SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je zelf de speedo zien?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
I like your thinking ratatat, maar je snapt de volle omvang van een C_F in Speedo niet helemaal. Maar ik wil je niet voor het leven tekenen, dus denk er maar verder niet te veel over na...
Sinds ik dieet steeds beter :-)quote:
Ze hebben nu ook een kortingscode voor 10% korting wat het nog beter maakt. Maar ik geil er momenteel nog een beetje te hard op. Even wachten tot de ratio weer terug komt voordat ik overhaast zo'n frame bestel.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:04 schreef Z het volgende:
Ik dacht dat die Bowman frames wel betaalbaar waren?
Hoe lang ga je in 't zadel zitten? Succes!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n tas gepakt voor de 600 van morgen. Voor de 600 door de Ardennen en door Noord-Frankrijk heb ik minder eten bij me dan voor de 600 door Nederland. Iets met openingstijden .
Ik heb 40 uur voor het brevetquote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe lang ga je in 't zadel zitten? Succes!
Hoe kom je bij die Bowman, nog nooit van gehoord. Vind het wel apart. Die palace frameset ziet er wel goed uit. Tenminste wat anders dan een Trek, Canyon of een Giantquote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een kortingscode voor 10% korting wat het nog beter maakt. Maar ik geil er momenteel nog een beetje te hard op. Even wachten tot de ratio weer terug komt voordat ik overhaast zo'n frame bestel.
Originele bladen?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:17 schreef Andyy het volgende:
Ik heb nieuwe kettingbladen er op en de ketting loopt aan tegen het grote blad als die op de kleine blad zit (en hoger in de versnellingen achter).
Iemand een oplossing?
Hij komt vaak voor in lijstjes van goede alu frames en krijgt ook goede reviews. Maar ze bestaan nog niet zo lang en zijn nog niet heel erg bekend.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 07:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die Bowman, nog nooit van gehoord. Vind het wel apart. Die palace frameset ziet er wel goed uit. Tenminste wat anders dan een Trek, Canyon of een Giant
Wel een mooi specaaltje die Bowman Palace, zeker wannee geanodiseerd ipv gespoten.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hij komt vaak voor in lijstjes van goede alu frames en krijgt ook goede reviews. Maar ze bestaan nog niet zo lang en zijn nog niet heel erg bekend.
Heel verstandig.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een kortingscode voor 10% korting wat het nog beter maakt. Maar ik geil er momenteel nog een beetje te hard op. Even wachten tot de ratio weer terug komt voordat ik overhaast zo'n frame bestel.
Tering, wat een dagelijkse afstanden zeg.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:05 schreef poiuytr het volgende:
https://www.mantel.com/blog/fietsreis-noordkaap/
Ik zou 'm kopen wanneer ik een nieuw frame nodig had. Rij je voor zo'n 800 euro toch behoorlijk exclusief in Nederland. Alleen wel een hele lange bovenbuis bij een 58 cm frame.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een kortingscode voor 10% korting wat het nog beter maakt. Maar ik geil er momenteel nog een beetje te hard op. Even wachten tot de ratio weer terug komt voordat ik overhaast zo'n frame bestel.
Mooie prestatie gripperquote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:07 schreef Gripper het volgende:
Ik ben weer binnen, gedoucht, droog en opgewarmd. Wat een dag zeg, de hele dag regen en laaghangende bewolking. Op de grote ballons zat je telkens in de mist. Gevaarlijke natte afdalingen, ergens nog een zwaar ongeluk gezien met twee compleet verwrongen fietsen.. En het blijft toch een lange en zware cyclo.
Ook nog wat positiefs naast al dat gemauw? Zeker: m'n tijd uit 2013 met een uur verbeterd ondanks zware omstandigheden!
7:54 en 123e in m'n leeftijdscategorie, 274 overall. Dik tevreden
https://www.strava.com/activities/605838516
Oksel en Marco ook nog ff gespot
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen..
Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte
9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013
Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter!
20 minuten herstellen bedoel jequote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten.
Bibberen in de kouquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:42 schreef muzas het volgende:
[..]
20 minuten herstellen bedoel je
Goed gedaan meneer!
Respect! Goed gedaan!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:07 schreef Gripper het volgende:
Ik ben weer binnen, gedoucht, droog en opgewarmd. Wat een dag zeg, de hele dag regen en laaghangende bewolking. Op de grote ballons zat je telkens in de mist. Gevaarlijke natte afdalingen, ergens nog een zwaar ongeluk gezien met twee compleet verwrongen fietsen.. En het blijft toch een lange en zware cyclo.
Ook nog wat positiefs naast al dat gemauw? Zeker: m'n tijd uit 2013 met een uur verbeterd ondanks zware omstandigheden!
7:54 en 123e in m'n leeftijdscategorie, 274 overall. Dik tevreden
https://www.strava.com/activities/605838516
Oksel en Marco ook nog ff gespot
Ook netjes! Respect!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen..
Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte
9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013
Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter!
https://www.strava.com/activities/606036271
Er zijn veel verschillende systemen om je zadel rail te klemmen, en er zijn ook nog wat afwijkende maten en vormen in zadelrail. (95% van de zadels gebruikt standaard systeem).quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:16 schreef ratatat het volgende:
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen.
Ja dat maakt imo wel meer uit. Er zijn verschillende 1 bout bevestiging systemen en verschillende systemen met 2 bout bevestiging. Vind zelf die met 2 bouten in de lengte het prettigst met afstellen van de zadelstand(punt iets omhoog of juist iets naar beneden). Sommige renners wippen ook continue op hun zadel, en 1 bout kan ooit een x daardoor breken, heb dat zelf een paar keer gezien bij team mates met vallen tot gevolg.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:16 schreef ratatat het volgende:
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen.
quote:Op zondag 12 juni 2016 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat maakt imo wel meer uit. Er zijn verschillende 1 bout bevestiging systemen en verschillende systemen met 2 bout bevestiging. Vind zelf die met 2 bouten in de lengte het prettigst met afstellen van de zadelstand(punt iets omhoog of juist iets naar beneden). Sommige renners wippen ook continue op hun zadel, en 1 bout kan ooit een x daardoor breken, heb dat zelf een paar keer gezien bij team mates met vallen tot gevolg.
Vering in een zadelpen wil je imo helemaal niet op een racefiets. Een ieder mag daar een andere mening op hebben uiteraard.
Verder is het ontwerp van de kop ook belangrijk, als je een mooie fiets hebt wil je daar ook graag een elegant ontworpen zadelpen op en niet een of ander lomp geval. Althans, ik wel.
