abonnement Unibet Coolblue
pi_162940809
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html

Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00

HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.

Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).

Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.

Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.

Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.

TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl

De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162941098
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 06:49 schreef Rica het volgende:
Misschien in het donker besloten, wazig door alcohol/drugs, besloten tussen de rails te gaan lopen. Maar half bewust van de wereld en de trein helemaal niet opgemerkt hebben.
heel even dacht ik, ja maar hoe kan dat nou; van strakke rechte pas naar verdwaasd op het spoor.
maar dat is niet eens zo raar, een ommekeer in het brein is zo gemaakt.
zo ben je nog helder, zo ben je compleet van het pad af.
maar dan zou er (in mijn ogen) een combi van alcohol en drugs gebruikt moeten zijn

is er nou nog steeds niet naar voren gekomen welk middel wat je niet in je lichaam zou willen hebben zij wel had, naast alcohol en ghb?
of was dat een zoveelste foutje bedankt in deze zaak?
pi_162941210
laatste post uit vorige topic :

FYazz:
Met gemak 360 graden?
U denkt, ik vergeet voor het 'gemak' even alle natuurkundige wetten?

Een mens heeft een minimale reactietijd van 0,2 seconden en met alcohol op wordt dit ook nog eens sterk vertraagd. In het verkeer is deze reactietijd zelfs 1 seconde. Een beweging zelf vereist ook nog 0,5 seconden tot een seconde.

Op het moment dat de machinist haar ziet staan (wat pas kan enkele seconden voor impact vanwege het beperkte zicht in het donker) met haar gezicht richting de trein heeft ze qua reactietijd helemaal geen tijd om zich volledig om te draaien voordat ze wordt aangereden.

+
Instinctief kan ze mogelijk in de seconde voor de klap zich hebben afgewend van de trein, maar dan was ze half in de rug/zij geraakt.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162941233
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:43 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Je draait de zaken telkens om. Dat de machinist haar alleen op het spoor zag staan, gezicht richting trein, sluit niet uit dat ze de laatste 2 a 3 seconden zich heeft kunnen omdraaien, waardoor ze van achteren geraakt is. Er zijn machinisten die iemand op het spoor zien staan, zich klaarmaken voor de impact en niet zien dat diegene net voor de trein is weggesprongen.
Nou zakt mijn broek af...

De treinmachinist heeft tegenover de politie verklaard het meisje op de rails te hebben zien staan, als een zombie kijkend naar de trein, et haar handen in de zij en heeft haar nog met de claxon drie keer gewaarschuwd. Hier werd totaal niet op gereageerd

Niets over wegkijken, wegspringen, wegdraaien, misschien zus, misschien zo of andere fratsen.

Op deze verklaring in deze woorden, is het etiket zelfmoord gepakt en daar moeten de ouders het al 6 maanden mee doen! Als de feiten wat anders zeggen dan de bevindingen dan moet daar onderzoek naar komen, en probeer niet de bewoordingen van de machinist ook nog te verdraaien.

Dus kom niet aan met bokkensprongen of onmogelijke theorieën.

Als de machinist wegkeek, dan had hij dat moeten verklaren. Dan was er gedegen onderzoek gedaan op het spoor. }:|
pi_162941536
quote:
8s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou zakt mijn broek af...

De treinmachinist heeft tegenover de politie verklaard het meisje op de rails te hebben zien staan, als een zombie kijkend naar de trein, et haar handen in de zij en heeft haar nog met de claxon drie keer gewaarschuwd. Hier werd totaal niet op gereageerd

Niets over wegkijken, wegspringen, wegdraaien, misschien zus, misschien zo of andere fratsen.

Op deze verklaring in deze woorden, is het etiket zelfmoord gepakt en daar moeten de ouders het al 6 maanden mee doen! Als de feiten wat anders zeggen dan de bevindingen dan moet daar onderzoek naar komen, en probeer niet de bewoordingen van de machinist ook nog te verdraaien.

Dus kom niet aan met bokkensprongen of onmogelijke theorieën.

