abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:14:37 #1
227785 kanem0chi
martijnwester.com
pi_162929253
De vertrouwde Mi Band, maar nu een versie die in tegenstelling tot de eerdere Mi Bands van Xiaomi, een klein display heeft. Een klein aanpassing die een grotere functionaliteit geeft voor nog steeds 20 euro?




De Xiaomi Mi Band 2 is op 2 juni 2016 officieel bekend gemaakt nadat het al tijden ronde deed op verschillende forums, websites en liet ook de CEO van Xiaomi de Mi Band 2 al eerder zien dan dat deze werd aangekondigd.

De Mi Band heeft voor het eerst in de geschiedenis van Xiaomi een oledscherm met een diagonaal van 0,42". Hoewel de fabrikant geen resolutie noemt, zijn online verwijzingen te vinden naar 0,42"-oledschermen met een resolutie van 128x64 pixels. Daarnaast worden er ook notificaties weergegeven in SmartWatch stijl.

Xiaomi verkocht meer dan 10 miljoen Mi Band fitness trackers in de eerste negen maanden van 2015 en bevindt zich op de derde plaats wat betreft ‘wearable fitness trackers’, alleen Apple en Fitbit verkochten meer devices. Met de super scherpe prijs van 149 RMB (~20 Euro) zal Xiaomi direct de strijd aangaan met Apple en Fitbit, en is het hierdoor een van de meest gewilde fitness trackers van 2016. Wil je weten welke vele verbeteringen Xiaomi heeft doorgevoerd en hoe dit is uitgevoerd? Lees de review hieronder.



• Bestellen
• Verpakking
• Specificaties
• Bouw
• Display
• Notificaties
• Waterdicht
• Sensoren
• Resultaten
• Mi Fit app
• Batterij
• Conclusie


Net als bij mijn vorige bestellingen van Xiaomi producten ben ik ook dit keer weer gegaan voor www.ibuygou.com aangezien de vorige keren mij ook goed bevallen zijn en vaak een van de goedkoopste zijn met degelijke prijzen voor verzending en import verzekering. Zij hebben een zeer goede relatie met Xiaomi en daardoor vaak al Xiaomi devices op voorraad voordat andere webshops dit hebben. Ondanks dit is de prijs deze keer iets hoger, vanwege de hoge vraag naar de Mi Band 2: $39,99 (https://ibuygou.com/p-xia(...)d-display-8458.html)

De Mi Band is zo gewild, dat andere, officiële verkooppunten en partners al meer vragen dan Xiaomi zelf (JD.com is een officiele partner van Mi maar vraagt 169 RMB ipv 149 en op Tmall vragen ze zelfs 229 RMB). Iets wat een goede indicatie geeft hoe gewild dit product is. Xiaomi verscheepte de eerste lading naar hun partners op 6 Juni, en mijn Mi Band 2 was al op 7 juni verstuurd door www.ibuygou.com. Precies op tijd, want Woensdag 8 juni kon ik het pakketje al in ontvangst nemen. Een record wat betreft de duur (2dagen) van verzending met DHL!




Zoals standaard met elke DHL verzending zit hier de bekende geel/rode zak omheen. Verder vinden we een ‘factuur’ welke de Mi Band 2 als een ‘wrist wrap’ omschrijft met een waarde van $12. Hierna vinden we een envelop waar het Mi Band 2 doosje zich in bevind. Normaal gesproken doet iBuygou altijd cadeauverpakking om de producten heen, maar is dat hier niet gedaan.




De Mi Band 2 is afgebeeld in het Zwart, Oranje en Geel/Groen, maar word in eerste instantie alleen geleverd in het zwart. De Mi Band 2 komt in de herkenbare eco bruine verpakking zoals ook bij de Mi Band 1 en 1 S.

Naast de Mi Band sensor wordt nog verder meegeleverd:
1x Mi band siliconen armband (zwart)
1x USB oplaadkabel met houder voor de MiBand sensor (zwart)
1x Handleiding in het Chinees



Hoewel de handleiding in het Chinees is, bevat deze wel afbeeldingen over het aanbrengen van de Mi Band, instructies en het opladen er van. Ook bevat het de QR code naar de Mi Fit app. Hier kom ik later op terug, omdat er verschillende versies van de Mi Fit app. Hieronder vind je een GIF van de unboxing :)


~42mb, kan eventjes duren met laden/vloeiend afspelen en kan ook bekeken worden op: http://martijnwester.com/(...)mi-Mi-Band-2-GIF.gif


De specificaties zijn op zowel de website van Xiaomi te vinden, als op de achterkant van de doos, of in de tabel onder de foto.