Verder vind ik het zelf ook het mooist als de zadelpen bij de stuurnok past en de stuurbocht. Dus al die 3 allemaal Ritchey/Deda/3T of wat dan ook. Enne goedkoop is duurkoop.
Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!quote:Op zondag 12 juni 2016 12:23 schreef the_critic het volgende:
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos..
En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten..
Denk 't, zelfs de duinen waren heerlijk rustigquote:Op zondag 12 juni 2016 14:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Er waren niet veel fietsers op de weg, veel minder als anders. Zouden veel mensen zich hebben laten weerhouden door de weersverwachtingen?
Ik zapte er toevallig langs. Erg leuk om te zien. Mooi dat ze daar aandacht aan geven.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!
Die routes bij jullie daar schijnen sowieso top te zijn. Aankomende zomer eens allemaal aan elkaar plakken.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:23 schreef the_critic het volgende:
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos..
En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten..
Ja super leuk. Zou meteen weer willen wedstrijd rijden... Helaas en een utopie :-(quote:Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!
Draaien, keren.. Erg leuk. Veel leuker dan atb'en in mijn herinnering was..quote:Op zondag 12 juni 2016 15:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Die routes bij jullie daar schijnen sowieso top te zijn. Aankomende zomer eens allemaal aan elkaar plakken.
Je kiest van alle mooie dagen de afgelopen weken ook wel een van de kutste dagen uit om te gaan fietsenquote:Op zondag 12 juni 2016 15:38 schreef buzz1291 het volgende:
Waarom heb ik dit altijd?
Sta ik me vrijdag uit de naad te werken om die fiets weer helemaal te laten shinen. Zelfs alle tandjes van de kettingbladen en cassette tot bloedens toe staan te ontvetten en alle schakels van de ketting met een pijperagger schoongemaakt, ja echt brandschoon dus, mot ik vandaag 40 kilometer door de zeikregen naar huis fietsen.
Maar wel lekker 95 km weggetrapt!
Nee, wacht nog even op een reactie van Bowman over garantie en evt. crash replacement.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:06 schreef kaasplankje het volgende:
Hey ratatat heb je je geld al uitgegeven?
Die in het vensterbank is zeker meer dan 1800?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag reed ik langs pro in noord, zag me daar een Concorde aquila in de etalage staan. Mooi.
Vroeger, toen de fietsen nog van staal waren en de renners van ijzer, was dit in NL een heel populair fietsje. Nu zijn ze weer terug op de markt.
Zo op 't eerste oog erg raak. Complete fiets met 105 1799.- Niet zo goedkoop als een Canyon, maar wel een heel mooi frame. Vind het frame op de site niet zo goed uit de verf komen maar int echt is heel mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.concorde-bikes.com/
http://concorde2.teamartw(...)la-2016-Geometry.pdf
ja denk t wel, zitten die full carbon supra's in en ultegra ipv 105. Maar t frame is erg mooi.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die in het vensterbank is zeker meer dan 1800?
Sensa is eigenaar van de merknaam Concorde.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef muzas het volgende:
Niet gewoon een of ander open-mold frame?
Ik vind m -op deze niet al te duidelijke- fotos lijken op de sensa aquila (toevallig)....
SPOILER: fapfapfapOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nah, Concorde was een merk onder de vlag van Veltec/Rentmeester. Die gingen failliet en nu heeft senseo het overgekochtquote:
Bij sram (force) zaten ze er bijquote:Op maandag 13 juni 2016 19:27 schreef ratatat het volgende:
Zover ik heb begrepen komen shifter inclusief kabels, maar zitten er dan ook al die kapjes etc. bij of moet je die los kopen?
Mooie fiets, maar alleen al voor de design van de kabelloop tegen het frame zou ik 'm nooit kopen. Plakplaatjes op je fiets moeten plakken om schuurplekken te voorkomen. Ergenis ten top.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag reed ik langs pro in noord, zag me daar een Concorde aquila in de etalage staan. Mooi.
Vroeger, toen de fietsen nog van staal waren en de renners van ijzer, was dit in NL een heel populair fietsje. Nu zijn ze weer terug op de markt.
Zo op 't eerste oog erg raak. Complete fiets met 105 1799.- Niet zo goedkoop als een Canyon, maar wel een heel mooi frame. Vind het frame op de site niet zo goed uit de verf komen maar int echt is heel mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.concorde-bikes.com/
http://concorde2.teamartw(...)la-2016-Geometry.pdf
Wel een beetje erg misleidende verhaal. Zullen ze zelf wel geschreven hebben. Alsof Sensa frames niet gewoon met een container vol uit Taiwan komen. En liggen dan een hele zeereis lang broederlijk naast die van Apex. Beide uit dezelfde fabriek. Net als die Sensa en Quasar wielen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Serieus, sinds 2014:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intersens
Nee! Veltec wielen komen uit Duitsland en daar is niets mis mee. Goed materiaal en handgespaakt met een uitstekende garantie, op papier dan. Veltec.dequote:
Ik verneem nu via plaatjes dat hij bij die vishengels hetzelfde isquote:
Kabelhoedjes horen bij de kabels, kabelverstellers of afdekkapjes aan het frame (die je waarschijnlijk bedoelt) horen bij dus bij het frame.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:27 schreef ratatat het volgende:
Zover ik heb begrepen komen shifter inclusief kabels, maar zitten er dan ook al die kapjes etc. bij of moet je die los kopen?
De Veltec Typhus jaquote:Op maandag 13 juni 2016 19:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee! Veltec wielen komen uit Duitsland en daar is niets mis mee. Goed materiaal en handgespaakt met een uitstekende garantie, op papier dan. Veltec.de
Critic heeft zo'n nieuwe Guiullia, ik vind het ook een mooi frame.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:50 schreef Patroon het volgende:
Ik vind de Sensa Guilia G2 custom paint ook erg mooi. Ook nog eens de juiste geometrie maten voor me. Kan best eens de opvolger van mijn Canyon scheurbak zijn.
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:50 schreef Patroon het volgende:
Ik vind de Sensa Guilia G2 custom paint ook erg mooi. Ook nog eens de juiste geometrie maten voor me. Kan best eens de opvolger van mijn Canyon scheurbak zijn.
[ afbeelding ]
En dan het blauwe in groen
Daarom in dat geval ook de mat zwarte pakken.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop.