Als de machinist wegkeek, dan had hij dat moeten verklaren. Dan was er gedegen onderzoek gedaan op het spoor. }:|
Daar staat misschien niets over, maar is ook niet uit te sluiten. Ik weet niet wat voor trein dit was, maar bij een zgn. "Apekop" zie je eenvoudig niet wat er 30 meter voor de trein gebeurt. Hij heeft 3 x geclaxoneerd, wat duidt op een wat langere tijd dat hij haar zag. Hij is de enige ooggetuige, dus moet je hier van uitgaan. Ik begrijp werkelijk niet wat een machinist in dit geval had moeten verklaren om een helder, hetzij ander, scenario aannemelijk te maken.
  zondag 12 juni 2016 @ 13:25:53 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162941554
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:
Daar staat misschien niets over, maar is ook niet uit te sluiten.
Ah. Iemand snapt het!
pi_162941687
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Daar staat misschien niets over, maar is ook niet uit te sluiten. Ik weet niet wat voor trein dit was, maar bij een zgn. "Apekop" zie je eenvoudig niet wat er 30 meter voor de trein gebeurt. Hij heeft 3 x geclaxoneerd, wat duidt op een wat langere tijd dat hij haar zag. Hij is de enige ooggetuige, dus moet je hier van uitgaan. Ik begrijp werkelijk niet wat een machinist in dit geval had moeten verklaren om een helder, hetzij ander, scenario aannemelijk te maken.
Oh en er zijn 2 of 3 getuigen die geen claxon hebben gehoord ?
Dat de machinist haar niet heeft gezien blijkt uit zijn verklaring,ze is immers
van achteren aangereden .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162941913
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Daar staat misschien niets over, maar is ook niet uit te sluiten. Ik weet niet wat voor trein dit was, maar bij een zgn. "Apekop" zie je eenvoudig niet wat er 30 meter voor de trein gebeurt. Hij heeft 3 x geclaxoneerd, wat duidt op een wat langere tijd dat hij haar zag. Hij is de enige ooggetuige, dus moet je hier van uitgaan. Ik begrijp werkelijk niet wat een machinist in dit geval had moeten verklaren om een helder, hetzij ander, scenario aannemelijk te maken.
Hij stelt zelf 3x te hebben geclaxonneerd, maar geen getuige die dit ook daadwerkelijk heeft gehoord.

En wat bedoelt u met langere tijd? Zijn dat seconden, minuten?
Nogmaals: wat er ook is gebeurd, de natuurwetten zijn niet gewijzigd en ook het menselijk zich is niet ineens geëvolueerd.
Hetgeen betekent dat de machinist in het donker onmogelijk haar langere tijd heeft kunnen zien (ons zicht is ver, maar wel afhankelijk van licht (contrast), daarom zien we sterren in de nacht wel en overdag niet).
Een object/persoon wat zelf geen licht uitstraalt zal in het donker dus ook niet te zien zijn, dat kan pas op het moment dat een externe lichtbron het object/persoon beschijnt. In dit geval zullen dat de lampen van de trein zijn al dan niet in combi met het licht langs het spoor.

U zegt overigens zelf al dat het zicht nog geen 30 meter is.
Zou zeggen: reken dan de remweg maar even uit icm de snelheid, het beperkte zicht en de reactietijd van een mens zelf. U zult dan zien dat de verklaring van de machinist nooit correct kan zijn. Helemaal icm met de verklaring van de pathaloog.

Kortom, de machinist had 'eerlijk' kunnen verklaren dat hij het gewoonweg niet goed gezien heeft en het niet weet. Dat maakt de uitkomst mogelijk niet anders, maar wel het startpunt voor het onderzoek.
pi_162941966
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nog steeds open? Is toch al lang duidelijk dat ze zelfmoord heeft gepleegd. Of in ieder geval over het spoor liep, misschien naar huis. Who gives? Dagelijks mensen die er zelf een einde aan maken.
wat bedoel je precies met - Who gives ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162942038
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nog steeds open? Is toch al lang duidelijk dat ze zelfmoord heeft gepleegd. Of in ieder geval over het spoor liep, misschien naar huis. Who gives? Dagelijks mensen die er zelf een einde aan maken.
Dat u geen s@%t geeft om anderen, betekent natuurlijk niet dat het een vader, naasten of anderen het ook niets boeit.

Neem aan dat als een naaste van u slachtoffer wordt van zelfdoding, ongeluk of moord u ook graag de toedracht wilt weten.