Xiaomi Mi Band 2

Waterproof: IP67 professional level
Kleur: Zwart
Scherm: 0.42 inch OLED Display
Compatibility: Bluetooth 4.0, IOS 7.0 of Android 4.4 en hoger vereist
Batterij: 70mAh lithium-ion batterij, Standby tijd: 30 Days (20 met gebruik), USB oplader
Bluetooth: Dialog II Bluetooth 4.0 BLE
Materiaal: Bovenkant: Glas + Aluminium + plastic. Armband: IPSiV
Heart rate sensor: Heart rate sensor: Photoelectric sensor. Measuring method: photo PlethysmoGraphy (PPG). Sensor: ADI ultra-low power acceleration sensor + Optical heart rate sensor
Functies: Telefoon Unlock, Fitness Level Monitor, slaap tracker, Smart Alarm, History Data, links/rechts dragend, totale afstand gelopen, aantal stappen, delen via social media, hardlopen voor IOS devices, hartslag meter, applicatie notificaties.
Afmetingen 'Pil': 7.0g. Armand : 235 mm in de lengte. 155.210mm aanpasbare lengte.


De specificaties zijn ook terug te vinden op de officiële pagina van Xiaomi (Chinees) of bij iBuygou (Engels).


Behalve het scherm is en lijkt het ontwerp nog steeds veel op de Mi Band 1 en 1S. De 'pil' heeft nog steeds dezelfde vormgeving zoals zijn voorgangers en is de hartslagsensor net als bij de 1S aan de onderkant te vinden. Tevens zit er aan de bovenkant nu ook een aanraakgevoelige knop, welke je tussen de items laat wisselen die je heb ingesteld in de Mi Fit app. Hieronder kan je zien wat er gebeurt als je het knopje indrukt. Eerst krijg je de icon te zien van het ingestelde item, waarna deze binnen 0.5 seconde de waarde laat zien voor 1 sec. Ik heb geprobeerd dit hieronder af te beelden, en in mijn geval: hoofdscherm scherm is de tijd, tweede is 'voetstapjes' oftewel aantal stappen en rolt dit omhoog, zodat het aantal stappen tevoorschijn komt. Bij nogmaals klikken word een 'vlammetje' getoond, welke de verbrande calorieën weergeeft. Hierna komt er een 'pinnetje' tevoorschijn, welke de gelopen afstand weergeeft. Daarna komt een hartje tevoorschijn welke de hartslag zal gaan meten. bij nog een keer klikken kom je weer terug bij de tijd. De gehele volgorde en welke items er getoond moeten worden kan volledig zelf naar keuze worden ingesteld.



De bovenkant van de 'pil' bestaat uit krasbestendige glas en aluminium, terwijl de behuizing van plastic is gemaakt. Ook is de Mi Band 2 IP67 (stof- en dompeldicht) geceritificeerd. Het materiaal van de armband is daarnaast gemaakt van het anti-bacteriële en UV-bestendige TPSiV materiaal. Hierdoor is het apparaatje bestemd tegen veel invloeden van buitenaf. Zo kan het temperaturen van -20 graden tot + 70 graden weerstaan en een val van 1.2 meter gemakkelijk overleven.



Desondanks zijn er toch wat andere kleine aanpassingen. Zo meet het apparaatje nu 40.3x15.7x10.5 (L*B*H) tegen 37x13.6x9.9mm, deze aanpassing heeft als gevolg dat de nieuwe sensor niet meer in oude armbanden van de Mi Band past. Waar de Mi Band 1 5.0 gram woog en de 1S 5.5 gram weegt, weegt de Mi Band 2 nu 7.0 gram. Een verschil dat je niet gaat merken.

Wat betreft het armbandje, de sensor/'pil' kan er alleen vanaf de onderkant ingeschoven worden. Hierdoor kan de sensor nooit tijdens het sporten eruit vallen zoals bij de vorige generaties. Mijn eigen ervaring is dat de eerste keer de sensor in de armbandje zetten wat stark/gevaarlijk aanvoelt, maar met een bepaalde 'draai' je deze er goed en strak inzet. Je hoort geen 'klik', maar je voelt wel goed/duidelijk wanneer de sensor goed geplaatst is.



Wat ze met de armband hebben gedaan, hebben ze qua bouwkwaliteit ook bij de USB 2.0 oplader gedaan. Deze gaat er stroef in en uit, zodat de sensor goed blijft zitten en valt er niet zomaar uit.



Ik kan dan ook niks anders zeggen dan dat de afwerkingen van alle onderdelen goed / dik in orde is. Het bandje voelt goed aan, irriteert niet en past ook gemakkelijk om verschillende pols diktes. Mocht je deze te strak dragen, dan krijg je wel een duidelijke afdruk met alle gaatjes en vormpjes. Verder zit er aan de binnenkant een product/kwaliteits code, al is dit niet storend en alleen als je er op let zichtbaar. Xiaomi heeft aan de binnenkant enkele aanpassingen moeten doen om het schermpje erin te krijgen, maar is veel hetzelfde gebleven, zo ook nog steeds dezelfde ADI zwaartekracht sensor en DA14580 Dialog chip voor de noodzakelijke Bluetooth communicatie.



