abonnement Unibet Coolblue
pi_167089102
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 08:29 schreef Max23 het volgende:
Van Driel na twee super laatste dagen knap 6e op de PGA Championship in Australië

Na de tweede dag stond die iets van 55e en had die precies de cut gehaald.
Zo, wat een topresultaat voor hem zeg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 december 2016 @ 23:03:49 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167107889
quote:
Tiger Woods is bij zijn eerste toernooi sinds augustus 2015 als vijftiende geëindigd (vd 18 spelers).

De veertigjarige Amerikaanse golfer ging zondag tijdens de vierde en laatste ronde van de Hero World Challenge rond in 76 slagen. Dat was voor de veertienvoudig majorwinnaar, die uitkwam op een totaal van 284, zijn slechtste ronde.

Woods maakte op de Bahama's zijn rentree na twee rugoperaties. De voormalige nummer één van de wereld behaalde in 2008 zijn laatste majorzege en is inmiddels afgezakt naar de 879e plaats op de wereldranglijst. De Hero World Challenge is een toernooi dat Woods zelf organiseert.

"Het voelt goed om terug te zijn'', aldus Woods. "Al heb ik deze week ook een aantal fouten gemaakt.''

De zege op de Bahama's ging naar Hideki Matsuyama. De Japanner had 270 slagen nodig. De Zweed Henrik Stenson werd tweede met twee slagen meer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:43:42 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167143407
De Deen Thomas Bjorn fungeert in 2018 als captain van het Europese team in de prestigieuze Ryder Cup tegen de VS.

De Europese golfers hopen op Le Golf National,bij Parijs,de titel die ze dit jaar aan de merikanen moesten afstaan, te heroveren.De 45-jarige Bjorn won de Ryder Cup als speler in 1997,2002 en
2014 en ook drie keer als vicecaptain.

De Deen behaalde vijftien toernooizeges op de Europese Tour en kwam al veertien keer uit op Le Golf National. Bjorn werd door een panel van vijf prominenten voor de eervolle taak aangewezen,onder wie de vorige captains Darren Clarke, Paul McGinley en Josá Maria Olazábal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 12 december 2016 @ 23:49:18 #207
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167292930
quote:
Als je dan toch vooruit putt, waarom dan niet tussen de benen? Dan heb je je zwaartepunt en lichaamslijnen nog meer gecentreerd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 december 2016 @ 23:59:42 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167293128
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als je dan toch vooruit putt, waarom dan niet tussen de benen? Dan heb je je zwaartepunt en lichaamslijnen nog meer gecentreerd.
Dat is croquet en is volgend de regels verboden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 december 2016 @ 00:06:03 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167293216
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2016 23:59 schreef Peterselieman het volgende:


Dat is croquet en is volgend de regels verboden
Welke regel volgens de R&A?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 00:19:47 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167293400
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 00:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Welke regel volgens de R&A?
http://www.randa.org/Rule(...)SubRules/1-1-General

puntje E
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2017 @ 15:44:49 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167808757
Joost opent het nieuwe jaar over twee weken in de zandbak. Eerst Abu Dhabi, dan Doha en vervolgens Dubai.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 januari 2017 @ 16:44:31 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168270721
Joost heeft zijn eerste ballen geslagen en start met par op T75
Leider in Abu Dhabi na dag één is Henrik Stenson met -8.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 20 januari 2017 @ 15:11:18 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168293371
Joost Luiten heeft zich ternauwernood geplaatst voor de laatste twee ronden van het HSBC Championship in Abu Dhabi. Luiten ging vrijdag rond in 70 slagen en haalde precies de cut met -2.

Onze landgenoot ging laat de baan op en wist dat een -2 waarschijnlijk genoeg zou zijn. Op de vierde hole verspeelde hij een slag en pas op de tiende maakte hij zijn eerste birdie. Luiten won op de twaalfde en dertiende hole ook nog een slag, waarna louter pars volgden.

Martin Kaymer is na weer een ronde van 66 alleen koploper. De Duitser heeft een slag voorsprong op Rafael Cabrera (-12 om -11). Titelverdediger Henrik Stenson verspeelde de koppositie na een -1 en staat nu gedeeld zesde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 januari 2017 @ 12:36:12 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168339515
met een -2 komt Luiten op -6 en daarbij T27.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 22 januari 2017 @ 15:37:32 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168344286
Joost Luiten is ook op de laatste dag van het HSBC Championship in Abu Dhabi rondgegaan in 70 slagen (-2), net als de twee dagen daarvoor. Daardoor maakte hij een sprongetje in het eindklassement naar de 29ste plaats.
Op de laatste hole sloeg Luiten een eagle, anders was hij 36ste geworden. De Nederlander begon het toernooi als een van de favorieten voor de titel, maar draaide geen moment bovenin mee.

Tommy Fleetwood won het HSBC Championship in Abu Dhabi. De Engelsman bleef de Amerikaan Dustin Johnson en de Spanjaard Pablo Larrazábal een slag voor. Het is na het Johnny Walker Championship in 2013 zijn tweede zege op de Tour.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 januari 2017 @ 15:41:11 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168344359
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:37 schreef golfer het volgende:
Joost Luiten is ook op de laatste dag van het HSBC Championship in Abu Dhabi rondgegaan in 70 slagen (-2), net als de twee dagen daarvoor. Daardoor maakte hij een sprongetje in het eindklassement naar de 29ste plaats.
Op de laatste hole sloeg Luiten een eagle, anders was hij 36ste geworden. De Nederlander begon het toernooi als een van de favorieten voor de titel, maar draaide geen moment bovenin mee.