Ik hou juist wel van wat wit in een frame...oogt frisser dan volledig mat zwartquote:Op maandag 13 juni 2016 22:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop.
Hmm ja vind ik ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop.
Ik vind het drie keer niks. Was mooi op je Canyon blijven rijden Patroon tig keer mooierquote:Op maandag 13 juni 2016 22:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop.
Kost da?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:16 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik vind het drie keer niks. Was mooi op je Canyon blijven rijden Patroon tig keer mooier
Dit jaar hopelijk een aeroroad op de kop tikken tijdens eindejaars sale, heb toch een kut maat qua fiets dus blijft hopelijk weer voldoende over. Kan ik mijn Canyon familie mooi aanvullen.
[ afbeelding ]
Belachelijk dik apparaat
Kortere fiets kopenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:53 schreef Leonos het volgende:
Wat te doen als ik niet goed bij mijn shifters kan? Zadel staat al helemaal voorruit en lijkt al een korte stuurpen te zijn...
Ik zou er maar eens zwaar over gaan denken om er een stadsfiets van te maken. Want zo wordt het nooit wat.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:53 schreef Leonos het volgende:
Wat te doen als ik niet goed bij mijn shifters kan? Zadel staat al helemaal voorruit en lijkt al een korte stuurpen te zijn...
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 18:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou er maar eens zwaar over gaan denken om er een stadsfiets van te maken. Want zo wordt het nooit wat.
Ik ga altijd zeer kort door de bocht ja.quote:
misschien ff wat over de afmetingen vertelenquote:
Zet je zadel weer eens terug zoals die hoort, anders zit je straks weer met knieklachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:53 schreef Leonos het volgende:
Wat te doen als ik niet goed bij mijn shifters kan? Zadel staat al helemaal voorruit en lijkt al een korte stuurpen te zijn...
Dan kan ik nog minder bij mijn shiftersquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zet je zadel weer eens terug zoals die hoort, anders zit je straks weer met knieklachten.
Liever niet bij de shifters kunnen dan niet meer kunnen fietsen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan kan ik nog minder bij mijn shifters
Ga ik zo even meten.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Liever niet bij de shifters kunnen dan niet meer kunnen fietsen.
Hoelang is de stuurpen die je nu hebt (hart-hart)?
450 euro.quote:
~4k. Vorig jaar wou ik er één kopen maar omdat ik nog geen goede positie had op mijn huidige racer niet gedaan. Nu weet ik na mijn fietsmeting, wat mijn maat ongeveer is. Hopen dat rode model dit jaar ook met leuke korting weggaat dan koop ik er denk ik 1. Dan nog een Lux en heb niks meer te wensenquote:
Had je dat ding bij een fietsenmaker gekocht?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:14 schreef Leonos het volgende:
Verklaart trouwens wel waarom ik de laatste weken zo'n pijn in mijn knie heb
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:32 schreef Leonos het volgende:
Oke, dom verhaal!
Toen ik mijn fiets net had, kon ik ook al niet echt bij mijn shifters.
Dus ik net naar beneden, terug naar de oude positie zetten want heb last van mijn knie.
Ik schroefje los draaien, zadel schuiven, denk hey! Hij staat eigenlijk helemaal naar achteren!
Bleek dus dat ik hem in het begin per ongeluk naar achter gezet had
Waarom bestel je daar eigenlijk? Had er namelijk nog nooit van gehoord. Of leuke deal?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:28 schreef Sloggi het volgende:
Een paar weken geleden twee Castellibroeken besteld bij Le Mag (de Endurance, door jullie aanbevolen). Ik maar wachten en wachten.... niks bezorgd.
Contact opgenomen, blijkt dat onze zwakzinnige vrienden van DPD geen briefje bij me in de bus hebben gedaan toen ik niet thuis was en het ding naar een DPD-punt hebben gebracht. Ligt dat pakket daar dus al twee weken stof te verzamelen zonder dat ik dat wist .
Kudo's voor Le Mag overigens wat betreft communicatie.
Mooie deal op dat moment, 106 euro per stuk incl. verzenden naar NL.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom bestel je daar eigenlijk? Had er namelijk nog nooit van gehoord. Of leuke deal?
Hier, met een stuurpen waarvan jij vast een natte droom krijg.quote:
Zadel staat ook end omhoog zegquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier, met een stuurpen waarvan jij vast een natte droom krijg.
[ afbeelding ]
vooral smaller dan de merken die je noemt. Ik heb sidis mt45, zoals al mn schoeisel.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:56 schreef poiuytr het volgende:
Ben op de koop voor een nieuw paar schoenen omdat ik graag twee paar zomerschoenen wil hebben. Nu draag ik normaal vaak maat 44-46 schoenen (nette schoenen, laarzen/ boots of sneakers. Heb qua fietsschoen nu paar shimano van 47 en Northwaves van 46. Hoe vallen die Sidi schoenen bij jullie? Volgens maattabel kom ik op 48 uit
Zeker te dunne armpjes om de boel fatsoenlijk aan te kunnen draaien.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:16 schreef Andyy het volgende:
Godverdomme, wat een kuthobby. Ik heb de derailleurs perfect afgesteld op montagestandaard. Schakelt die weer kut na 14 km en na 2 km schakelt die voor niet meer
Laat je hond er anders ff naar kijken.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:16 schreef Andyy het volgende:
Godverdomme, wat een kuthobby. Ik heb de derailleurs perfect afgesteld op montagestandaard. Schakelt die weer kut na 14 km en na 2 km schakelt die voor niet meer
sensaquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:45 schreef muzas het volgende:
Zit een garmin op, dus kaas vindt t niks.
...en t is geen sensa.
Verdomme man, loop te grinniken als een astmatische hyena in de trein.quote:
qua breedte vallen ze smaller uit als de shimano's, Heb normale schoenen maat 43, shimano maat 46!! en de nieuwe sidi's maat 44quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:56 schreef poiuytr het volgende:
Ben op de koop voor een nieuw paar schoenen omdat ik graag twee paar zomerschoenen wil hebben. Nu draag ik normaal vaak maat 44-46 schoenen (nette schoenen, laarzen/ boots of sneakers. Heb qua fietsschoen nu paar shimano van 47 en Northwaves van 46. Hoe vallen die Sidi schoenen bij jullie? Volgens maattabel kom ik op 48 uit
Audio opname or it didn't happen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 08:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Verdomme man, loop te grinniken als een astmatische hyena in de trein.