Of bent u gewoon aan het trollen nu? Wat best triest zou zijn in een draadje over een overleden puber...
pi_162942165
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Oh en er zijn 2 of 3 getuigen die geen claxon hebben gehoord ?
Dat de machinist haar niet heeft gezien blijkt uit zijn verklaring,ze is immers
van achteren aangereden .
Er zijn er 2, waarvan 1 in de trein. Kennelijk hebben de overige passagiers het wel gehoord.
pi_162942226
Wat mij opvalt, is dat de tieners Livia en Anass die zelfmoord pleegden een hele opstapeling hadden van problemen. Waarschijnlijk is dat bij andere duidelijke zelfmoorden ook zo.
Bij Dascha kan haar omgeving niks bedenken dat haar tot zelfmoord heeft laten leiden.
De vraag is: is er sprake van een ongeluk of was Dascha ernstig verward en onder invloed van alcohol waardoor ze impulsief zelfmoord pleegde? Zoja indien dat laatste waarom?

De politie had er rekening mee moeten houden dat Dascha geen potentieel persoon is dat zelfmoord zou plegen. Het is niet uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk.

Bij bv de dood van Eva Kamps was het duidelijk dat het ging om een persoon dat langere tijd onder behandeling stond. Ja dan is wat haar is gebeurd niet onwaarschijnlijk en snap ik dat een dossier eerder wordt gesloten.
pi_162942235
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn er 2, waarvan 1 in de trein. Kennelijk hebben de overige passagiers het wel gehoord.
oh en hebben de overige passagiers een verklaring afgelegd dan ?
of verzin je dat er overige passagiers waren ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162942239
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn er 2, waarvan 1 in de trein. Kennelijk hebben de overige passagiers het wel gehoord.
:') over die andere passagiers is niks bekend
pi_162942312
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn er 2, waarvan 1 in de trein. Kennelijk hebben de overige passagiers het wel gehoord.
Waar haalt u die aanname vandaan?

U reageert telkens puur op basis van eigen aanname ipv feiten, heeft informatie maar half paraat en u stelt dingen die wetenschappelijk niet mogelijk zijn om vervolgens te doen alsof anderen het niet snappen...

Als u niets constructiefs aan dit onderzoek/verhaal wilt toevoegen, waarom dan reageren? Ik ben erg benieuwd.
pi_162942345
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:00 schreef FYazz het volgende:

[..]

Waar haalt u die aanname vandaan?

U reageert telkens puur op basis van eigen aanname ipv feiten, heeft informatie maar half paraat en u stelt dingen die wetenschappelijk niet mogelijk zijn om vervolgens te doen alsof anderen het niet snappen...

Als u niets constructiefs aan dit onderzoek/verhaal wilt toevoegen, waarom dan reageren? Ik ben erg benieuwd.
die User is een troll wrs
pi_162942439
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:02 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

die User is een troll wrs
Tja, trollen in een topic over een overleden puber.
Ik mag hopen dat diegene het nooit zelf meemaakt, want dan voelt hij/zij wel hoe walgelijk het is.
pi_162942477
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:41 schreef FYazz het volgende:


U zegt overigens zelf al dat het zicht nog geen 30 meter is.


echts e
Nee, ik zeg dat in dat geval er pas zicht is vanaf(!) 30 meter. De machinist heeft nu eenmaal geen zicht op wat vlak voir de trein gebeurt, omdat hij over de neus moet kijken. Overigens ken ik de bijbehorende cijfers niet exact, ik weet slechts dat dit verschijnsel zich voordoet.
pi_162942568
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef PaarseStabilo het volgende:
Wat mij opvalt, is dat de tieners Livia en Anass die zelfmoord pleegden een hele opstapeling hadden van problemen. Waarschijnlijk is dat bij andere duidelijke zelfmoorden ook zo.
Bij Dascha kan haar omgeving niks bedenken dat haar tot zelfmoord heeft laten leiden.
De vraag is: is er sprake van een ongeluk of was Dascha ernstig verward en onder invloed van alcohol waardoor ze impulsief zelfmoord pleegde? Zoja indien dat laatste waarom?

De politie had er rekening mee moeten houden dat Dascha geen potentieel persoon is dat zelfmoord zou plegen. Het is niet uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk.

