kant zit een soort betonlook behang.

[..]

Gaaf! Waar heb je dat weg tape op de vloer vandaan?
pi_164251380
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:49 schreef Ophelia85 het volgende:

[..]

Gaaf! Waar heb je dat weg tape op de vloer vandaan?
heb het oa bij de action gezien
pi_164363095
Oh Poppedein, ik vind het echt een heel bijzonder leuke kamer.

Goed, ik ben zelf ook aan de slag. I gaat binnenkort verhuizen naar een andere kamer. Haar kamertje was tot nu toe de kleinste slaapkamer, omdat ik dat lekker knus vond. Nu ze groter wordt, mag ze naar de grote slaapkamer en maken we van haar kamer O+ mijn studeer- en werkkamer O+ .

Ik heb al wat duidelijke ideeën over haar nieuwe kamer, maar kan ook wat input gebruiken. Haar bed, kledingkast en wandkast heeft ze al. Bed en wandkast zijn van grenenhout. Ga ik niet verven, want ik houd van die warme houtkleur. Kledingkast is de bekende Ikea Stuva kast in zwart/wit.

Op twee muren (een lange en korte muur) wil ik het woods behang van Cole & Son.



Op de andere muren wil ik graag stippenbehang: witte achtergrond en kleine zwarte stippen. Dit idee:



Ik kan zulk behang maar moeilijk vinden. Iemand tips? Optie is natuurlijk ook om gewoon wit behang te nemen en dan muurstickertjes te gebruiken voor de stippen. Ik twijfel nog wel een beetje of dit echt heel leuk wordt in combinatie met het woods behang. Iemand nog andere ideeën? Ik houd niet van heel drukke/volle muren en wil ook geen uitgesproken kleur op de muur. Dat woods behang wil ik dus graag combineren met iets rustigs, maar 'gewoon' wit vind ik dan wel wat saai.

Dan wil ik voor aan de muur bij het woods behang de vlinders:



En op een andere muur bij haar bed deze (oleografie/reproductie van het meisje in kimono, van het Rijksmuseum,
omdat: O+ !):



Verder wil ik graag een gele plafondlamp. Ze heeft al zo'n een retro oranje staande lamp. Dus iets in die sfeer zou mooi zijn. Iemand daarvoor misschien leuke tips? :

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164363427
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:05 schreef Burdie het volgende:
Zo'n stoel vind ik bijvoorbeeld erg mooi (neemt ook optisch weinig ruimte in), maar voedt dat wel fijn?

[ afbeelding ]
Ik zie deze post nu ineens. Wij hadden zo'n soort stoeltje bij I op de kamer, maar dat vond ik absoluut geen geschikte stoel om in te voeden. Hij wordt nu eigenlijk vooral gebruikt als extra stoeltje in de tuin, I heeft inmiddels ook een andere op haar kamer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164364007
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef Franny_G het volgende:
Oh Poppedein, ik vind het echt een heel bijzonder leuke kamer.

Goed, ik ben zelf ook aan de slag. I gaat binnenkort verhuizen naar een andere kamer. Haar kamertje was tot nu toe de kleinste slaapkamer, omdat ik dat lekker knus vond. Nu ze groter wordt, mag ze naar de grote slaapkamer en maken we van haar kamer O+ mijn studeer- en werkkamer O+ .

Ik heb al wat duidelijke ideeën over haar nieuwe kamer, maar kan ook wat input gebruiken. Haar bed, kledingkast en wandkast heeft ze al. Bed en wandkast zijn van grenenhout. Ga ik niet verven, want ik houd van die warme houtkleur. Kledingkast is de bekende Ikea Stuva kast in zwart/wit.

Op twee muren (een lange en korte muur) wil ik het woods behang van Cole & Son.

[ afbeelding ]

Op de andere muren wil ik graag stippenbehang: witte achtergrond en kleine zwarte stippen. Dit idee:

[ afbeelding ]

Ik kan zulk behang maar moeilijk vinden. Iemand tips? Optie is natuurlijk ook om gewoon wit behang te nemen en dan muurstickertjes te gebruiken voor de stippen. Ik twijfel nog wel een beetje of dit echt heel leuk wordt in combinatie met het woods behang. Iemand nog andere ideeën? Ik houd niet van heel drukke/volle muren en wil ook geen uitgesproken kleur op de muur. Dat woods behang wil ik dus graag combineren met iets rustigs, maar 'gewoon' wit vind ik dan wel wat saai.

Dan wil ik voor aan de muur bij het woods behang de vlinders:

[ afbeelding ]

En op een andere muur bij haar bed deze (oleografie/reproductie van het meisje in kimono, van het Rijksmuseum,
omdat: O+ !):

[ afbeelding ]

Verder wil ik graag een gele plafondlamp. Ze heeft al zo'n een retro oranje staande lamp. Dus iets in die sfeer zou mooi zijn. Iemand daarvoor misschien leuke tips? :

[ afbeelding ]
Leuke ideeen! Ik vind het woods behang ook heel leuk, maar niet echt staan of rijmen met het stippenbehang. Ik zou het een of ander doen. Je zou wel iets van een lambrisering kunnen verven op een andere muur.