Dat kan heel goed kloppen. Hier voor normale patta's en bordeelslijpers 42,5 - 43 maar Sidi schoenen maat 45. Hetzelfde gold voor een paar Aquasparta sneakers in Italia gekocht (tsja, waar anders.... ) wel maatje 45 nodig. Voordeel is dat je die in Bella Italia nog al eens in de uitverkoop kunt scoren.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:56 schreef poiuytr het volgende:
Ben op de koop voor een nieuw paar schoenen omdat ik graag twee paar zomerschoenen wil hebben. Nu draag ik normaal vaak maat 44-46 schoenen (nette schoenen, laarzen/ boots of sneakers. Heb qua fietsschoen nu paar shimano van 47 en Northwaves van 46. Hoe vallen die Sidi schoenen bij jullie? Volgens maattabel kom ik op 48 uit
Wat voor mijn voeten dus onwijs geschikt is. Heb de goeiekoopste sidi's maar ze zitten als gegoten. Wil nu wel een setje 'erbij', Had laatst paar mooie groene aangetrokken met boa-systeemquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:31 schreef Tommeke het volgende:
Sidi valt niet veel kleiner, maar is vooral veel smaller. En van vooral aan de voorzijde.
Ik zat toch te lezen, kan moeilijk alles opnemen. Maar het was niet gelogen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Audio opname or it didn't happen.
Op een bepaalde leeftijd maakt gewicht niet meer uit he?quote:
Gewoon je eigen schoenen maken van carbonquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:38 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb sidi's met carbon zool maat gemaakt, leer van ongeboren kalf en met diamanten ingelegd. Schoenplaatjes zijn van puur goud.
Ik zoek nog naar zo'n 100 Watt, maar dan voor 6 uur, en wel voor een klein prijsje, mag niet meer dan een halve kilo wegen en moet volledig in de zadelbuis en pen passen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:20 schreef ratatat het volgende:
http://dopedbikes.com/
50 Watt voor 20 minuten met batterijen die volledig in de zitbuis / zadelpen zitten. Lang niet gek.
Bij Ahoy controleren ze toch niet. En 50 Watt is goed denk ik, das niet zoveel anders loopt het in de gaten. Je zou mss nog beter 20Watt hebben oid.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:20 schreef ratatat het volgende:
http://dopedbikes.com/
50 Watt voor 20 minuten met batterijen die volledig in de zitbuis / zadelpen zitten. Lang niet gek.
Nee maar ik hou me aanbevolen voor de Oetinger Omloop, of de vrije veltins tochtquote:
Ik mis een beetje de testimonials. Dat zou lachen zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:20 schreef ratatat het volgende:
http://dopedbikes.com/
50 Watt voor 20 minuten met batterijen die volledig in de zitbuis / zadelpen zitten. Lang niet gek.
Wel een groepset en powermeterquote:Op donderdag 16 juni 2016 21:12 schreef ratatat het volgende:
Wat? Niet eens een nieuw frame gekocht? Je had dat ding al iets van 2 maanden...
Ziet er vet uit!quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wel een groepset en powermeter
[ afbeelding ]
Thx!quote:
Welke frame hebt gescoord? Loctite lees ik hier en daarquote:Op donderdag 16 juni 2016 21:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ziet er vet uit!
Ik heb zelf vandaag m'n eerste pakketje mogen ontvangen, morgen volgt als het goed is de rest en dan kan ik gaan opbouwen.
En ik heb nu van die pressfit lagers. Schijnbaar willen die nog wel eens gaan kraken. Is het handig om er dan iets tussen te smeren? Lagerbehuizing is plastic en trapas is alu.
Koel. Ben benieuwd naar het eindresultaat! En hoe het frame bevalt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:20 schreef ratatat het volgende:
Bowman Palace in het groen. 5800 groep (had ik al het crankstel van) met een 6800 voorderrie.
dacht ik ook idd. En die carbon reparatie moet veel mooier kunnen. Maar mooi dat ie weer heel is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:36 schreef ddx het volgende:
Is achterderailleurkabel niet beetje te lang ?
Daar kan hij de was op te drogen hangen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:36 schreef ddx het volgende:
Is achterderailleurkabel niet beetje te lang ?
Dit was de goedkoopste optie met goede recensies, anderen konden inderdaad hetzelfde carbonsoort gebruiken op de bovenste laag zodat het minder opvalt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
dacht ik ook idd. En die carbon reparatie moet veel mooier kunnen. Maar mooi dat ie weer heel is.
Dit is een lasso, geen kabel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dit was de goedkoopste optie met goede recensies, anderen konden inderdaad hetzelfde carbonsoort gebruiken op het bovenste laag zodat het minder opvalt.
En ik had eerst een te korte kabel, nu een langere omdat dat soepeler zou moeten schakelen doordat er minder wrijving op zit
Ik had na montage met die record groep ook schakelissues, op de bok prima maar op de weg net niet. Bleek uiteindelijk met een compleet nieuwe shifterkabel verholpen. Zat ws toch ergens een braampje oid waardoor het afschakelen te langzaam ging.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit is een lasso, geen kabel.
En wat win je? Niet meer dan wat een beetje kabelslijtage teniet zou doen. Zit ook genoeg spanning op die force-veer dat een beetje wrijving gene bal uitmaakt.
Zou er een meter of 12 afknippen. Zolang de buitenkabel recht in de achterderrie gaat is het goed.
Verder wel een mooi fietsje zo hoor.
Dat is een beetje mijn punt. Dat soort dingen hebben veel meer invloed op schakelen dan een langere achterkabel. t.o.v. eentje goed op lengte uiteraard; een te korte is nooit goed.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik had na montage met die record groep ook schakelissues, op de bok prima maar op de weg net niet. Bleek uiteindelijk met een compleet nieuwe shifterkabel verholpen. Zat ws toch ergens een braampje oid waardoor het afschakelen te langzaam ging.
quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
En ik had eerst een te korte kabel, nu een langere omdat dat soepeler zou moeten schakelen doordat er minder wrijving op zit
Overgecompenseerd he. Kijk wel bij de volgende beurtje of ik 'm wat in kan korten. Misschien andere remkabel, de huidige zijn niet super soepelquote:
http://www.dcrainmaker.com/2015/09/favero-depth-review.htmlquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:05 schreef muzas het volgende:
Powermeter zit in je pedalen begreep ik? Welke zijn dat?