Bij bv de dood van Eva Kamps was het duidelijk dat het ging om een persoon dat langere tijd onder behandeling stond. Ja dan is wat haar is gebeurd niet onwaarschijnlijk en snap ik dat een dossier eerder wordt gesloten.
Ik ken in mijn (indirecte) omgeving 2 treinspringers, zonder psychiatrisch verleden. 1 Volkomen onvoorzien, destijds iets ouder dan Dascha was, 1 waar mensen zich wel zorgen over maakten, maar dit niet hadden voorzien. Dit was een volwassene.
pi_162942608
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef PaarseStabilo het volgende:
Wat mij opvalt, is dat de tieners Livia en Anass die zelfmoord pleegden een hele opstapeling hadden van problemen. Waarschijnlijk is dat bij andere duidelijke zelfmoorden ook zo.
Bij Dascha kan haar omgeving niks bedenken dat haar tot zelfmoord heeft laten leiden.
De vraag is: is er sprake van een ongeluk of was Dascha ernstig verward en onder invloed van alcohol waardoor ze impulsief zelfmoord pleegde? Zoja indien dat laatste waarom?

De politie had er rekening mee moeten houden dat Dascha geen potentieel persoon is dat zelfmoord zou plegen. Het is niet uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk.

Bij bv de dood van Eva Kamps was het duidelijk dat het ging om een persoon dat langere tijd onder behandeling stond. Ja dan is wat haar is gebeurd niet onwaarschijnlijk en snap ik dat een dossier eerder wordt gesloten.
Had het volgens mij in eerder topic al benoemd, maar qua statistiek past Dascha niet geheel in het plaatje.

2/3 van treinsuïcide-slachtoffers is man en 2/3 heeft een lang psychiatrisch verleden en de meeste treinzelfdodingen worden gepleegd nabij een psychiatrische instelling oid.

Zelfmoord in een opwelling komt zeker voor onder tieners, maar daar is in bijna alle gevallen ook een aanleiding te benoemen (pesten, misbruik, scheiding ouders, schaamte etc.)
In dit geval is er zogezegd geen aanleiding (tenzij we niet alles over Dascha te horen krijgen).
pi_162942621
Dan merkt ik aan de post van Norbert Dikkeboom op twitter "De rechterhand van Peter rd Vries" dat ze de familie min of meer gaan afzeiken & natrappen ?

NDikkeboom twitterde op woensdag 08-06-2016 om 19:54:18 @Ellen1406 @redactieadun @ADnl Men "vergeet" de feiten en blijft zoeken naar een toedracht die beter aansluit bij de verwachtingen. Triest. reageer retweet
dan neemt hij de woorden "het echte onderzoek" ook nog in de mond _O-
volgens mij hebben ze de familie veel geld uit de zak getrokken en zijn Peter en Norbert
op non actief gesteld

NDikkeboom twitterde op donderdag 09-06-2016 om 08:49:28 @JMJM197 @Ellen1406 @redactieadun @ADnl Mee eens, maar de uitkomsten van het échte onderzoek spreken boekdelen. Daar gaat men aan voorbij. reageer retweet
NDikkeboom twitterde op donderdag 09-06-2016 om 09:27:13 @JMJM197 @Ellen1406 @redactieadun @ADnl Blijkbaar niet. Konden zich vinden in eerdere uitkomsten maar blijven zoeken naar een ander scenario reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162942744
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:07 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat in dat geval er pas zicht is vanaf(!) 30 meter. De machinist heeft nu eenmaal geen zicht op wat vlak voir de trein gebeurt, omdat hij over de neus moet kijken. Overigens ken ik de bijbehorende cijfers niet exact, ik weet slechts dat dit verschijnsel zich voordoet.
He? Nu volg ik u niet meer.
Wat wilt u hiermee dan beweren?

U zegt namelijk nu zelf dat de machinist geen zicht heeft op wat er voor de trein gebeurt. Dus als anderen op dit forum aangeven te twijfelen aan de verklaring van de machinist (door het slechte zicht icm beperkte reactietijd en trauma-ervaring), waarom gaat u daar dan zo stellig tegenin?
pi_162942785
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:00 schreef FYazz het volgende:

[..]

Waar haalt u die aanname vandaan?