En die posters O+
pi_164364343
Ik zou de stippen ook niet bij de woods kiezen Franny. Misschien een mooie vergrijsde kleur? Iets als Inflatable blue van de Histor Color collection? Of is dat ook te uitgesproken?
pi_164366922
Inflatable blue is niet mijn kleur vanwege te blauwig (waar ik niet van houd), maar ik denk dat een heel licht grijze tint, of een crème kleur wel mooi zal staan. Dank voor het meedenken! Begin nu in ieder geval steeds meer af te zien van de stippels. En ik heb wel een gave lamp gezien.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:21:46 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164378535
Franny, wat vind je van gouden of zilveren stippenconfetti dmv stickers? Dat me wel mooi bij dat behang.

Aantal voorbeeldjes:





Of juist iets met kleur?

KuikenGuppy
pi_164384444
Dat is mij niet 'strak' genoeg, Burdie. Vrees ook dat ik daar veel te veel over ga nadenken en dan baal omdat er eentje niet helemaal zit waar ie volgens mij 'hoort' te zitten. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164387096
Wow, dat woods behang is geweldig mooi zeg O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164387319
Jaaaah, cole & son heeft zulke mooie dingen he? Ik wil dat nog op onze eigen slaapkamer O+

Leuke ideeën heb je Franny! Ik zou inderdaad voor iets effens gaan (maar wel een kleur) op de andere muur en niet voor de stippen. En ik gooi m er nog maar eens in, is early dew van flexa wat? Niet erg origineel maar het blijft zo'n mooie kleur vind ik O+ Ben er zelf nog altijd heel blij mee. Het staat ook mooi bij wit en hout!
pi_164387615
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:48 schreef Mineola het volgende:
Jaaaah, cole & son heeft zulke mooie dingen he? Ik wil dat nog op onze eigen slaapkamer O+

Leuke ideeën heb je Franny! Ik zou inderdaad voor iets effens gaan (maar wel een kleur) op de andere muur en niet voor de stippen. En ik gooi m er nog maar eens in, is early dew van flexa wat? Niet erg origineel maar het blijft zo'n mooie kleur vind ik O+ Ben er zelf nog altijd heel blij mee. Het staat ook mooi bij wit en hout!
ik zit er zelfs aan te denken die in mijn eigen slaapkamer te gaan gebruiken. Weet alleen niet of mijn man dat grappig vibdt aangezien de muren net 2 maand geleden allemaal wit gemaakt zijn :X
pi_164408617
Binnenkort gaan wij van een garage een kamer voor onze dochter maken. Nu wil ze graag iets met dieren op de muur. Geen behang, maar je hebt van die muurstickers.
Weet iemand waar deze heel groot te krijgen zijn, voor een hele muur ?
Daarnaast nog op zoek naar ideetjes voor een gezellige kamer voor haar.
Vandaar dat ik hier mee kijk!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:12:59 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164408651
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:12 schreef happy78 het volgende:
Binnenkort gaan wij van een garage een kamer voor onze dochter maken. Nu wil ze graag iets met dieren op de muur. Geen behang, maar je hebt van die muurstickers.
Weet iemand waar deze heel groot te krijgen zijn, voor een hele muur ?
Daarnaast nog op zoek naar ideetjes voor een gezellige kamer voor haar.
Vandaar dat ik hier mee kijk!
Van Kek Amsterdam bijvoorbeeld?


http://www.kekamsterdam.n(...)tickers-set-hert-xl/
pi_164408764
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Van Kek Amsterdam bijvoorbeeld?


http://www.kekamsterdam.n(...)tickers-set-hert-xl/
Ohh dank je wel, ik ga kijken!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:13:34 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164410607
Aliexpress en eBay staan er ook vol mee.
KuikenGuppy
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:36:03 #170
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_164441224
Details van ons ventje z'n Kuifje kamer...





The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:58:28 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164442091
Wat onwijs tof gedaan! O+
pi_164452921
Wat gaaf en origineel, zo'n themakamer! Ook helemaal uitgewerkt tot in de details! O+
pi_164459707
Wat een mooie kamers en ideeën komen hier voorbij!

Onze kinderkamer had nog niets aan de muren, omdat J als baby niet tegen te veel prikkels kon. Nu kwamen we ineens een leuke wandplaat tegen, uit deze serie O+

  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:54:08 #174
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_164462360
Nog eentje gevonden met de 4 Kuifje covers in de 4 talen die wij thuis spreken...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_164463057
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:54 schreef Mr_Moon het volgende:
Nog eentje gevonden met de 4 Kuifje covers in de 4 talen die wij thuis spreken...[ afbeelding ]
Leuk! Zeg, ik ben aan het opruimen en heb deze nog liggen: ooit een keer in Parijs gekocht, door mijn ex, ook een Kuifje-fan. Maar hij wilde ze niet meer hebben en ik hang ze ook niet op.
Als je ze wil, pm me dan maar even.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar hele lichte beschadigingen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')