Tommy Fleetwood won het HSBC Championship in Abu Dhabi. De Engelsman bleef de Amerikaan Dustin Johnson en de Spanjaard Pablo Larrazábal een slag voor. Het is na het Johnny Walker Championship in 2013 zijn tweede zege op de Tour.
1 van de favorieten??? Op basis waarvan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 januari 2017 @ 13:25:02 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168513515
Joost 21e in Qatar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 februari 2017 @ 09:22:28 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168634633
quote:
Tiger Woods heeft zich afgemeld voor de tweede dag van de Dubai Desert Classic. De Amerikaan heeft last van een rugblessure, zo meldt de organisatie van de Europese Tour.

De Amerikaan beleefde donderdag al een matige eerste dag (vijf boven par) waarin hij slechts zeven golfers voor zich kon houden. Na afloop ontkende hij nog met pijn te hebben gespeeld.

Derde toernooi

De veertienvoudig majorwinnaar stond door een rugblessure zeventien maanden langs de kant en was in Dubai bezig aan zijn derde toernooi sinds zijn rentree.

Joost Luiten eindigde in Dubai na de eerste dag op de 38ste plaats. Hij bleef een slag onder par.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:50:20 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168640405
De tweede ronde van de Omega Dubai
Desert Classic is halverwege afgebroken
vanwege de harde woestijnwind.

Joost Luiten kwam zeven holes in actie
en staat na onder meer een birdie en
een double bogey 48ste met par. Darius
van Driel speelde drie holes en bezet
met +1 de 63ste plaats.George Coetzee
(acht holes) gaat met -9 aan kop.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:19:08 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168666919
Sergio Garcia begint als koploper aan de slotronde van de Omega Dubai Desert Classic. De Spanjaard heeft drie slagen voorsprong op de Zweed Henrik Stenson.

Joost Luiten verbeterde zich sterk ten opzichte van de eerste dagen. Met vijf birdies en een bogey ging hij rond in 68 slagen (-4). Hij staat twintigste.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 februari 2017 @ 14:23:03 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168685186
Sergio García heeft de Omega Dubai
Desert Classic gewonnen.De Spanjaard
leidde vanaf donderdag en hield op de
slotdag zijn voorsprong van drie slagen
op Henrik Stenson probleemloos vast.

De foutloos spelende García liep zijn
ronde met de Zweed.Stenson kwam eenmaal
tot op twee slagen (veertiende hole).
Een hole later was het verschil alweer
vier na een Spaanse birdie en bogey van
Zweedse makelij.De 37-jarige García won
zijn twaalfde toernooi op de Europese
tour en zijn 26ste keer in totaal.

Joost Luiten wist zich zondag niet te
verbeteren.Onze landgenoot viel na een
ronde +1 (twee birdies en drie bogeys)
uit de toptwintig en eindigde als 23e.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 14:19:14 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168851378
Blogje van Joost.
quote:
Mijn eerstvolgende toernooi wordt het World Golf Championship in Mexico van 2 tot en met 5 maart. Ik had hoop eind februari de Honda Classic te kunnen spelen op de PGA Tour maar het is niet gelukt om een invitatie te krijgen. Als je in de top-50 van de wereldranglijst staat, krijg je bijna altijd een invitatie voor de meeste toernooien van de PGA Tour. Daarom kon ik in 2015 de Honda Classic wel spelen. Met mijn managementbureau ISM proberen we nog wel invitaties te krijgen voor het Valspar Championship (9-12 maart) en de Arnold Palmer Invitational (16-19 maart), maar het is zeer de vraag of dat gaat lukken. Als ik niet in die toernooien kom, speel ik tot half april normaal gesproken alleen de twee World Golf Championships. Dus na het toernooi in Mexico ook het Dell Match Play (22-26 maart). De top-64 van de wereldranglijst kan dat toernooi spelen. Meestal zeggen er wel een paar spelers af en ik kan ook nog stijgen op de wereldranglijst als ik goed speel in Mexico, dus ik verwacht het Match Play zeker te kunnen spelen.

Trainen
Twee toernooien in twee maanden tijd is natuurlijk weinig, maar het is gewoon heel lastig om de twee World Golf Championships te combineren met andere toernooien op de European Tour. De week voor Mexico is het Joburg Open. Als je dat toernooi speelt is de voorbereiding op Mexico met een lange reis verre van ideaal, dus dat vind ik geen optie. De week na Mexico is het Indian Open, net als het Joburg Open een relatief klein toernooi waar weinig punten te verdienen zijn voor de wereldranglijst. En als je van Mexico naar India moet kom je daar ook niet bepaald fit aan. Dan geef ik er de voorkeur aan goed te trainen die weken. Ik ga in ieder geval nog met mijn coach Phil Allen naar Florida om aan mijn spel te werken.