Alles wordt nog steeds bijgehouden in de Mi Fit app van Xiaomi. De functionaliteit in de app is grotendeels gelijk gebleven, ondanks de nieuwe 2.0 versie die (voornamelijk cosmetisch was) en ook tijdens de introductie van de Mi Band 2 werd gelanceerd. Zo zit er nog steeds een stappenteller, slaapmonitor, notificatiefunctie, wekfunctie en een ontgrendelfunctie in, evenals de hartslag monitor. Wat betreft de notificaties, deze kunnen goed ingesteld en getoond worden op het display, waar ik later terug op kom. De Mi Band 2 kan ook met de Yeelight bedlamp gebruikt worden. Deze bedlamp gaat uit zodra de drager van de MiBand in slaap is gevallen.


De Mi Band 2 heeft een oledscherm met een diagonaal van 0,42". Hoewel de fabrikant geen resolutie noemt, zijn online verwijzingen te vinden naar 0,42"-oledschermen met een resolutie van 128x64 pixels. Als de fabrikant die heeft toegepast, zou het scherm uitkomen op 340 pixels per inch, waarmee het scherm iets scherper zou zijn dan dat van een iPhone 6s, maar minder scherp dan die van vrijwel alle andere smartphones, waaronder die van Xiaomi.

Of het 'scherper dan een iphone' is durf ik niet te zeggen zoals Tweakers.net wel deed. Dit omdat ik met het blote oog de pixels kan zien, maar net niet kan tellen. Met onderstaande foto kan je goed zien hoe 'pixelachtig' het beeld is, vergeleken met de foto onder het 'notificatie' hoofdstuk.

Persoonlijk stoort het mij niet heel erg, want de batterijduur is goed / nagenoeg hetzelfde gebleven, maar is er nu wel een schermpje in te vinden, die alleen het noodzakelijk laat zien zoals de tijd, app notificatie, hartslag, stappen etc. Veel meer op zo'n scherm laten zien (zoals een deel van het whatsapp bericht), zal onleesbaar worden. Wat mij betreft een goede keuze van Xiaomi.




Zoals aangehaald in mijn review van de Elephone W2 Smartwatch, waren daar de notificaties erg beperkt. Zo was het niet mogelijk om zelf de notificaties van apps in te stellen, terwijl dit wel kan op de Mi Band 1 & 2. Wanneer je de Mi Fit app heb geïnstalleerd, en de app toegang heb gegeven tot het notificatie menu, dan kan je handmatig zelf tot 5 apps instellen die notificaties mogen weergeven op de Mi Band.



Voor mij is dat Bellen, WhatsApp, Skype, Email en FB Messenger, aangezien ik daar de meeste notificaties van ontvang. Hieronder zie je hoe de notificaties worden weergegeven. Tevens trilt de Mi Band 2 intensief, waardoor je er zeker van kan zijn dat je de notificatie niet mist.




Zoals eerder aangehaald is het horloge waterdicht en stofstof, en een review zonder dit te testen kunnen we natuurlijk geen review noemen. :+

Ik heb mijn horloge net geen 2 uur in een bak met water laten liggen, deze onder douche aangehad met een lekkere zeeplaag eroverheen, onder de kraan gehouden die lekker hard openstond en ook mee in de tuin gewerkt waar aarde en stof overheen kwam. Xiaomi omschrijft zelf dat het "can play a protective role on the short soak, wash or shower, effective way to remove cosmetics, daily necessities, sweat and other corrosion". Hoe lang / diep dit in het water kan staat er dan weer niet bij. Zoals je op onderstaande foto's ziet, doet mijn Mi Band 2 het nog steeds. Een kwartiertje douchen, de afwas met de hand doen of bijna 2 uur in een bak met water liggen is dus geen probleem. Al zou ik niet veel verder de max opzoeken.




Hartslag meter
Als eerste wil ik beginnen met de hartslag sensor, aangezien ik denk dat dit voor de meeste de meest interessante feature is. Het nadeel is, is dat alle metingen handmatig gedaan moeten worden. Handmatig kan gedaan worden in de app of op het apparaatje zelf. Wanneer je het apparaatje goed op je pols heb zitten kan je binnen 3 tot 5 seconde je hartslag aflezen. Dit word dan ook gelijk bewaard in de Mi Fit app. Hoewel er nergens een waarschuwing word gegeven, is het niet aan te raden direct in het groene licht van de sensor te kijken, tijdens het meten brandt deze erg fel.



