abonnementen ibood.com bol.com
pi_169203562
registreer om deze reclame te verbergen
Vanaf donderdag de WGC - Mexico Championship.
Joost met Robert Caestro en Andy Sullivan de baan op.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169244640
quote:
Golf krijgt nieuwe, veel simpelere spelregels

De spelregels voor golf krijgen een grondige make-over. Ten vroegste in 2019 krijgt het spel veel minder regels en worden de regels minder streng. De golforganisaties R&A en USGA maakten het voorstel gisteren bekend. De vorige grote aanpassing van de spelregels gebeurde in 1984.
Golf moet begrijpelijker en vooral sneller gespeeld worden, dus komt er en grote wijziging van de spelregels. De opvallendste aanpassingen zijn dat de vlag mag blijven staan tijdens het putten en je een bal uit de bunker mag halen, al krijg je dan wel extra slagen. Golfers zullen ook sneller takjes mogen weghalen. Nu zijn er 34 regels, vanaf ten vroegste 2019 worden dat er 24. Toch blijft het regelboekje een fors naslagwerk, want golf heeft heel erg veel subregels.

Enkele van de voorgestelde regels:

- Een bal is verloren na drie minuten zoeken (in plaats van de huidige vijf minuten)

- Golfers mogen kapotte clubs blijven gebruiken tijdens een ronde, ongeacht de manier waarop het gebeurt. Kapotte golfclubs mogen niet vervangen worden, tenzij de golfer niet zelf verantwoordelijk is voor de schade

Golfers krijgen niet langer een straf voor

- Het per ongeluk bewegen van de bal tijdens het zoeken

- Het per ongeluk bewegen van de bal of balmarker op de green

- Je eigen bal die jezelf, je uitrusting, je caddie of een verwijderde vlaggenstok raakt

- Het aanraken van de puttlijn of de putting green bij het wijzen naar de hole. Dat geldt ook voor de caddie

- Het aanraken van losse belemmeringen in een bunker
pi_169256865
Joost heeft Par-71 gedraaid op de eerste dag. Staat daarmee ergens rond de top 30
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:53:40 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169257125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Prima aanpassingen, maar maakt het het spelletje aantrekkelijker of beter te begrijpen? Ik denk het niet.
Ik ben zelf ooit lid geweest van de Regelcommissie en moest het hele dikke officiële regelboek (dus niet dat dunne boekje dat je geacht wordt als speler bij je te hebben en te kennen) van de R&A uit mijn hoofd leren om als referee te mogen optreden en er blijven, ook met de afschaffing van een paar regels, nog heel veel uitspraken, uitzonderingen en andere varianten op de regels mogelijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_169275358
Rondje 67 voor Joost en hij komt de top 10 binnen
pi_169294645
Weer een rondje 71 voor Joost. Staat met -4 nu gedeeld 18e
  maandag 6 maart 2017 @ 07:57:35 #232
194695 franklop
Fran knock
pi_169324569
quote:
Joost Luiten is het Mexico Championship op de 25ste plaats geëindigd en daar was hij op zijn zachts gezegd niet blij mee. Vooral het missen van een hele reeks birdieputts in de vierde en laatste ronde dreef hem tot waanzin.

"Ik raak zeventien greens vandaag", meldt de regerend kampioen van het KLM Open op zijn website. "Op één putt ik voor een eagle (twee slagen onder baangemiddelde) en de rest voor een birdie (een slag onder baangemiddelde). Als je dan maar één birdie maakt, voelt het alsof je op elke hole je kans misloopt."
Zestien keer par

De Bleiswijker begon de dag juist met die ene birdie. Die liet hij volgen door zestien pars en een bogey, waardoor hij zeven plekken inleverde. "Op de enige hole waar ik slagen laat liggen, heb ik meteen vier putts nodig. Dat is gewoon echt totale onzin en niet nodig. Ik mis twee keer een putt van een meter."
17 keer putten voor birdie/eagle en 1 keer birdie raken _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169505309
quote:
Golfers at Muirfield have voted to allow women to join as members of the club, Sky sources say.

More follows...
http://news.sky.com/story(...)o-keep-open-10801464
Eindelijk...

Het slotweekend van The Masters is de komende twee edities te zien op de Beeb.
http://www.bbc.co.uk/sport/golf/39265633
pi_169647673
Joost Luiten mag alsnog aan de matchplay voor de WGC

quote:
Joost Luiten is toegelaten tot het Dell Match Play in het Amerikaanse Austin, het tweede toernooi uit de World Golf Championships van dit jaar.
Zijn plaats op de wereldranglijst gaf hem geen rechtstreekse kwalificatie, maar de Nederlander is doorgeschoven na een aantal afmeldingen. De eerste ronde is woensdag.

"Mooi om in Texas te kunnen spelen, want het is een groot toernooi en ik vind matchplay erg leuk'', zegt Luiten op zijn website.

Hij klom maandag op de wereldranglijst één plek en staat nu 66e. Als Luiten na dit toernooi een positie in de top vijftig heeft, mag hij in april meedoen aan de Masters, de eerste major van dit jaar.

Het Dell Matchplay heeft een ander format dan de gebruikelijke toernooien. De golfers spelen de eerste drie ronden in groepen van vier. Alleen de zestien poulewinnaars stromen door naar de knock-outfase. De Australiër Jason Day won vorig jaar. Het prijzengeld bedraagt 9,7 miljoen dollar (9 miljoen euro).
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:31:13 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169707639
Joost Luiten is het WK matchplay in Austin begonnen met een nederlaag. De Zuid-Hollandse golfer verloor zijn eerste groepsduel van de Engelsman Paul Casey.

Luiten nam tegen de verliezend finalist van 2009 en 2010 al snel een voorsprong, maar verloor vanaf de zevende hole, mede door twee birdies van Casey, drie holes op een rij. De nummer 66 van de wereld toonde veerkracht en kwam op de veertiende hole langszij. Maar hij leverde daarna weer twee holes in en moest na zeventien holes Casey de hand schudden, omdat de Brit twee holes meer had gewonnen en er nog maar eentje te gaan was.

Luiten neemt het later deze week nog op tegen de Zuid-Afrikaan Charl Schwartzel en de Zuid-Koreaan An Byeong-hun. De groepswinnaar gaat door naar de achtste finales.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:30:14 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_169711929
quote:
3s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:31 schreef golfer het volgende:
Joost Luiten is het WK matchplay in Austin begonnen met een nederlaag. De Zuid-Hollandse golfer verloor zijn eerste groepsduel van de Engelsman Paul Casey.

Luiten nam tegen de verliezend finalist van 2009 en 2010 al snel een voorsprong, maar verloor vanaf de zevende hole, mede door twee birdies van Casey, drie holes op een rij. De nummer 66 van de wereld toonde veerkracht en kwam op de veertiende hole langszij. Maar hij leverde daarna weer twee holes in en moest na zeventien holes Casey de hand schudden, omdat de Brit twee holes meer had gewonnen en er nog maar eentje te gaan was.

Luiten neemt het later deze week nog op tegen de Zuid-Afrikaan Charl Schwartzel en de Zuid-Koreaan An Byeong-hun. De groepswinnaar gaat door naar de achtste finales.
De poule winnen lijkt me nu al haast onmogelijk.
Addicted to sports on TV
"It's bold, it's brave, it's beautiful!"
pi_169732810
Live nu op kanaal 14. Joost 1 down tegen Schwartzel na 6 holes.
pi_169735760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:17 schreef borisz het volgende:
Live nu op kanaal 14. Joost 1 down tegen Schwartzel na 6 holes.
5 down na 11. Wederom een nederlaag. De vraag is met hoeveel
pi_169754562
Hij wint zijn afsluitende potje wel en wordt nog derde in de groep.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')