China
Natuurlijk hoop ik de Masters dit jaar te spelen. Ik moet dan op 31 maart in de top-50 van de wereld staan. Dat zal niet makkelijk zijn, maar als ik goed presteer in de twee World Golf Championships kan het ook snel gaan want in die grote toernooien zijn veel punten te verdienen. In april speel ik de twee toernooien in China, het Shenzhen International (20-23 april) en het Volvo China Open (27-30 april). Ik speel meestal goed in China, vorig jaar ben ik tweede geworden in Shenzhen, dus daar kijk ik naar uit. Daarna komen de grote toernooien in Europa er al weer aan, dan is mijn schema makkelijk te bepalen. Het is nu even niet ideaal, maar het wordt later dit jaar druk zat dus het is zeker geen ramp deze periode even wat minder toernooien te spelen.
https://www.joostluiten.com/nl-nl/nieuws/2017/feb/12-02-schema/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 12:24:59 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168871858
quote:
Jordan Spieth heeft met overmacht de AT&T Pebble Beach Pro-Am gewonnen. Voor de 23-jarige Texaanse golfer was het al zijn negende PGA-toernooizege.

Spieth begon met een voorsprong van zes slagen op het Californische schiereiland van Monterey aan de slotronde en zag de zege niet in gevaar komen. Hij eindigde met een ronde van 70 slagen en hield zijn landgenoot Kelly Kraft vier slagen achter zich.

"Ik kon me een paar fouten veroorloven,maar dat gebeurde niet", leek Spieth zich te verontschuldigen voor zijn overmacht.

Voetsporen van Woods

De Texaan, die in 2015 zijn doorbraak kende door twee van de belangrijkste golftoernooien (Masters en US Open) op zijn naam te schrijven, is na Tiger Woods de eerste golfer die erin is geslaagd voor zijn 24ste verjaardag minimaal negen toernooien te winnen op het hoogste niveau.

Om zijn illustere voorganger te evenaren, moet Spieth de komende maanden nog flink zijn best doen. Woods vierde zijn 24ste verjaardag op 30 december 1999 met liefst 15 PGA-titels op zak.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2017 @ 08:55:34 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169018869
Johnson nieuwe nummer één op wereldranglijst

En Joost bij Peptalk vanavond. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169018871
Dustin Johnson is na zijn zege in Pacific Palisades de nieuwe nummer één van de wereld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2017 @ 18:41:39 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169203562
Vanaf donderdag de WGC - Mexico Championship.
Joost met Robert Caestro en Andy Sullivan de baan op.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169244640
quote:
Golf krijgt nieuwe, veel simpelere spelregels

De spelregels voor golf krijgen een grondige make-over. Ten vroegste in 2019 krijgt het spel veel minder regels en worden de regels minder streng. De golforganisaties R&A en USGA maakten het voorstel gisteren bekend. De vorige grote aanpassing van de spelregels gebeurde in 1984.
Golf moet begrijpelijker en vooral sneller gespeeld worden, dus komt er en grote wijziging van de spelregels. De opvallendste aanpassingen zijn dat de vlag mag blijven staan tijdens het putten en je een bal uit de bunker mag halen, al krijg je dan wel extra slagen. Golfers zullen ook sneller takjes mogen weghalen. Nu zijn er 34 regels, vanaf ten vroegste 2019 worden dat er 24. Toch blijft het regelboekje een fors naslagwerk, want golf heeft heel erg veel subregels.

Enkele van de voorgestelde regels:

- Een bal is verloren na drie minuten zoeken (in plaats van de huidige vijf minuten)

- Golfers mogen kapotte clubs blijven gebruiken tijdens een ronde, ongeacht de manier waarop het gebeurt. Kapotte golfclubs mogen niet vervangen worden, tenzij de golfer niet zelf verantwoordelijk is voor de schade

Golfers krijgen niet langer een straf voor

- Het per ongeluk bewegen van de bal tijdens het zoeken

- Het per ongeluk bewegen van de bal of balmarker op de green

- Je eigen bal die jezelf, je uitrusting, je caddie of een verwijderde vlaggenstok raakt

- Het aanraken van de puttlijn of de putting green bij het wijzen naar de hole. Dat geldt ook voor de caddie

- Het aanraken van losse belemmeringen in een bunker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 maart 2017 @ 00:29:06 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169256865
Joost heeft Par-71 gedraaid op de eerste dag. Staat daarmee ergens rond de top 30
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:53:40 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169257125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Prima aanpassingen, maar maakt het het spelletje aantrekkelijker of beter te begrijpen? Ik denk het niet.
Ik ben zelf ooit lid geweest van de Regelcommissie en moest het hele dikke officiële regelboek (dus niet dat dunne boekje dat je geacht wordt als speler bij je te hebben en te kennen) van de R&A uit mijn hoofd leren om als referee te mogen optreden en er blijven, ook met de afschaffing van een paar regels, nog heel veel uitspraken, uitzonderingen en andere varianten op de regels mogelijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 maart 2017 @ 23:03:21 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169275358
Rondje 67 voor Joost en hij komt de top 10 binnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 23:24:00 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169294645
Weer een rondje 71 voor Joost. Staat met -4 nu gedeeld 18e
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2017 @ 07:57:35 #232
194695 franklop
Fran knock
pi_169324569
quote:
Joost Luiten is het Mexico Championship op de 25ste plaats geëindigd en daar was hij op zijn zachts gezegd niet blij mee. Vooral het missen van een hele reeks birdieputts in de vierde en laatste ronde dreef hem tot waanzin.