Bij het meten van de hartslag mag de onderarm niet bewogen worden en de sensor moet op de huid rusten. Daarnaast mag de Mi Band 2 niet te strak zitten anders registreert de sensor niet of onjuist. Er verschijnt een animatie van een hartslagmeting maar deze is elke keer hetzelfde en daarmee puur een animatie. Waar je horloge vaak op je pols 'hangt' moet bij het meten van de hartslag de Mi Band 2 omhoog geschoven worden (alsof je je mouwen ophaalt), om tot het beste resultaat te komen.



Wanneer het kleine hartje er staat, dan word er op dat moment gemeten. Dit word kenbaar gemaakt door een kleine trilling. Mocht het meten zijn gelukt, dan krijg je de hartslag te zien. Mocht dit niet zijn gelukt (om wat voor reden dan ook) dan komt er een kruisje te staan, en zal deze automatisch opnieuw gaan meten. Mocht je dit niet willen, dan druk je de knop in gaat deze weer terug naar de 'tijd stand'



In de Xiaomi App Store versie van de Mi Fit app is er een Running mode of Route Tracker menu waarbij tijdens het hardlopen real-time de hartslag gemeten kan worden. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat MiBand verbonden is via Bluetooth met de Mi Fit app. In het totaaloverzicht verschijnt uiteindelijk een gemiddelde van het aantal hartslagen per minuut. Deze Running mode ontbreekt echter in de officiële Play Store en Apple App Store versie (evenals de ondersteuning voor notificaties. Het duurt een aantal dagen / weken voordat Xiaomi de laatste versie op de Playstore of Apple store uitbrengt. Meer informatie in het Mi Fit app hoofdstuk, evenals het APK bestand.)



Volgens de Hartstichting is een normale hartslag bij een volwassene tussen de 60 en 70. Bij rust meet ik steeds waardes tussen de 60 en 70. Wat betreft nauwkeurigheid is dit moeilijk aan te geven zonder een geijkte hartslagmeter. Aangezien wij hier thuis een bloeddruk meter hebben, heb ik wel kunnen meten of deze twee enigszins met elkaar overeenkomen wat betreft de hartslag. Zoals je kan zien zijn de resultaten nagenoeg gelijk. :)




De Mi Band 2 werkt alleen met Android apparaten die over Android 4.4 of hoger en Bluetooth 4.0 beschikken. Voor Apple apparaten geldt dat ze over iOS 7.0 of hoger moeten beschikken evenals Bluetooth 4.0.

Voor het verbinden met de Mi Band 2 moet Bluetooth op de smartphone of tablet geactiveerd zijn. Het verbinden met de Mi Band 2 gaat via de Xiaomi Mi Fit app, deze is te vinden in de Google Play Store, Apple App Store en in de Xiaomi App Store. Er is geen Windows 10 Mobile versie van de Mi Fit app.

Voor het gebruik van de Mi Fit app is een Xiaomi account noodzakelijk en deze moet eerst aangemaakt worden. Nadat het Xiaomi account is aangemaakt of met een bestaand Xiaomi account is ingelogd kan de Mi Band 2 eindelijk gekoppeld worden.



Als deze succesvol gekoppeld is wordt daarna de firmware versie gecontroleerd en eventueel bijgewerkt. Naast een firmware voor de Mi Band 2 is er ook een aparte firmware voor de hartslagsensor. In het Mi Fit profiel moet je zaken opgeven zoals geslacht, geboortedatum, lengte en gewicht. Daarnaast kunnen doelen ingesteld worden zoals dagelijks aantal stappen en streefgewicht voor de Mi Smart Scale.



Na deze verplichte stappen ben je vrij om te doen wat je wilt. Er is geen verdere uitleg en je moet alles zelf uitzoeken. Zo kwam ik er op het GOT forum achter dat ik nog niet de laatste versie had, en raad ik je aan om de laatste versie van Xiaomi Forum af te halen: http://en.miui.com/thread-110066-1-1.html (Met dank aan user: eth0) Eenmaal alles ingesteld, heb je 3 standaard schermen welke de basis van de app vormen.



Het eerste scherm is de Status page, of te wel, je resultaten behaald. Zo kan je zien dat ik op de dag van het schijven van de review 872 stappen heb gedaan, 620 meter heb gelopen en 69 calorieën heb verbrand. Met andere woorden: een luie zaterdag :Y) . Verder zien we hoe goed, lang en diep je hebt geslapen, maar ook een lijngrafiek met je schommelingen van je gewicht en de laatste hartslag gemeten.

