abonnement Unibet Coolblue
pi_162909915
Dit is het officieuze Bruce Springsteen topic. Een introductie over wie hij is is uiteraard niet nodig. Wel een introductie over hoe fantastisch veelzijdig, hoe fantastisch hij live is en wat een Boss hij wel niet is. En dat omdat wij dan lekker filmpjes kunnen spuien:



De beste live perfomances van Bruce:

Met de beste meest intense gitaarsolo van Bruce ooit:

Het meest emotionele, boze, typische Bruce nummer ooit over Vietnam:

Met een nummer zo typisch Bruce, over hoop, met een fantastische Clarence en natuurlijk deel van het nieuwe album Wrecking Ball:

Gewoon vrolijke no-nonsense Bruce, mét een echte voetbal-slide langs het publiek:

Met de beste outro van een nummer ooit, period:

En misschien wel gewoon het mooiste nummer ooit:

En omdat ook de overleden _O_ Clarence Clemons _O_ nog een ode moet krijgen ook nog de beste sax-solo ooit, in een van de vele beste nummers ooit van Bruce:

Een mooi nummer voor de vrouwtjes:

Het meest zeldzame Bruce nummer ooit (sinds 1975 slechts 5 keer gespeeld). Check de reactie van het publiek als ze horen dat het inderdaad dit nummer is _O_:

De allerbeste B-side:

Het meest back to basic rockende nummer met super-sax:

Storyteller Bruce, emotioneel intro-verhaal:

De beste adaptatie van een nummer ooit, een zacht folk nummer in een feestvreugde versie gestoken:


[ Bericht 3% gewijzigd door Gogo83 op 11-06-2016 12:15:52 ]
pi_162909950
Maar even een nieuw topic geopend, geen topic om in te fangirlen kan niet drie dagen voor het concert.

Ik ga zelf trouwens bij p+r ypenburg parkeren, las die tip in de trampsgroep op Facebook.
pi_162912532
OP trouwens aangepast, er zaten twee dode linkjes, nummers ongewijzigd, filmpjes veranderd.
pi_162936428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:34 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ga zelf trouwens bij p+r ypenburg parkeren, las die tip in de trampsgroep op Facebook.
Misschien ook nog niet zo gek inderdaad, maar haal je dan wel de laatste trein nog?
pi_162961180
The Boss is backspace gesignaleerd op Pinkpop bij Paul McCartney
pi_162961379
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:08 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Misschien ook nog niet zo gek inderdaad, maar haal je dan wel de laatste trein nog?
Die gaat om half 1.. Concert duurt waarschijnlijk tot 11 uur. Dus daar durf ik wel op te rekenen. ;)
pi_162969787
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Die gaat om half 1.. Concert duurt waarschijnlijk tot 11 uur. Dus daar durf ik wel op te rekenen. ;)
Dan reken ik met je mee ;)
Ga je alleen?
pi_162972723
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:31 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Dan reken ik met je mee ;)
Ga je alleen?
Nee, met m'n moeder (die gaat al sinds de risingtour naar ieder concert) en m'n man (die nog nooit mee is geweest). Goed gezelschap dus!
  maandag 13 juni 2016 @ 14:18:39 #9
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_162975395
Zag dat het terrein al om 15.00u opengaat. Ik neem aan dat er weer een voorste vak aanwezig zal zijn... Iemand een idee hoe vroeg je ongeveer aanwezig moet zijn om daar in te komen?
(Vorige keer in Goffert was ik een uur voor opening en lukte het makkelijk namelijk)
pi_162975436
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:20 schreef Luni het volgende:
The Boss is backspace gesignaleerd op Pinkpop bij Paul McCartney
Nog iets gespeeld?
Of alleen gechilled?
pi_162975458
Ik geloof niks....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 13 juni 2016 @ 14:45:47 #12
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162976118
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:18 schreef Hawkeye het volgende:
Zag dat het terrein al om 15.00u opengaat. Ik neem aan dat er weer een voorste vak aanwezig zal zijn... Iemand een idee hoe vroeg je ongeveer aanwezig moet zijn om daar in te komen?
(Vorige keer in Goffert was ik een uur voor opening en lukte het makkelijk namelijk)
Ligt er natuurlijk aan hoe ver je in dat voorste vak wilt komen. Voor de eerste paar rijen zal je er uiterlijk morgen vroeg in de ochtend moeten zijn.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162977481
Het zal wel geen zin hebben om een bordje met NYC Serenade te maken of wel? :'(
pi_162977755
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:39 schreef Remy669 het volgende:
Het zal wel geen zin hebben om een bordje met NYC Serenade te maken of wel? :'(
Niet geschoten is altijd mis! Beter dan dat bordje van No Surrender bij der vorige show...Die speelt hij namelijk bijna altijd zonder bordje. Denk sws wel dat hij NYCS in deze Europese leg gaat spelen, alleen waar is nog even afwachten.
Zou fantastisch zijn :) Maar ik neem ook genoegen met Kitty's Back ;)
pi_162977944
Kitty of NYCS en mijn concert is sowieso al geslaagd :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 13 juni 2016 @ 16:37:50 #16
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162978807
Ook leuk trouwens. Paar jaar terug in het Goffertpark ging ik later op de dag naar het optreden toe met één van m'n beste vrienden. Hadden na het concert beide het gevoel dat we het volgende concert wat meer vooraan moesten staan. Het plan was dus geboren om er morgen vroeg op de dag naartoe te gaan.

Net voor de kaartverkoop begon gaven zijn broertje en moeder aan ook mee te willen aan Springsteen. Had hij dus kenbaar gemaakt met mij het plan te hebben voor goede plekken te gaan, was helemaal geen probleem. Nu hebben die moeder en dat broertje een gigantische ruzie met hem gemaakt dat hij ze in de steek laat als hij niet met ze gaat. Gevolg: nu de keuze tussen alleen gaan en voor een mooie plek gaan of met een moeder en een broertje gaan staan.

Wat een kutzooi :{w (overigens de keuze gemaakt om dan maar alleen te gaan, krijg alleen maar spijt als ik dat niet doe).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162978989
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:37 schreef Keyos het volgende:
Ook leuk trouwens. Paar jaar terug in het Goffertpark ging ik later op de dag naar het optreden toe met één van m'n beste vrienden. Hadden na het concert beide het gevoel dat we het volgende concert wat meer vooraan moesten staan. Het plan was dus geboren om er morgen vroeg op de dag naartoe te gaan.

Net voor de kaartverkoop begon gaven zijn broertje en moeder aan ook mee te willen aan Springsteen. Had hij dus kenbaar gemaakt met mij het plan te hebben voor goede plekken te gaan, was helemaal geen probleem. Nu hebben die moeder en dat broertje een gigantische ruzie met hem gemaakt dat hij ze in de steek laat als hij niet met ze gaat. Gevolg: nu de keuze tussen alleen gaan en voor een mooie plek gaan of met een moeder en een broertje gaan staan.

Wat een kutzooi :{w (overigens de keuze gemaakt om dan maar alleen te gaan, krijg alleen maar spijt als ik dat niet doe).
Lekker kut ja...
Ik ging in Nijmegen met een goede vriend van me mee die het concert aan z'n ouders cadeau had gedaan voor hun trouwdag.Hij vroeg of ik zin had om mee te gaan want hij wilde graag vooraan staan. Z'n ouders vonden het allemaal wel prima, zij gezellig met z'n 2en achterin op het gras zitten en wij in het voorvak! :)
  maandag 13 juni 2016 @ 16:46:10 #18
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162979059
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:44 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Lekker kut ja...
Ik ging in Nijmegen met een goede vriend van me mee die het concert aan z'n ouders cadeau had gedaan voor hun trouwdag.Hij vroeg of ik zin had om mee te gaan want hij wilde graag vooraan staan. Z'n ouders vonden het allemaal wel prima, zij gezellig met z'n 2en achterin op het gras zitten en wij in het voorvak! :)
Dat was dus ook mijn redenatie. Dat broertje en die moeder kunnen ook gewoon samen later op de dag komen. Is het concert voor iedereen leuk. Nu moet die jongen met de pest in z'n lijf mee omdat zij ervoor zorgen dat hij nooit meer een goede keuze kan maken. Nu laat hij mij soort van in de steek.

Niet dat het alleen niet leuk kan zijn, maar het dood de tijd wel makkelijker met 2.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162979117
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:37 schreef Keyos het volgende:
Ook leuk trouwens. Paar jaar terug in het Goffertpark ging ik later op de dag naar het optreden toe met één van m'n beste vrienden. Hadden na het concert beide het gevoel dat we het volgende concert wat meer vooraan moesten staan. Het plan was dus geboren om er morgen vroeg op de dag naartoe te gaan.

Net voor de kaartverkoop begon gaven zijn broertje en moeder aan ook mee te willen aan Springsteen. Had hij dus kenbaar gemaakt met mij het plan te hebben voor goede plekken te gaan, was helemaal geen probleem. Nu hebben die moeder en dat broertje een gigantische ruzie met hem gemaakt dat hij ze in de steek laat als hij niet met ze gaat. Gevolg: nu de keuze tussen alleen gaan en voor een mooie plek gaan of met een moeder en een broertje gaan staan.

Wat een kutzooi :{w (overigens de keuze gemaakt om dan maar alleen te gaan, krijg alleen maar spijt als ik dat niet doe).
_O-
:')
Kansloos zeg....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 13 juni 2016 @ 16:49:35 #20
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162979174
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-
:')
Kansloos zeg....
Die gaat dit dus ook niet meer doen met familieleden. Ik had hem ook nog zo benadrukt dat hij het ondubbelzinnig kenbaar moet maken bij het moment van de kaartverkoop wat zijn plan is. Heeft hij blijkbaar niet genoeg gedaan.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162979213
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:49 schreef Keyos het volgende:

[..]

Die gaat dit dus ook niet meer doen met familieleden. Ik had hem ook nog zo benadrukt dat hij het ondubbelzinnig kenbaar moet maken bij het moment van de kaartverkoop wat zijn plan is. Heeft hij blijkbaar niet genoeg gedaan.
Hoe zielig ben je dan als ouder, je wilt als ouder mee maar eist dan dat je zoon, die gigantische fan is, met jou achterin gaat zitten omdat je zelf niet de hele middag kan staan. Echt, wauw.
  maandag 13 juni 2016 @ 17:01:41 #22
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162979496
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:50 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Hoe zielig ben je dan als ouder, je wilt als ouder mee maar eist dan dat je zoon, die gigantische fan is, met jou achterin gaat zitten omdat je zelf niet de hele middag kan staan. Echt, wauw.
En dat broertje was gelijk onaanspreekbaar en ging klagen met: "Je wilt helemaal niet dat ik meega", terwijl dat helemaal niet zo is :N.

Maarja, ondanks deze kutsituatie er gewoon een leuke dag van maken. Het zal vast wel leuk worden met de fans en zal vast en zeker niet de enige persoon zijn die alleen is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162982011
Wellicht nog n parkeertip, Qpark Laakhaven :)
  maandag 13 juni 2016 @ 21:04:01 #24
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_162987004
Ik kijk het nog even aan hoe ik mij morgenochtend voel, maar ik denk dat ik m'n kaartje wil verkopen. Hoofd staat op springen... Zomergriepje ben ik bang.

Dus wie m'n kaartje tegen kostprijs over wil nemen, stuur maar een Pm.
pi_162997119
*O* *O* *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:19:34 #26
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_162997964
Feest *O* hopelijk blijft het een beetje droog vanavond *O*
.
pi_162998098
In de avond opklaringen vanuit het westen..

Laten we hopen dat "in de avond" vanaf 19.00 is ofzo :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_162998105
Regen of geen regen, ik ga naar Bruce Springsteen O+
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:57:21 #29
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162998642
Zo, even 'avondeten' om 10:00 om klaar te zijn voor de volgende rowcall ;). Het is gelukt om een nummer te krijgen gelukkig, was gisterenavond nog naar Den Haag gegaan.

Iedereen die er vanavond ook bij is: laten we er allemaal een onvergetelijke avond van maken!
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163000372

Trekt u allen wel goede schoenen aan :)
pi_163001088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:10 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[ afbeelding ]
Trekt u allen wel goede schoenen aan :)
Mag hopen dat ze nog snippers gaan strooien..........
pi_163006937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:36 schreef Luni het volgende:

[..]

Mag hopen dat ze nog snippers gaan strooien..........
Ziet erger op de foto uit dan wat 't is...

Helaas niet in t 1ste vak, wel mooi plekje aan t hek
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juni 2016 @ 15:56:02 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163007845
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:17 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Ziet erger op de foto uit dan wat 't is...

Helaas niet in t 1ste vak, wel mooi plekje aan t hek
Dit :P

Stuk beter dan eerst gedacht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:57:33 #35
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163007881


Het is hier prima toeven. Kost je tijd maar dan heb je ook wat.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:00:45 #36
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163007956
Toch nog 1e vak... :)
Man, man wat was dat slecht geregeld... Vooraf al bandjes uitdelen, zo onhandig.
pi_163008018
In de file :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juni 2016 @ 16:05:36 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163008065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:00 schreef Hawkeye het volgende:
Toch nog 1e vak... :)
Man, man wat was dat slecht geregeld... Vooraf al bandjes uitdelen, zo onhandig.
Hoe werkt zoiets normaal dan? En kun je daar ook lekker tegen een hek leunen? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163009726
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit :P

Stuk beter dan eerst gedacht.
Oeh, sta je rechts of links? :P
pi_163013824
Heeft het nog zin om gewoon in de straat ervoor te gaan luisteren?
pi_163013867
Veel plezier aldaar!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:10:56 #42
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163021195
Uitstekend concert! Bruce in topvorm, Jungleland en het weer was ook prima! :)
pi_163021908
Zeer vet _O_ maakt mijn vorige deceptie meer dan goed. _O_ veel favorieten gespeeld :D Maar dat geluid :X wat slecht zeg....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:44:03 #44
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_163022003
Mijzelf volgepropt met ibu en paracetamol en gewoon gaan rocken. Man, wat was het mooi!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 00:30:42 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163022808
Geluid was kut, steeds gepiep :')

Show zelf was echt heel gaaf _O_

Tijdens Jersey Girl stond een jongedame achter me echt gigantisch te huilen terwijl ze tegen haar man/vader/vriend kroop :o ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163023051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:00 schreef Hawkeye het volgende:
Toch nog 1e vak... :)
Man, man wat was dat slecht geregeld... Vooraf al bandjes uitdelen, zo onhandig.
Ja, dat was dat Roll/Row Call gebeuren door de die-hard fans verzorgd en de security van Bruce werkt daar gewoon aan mee.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_163023130
Ik vond het concert overigens magistraal. Zette om 15:55u mijn computer uit op het werk en stond koud 10 minuten later in de rij voor de pit. 45 minuten gestaan, geen beweging in te krijgen. Opgegeven, muntjes gaan halen en biertje en frietje gepakt. Het veld ingeschoven en een mooi uitzicht ... op de schermen :-)

Geluid woei soms een beetje weg (of de boxen bewogen op de wind). Ben geen die-hard fan, maar begreep al dat we een hele stoere en bijzondere setlist gehoord en gezien hebben. Die Bruce en de E-streetband hebben echt een tomeloze energie. Wat gaaf.

Mijn hoogtepunten: Jersey Girl. Jungleland, 10th Avenue Freeze Out en eigenlijk alles.

Mindere punten: stalpoten na 8 uur staan, dronken jochies die veel kabaal maakten en de continue volksverhuizingen van mensen het veld op en af. Heel vervelend. Blijf staan waar je staat! Ook die bierhelers die hun vrienden niet terug konden vinden. Dat maak je toch in de Ziggo of HMH niet mee op die manier.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_163023676
Geluid slecht? Ik vond het geluid juist fenomenaal! Lekker hard zodat al die Bonnie StClaires om mij heen er niet bovenuit konden komen én deden ze het wel zoals bij Racing en Jungleland kregen ze wel van omstanders te horen dat ze stil moesten zijn.
Small Things verving Ties, daarnaast nog Jersey Girl wat echt een unicum is en ook nog eens Racing EN Jungleland in 1 set. Het was ook goed te merken dat het laatste optreden van Bruce 9 dagen geleden is. Wat was hij goed bij stem! Het viel me ook op dat heel veel publiek om mij heen de teksten kenden en heel veel meezong!
Van 1 tot 12 op mijn benen gestaan maar het was het waard! PinkPop was wel aardig in 2012, Nijmegen was al een stuk beter in 2013 maar dit was ook daar gewoon weer de overtreffende trap van!