"Ik raak zeventien greens vandaag", meldt de regerend kampioen van het KLM Open op zijn website. "Op één putt ik voor een eagle (twee slagen onder baangemiddelde) en de rest voor een birdie (een slag onder baangemiddelde). Als je dan maar één birdie maakt, voelt het alsof je op elke hole je kans misloopt."
Zestien keer par

De Bleiswijker begon de dag juist met die ene birdie. Die liet hij volgen door zestien pars en een bogey, waardoor hij zeven plekken inleverde. "Op de enige hole waar ik slagen laat liggen, heb ik meteen vier putts nodig. Dat is gewoon echt totale onzin en niet nodig. Ik mis twee keer een putt van een meter."
17 keer putten voor birdie/eagle en 1 keer birdie raken _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 12:10:17 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169505309
quote:
Golfers at Muirfield have voted to allow women to join as members of the club, Sky sources say.

More follows...
http://news.sky.com/story(...)o-keep-open-10801464
Eindelijk...

Het slotweekend van The Masters is de komende twee edities te zien op de Beeb.
http://www.bbc.co.uk/sport/golf/39265633
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 11:12:48 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169647673
Joost Luiten mag alsnog aan de matchplay voor de WGC

quote:
Joost Luiten is toegelaten tot het Dell Match Play in het Amerikaanse Austin, het tweede toernooi uit de World Golf Championships van dit jaar.
Zijn plaats op de wereldranglijst gaf hem geen rechtstreekse kwalificatie, maar de Nederlander is doorgeschoven na een aantal afmeldingen. De eerste ronde is woensdag.

"Mooi om in Texas te kunnen spelen, want het is een groot toernooi en ik vind matchplay erg leuk'', zegt Luiten op zijn website.

Hij klom maandag op de wereldranglijst één plek en staat nu 66e. Als Luiten na dit toernooi een positie in de top vijftig heeft, mag hij in april meedoen aan de Masters, de eerste major van dit jaar.

Het Dell Matchplay heeft een ander format dan de gebruikelijke toernooien. De golfers spelen de eerste drie ronden in groepen van vier. Alleen de zestien poulewinnaars stromen door naar de knock-outfase. De Australiër Jason Day won vorig jaar. Het prijzengeld bedraagt 9,7 miljoen dollar (9 miljoen euro).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:31:13 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169707639
Joost Luiten is het WK matchplay in Austin begonnen met een nederlaag. De Zuid-Hollandse golfer verloor zijn eerste groepsduel van de Engelsman Paul Casey.

Luiten nam tegen de verliezend finalist van 2009 en 2010 al snel een voorsprong, maar verloor vanaf de zevende hole, mede door twee birdies van Casey, drie holes op een rij. De nummer 66 van de wereld toonde veerkracht en kwam op de veertiende hole langszij. Maar hij leverde daarna weer twee holes in en moest na zeventien holes Casey de hand schudden, omdat de Brit twee holes meer had gewonnen en er nog maar eentje te gaan was.

Luiten neemt het later deze week nog op tegen de Zuid-Afrikaan Charl Schwartzel en de Zuid-Koreaan An Byeong-hun. De groepswinnaar gaat door naar de achtste finales.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:30:14 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_169711929
quote:
3s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:31 schreef golfer het volgende:
Joost Luiten is het WK matchplay in Austin begonnen met een nederlaag. De Zuid-Hollandse golfer verloor zijn eerste groepsduel van de Engelsman Paul Casey.

Luiten nam tegen de verliezend finalist van 2009 en 2010 al snel een voorsprong, maar verloor vanaf de zevende hole, mede door twee birdies van Casey, drie holes op een rij. De nummer 66 van de wereld toonde veerkracht en kwam op de veertiende hole langszij. Maar hij leverde daarna weer twee holes in en moest na zeventien holes Casey de hand schudden, omdat de Brit twee holes meer had gewonnen en er nog maar eentje te gaan was.

Luiten neemt het later deze week nog op tegen de Zuid-Afrikaan Charl Schwartzel en de Zuid-Koreaan An Byeong-hun. De groepswinnaar gaat door naar de achtste finales.
De poule winnen lijkt me nu al haast onmogelijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 22:17:57 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169732810
Live nu op kanaal 14. Joost 1 down tegen Schwartzel na 6 holes.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 23:29:59 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169735760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:17 schreef borisz het volgende:
Live nu op kanaal 14. Joost 1 down tegen Schwartzel na 6 holes.
5 down na 11. Wederom een nederlaag. De vraag is met hoeveel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 maart 2017 @ 21:41:15 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169754562
Hij wint zijn afsluitende potje wel en wordt nog derde in de groep.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 april 2017 @ 16:12:45 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169973564
Gisterochtend even een mailtje gestuurd naar de LPGA, heb ik mijn plicht als sportliefhebber ook weer gedaan :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169973614
De tv-kijker wordt ook al scheidsrechter tegenwoordig ja? :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 22:22:06 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170202594
quote:
Joost Luiten is weinig overtuigend begonnen aan het toernooi om de Trophee Hassan II, onderdeel van de Europese Tour in Rabat. De Bleiswijker staat met een score van 75, 2 boven par, na de eerste op ronde op de gedeelde 67ste plaats.