Wat een gehannes om ze er op te krijgenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://www.dcrainmaker.com/2015/09/favero-depth-review.html
toeters en bellenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat een gehannes om ze er op te krijgen
Dat die coating vrij snel loslaat viel mij ook al op laatst..quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is een beetje mijn punt. Dat soort dingen hebben veel meer invloed op schakelen dan een langere achterkabel. t.o.v. eentje goed op lengte uiteraard; een te korte is nooit goed.
Ik heb overigens ook de standaard sram kabels vrij snel weggemikt en er jagwire op gegooid. Coating van die sram kabels kwam vrij snel los.
Maar bij andy heb ik het idee dat er nog wet wat ruimte zit tussen 'te kort' en waar ie nu zit.
hahaha je hebt 'm binnen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:45 schreef ratatat het volgende:
Een beetje fatsoenlijk verven kunnen ze iig niet bij die fabriek waar Bowman de frames laat maken.
Verven? Dat frame was toch geadoniseerd?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:45 schreef ratatat het volgende:
Een beetje fatsoenlijk verven kunnen ze iig niet bij die fabriek waar Bowman de frames laat maken.
quote:Adonis (Oudgrieks: Αδωνις) is een figuur uit de Griekse en Fenicische mythologie. De naam van deze godheid komt eenvoudig van het Fenicische Adon, dat 'heer' betekent. Net als de Fenicische Adon werd met Adonis de geliefde van de godin aangeduid, een jaarlijks stervende en herrijzende god. Als zijn geliefde werd Aphrodite, de godin van de liefde, genoemd.
Nee, alleen die zwarte is geanodiseerd. Helaas pas weer verkrijgbaar in september.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verven? Dat frame was toch geadoniseerd?
Maarre, doe es plaatje dan van wat je bodoel?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, alleen die zwarte is geanodiseerd. Helaas pas weer verkrijgbaar in september.
Krijg het er niet lekker op de foto. Maar op de eerste foto zie je bij het celeste kleine vlekjes. Daar is het laagje celeste eraf en komt het groen er weer door.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maarre, doe es plaatje dan van wat je bodoel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de voorvork, in het verlengde van waar het groen een beetje spiegelt. Waar het celeste moet zijn is het een beetje schmutzig geverfd en dekt het het groen niet helemaal goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Krijg het er niet lekker op de foto. Maar op de eerste foto zie je bij het celeste kleine vlekjes. Daar is het laagje celeste eraf en komt het groen er weer door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de voorvork, in het verlengde van waar het groen een beetje spiegelt. Waar het celeste moet zijn is het een beetje schmutzig geverfd en dekt het het groen niet helemaal goed.Nah, lijkt op een beetje haastwerk. Kan je ermee leven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoorde m'n naam?quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Krijg het er niet lekker op de foto. Maar op de eerste foto zie je bij het celeste kleine vlekjes. Daar is het laagje celeste eraf en komt het groen er weer door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de voorvork, in het verlengde van waar het groen een beetje spiegelt. Waar het celeste moet zijn is het een beetje schmutzig geverfd en dekt het het groen niet helemaal goed.een keer op je bek en je ziet er niks meer vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Kijk, die B-frames slijten ze natuurlijk ook wel en dan het liefst aan de kniepers met een kortingscode . Ik vind het nog steeds een mooi frame, dat groene en ook die gespoten grijze niet. Die Black Anode dan weer wel!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:45 schreef ratatat het volgende:
Een beetje fatsoenlijk verven kunnen ze iig niet bij die fabriek waar Bowman de frames laat maken.
Voorrem rechts? Dat is Italiaans. Mijn pa rijdt al zijn hele leven zo.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:48 schreef ratatat het volgende:
Het kan mij verder niet heel veel boeien. Over een maand zit dat ding toch vol krassen.
Opbouw ging bijna helemaal goed. Kom er alleen net achter dat ik de remmen verkeerd om heb zitten.
Hoe gaat dat dan met de kabelloop? Niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar volgens mij werkt dat alleen behoorlijk bij die onovertroffen mooie Campa Delta remmen, die overigens slecht remden en vreselijk moeilijk af te stellen waren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 07:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voorrem rechts? Dat is Italiaans. Mijn pa rijdt al zijn hele leven zo.
Dia Compe en Shimano hebben in de loop van de 80-er jaren nog remmen geproduceerd waar de kabelloop beter was bij rechts voor. Bijvoorbeeld de remhoeven van de Shimano Golden Arrow groep (voorloper van de 105).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan met de kabelloop? Niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar volgens mij werkt dat alleen behoorlijk bij die onovertroffen mooie Campa Delta remmen, die overigens slecht remden en vreselijk moeilijk af te stellen waren.
BuZz nu onderweg naar Mantel voor, inderdaad, een setje Jagwire en Lizard Skin (de dikke versie)quote:
Nog een ouwe man in full mapei-kit en een bmc gezien?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
Net ook ff bij mantel lopen neuzen. Lekker Ff kwijlen bij alle mooie fietsen Heb alleen een setje remblokken gekocht
Wel een grijze oude opschepper gezien. Ik dit. . Ik dat.. maar hij was niet in fiets outfitquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog een ouwe man in full mapei-kit en een bmc gezien?
Nee, normaal gesproken ligt je hartslag 13.5 hoger als je hebt gedronken. Waarschijnlijk heb je je ook te veel hentai gekeken, daarvan gaat je hartslag 1.5 hoger dan normaal bij een tochtjequote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:12 schreef Reljem het volgende:
Gister wel redelijk gedronken. Klopt het dat je hartslag dan de volgende dag bij een tochtje gemiddeld 15 slagen hoger ligt? Wtf zeg :')
Dit klopt ook nog dankjewel. Echt schrikbarend. Direct een suffer score van heb ik jou daar, terwijl ik rustig gepeddeld heb.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, normaal gesproken ligt je hartslag 13.5 hoger als je hebt gedronken. Waarschijnlijk heb je je ook te veel hentai gekeken, daarvan gaat je hartslag 1.5 hoger dan normaal bij een tochtje
Wat een kennis.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dia Compe en Shimano hebben in de loop van de 80-er jaren nog remmen geproduceerd waar de kabelloop beter was bij rechts voor. Bijvoorbeeld de remhoeven van de Shimano Golden Arrow groep (voorloper van de 105).
Nou ja, op m'n stads Koga zit zo'n Golden Arrow groep, dus ik heb iedere ochtend een kabel die raar loopt voor m'n neus.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat een kennis.
Net nieuwe veloce drivetrain op mijn Gazelle demax gezet en de oude shifters weggegooid.
Was echt nodig. Heb jij nog iets aan een 9S campa derailleur?