Geen Stolen Car, Wreck on the Highway of Drive All Night maar wel heel veel ander goeds!

Op naar 9 juli!
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:56:39 #49
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163023819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:50 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ja, dat was dat Roll/Row Call gebeuren door de die-hard fans verzorgd en de security van Bruce werkt daar gewoon aan mee.
Yep, zelf ook via dat systeem in het voorste vak gekomen. Ik hoorde dat het een gigantische chaos was met binnenkomen door kapotte scanners e.d, bewijst maar weer dat zo'n systeem (doch niet perfect), de minst slechte wijze is om mensen in een vak te krijgen.

Er waren tot deze ochtend 08:00 mogelijkheden om op zeker in dat vak te komen, dan moet je er gewoon vroeg bij zijn.

Over het concert: het was echt fenomenaal. Avond kon voor mij door Jungleland en Racing in the Street niet meer kapot. Dat je dan ook nog een ultra-zeldzame veelgewilde versie Jersey Girl hoort is dan heel mooi meegenomen (ook al is het niet één van mijn favorites).

Volgende keer dat ik hem maar zie maar eens een bordje meenemen voor Prove it All Night 1978 versie, die staat nu wel op nr 1 op mijn verlanglijst.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 15 juni 2016 @ 02:33:30 #50
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_163024056
Pfff wat een optreden! Wist niet echt wat ik er van moest verwachten. Maar opeens hoort Bruce ook bij mij bij een van de grootste artiesten die Amerika ooit voort gebracht heeft! Hulde! Wat een artiest!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_163024157
Geluid was erg slecht aan de rechterkant, tenenkrommend op momenten zelfs :X De show zelf was natuurlijk briljant, maar hoe kan dat ook anders met The Boss _O_
  woensdag 15 juni 2016 @ 03:11:35 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163024163
Leuk concert, echter de geluidskwaliteit was erbarmelijk. om nog maar niet te spreken over de aan en afvoer...schandalig.
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2016 @ 07:40:30 #53
842 Zorro
Z
pi_163024717
Wat ben ik blij dat ik mijn kaarten heb verkocht als ik die setlist zie. Ik zei al eerder, ik ging voor The River, bij de aankondiging was het de tour waar dat geheel gespeeld zou worden. Nou ik zie het. In Amerika ja. Hier niet. Toen het volgens de setlists langzaam minder werd heb ik mijn kaarten verkocht. Nu zie ik dat hij welgelteld 5 ( :') ) nummers gedaan heeft.

Ik hoop dat iedereen veel plezier gehad heeft, maar ik ben blij dat ik thuisgebleven ben. Kondig het dan zo niet aan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_163024826
Geluid was rechts in het midden idd ruk, ff een paar meter naar achteren zodat je net achter die rij boxen kwam en het geluid was perfect.

Waanzinnig concert! Die man staat dus echt gewoon bovenaan de foodchain.

Maar wat was er mis met aan en afvoer? Bedoel je van mensen? Vond ik juist prima geregeld, zeker op CS.
pi_163025213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 03:11 schreef leolinedance het volgende:
Leuk concert, echter de geluidskwaliteit was erbarmelijk. om nog maar niet te spreken over de aan en afvoer...schandalig.
Waar moest je heen?

Ik zat om kwart voor 12 in een vrijwel lege trein richting het zuiden. Ok, ik ben de rij bij het station voorbij gewandeld en met de tram naar een ander Haags station (Laan van NOI) gegaan en daar in gestapt. Ging prima. Crowdcontroltechnisch is het Malieveld natuurlijk inderdaad een ramp om te ontsluiten.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:52:23 #56
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163025516
Ik vond het beter geregeld dan het Goffertpark iig logistiek, dat vind ik altijd zo'n gigantische ramp. Heb niets te klagen over het wegkomen uit Den Haag. In een half uur zat ik in een trein naar Rofterdam.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163025577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:43 schreef Jumpstone het volgende:
Geluid slecht? Ik vond het geluid juist fenomenaal! Lekker hard zodat al die Bonnie StClaires om mij heen er niet bovenuit konden komen én deden ze het wel zoals bij Racing en Jungleland kregen ze wel van omstanders te horen dat ze stil moesten zijn.
Small Things verving Ties, daarnaast nog Jersey Girl wat echt een unicum is en ook nog eens Racing EN Jungleland in 1 set. Het was ook goed te merken dat het laatste optreden van Bruce 9 dagen geleden is. Wat was hij goed bij stem! Het viel me ook op dat heel veel publiek om mij heen de teksten kenden en heel veel meezong!
Van 1 tot 12 op mijn benen gestaan maar het was het waard! PinkPop was wel aardig in 2012, Nijmegen was al een stuk beter in 2013 maar dit was ook daar gewoon weer de overtreffende trap van!

Geen Stolen Car, Wreck on the Highway of Drive All Night maar wel heel veel ander goeds!

Op naar 9 juli!
Zal in de pit wel beter geweest zijn! Maar verderop echt waardeloos, zeker in het begin (waar ik de band er ook nog niet lekker in vond zitten...) Leek door de wind te zijn maar ook aan het eind nog niet perfect...maar vooral storend bij harde nummers, en dat zijn sowieso minder mijn favos :)

Met Racing, jungleland sowieso een topavond ja :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163025580
quote:
Kondig het dan zo niet aan.
Je weet dat bijna elke artiest zijn of haar tour vernoemt naar het laatste album wat ze uitgebracht hebben? Dat wil niet zeggen dat ze er alles van spelen. Ik ben met het je eens dat 5 nummers erg weinig is maar we hebben er veel moois voor terug gekregen én de sfeer, samen met het weer, was perfect!
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:32:49 #59
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_163026146
Was weer fantastisch, wat een held *O*
.
pi_163026215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:39 schreef Norrage het volgende:
Zeer vet _O_ maakt mijn vorige deceptie meer dan goed. _O_ veel favorieten gespeeld :D Maar dat geluid :X wat slecht zeg....
Vooral het de 1e 3 kwartier was het geluid slecht, heel schel, maar wat was het weer een top concert!
pi_163026378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 03:11 schreef leolinedance het volgende:
om nog maar niet te spreken over de aan en afvoer...schandalig.
Tja wat wil je als er 65.000 man van 1 veld af wil en zo'n beetje allemaal dezelfde kant op. in Nijmegen heb ik ik weet niet hoe lang op zo'n pendelbus staan wachten, dat was drama.
pi_163026456
Jungleland :D
Heerlijk feestje in het voorvak gister :)
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2016 @ 10:06:02 #63
842 Zorro
Z
pi_163026683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:55 schreef Jumpstone het volgende:

[..]

Je weet dat bijna elke artiest zijn of haar tour vernoemt naar het laatste album wat ze uitgebracht hebben? Dat wil niet zeggen dat ze er alles van spelen. Ik ben met het je eens dat 5 nummers erg weinig is maar we hebben er veel moois voor terug gekregen én de sfeer, samen met het weer, was perfect!
Bij nieuwe albums heb je helemaal gelijk. Dit was echter een speciale tour, in de USA heeft ie dat ook op die manier gespeeld. Dat was hier ook de bedoeling, of in elk geval is het op die manier gebracht.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:15:05 #64
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_163026841
Ik hoop zo dat hij Jungleland speelt op Werchter.. Van mijn favoriete nummers de enige die ik nog niet live heb gezien.. Heb er alleen een hard hoofd in omdat het meer een festival is natuurlijk.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 11:03:54 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163027811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:43 schreef Jumpstone het volgende:
én deden ze het wel zoals bij Racing en Jungleland kregen ze wel van omstanders te horen dat ze stil moesten zijn.

Dit is wel een beetje treurig eigenlijk _O-

En over het geluid: als je bij elke beetje hardere uithaal allerlei piepen uit de speakers hoort komen is er toch iets niet helemaal in orde met de techniek.

Tot slot: wat is er bijzonder aan dat hij Jersey Girl speelde? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163027840
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:06 schreef Zorro het volgende:

[..]

Bij nieuwe albums heb je helemaal gelijk. Dit was echter een speciale tour, in de USA heeft ie dat ook op die manier gespeeld. Dat was hier ook de bedoeling, of in elk geval is het op die manier gebracht.
Maar ben je nu Bruce fan, of alleen maar fan van dat ene album ? In het eerste geval heb je een heel mooi concert gemist. In het tweede geval kan ik het niet zo goed snappen eerlijk gezegd, maar zal wel aan mij liggen. Ikzelf ben geen echte fan, maar heb er zeker geen spijt van gehad, om dit te mogen meemaken.

Het wat wiegende blok van de speakers, was af en toe wel irritant inderdaad. Maar waar wij stonden was het voor de rest super !
For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
pi_163027895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje treurig eigenlijk _O-

En over het geluid: als je bij elke beetje hardere uithaal allerlei piepen uit de speakers hoort komen is er toch iets niet helemaal in orde met de techniek.

Tot slot: wat is er bijzonder aan dat hij Jersey Girl speelde? :o
Gewoon zeldzaam nummer! Sowieso bijzonder :)

En ik vond het ook jammer dat ie The River niet spelen. Niet omdat het mijn favoriete album is (integendeel....) maar omdat ie dan meer nummers speelt als Jersey Girl die hij anders nooit speelt. Nu was het gewoon een greatest hits show :) Ach, je hoort mij er niet over klagen. Maar als je elke tour gaat wil je denk ik stiekem toch elke keer weer een unieke show. Uniek was het gisteren niet echt...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 11:10:25 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163027979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:50 schreef Hypo666crisy het volgende:
Geluid was rechts in het midden idd ruk, ff een paar meter naar achteren zodat je net achter die rij boxen kwam en het geluid was perfect.

Waanzinnig concert! Die man staat dus echt gewoon bovenaan de foodchain.

Maar wat was er mis met aan en afvoer? Bedoel je van mensen? Vond ik juist prima geregeld, zeker op CS.
Aan- en afvoer was nagenoeg perfect ja :o

Wij stonden grofweg naast het scherm voor het podium (zie spoiler) en konden eigenlijk gewoon in één streep doorlopen naar ons perron op Den Haag CS. Meer dan de helft van de weg ging zelfs in prima looptempo, alleen halverwege het veld was het een minuutje schuifelen en het stuk langs het water richting CS ook, maar ook dat viel echt alles mee.

23:00 weggelopen vanaf onze plek (nou ja, na het laatste nummer) en 50 minuten later reden we vanaf station Ypenburg de snelweg op ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163028008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Aan- en afvoer was nagenoeg perfect ja :o

Wij stonden grofweg naast het scherm voor het podium (zie spoiler) en konden eigenlijk gewoon in één streep doorlopen naar ons perron op Den Haag CS. Meer dan de helft van de weg ging zelfs in prima looptempo, alleen halverwege het veld was het een minuutje schuifelen en het stuk langs het water richting CS ook, maar ook dat viel echt alles mee.

23:00 weggelopen vanaf onze plek (nou ja, na het laatste nummer) en 50 minuten later reden we vanaf station Ypenburg de snelweg op ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gingen wat later weg en het stond helemaal vast. Maar niet echt probleem hoor, het is sowieso al zeer relaxed dat station op loopafstand is. Als je dan nog met bussen moet is echt verschrikkelijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 11:15:17 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163028069
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

Gewoon zeldzaam nummer! Sowieso bijzonder :)

En ik vond het ook jammer dat ie The River niet spelen. Niet omdat het mijn favoriete album is (integendeel....) maar omdat ie dan meer nummers speelt als Jersey Girl die hij anders nooit speelt. Nu was het gewoon een greatest hits show :) Ach, je hoort mij er niet over klagen. Maar als je elke tour gaat wil je denk ik stiekem toch elke keer weer een unieke show. Uniek was het gisteren niet echt...
Ah ok, wist niet dat hij Jersey Girl nauwelijks speelt, ik dacht juist dat hij dat ook gewoon vrij vaak speelde :@

Ik ben in elk geval erg blij met wat hij gisteren allemaal speelde, ik kende toch al gauw driekwart van de nummers en dat is leuker dan allemaal zeldzame nummers die je niet kent :+ (JG kende ik wel natuurlijk)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2016 @ 11:28:02 #71
842 Zorro
Z
pi_163028355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:05 schreef ginod het volgende:

[..]

Maar ben je nu Bruce fan, of alleen maar fan van dat ene album ? In het eerste geval heb je een heel mooi concert gemist. In het tweede geval kan ik het niet zo goed snappen eerlijk gezegd, maar zal wel aan mij liggen. Ikzelf ben geen echte fan, maar heb er zeker geen spijt van gehad, om dit te mogen meemaken.

Het wat wiegende blok van de speakers, was af en toe wel irritant inderdaad. Maar waar wij stonden was het voor de rest super !
Geen echte Bruce fan, wel liefhebber van zijn muziek. The River is echter altijd mijn favo album geweest en toen dat werd aangekondigd als tour wilde ik dat daarom wel zien. Vandaar mijn reactie toen ik zag dat het na de USA in die vorm niet meer doorging.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_163028420
Gisteren ook naar zijn concert geweest en het was natuurlijk super, maar hoor nu minder met mijn linkeroor. Lijkt alsof hij dicht zit, maar als ik mijn oren probeer te klaren komt hier geen verandering in.
pi_163028479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Aan- en afvoer was nagenoeg perfect ja :o

Wij stonden grofweg naast het scherm voor het podium (zie spoiler) en konden eigenlijk gewoon in één streep doorlopen naar ons perron op Den Haag CS. Meer dan de helft van de weg ging zelfs in prima looptempo, alleen halverwege het veld was het een minuutje schuifelen en het stuk langs het water richting CS ook, maar ook dat viel echt alles mee.

23:00 weggelopen vanaf onze plek (nou ja, na het laatste nummer) en 50 minuten later reden we vanaf station Ypenburg de snelweg op ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, ik zie mezelf op de foto haha. En idd, de de afvoer viel reuze mee. Hiertzelfde verhaal. Zat om 0.00 in de auto op Ypenburg. Had veel erger verwacht. Was nog even spannend bij de trein, maar voorste gedeelte was uiteindelijk nog leeg.haha
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 11:44:34 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163028679
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:34 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Nice, ik zie mezelf op de foto haha.
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163028685
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:28 schreef Zorro het volgende:

[..]

Geen echte Bruce fan, wel liefhebber van zijn muziek. The River is echter altijd mijn favo album geweest en toen dat werd aangekondigd als tour wilde ik dat daarom wel zien. Vandaar mijn reactie toen ik zag dat het na de USA in die vorm niet meer doorging.
Dan is dat jammer inderdaad, maar ondanks dat had je ook een mooi concert meegemaakt denk ik.
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:48:40 #76
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163028751
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:28 schreef Zorro het volgende:

[..]

...The River is echter altijd mijn favo album geweest en toen dat werd aangekondigd als tour wilde ik dat daarom wel zien. Vandaar mijn reactie toen ik zag dat het na de USA in die vorm niet meer doorging.
Tja, ik had The River ook graag in zijn geheel gehoord. Ik denk dat het een afweging is die Bruce moet maken tussen die-hard fans en 'casual' fans die graag een greatest hits show zien.

Ik vond het bijvoorbeeld geweldig dat hij in het Goffert het Darkness album integraal speelde, maar ik merkte om me heen dat het voor velen één groot bier-haal moment was ;)
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:51:35 #77
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163028806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:30 schreef DoNotPanic het volgende:
Gisteren ook naar zijn concert geweest en het was natuurlijk super, maar hoor nu minder met mijn linkeroor. Lijkt alsof hij dicht zit, maar als ik mijn oren probeer te klaren komt hier geen verandering in.
Dat klinkt helaas toch als een lichte gehoorbeschadiging... Geen doppen ingehad? Het zal na een tijdje wel weggaan, maar echt goed is het niet voor je gehoor.