Voorlopig staan vier spelers aan de leiding; de Fransen Gary Stal en Grégory Havret, de Engelsman James Morrison en de Deen Lucas Bjerregaard. Zij kwamen uit op een ronde van 70, 3 onder par.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:27:15 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170218139
quote:
Joost Luiten heeft ook op de tweede dag in de strijd om de Trophee Hassan II een wisselvallige ronde afgeleverd. Zijn totaal van +1 lijkt wel genoeg om de schifting te overleven in het Marokkaanse Rabat.

Luiten opende nog sterk met een eagle en een birdie op de eerste zes holes, maar daarna kende hij een slechte fase met een double bogey en twee bogeys in zeven holes. De nummer 68 van de wereld vond in de slotfase zijn ritme weer en maakte nog twee birdies.
Luiten sloot zijn ronde af in 72 slagen (-1) en stond toen hij klaar was op de 56ste plaats. De cut staat vooralsnog op +2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:17:24 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170239713
quote:
Golfer Joost Luiten heeft in de derde ronde van het toernooi om de Trophee Hassan II in Rabat progressie geboekt. De Zuid-Hollander begon als veertigste en staat na een ronde van -2 voorlopig op de 27ste plaats.

Het spel van Luiten was iets stabieler dan op de eerste twee dagen. Hij liet ditmaal weliswaar geen eagle noteren, maar hij hoefde ook geen double bogey toe te staan. Wel wisselde Luiten vijf birdies af met drie bogeys.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 april 2017 @ 17:13:14 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170356941
quote:
Joost Luiten staat na de eerste ronde van het Shenzhen International op de gedeelde 32ste plaats. De Bleiswijker leverde een kaart in met drie birdies en twee bogeys: 71 (-1).

Bubba Watson maakte zijn favorietenrol op de openingsdag waar. De Amerikaan, met zijn 22ste plaats de hoogst geplaatste speler op de wereldranglijst, heeft de leiding in handen met -6. Vijf spelers volgen op een slag van de tweevoudig Masters-winnaar.

Onder de achtervolgers is Haydn Porteous. De Zuid-Afrikaan tekende voor maar liefst tien birdies, maar hij verspeelde in totaal ook vijf slagen. Zo'n veertig spelers konden hun ronde niet afmaken vanwege invallende duisternis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 07:43:08 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170375028
Woods weer zes maanden uit de running ivm zijn rug.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:21:15 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170400572
quote:
Joost Luiten bevindt zich na de derde ronde van de Shenzhen International in de subtop. Met -5 staat hij voorlopig gedeeld 25ste.

Luiten kon vrijdag door regen en onweer slechts zes holes spelen, maar zakte wel van de 33ste naar de 54ste plaats. Een dag later moest hij net als 74 andere spelers vroeg de baan op om zijn tweede ronde af te maken. Met vijf birdies, een bogey en een double bogey kwam hij uit op een ronde van 71 slagen (-1).

Luiten begon vervolgens ijzersterk aan de derde ronde met vier birdies op de eerste zeven holes. Daarna wist hij nog vier keer een slag te winnen, maar moest hij ook drie bogeys en een double bogey toestaan: 69 slagen (-3).

De Zuid-Hollander stond toen hij het clubhuis bereikte op acht slagen van leider Bernd Wiesberger, die nog bezig was aan zijn derde ronde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 23 april 2017 @ 13:12:53 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170424129
quote:
Golfer Joost Luiten is dankzij zijn beste ronde in vier dagen als 29ste geëindigd bij het Shenzhen International, een van de vier toernooien op de Europese Tour die wordt afgewerkt in China.

Met een ronde van -3 boekte hij lichte progressie. Desondanks zal Luiten niet tevreden van de baan zijn gestapt, want hij besloot een tot dan toe foutloos optreden met een dubbele bogey.
Slagveld

Het kan altijd nog erger. George Coetzee had zich na zeventien holes naast de twee leiders genesteld. De Zuid-Afrikaan sloeg de bal op de laatste hole tot twee keer toe in het water en kwam na een serie strafslagen uit op liefst acht slagen, waardoor hij alsnog uit de toptien tuimelde.

De Oostenrijker Bernd Wiesberger en de Engelsman Tommy Fleetwood, die acht slagen op de Oostenrijker had goedgemaakt, hielden wel het hoofd koel op de laatste hole en eindigden met -16 samen bovenaan.
Op de eerste hole van de play-off sloeg Wiesberger alsnog toe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 april 2017 @ 13:40:05 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170520268
quote:
Joost Luiten is goed begonnen aan het Volvo China Open in Peking. Na de eerste ronde staat de Rotterdammer in de top van het klassement met 68 slagen (-4).

Luiten leek lang op weg naar zijn eerste bogeyvrije ronde van het jaar. Hij noteerde op de vierde, achtste, elfde, dertiende en vijftiende hole een birdie met geen enkele bogey tussendoor.
Maar op de laatste hole ging het alsnog mis toen Luiten zes in plaats van vijf slagen nodig had om de bal te putten.
Alexander Levy gaat voorlopig aan kop in Peking. De Fransman, die het toernooi in 2014 op zijn naam schreef, boekte op negen holes een slag winst, zonder ook maar een bogey te incasseren: -9.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:14:46 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170540742
quote:
Joost Luiten heeft zich op het China Open in Peking gehandhaafd in de bovenste regionen van het klassement. Met een ronde van 69 slagen staat de Nederlander halverwege de tweede dag op een gedeelde vijfde plaats met een score van -7.