De volgende pagina, de middelste is waar jij zelf een hoop kan instellen; de 'play' pagina volgens Xiaomi. Hier is alles in te stellen wat je maar kan/wilt instellen. Zo is er de 'incoming call reminder', je wekker, welke 'apps' notificaties mogen geven op de Mi Band, en of je te lang stil zit en een reminder gestuurd moet worden. In het midden van de pagina vinden we de 'more' button. Deze geeft al deze mogelijkheden weer in een overzichtslijstje. Hierdoor staan er een aantal dingen dubbel, of verstopt. Onder op die pagina vinden we nog de 3rd party apps, welke hieronder staan uitgelegd, evenals de 'screen unlock'

De laatste pagina vinden we wat algemene geven over de gebruiker (hej, verrek! dat ben ik :+ ), hier zet je je goals neer, of je 'streaks' heb behaald, maar ook settings, friends, wake-up/acitivity stats notificaties. Hier is het ook mogelijk om extra devices te koppelen, of een apparaat te ontkoppelen, evenals extra 'sensor' instellingen te doen zoals 'find band', linker of rechterhand dragend, firmware versie etc.

Integratie met 3rd party apps
Heb je de app gedownload van Xiaomi's forum of App Store, dan bestaat er de integratie mogelijkheid met Chinese social media platformen zoals WeChat, QQ en Weibo. Daarnaast kan er ook zaken gedeeld worden via Line, Facebook en Twitter. Integratie met Google Fit of Apple Health ontbreekt in deze versie.

In de Google Play versie is er integratie met Google Fit. Echter worden in Google Fit niet de hartslag gegevens bijgehouden omdat Google Fit dit bijhoudt via wearables met Android Wear er op. De Apple App Store versie van de Mi Fit app kan gegevens delen met Apple Health.

Mi Fit stappenteller
De stappentellerfunctie is ongewijzigd gebleven tot de vorige versies. Bijgehouden wordt het aantal afgelegde meters, het aantal stappen en verbruikte calorieën. Om te zien hoeveel stappen je hebt gelopen druk op het aluminium knopje, totdat je bij de gelopen stappen terecht komt. Nog een keer drukken laat de afstand zien, weer een keer extra drukken laat de calorieën zien. Naast een moment overzicht houdt de Mi Fit app ook gegevens over een langere periode bij. Dagelijks synchroniseren is niet nodig want de Mi Band 2 houdt eenvoudig gegevens van 14 dagen geleden bij.



Mi Fit notificatiefunctie/wekfunctie
De MiBand is in te stellen dat deze moet vibreren zodra er een gesprek, bericht of notificatie binnenkomt. De MiBand gaat niet gelijk af bij binnenkomende gesprekken maar pas na 3 seconden, deze tijd is wel aan te passen maar kan niet korter dan 3 seconden. Gewekt worden door de Mi Band is ook mogelijk. In plaats van een toon wordt de drager gewekt wordt door korte vibraties die goed voelbaar zijn. Hierdoor word niet het hele huis wakker van je wekker die eerst 5x af gaat voordat je er uit bent. Daarnaast vind ik het persoonlijk lekkerder wakker worden, omdat het vibreren zachtjes word opgebouwd, zodat je niet in 1x wakker schrikt.

Mi Fit ontgrendelfunctie
Met de ontgrendelfunctie is geen PIN of patroon meer nodig voor je telefoon. Alleen moet Bluetooth ingeschakeld worden om met de Mi Band de smartphone te ontgrendelen. Dit werkt op de meeste Xiaomi smartphones met MIUI 6 en anders smartphones die beschikken over Bluetooth 4.0 en Android 5.0 of hoger.

Slaapmonitor
Er worden redelijk wat dingen bijgehouden zoals:

* Lichte en diepe slaap in uren en minuten
* Totale tijd in bed in uren en minuten
* Tijdstip wanneer in slaap gevallen
* Tijdstip wanneer wakker geworden
* Hoe lang wakker in minuten

Voor meer nauwkeurigheid kan ook de hartslagsensor ingeschakeld worden. De hartslagresultaten worden echter niet opgeslagen tijdens de slaap. Eventueel kan wel als optie ingesteld worden dat de slaapresultaten getoond worden bij het opstaan.




De eerste generatie had een 41mAh batterij maar de tussentijdse versie (1S) beschikte over een 45mAh batterij, en de Mi Band 2 heeft al een 70 mAh batterij. De batterij van de Mi Band 2 zal volgens Xiaomi daar ongeveer ongeveer twintig dagen mee kunnen doen, en heeft een standby tijd van 30 dagen. De batterij is zoals je misschien verwacht niet verwisselbaar.

Volgens Xiaomi is de voorkeur om de Mi Band 2 op te laden aan een USB poort van een PC of laptop. In tegenstelling tot de eerste generatie MiBand waar de LEDs de accustatus met rood of groen aangaven blijven (MiBand 1S wit), gebruikt de Mi Band 2 de display. Bij het insteken laat deze zien dat de sensor word opgeladen. Daarna moet je zelf handmatig kijken om de tussenstand te zien. Het opladen van de Mi Band 2 neemt ongeveer 2 uur in beslag en hierna is 1S volledig opgeladen (scherm gaat aan en laat de batterij status zien).

Mijn Mi Band inving ik met 57% batterij over, op 8 Juni 2016 rond 14:00 uur. Nu een goede 3 dagen later staat de batterij op 42%. Dit komt neer op 15% per 3 dagen, of 5% per dag. Met andere worden, Xiaomi heeft dus een hele goede indicatie gegeven dat de batterij (gemakkelijk) 20 dagen meegaat. Het apparaatje is al 3 dagen uitgebreid en intensief getest, en sta er van te kijken dat dit nog steeds op 20 dagen uitkomt, ik denk zelfs dat er rek in zit, afhankelijk van het type gebruiker.




De Mi Band 2 bied nagenoeg dezelfde functionaliteiten als de Mi Band 1s maar is het gebruik van de Mi Band 2 sterk verbeterd door de toevoeging van het OLED display. Xiaomi meet naar mijn idee zeer nauwkeurig en de mogelijkheden zijn vooral gericht/geschikt voor personen die intensief en gecontroleerd sporten.

Juist doordat er nu een OLED display in zit, is de functionaliteit sterk verbeterd en is het mogelijk om zelf in te stellen welke apps een notificatie mag weergeven op het scherm. Ondanks het scherm, is de batterijduur niet achteruit gegaan. Deze is bij normaal / intensief gebruik tot 20 dagen te gebruiken, en is de standby tijd ongeveer 30 dagen. Wat knap is, omdat de afmetingen van de Mi Band amper veranderd zijn.

Op het design en de bouwkwaliteit van de Mi Band 2 heb ik weinig aan te merken; hij oogt strak, is van hoogwaardige materialen gemaakt en door het bandje te verwisselen kun je hem naar eigen smaak een beetje aanpassen. Ook draagt de Mi Band makkelijk, zonder irritaties en blijven arm haartjes ook niet 'hangen/haken' tussen kiertjes of onderdelen. Draag alleen niet het bandje te strak, deze laat 'zichtbare' afdrukken op de huid achter.

Wanneer de Mi Band in contact komt met water, dan zal het gevoelige knopje dit ervaren als een 'aanraking' waardoor het schermpje continue aanstaat en switch tussen de items die moeten worden getoond. Aan de andere kant is het apparaatje hierdoor wel bestemd tegen allerlei invloeden van buitenaf, zweet en stof. Jammer genoeg is het wel een stof en vingerafdruk magneet, maar dit kan je er zo weer af spoelen met wat water.

Als eindconclusie ben ik dan ook zeer tevreden over dit goedkope, slimme en kleine apparaatje. Voor omgerekend 20 euro heb je een device dat niet allen geschikt is voor sporters, maar mijn ouders willen er nu ook om hierdoor toch een beter inzicht te krijgen hoe 'actief' ze zijn. Al met al een dikke 4.5 sterren verdient!

+punten
• Goede batterijduur
• Correcte hartslag en stappen metingen
• Prettig om te dragen tijdens slaap/sport activiteiten
• Gemakkelijk om het bandje te vervangen
• Notificaties van alle apps in te stellen
• Goede / uitgebreide / overzichtelijke app
• Veel mogelijkheden voor deze prijs
• Real-time overzicht ipv. achteraf zoals bij de Mi Band 1 en 1s

-punten
• Geen complete aan/uit mogelijkheid
• Onder water / zweet blijf het knopje 'ingedrukt'
• Iets te strak dragen laat afdrukken op je huid achter / te los zal het langer duren om de hartslag te meten
• Stof / vingerafdruk magneet

Heb je vragen over de Xiaomi Mi Band 2 stel dit dan in reacties hieronder. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jij van de Mi Band 2 vind en/of wat jouw ervaringen zijn. Meer van mij zien op Fok of bijv. een review aanvraag willen doen? Reageer dan hieronder.

Bedankt voor het lezen en/of kijken van de review!

Martijn

Martijn

[ Bericht 0% gewijzigd door kanem0chi op 11-06-2016 23:24:52 ]
pi_162931227
Mooie review. Ik twijfel ook al lang om een soort sporthorloge aan te schaffen. Maar dan niet iets wat gelijk 100 euro kost zoals mijn vriendin der polar. Ik ben niet echt een horloge drager dus dat zou zonde zijn. Dan kun je natuurlijk heen buil vallen aan de mi band voor die prijs :P. Nu dan mijn vraag. Blijft de prijs rondt de 40 dollar of is die nu zo hoog vanwege de hoge vraag naar de mi band ?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:15:56 #3
227785 kanem0chi
martijnwester.com
pi_162931836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:01 schreef Najieto het volgende:
Mooie review. Ik twijfel ook al lang om een soort sporthorloge aan te schaffen. Maar dan niet iets wat gelijk 100 euro kost zoals mijn vriendin der polar. Ik ben niet echt een horloge drager dus dat zou zonde zijn. Dan kun je natuurlijk heen buil vallen aan de mi band voor die prijs :P. Nu dan mijn vraag. Blijft de prijs rondt de 40 dollar of is die nu zo hoog vanwege de hoge vraag naar de mi band ?
De Mi Band is zo gewild, dat andere, officiële verkooppunten en partners al meer vragen dan Xiaomi zelf (JD.com is een officiele partner van Mi maar vraagt 169 RMB ipv 149 en op Tmall vragen ze zelfs 229 RMB). Iets wat een goede indicatie geeft hoe gewild dit product is. De Chinezen zelf kunnen er zelf amper aan komen haha! Zelf voor iBuygou gegaan omdat ze op hun forum heel open zijn over voorraad, wanneer er weer binnen komt etc. Maandag komt er bijv. 100 stuks binnen: https://community.ibuygou(...)ty.29319/#post-32509

Ik denk dat de prijs nog wel eventjes 6 tot 8 weken wat hoger blijf om eerst alle openstaande orders weg te werken en dat Xiaomi een goed voorraadje kan opbouwen. Maar ik geef je gelijk, voor 35 euro is dit een leuke instapper :)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 18:15:04 #4
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_163092453
Zo, 2 besteld :)

Moeders wilde er een, ikzelf ook. Absoluut geen horloge drager maar wat betreft werk lijkt me dit ideaal. Telefoon in de kast, ding om mn pols en toch op de hoogte gehouden worden van een whatsappje oid. Daarnaast vind ik dat schermpje ook wel wijs, en voor dat geld wil ik wel een gokje nemen :)

Moeders gaat m gebruiken voor de stappenteller, en wakeupfunctie, + dat ze het best een mooi ding vind en wel een horlogedrager is, dus we gaan zien wat ook zij er van vind :)
Tadumtiedum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 21:13:24 #5
227785 kanem0chi
martijnwester.com
pi_163097513
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:15 schreef Djurres het volgende:
Zo, 2 besteld :)

Moeders wilde er een, ikzelf ook. Absoluut geen horloge drager maar wat betreft werk lijkt me dit ideaal. Telefoon in de kast, ding om mn pols en toch op de hoogte gehouden worden van een whatsappje oid. Daarnaast vind ik dat schermpje ook wel wijs, en voor dat geld wil ik wel een gokje nemen :)

Moeders gaat m gebruiken voor de stappenteller, en wakeupfunctie, + dat ze het best een mooi ding vind en wel een horlogedrager is, dus we gaan zien wat ook zij er van vind :)
Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Het is een best wel veelzijdig apparaatje, sommige gebruiken hem puur om gericht en specifieke trainingen te doen, de andere als stappenteller, horloge, slaapmeter etc. Tis maar net wat je doel is. :)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 21:16:32 #6
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_163097600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 21:13 schreef kanem0chi het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Het is een best wel veelzijdig apparaatje, sommige gebruiken hem puur om gericht en specifieke trainingen te doen, de andere als stappenteller, horloge, slaapmeter etc. Tis maar net wat je doel is. :)
Ik ook, hij staat in de preorder dus we gaan zien wanneer die binnenkomt!

Voor mij zal het voornamelijk een reminder worden wanneer ik een appje krijg, slaapmeter, en stappenteller.
Tadumtiedum.
pi_163233376
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:01 schreef Najieto het volgende:
Mooie review. Ik twijfel ook al lang om een soort sporthorloge aan te schaffen. Maar dan niet iets wat gelijk 100 euro kost zoals mijn vriendin der polar. Ik ben niet echt een horloge drager dus dat zou zonde zijn. Dan kun je natuurlijk heen buil vallen aan de mi band voor die prijs :P. Nu dan mijn vraag. Blijft de prijs rondt de 40 dollar of is die nu zo hoog vanwege de hoge vraag naar de mi band ?
De prijs is al aan het zakken. Nu 29 euro met coupon bij Banggood.
Zie ook http://www.china-gadgets.(...)d-2-fitness-tracker/

Edit: inmiddels is de prijs 35 euro bij BG. Houdt bovengenoemde link in de gaten voor nieuwe aanbiedingen..