Het geluid in het voorvak was overigens prima, maar wel hárd!
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:29 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163029059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 03:11 schreef leolinedance het volgende:
Leuk concert, echter de geluidskwaliteit was erbarmelijk. om nog maar niet te spreken over de aan en afvoer...schandalig.
:? Het ging juist hartstikke soepel!
En de geluidskwaliteit: die was in het begin niet optimaal maar het werd snel en goed bijgesteld.

Heb daar eigenlijk alleen maar blije mensen gezien en gloei zelf ook nog helemaal na van een topconcert. Jammer dat het jou wat minder beviel allemaal.

Recensies:

Volkskrant ***** Springsteen is memorabel, liefdevol, spectaculair, elke keer opnieuw
AD ***** Springsteen is live-attractie van zeldzaam niveau
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_163029226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:51 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Dat klinkt helaas toch als een lichte gehoorbeschadiging... Geen doppen ingehad? Het zal na een tijdje wel weggaan, maar echt goed is het niet voor je gehoor.

Het geluid in het voorvak was overigens prima, maar wel hárd!
Geen doppen ingehad nee, misschien toch wel slim geweest omdat ik dicht tegen de boxen aanzat. Het geluid in het eerste voorvak was erg hard ja. Aan te raden om even naar de dokter te gaan?
pi_163029339
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:08 schreef DoNotPanic het volgende:

[..]

Geen doppen ingehad nee, misschien toch wel slim geweest omdat ik dicht tegen de boxen aanzat. Het geluid in het eerste voorvak was erg hard ja. Aan te raden om even naar de dokter te gaan?
Die kan er ook niet gek veel aan doen denk ik. Als het over een week nog zo is zou ik er eens heen gaan. Tijd terug te dicht bij een box gestaan en toen een week lang een piep in mijn oor gehad. Sindsdien draag ik oordoppen bij concerten. Dus ik zou je aanraden oordoppen aan te schaffen voor de toekomst. :)
pi_163029452
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:13 schreef Operc het volgende:

[..]

Die kan er ook niet gek veel aan doen denk ik. Als het over een week nog zo is zou ik er eens heen gaan. Tijd terug te dicht bij een box gestaan en toen een week lang een piep in mijn oor gehad. Sindsdien draag ik oordoppen bij concerten. Dus ik zou je aanraden oordoppen aan te schaffen voor de toekomst. :)
Wij gaan eigenlijk nooit naar concerten, alleen naar Bruce. Maar als hij ooit nog eens naar Nederland komt zal ik zeker oordoppen indoen. Verder geen last van een piep of een suis, ik hoor gewoon minder. Ik zal het nog even afwachten, bedankt voor de reactie.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:22:41 #82
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163029648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:48 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Tja, ik had The River ook graag in zijn geheel gehoord. Ik denk dat het een afweging is die Bruce moet maken tussen die-hard fans en 'casual' fans die graag een greatest hits show zien.

Ik vond het bijvoorbeeld geweldig dat hij in het Goffert het Darkness album integraal speelde, maar ik merkte om me heen dat het voor velen één groot bier-haal moment was ;)
Al vond ik de show van gisteren verre van een 'greatest hits' show. Zaten grotendeels nummers bij die je niet zou moeten kennen van de radio. En gelukkig maar, heb juist een stuk minder met zijn hits, en meer met een Racing, Jungleland, Prove It All Night etc. Born in the USA mag van mij ook wel wegblijven.

Hungry Heart en Waiting on a Sunny day mogen van mij wel any day wegblijven, verschrikkelijk xD.

En inderdaad, toch wel jammer dat er zo weinig nummers van The River werden gespeeld. Ik had The Ties That Bind eigenlijk als een zekerheid staan (speelt hij al bijna heel z'n tour) en speelde hem ook in de soundcheck eerder op de dag. Drive All Night of Point Blank was ook mooi geweest. Maar alsnog hebben we niets te klagen gehad.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163029810
Ties That Bind werd verruilt met From Small Things, vandaar dat je die nu hebt moeten missen. Ik vind ze allebei prima om te krijgen :)
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:29:52 #84
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163029827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:22 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hungry Heart en Waiting on a Sunny day mogen van mij wel any day wegblijven, verschrikkelijk xD.

... Drive All Night of Point Blank was ook mooi geweest. Maar alsnog hebben we niets te klagen gehad.
Haha, Sunny Day ben ik inderdaad ook wel klaar mee... Doe dan maar elk concert Racing en Jungleland; prachtig ^O^
pi_163029881
Ik hoopte zoooo op Drive All Night... en toen kwam Jungleland. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:32:29 #86
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163029900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:28 schreef Jumpstone het volgende:
Ties That Bind werd verruilt met From Small Things, vandaar dat je die nu hebt moeten missen. Ik vind ze allebei prima om te krijgen :)
Ah vandaar. Had dan toch liever Ties that Bind gehad (dan schroef ik altijd de cd op max door de speaker met die intro, heerlijk) maar je kunt niet iedereen blij maken met elk nummer. Waarschijnlijk zou meer dan de helft van het veld niet blij zijn als hij mijn 33 favoriete nummers zou spelen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:34:45 #87
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163029950
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:16 schreef DoNotPanic het volgende:

[..]

... Verder geen last van een piep of een suis, ik hoor gewoon minder. Ik zal het nog even afwachten,
Dan verwacht ik dat het vanzelf verbetert. Ik heb dat ook weleens gehad; later een gehoortest gedaan en gelukkig niks aan overgehouden. Maar ben sindsdien wel voorzichtiger geworden; altijd doppen dus :Y
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:36:32 #88
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163030000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:34 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Dan verwacht ik dat het vanzelf verbetert. Ik heb dat ook weleens gehad; later een gehoortest gedaan en gelukkig niks aan overgehouden. Maar ben sindsdien wel voorzichtiger geworden; altijd doppen dus :Y
Ik ga ze zelf denk ik ook maar eens kopen. Bij Hans Zimmer paar weken terug deed het geluid gewoon pijn aan de oren (had ik nog nooit last van gehad, mensen voor me deden al vingers in de oren) en ben al slechthorend aan één oor. Ben altijd koppig met dit soort dingen en denk altijd maar van 'ah joh, komt wel goed', maar als mijn goede oor achteruit gaat zit ik met een probleem.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163030119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:34 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Dan verwacht ik dat het vanzelf verbetert. Ik heb dat ook weleens gehad; later een gehoortest gedaan en gelukkig niks aan overgehouden. Maar ben sindsdien wel voorzichtiger geworden; altijd doppen dus :Y
Hierdoor ga ik ook nooit meer naar een concert zonder doppen. Het was een geweldig concert maar het geluid stond toch wel erg hard vond ik, vooral als je in het eerste vak stond.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:42:16 #90
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163030156
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:41 schreef DoNotPanic het volgende:

[..]

Hierdoor ga ik ook nooit meer naar een concert zonder doppen. Het was een geweldig concert maar het geluid stond toch wel erg hard vond ik, vooral als je in het eerste vak stond.
Ah had ik niet zo'n last van eerlijk gezegd, kon in sommige nummers de stem van Springsteen juist wat minder horen ten opzichte van de muziek.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163030499
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hoopte zoooo op Drive All Night... en toen kwam Jungleland. O+.
D&D O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163032422
Was wel blij met My City of Ruins, mijn favorite van The Rising.
pi_163032915
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:06 schreef Zorro het volgende:

[..]

Bij nieuwe albums heb je helemaal gelijk. Dit was echter een speciale tour, in de USA heeft ie dat ook op die manier gespeeld. Dat was hier ook de bedoeling, of in elk geval is het op die manier gebracht.
Het is zo gebracht toen de kaartverkoop begon ja. De baas zelf besliste anders halverwege. Je klinkt alsof je hem dat persoonlijk kwalijk neemt :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:47 #94
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_163034172
De recensie van OOR is er inmiddels ook;

http://oor.nl/share/concert/3076
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:44:02 #95
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_163034402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:29 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Haha, Sunny Day ben ik inderdaad ook wel klaar mee... Doe dan maar elk concert Racing en Jungleland; prachtig ^O^
Sunny Day _O_
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:45:42 #96
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163034474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:44 schreef satecl het volgende:

[..]

Sunny Day _O_
Ook een fan van Hungry Heart dan zeker?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:46:43 #97
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_163034519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:45 schreef Keyos het volgende:
Hungry Heart
Neuh, ik ben ook niet een die hard Bruce fan(vanaf gisteravond wel een beetje). Misschien dat ik daarom fan ben van Sunny Day ;)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:52:34 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163034666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:25 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Waar moest je heen?

Ik zat om kwart voor 12 in een vrijwel lege trein richting het zuiden. Ok, ik ben de rij bij het station voorbij gewandeld en met de tram naar een ander Haags station (Laan van NOI) gegaan en daar in gestapt. Ging prima. Crowdcontroltechnisch is het Malieveld natuurlijk inderdaad een ramp om te ontsluiten.
Richting de parkeerplaats bij Megastores ofzo. Echt wat een drukte niet normaal. toen ik na 1,5 uur ellende tegen een hek ging pissen stond er wel binnen 1 minuut een politieagent :')

Heenweg ook dramatisch trouwens. 3,5 uur over gedaan vanuit Eindhoven.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 15:55:55 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163034763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:45 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ook een fan van Hungry Heart dan zeker?
Heerlijk nummer en blij dat hij die speelde gisteren *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:57:56 #100
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163034812
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Richting de parkeerplaats bij Megastores ofzo. Echt wat een drukte niet normaal. toen ik na 1,5 uur ellende tegen een hek ging pissen stond er wel binnen 1 minuut een politieagent :')

Heenweg ook dramatisch trouwens. 3,5 uur over gedaan vanuit Eindhoven.
Ook haast altijd beter ergens buiten Den Haag op een treinroute die tot laat doorgaat te parkeren (Dordrecht bijv). Heb je dat gedoe niet.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:58:58 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163034838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:01 schreef Gert het volgende:

[..]

:? Het ging juist hartstikke soepel!
Voor jou misschien wel. Met de auto en tram was het een grote chaos. 14.30 vertrokken, 18.45 binnen en om 3.00 uur thuis.

quote:
En de geluidskwaliteit: die was in het begin niet optimaal maar het werd snel en goed bijgesteld.

Heb daar eigenlijk alleen maar blije mensen gezien en gloei zelf ook nog helemaal na van een topconcert. Jammer dat het jou wat minder beviel.
Waar wij stonden waren veel meer mensen aan het klagen over het geluid. Wij waren zéker niet de enigen. Ja, het werd wat beter. Maar goed is het nooit geweest. Nu is dat ook heel moeilijk voor zo'n groot buitenconcert, maar dan nog.

hier op Fok zelfs al klachten:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 03:03 schreef Spelvout het volgende:
Geluid was erg slecht aan de rechterkant, tenenkrommend op momenten zelfs :X De show zelf was natuurlijk briljant, maar hoe kan dat ook anders met The Boss _O_
ondanks dat natuurlijk wel een leuke dag gehad :)

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 15-06-2016 16:12:42 ]
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:59:59 #102
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163034861
_O_ Wat een show gisteravond! _O_
_O_ Jungleland _O_
_O_ Jersey Girl _O_

Dat hij maar 5 nummers van The River deed is hem vergeven. Nog altijd is er wat mij betreft geen andere live artiest die zich met een show van Springsteen kan meten. Het viel mij wel op dat dit al de zoveelste Nederlandse show is waar Patti niet bij is. Zou dat een reden hebben?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:04:08 #103
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163034965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:59 schreef Peter88Online het volgende:
_O_ Wat een show gisteravond! _O_
_O_ Jungleland _O_
_O_ Jersey Girl _O_

Dat hij maar 5 nummers van The River deed is hem vergeven. Nog altijd is er wat mij betreft geen andere live artiest die zich met een show van Springsteen kan meten. Het viel mij wel op dat dit al de zoveelste Nederlandse show is waar Patti niet bij is. Zou dat een reden hebben?
Denk gewoon de toevallige timing. Zat een pauze tussen deze en de vorige show en ergens daartussen had de dochter nog een wedstrijd in Europa. Wie weet heeft ze verder niet zoveel meer in Europa voor de tweede helft.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 16:06:42 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163035040
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:51:35 #105
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163036137
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 16:58:04 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163036275
quote:
Zo snel al dingen vergeten :@

Zoals No Surrender, een van mijn absolute favorieten _O_

Because the Night is dan wel niet van hem, ik vond hem weer erg gaaf :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:59:08 #107
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_163036299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Because the Night is dan wel niet van hem, ik vond hem weer erg gaaf :)
Bruce heeft 't natuurlijk wel geschreven ;).
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:59:28 #108
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163036308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:58 schreef heywoodu het volgende:
Because the Night is dan wel niet van hem, ik vond hem weer erg gaaf :)
Deels wel. Hij schreef het, maar gaf het weg aan Patti Smith die er een kleine aanpassing aan deed. Maar ik vind het toch echt een Springsteensong.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juni 2016 @ 17:02:13 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163036367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:59 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Deels wel. Hij schreef het, maar gaf het weg aan Patti Smith die er een kleine aanpassing aan deed. Maar ik vind het toch echt een Springsteensong.
Dat wist ik niet :o

Ik dacht dat hij een van de tig artiesten was die het coverden. Niet dat ik dat erg had gevonden overigens, want het blijft heerlijk :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163038064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat wist ik niet :o

Ik dacht dat hij een van de tig artiesten was die het coverden. Niet dat ik dat erg had gevonden overigens, want het blijft heerlijk :P
Bruce heeft nooit een nummer 1 hit gehad, maar wel 2 nummers zijn op 1 beland die hij geschreven zijn: Blinded by the Light en Fire :) Als ik het goed heb. En Because the Night is ook een van die songs die populairder is door de 'cover' dan zijn eigen versie (die ook nooit op plaat heeft gestaan buiten live/tracks)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163038257
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Bruce heeft nooit een nummer 1 hit gehad, maar wel 2 nummers zijn op 1 beland die hij geschreven zijn: Blinded by the Light en Fire :) Als ik het goed heb. En Because the Night is ook een van die songs die populairder is door de 'cover' dan zijn eigen versie (die ook nooit op plaat heeft gestaan buiten live/tracks)
Inmiddels wel op The Promise toch?
pi_163039471
Wat is eigenlijk die Detroit Medley precies?
Zijn toch geen Bruce nrs of wel?

PS. mocht iemand de setlist op spotify willen hebben... KLIK

[ Bericht 35% gewijzigd door Exterminator op 15-06-2016 19:43:07 ]
pi_163039527
Ooooooooooh, het was prachtig O+

Jersey Girl O+
Racing in the streets O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_163040155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje treurig eigenlijk _O-

En over het geluid: als je bij elke beetje hardere uithaal allerlei piepen uit de speakers hoort komen is er toch iets niet helemaal in orde met de techniek.

Tot slot: wat is er bijzonder aan dat hij Jersey Girl speelde? :o
Jersey Girl werd gisteren pas voor de tweede keer buiten de VS gespeelde. Eerste keer was in 2009 in Wenen.

Iemand noemde het een greatest hits shows, totaal niet mee eens. Natuurlijk zijn er bekendere radionummers gespeeld, maar dat hoort erbij.

Maar met Racing, Jersey Girl, Jungleland, From Small Things, My City of Ruins, Land of Hope and Dreams, Detroit Medley en This Hard Land heb je toch een groot aantal nummers die bij de mensen dien niet zo bekend zijn met the boss toch een groot aantal minder bekende pareltjes.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:44:02 #116
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163042894
Lees net dat minister Stef Blok aanwezig zou zijn geweest in het voorste vak. Heb meer respect voor zo'n "bekend persoon" die er minimaal zijn hele dag voor opoffert om vooraan te komen dan al die BN'ers die constant in de media moeten roepen hoe grote fan ze zijn maar vervolgens van een km afstand op een VIP-deck het concert aanschouwen. Yes: i'm looking at you Ekdom.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:44:27 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163042908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:01 schreef Gert het volgende:

[..]

:? Het ging juist hartstikke soepel!
En de geluidskwaliteit: die was in het begin niet optimaal maar het werd snel en goed bijgesteld.

Heb daar eigenlijk alleen maar blije mensen gezien en gloei zelf ook nog helemaal na van een topconcert. Jammer dat het jou wat minder beviel allemaal.

Recensies:

Volkskrant ***** Springsteen is memorabel, liefdevol, spectaculair, elke keer opnieuw
AD ***** Springsteen is live-attractie van zeldzaam niveau
Lees anders maar eens op de Mojo Facebook hoeveel klachten er zijn over het geluid. Wellicht heb jij een andere standaard, of stond je gewoon op een veel betere plek.

https://www.facebook.com/mojoconcerts#

quote:
Het is niet dat de geluidskwaliteit "wat minder was" het was letterlijk niet om aan te horen en deed zo nu en dan gewoon flink pijn aan je oren.
Uiteindelijk zijn we (na 5 keer tevergeefs een heel andere plek op het terrein gekozen te hebben) onder de luidsprekers gaan staan , hier viel het nog enigzins mee."
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 20:54:47 #118
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163043271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lees anders maar eens op de Mojo Facebook hoeveel klachten er zijn over het geluid. Wellicht heb jij een andere standaard, of stond je gewoon op een veel betere plek.

https://www.facebook.com/mojoconcerts#

[..]

Nogmaals: jammer dat je er niet zo van hebt kunnen genieten als de meeste anderen inclusief de jubelende recensenten. En ja het kan zijn dat het op bepaalde plekken op het veld slecht was. Ik zou het dan verderop proberen, maar goed. Het geluid was waar ik stond (linksvoor) prima, op een minder begin na.

Maar ik vind het opvallend dat je zó negatief bent (klote geluid, 'schandalig' hoe lang het duurde voordat je bij je auto was) terwijl ik dus zoveel blije mensen heb gezien daar en het zelf ook helemaal te gek vond.
Ach, op bijna 70.000 mensen kan ook niet iedereen dezelfde ervaring hebben natuurlijk. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:59:12 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163043448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Nogmaals: jammer dat je er niet zo van hebt kunnen genieten als de meeste anderen inclusief de jubelende recensenten. En ja het kan zijn dat het op bepaalde plekken op het veld slecht was. Ik zou het dan verderop proberen, maar goed. Het geluid was waar ik stond (linksvoor) prima, op een minder begin na.
Ja maar zo schreef je het in je eerdere post niet. Het kwam over alsof je beweerde dat er niks mis was met het geluid, wat overduidelijk wél het geval was. Er zijn mensen bij die het op meerdere plekken geprobeerd hebben maar het bleef bagger. Die mensen heb ik op het terrein gesproken, en lees je op FB.

Doet voor mij echt wel afbreuk aan het geheel. Nu geef ik het concert een 7, met een soepeler aanvoer en afvoer van mensen én fatsoenlijk geluid had het een 8.5 kunnen zijn :)
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 22:54:48 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163049034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar zo schreef je het in je eerdere post niet. Het kwam over alsof je beweerde dat er niks mis was met het geluid, wat overduidelijk wél het geval was. Er zijn mensen bij die het op meerdere plekken geprobeerd hebben maar het bleef bagger. Die mensen heb ik op het terrein gesproken, en lees je op FB.

Doet voor mij echt wel afbreuk aan het geheel. Nu geef ik het concert een 7, met een soepeler aanvoer en afvoer van mensen én fatsoenlijk geluid had het een 8.5 kunnen zijn :)
Nah, dat er "helemaal niets mis was met het geluid" heb ik nou ook weer niet beweerd. Mijn precies woorden waren: "De geluidskwaliteit was in het begin niet optimaal, maar werd snel en goed bijgesteld".
En dat was mijn ervaring en zo heb ik het ook in één recensie teruggelezen.En misschien focus jij juist op de commentaren van mensen die net als jij een matige avond hebben gehad, en zag en zie ik vooral mensen en nabeschouwingen van mensen die net als ik een geweldige avond hebben gehad.

Als het zo enorm mis was met het geluid, is het toch wel merkwaardig dat al die recensies jubelend zijn. Vijf sterren in De Volkskrant, vijf in het AD. In de Oor geen woord over slecht geluid, maar wel dat het een fantastische avond was op een mooie locatie die vaker gebruikt zou moeten worden voor concerten.
Dus ik denk dat je gewoon wat pech hebt gehad of niet in de mood was door het in de file staan. Shit happens. Volgende keer hopelijk beter, en dus niet in galmbak de arena. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:04:54 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163049476
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Nah, dat er "helemaal niets mis was met het geluid" heb ik nou ook weer niet beweerd. Mijn precies woorden waren: "De geluidskwaliteit was in het begin niet optimaal, maar werd snel en goed bijgesteld".
En dat was mijn ervaring en zo heb ik het ook in één recensie teruggelezen.En misschien focus jij juist op de commentaren van mensen die net als jij een matige avond hebben gehad, en zag en zie ik vooral mensen en nabeschouwingen van mensen die net als ik een geweldige avond hebben gehad.

Als het zo enorm mis was met het geluid, is het toch wel merkwaardig dat al die recensies jubelend zijn. Vijf sterren in De Volkskrant, vijf in het AD. In de Oor geen woord over slecht geluid, maar wel dat het een fantastische avond was op een mooie locatie die vaker gebruikt zou moeten worden voor concerten.
Dus ik denk dat je gewoon wat pech hebt gehad of niet in de mood was door het in de file staan. Shit happens. Volgende keer hopelijk beter, en dus niet in galmbak de arena. ;)
True, maar met de mood was zeker niks mis! Het weer was goed, evenals het gezelschap dus dat maakt veel goed. Een paar reviewers zeggen dus niets over het geluid, waarschijnlijk stonden die vooraan. Op social media (twitter en facebook) waren/zijn honderden berichten te vinden over mensen die het bagger vonden. Maar goed, let it go.

Overigens was geluid de laatste keer dat ik er was uitstekend de Arena. Dat was Roger Waters - The Wall in 2013, maar die hadden er dan ook echt werk van gemaakt met extra boxen en allerlei dempingsmatten enzo. Het kán dus wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 15-06-2016 23:13:50 ]
pi_163051152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]


Overigens was geluid de laatste keer dat ik er was uitstekend de Arena. Dat was Roger Waters - The Wall in 2013, maar die hadden er dan ook echt werk van gemaakt met extra boxen en allerlei dempingsmatten enzo. Het kán dus wel.
De laatste keer dat je er was was het geluid uitsteken in DE ARENA.

Eh dit was op het Malieveld, wat heeft dat te maken met de arena, de laatste keer dat jij er was
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:02:39 #123
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163051205
Ik luister nu wat live-beelden terug van optredens deze tour met Patti erbij. Damn wat ben ik blij dat ze er niet bij was in Den Haag. Geen fan van haar 'toevoeging' aan de nummers nu ik er wat meer op ben gaan letten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 00:05:58 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163051285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Overigens was geluid de laatste keer dat ik er was uitstekend de Arena. Dat was Roger Waters - The Wall in 2013, maar die hadden er dan ook echt werk van gemaakt met extra boxen en allerlei dempingsmatten enzo. Het kán dus wel.
Yep, daar was ik ook bij en het geluid was toen inderdaad prima. Ik stond toen op het veld. Heb daar ook een keer op de tribune gezeten bij U2 en het geluid kaatste toen alle kanten op. Sowieso vind ik een park toffer dan een stadion, en Bruce ook geloof ik. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:07:34 #125
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163051319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Yep, daar was ik ook bij en het geluid was toen inderdaad prima. Ik stond toen op het veld. Heb daar ook een keer op de tribune gezeten bij U2 en het geluid kaatste toen alle kanten op. Sowieso vind ik een park toffer dan een stadion, en Bruce ook geloof ik. ;)
Mooiste blijft denk ik ook een indoor show in een donkere zaal. Hoor heel veel goede dingen over die shows in Parijs. Op de één of andere manier vind ik muziek bij avond (donker) intiemer, mooier dan met zonlicht. De beelden van The River op Glastonbury waren half zo mooi geweest als dat met zonlicht was gespeeld.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 00:09:20 #126
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163051349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:07 schreef Keyos het volgende:

[..]

Op de één of andere manier vind ik muziek bij avond (donker) intiemer, mooier dan met zonlicht.
Absoluut.
Maar ik moet zeggen: dat je zoals gisteren begint met een zonnetje en eindigt in het donker, dat had zeker ook wat.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 16 juni 2016 @ 02:57:44 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163052756
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:01 schreef alopio het volgende:

[..]

De laatste keer dat je er was was het geluid uitsteken in DE ARENA.

Eh dit was op het Malieveld, wat heeft dat te maken met de arena, de laatste keer dat jij er was
Misschien moet je even kijken waar ik op reageer ;)

Bruce heeft er in ieder geval weer een fan bij. Ik vond het altijd al wel aardige muziek maar kende eigenlijk nagenoeg alleen de hits. Als je je wat meer gaat verdiepen en naar dit concert bent geweest hoor je wel dat er nog zo veel meer moois is :)
pi_163078859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Nogmaals: jammer dat je er niet zo van hebt kunnen genieten als de meeste anderen inclusief de jubelende recensenten. En ja het kan zijn dat het op bepaalde plekken op het veld slecht was. Ik zou het dan verderop proberen, maar goed. Het geluid was waar ik stond (linksvoor) prima, op een minder begin na.

Maar ik vind het opvallend dat je zó negatief bent (klote geluid, 'schandalig' hoe lang het duurde voordat je bij je auto was) terwijl ik dus zoveel blije mensen heb gezien daar en het zelf ook helemaal te gek vond.
Ach, op bijna 70.000 mensen kan ook niet iedereen dezelfde ervaring hebben natuurlijk. :)

Voorbij het grote scherm in het midden, ter hoogte van het centrale paviljoen met horeca, was het in het begin echt pijnlijk aan de oren, de speakers in die losstaande torens waaiden subtiel met de wind mee, en dat gaf soms een geluid alsof je ene oor vol met water zit, of zo een zo schel geluid, dat het bijna piepte in de oren. Later, toen ze de speakers in de rechter toren beter hadden vastgezet, en de wind wat ging liggen, was het allemaal een stuk beter, zegmaar wat ik verwacht van een open lucht concert. Overigens was het vorige keer op TW classic bij Bruce een stuk beter qua geluid, dus het kan ook buiten nog wel wat beter. Bruce & de band krijgen wat mij betreft een 10 met een griffel, maar mojo en de geluidsmensen een 6,5. Als ze die stereophonics er niet voor hadden geperst, dan hadden ze de PA installatie niet in een half uurtje om hoeven bouwen naar Bruce zijn eisen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_163078917
Overigens was het parkeren, dus met kleinere terreinen, verspreidt over de stad, wel een uitkomst. (toen we eenmaal in het snotje hadden hoe eea was aangegeven) Wij stonden bij het ministerie van I&M, op ~25 minuten lopen van het Malieveld. Heen vanuit Deventer was pet met al die files, maar terug zo gepiept, we waren 01.00 thuis, maar dat kwam mede omdat we ervoor kozen om niet met die pendeltram terug te gaan na het concert.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 17 juni 2016 @ 10:47:36 #131
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_163081052
Vanavond om 23.15 een docu op Ned, 3 over de man.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:36:09 #132
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_163082209
quote:
ben ik heel hard als ik haar walgelijk camerageil vond op een gegeven moment? :')
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:51:15 #133
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163082500
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Vanavond om 23.15 een docu op Ned, 3 over de man.
Dat is dus de documentaire Springsteen & I.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:53:44 #134
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_163082548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:36 schreef Hankster het volgende:

[..]

ben ik heel hard als ik haar walgelijk camerageil vond op een gegeven moment? :')
nee
.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:04 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163088696
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:36 schreef Hankster het volgende:

[..]

ben ik heel hard als ik haar walgelijk camerageil vond op een gegeven moment? :')
Ja
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:08:47 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163090926
Wat een waardeloze enquete van MOJO trouwens n.a.v. dit concert.
pi_163100031
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:08 schreef leolinedance het volgende:
Wat een waardeloze enquete van MOJO trouwens n.a.v. dit concert.
Het was dan ook geen enquête van Mojo, maar eentje van de gemeente Den Haag, verstuurd via het adressenbestand van Mojo :-(
Take on the situation, but not the torment ...
  Moderator vrijdag 17 juni 2016 @ 23:53:06 #138
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163102203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Een paar reviewers zeggen dus niets over het geluid, waarschijnlijk stonden die vooraan.
Toch nog even op terug komen. Als het geluid echt zo waardeloos is dan melden de media dat wel en delen ze niet en masse 5 sterren uit. Zie vanavond weer. En jawel, in die fijne Arena.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 00:00:28 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163102347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:53 schreef Gert het volgende:

[..]

Toch nog even op terug komen. Als het geluid echt zo waardeloos is dan melden de media dat wel en delen ze niet en masse 5 sterren uit. Zie vanavond weer. En jawel, in die fijne Arena.

[ afbeelding ]
Je hebt je gelijk al hoor Gert, rustig maar :)
  Moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 00:04:41 #140
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163102427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt je gelijk al hoor Gert, rustig maar :)
:D tja veel meer valt er ook niet 'tegenin' te brengen hè. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 26 juni 2016 @ 11:17:36 #141
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_163306578
The Boss heeft gisteren 3 uur en 58 minuten gespeeld in Gothenburg. 38 nummers. Z'n op een na langste show ooit. Damn.
pi_163332856
In Gothenburg heb je bijna 100% zekerheid dat ie of een hele lange show speelt of wat speciaals uit de kast trekt. Als ik me niet vergis heeft ie in Scandinavië de vorige tour, inclusief een klein half uur akoestisch optreden, 4 uur en 6 minuten gespeeld.
pi_163333004
Tsja heeft dat niet te maken met weekend? Kan je ook langer door..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163336894
Het heeft voornamelijk te maken met curfews en de tijd waarop Bruce begint. In sommige landen gelden geen curfews en is een show gewoon klaar als de artiest stopt. In Nederland is vrijwel altijd 23:00u de curfew, in zuidelijke landen is dat vaker 00:00u en soms is er helemaal geen curfew.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 18:02:56 #145
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_163344284
quote:
Goed artikel ook, man man man
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_163550643
Zijn er hier nog mensen die aanstaande zaterdag naar Werchter gaan en zo ja, hoe ga je?
Ik denk dat ik een auto huur (heb er zelf geen) omdat het laat klaar is en er dan waarschijnlijk geen enkele fatsoenlijke trein meer rijdt.
pi_163550915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:46 schreef Jumpstone het volgende:
Zijn er hier nog mensen die aanstaande zaterdag naar Werchter gaan en zo ja, hoe ga je?
Ik denk dat ik een auto huur (heb er zelf geen) omdat het laat klaar is en er dan waarschijnlijk geen enkele fatsoenlijke trein meer rijdt.
Trein lijkt me niet handig, sowieso kent Werchter geen treinstation, dus je moet met een pendelbus vanaf het festival naar het station in Leuven, en vanaf daar rijden dan een paar speciale nachttreinen naar enkele Belgische stations. Of, en zo ja hoe, die aansluiten op treinen naar NL is onbekend, en sowieso moet je een plek in die speciale treinen vooraf reserveren middels het kopen van een speciaal ticket. Dan zou ik veel liever met de auto gaan, toen wij er vorige keer waren bij Bruce, reden we zo vanuit de parkeerplaats (weiland) weg uit het dorp, sterker nog, zo vlot zijn we nog nooit bij een concert weggekomen, zelfs niet in Duitsland.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_163552404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Trein lijkt me niet handig, sowieso kent Werchter geen treinstation, dus je moet met een pendelbus vanaf het festival naar het station in Leuven, en vanaf daar rijden dan een paar speciale nachttreinen naar enkele Belgische stations. Of, en zo ja hoe, die aansluiten op treinen naar NL is onbekend, en sowieso moet je een plek in die speciale treinen vooraf reserveren middels het kopen van een speciaal ticket. Dan zou ik veel liever met de auto gaan, toen wij er vorige keer waren bij Bruce, reden we zo vanuit de parkeerplaats (weiland) weg uit het dorp, sterker nog, zo vlot zijn we nog nooit bij een concert weggekomen, zelfs niet in Duitsland.
Parkeren zal nu lastig zijn denk ik, heel veel weilanden zijn er zeer slecht aan toe na Rock Werchter.
pi_163553281
Volgende week zaterdag lekker naar Bruce in Rome :) :) :)
pi_163553780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:34 schreef Luni het volgende:

[..]

Parkeren zal nu lastig zijn denk ik, heel veel weilanden zijn er zeer slecht aan toe na Rock Werchter.
Totaan het concert lijkt het droog te blijven, dus dan kunnen die weilanden en het terrein aardig opdrogen verwacht ik. Maar idd, het is wel een aandachtspuntje. Maar goed, met pendelbus naar station Leuven, en dan met een paar speciale nachttreinen iets verder België in kunnen, is ook niet ideaal. Dan zou ik eerder hotelletje in de buurt nemen, en een paar vouwfietsen huren in NL en die meenemen voor de laatste km's.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_163558053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Totaan het concert lijkt het droog te blijven, dus dan kunnen die weilanden en het terrein aardig opdrogen verwacht ik. Maar idd, het is wel een aandachtspuntje. Maar goed, met pendelbus naar station Leuven, en dan met een paar speciale nachttreinen iets verder België in kunnen, is ook niet ideaal. Dan zou ik eerder hotelletje in de buurt nemen, en een paar vouwfietsen huren in NL en die meenemen voor de laatste km's.
Of je auto bij station Leuven neerzetten en de pendelbus pakken.
pi_163568649
Ik vind dat eigenlijk wel een erg goede tip Luni :)
Dank je!
pi_163588794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:10 schreef kreuk050 het volgende:
Volgende week zaterdag lekker naar Bruce in Rome :) :) :)
Ik ga ook! Ik ben benieuwd. Het wordt wel warm zag ik.
pi_163598938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:26 schreef CoenH het volgende:

[..]

Ik ga ook! Ik ben benieuwd. Het wordt wel warm zag ik.
Lekker joh, wij zijn ook benieuwd maar verwacht dat het erg vet gaat worden!
pi_163616811
Lange broek neem ik mee maar houd ik, net als mijn jas, lekker in de auto! Rond 00:00u zou het nog steeds 19 graden zijn. Mij prima!
pi_163649378
Daar sta je dan op Werchter na een matig optreden van Lionel Richie en een slaapverwekkend optreden van Lana Del Rey, klaar voor The Boss. Vervolgens komt ie op en kent de show een rustige start en dan speelt ie opeens 'Mansion On The Hill' solo akoestisch. Daarna komt The River en daarna American Skin. Ik heb zelden zo intens staan te genieten van een volgorde van nummers. Het Belgische publiek is wel erg stil en vlak maar altijd nog beter dan het Nederlandse van de laatste tijd die het geluid van hun eigen stem belangrijker vindt.

Een goede show op Werchter maar nog steeds niet in de shaduw van Den Haag :)
pi_163662121
Hoe lang speelde ie?
  maandag 11 juli 2016 @ 11:47:17 #158
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163662886
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:08 schreef kreuk050 het volgende:
Hoe lang speelde ie?
Ik zag 2,5 uur. Klopt dit?

Ondanks dat het korter was heb ik achteraf wel een beetje spijt dat ik er niet bij was, want wat een setlist ^O^

_O_ Mansion on the Hill _O_
_O_ If I Should Fall Behind _O_
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 11 juli 2016 @ 12:40:58 #159
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_163663753
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef Jumpstone het volgende:
Daar sta je dan op Werchter na een matig optreden van Lionel Richie en een slaapverwekkend optreden van Lana Del Rey, klaar voor The Boss. Vervolgens komt ie op en kent de show een rustige start en dan speelt ie opeens 'Mansion On The Hill' solo akoestisch. Daarna komt The River en daarna American Skin. Ik heb zelden zo intens staan te genieten van een volgorde van nummers. Het Belgische publiek is wel erg stil en vlak maar altijd nog beter dan het Nederlandse van de laatste tijd die het geluid van hun eigen stem belangrijker vindt.

Een goede show op Werchter maar nog steeds niet in de shaduw van Den Haag :)
Lana del Rey }:| :O . Zelden zo'n gedesinteresseerd figuur op zien treden.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_163677488
Hij heeft 2 uur en 47 minuten gespeeld. Hij had tot 00:30u maar begon bijna tien voor tien al. Toen shout klaar was, was het 00:30u en het leek echt over maar toen hield hij de banner omhoog van iemand uit het publiek met 'Bobby Jean' er op en daarna ook nog eens If I Should Fall Behind.
Mansion On The Hill naar The River naar American Skin was echt een geweldige combo. Een My Hometown had wat mij betreft nog prima gepast na American Skin. Heb weer een aantal nummers gehoord die ik in 4 keer Bruce nog steeds niet gehoord had.

En ja Lana del Rey. Ik begreep dat er mensen waren die vooraan stonden deden alsof ze in slaap gevallen waren en er ook maar bij waren gaan zitten. Kan het me voorstellen. Deze recensie verwoord prima wat ik dacht: http://www.demorgen.be/cu(...)standelijk-b7f56c64/

Afgezien van Bruce was mijn Werchter ervaring niet zo best. Om 00:45 was het klaar. Iets voor 01:30 bij de auto en pas 03:00 vanaf het parkeerveld af kunnen rijden omdat er idioten op de uitrijbaan hadden geparkeerd. Was pas om half 5 thuis, ontzettend moe en bijna onverantwoord om te rijden maar gelukkig heb ik 1,5 uur hard mee zitten zingen met mijn Oasis-cd die ik in de auto had liggen haha!
pi_163709387
En dan valt de stroom uit, maakt niet uit, gewoon doorgaan, helden!!

  woensdag 13 juli 2016 @ 12:00:44 #162
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163709718
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:38 schreef Jumpstone het volgende:
Hij heeft 2 uur en 47 minuten gespeeld. Hij had tot 00:30u maar begon bijna tien voor tien al. Toen shout klaar was, was het 00:30u en het leek echt over maar toen hield hij de banner omhoog van iemand uit het publiek met 'Bobby Jean' er op en daarna ook nog eens If I Should Fall Behind.
Mansion On The Hill naar The River naar American Skin was echt een geweldige combo. Een My Hometown had wat mij betreft nog prima gepast na American Skin. Heb weer een aantal nummers gehoord die ik in 4 keer Bruce nog steeds niet gehoord had.

En ja Lana del Rey. Ik begreep dat er mensen waren die vooraan stonden deden alsof ze in slaap gevallen waren en er ook maar bij waren gaan zitten. Kan het me voorstellen. Deze recensie verwoord prima wat ik dacht: http://www.demorgen.be/cu(...)standelijk-b7f56c64/

Afgezien van Bruce was mijn Werchter ervaring niet zo best. Om 00:45 was het klaar. Iets voor 01:30 bij de auto en pas 03:00 vanaf het parkeerveld af kunnen rijden omdat er idioten op de uitrijbaan hadden geparkeerd. Was pas om half 5 thuis, ontzettend moe en bijna onverantwoord om te rijden maar gelukkig heb ik 1,5 uur hard mee zitten zingen met mijn Oasis-cd die ik in de auto had liggen haha!
Heb daar bij het concert van Roger Waters de auto eens geparkeerd in het centrum van Haacht (dat toen nog niet was afgesloten). Moet je wel meer dan een half uur lopen maar het voordeel is dat je alle drukte met wegrijden mist en je zo op de weg zit. Weet alleen niet hoe vroeg ze dat normaliter al gaan afsluiten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:59:16 #163
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163718840
Als mijn Frans me niet in de steek laat heeft Bruce net gezegd dat hij in Parijs een full River gaat spelen. Altijd een feest daar bij die shows in die venue, de volgende tour weet ik het wel waar mijn stedentrip naartoe gaat (als ik kaarten weet te bemachtigen).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163731765
Geen idee Keyos maar het wegrijden en sowieso de bewegwijzering was een ramp!

De 2 shows in Parijs zijn echt geweldig geweest! Wat had ik daar graag bij geweest. Het gerucht ging al dat 1 of beide nachten in Parijs een full River concert zouden worden maar het werd nacht 2. Als ik mocht kiezen was ik toch liever bij nacht 1 aanwezig geweest. Die versie van Reason To Believe gaat tot aan mijn botten! :) En nacht 2 komt een beetje auto-pilot bij me over :)

Nacht 1 met Incident, Reason To Believe, Nebraska, Tougher Than The Rest back-to-back met Drive All Night. Man man :)

Nacht 1:
http://www.setlist.fm/set(...)france-53ffd7fd.html

Nacht 2:
http://www.setlist.fm/set(...)france-3bffc8b8.html
  donderdag 14 juli 2016 @ 23:16:09 #165
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163745757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:58 schreef Jumpstone het volgende:
Geen idee Keyos maar het wegrijden en sowieso de bewegwijzering was een ramp!

De 2 shows in Parijs zijn echt geweldig geweest! Wat had ik daar graag bij geweest. Het gerucht ging al dat 1 of beide nachten in Parijs een full River concert zouden worden maar het werd nacht 2. Als ik mocht kiezen was ik toch liever bij nacht 1 aanwezig geweest. Die versie van Reason To Believe gaat tot aan mijn botten! :) En nacht 2 komt een beetje auto-pilot bij me over :)

Nacht 1 met Incident, Reason To Believe, Nebraska, Tougher Than The Rest back-to-back met Drive All Night. Man man :)

Nacht 1:
http://www.setlist.fm/set(...)france-53ffd7fd.html

Nacht 2:
http://www.setlist.fm/set(...)france-3bffc8b8.html
Ik had inderdaad ook liever nacht 1 gehad. Zo'n full River set hoeft van mij niet, zitten toch redelijk wat nummers bij die ik liever anders zie. Daarbij werd er nacht 1 idd Reason to Believe gespeeld, die opener van Incident on 57 Street, Jungleland en de betere nummers van The River (Drive All Night, Out in the Street en de standaard live nummers).

Nee idd, geef mij maar night 1, gooi daar Racing in the Street bij en het is een bijna perfecte setlist voor mij.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163752041
Van de River nummers keek ik het meeste uit naar Car, Wreck en DaN maar heb ze geens drieën nog gehoord. Maar zowel in Den Haag als bij Werchter heb ik andere nummers gehoord die ik net zo graag wilde horen.
Wordt nog even wachten eer Parijs #1 beschikbaar is maar ik kijk er nu al naar uit!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:55:19 #167
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163785317
Ben overigens volstrekt vergeten dit volgende nummer wat credits te geven. Damn, wat is de live uitvoering mooi (maar volgens mij zijn er niet zo veel mensen fan van Point Blank?):

The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163786997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:55 schreef Keyos het volgende:
Ben overigens volstrekt vergeten dit volgende nummer wat credits te geven. Damn, wat is de live uitvoering mooi (maar volgens mij zijn er niet zo veel mensen fan van Point Blank?):

wel een dikke plus dat het hele concert in het donker is.
pi_163801711
Ik vind om 1 of andere reden Point Blank geen nummer voor een stadion of arena maar meer een nummer voor kleinere zalen waar makkelijker een intiemere sfeer te creëren is. Ik weet het, het ligt aan mij, maar dat is het gevoel dat ik er bij krijg en verder ben ik er geen erg grote fan van inderdaad. Ik houd van Racing In The Street mede vanwege het lange piano outro. Ik houd van Drive All Night vanwege de saxsolo die alles even openbreekt en zo houd ik ook van Jungleland vanwege de lange saxsolo. Point Blank is een nummer dat mij niet zoveel doet. Kun je me vergeven? ;-)
pi_163831544
Net terug van Bruce in Rome en wat was dat vet, begon om half negen tot uur of twaalf :) :)

supervette locatie dat circo massimo, ciao Roma!
pi_163831759
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:54 schreef Jumpstone het volgende:
Ik vind om 1 of andere reden Point Blank geen nummer voor een stadion of arena maar meer een nummer voor kleinere zalen waar makkelijker een intiemere sfeer te creëren is. Ik weet het, het ligt aan mij, maar dat is het gevoel dat ik er bij krijg en verder ben ik er geen erg grote fan van inderdaad. Ik houd van Racing In The Street mede vanwege het lange piano outro. Ik houd van Drive All Night vanwege de saxsolo die alles even openbreekt en zo houd ik ook van Jungleland vanwege de lange saxsolo. Point Blank is een nummer dat mij niet zoveel doet. Kun je me vergeven? ;-)
Ik vind Point Blank ook niet heel veel. Dan liever, van de rustige River nummers, Independence Day :) Piano van Point Blank wel heel mooi.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163835061
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:11 schreef kreuk050 het volgende:
Net terug van Bruce in Rome en wat was dat vet, begon om half negen tot uur of twaalf :) :)

supervette locatie dat circo massimo, ciao Roma!
Ik geloof je gelijk. Heb een aantal zeer mooie professionele foto's gezien. Gave locatie!
pi_164085883
5 nooit eerder uitgebrachte tracks:

http://www.nporadio2.nl/n(...)e-tracks-springsteen
pi_164124805
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat die 5 nummers me niet zo boeien. Ik vond Wrecking Ball een goed album, High Hopes viel mij erg tegen, nu komt er een cd met nummers die de reis van Springsteen aanduiden waaronder 5 nooit eerder uitgebrachte tracks. Ik zit echt heel erg te wachten op een kwaliteitsalbum, het solo album van Springsteen dat dit najaar of volgend voorjaar uitkomt. Ik hoop echt dat dat weer eens echt iets goeds is.
pi_164209419
De Malieveld-show is te downloaded via zijn site: http://live.brucespringst(...)ld-The-Hague-NL.html
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:55:18 #176
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_164247419
Bruce hangt weer rond in Eindhoven :D.

quote:
Bruce - The Boss - Springsteen speelt nummertje mee in Eindhoven

Dan zou je toch denken dat elke gitarist in Eindhoven weet dat dezer dagen Bruce Springsteen in town is. Nee. Niet Mohsen, een ASML-bolleboos uit Iran, en zijn maat Ron. En dus zijn de twee met moeite te overtuigen dat de ouwe kerel, met de bekende haakneus die net spontaan Dylans Knocking on heavens door met hun meezong, echt The Boss was.

Niemand heeft dus een groepsfoto gemaakt. Waarom zouden ze? Zoals elke donderdagavond maken wat expats in The Hub aan de Vestdijk lukraak muziek. Music with Strangers, heet dat. Deze keer deden ze het in de open lucht. En niemand keek op toen tegen tienen wat langswandelende Amerikanen stopten en meeneurieden. "Hij vond het wel oké, we lachten wat , vroegen waar hij vandaan kwam. En we speelden verder. Hij bromde wat ja, zijn vrouw zong uitbundiger."

Antonio's
Springsteen kwam van zijn favoriete restaurant, Antonio's in de Dommelstraat. Al jaren eet hij daar, altijd de zalm. "Nu niet", zegt eigenaar Rosario Marangolo. "Onlangs speelde hij in Rome en hij vroeg of ik spaghetti napolitana kon maken. We hebben gauw een cake gemaakt van tiramisu. Met Bruce is het altijd feest."
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.6243476
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_164248213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:22 schreef SevenWonders het volgende:
De Malieveld-show is te downloaded via zijn site: http://live.brucespringst(...)ld-The-Hague-NL.html
Iemand al geluisterd? Hoe is de kwaliteit?
pi_164248420
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Iemand al geluisterd? Hoe is de kwaliteit?
Die is gewoon goed! Geen bootleg maar officiële opname. Wat opgepoetst. Publiek wat in de achtergrond gemixt, maar gave herinnering aan 14 juni!

Draait nu op mijn Sonos :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_164252058
mmmm, heb geen PayPal en creditcard :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Luni op 06-08-2016 10:19:42 ]
pi_164264083
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:24 schreef Luni het volgende:
mmmm, heb geen PayPal en creditcard :(
Via www.3vcard.nl kun je een virtuele creditcard (een voucher) kopen en betalen via iDeal. Werkt perfect.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_164264766
Vaak is hij in Eindhoven ivm zijn dochter die aan Paardspringen doet en wedstrijden in Brabant (Den Bosch) heeft, maar buiten dat schijnt hij de omgeving zeer aangenaam te vinden, een alleraardigste man die in Eindhoven nog een beetje rustig kan rondlopen, hij zou moeten overwegen er een huis te kopen, siert hem.
pi_164323306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:25 schreef Slaro het volgende:
Vaak is hij in Eindhoven ivm zijn dochter die aan Paardspringen doet en wedstrijden in Brabant (Den Bosch) heeft, maar buiten dat schijnt hij de omgeving zeer aangenaam te vinden, een alleraardigste man die in Eindhoven nog een beetje rustig kan rondlopen, hij zou moeten overwegen er een huis te kopen, siert hem.
Hoor net op de radio dat hij in Eindhoven een nummer met straatmuzikanten mee gezongen heft die geen benul hadden wie er mee zong.
pi_164324094
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:25 schreef Slaro het volgende:
Vaak is hij in Eindhoven ivm zijn dochter die aan Paardspringen doet en wedstrijden in Brabant (Den Bosch) heeft, maar buiten dat schijnt hij de omgeving zeer aangenaam te vinden, een alleraardigste man die in Eindhoven nog een beetje rustig kan rondlopen, hij zou moeten overwegen er een huis te kopen, siert hem.
De paarden van zijn dochter staan in de stallen van Jan Tops in Valkenswaard. Bruce is naar het schijnt eerder dit jaar ook in de buurt van Sittard bij een paardenhandelaar op bezoek geweest.
pi_164326572
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:51 schreef Luni het volgende:

[..]

Hoor net op de radio dat hij in Eindhoven een nummer met straatmuzikanten mee gezongen heft die geen benul hadden wie er mee zong.
Klopt. Bruce en zijn vrouw zongen beide mee naar het schijnt. Het was Knocking On Heavens Door van Bob Dylan. Volgens mij moet je dan ook wel uit een ei komen als je Bruce niet herkent maar ik was er niet bij en misschien stond hij verdekt opgesteld ;-)
pi_164342185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 10:35 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Via www.3vcard.nl kun je een virtuele creditcard (een voucher) kopen en betalen via iDeal. Werkt perfect.
Top, ga ik er 1 bestellen.

Iemand nog tips van een ander concert dat absoluut de moeite waard is?
pi_164343281
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:36 schreef Jumpstone het volgende:

[..]

Klopt. Bruce en zijn vrouw zongen beide mee naar het schijnt. Het was Knocking On Heavens Door van Bob Dylan. Volgens mij moet je dan ook wel uit een ei komen als je Bruce niet herkent maar ik was er niet bij en misschien stond hij verdekt opgesteld ;-)
Ach, als je in Eindhoven op straat aan het spelen bent verwacht je zo'n bekende muzikant niet natuurlijk. En je moet ook maar net wat weten van Springsteen. Ik zou op straat Neil Young of Ringo Starr ofzo ook niet herkennen.
pi_164378385
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:59 schreef Luni het volgende:

[..]

Top, ga ik er 1 bestellen.

Iemand nog tips van een ander concert dat absoluut de moeite waard is?
- Barcelona
- Dublin #1
- Copenhagen (komt woensdag uit) http://www.setlist.fm/set(...)enmark-4bfe5742.html

Nog uit te komen:
- Parijs #1
- Gothenburg #1 (38 nummers)
- Rome
- Horssens, Denemarken
- Zurich

Succes met kiezen, of kopen ;-)
pi_164378429
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Ach, als je in Eindhoven op straat aan het spelen bent verwacht je zo'n bekende muzikant niet natuurlijk. En je moet ook maar net wat weten van Springsteen. Ik zou op straat Neil Young of Ringo Starr ofzo ook niet herkennen.
Neil Young zou nog geld vragen voor het meezingen met straatartiesten dus zo zou ik hem herkennen en Ringo Starr draagt waarschijnlijk een bril die groter is dan zijn hoofd haha! Ach, er zit een kern van waarheid in je antwoord :)
pi_164895055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:55 schreef Peter88Online het volgende:
Bruce hangt weer rond in Eindhoven :D.

[..]

http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.6243476
Godver! Ik woon in Eindhoven en kwam nét uit de Pathé bioscoop lopen na de film rond half 11 die avond en besloot dit keer niet langs The Hub for Expats te lopen (waar ie dus 'optrad') maar via het centrum ergens naartoe. Serieus, als ik hem daarbinnen had gezien, was ik écht gek geworden en naar binnen zijn gerend. De vorige keer heb ik hem ook gemist toen ie ging eten bij Antonio's. Ik moet echt Twitter of zo bijhouden zodat ik op tijd weet dat ie weer terug is in Eindje :P
The dead ball specialist!
pi_164980672
Bruce speelde gisteren zijn 3e show in MetLife Stadium van deze tour en hij heeft de setlist compleet omgegooid. Kijk naar deze gekte; living proof, secret garden en nog veel meer moois:

http://www.setlist.fm/set(...)ord-nj-7bfc0a4c.html
pi_164981030
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:06 schreef Jumpstone het volgende:
Bruce speelde gisteren zijn 3e show in MetLife Stadium van deze tour en hij heeft de setlist compleet omgegooid. Kijk naar deze gekte; living proof, secret garden en nog veel meer moois:

http://www.setlist.fm/set(...)ord-nj-7bfc0a4c.html
Lekker hoor.
pi_164981108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:06 schreef Jumpstone het volgende:
Bruce speelde gisteren zijn 3e show in MetLife Stadium van deze tour en hij heeft de setlist compleet omgegooid. Kijk naar deze gekte; living proof, secret garden en nog veel meer moois:

http://www.setlist.fm/set(...)ord-nj-7bfc0a4c.html
:o wat...een...setlist :o
Met NYCS openen :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165017591
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:06 schreef Jumpstone het volgende:
Bruce speelde gisteren zijn 3e show in MetLife Stadium van deze tour en hij heeft de setlist compleet omgegooid. Kijk naar deze gekte; living proof, secret garden en nog veel meer moois:

http://www.setlist.fm/set(...)ord-nj-7bfc0a4c.html
Wow ... die show zal ik zeker aanschaffen/downloaden via zijn site als hij beschikbaar komt ...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_165026415
Komt mooi uit dan SevenWonders. Is vandaag bekend gemaakt dat het mixen van de Europese shows even op pauze staat totdat de 3 MetLife-shows gemixt zijn. Die worden alle 3 op maandag 12 september tegelijk uitgebracht. Ze zijn ook te koop als 3-show voor een discounted price. 12 uur aan muziek verspreid over 3 concerten.
pi_165042787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:24 schreef Luni het volgende:
mmmm, heb geen PayPal en creditcard :(
Paypal account genomen, heb hem binnen :)
pi_165144132
quote:
Bruce Springsteen voelt zich onsterfelijk tijdens optreden

Bruce Springsteen heeft een gevoel van 'onsterfelijkheid' als hij op het podium staat. The Boss probeert zelfs na vijftig jaar elke show vernieuwend te houden.
Dat vertelt hij in gesprek met Vanity Fair.

Een concert geeft de zanger een "bepaald gevoel van blijdschap". "Het gevaar is dat er elke keer weer een moment komt waarop je denkt 'Ik heb het eeuwige leven!'" Zodra Springsteen klaar is met het optreden ebt dit idee snel weer weg. "Als ik van het podium stap voel ik al gauw weer dat ook ik sterfelijk ben."

Springsteen is zich ervan bewust dat zijn werk niet eindeloos vol kan houden. Toch denkt de zanger niet aan stoppen. "Zolang ik geen tegenslagen met mijn gezond krijg, ben ik niet van plan een stap terug te doen.” Wel zorgt de zanger dat er altijd minimaal een dag tussen twee shows zit zodat hij voldoende rust krijgt.

Born to Run
Op 27 september komt de biografie Born to Run van Springsteen uit. De 66-jarige muzikant heeft zeven jaar aan het boek gewerkt.

"Het is eigenlijk best grappig om over jezelf te schrijven. Maar ik heb mijn best gedaan om ervoor te zorgen dat de lezer een goed kijkje in mijn geheugen kan nemen", zei hij over het werk.
http://www.nu.nl/muziek/4(...)ijdens-optreden.html
  woensdag 7 september 2016 @ 11:37:21 #198
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_165147917
In dat interview met Vanity Fair is hij heel openhartig over zijn depressies. Wat ik zeer moedig vind, en dat zeg ik niet enkel omdat ik hem hoog heb zitten als artiest. Het is zeer moedig om daarover openhartig te durven praten.

Het hele interview is overigens hier te lezen. Het is zeer de moeite waard: http://www.vanityfair.com(...)bid=social_twitter#1
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_165149688
Zeker de moeite waard. Mooi!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165150138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:37 schreef Peter88Online het volgende:
In dat interview met Vanity Fair is hij heel openhartig over zijn depressies. Wat ik zeer moedig vind, en dat zeg ik niet enkel omdat ik hem hoog heb zitten als artiest. Het is zeer moedig om daarover openhartig te durven praten.

Het hele interview is overigens hier te lezen. Het is zeer de moeite waard: http://www.vanityfair.com(...)bid=social_twitter#1
Tsja, als je net een autobiografie hebt geschreven waar het ook allemaal in voor zal komen is het niet gek om dat aan te halen in een interview. Hij moet zijn boek toch een beetje promoten. :P
  Trouwste user 2022 donderdag 8 september 2016 @ 08:42:54 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_165167958
Ook een mooi bericht in het AD.....

http://www.ad.nl/show/bru(...)obiografie~a1f0f071/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165169028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:42 schreef tong80 het volgende:
Ook een mooi bericht in het AD.....

http://www.ad.nl/show/bru(...)obiografie~a1f0f071/

:P
Goed stuk!
  maandag 12 september 2016 @ 17:06:33 #203
67174 Dos37
Come on Twente
pi_165274419
springsteen twitterde op maandag 12-09-2016 om 17:04:16 Australia! Bruce & The E St. Band return this summer! Tix on sale Sep. 23. More info at https://t.co/rY3AZHwVNE https://t.co/MFJijuzXXS reageer retweet
Hij gaat nog even door met The River tour
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_165311044
Dat wist ik nog geeneens.

Invloedrijke Dutch-Americans: Bruce Springsteen
"Zijn afkomst is terug te leiden tot grootvader Anthony Springsteen, een Nederlander uit de negentiende eeuw."
http://www.elsevier.nl/bu(...)-springsteen-279610/
pi_166411669
Tune in to MTV Classic tonight at 6pm ET or MTV Live tomorrow at 9pm ET to watch!

MTV Classic
16 uur ·

Tonight at 6:00PM ET! Bruce Springsteen and the E Street Band: Live in New York City.' The dazzling concert captures performances from an emotional ten-night stand at Madison Square Garden.
pi_166411815
Hebben jullie allemaal zijn boek al uit?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:51:39 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166411850
Ik wil hem van Sinterklaas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_166412324
Ik ben ongeveer halverwege en ik denk dat het een goed idee is als Bruce zich voortaan gewoon weer houdt bij het schrijven van liedjes, geen boeken. :+. Hij is erg dol op beletseltekens en hoofdletters. Maar ik vind het wel erg interessant!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166653376
Zal er binnenkort weer een archive release komen?
pi_166684038
Zou leuk zijn maar ik zou het niet weten. Heb er ook nog geen geruchten over gehoord dus dat blijft nog even afwachten. Ik hoop dat er in ieder geval zo rond de kerst wat verschijnt wat de moeite waard is!

[ Bericht 6% gewijzigd door Jumpstone op 16-11-2016 09:25:37 ]
pi_167573213
quote:
Een hele mooie en bijzondere.
Het laatste concert met Clarence, de kerstmis double header, Greetings in zijn geheel gespeeld. Tof concert, de bootleg veel gedraaid.
pi_167573722
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:58 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Een hele mooie en bijzondere.
Het laatste concert met Clarence, de kerstmis double header, Greetings in zijn geheel gespeeld. Tof concert, de bootleg veel gedraaid.
De bootleg was al heel goed idd.

Iemand een idee welke show van de 3 Metlife shows het beste is?
pi_167574126
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:36 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

De bootleg was al heel goed idd.

Iemand een idee welke show van de 3 Metlife shows het beste is?
Ik heb 30-8 gekocht:
http://live.brucespringst(...)-Rutherford--NJ.html

Alle oude klassiekers New York City Serenade, Incident, Kitty, Rosie, Sandy een hele leuk Pretty Flamingo. Maar ook een schitterende Living Proof, Secret Garden, Jungleland en afsluiten met Jersey Girl. Qua setlist vind ik deze ook het mooist in vergelijking met de andere 2 avonden.
pi_168243800
Ook met de Bio bezig nu. Ben bij Nebraska. Erg interessant! En ik ben het met DD eens dat er wel veel hoofdletters en bijvoegelijk naamwoorden worden gebruikt _O- _O-

Maar erg interessant en persoonlijk. Echt een spannend verhaal bijna :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_168801230
Op de bekende sites is een hele hele fijne bootleg verschenen met onder andere het nummer dat Springsteen schreef voor de eerste(?) film van Harry Potter:

quote:
Bruce Springsteen – Odds & Sods – 13 recordings you have (probably) never heard, number 12 will delight you!

Tracklist
1 Tunnel of Love – August 3, 2005 – Van Andel Arena, Grand Rapids, MI
Perhaps the most moving performance on the entire 2005 tour was "Tunnel of Love." This stunning electric-piano arrangement is the only time Springsteen played it like this.

2 Coming Home – March 14, 1972 – Challenger Eastern Surfboards, Highlands. NJ
Six songs from this Bruce Springsteen Band recording session have previously circulated as part of the Uber series. "Coming Home" is one of two "lost" songs from Challenger beyond the original six. It was performed live by the Bruce Springsteen band in late 1971-early 1972.

3 Cadillac Ranch – Spring 1980 – Power Station, New York, NY
The mixing sessions for The River yielded endless alternate versions, most very similar to what was eventually released. This take of "Cadillac Ranch" includes experimental sound effects in the intro and a completely different lead guitar. A novelty to be sure, but still fun to hear.

4 Prove It All Night – July 5, 1978 – The Forum, Inglewood, CA
Who doesn't want another soundboard version of "Prove It All Night" from 1978? Recorded two days before the famous Roxy broadcast, this recording opens with Bruce telling the story about defacing the Darkness On The Edge of Town billboard on the Sunset strip with spray paint.

5 State Trooper – November 15, 1999 – Gund Arena, Cleveland, OH
Other than a one-off version featuring Win and Regine from Arcade Fire in 2007, "State Trooper" has not been performed live in a full-band arrangement since the E Street Band reunited. During a 1999 soundcheck, Bruce worked on a new arrangement but it never made a set list.

6 Kitty’s Back – July?, 1973 – unknown venue
This is the earliest known live version of "Kitty's Back." No known details about its location or date, but lyrical variations (compared to later versions) suggest it is circa summer of 1973.

7 The Patriot Game – May 17, 2005 – Tower Theater, Upper Darby, PA
Bruce took at stab at this beloved Irish ballad penned by Dominic Behan during a 2005 soundcheck. Like "State Trooper," it never appeared in an actual set.

8 Devils & Dust – April 11, 2003 – Pacific Coliseum, Vancouver, BC
Full-band run through of the then-new song two years before its release on the album of the same name. This soundcheck features an entirely different (though thematically similar) second verse and lyrical variations throughout.

9 Backstreets – August 6, 2005 – Fox Theater, St. Louis, MO
Of all the songs Bruce attempted as piano pieces on the D&D tour, he only got to this classic towards the end for but three appearances. An absolutely sublime performance, and Bruce's reaction at the end suggests he even surprised himself with the majesty of what he played.

10 Does This Bus Stop at 82nd Street? – January 6, 1974 – Joe’s Place, Cambridge, MA
In the afternoon before a gig at Joe's Place, Bruce and the band ran through "Does This Bus Stop at 82nd Street?" for possible inclusion in a TV telethon for Muscular Dystrophy. That footage, if it was even filmed, has never surfaced, but this spirited take survives.

11 Gulf Coast Highway – May 1988, Madison Square Garden, New York, NY
During a soundcheck in the final days of the US Tunnel of Love tour, Bruce and the band try their hand at Nanci Griffith's beautiful "Gulf Coast Highway." While they never completed the arrangement or performed it in concert, this brief glimpse is lovely in its own right.

12 I’ll Stand By You Always – copyright June 13, 2001 – Thrill Hill East, Rumson, NJ
Bruce gave this to the producers of the first Harry Potter movie for possible inclusion. It went unused, but has been widely written about in recent months by those who have heard it.

13 Blood Brothers – January 9, 1995 – The Hit Factory, New York, NY
Bruce played "Blood Brothers" solo acoustic for the first time on opening night of the 2017 tour in Australia. During the 1995 Greatest Hits sessions, he tried it that way as well to stunning effect.

^O^
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:59:50 #218
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_168802541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:47 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Op de bekende sites is een hele hele fijne bootleg verschenen met onder andere het nummer dat Springsteen schreef voor de eerste(?) film van Harry Potter:

[..]

^O^
Mooi nummer. Het was denk ik mooier geweest als het minder die gladde 90's productie had gehad die mij een beetje doet denken aan Secret Garden. Als het een akoestisch nummer was geweest á la Devils & Dust had ik denk ik beter tot z'n recht gekomen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_168963201
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:05 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Ik heb 30-8 gekocht:
http://live.brucespringst(...)-Rutherford--NJ.html

Alle oude klassiekers New York City Serenade, Incident, Kitty, Rosie, Sandy een hele leuk Pretty Flamingo. Maar ook een schitterende Living Proof, Secret Garden, Jungleland en afsluiten met Jersey Girl. Qua setlist vind ik deze ook het mooist in vergelijking met de andere 2 avonden.
En géén waitin' on a sunny day.. *O*
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 maart 2017 @ 15:57:15 #220
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_169221168
Little Steven op 24 juni in Carré *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:46:17 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_169375303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:57 schreef Peter88Online het volgende:
Little Steven op 24 juni in Carré *O*
Vandaag verzet naar 25 juni, omdat Southside Johnny anders tegelijkertijd op zaterdag in Paradiso zou spelen. De voorverkoop voor Carré start vrijdag om 10:00.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_169990339
Geld over? Koop deze Bruce Spingsteen-collectie
4 apr 2017

Geld teveel? En een enorme fan van Bruce Springsteen? Nou, dan is dit je dag. Voor 7,5 miljoen dollar koop je namelijk meer dan 300 items van The Boss, van gitaren tot kleding tot handgeschreven teksten. En meer.

Volgens aanbieder Moments In Time heeft de aanbieder van de collectie de spullen binnen zeven jaar verzameld. De verzameling begon toen de anonieme verkoper de Chevy Bel Air cabrio uit 1957 kocht waarin Springsteen klassieker Born To Run schreef. Overigens is de auto dan weer geen onderdeel van de veiling. Wat je wel krijgt voor die 7,5 miljoen dollar? Onder meer de kaart waarin staat dat The Boss niet hoeft te dienen in Vietnam-oorlog, verschillende versies van de tekst van Born To Run en het shirt dat Springsteen draagt op de cover van The River.

Verder zitten er handgeschreven teksten van onder meer Born In The USA, Rosalie en Tenth Avenue-Freeze-Out in het pakket en een tekstboek uit 1968 met verschillende liedjes. Ook zitten er memorabilia in van Spingsteens eerste band The Castiles, zoals een vroege promofoto. Meer van de leren jackies? Ook die zitten erbij, bijvoorbeeld het exemplaar van de Born To Run-cover. Verder krijg je voor 7,5 miljoen dollar onder meer een oud rijbewijs en een oud schoolrapport van de jonge Bruce. Interesse? Kijk snel hier en sla je slag.

http://momentsintime.com/(...)ection/#.WONMOBKLRTY
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:15:44 #223
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_170216748
Een nieuwe archief release van Springsteen en wat voor één!! _O_ _O_
Van de Magic Tour het concert van St. Louis 23-08-2008:
http://live.brucespringst(...)ter-St-Louis-MO.html

THEN SHE KISSED ME / RADIO NOWHERE / OUT IN THE STREET / ADAM RAISED A CAIN / SPIRIT IN THE NIGHT / RENDEZVOUS / FOR YOU / MOUNTAIN OF LOVE / BACKSTREETS / GYPSY BIKER / BECAUSE THE NIGHT / NOT FADE AWAY - SHE'S THE ONE / LIVIN' IN THE FUTURE / COVER ME / MARY'S PLACE / DRIVE ALL NIGHT / THE RISING / LAST TO DIE / LONG WALK HOME / BADLANDS / GIRLS IN THEIR SUMMER CLOTHES / JUNGLELAND / DETROIT MEDLEY / BORN TO RUN / DANCING IN THE DARK / AMERICAN LAND / THUNDER ROAD / LITTLE QUEENIE / TWIST AND SHOUT

_O_
pi_170278508
Een zeer fraaie archive release. Magic is wat mij betreft één van zijn beste albums én Magic tour is de eerste keer dat ik Springsteen zag. Een zieke Springsteen in de Gelredome, dat dan weer wel, maar toch de eerste keer. Enorm blij verrast met de versie van Reason To Believe die hij speelde. Kippenvel toen Gypsy Bikers intro door de Gelredome schalde. 'Sinterklaas Is Coming To Town' was ook echt een Springsteen-moment. Zoveel goede nummers op dat album die nu helaas amper meer het daglicht mogen zien. Mooie nieuwe archive release :)
pi_170910925
50% korting op alle live downloads en 25% korting op alle CD's alleen dit weekend ter ere van moederdag. Nu is je kans om je collectie archive releases compleet te maken óf om die ene live show te kopen die al langer op je verlanglijstje stond ;-)
pi_170987185
Ik zat net naar death to my hometown te luisteren, het klinkt zo anders dan zijn andere nummers, meer folk.

Heeft bruce meer van dit soort nummers?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:18:26 #228
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_170989452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:40 schreef icloud het volgende:
Ik zat net naar death to my hometown te luisteren, het klinkt zo anders dan zijn andere nummers, meer folk.

Heeft bruce meer van dit soort nummers?
Ja, o.a. Shackled & Drawn, Easy Money, American Land en This Is Your Sword. Als je van folk houdt dan is het album The Seeger Sessions en Live In Dublin ook aanraders.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_171000748
En als je dan toch voor de seeger sessions gaat, zorg dan dat je de american land edition bemachtigt. Een aantal bonusnummers om de beleving nog completer te maken :)
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:14:22 #230
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171050686
Wat een topalbum heeft Little Steven uitgebracht met zijn nieuwe plaat Soulfire! ^O^
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:08:31 #231
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_171150822
En weer een nieuwe archive release:
http://live.brucespringst(...)ion-Helsinki-FI.html

2012-07-31
Olympiastadion
Helsinki, FI


Bruce Springsteen – Lead vocal, electric and acoustic guitars, harmonica; Roy Bittan – Piano, electric keyboards, accordion; Nils Lofgren – Electric and acoustic guitar, pedal steel, vocal; Garry Tallent – Bass; Stevie Van Zandt – Electric guitars, mandolin, vocal; Max Weinberg – Drums; Soozie Tyrell – Acoustic guitar, violin, percussion, vocal; Charlie Giordano – Organ, electric keyboards; Everett Bradley -- percussion, vocals; Curtis King -- vocals, percussion; Cindy Mizelle -- vocals; Michelle Moore -- vocals; Jake Clemons – Saxophones, percussion, vocal; Barry Danielian -- trumpet; Clark Gayton -- trombone; Eddie Manion -- saxophone; Curt Ramm -- trumpet; Jon Landau -- guitar on "Higher & Higher" and "Twist & Shout"
Recorded by: John Cooper
Mixed by Jon Altschiller
Additional engineering: Danielle Warman
Post-Production: Brad Serling and Micah Gordon
Production supervisor: Toby Scott
Artwork design: Michelle Holme
Photo by Jo Lopez
Tour Director: George Travis
Jon Landau Management: Jon Landau, Barbara Carr, Jan Stabile, Alison Oscar, Laura Kraus
HD Files are 24 bit / 48 kHz
CDs will ship June 5

Setlist:
ROCKIN' ALL OVER THE WORLD / NIGHT / OUT IN THE STREET / LOOSE ENDS / PROVE IT ALL NIGHT / WE TAKE CARE OF OUR OWN / WRECKING BALL / DEATH TO MY HOMETOWN / MY CITY OF RUINS / DOES THIS BUS STOP AT 82ND STREET? / BE TRUE / JACK OF ALL TRADES / DOWNBOUND TRAIN / BECAUSE THE NIGHT / LONESOME DAY / DARLINGTON COUNTY / LIGHT OF DAY - LAND OF 1000 DANCES / SHACKLED AND DRAWN / WAITIN' ON A SUNNY DAY / BACK IN YOUR ARMS / THE RISING / BADLANDS / LAND OF HOPE AND DREAMS - PEOPLE GET READY / WE ARE ALIVE / BORN IN THE U.S.A. / BORN TO RUN / DETROIT MEDLEY / GLORY DAYS / DANCING IN THE DARK / TENTH AVENUE FREEZE-OUT / I DON'T WANT TO GO HOME / (YOUR LOVE KEEPS LIFTING ME) HIGHER AND HIGHER (with Jon Landau) / TWIST AND SHOUT - LA BAMBA (with Jon Landau)

De pre-show zit er niet bij.

Mooi dat er nu wat meer tempo in lijkt te komen in deze releases. Hopelijk de volgende keer eentje uit 99/00 of 02/03.
pi_171152915
Dat is snel zeg.
pi_171209693
Fraaie release maar we hebben wel genoeg Wrecking Ball Tour shows nu. Genoeg andere tours om kwaliteit uit te halen!
pi_171334159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:14 schreef Peter88Online het volgende:
Wat een topalbum heeft Little Steven uitgebracht met zijn nieuwe plaat Soulfire! ^O^
http://www.nporadio2.nl/nieuws/14872/verrassing-hier-is-bruce
pi_171919568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:18 schreef Peter88Online het volgende:
Live In Dublin
Ik neem dat je deze bedoeld https://www.bol.com/nl/p/(...)on/1000004005964891/ ?? die is besteld.
pi_171919957
Kunnen we Springsteen binnenkort nog in of nabij Nederland verwachten?
pi_171921308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:27 schreef Adrie072 het volgende:
Kunnen we Springsteen binnenkort nog in of nabij Nederland verwachten?
Is een jaar geleden, ik verwacht dat dat altijd nog wel 2 jaar duurt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:40:26 #239
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171924835
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:07 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik neem dat je deze bedoeld https://www.bol.com/nl/p/(...)on/1000004005964891/ ?? die is besteld.
Nee, ik bedoel deze: https://en.m.wikipedia.or(...)Band:_Live_in_Dublin
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:42:32 #240
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171924873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:27 schreef Adrie072 het volgende:
Kunnen we Springsteen binnenkort nog in of nabij Nederland verwachten?
Vorige week ging het gerucht dat hij 8 weken in november solovoorstellingen op Broadway zou doen. Hopelijk komt er dan zo'n solotour in Europa. Ik heb hem tot nu toe alleen met The E Street Band gezien, maar shows zoals tijdens de Devil & Dust tour in 2005 lijken mij ook bijzonder om ooit eens mee te maken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 25 juni 2017 @ 12:35:40 #241
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171931299
Vanavond Little Steven is Carré *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_171931311
quote:
Die is ook besteld.
pi_171934436
Vanavond ook in Carre :)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:19:34 #244
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_171996469
Natuurlijk is Steven solo niet hetzelfde als met Springsteen, maar wat een topshow zette hij neer _O_. Een ook nog eens aan het einde een verrassingsoptreden van Southside Johnny. Hoewel die al voor het concert was opgemerkt in de zaal :P.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 26 juli 2017 @ 11:01:30 #245
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172685393
Little Steven komt in november weer voor 3 concerten naar NL *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:44:58 #246
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_172691956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:01 schreef Peter88Online het volgende:
Little Steven komt in november weer voor 3 concerten naar NL *O*
Ik kan alleen 1 concert in Utrecht vinden, weet jij nog meer data en plekken?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:42:01 #247
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172692955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:44 schreef doeka het volgende:

[..]

Ik kan alleen 1 concert in Utrecht vinden, weet jij nog meer data en plekken?
27 november Oosterpoort, Groningen
28 november TivoliVredenburg, Utrecht
30 november 013 Tilburg
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:55:42 #248
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_172695864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 17:42 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

27 november Oosterpoort, Groningen
28 november TivoliVredenburg, Utrecht
30 november 013 Tilburg
Ah dank!

Dan wordt het Utrecht *O*
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:23:28 #249
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173025070
Er komen weer nieuwe shows aan van Bruce. Speciale intieme shows op Broadway.

quote:
Bruce Springsteen will make his Broadway debut this fall with “Springsteen on Broadway,” a solo show at the Walter Kerr Theatre (219 West 48th Street). Performances for "Springsteen on Broadway" begin Tuesday, October 3, with an official opening on Thursday, October 12. Springsteen will perform five shows a week through November 26th.

Tickets for “Springsteen on Broadway” will go on sale August 30 at 10am ET exclusively through Ticketmaster Verified Fan®. This unique fan-first technology levels the playing field to combat bots and get real tickets into the hands of fans who intend to go to the event.

Ticketmaster Verified Fan registration begins today and will close August 27. Verified fans will be notified August 29 for the August 30 onsale. Visit brucespringsteen.net/broadway for more information about how to pre-register and details on the show.

“I wanted to do some shows that were as personal and as intimate as possible. I chose Broadway for this project because it has the beautiful old theaters which seemed like the right setting for what I have in mind. In fact, with one or two exceptions, the 960 seats of the Walter Kerr Theatre is probably the smallest venue I’ve played in the last 40 years. My show is just me, the guitar, the piano and the words and music. Some of the show is spoken, some of it is sung. It loosely follows the arc of my life and my work. All of it together is in pursuit of my constant goal to provide an entertaining evening and to communicate something of value,” says Springsteen.

"Bruce Springsteen is one of our greatest musical storytellers, and Broadway is built on a beloved tradition of musical storytelling. What a once-in-a lifetime thrill for all of us at Jujamcyn to welcome Bruce home to his rightful place in the Broadway legacy,” says Jordan Roth, President of Jujamcyn Theaters, which owns the Walter Kerr.

The creative team for “Springsteen on Broadway” includes Heather Wolensky (scenic design), Natasha Katz (lighting design) and Brian Ronan (sound design).

For more information on the show and how to register for tickets, visit brucespringsteen.net/broadway.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173025149
Tja, het boek, wordt wel erg uitgemolken. Of zou er een nieuwe plaat bij zitten?

Andere nieuwe platen zijn er wel via Nugs 2 nieuwe shows uit 1977 ^O^
http://live.brucespringsteen.net/
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:02:22 #251
469826 Berjanus1986
Ik ben een oude bekende
pi_173090457
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:27 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Tja, het boek, wordt wel erg uitgemolken. Of zou er een nieuwe plaat bij zitten?
Hoe kom je ineens bij het boek? Volgens mij komt in het hele verslag geen boek voor :D Of ik keek erover heen?
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:00:39 #252
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173100475
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:02 schreef Berjanus1986 het volgende:

[..]

Hoe kom je ineens bij het boek? Volgens mij komt in het hele verslag geen boek voor :D Of ik keek erover heen?
Tijdens de shows op Broadway gaat hij voorlezen uit zijn biografie, en daarnaast solo nummers tussendoor spelen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:56:06 #253
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173108641
Ondertussen is Bruce dit weekend weer doodleuk in Eindhoven en Valkenswaard. Vanwege een wedstrijd van zijn dochter in de laatstgenoemde plaats.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 13 augustus 2017 @ 13:08:24 #254
469826 Berjanus1986
Ik ben een oude bekende
pi_173108975
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:00 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Tijdens de shows op Broadway gaat hij voorlezen uit zijn biografie, en daarnaast solo nummers tussendoor spelen.
O, dat is minder :S
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:04:12 #255
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173545394
Er is weer een mooie archive release gisteren erbij gekomen: Belfast 1996. Uit de Ghost of Tom Joad tournee.

http://live.brucespringst(...)Hall-Belfast-GB.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173548201
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:56 schreef Peter88Online het volgende:
Ondertussen is Bruce dit weekend weer doodleuk in Eindhoven en Valkenswaard. Vanwege een wedstrijd van zijn dochter in de laatstgenoemde plaats.
Zijn dochter heeft ook een woning in die plaats, dus hij komt wel vaker daar.
  zondag 17 september 2017 @ 19:56:26 #257
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173839366
Afgelopen week was ik op vakantie in New York. Ik ging vrijdagavond naar het concert van Paul McCartney in Madison Square Garden. Tegen het einde van het concert kondigde hij opeens Bruce en Little Steven aan en speelden ze I Saw Her Standing There. De zaal ontplofte alleen al toen Bruce werd aangekondigd. Waardoor het niet eens meer was te horen dat Paul ook Steven nog aankondigde :P.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173839486
Wat gaaf dat je daarbij was!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173841063
Vet _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 5 november 2017 @ 13:04:08 #260
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_174881433
Een nieuw nummer van Bruce:

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:46:33 #261
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_176605717
Naar aanleiding van deze tweet van Garry gaan er geruchten dat The E Street Band ten einde zou zijn, maar een aantal tweets later doet hij daar weer vaag over. :?

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_176626431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:46 schreef Peter88Online het volgende:
Naar aanleiding van deze tweet van Garry gaan er geruchten dat The E Street Band ten einde zou zijn, maar een aantal tweets later doet hij daar weer vaag over. :?

Hoop het van niet, de neverland express van Meat Loaf is een van de weinige bands die zich qua uitstraling en strakheid kan meten met de E Street Band, zou eeuwig zonde zijn ;(
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:42:47 #264
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_177987653
En alweer worden de Broadway shows verlengd tot 15 december. Hopelijk dan volgend jaar eindelijk een nieuw album en een nieuwe Europese tour.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:29:32 #265
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178283306
Steven komt weer. Op 6 juli in het Amsterdamse Bos.

Ik twijfel nog. Vorig jaar zag ik hem twee keer in Carré en 013. Beiden keren speelde hij bijna dezelfde setlist. De magie van een Springsteen concert heeft Steven solo net niet.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_178285050
Bestaan er meer nummers die dezelfde stijl hebben als dancing in the dark? the sound bevalt me wel.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 3 april 2018 @ 22:40:55 #267
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178291136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Bestaan er meer nummers die dezelfde stijl hebben als dancing in the dark? the sound bevalt me wel.
Ik denk dat je dan wel een aantal nummers van het album Tunnel of Love kunt waarderen. Dat album heeft ook een behoorlijke jaren ‘80 productie.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:58:22 #268
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_182897927
Het was te verwachten: er komt op 14 december een live album van Springsteen op Broadway.



DISC 1, SIDE A
1. Growin’ Up (Introduction)
2. Growin’ Up
3. My Hometown (Introduction)
4. My Hometown

DISC 1, SIDE B
1. My Father’s House (Introduction)
2. My Father’s House
3. The Wish (Introduction)
4. The Wish

DISC 2, SIDE A
1. Thunder Road (Introduction)
2. Thunder Road
3. The Promised Land (Introduction)
4. The Promised Land

DISC 2, SIDE B
1. Born In the U.S.A. (Introduction)
2. Born In the U.S.A.
3. Tenth Avenue Freeze-Out (Introduction)
4. Tenth Avenue Freeze-Out

DISC 3, SIDE A
1. Tougher Than the Rest (Introduction)
2. Tougher Than the Rest
3. Brilliant Disguise (Introduction)
4. Brilliant Disguise
5. Long Time Comin’ (Introduction)
6. Long Time Comin’

DISC 3, SIDE B
1. The Ghost of Tom Joad (Introduction)
2. The Ghost of Tom Joad
3. The Rising

DISC 4, SIDE A
1. Dancing In the Dark (Introduction)
2. Dancing In the Dark
3. Land of Hope and Dreams

DISC 4, SIDE B
1. Born To Run (Introduction)
2. Born To Run

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_182935841
Op 15 december verschijnt de concertfilm Springsteen on Broadway op Netflix
  zondag 4 november 2018 @ 13:41:59 #270
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182936359
Wordt tijd dat er eens een einde komt aan het broadway gebeuren, ik wil dat hij weer gaat touren met de E-street band ^O^. Hoewel ik fan ben van Springsteen zie ik hem trouwens liever met de band dan solo, ik vind de optredens juist zo vermakelijk omdat er zoveel muzikaliteit in verwerkt wordt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 4 november 2018 @ 13:51:43 #271
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_182936537
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 13:41 schreef Keyos het volgende:
Wordt tijd dat er eens een einde komt aan het broadway gebeuren, ik wil dat hij weer gaat touren met de E-street band ^O^. Hoewel ik fan ben van Springsteen zie ik hem trouwens liever met de band dan solo, ik vind de optredens juist zo vermakelijk omdat er zoveel muzikaliteit in verwerkt wordt.
Helemaal mee eens. Dit Broadway gebeuren heeft lang genoeg geduurd, terwijl er al jaren een nieuw album op de plank schijnt te liggen. Het is vreemd dat hij in deze barre Trump tijden zich richt op het verleden. Terwijl hij altijd op het juiste moment met een antwoord kwam. Zoals Born In The USA ten tijden van Reagan, The Rising na 9/11...
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 4 november 2018 @ 14:07:07 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182936859
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 13:51 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dit Broadway gebeuren heeft lang genoeg geduurd, terwijl er al jaren een nieuw album op de plank schijnt te liggen. Het is vreemd dat hij in deze barre Trump tijden zich richt op het verleden. Terwijl hij altijd op het juiste moment met een antwoord kwam. Zoals Born In The USA ten tijden van Reagan, The Rising na 9/11...
Zou in 2019 moeten gebeuren lijkt me, het feit dat ze nu met die DVD's en CD's komen, Little Steven z'n tour in december voorbij is en er geen Broadway shows op het programma staan voor 2019 lijkt te impliceren dat ze in 2019 wel weer gaan touren. Al zie je vaak dat ze dan eerst in de USA beginnen, dan pas naar buiten gaan en weer terugkomen. Met een beetje pech wordt dat 2020 voor Europa...

[ Bericht 0% gewijzigd door Keyos op 04-11-2018 14:31:11 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 4 november 2018 @ 14:32:02 #273
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_182937285
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 14:07 schreef Keyos het volgende:

[..]

Zou in 2019 moeten gebeuren lijkt me, het feit dat ze nu met die DVD's en CD's komen, Little Steven z'n tour in december voorbij is en er geen Broadway shows op het programma staan voor 2019 lijkt te impliceren dat ze in 2019 wel weer gaan touren. Al zie je vaak dat ze dan eerst in de USA beginnen, dan pas naar buiten gaan en weer terugkomen. Met een beetje pech wordt dat 2020 voor Europa...
Zoiets had Steven onlangs inderdaad ook al laten doorschemeren.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_183757261
Vanaf vandaag staat Springsteen on Broadway op Netflix.
  zondag 16 december 2018 @ 09:50:10 #275
263417 Keyos
Like a Boss
pi_183759734
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 00:48 schreef Luni het volgende:
Vanaf vandaag staat Springsteen on Broadway op Netflix.
Yes heb hem ff opstaan nadat ik gisteren vluchtig de spotify aan had gezet. Ben toch wat minder fan van deze Springsteen dan ik dacht, veel van zijn nummers zijn solo gewoon niet zo magisch als met de band. Kan er niet aan ontsnappen aan die gedachten bij het horen van veel van de nummers.

Overigens zijn een paar nummers dan wel weer heel mooi solo, ben wel fan van de solo Ghost of Tom Joad, maar die had hij al vaker op die manier live gespeeld natuurlijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_183760070
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 09:50 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yes heb hem ff opstaan nadat ik gisteren vluchtig de spotify aan had gezet. Ben toch wat minder fan van deze Springsteen dan ik dacht, veel van zijn nummers zijn solo gewoon niet zo magisch als met de band. Kan er niet aan ontsnappen aan die gedachten bij het horen van veel van de nummers.

Overigens zijn een paar nummers dan wel weer heel mooi solo, ben wel fan van de solo Ghost of Tom Joad, maar die had hij al vaker op die manier live gespeeld natuurlijk.
Ben er ook niet zo'n fan van, de nummers zijn me te "kaal"
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:44:39 #277
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_183812056
Ik vond het wel heel mooi en bij vlagen indrukwekkend. Vooral de versie van Tenth Avenue Freeze-Out wat eigenlijk een groot persoonlijk eerbetoon aan Clarence is. Wel begrijp ik niet waarom de ticketprijzen uitgerekend hiervoor nou zo hoog voor moesten zijn. Het is een intieme show, en niet bepaald iets met veel poeha of special effects. Wat natuurlijk ook niet echt past bij een artiest als Springsteen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_183824738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:44 schreef Peter88Online het volgende:
Ik vond het wel heel mooi en bij vlagen indrukwekkend. Vooral de versie van Tenth Avenue Freeze-Out wat eigenlijk een groot persoonlijk eerbetoon aan Clarence is. Wel begrijp ik niet waarom de ticketprijzen uitgerekend hiervoor nou zo hoog voor moesten zijn. Het is een intieme show, en niet bepaald iets met veel poeha of special effects. Wat natuurlijk ook niet echt past bij een artiest als Springsteen.
Ik heb effe snel geluisterd, en zoals ik al zei vond ik het te kaal, maar, ga het van het weekend eens kijken op Netflix, misschien komt het dan beter over.
pi_183838541
Ik ben niet goed bekend met Springsteen, maar de documentaire op Netflix heeft mij toch wel over de streep getrokken. Wat een sympathieke man met een fijne stem.
pi_183845350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:44 schreef Peter88Online het volgende:
..Wel begrijp ik niet waarom de ticketprijzen uitgerekend hiervoor nou zo hoog voor moesten zijn. Het is een intieme show, en niet bepaald iets met veel poeha of special effects. Wat natuurlijk ook niet echt past bij een artiest als Springsteen.
Toen ik afgelopen zomer in New York was ernstig getwijfeld of ik een paar honderd dollar neer zou leggen voor een ticket. Net de Netflix docu gekeken en ben eigenlijk blij dat ik het niet gedaan heb.
Ik had z'n boek al gelezen en dan voegt de voorstelling niet heel veel toe eerlijk gezegd. Muzikaal gezien zie ik hem liever op volle kracht met de E Street Band.. (en ik ben geen fan van de stem van Patti ;) )
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:35:32 #281
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186253885
Er lijkt een nieuw album aan te komen.

GreasyLake twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 17:08:37 More @Springsteen rumors from Italy. New single due 26 April, new album 14 June via @EStreetNeck @badlandsit https://t.co/FXP4nobw9b reageer retweet
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_186417397
YES!!! Morgen de eerste single, 14 juni de plaat!



quote:
Bruce Springsteen’s Western Stars, New Studio Album Out on Columbia Records June 14

Bruce Springsteen’s first new studio album in five years takes his music to a new place, drawing inspiration in part from the Southern California pop records of the late ‘60s and early ‘70s. The album was recorded primarily at Springsteen’s home studio in New Jersey, with additional recording in California and New York. Columbia Records will release Springsteen’s 19th studio album on June 14. Western Stars will be available for pre-order on Friday, April 26.

“This record is a return to my solo recordings featuring character driven songs and sweeping, cinematic orchestral arrangements," says Springsteen. "It's a jewel box of a record."

The 13 tracks of Western Stars encompass a sweeping range of American themes, of highways and desert spaces, of isolation and community and the permanence of home and hope.

The song "Hello Sunshine" and a video will be released just after midnight ET tonight.

Ron Aniello produced the album with Springsteen and plays bass, keyboard, and other instruments. Patti Scialfa provides vocals and contributes vocal arrangements on four tracks. The musical arrangements include strings, horns, pedal steel and contributions from more than 20 other players including Jon Brion (who plays celeste, Moog, and farfisa), as well as guest appearances by David Sancious, Charlie Giordano, and Soozie Tyrell. The album was mixed by Tom Elmhirst.

Bruce Springsteen’s recording career spans over 40 years, beginning with 1973's ‘Greetings from Asbury Park, NJ’ (Columbia Records). He has garnered 20 Grammys, won an Oscar and a Tony, been inducted into the Rock and Roll Hall of Fame, received a Kennedy Center Honor, and was MusiCares’ 2013 Person of the Year. Springsteen’s memoir ‘Born to Run’ (Simon & Schuster) and its companion album ‘Chapter and Verse’ were released in September 2016, and he was awarded the Presidential Medal of Freedom in November 2016. His historic 236-show run of ‘Springsteen on Broadway’ at Jujamcyn’s Walter Kerr Theatre from October 2017 to December 2018 also yielded an accompanying soundtrack album and Netflix special.



Western Stars Song Titles

1. Hitch Hikin’

2. The Wayfarer

3. Tucson Train

4. Western Stars

5. Sleepy Joe’s Café

6. Drive Fast (The Stuntman)

7. Chasin’ Wild Horses

8. Sundown

9. Somewhere North of Nashville

10. Stones

11. There Goes My Miracle

12. Hello Sunshine

13. Moonlight Motel

All songs written by Bruce Springsteen
  donderdag 25 april 2019 @ 15:14:07 #283
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186417964
En er gaan geruchten over twee shows in de Ziggo Dome in oktober of november. Waarschijnlijk wordt dat morgen officieel bekend gemaakt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_186420625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:14 schreef Peter88Online het volgende:
En er gaan geruchten over twee shows in de Ziggo Dome in oktober of november. Waarschijnlijk wordt dat morgen officieel bekend gemaakt.
Ik lees hier juist weer 2x Rotterdam, maargoed geruchten idd. Zou mooi zijn als hij weer naar Nederland komt!

https://festileaks.com/20(...)t-met-album-en-tour/
pi_186432488
Nieuwe single.
Hij heeft slechtere gehad! :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:20:27 #286
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_186433296
Wat een pracht single!!
pi_186433530
Ik ben positief verrast!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_186435930
Heerlijk nummer!
pi_186443116
Prachtig !
Take on the situation, but not the torment ...
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 20:15:04 #290
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_186443656
:9
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 27 april 2019 @ 02:59:52 #291
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186451306
Ik ben er niet kapot van. Die drum past er ook helemaal niet bij.

[ Bericht 44% gewijzigd door Braindead2000 op 27-04-2019 03:06:43 ]
pi_186452676
Ik ook niet. Vind het erg gezapig, zit nergens spanning in.
Hopen dat er op het album wel wat toffere nummers op staan.
pi_186466641
Nieuwe nummer van Danny Vera?
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 16:39:08 #294
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_186651818
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 6 mei 2019 @ 16:51:37 #295
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186652073
Zeker goed nieuws. Maar zal hij daarvoor nog solo op tour gaan? Van mij zou dat best mogen, want ik heb nog nooit een solo concert van hem meegemaakt. Ondanks dat het niveau met The E Street Band altijd hoog is, maar voor de verandering zou ik een intiemer soloconcert ook wel eens bijzonder vinden om mee te maken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_186749862
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:26 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe single.
Hij heeft slechtere gehad! :Y
_O_

Doet me denken aan zijn high hopes album. Stonden ook dit soort nummers op..

Hopen dat hij in Rotterdam komt of Ziggo Dome. Lekker dichtbij voor mij :)
  donderdag 16 mei 2019 @ 16:49:30 #297
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186883614
De tweede single: There Goes My Miracle

https://vimeo.com/336590555?ref=tw-share
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_186906826
Die link werkt niet meer.


Volgens mij wordt ie online een stuk minder ontvangen dan Hello Sunshine, maar ik vind 'm toch wel weer lekker klinken hoor. Niet heel diepzinnig ofzo, wel een nummertje dat in je hoofd blijft hangen.
pi_186906854
:r
pfff...Nou, voor zover het positieve gevoel dat dat vorige nummer nog een beetje opriep.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_186906903
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:51 schreef Norrage het volgende:
:r
pfff...Nou, voor zover het positieve gevoel dat dat vorige nummer nog een beetje opriep.
Het is niet echt een Bruce-nummer nee, je zou het niet van 'm verwachten.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:03:49 #301
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186919306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:49 schreef tompsv18 het volgende:
Die link werkt niet meer.


Volgens mij wordt ie online een stuk minder ontvangen dan Hello Sunshine, maar ik vind 'm toch wel weer lekker klinken hoor. Niet heel diepzinnig ofzo, wel een nummertje dat in je hoofd blijft hangen.
Dit is wel heel slecht. Kan me niet herinneren dat ik ooit een Springsteennummer gehoord heb dat zo slecht is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')