Naja anders houd ik ze zelf wel. Het zijn chorus derailleurs voor en achter. Die zijn nog goed alleen de shifters willen echt niet meer na 18 jaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nou ja, op m'n stads Koga zit zo'n Golden Arrow groep, dus ik heb iedere ochtend een kabel die raar loopt voor m'n neus.
Ik ben net van 9 naar 10 speed om aan het bouwen, de Bob Jackson is vandaag aan de beurt. Tenzij het uiteraard 9 speed crosscommandeurs zijn, dan wordt het weer interesant .
Ergopower gaat er bij mij uit, zowel Ergopower als STI hebben teveel onderhoud nodig bij lange brevetten, ik stap daarvoor nu helemaal over op crosscommandeurs. Ik heb gemerkt dat ik bij lange brevetten (1000km en meer) tijdens de rit vaak 15-30 minuten bezig was met onderhoud aan de schakeling. Crosscommandeurs zijn minder gevoelig en hebben dit niet nodig. Vandaar dat ik nu overstap, ik verlies echt niet 15-30 minuten de tijd door het langzamere schakelen van crosscommandeurs, zelfs niet op 1400km. Daarnaast wordt je met crosscommandeurs gedwongen regelmatig je handen van de remgrepen te halen, dat is beter voor je handen en je schouders, ff de druk wegnemen.
Bij Campa 9 speed eind vorige eeuw is het altijd ff opletten met de shifters, er zijn shifters met spitse en met ronde punten. Daar horen verschillende derailleurs bij.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Naja anders houd ik ze zelf wel. Het zijn chorus derailleurs voor en achter. Die zijn nog goed alleen de shifters willen echt niet meer na 18 jaar.
Ik heb allebei, 1 met de knobbel en 1 zonder.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij Campa 9 speed eind vorige eeuw is het altijd ff opletten met de shifters, er zijn shifters met spitse en met ronde punten. Daar horen verschillende derailleurs bij.
Zelfs Ivo gaat al naar 10 speed.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:18 schreef MarcoD het volgende:
Gewoon nieuwe kopen, wegwerpmaatschappij ja tog
Die trek ik alleen aan op een zonnige zondag voor een rondje rond het Como meer met minstens twee cappucino stops onderweg hahahahaquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog een ouwe man in full mapei-kit en een bmc gezien?
Waarom? Een derrie is toch een derrie en ik heb nooit gehoord dat de breedte van de cassette van een Campa 9 speed ooit is aangepast. Dan blijft één klik toch altijd dezelfde verplaatsing achter? Of is dit een nieuw leermomentje voor mij?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij Campa 9 speed eind vorige eeuw is het altijd ff opletten met de shifters, er zijn shifters met spitse en met ronde punten. Daar horen verschillende derailleurs bij.
Ah, ik snap 'm. Kortere kabel pull, aangepaste design van de derrie met meer hefboom werking en dan dus dezelfde zijdelingse verplaatsing van die derrie. Tsja, mechanica deden ze bij ons op school niet aan. Maar met nadenken kom je er ook wel, en #durftevragenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
Die vreet een andere lengte kabel Buzz
Kabels en vooral de kabeldoorgangen onder het bracket schoonhouden, kabels nastellen. Bij ritjes van 200-500km is dit niet zo'n punt, bij 1200km door Bretonse of 1400 door Schotse regen is het toch anders, dan moet je daar toch wat onderhoud plegen. of alles gaat heel zwaar lopen. Heb je dan de oude Mirage shifters dan breekt je Ergopowerhevel af (is me gebeurd bij LEL 1997) of je schouder gaat klagen (PBP 2007).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:10 schreef Tommeke het volgende:
Wat voor onderhoud hebben die STI's en Ergopowers dan nodig onderweg Ivo?
Bij mijn fietsen zijn de shifters ongeveer het enige waar ik nooit wat aan doe
Je schouder gaat klagen vanwege moeilijk schakelen? Dan schakelt ie wel héél zwaar....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kabels en vooral de kabeldoorgangen onder het bracket schoonhouden, kabels nastellen. Bij ritjes van 200-500km is dit niet zo'n punt, bij 1200km door Bretonse of 1400 door Schotse regen is het toch anders, dan moet je daar toch wat onderhoud plegen. of alles gaat heel zwaar lopen. Heb je dan de oude Mirage shifters dan breekt je Ergopowerhevel af (is me gebeurd bij LEL 1997) of je schouder gaat klagen (PBP 2007).
Of je schouder is wrak.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Je schouder gaat klagen vanwege moeilijk schakelen? Dan schakelt ie wel héél zwaar....
Mooie fiets. 105 erop? En wat een mini stuurpen is dat 40mm ofzo?quote:Op zondag 19 juni 2016 16:51 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar door met het commentaar
Idd 105 met ultegra voorderrie. Stuurpen 90mm zodat ik hetzelfde zou moeten komen te zitten, maar heb het idee dat ik toch wat korter zit nu.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie fiets. 105 erop? En wat een mini stuurpen is dat 40mm ofzo?
Mooi!quote:Op zondag 19 juni 2016 16:51 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar door met het commentaar
Sjieke fiets.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:51 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar door met het commentaar
Niks mis mee hoor, alleen door die korte stuurpen zal het wel aardig nerveus, of wel erg direct, sturen. Wielen nog een keertje upgraden en je snoept er zo nog 300 gram af denk ik. En een hogere velg zal ook iets beter smoelen.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:51 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar door met het commentaar
Whatsup met je zadel? Lijkt wel alsof die een tour door Irak en Afghanistan heeft gedaan.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:51 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar door met het commentaar
Ik vind'm eigenlijk al een stuk stabieler sturen dan m'n vorige fiets. Al zat daar een 80mm pen op. Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Heb ook nog een setje Zonda's liggen, maar deze rijden prima.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor, alleen door die korte stuurpen zal het wel aardig nerveus, of wel erg direct, sturen. Wielen nog een keertje upgraden en je snoept er zo nog 300 gram af denk ik. En een hogere velg zal ook iets beter smoelen.
Zadel heeft intiem kennis gemaakt met de grond. Zit erover te denken om een bikefit te doen en hopelijk krijg ik dan ook meteen advies voor een nieuw zadel.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Whatsup met je zadel? Lijkt wel alsof die een tour door Irak en Afghanistan heeft gedaan.
En je stuurpen lijkt op een stompje.
Waar zijn de ventieldopjes?