[ Bericht 2% gewijzigd door eddepetfokt op 23-06-2016 22:57:29 ]
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:58:33 #8
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_163423350
Ik heb een pre order gedaan, ik zie vandaag dat het verzonden is. Helaas doet de tracking code het niet.
#blij
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  donderdag 30 juni 2016 @ 23:16:34 #9
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_163424069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:58 schreef Thee het volgende:
Ik heb een pre order gedaan, ik zie vandaag dat het verzonden is. Helaas doet de tracking code het niet.
#blij
Mijne is idd ook onderweg!

Wie wil er inzetten op welke het eerst binnen is?
Tadumtiedum.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:30:39 #10
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_163590696
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:16 schreef Djurres het volgende:

[..]

Mijne is idd ook onderweg!

Wie wil er inzetten op welke het eerst binnen is?
Ik deed een pre order bij Banggood. 2 dingen die op dezelfde datum verstuurd zijn zijn inmiddels binnen. Ik heb dus goede hoop komende dagen.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:58:29 #11
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_163593173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:30 schreef Thee het volgende:

[..]

Ik deed een pre order bij Banggood. 2 dingen die op dezelfde datum verstuurd zijn zijn inmiddels binnen. Ik heb dus goede hoop komende dagen.
Preadvised hier..
Nog niet binnen dus :(
Tadumtiedum.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:37:30 #12
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_163769477
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:58 schreef Djurres het volgende:

[..]

Preadvised hier..
Nog niet binnen dus :(
Hij is binnen, voelt goed. voelt hetzelfde als de eerste mi-band. tijd is pas te zien (gaat branden) als je de "op je horloge kijk" beweging maakt. Ik ga er komende nacht mee slapen, kijken of dit beter werkt dan de eerdere versie.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  zondag 17 juli 2016 @ 17:07:05 #13
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_163810414
Hier inmiddels ook een aantal dagen binnen. Werkt prima, moeders blij, ik blij. Vind het echt ideaal!
Tadumtiedum.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:14:02 #14
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_164106014
Ik heb hem ook net binnen, kan me goed vinden in de review :)

Iemand enig idee wanneer de Running Mode naar de iOS app komt?
pi_165722330
Voor ¤ 20 vind ik het echt een leuk gadget om te dragen, heb er namelijk ook eentje in China gekocht. Hartstikke leuk al die snufjes aan boord, ook de batterij duur is inderdaad erg lang.

Ben er zelf dus erg tevreden over, echter dat meegeleverde bandje was bij mij al op de 2e dag beschadigd :( Even een kartonnen doos opgetild en schuur ik zo met de Mi Band 2 langs het karton, en hup een direct bekrast :(

Voor rest wel een comfortabel bandje en ook de Mi Fit app vind ik goed werken. Dus ik ben in iedere geval tevreden.

PS in de Mi Home Store mocht je per klant maar een exemplaar kopen, waarvoor ze je paspoort nummer nog ook deden registeren. Dus hij is nog steeds erg gewild blijkbaar!

[ Bericht 10% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-10-2016 03:43:18 ]
pi_166945143
Hij is bij Gearbest onder de ¤ 22,- gedoken (20,64 om precies te wezen): http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?wid=21

Dus geen douanekosten.
  zondag 27 november 2016 @ 22:41:07 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166946300
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:04 schreef oheng het volgende:
Hij is bij Gearbest onder de ¤ 22,- gedoken (20,64 om precies te wezen): http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?wid=21

Dus geen douanekosten.
Bij Geekbuying eigenlijk altijd structureel goedkoper. Laatst zelfs al onder de 20 dollar geweest.
http://www.geekbuying.com(...)---Black-366206.html

Alle mi bands zijn daar erg goed geprijsd over het algemeen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166946377
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bij Geekbuying eigenlijk altijd structureel goedkoper. Laatst zelfs al onder de 20 dollar geweest.
http://www.geekbuying.com(...)---Black-366206.html

Alle mi bands zijn daar erg goed geprijsd over het algemeen.
Heh, ik had de afgelopen 3 (?) weken de prijzen in de gaten gehouden, en ze kwamen maar nergens onder de 22,-

Nu dus wel. :)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:26:05 #19
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172937159
https://m.lightinthebox.c(...)etooth_p5064470.html

Nu voor 21euro icl verzenden. Ben benieuwd! Ik wil hem vooral voor de stappenteller en horlogefunctie. Gewoon als speleding
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_172938524
Joh die dingen zijn nu aldoor 12 a 13 euro... zie pepper.com voor lopende aanbiedingen bij gearbest, banggood of cafago.
pi_173407401
Heb die van mij voor 15,66 incl verzendkosten :)
pi_173416655
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:32 schreef DuxXx058 het volgende:
Joh die dingen zijn nu aldoor 12 a 13 euro... zie pepper.com voor lopende aanbiedingen bij gearbest, banggood of cafago.
Klopt, laatst aangeschaft voor 12,85 via pepper/gearbest.
Music was my first love, and it will be my last.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')