U reageert telkens puur op basis van eigen aanname ipv feiten, heeft informatie maar half paraat en u stelt dingen die wetenschappelijk niet mogelijk zijn om vervolgens te doen alsof anderen het niet snappen...

Als u niets constructiefs aan dit onderzoek/verhaal wilt toevoegen, waarom dan reageren? Ik ben erg benieuwd.
De feiten zijn dat de aanwijzingen duiden op zelfmoord. Ook aanwijzingen die door de familie stelselmatig ontkent/niet genoemd worden.
Persoonlijk heb ik er moeite mee, dat van een machinist, die wss al een trauma heeft opgelopen, zijn professionaliteit in twijfel wordt getrokken.
pi_162942918
ik denk dat die goede man, de machinist, een soort van waanbeeld heeft gehad. in een split second kan je beeld nogal eens een rare sprong maken, zeker bij dit soort gebeurtenissen
pi_162942920
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:22 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De feiten zijn dat de aanwijzingen duiden op zelfmoord. Ook aanwijzingen die door de familie stelselmatig ontkent/niet genoemd worden.
Persoonlijk heb ik er moeite, dat mee van een machinist, die wss al een trauma heeft opgelopen, zijn professionaliteit in twijfel wordt getrokken.
Belangrijk is natuurlijk om te weten welke instructies een machinist heeft zodra hij een object of iemand op het spoor ziet staan.
Is er dan een vast protocol van hogerhand opgelegd ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162942965
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:20 schreef FYazz het volgende:

[..]

He? Nu volg ik u niet meer.
Wat wilt u hiermee dan beweren?

U zegt namelijk nu zelf dat de machinist geen zicht heeft op wat er voor de trein gebeurt. Dus als anderen op dit forum aangeven te twijfelen aan de verklaring van de machinist (door het slechte zicht icm beperkte reactietijd en trauma-ervaring), waarom gaat u daar dan zo stellig tegenin?
Omdat wat er ook gebeurd is, alles duidt op zelfmoord. Het kan heel goed dat ze in haar rug geraakt is, dat sluit zelfmoord niet uit, ergo dat betekent dat ze niet is vastgebonden bv.Ze was alleen, dus de verklaring van de machinist is slechts ondersteunend bewijs. Daarom moet hier m.i. minder aandacht naar uit gaan.
pi_162943056
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:22 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er moeite mee, dat van een machinist, die wss al een trauma heeft opgelopen, zijn professionaliteit in twijfel wordt getrokken.
Dan is het de te meer belangrijk dat de machinist ondersteund wordt in zijn verklaring door middel van de juistheid van de conclusie te baseren op meerdere getuigenverklaringen in plaats van enkel en alleen zijn verklaring. Een verklaring over een traumatisch incident is überhaupt al notoir onbetrouwbaar.

Nacht, regen, slecht zicht, 60(?)km/u, maar toch nog drie keer kunnen claxonneren .. Alleen gedegen onderzoek kan de betrouwbaarheid van die herinnering bevestigen. En juist de kwaliteit van dit onderzoek lijkt het volledig te ontbreken.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Belangrijk is natuurlijk om te weten welke instructies een machinist heeft zodra hij een object of iemand op het spoor ziet staan.
Is er dan een vast protocol van hogerhand opgelegd ?
Dat zal vast zo zijn, het is immers een veelvoorkomend incident. Van een patholoog anatoom heb ik begrepen dat machinisten zelfs turven. Toen ik dat 10 jaar geleden hoorde vond ik dat al een vreemd verhaal. Misschien dat ik hem eens erover kan spreken. Ik heb sowieso nog een afspraak staan om eens bij hem "aan tafel" te komen kijken ...

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 14:38:27 ]
pi_162943079
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Belangrijk is natuurlijk om te weten welke instructies een machinist heeft zodra hij een object of iemand op het spoor ziet staan.
Is er dan een vast protocol van hogerhand opgelegd ?
Zover ik weet moet hij op de trein blijven zodra hij iets raakt en moet stoppen. Als hij niets gezien had, en bv. een hert had geraakt, was hij met zijn verklaring direct door de mand gevallen.
pi_162943082
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:30 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Omdat wat er ook gebeurd is, alles duidt op zelfmoord. Het kan heel goed dat ze in haar rug geraakt is, dat sluit zelfmoord niet uit, ergo dat betekent dat ze niet is vastgebonden bv.Ze was alleen, dus de verklaring van de machinist is slechts ondersteunend bewijs. Daarom moet hier m.i. minder aandacht naar uit gaan.
in dit filmpje bij 16.00 zie je welk zicht een machinist heeft al het nacht is

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 12 juni 2016 @ 14:39:16 #30
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162943191
Wederom goed verwoord FYazz

Na een uur kwamen de eerste hulpdiensten ter
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:30 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Omdat wat er ook gebeurd is, alles duidt op zelfmoord. Het kan heel goed dat ze in haar rug geraakt is, dat sluit zelfmoord niet uit, ergo dat betekent dat ze niet is vastgebonden bv.Ze was alleen, dus de verklaring van de machinist is slechts ondersteunend bewijs. Daarom moet hier m.i. minder aandacht naar uit gaan.
Heb je een bron dat ze alleen was?
pi_162943222
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:14 schreef FYazz het volgende:

[..]

Had het volgens mij in eerder topic al benoemd, maar qua statistiek past Dascha niet geheel in het plaatje.

2/3 van treinsuïcide-slachtoffers is man en 2/3 heeft een lang psychiatrisch verleden en de meeste treinzelfdodingen worden gepleegd nabij een psychiatrische instelling oid.

Zelfmoord in een opwelling komt zeker voor onder tieners, maar daar is in bijna alle gevallen ook een aanleiding te benoemen (pesten, misbruik, scheiding ouders, schaamte etc.)
In dit geval is er zogezegd geen aanleiding (tenzij we niet alles over Dascha te horen krijgen).
Dank voor de info. Het kan idd zijn dat er een aanleiding was voor Dascha die niet bekend is, maar gezien Dascha niet duidelijk behoort tot de potentiële zelfdoders had er idd meer onderzoek moeten zijn.
pi_162943229
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:35 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Zover ik weet moet hij op de trein blijven zodra hij iets raakt en moet stoppen. Als hij niets gezien had, en bv. een hert had geraakt, was hij met zijn verklaring direct door de mand gevallen.
Oh hij moet in de trein blijven dus
Moet hij ook in de cabine blijven ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162943249
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:30 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Omdat wat er ook gebeurd is, alles duidt op zelfmoord. Het kan heel goed dat ze in haar rug geraakt is, dat sluit zelfmoord niet uit, ergo dat betekent dat ze niet is vastgebonden bv.Ze was alleen, dus de verklaring van de machinist is slechts ondersteunend bewijs. Daarom moet hier m.i. minder aandacht naar uit gaan.
Alles duidt op zelfmoord? Er is slechts een aanwijzing "op het spoor staan" en dat is het.
pi_162943281
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:35 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Zover ik weet moet hij op de trein blijven zodra hij iets raakt en moet stoppen. Als hij niets gezien had, en bv. een hert had geraakt, was hij met zijn verklaring direct door de mand gevallen.
Ik denk dat een machinist wel weet hoe een aanrijding met een persoon voelt en hoe met een tak of dier
pi_162943391
waarom laten ze de passagiers de trein uitgaan om een sigaretje te roken als er op die plek iemand is doodgereden?
is toch grote kans dat je ergens iets ziet liggen

toen ik in trein zat waar iemand voor was gesprongen hebben we een uur stil gestaan. niks van ga maar even naar buiten.
of toen waren er nog rookcoupes.. kan ook natuurlijk
maar dan nog
pi_162943464
Iets wat heel belangrijk is zijn de 'geruchten' die de ronde doen, daar heb ik nog niemand over gehoord, binnen Hilversum, haar school, het uitgaansleven, haar werk, haar sport ?

Er moeten toch geruchten rondgaan die al dan of niet bevestigd kunnen worden of misschien klinklare onzin zijn, maar er moet heus wel iemand een paar regels hebben laten vallen met een gerucht waar een waarheid aanvasthangt in de verte....

Er moet iemand ergens ooit toch zijn mond voorbij praten of al gepraat hebben met wat inside informatie... Wie o wie houd de geruchten en insinuaties bij ?
pi_162943648
En heeft er al iemand een standaard brief opgesteld die in de bus gegooid kan worden voor de buurtbewoners in de buurten waar Dascha heeft rondgelopen volgens de speurhonden, met daarin het nieuwe tijdstip en de vraag naar meer informatie en of videobeelden?

Want niet iedereen houd de media bij en is op de hoogte van een nieuw tijdstip, dus het verspreiden van een standaard brief zou een kleine moeite zijn die wel eens wat op zou kunnen leveren.
pi_162943774
Vroeger was het overigens inderdaad zo dat wanneer er een aanrijding met een persoon plaats heeft gevonden niemand de trein verlaat. Het was dan de taak van de eerste-conducteur om de trein met een EHBO koffer te verlaten, de persoon te controleren op levensfuncties en wanneer mogelijk eerste-hulp te verlenen en te wachten op hulpdiensten. Ook wanneer overduidelijk was dat het persoon niet meer in leven was.

Ondertussen beschikt iedereen over een mobiele telefoon dus het protocol zal ongetwijfeld gewijzigd zijn. Zoals het hierboven staat ging het vroeger in ieder geval.
pi_162943931
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:49 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:
Iets wat heel belangrijk is zijn de 'geruchten' die de ronde doen, daar heb ik nog niemand over gehoord, binnen Hilversum, haar school, het uitgaansleven, haar werk, haar sport ?

Er moeten toch geruchten rondgaan die al dan of niet bevestigd kunnen worden of misschien klinklare onzin zijn, maar er moet heus wel iemand een paar regels hebben laten vallen met een gerucht waar een waarheid aanvasthangt in de verteld....

Er moet iemand ergens ooit toch zijn mond voorbij praten of al gepraat hebben met wat inside informatie... Wie o wie houd de geruchten en insinuaties bij ?
Daarom vraag ik me ook af of wij wel alles te horen krijgen over Dascha.

Want waarom trokken haar vriendinnen zo snel aan de bel en deden ze haar ouders zo snel al uit bed bellen?

Waarom vraagt niemand zich af waarom Dascha met twee (voor ons onbekende mannen) chat (waarvan zelfs van 1 jongen alle berichten zijn gewist). Dit terwijl ze zogezegd gelukkig is met haar vriendje?

En hoe kan het dat ze niet is gespot door de politie toen ze met genoeg mankracht (verklaring vader) werd gezocht als ze zich ophield rond de LGD. Het hele rondje is met politieauto en fiets zo gedaan en als ze daar gewoon buiten rondliep dan had iemand (de politie) dat gezien.
pi_162944039
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:05 schreef FYazz het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me ook af of wij wel alles te horen krijgen over Dascha.

Want waarom trokken haar vriendinnen zo snel aan de bel en deden ze haar ouders zo snel al uit bed bellen?

Waarom vraagt niemand zich af waarom Dascha met twee (voor ons onbekende mannen) chat (waarvan zelfs van 1 jongen alle berichten zijn gewist). Dit terwijl ze zogezegd gelukkig is met haar vriendje?

En hoe kan het dat ze niet is gespot door de politie toen ze met genoeg mankracht (verklaring vader) werd gezocht als ze zich ophield rond de LGD. Het hele rondje is met politieauto en fiets zo gedaan en als ze daar gewoon buiten rondliep dan had iemand (de politie) dat gezien.
Dat hele deel is zelfs in de TDO documentaire volstrekt onduidelijk. Er word wel over gesproken, maar eerlijk gezegd was het een nogal warrig en onderbelicht verhaal.
pi_162944052
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:05 schreef FYazz het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me ook af of wij wel alles te horen krijgen over Dascha.

Want waarom trokken haar vriendinnen zo snel aan de bel en deden ze haar ouders zo snel al uit bed bellen?

Waarom vraagt niemand zich af waarom Dascha met twee (voor ons onbekende mannen) chat (waarvan zelfs van 1 jongen alle berichten zijn gewist). Dit terwijl ze zogezegd gelukkig is met haar vriendje?

En hoe kan het dat ze niet is gespot door de politie toen ze met genoeg mankracht (verklaring vader) werd gezocht als ze zich ophield rond de LGD. Het hele rondje is met politieauto en fiets zo gedaan en als ze daar gewoon buiten rondliep dan had iemand (de politie) dat gezien.
juist, en elke puber die met een meisje chat die al een vriendje heeft en die chats zijn pikant getint schept hier vaak over op tegen bijvoorbeeld zijn beste vriend, de vage verklaring rondom de ruzie, het chatbericht, het blijf allemaal zo vaag... het zou moeten gonzen van de geruchten... dat is zo vreemd... en jonge meisjes delen alles met hun BFF, en die weten van niks?
pi_162944243
klopt het dat 1 vriendin niks heeft willen verklaren over die nacht en dat ook niet heeft gedaan
en dat een andere heeft gelogen?
pi_162944283
en nu een flinke insinuatie maar: de enige veelvoorkomende reden die mensen collectief hun mond laat houden en niet uit de school laat klappen en vage verklaringen laat afleggen is meestal toch als zij er allen mee te maken hebben en vieze handen zouden kunnen hebben of krijgen bij het lekken van informatie ofwel hun BFF / BBF in bescherming nemen tegen feiten die niet aan het licht mogen komen vanwege bijvoorbeeld schande.
pi_162944346
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:15 schreef suzi1 het volgende:
klopt het dat 1 vriendin niks heeft willen verklaren over die nacht en dat ook niet heeft gedaan
en dat een andere heeft gelogen?
mooie 'vriendinnen' dan, dat is toch als uitermate vreemd te betitelen.
pi_162944526
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Walgelijke beschuldiging, helemaal als u geen enkel bewijs heeft. Sterker nog, wat u nu doet is strafbaar, hoop voor u dat haar vader u niet aanklaagt voor smaad.
U vergeet volgens mij even dat dit een openbaar forum is...
ik denk dat je reageert op Martin vrijland en zijn complotgekkies
pi_162944542
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:18 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

mooie 'vriendinnen' dan, dat is toch als uitermate vreemd te betitelen.
Kan best dat het geen echte vriendinnen waren en Dascha het pispaaltje was, maar dat blijkt tot heden helemaal nergens uit.
  zondag 12 juni 2016 @ 15:26:45 #47
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162944549
Ho ho, ff bij de feiten blijven:

Dascha had 1 vriend, daarnaast 1 snapchat-contact en met dat "kind" van de FB-berichten had zij geen contact. In ieder geval niet aantoonbaar, via via zal ze hem gekend/herkend hebben.

Haar vriendin S, deed niet mee aan de docu, ze is minderjarig en haar ouders kunnen dit niet gewild hebben.

De politie heeft zitten rommelen met de verklaringen van de vriendinnen. Zie docu.

Als iemand gaat plassen en niet terugkomt, dan is het toch niet vreemd dat men gaat kijken?
Met drie meiden en twee jongens is de LGD zo uitgekamd. Even buiten kijken en niets zien?
Ze raakte in paniek na dat FB bericht, dat zagen haar vriendinnen ook.
pi_162944561
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:09 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

juist, en elke puber die met een meisje chat die al een vriendje heeft en die chats zijn pikant getint schept hier vaak over op tegen bijvoorbeeld zijn beste vriend, de vage verklaring rondom de ruzie, het chatbericht, het blijf allemaal zo vaag... het zou moeten gonzen van de geruchten... dat is zo vreemd... en jonge meisjes delen alles met hun BFF, en die weten van niks?

Laatste idd ergens stond dat ze elkaars wachtwoorden weten. Maar dat betekent niet dat ze letterlijk alles van elkaar weten.
  zondag 12 juni 2016 @ 15:28:38 #49
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162944604
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:26 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Kan best dat het geen echte vriendinnen waren en Dascha het pispaaltje was, maar dat blijkt tot heden helemaal nergens uit.
Nee, dat blijkt nergens uit, die vriendinnen had ze al lang, Dascha had zo wie zo een gezond en breed sociaal leven. Dat hing niet af van drie meiden.
Ze korfbalde in Maartensdijk en zat op school in Hilversum, daarnaast had ze een fijne baan en volgens haar ouders een lieve vriend.
  zondag 12 juni 2016 @ 15:29:52 #50
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162944655
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:27 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Laatste idd ergens stond dat ze elkaars wachtwoorden weten. Maar dat betekent niet dat ze letterlijk alles van elkaar weten.
Hoeft toch ook niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')