Verder kek ding hoor
Je kan die ringetjes eraf halen en ducttape plakken, de pro manier.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zadel heeft intiem kennis gemaakt met de grond. Zit erover te denken om een bikefit te doen en hopelijk krijg ik dan ook meteen advies voor een nieuw zadel.
Helaas geen ventieldopjes, wel van die ringetjes om het ventiel op z'n plek te houden
Het is een Arione VS. Op de een of andere manier zit ik nooit ver genoeg naar achter waardoor ik niet op m'n zitbotjes zit.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kan die ringetjes eraf halen en ducttape plakken, de pro manier.
De Antares is wel een chille zadel, Zit die bij jou niet goed?
Antares VS kopen?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het is een Arione VS. Op de een of andere manier zit ik nooit ver genoeg naar achter waardoor ik niet op m'n zitbotjes zit.
Wauw! Knap gedaan!quote:Op zondag 19 juni 2016 21:13 schreef No-P het volgende:
Podium gereden bij een triathlon vandaag. 2de fietstijd van de dag en slechts 11de looptijd; meestal is het andersom.
Niveau was niet bijster hoog, maar toch leuk.
Ik hang ook altijd op het puntje van mn zadel. Vooral als de intensiteit hoger ligt. Maar dat gaat zonder enig last dus vind het wel best.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het is een Arione VS. Op de een of andere manier zit ik nooit ver genoeg naar achter waardoor ik niet op m'n zitbotjes zit.
quote:Op zondag 19 juni 2016 21:13 schreef No-P het volgende:
Podium gereden bij een triathlon vandaag. 2de fietstijd van de dag en slechts 11de looptijd; meestal is het andersom.
Niveau was niet bijster hoog, maar toch leuk.
Speedman? Goed bezig!quote:Op zondag 19 juni 2016 21:13 schreef No-P het volgende:
Podium gereden bij een triathlon vandaag. 2de fietstijd van de dag en slechts 11de looptijd; meestal is het andersom.
Niveau was niet bijster hoog, maar toch leuk.
Hij had toch wel meer dan alleen epo achter z'n kiezen?quote:Op maandag 20 juni 2016 07:27 schreef the_critic het volgende:
Armstrong zijn overwinningen terug graag... http://www.ad.nl/wielrenn(...)nde-renner~a19f9d39/
Uiteraard.. Maar dat had die hele generatie. Maar jalabert een virenque zijn helden en anderen... Nou ja, laten we maar niet wederom een doping discussie starten.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij had toch wel meer dan alleen epo achter z'n kiezen?
Opmerkelijk resultaat wel. Ben benieuwd naar het hele artikel.
Daarom ben ik dus benieuwd naar het artikel. Want wat er op zo'n nieuwssiteje staat is natuurlijk ook niet echt uitgebreid, dus lastig oordelen.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kan je twee groepen zo met elkaar vergelijken? Dat is toch geen betrouwbaar resultaat?
Ze hebben nu dan (waarschijnlijk, wat ik begrijp) alleen naar epo gekeken. De tijden van de onmenselijke klimtijden hebben de renners ws. wel meer gebruikt. En wellicht dat epo icm met dat soort meuk (hormonen, etc) wel een bevorderend resultaat geeft, oid, weet ik het, maar daar is nu niet naar gekeken.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:09 schreef the_critic het volgende:
Zeker als je klim tijden uit epo tijdperk vergelijkt met nu.. Lijkt mij niet verklaarbaar met enkel placebo effect..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Geen opmerkelijk resultaat en eigenlijk een dom onderzoek. Van epo ga je intrinsiek ook niet harder fietsen. Van groeihormonen wel, en zeker in combinatie met epo kan je dan mss wel 30% harder trainen dan iemand die dat niet doet omdat je sneller hersteld..quote:Op maandag 20 juni 2016 09:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij had toch wel meer dan alleen epo achter z'n kiezen?
Opmerkelijk resultaat wel. Ben benieuwd naar het hele artikel.
Wij hebben een onderzoek gedaan en concluderen dat verder onderzoek vereist is.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:39 schreef Z het volgende:
Dom zou ik het onderzoek nou ook weer niet noemen. Het toont aan dat Epo alleen niet helpt (onder bepaalde randvoorwaarden). Dat is een waardevol resultaat. Verder onderzoek is nodig.
Exact. Daar eindigt praktisch elk onderzoeksrapport mee.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij hebben een onderzoek gedaan en concluderen dat verder onderzoek vereist is.
Je vergeet: Geef ons meer geld om dat te doen.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij hebben een onderzoek gedaan en concluderen dat verder onderzoek vereist is.
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:39 schreef Z het volgende:
Dom zou ik het onderzoek nou ook weer niet noemen. Het toont aan dat Epo alleen niet helpt (onder bepaalde randvoorwaarden). Dat is een waardevol resultaat. Verder onderzoek is nodig.
Ja, en van epo alleen maak je van een gewone sterveling geen topatleet. Dat wist ook iedereen al.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren.
Ik zou graag eerst het rapport en de gebruikte analysetechnieken willen zien en dan pas conclusies trekken. Met dit soort zaken is rekening te houden in analyses. Je stelt natuurlijk wel een legitieme vraag. Zou jij een andere opzet van het experiment kunnen bedenken?quote:Op maandag 20 juni 2016 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren.
Geen last meer van.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:35 schreef kaasplankje het volgende:
Goed gedaan No-P/Gripper
En kanovinnie is terug, hoe is de achilles?
Laat ze op z'n minst hetzelfde trainen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:06 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zou graag eerst het rapport en de gebruikte analysetechnieken willen zien en dan pas conclusies trekken. Met dit soort zaken is rekening te houden in analyses. Je stelt natuurlijk wel een legitieme vraag. Zou jij een andere opzet van het experiment kunnen bedenken?
quote:Op maandag 20 juni 2016 11:06 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zou graag eerst het rapport en de gebruikte analysetechnieken willen zien en dan pas conclusies trekken. Met dit soort zaken is rekening te houden in analyses. Je stelt natuurlijk wel een legitieme vraag. Zou jij een andere opzet van het experiment kunnen bedenken?
Precies, of 1 of 2 in de EPO groep die hun best niet deden.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren.
Waarom? Lijkt mij ook niet ideaal. Want het zijn nu geen toprenners he? Gewoon dus blijkbaar studenten die lekker fietsen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Laat ze op z'n minst hetzelfde trainen.