Luiten begon de dag met een bogey en sloeg vervolgens nog een birdie en een bogey. Hij herstelde zich in het tweede gedeelte met vier birdies en bleef drie slagen onder par. Luiten opende donderdag zijn toernooi met een omloop van 68 slagen (-4).

Dylan Frittelli was vrijdag nog iets beter op dreef dan Luiten en ging rond in 63 slagen (-9). De Zuid-Afrikaan is voorlopig koploper met een score van -11.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:32:21 #251
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_170540974
Morgen moving day :X
  Moderator vrijdag 28 april 2017 @ 16:23:03 #252
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_170545343
Is dit het joost luiten fantopic geworden ;( ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:31:55 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170547985
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:23 schreef Jimbo het volgende:
Is dit het joost luiten fantopic geworden ;( ?
Nee. Het topic voor golfnieuws. Dus als jij andere golfberichten met nieuwswaarde hebt moet je die vooral hier posten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 29 april 2017 @ 00:00:55 #254
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_170556300
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Het topic voor golfnieuws. Dus als jij andere golfberichten met nieuwswaarde hebt moet je die vooral hier posten.
ik zal de ricky fowler RSS feed vast koppelen aan dit topic <3
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zaterdag 29 april 2017 @ 11:09:27 #255
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_170560135
En WEER doet moving day hem de das om.
Net als vorig jaar hetzelfde euvel dus.
  zaterdag 29 april 2017 @ 11:59:33 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170560787
Het begrip movingday wordt door Joost steevast de verkeerde richting uitgelegd. In plaats van naar boven op te klimmen zakt hij dramatisch weg. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 20:07:02 #257
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_170859889
*O*
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:14:44 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170860190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:07 schreef Jimbo het volgende:
*O*
Want?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 20:19:39 #259
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_170860389
quote:
5s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Want?
WE MOGEN WEER GOLF KIJKEN OP TV!
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:51:19 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170861664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:19 schreef Jimbo het volgende:


WE MOGEN WEER GOLF KIJKEN OP TV!
Wat en waar en welk toernooi?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:01:21 #261
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_170866158
The Players Championship *O* *O* *O*
Helemaal vergeten, 4 topavondjes golf in het verschiet *O*
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 23:15:09 #262
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_170870584
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat en waar en welk toernooi?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:01 schreef tja77 het volgende:
The Players Championship *O* *O* *O*
Helemaal vergeten, 4 topavondjes golf in het verschiet *O*
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 12 mei 2017 @ 00:58:46 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170873540
Toch nog een leuke hole-in-one op 17 van Sergio. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 mei 2017 @ 12:25:43 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170879215
55 boven par voor de beste man in een kwalificatietoernooi voor de US Open ;(
http://www.bbc.com/sport/golf/39892101
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 15 mei 2017 @ 00:05:55 #265
451829 crew  H.Vviv
pi_170951740
Omdat het niet vaak voorkomt.

  maandag 15 mei 2017 @ 01:52:35 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170952707
Si Woo Kim of South Korea became the youngest winner of THE PLAYERS Championship beyond his 21 years.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 mei 2017 @ 10:58:28 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170955371
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 01:52 schreef golfer het volgende:
Si Woo Kim of South Korea became the youngest winner of THE PLAYERS Championship beyond his 21 years.
En mag direct het leger in :+. http://nos.nl/artikel/217(...)rs-championship.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:58:19 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171204145
Luiten 33e na de openingsdag van de BMW PGA Champs op Wentworth. Score -1.
Johan Carlsson aan de leiding met -6.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:30:33 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171229269
Joost na ook weer een ronde van -1 op de tweede dag nu gedeeld 19e op -2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:21:40 #270
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171230823
Morgen moving day....
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 18:22:44 #271
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171251291
Joost daalt iets qua positie. Par. -2. T16

[ Bericht 18% gewijzigd door borisz op 27-05-2017 20:20:59 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 mei 2017 @ 20:25:44 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171283632
Opnieuw een par voor Joost. T24...
De winst is voor Alex Noren met -11. Gevolgd door Molinari, Colsaerts, Stenson en Tanihara.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 mei 2017 @ 19:22:27 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171307814
Tiger Woods is in Florida opgepakt wegens rijden onder invloed

http://nos.nl/artikel/217(...)n-onder-invloed.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 21:46:32 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171485640
Rory is fit voor de US Open voor over twee weken.

quote:
Rory McIlroy kan later deze maand aan de US Open deelnemen. De Noord-Ier is hersteld van een ribblessure die hem afgelopen maand aan de kant hield.

De nummer twee van de wereld schreef de prestigieuze major in 2011 nog op zijn naam. Hij had toen slechts 268 slagen nodig. Dat is nog steeds een toernooirecord. De US Open gaat op 15 juni van start in Wisconsin.


[ Bericht 82% gewijzigd door borisz op 05-06-2017 21:54:35 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:50:12 #275
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171492883
Is er nog een kans dat Joost met de US Open mee mag doen of is zijn positie op de OWGR niet toereikend?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 09:53:18 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171492926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:50 schreef Coelho het volgende:
Is er nog een kans dat Joost met de US Open mee mag doen of is zijn positie op de OWGR niet toereikend?
Met een 76e plek is het geen US Open.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:00:58 #277
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171493032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:53 schreef borisz het volgende:

[..]

Met een 76e plek is het geen US Open.
Ik had de hoop dat er wellicht in al die uitzonderingen (indien geen top 60, dan de top X van de money list oid) nog ergens een mogelijkheid zou zitten. Na Luiten al een tijdlang gevolgd te hebben ga ik langzamerhand maar concluderen dat hij nu zo'n beetje rond zijn max staat. Hij heeft natuurlijk hoger gestaan, maar dat lijkt toch meer uitzondering dan regel te zijn....

Overigens lijkt de baan waar de US Open gespeeld wordt, Erin Hills, behoorlijk tricky. Als je de fairway niet raakt heb je een heel groot probleem met dichte grassen van wel 30-40cm hoog...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 10:12:15 #278
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171493197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik had de hoop dat er wellicht in al die uitzonderingen (indien geen top 60, dan de top X van de money list oid) nog ergens een mogelijkheid zou zitten. Na Luiten al een tijdlang gevolgd te hebben ga ik langzamerhand maar concluderen dat hij nu zo'n beetje rond zijn max staat. Hij heeft natuurlijk hoger gestaan, maar dat lijkt toch meer uitzondering dan regel te zijn....

Overigens lijkt de baan waar de US Open gespeeld wordt, Erin Hills, behoorlijk tricky. Als je de fairway niet raakt heb je een heel groot probleem met dichte grassen van wel 30-40cm hoog...

Resultaten dit jaar. Hij mist dan dit weekend voor het eerst sinds lange tijd de cut, maar top tien noteringen zijn er ook niet. Vorig jaar speelde 25 toernooien: winst KLM Open, werd 2x tweede en nog 5x 4-10e. Miste 5x de cut. Maar ja op de grote toernooien kwamen de resultaten er niet en dus blijf je hangen. :s).

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 06-06-2017 10:21:00 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:20:37 #279
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171493323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:12 schreef borisz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Resultaten dit jaar. Hij mist dan dit weekend voor het eerst sinds lange tijd de cut, maar top tien noteringen zijn er ook niet. Vorig jaar won 25 toernooien: winst KLM Open, werd 2x tweede en nog 5x 4-10e. Miste 5x de cut. Maar ja op de grote toernooien kwamen de resultaten er niet en dus blijf je hangen. :s).
Ja, precies dat. Top 20-30 van de European Tour met af en toe een mooie uitschieter. Wanneer de spelers van de PGA enz. er dan ook bij komen, dan zit je al gauw ergens rond plaats 60-70 van de wereld.
  zondag 11 juni 2017 @ 16:37:28 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171620061
Joost Luiten heeft op de slotdag van het Lyoness Open in Atzenbrugg flink terrein gewonnen. De Rotterdammer, die in 2013 het toernooi in Oostenrijk won, leverde een kaart in met zeven birdies en één bogey (-6) en eindigde met -7 op een gedeelde zevende plaats.

Jurrian van der Vaart daarentegen liep geen beste laatste ronde. De 31-jarige Almeloër, die met een wildcard aan het toernooi mee mocht doen en na drie dagen boven Luiten stond, viel na onder meer twee dubbele bogeys uit de top-30. Hij werd met -1 gedeeld 34ste.

In de spannende laatste ronde gingen meerdere spelers even alleen of samen aan kop. De Chileen Felipe Aguilar, die de dag begon als leider, zakte door het ijs met een ronde van +3.

Dylan Frittelli bleek over de sterkste zenuwen te beschikken. De Zuid-Afrikaan kwam na een ronde van -5 uit op 276 slagen (-12). Drie man volgden op één slag: Mikko Korhonen (Finland), David Horsey (Engeland) en Jbe Kruger (Zuid-Afrika).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171718573
US Open begonnen in Erin Hills Wisconsin. Morning wave is klaar in heel gunstuge omstandigheden, nu in de namiddag begint de wind al wat op te spelen. Mooboy Fowler voert de lijst aan:

1.Fowler -7
2.Fleetwood -5
Harman
Koepka
5.Reed
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 08:37:49 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171726118
Scorebord na dag I

1 Rickie Fowler -7
T2 Paul Casey -6
T2 Xander Schauffele
T4 Brian Harman -5
T4 Tommy Fleetwood -5
T4 Brooks Koepka -5
T7 Patrick Reed -4
T7 Kevin Na -4
T7 Marc Leishman -4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_171729075
Weinig water hazards op Erin Hills, dat is wel jammer. Maar ja, wie heeft water hazards nodig als je dit hoge fescue gras hebt _O- Gisteren volgens mij op de elfde hole waar ze met z'n drieën achter elkaar de fescue in doken (waaronder Rory).

Fowler laat gewoon weer solide golf zien
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juni 2017 @ 09:18:56 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171746766
T1 Paul Casey -7
T1 Brian Harman -7
T1 Tommy Fleetwood -7
T1 Brooks Koepka -7
T5 Jamie Lovemark -6
T5 Rickie Fowler -6
T5 J.B. Holmes -6
T8 Si Woo Kim -5
T8 Xander Schauffele -5
T8 Cameron Champ (a) -5
T8 Brandt Snedeker -5
T8 Hideki Matsuyama -5

quote:
Dustin Johnson, Rory McIlroy en Jason Day hebben hun status in de nacht van vrijdag op zaterdag niet waar kunnen maken op het US Open. De drie hoogst geklasseerde golfers misten de cut bij de tweede ronde op golfbaan van Erin Hills (Wisconsin).
Een dergelijke afgang van de mondiale top drie was bij het US Open niet voorgekomen sinds 1986, het jaar waarin de officiële wereldranglijst zijn intrede deed.

De Engelsen Paul Casey en Tommy Fleetwood en de Amerikanen Brian Harman en Brooks Koepka delen na twee ronden van achttien holes de koppositie met een score van 137 slagen, zeven onder par.

Johnson, de nummer één van de wereld, was de titelverdediger in het US Open. De Amerikaan had echter een excuus voor zijn uitschakeling, want begin deze week werd hij voor de tweede keer vader.

Zijn voorbereiding was daardoor niet optimaal geweest. Dat resulteerde in een totaal van 148 slagen, vier boven par en drie slagen te veel voor een langer verblijf op Erin Hills.

McIlroy, die dit jaar veel last heeft gehad van een ribblessure, kwam uit op vijf boven par. Day leverde zelfs een scorekaart van tien boven par in.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_171746865
Fowler op weg naar zijn eerste?
  Redactie Sport zaterdag 17 juni 2017 @ 09:50:32 #286
451829 crew  H.Vviv
pi_171747018
Dan zal Fowler beter moeten spelen dan de laatste negen holes. Zou het wel mooi vinden mocht Matsuyama zijn eerste major pakken. In ieder geval een prima tweede ronde van de Japanner.
pi_171748671
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:50 schreef H.Vviv het volgende:
Dan zal Fowler beter moeten spelen dan de laatste negen holes. Zou het wel mooi vinden mocht Matsuyama zijn eerste major pakken. In ieder geval een prima tweede ronde van de Japanner.
Ik ben ook wel fan van Hideki, heeft een prachtige swing. Fowler zie ik het niet doen, Kaymer is mijn dark horse.

Zo'n Brian Harmon zou wel een ultieme anti-climax zijn :-)
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 07:54:28 #288
451829 crew  H.Vviv
pi_171765466
Brian Harman gaat nu wel aan de leiding na de derde dag. Heeft een slag voorsprong Justin Thomas die een ronde van 63 had met 9 birdies en ook nog een eagle. Ook Brooks Koepka en Tommy Fleetwoord staan een slag achter Harman.
pi_171775516
Wat een trieste greens daar, is meer bruin​ dan groen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 23:45:31 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171780940
1 Brooks Koepka -14 8
2 Brian Harman -13 7
3 Rickie Fowler -11 9
4 Hideki Matsuyama -10 12
5 Tommy Fleetwood -9 8
T6 Brandt Snedeker -8 11
T6 Russell Henley -8 9
T6 Si Woo Kim -8 9
T6 Justin Thomas -8 7

Scorebord nu met aantal holes gespeeld.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 19 juni 2017 @ 00:39:23 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171781557
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:24 schreef densmee het volgende:
Wat een trieste greens daar, is meer bruin​ dan groen
Het is een soort linksbaan (duinbaan), dus dat is vrij normaal voor zo'n cource.
Het is geen US Masters op de gemanicuurde baan van Augusta.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 juni 2017 @ 01:28:49 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171781905
Koepka 3 birdies op rij op 14, 15 en 16 en nu 16 onder. Dat kan niet meer fout gaan. 4 slagen voor op de rest. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 19-06-2017 01:40:52 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 01:36:50 #293
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_171781958
hoe gaat het met mn boi rickie ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 19 juni 2017 @ 01:40:20 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171781975
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 01:36 schreef Jimbo het volgende:
hoe gaat het met mn boi rickie ?
Niet goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 06:58:01 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171782641
Koepka it is :). Eerste major

Brooks Koepka -16
T2 Hideki Matsuyama -12
T2 Brian Harman -12
4 Tommy Fleetwood -11
T5 Xander Schauffele -10
T5 Bill Haas -10
T5 Rickie Fowler -10
8 Charley Hoffman -9
T9 Trey Mullinax -8
T9 Brandt Snedeker -8
T9 Justin Thomas -8
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_171805300
Dus nu al zeven first time major winners op een rij, inclusief Koepka dus.

Intussen krijgt Tiger professionele hulp.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 16:17:57 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171861583
Joost is met een 66 en T2 begonnen aan de BMW International Open in Munchen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2017 @ 22:01:50 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171898638
Ronde 73... -5 en T18.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:09:55 #299
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171898964
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:01 schreef borisz het volgende:
Ronde 73... -5 en T18.
Valt nog mee qua verval.
Hopen dat hij moving day een keer redelijk doorkomt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 juni 2017 @ 19:53:31 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171920510
Ronde 69, -8 en T10 :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 juni 2017 @ 19:53:36 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171920518
Vol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')