Ja een hele club studenten een week lang in de provence zich de pleuris zuipen en een onderzoek publiceren wat iedereen allang weet.quote:
wat een levenquote:Op maandag 20 juni 2016 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja een hele club studenten een week lang in de provence zich de pleuris zuipen
Ik ga er van uit dat het wel iets beter aangepakt is dan jij hier omschrijft.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja een hele club studenten een week lang in de provence zich de pleuris zuipen en een onderzoek publiceren wat iedereen allang weet.
Gewoon puur om het effect van epo beter te isoleren. Als je nu een paar renners hebt die placebo kregen een stuk meer/beter zijn gaan trainen heeft dat wel invloed op de resultaten.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt mij ook niet ideaal. Want het zijn nu geen toprenners he? Gewoon dus blijkbaar studenten die lekker fietsen.
Als je ze dan een trainingsschema geeft zul je zien dat er mensen zijn die daardoor een flinke ontwikkeling maken. Als je het effect van epo wilt laten zien lijkt mij dat je beter de huidige trainingsarbeid kan aanhouden. Maar dan moet je denk ik wel twee testen doen ipv 1.
Dat is misschien wel zo, aan de andere kant is het veel makkelijker om een spuit epo te nemen dan door de regen te gaan trainen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef Blik het volgende:
Als je een gewone sporter bent, krijg je die paar procent extra ook wel door betere training
Echt weer bedacht door een stel lullo's op een bierviltje in het dispuut dit.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef muzas het volgende:
[..]
wat een leven
Beetje neuken in de lavendelvelden
Maar er was uitdrukkelijk gezegd om dat niet te doen. Gewoon blijven trainen zoals ze daarvoor deden. Dan isoleer je het toch ook? En misschien wel beter dan dat je iedereen trainingsschema's geeft.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon puur om het effect van epo beter te isoleren. Als je nu een paar renners hebt die placebo kregen een stuk meer/beter zijn gaan trainen heeft dat wel invloed op de resultaten.
Schoen te strak? Anders misschien schoenplaatje wat meer naar binnen zettenquote:Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren enorme last van de buitenkant van mijn voet tijdens en na het fietsen, iemand tips?
Onderzoek startte direct na de winter, waarin iedereen dus de training weer volop oppakt. Dat hadden ze wmb veel beter moeten structureren.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar er was uitdrukkelijk gezegd om dat niet te doen. Gewoon blijven trainen zoals ze daarvoor deden. Dan isoleer je het toch ook? En misschien wel beter dan dat je iedereen trainingsschema's geeft.
Hoe wil je anders een experiment opzetten? Er is een controlegroep een een experimentele groep, zo worden zo ongeveer alle experimenten gedaan.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kan je twee groepen zo met elkaar vergelijken? Dat is toch geen betrouwbaar resultaat?
quote:Op maandag 20 juni 2016 09:31 schreef MarcoD het volgende:
Als je als onderzoeker(s) voordat je alle data uitvoerig heb geanalyseerd al een conclusie heb getrokken klopt er al iets niet...
Tweede lijns info van het fiets.nl forumDe data is er dus al en de resultaten zijn ook bekend, deze geven ze nu. Het onderzoeksrapport is gewoon nog niet afgerondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoezo dom onderzoek? Ze onderzoeken nu EPO op zich, niet ook nog andere soorten doping. Daarvoor moet weer een ander onderzoek opgezet worden.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen opmerkelijk resultaat en eigenlijk een dom onderzoek. Van epo ga je intrinsiek ook niet harder fietsen. Van groeihormonen wel, en zeker in combinatie met epo kan je dan mss wel 30% harder trainen dan iemand die dat niet doet omdat je sneller hersteld..Ze hebben een voor en na meting gedaan, er zal vast ook gecorrigeerd zijn voor trainingseffecten. En outliers worden bijna altijd verwijderd uit data omdat deze zoals je zegt de resultaten sterk kunnen beinvloeden.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren.
De progressie van de renners opzich meten. Want het enige wat ze nu weten is dat de groep met epo sneller is. Niet of die sneller zijn vanwege de epo.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoe wil je anders een experiment opzetten? Er is een controlegroep een een experimentele groep, zo worden zo ongeveer alle experimenten gedaan.
andersom. Volgens dit 'onderzoek' maar op 1,5-2 uur fietsen vind ik 38 seconden verschil verwaarloosbaar, of in ieder geval binnen je meetonzekerheid vallen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
Want het enige wat ze nu weten is dat de groep met epo sneller is
Zou kunnen, maar hij leek eerder wat los te zitten. Ik wilde misschien mijn zadel ook nog 5-10mm lager zetten voor mijn gevoel. Kan dat meespelen?quote:Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Schoen te strak? Anders misschien schoenplaatje wat meer naar binnen zetten
Zeg dan tegen haar krijg je van mij die schoenen + die 150.- kusje muzas.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:13 schreef muzas het volgende:
In ander nieuws;
Fraumuzas wil een fiets. Canyon endurace, uiteraard, want geld/spul-verhouding
Voor die 150 euro meer toch maar de 105 pakken he? Die Tiagra is 10spd, en zitten andere wielen in.
Zelf zegt ze die 150 euro liever in schoenen enzo te steken, mjah.
Je hebt altijd een controlegroep nodig die hetzelfde doet. Ze hebben dat ding ook twee keer opgefietst dus er is sowieso een voor en naquote:Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De progressie van de renners opzich meten. Want het enige wat ze nu weten is dat de groep met epo sneller is. Niet of die sneller zijn vanwege de epo.
38 seconden op de Mt Ventoux was het, niet over de hele ritquote:Op maandag 20 juni 2016 11:50 schreef muzas het volgende:
[..]
andersom. Volgens dit 'onderzoek' maar op 1,5-2 uur fietsen vind ik 38 seconden verschil verwaarloosbaar, of in ieder geval binnen je meetonzekerheid vallen.
En daarbuiten is discussiëren over de methodiek redelijk nutteloos als er nog niks over bekend is. Hoewel ik er dus ook (ongefundeerde) vraagtekens bij zet.
Ik vraag me af of zo'n geintje als dit onder de WMO valt, want dan zullen ze toch echt een degelijk onderzoeksvoorstel ingediend moeten hebben bij een erkende METC. Maar dat garandeert nog geen juiste methodiek overigens.
Het was geen onderzoek van een uniquote:Op maandag 20 juni 2016 11:52 schreef muzas het volgende:
Nu hebben er gewoon een paar journalisten naar die dronken studenten gebeld en gevraagd "EN EN EN EN?!" dan krijg je ook half antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |