abonnement Unibet Coolblue
pi_162880204


Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door BlueT op 11-06-2016 14:29:21 ]
pi_162880530
@TWC: gebruikte destijds mobiel (Samsung S4 mini) met hartslagband polar H7. GPS dus niet zo betrouwbaar. Daarna overgestapt op garmin 405 met hartslag band. Die gaf dezelfde drops in hartslag.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:33:13 #3
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162883712
Ik heb ook een 405, en ik heb op de garmin site juist pieken elke km. Maar bij Endomondo en Strava nergens last van volgens mij.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162884755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik weet niet of de link voor iedereeen werkt maar dit is ultra-aidstation 1.0 :D

https://www.facebook.com/(...)os/1067498586662620/
_O-

Eerste gedachte: Krijgt die thuis niets ofzo.

Mooi filmpje wel
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162885833
Ik heb nu na gisteren wel weer een gevoelige linkerlies ;( Neverending story.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162885985
Mijn 10em van Maastricht gaat niet door. Blessure aan peesplaat. Zit een bobbel op.

Qua app gebruik ik tegenwoordig Ghostracer op mijn Sony smartwatch 3. Eigen GPS en ik kan via bluetooth de hartslagmeter koppelen.
Zodra ik weer thuis ben wordt alles gesynchroniseerd naar Runkeeper.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_162886011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mijn 10em van Maastricht gaat niet door. Blessure aan peesplaat. Zit een bobbel op.
Noohh :( Welke peesplaat precies?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162886055
Lang niet gepost (en gelezen) want ik raakte geblesseerd tijdens een training in het bos (klapte om met m'n enkel). Iedereen ok ? Zie al wel wat pijntjes in de posts boven me, vervelend ;(
pi_162886166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Noohh :( Welke peesplaat precies?
Onder de rechtervoet.. hoe het allemaal heet weet ik niet precies.

In ieder geval is dit de situatie


Locatie van het rondje klopt ook.

Dus op dit moment elke avond even trainen met handdoek en iemand die aan mijn voet trekt, terwijl ik deze omhoog doe. Zo zorgen dat dat bultje zachter wordt en dan drukken zodat de zooi afvalstoffen uit de bult gaat.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_162886230
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:28 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Onder de rechtervoet.. hoe het allemaal heet weet ik niet precies.

In ieder geval is dit de situatie
[ afbeelding ]

Locatie van het rondje klopt ook.

Dus op dit moment elke avond even trainen met handdoek. Zorgen dat dat bultje zachter wordt en dan drukken zodat de zooi afvalstoffen uit de bult gaat.
Hmm dat klinkt naar zeg.. wat bedoel je dan, lopen met een handdoek om je voet?
Moet het niet gewoon rusten dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162886265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt naar zeg.. wat bedoel je dan, lopen met een handdoek om je voet?
Moet het niet gewoon rusten dan?
Ik lig op een bank, iemand anders doet een handdoek om mijn voet en trekt deze naar beneden. Ik moet dan mijn voet zelf omhoog doen.
Kost veel spierkracht van beide personen, maar zo wordt dat bultje zachter.

Rust heeft niet veel zin als die pees niet gebruikt wordt, dan gaan de stoffen er niet uit. Maar lopen is pijnlijk, dus moet het anders.

Gedeeltelijk lijkt het op hielspoor, mijn voet is in de ochtend erg stijf en pijnlijk.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_162886442
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:33 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik lig op een bank, iemand anders doet een handdoek om mijn voet en trekt deze naar beneden. Ik moet dan mijn voet zelf omhoog doen.
Kost veel spierkracht van beide personen, maar zo wordt dat bultje zachter.

Rust heeft niet veel zin als die pees niet gebruikt wordt, dan gaan de stoffen er niet uit. Maar lopen is pijnlijk, dus moet het anders.

Gedeeltelijk lijkt het op hielspoor, mijn voet is in de ochtend erg stijf en pijnlijk.
Dat klinkt wel erg heftig.. pijn bij het opstaan is een slecht teken zegt mijn trainer altijd. Ik had ook nog nooit van deze behandelmethode gehoord, alleen dat ze in sommige gevallen het vocht eruit halen met een spuit. Maar hopelijk werkt dit ook, dan kun je een ziekenhuis vermijden. Hoe kwam dat zo ineens dan? Of gewoon te lang doorgelopen met lichte overbelasting?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162886568
Morgen weer trainen voor de Ultra Survivalrun: fietsen, lopen en kajakken.
En dan zondag weer lekker de baan op! :)

Na de USR maar weer eens naar een leuke HM kijken, maar dat wordt denk ik na de zomer want ik ben niet zo goed met warmte.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162886638
Ik overweeg trouwens om eens een keer naar de pedicure te gaan. Heb een nagel die een beetje ingegroeid voelt en m'n voeten kunnen misschien sowieso wel eens een controle gebruiken.
Zijn er hier nog mensen die dit ook doen speciaal voor het hardlopen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162886645
Ik heb het in februari echt opgelopen (na een bepaalde sprinttraining, al weet ik de details niet meer), maar dacht ach valt wel mee. Maar werd steeds erger. 10em in april was ook al geen pretje, maar je wil eigenlijk gewoon lekker doorgaan..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 10 juni 2016 @ 11:50:52 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162886670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:22 schreef thelaudprince het volgende:
Lang niet gepost (en gelezen) want ik raakte geblesseerd tijdens een training in het bos (klapte om met m'n enkel). Iedereen ok ? Zie al wel wat pijntjes in de posts boven me, vervelend ;(
au de enkel, pijnlijk. Vroeger vaker gehad (slappe enkelbanden, het was zelfs de reden om destijds met atletiek te stoppen. Gelukkig heb ik het al heel lang niet meer gehad). Hoe is het nu met de enkel? Kun je 'm alweer belasten of moet je rust houden?
pi_162886968
Sinds de CPC niet meer als 10 km achter elkaar gelopen, misschien maar weer eens inschrijven voor een HM, tenminste een stok achter de deur om meer als 1 HM in mijn leven te lopen ;)
pi_162886990
Juni lijkt een blessuremaand. Hopelijk kan iedereen zsm weer beginnen. En werkt alles binnenkort weer.
Qua enkels vind ik bossen ook best rot. De hele tijd opletten waar je je voeten neerzet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_162887004
Meer doen, worden ze sterker van. Sinds ik trails loop zijn mijn enkels echt supersterk geworden. Ik klap er nog wel eens doorheen, maar dat doet niet echt schade. Vroeger was ik dan meteen een paar dagen zielig.
Ja doei.
pi_162887010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Juni lijkt een blessuremaand. Hopelijk kan iedereen zsm weer beginnen. En werkt alles binnenkort weer.
Qua enkels vind ik bossen ook best rot. De hele tijd opletten waar je je voeten neerzet
In principe is dat juist goed, wij moeten in de winter juist veel door de losse bladeren of sneeuw lopen in het bos, en veel bochten maken, worden je enkels sterker van.
Maar je kan je natuurlijk wel in één keer verstappen ja, als je al zwakke enkels hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162887169
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:50 schreef Vork het volgende:

[..]

au de enkel, pijnlijk. Vroeger vaker gehad (slappe enkelbanden, het was zelfs de reden om destijds met atletiek te stoppen. Gelukkig heb ik het al heel lang niet meer gehad). Hoe is het nu met de enkel? Kun je 'm alweer belasten of moet je rust houden?
3 weken niet maximaal belasten dus dat is morgen klaar :) Wel een paar keer niet al te lange duurloopjes gedaan op relaxed tempo de laatste 2 weken. Mijn enkels zijn niet zwak of wat dan ook maar ik lette gewoon niet goed op en dan krijg je de rekening :Y Helaas wel een paar wedstrijden gemist nu, was net in vorm -O-

Bij jou is dat nu dus beter ?
pi_162887458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Juni lijkt een blessuremaand. Hopelijk kan iedereen zsm weer beginnen. En werkt alles binnenkort weer.
Qua enkels vind ik bossen ook best rot. De hele tijd opletten waar je je voeten neerzet
Juni is mijn beste maand in maanden :P

Gisteren voor het eerst sinds Stockholm weer eens gelopen en als ik naar mijn lichaam luister lijk ik redelijk ongeschonden uit de strijd te zijn gekomen. De blessure van de afgelopen maanden is op de achtergrond nog een beetje aanwezig maar het gaat gevoelsmatig duidelijk beter dan voorheen. Nu alleen niet dezelfde fout maken als voorheen door te snel weer te zwaar te gaan trainen.
pi_162887476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:03 schreef dapluiz het volgende:
Sinds de CPC niet meer als 10 km achter elkaar gelopen, misschien maar weer eens inschrijven voor een HM, tenminste een stok achter de deur om meer als 1 HM in mijn leven te lopen ;)
Dan doe je zondag in wateringse veld toch even de 10?

Met inlopen erbij kom je wel weer aan meer dan 10km :Y)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:33:25 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162887576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:11 schreef thelaudprince het volgende:
3 weken niet maximaal belasten dus dat is morgen klaar :) Wel een paar keer niet al te lange duurloopjes gedaan op relaxed tempo de laatste 2 weken. Mijn enkels zijn niet zwak of wat dan ook maar ik lette gewoon niet goed op en dan krijg je de rekening :Y Helaas wel een paar wedstrijden gemist nu, was net in vorm -O-

Bij jou is dat nu dus beter ?
ja, ik was toen ook nog in de groei, het is uiteindelijk wel goed gekomen. Het maakt je onzeker als je weet dat dat een zwakke plek is, daardoor loop je misschien met minder vertrouwen. Ik denk dat je dan juist meer kans hebt op een misser hebt. Vertrouw op je eigen techniek en stabiliteit en anders zijn daar veel gerichte trainingen en oefeningen voor.

Ik maakte overigens laatst voor het eerst eigenlijk een misstap, maar gelukkig zonder gevolgen.
pi_162887643
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan doe je zondag in wateringse veld toch even de 10?

Met inlopen erbij kom je wel weer aan meer dan 10km :Y)
Toevallig doe ik die wel, alleen dan de 5 met vrienden :)
Maar ik ga er wel lopend heen en terug, dan kom ik ook boven de 10 uit ;-)
Moet ook gewoon mezelf een schop geven zodat ik een keer wat langer loop :)
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:38:15 #26
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162887673
Juni is voor mij gelukkig geen blessuremaand, maar wel een hardlopen-ff-op-een-laag-pitje-maand. Volgende week verhuizen! Weg van m'n mooie speeltuin in de duinen :'(
F means you're fucked
pi_162888433
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:38 schreef YUR het volgende:
Juni is voor mij gelukkig geen blessuremaand, maar wel een hardlopen-ff-op-een-laag-pitje-maand. Volgende week verhuizen! Weg van m'n mooie speeltuin in de duinen :'(
Zijn er een beetje leuke rondjes in je nieuwe woonplaats?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:32:08 #28
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162888841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:15 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zijn er een beetje leuke rondjes in je nieuwe woonplaats?
Mwoa..beetje inspiratieloze omgeving. Maar zo heel ver weg van waar we nu wonen is het ook weer niet, dus ik blijf lid bij mijn huidige cluppie
F means you're fucked
pi_162890944
Vandaag lange duurloop gedaan van 15 km rond het middaguur, maar wat was het zwaar en warm. Ook iets te snel gestart met 6m/km. Had dit keer wel water mee, maar pijn in de kuiten was op het eind niet fijn meer. Wel hardlopende afgemaakt in uiteindelijk 1:44 uur. Ik moet duidelijk nog wennen aan langer lopen. Was hopelijk niet te snel te veel. Ik ga het merken. Nu nog steeds vermoeid na 2 uur rust.
Volgende keer maar even iets meer dan een uur lopen. Hartslag nog lang rond de 150 gehouden, maar laatste 5 km net boven 160.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueT op 10-06-2016 15:01:57 ]
pi_162891494
Mijn hele hardloopjaar 2016 is tot nu toe fantastisch. Zit nu op 724 km voor dit jaar! :D Mijn doel van 1000km in 2016 zal wel goed komen.

2 weken geleden had ik mijn persoonlijk record op de 10km aangescherpt naar 43:30.

Eergisteren heb ik een HM uitgezet. Ondanks het benauwde weer ging het heerlijk. Begin dit jaar liep ik een HM in 1:48:30. Daar was ik toen al reteblij mee. Eergisteren liep ik hem in 1:43:30 :D Bij mij zit de stijgende lijn er dus goed in, waar ik heel blij mee ben.

Ik heb goede hoop op een sterke marathon tijd op 25 september in Nottingham! Onder de 4:00:00 is nog steeds mijn doel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doncamatic op 10-06-2016 15:37:21 ]
pi_162892169
Dat zal toch geen probleem moeten zijn met tijden rond de 1:45 op de HM.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 16:00:28 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162892345
703 km al *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162894119
ik zit al over de helft van mijn 10 km challenge *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:24:39 #34
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162895458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:18 schreef Guard het volgende:
ik zit al over de helft van mijn 10 km challenge *O*
Ik neem aan dat het om hoogtemeters gaat?
F means you're fucked
pi_162897310
808 dit jaar. Deze week nog maar één keer gelopen, en misschien blijft het daarbij. Hangt ervan af of ik mij kan onttrekken aan het gezinsleven :P we zijn een weekendje weg. Mijn schema gaat wel in de war op deze manier...

2016 gaat prima. Geen blessures, en sinds ik mijn oude schoenen definitief heb verbannen ook geen last van kwaaltjes meer. En hopelijk ga ik over twee weken een mooi pr lopen op de HM. Weet nog niet voor welke tijd ik dan ga.
pi_162897609
Volgens corniel.nl/runs zou ik een tijd kunnen lopen van 1:45, gebaseerd op mijn beste 10 km tijd. Dat zou 5:01/km gemiddeld zijn, en dat lijkt me nog niet realistisch. Misschien gewoon proberen en kijken waar het schip strandt? Zat zelf meer aan een tijd van 1:50 te denken.
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 20:34:19 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_162899275
Ik ga van het weekend maar eens een rondje lopen. Door de hooikoorts van de laatste week ben ik gewoon niet meer gegaan. Blegh, ik ben er ondertussen wel klaar mee hoor ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 juni 2016 @ 21:29:17 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162901711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:38 schreef YUR het volgende:
Juni is voor mij gelukkig geen blessuremaand, maar wel een hardlopen-ff-op-een-laag-pitje-maand. Volgende week verhuizen! Weg van m'n mooie speeltuin in de duinen :'(
Jouw piekprestatie zit er dan al op voor dit jaar dus alle reden om het een tijdje rustig aan te doen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Sport vrijdag 10 juni 2016 @ 21:45:15 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162902216
Zo, het parcours in Zwolle ligt er mooi bij. Finish doet het ook :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162905016
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het om hoogtemeters gaat?
Yup, een "challenge" qua afstand vind ik nog steeds onzinnig. Met die 10000 hm heb ik een goeie reden om een beetje de heuvels en de bergen op te zoeken (niet dat ik heel veel aanmoediging nodig heb om dat te doen :P )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 08:02:43 #41
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162909396
Hoop kilometers zeg, maar ik ben blij met mijn 369 pijnvrije kilometers en de tijden die ik heb gezet op 5 en 10 km. Vorig jaar rond deze tijd waren dat er 285 en had ik nog geen pr's. Aantal km's is geen hoofddoel, maar het fijn om te merken dat daar ook progressie in zit. Komende maanden zal dat wel iets minder zijn en meer fiets kilometers (want er staat nog één fietsvakantie in de planning).
pi_162909481
Ik zit op 298, en ookal had ik gehoopt op meer zit er wel een (heel langzaam) stijgende lijn in. Als die doorzet in het najaar maar weer wat wedstrijdjes gaan rennen.

Donderdag een keer geprobeerd hoe het bevalt om naar de baan te rennen (3,5km), een half uurtje mee te doen met de warming up, en dan weer terug te rennen. Dan heb ik iig wat kilometers en oefeningen in de benen, maar ben ik een stuk eerder thuis dan dat ik ook nog de training af zou werken. Hopelijk kan ik mezelf motiveren om dat vaker te doen :P
pi_162910142
Hier loop ik wat minder dan ik zou willen, maar kleine pijntjes en werk remt het allemaal. Enkel is nog pijnlijk als ik er gekkere bewegingen mee maak, dus ben voorzichtig. Daarnaast al twee maanden op een klus waar ik 12 uur per dag voor onderweg ben. Die 1-1,5 uur extra weg van hakt er wel in..

Hopelijk binnenkort weer dichter bij huis aan het werk zodat ik weer neer kan groeien :)
pi_162910264
345km YTD, en mijn challenge komt daarmee niet in gevaar.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:07:39 #45
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162910278
122 km YTD *G*
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162912916
560 km YTD.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:50 #47
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162913975
Indepoeier en DeLuna ik ben een half uur van te voren bij het stadskantoor. Daar is de start ook toch?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:48:52 #48
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162914426
Zo, rustige duurloop van 14 km gedaan. eindelijk weer wat fijner loopweer O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 14:15:00 #49
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162915002
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Indepoeier en DeLuna ik ben een half uur van te voren bij het stadskantoor. Daar is de start ook toch?
Ja, ik ben er al eerder, zal daar wel gaan staan. 741, als je me zoekt :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 11 juni 2016 @ 14:26:10 #50
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162915250
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, ik ben er al eerder, zal daar wel gaan staan. 741, als je me zoekt :P
Ja ik misschien ook, maar ik hou wat speling.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162915371
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Indepoeier en DeLuna ik ben een half uur van te voren bij het stadskantoor. Daar is de start ook toch?
Helemaal goed. Ik ook wel iets eerder, wil niet te laat de startvakken in. Nummer 7985.
Dat is idd vlakbij de startlijn.
  Redactie Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 18:48:45 #52
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162921924
Onderweg *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162922023
Veel plezier in Zwollywood!
pi_162925595
Ja, veel plezier en succes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:12:40 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162929189
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:48 schreef DeLuna het volgende:
Onderweg *O*
Met terugwerkende kracht succes!
Ook voor de anderen natuurlijk :) ben benieuwd naar de resultaten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 23:07:03 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162931471
RIP Luna. 2:03:47. Warm. Moe. Nu een McFlurry eten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:21:33 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162932078
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:07 schreef DeLuna het volgende:
RIP Luna. 2:03:47. Warm. Moe. Nu een McFlurry eten.
:o

Ik had me erop voorbereid dat je per vandaag sneller op de hm zou zijn dan ik. Is dat idee in 1 keer ingestort :o

Teh horror!

En geniet van je flurry :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162932554
Balen DeLuna. Geniet van je mcflurry :*

Onze kat is weer gezond terecht. Gelukkig!

Morgen Maastrichts Mooiste lopen. Hopelijk gaat het goed :) Mijn enkel is wel nog wat pijnlijk... Snap het niet maar gaat vast wel weer over.

Voorderest die morgen gaat lopen ook succes! ^O^
pi_162932791
Bij mij is het ook niet helemaal gelukt. Had gemikt op 1:50, maat heb me toch laten verleiden tot wat sneller lopen. Zal toch met de drukte op het parcours en langs de kant te maken hebben. Wel m'n HR steeds goed in de gaten gehouden en eigenlijk best relaxt gelopen, ondanks de warmte. Niet kapot over de finish is ook wel eens lekker.

Resultaat: 1:44:26

(Helaas m'n horloge niet goed gestart en pas na 250 mtr aangezet)

DeLuna nog even kort gesproken voor de start, Daywalk3r helaas niet kunnen vinden.
pi_162932988
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:07 schreef DeLuna het volgende:
RIP Luna. 2:03:47. Warm. Moe. Nu een McFlurry eten.
*iets met nabestaanden*
Het kan niet altijd een pr zijn, volgende keer weer een toptijd
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 23:53:58 #61
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162933156
Klopt, vind het ook niet zo'n ramp zeg maar. Gewoon kapotgegaan, had het erg warm, sponsjes en bekertjes water hielpen ook niet echt meer. Enige wat ik nog moest doen was blijven lopen, blijven lopen, want anders kwam de finish ook niet dichtbij. Mentaal wel de zwaarste wedstrijd die ik gelopen heb.

Wel weer een geniale sfeer. En de snellies nog gezien, wat een snelheid zeg als je daar naast loopt _O_ die passen ook. Gewoon wel een mooie wedstrijd gehad :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162933360
Dit is ook een prima tijd, toch? Niet bepaald iets om je voor te schamen.
pi_162933635
Ondertussen heb ik sinds mei eigenlijk maar weinig gelopen. Was mijn enkel net een beetje weer de oude, verstap ik me afgelopen week gewoon op een deurdrempel. |:(
In mei wel alsnog 3 loopjes gedaan, in juni nog geen. Ik krijg bijna afkickverschijnselen. :P
Hopelijk volgende week de Overbetuweloop.
  Redactie Sport zondag 12 juni 2016 @ 00:16:59 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162933666
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:02 schreef wyccie het volgende:
Dit is ook een prima tijd, toch? Niet bepaald iets om je voor te schamen.
Ik schaam mij ook zeker niet. Ik ben stiekem juist trots dat ik hem heb uitgelopen. Ik heb er veel lol in maar de laatste 4km waren wel echt een hel _O-

Hardlopen O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 12 juni 2016 @ 00:19:22 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162933706
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:16 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik schaam mij ook zeker niet. Ik ben stiekem juist trots dat ik hem heb uitgelopen. Ik heb er veel lol in maar de laatste 4km waren wel echt een hel _O-

Hardlopen O+
^O^
2.03 is gewoon snel ook. Zeker met dit weer :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 12 juni 2016 @ 06:56:30 #66
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162935964
duurloop van 3,5 uur achter de rug met alles er op en er aan, asfalt, gravel road, single track, vlak, niet zo vlak en helemaal niet vlak.
Na de bijna 100km van afgelopen week en de duurloop van vandaag staat mijn training weer stevig op de rails
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162936101
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:16 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik schaam mij ook zeker niet. Ik ben stiekem juist trots dat ik hem heb uitgelopen. Ik heb er veel lol in maar de laatste 4km waren wel echt een hel _O-

Hardlopen O+
Het leek me inderdaad erg benauwd om te lopen! En je had hier natuurlijk ook wat minder naar toegewerkt dan de wedstrijd waarin je je PR liep toch? Gewoon prima gelopen, even herstellen en in het najaar weer nieuwe PR-aanvallen doen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162937771
Zo onderweg naar Maastricht. *O* Heb er echt zin in :) Vooral in die limburgse vlaai natuurlijk :P

@Wyccie die Overbetuweloop ga ik ook lopen met mijn oom :)
  zondag 12 juni 2016 @ 10:47:33 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162937826
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:15 schreef wyccie het volgende:
Hopelijk volgende week de Overbetuweloop.
Tot volgende week :W
  zondag 12 juni 2016 @ 12:08:55 #70
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162939675
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:42 schreef indepoeier het volgende:
Bij mij is het ook niet helemaal gelukt. Had gemikt op 1:50, maat heb me toch laten verleiden tot wat sneller lopen. Zal toch met de drukte op het parcours en langs de kant te maken hebben. Wel m'n HR steeds goed in de gaten gehouden en eigenlijk best relaxt gelopen, ondanks de warmte. Niet kapot over de finish is ook wel eens lekker.

Resultaat: 1:44:26

(Helaas m'n horloge niet goed gestart en pas na 250 mtr aangezet)

DeLuna nog even kort gesproken voor de start, Daywalk3r helaas niet kunnen vinden.
Sorry, dat is niet gek want ik was in slaap gevallen. Ik was vanaf sochtends al bezig bij m'n maat in de tuin met grind scheppen en wassen en terug scheppen. Half 6 waren we klaar en toen we eenmaal zaten waren bij iedereen de knollen op en sliepen we allemaal |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 12-06-2016 12:16:57 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162941340
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Sorry, dat is niet gek want ik was in slaap gevallen. Ik was vanaf sochtends al bezig bij m'n maat in de tuin met grind scheppen en wassen en terug scheppen. Half 6 waren we klaar en toen we eenmaal zaten waren bij iedereen de knollen op en sliepen we allemaal |:(
Nee! Oeps...

Sowieso niet de meest prettige aanloop voor een HM, zo'n dagje stevig klussen.

Wel jammer, was een top evenement. Ik kwam trouwens volgens mij net voor de organisator van de Salland trail over de finish (Bertus?). En net voor een idioot in een Superman-pak. Wat ik dan niet snap, je wordt van alle kanten aangemoedigd als superman, maar dan loop je met een koptelefoon op je hoofd...
  Redactie Sport zondag 12 juni 2016 @ 13:28:11 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162941617
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Sorry, dat is niet gek want ik was in slaap gevallen. Ik was vanaf sochtends al bezig bij m'n maat in de tuin met grind scheppen en wassen en terug scheppen. Half 6 waren we klaar en toen we eenmaal zaten waren bij iedereen de knollen op en sliepen we allemaal |:(
Owh, oeps... :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162949813
Ik ben echt niet goed in rennen in de ochtend. :')
Hele ochtend in bed gelegen, mijn tijd genomem om te brunchen en wakker worden. Uiteindelijk pas om 2 uur naar buiten gegaan. Toen kwamen de wolken en drupjes. Pas na 20 minutrn ging het echt regenen, maar dat was wel erg fijn.
Zo 16k afgetikt. *O*
pi_162950201
10 km maastrichts mooiste achter de rug, was zwaarder dan verwacht! Bruto tijd 55 min, netto tijd weet ik morgen denk ik? Maar bij verre dus niet mijn doel van 50 min gehaald, ligt echt aan mijn conditie volgens mij :P (en het parcours met de klim die lang duurde haha) Heb goed gerust en gegeten + warming up gedaan, dus daar zal het niet aan liggen :)

In het begin weggegaan op 5:20, blij dat ik dat had gedaan, want ik kon veel mensen inhalen die tijdens de klim gingen lopen. Helaas was ik na de klim ook redelijk kapot dus van compensatie in de tweede helft was geen sprake :P Wel alles gegeven en daarna had ik overal kramp, in mijn benen maar ook in rug en buikspieren haha

's middags lekker uitgebreid en veel gegeten voor herstel :D

En ga zo een bericht sturen naar de studenten atletiek vereniging, om te checken of mijn niveau niet te laag is :)
pi_162950294
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:45 schreef xMissi het volgende:
Zo onderweg naar Maastricht. *O* Heb er echt zin in :) Vooral in die limburgse vlaai natuurlijk :P

@Wyccie die Overbetuweloop ga ik ook lopen met mijn oom :)
Hoe ging het bij jou? :D
pi_162950748
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef vrolijkfit het volgende:
En ga zo een bericht sturen naar de studenten atletiek vereniging, om te checken of mijn niveau niet te laag is :)
Het boeit echt niet of je langzaam bent of niet. Een studentenatletiekvereniging heeft als enige voorwaarde dat je student bent (en betaalt). Ze hebben de taak zowel snelle als langzame studenten te trainen. En wat eerder werd geschetst dat ze in het echt helemaal niet zo snel zijn ... de studentenAV hier heeft juist behoorlijk snelle lopers, dus je zou best eens teleurgesteld kunnen worden, maar laat dat je er gewoon niet van weerhouden! Iemand moet de traagste zijn. ;)
pi_162950967
Trouwens, als traagste van de groep krijg je lieve aanmoedigingen van de rest. O+
pi_162954217
Benauwd vandaag zeg :o
Wel lekker gelopen, eerst van rijswijk naar wateringen, daar 5 km (27:59) en weer naar huis :)
En ik ben Tibbe tegen gekomen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162955789
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:24 schreef vrolijkfit het volgende:

[..]

Hoe ging het bij jou? :D
Hoiii, ja het ging wel redelijk. Maar die bestrating was kut om op te lopen. Mijn tijd was geloof ik 32:40 op 5km. Nu wel pijn in mn knie... Maargoed het gaat wel vooruit. En vind het trouwens echt een keigave medaille!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 20:43:41 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_162955812
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 20:43 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hoiii, ja het ging wel redelijk. Maar die bestrating was kut om op te lopen. Mijn tijd was geloof ik 32:40 op 5km. Nu wel pijn in mn knie... Maargoed het gaat wel vooruit. En vind het trouwens echt een keigave medaille!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie medaille ook weer!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 12 juni 2016 @ 21:04:36 #81
416020 K44S
The bearded man
pi_162956884
Voor de geïnteresseerde: Vandaag kikarun in Utrecht gedaan.
De tijd die ik wou lopen : 20 min.
Wat runkeeper zegt :
Lengte :4.89 km.
Tijd: 24:48 ( :{ )
gemiddelde per km : 5.04.

Ik stond met m'n team in "wave" 3. Dus echt lekker warm lopen ging niet, snel langs andere mensen kon ook niet.
Dus daar verloor ik al gauw genoeg een minuut mee.

Al met al: Geslaagde dag, toch niet geheel tevreden. Maar dit smaakt wel naar meer (hardlopen voor dit soort doelen).

^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 12 juni 2016 @ 21:18:26 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162957639
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:04 schreef K44S het volgende:

Al met al: Geslaagde dag, toch niet geheel tevreden.
^O^

Dat kan ik me vorstellen.
Zeker als je jezelf een scherp doel stel.
Maar pak de leermomenten, bank de k's en move on!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 12 juni 2016 @ 21:19:49 #83
416020 K44S
The bearded man
pi_162957739
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat kan ik me vorstellen.
Zeker als je jezelf een scherp doel stel.
Maar pak de leermomenten, bank de k's en move on!
Het doel was ook wel erg hoog gegrepen.
Al met al... ging het toch om de zieke kinderen :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162958750
Ja, hen maakt het uiteindelijk niet uit of je 4 minuten sneller of langzamer loopt.. Lekker bezig inderdaad!

Ik was dit weekend geveld door voedselvergiftiging of buikgriep of zo dus heb nu 3 dagen niet gesport, dat was ook sinds eeuwen! Maar vast niet erg, vanochtend was mijn rustpols zelfs 42 dus goed voor mijn herstel. Morgen proberen om 6x3 minuten te lopen, hopelijk symmetrisch ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162962259
Vandaag mijn 2e wedstrijd gelopen, 5 km bij het Wateringseveld Loopfestijn. Uiteindelijk gefinished in 21:01, een 16 seconden langzamer dan twee week geleden.

Misschien toch maar is gerichter gaan trainen voor een tijd onder de 20 minuten en langzaamaan richting een 10 km wedstrijd toewerken.
pi_162962756
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 20:43 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hoiii, ja het ging wel redelijk. Maar die bestrating was kut om op te lopen. Mijn tijd was geloof ik 32:40 op 5km. Nu wel pijn in mn knie... Maargoed het gaat wel vooruit. En vind het trouwens echt een keigave medaille!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nette tijd, hoor! En prachtige medaille inderdaad.

En het is ze gelukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162963666
Alle lopers weer lekker bezig! ^O^ Ook al was het niet altijd de gewilde tijd of een nieuw PR, vooral met die warmte is dat toch alweer een stukje lastiger. Maar mooie tijden gelopen in ieder geval. :)

Tijdje lekker druk geweest hier, wel het topic nog gevolgd, maar hoefde zelf niet veel kwijt :P. Nu sinds vrijdag al lekker vakantie. Net mijn spulletjes ingepakt voor mijn loopje volgende week en de spanning begint al te komen. Dat worden 80 mooie, maar pijnlijke kilometers heb ik het idee ;). De weersverwachting is ook niet al te best, veel regen en in de bergen waarschijnlijk nog goed fris, dus we gaan het zien. Vorm is minder dan ik had gehoopt, nog niet de vorm van voor de marathon te pakken, maar het lopen gaat best soepel. Hoogtemetertraining enzo gaat ook wel, dus we zien het wel, er kan vanalles gebeuren in die 80km. Mocht ik daar alsnog 2e Nederlander worden mag ik mee naar het WK Ultratrail ;) .
Zugspitze, here i come! ^O^
  Redactie Sport zondag 12 juni 2016 @ 23:20:09 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162963715
*O* Succes Jero!!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 12 juni 2016 @ 23:26:40 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162963952
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
Alle lopers weer lekker bezig! ^O^ Ook al was het niet altijd de gewilde tijd of een nieuw PR, vooral met die warmte is dat toch alweer een stukje lastiger. Maar mooie tijden gelopen in ieder geval. :)

Tijdje lekker druk geweest hier, wel het topic nog gevolgd, maar hoefde zelf niet veel kwijt :P. Nu sinds vrijdag al lekker vakantie. Net mijn spulletjes ingepakt voor mijn loopje volgende week en de spanning begint al te komen. Dat worden 80 mooie, maar pijnlijke kilometers heb ik het idee ;). De weersverwachting is ook niet al te best, veel regen en in de bergen waarschijnlijk nog goed fris, dus we gaan het zien. Vorm is minder dan ik had gehoopt, nog niet de vorm van voor de marathon te pakken, maar het lopen gaat best soepel. Hoogtemetertraining enzo gaat ook wel, dus we zien het wel, er kan vanalles gebeuren in die 80km. Mocht ik daar alsnog 2e Nederlander worden mag ik mee naar het WK Ultratrail ;) .
Zugspitze, here i come! ^O^
heel veel succes!!
Nederland heeft, ondanks dat het een vlak landje is, veel goede mountain runners dus het wordt een zware dobber maar als je die tweede plek kunt pakken dan is het in ieder geval een dik verdiende beloning voor al het harde werk
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 13 juni 2016 @ 08:03:41 #90
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162967608
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
Alle lopers weer lekker bezig! ^O^ Ook al was het niet altijd de gewilde tijd of een nieuw PR, vooral met die warmte is dat toch alweer een stukje lastiger. Maar mooie tijden gelopen in ieder geval. :)

Tijdje lekker druk geweest hier, wel het topic nog gevolgd, maar hoefde zelf niet veel kwijt :P. Nu sinds vrijdag al lekker vakantie. Net mijn spulletjes ingepakt voor mijn loopje volgende week en de spanning begint al te komen. Dat worden 80 mooie, maar pijnlijke kilometers heb ik het idee ;). De weersverwachting is ook niet al te best, veel regen en in de bergen waarschijnlijk nog goed fris, dus we gaan het zien. Vorm is minder dan ik had gehoopt, nog niet de vorm van voor de marathon te pakken, maar het lopen gaat best soepel. Hoogtemetertraining enzo gaat ook wel, dus we zien het wel, er kan vanalles gebeuren in die 80km. Mocht ik daar alsnog 2e Nederlander worden mag ik mee naar het WK Ultratrail ;) .
Zugspitze, here i come! ^O^
Geniet van je vakantie, dat ten eerste natuurlijk :)
En wel stoer dat je kans maakt om naar het WK Ultratrail te mogen :o

Hier gisteren een stukje doorzettingsvermogen... Had helemaal geen zin om te lopen, maar toch besloten om 's avonds nog te gaan. Wil ik gaan, zie ik het lekker regenen en de vooruitzichten waren dat het nog meer zou gaan regenen tijdens mijn rondje. Toch mezelf naar buiten gesleept en voor het eerst sinds tijden weer eens de 10 minuten aan een stuk hardlopen gehaald. Het begint weer ergens op te lijken. Wel weer lekker tempo gelopen, had geen zin om nog een heel stuk naar huis te moeten wandelen in de regen. Dus 3x10 min in de pocket en de reactie lijkt mee te vallen. Alleen in de 'knokkel' van mijn grote teen zit wat pijn bij het traplopen... Hopen dat dat weer wegtrekt...

https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/745982546
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162968937
Ik ben ineens gefascineerd door de Utrecht triathlon in juli :o Een beetje een gestoord plan want ik kan nog steeds niet erg goed zwemmen en het is nogal kortdag om echt specifiek op die wissels te gaan trainen enzo, maar fietsen kan ik, en 5km lopen tegen die tijd denk ik ook wel weer, en 750m zwemmen overleef ik ook wel. Hoe dat alles achter elkaar valt weet ik natuurlijk niet :P
Gekkenwerk of leuk idee? :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162969012
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ineens gefascineerd door de Utrecht triathlon in juli :o Een beetje een gestoord plan want ik kan nog steeds niet erg goed zwemmen en het is nogal kortdag om echt specifiek op die wissels te gaan trainen enzo, maar fietsen kan ik, en 5km lopen tegen die tijd denk ik ook wel weer, en 750m zwemmen overleef ik ook wel. Hoe dat alles achter elkaar valt weet ik natuurlijk niet :P
Gekkenwerk of leuk idee? :o
Leuk! Ik ben ook op zoek naar een leuke! :P
Ja doei.
pi_162969627
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Gekkenwerk of leuk idee?
Gewoon leuk om het professioneel op te gaan pakken is het te laat, maar die paar minuten die je daarmee verliest.... ^O^

Hier heb ik een zelfde soort verhaal als Deluna, 10km van de Wateringseveld Loop gedaan. Maar kreeg er niet voldoende zuurstof bij kado om op tempo te blijven lopen. Hele dikke positieve split, maar uiteindelijk toch nog een redelijke tijd van 53:46.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 13 juni 2016 @ 10:59:22 #94
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162970496
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ineens gefascineerd door de Utrecht triathlon in juli :o Een beetje een gestoord plan want ik kan nog steeds niet erg goed zwemmen en het is nogal kortdag om echt specifiek op die wissels te gaan trainen enzo, maar fietsen kan ik, en 5km lopen tegen die tijd denk ik ook wel weer, en 750m zwemmen overleef ik ook wel. Hoe dat alles achter elkaar valt weet ik natuurlijk niet :P
Gekkenwerk of leuk idee? :o
Collega van mij heeft gisteren een kwart triathlon gedaan. Ik zit er ook aan te denken, alleen moet nog een racefiets aanschaffen ( :') )
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162970572
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:59 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Collega van mij heeft gisteren een kwart triathlon gedaan. Ik zit er ook aan te denken, alleen moet nog een racefiets aanschaffen ( :') )
Ach ja, als je het alleen voor de leuk doet kom je op een kwalitatief goede fiets die geen racefiets is ook nog wel een heel eind denk ik? Dit is 22km fietsen.
Ik heb ook geen wetsuit of zwempak.. zou ik dan moeten lenen van iemand denk ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 11:10:24 #96
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162970767
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ach ja, als je het alleen voor de leuk doet kom je op een kwalitatief goede fiets die geen racefiets is ook nog wel een heel eind denk ik? Dit is 22km fietsen.
Ik heb ook geen wetsuit of zwempak.. zou ik dan moeten lenen van iemand denk ik.
Wetsuit? Wanneer is het?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162970796
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:10 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wetsuit? Wanneer is het?
10 juli.

Maar ik wil het nog niet teveel een concreet plan laten worden hoor, want dan ga ik mijn herstel met hardlopen weer overhaasten. Maar wie weet ga ik een extra paar keer zwemmen de komende weken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 11:13:33 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162970863
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

10 juli.

Maar ik wil het nog niet teveel een concreet plan laten worden hoor, want dan ga ik mijn herstel met hardlopen weer overhaasten. Maar wie weet ga ik een extra paar keer zwemmen de komende weken..
Ik weet niet hoe warm het water inmiddels is maar toen ik een paar jaar geleden voor school in juni een triatlon ging doen ging ik zonder wetsuit. Ik vind dat nog altijd een apart fenomeen dat triatleten bij watertemparaturen van 17+ nog steeds een wetsuit aan doen... in het open water zwemmen doet niemand een wetsuit aan :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162970922
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:13 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe warm het water inmiddels is maar toen ik een paar jaar geleden voor school in juni een triatlon ging doen ging ik zonder wetsuit. Ik vind dat nog altijd een apart fenomeen dat triatleten bij watertemparaturen van 17+ nog steeds een wetsuit aan doen... in het open water zwemmen doet niemand een wetsuit aan :D
Oja nou oke een sportief badpak dan. In ieder geval iets anders dan een triangel bikini ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162971376
Ik ga waarschijnlijk mijn startbewijs voor de Dam tot Damloop verkopen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat een week later de marathon van Berlijn is. Het zou op zich wel kunnen maar ik denk dat het niet handig is om het weekend ervoor 10 mijl te doen. Ik kan altijd nog de Dam tot Dam FietsClassic doen, want ik heb de smaak na afgelopen weekend te pakken ;) . Ik had niet gedacht dat ik fietsen zo leuk zou vinden. Het is nog steeds ondergeschikt aan hardlopen maar het is toch wel lekker om een alternatief te hebben als het even wat minder gaat. Hopelijk kan ik over drie weken weer beginnen met hardlopen.
pi_162971813
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:13 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe warm het water inmiddels is maar toen ik een paar jaar geleden voor school in juni een triatlon ging doen ging ik zonder wetsuit. Ik vind dat nog altijd een apart fenomeen dat triatleten bij watertemparaturen van 17+ nog steeds een wetsuit aan doen... in het open water zwemmen doet niemand een wetsuit aan :D
Zijn verplicht bij watertemperaturen onder de 14 graden zelfs. (16graden bij afstanden > 3km)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162971868
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:49 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zijn verplicht bij watertemperaturen onder de 14 graden zelfs. (16graden bij afstanden > 3km)
Mja ik weet ook niet precies wat de gedachtengang is, maar ik kan me voorstellen dat je na een normale zwemwedstrijd snel kunt gaan opwarmen, droge kleren aan of douchen, terwijl je bij een triathlon dan nog 2 onderdelen hebt dus op zich niet gek dat je dan wat sneller een wetsuit aantrekt of zelfs aan moet trekken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162971933
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik weet ook niet precies wat de gedachtengang is, maar ik kan me voorstellen dat je na een normale zwemwedstrijd snel kunt gaan opwarmen, droge kleren aan of douchen, terwijl je bij een triathlon dan nog 2 onderdelen hebt dus op zich niet gek dat je dan wat sneller een wetsuit aantrekt of zelfs aan moet trekken.
Ik ook niet.

Bij de (achtste) triatlons die ik gedaan heb liepen er ook een aantal in triangel bikini hoor ^O^ Scheelt weer worstelen met je wetsuit
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 11:55:17 #104
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162971952
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:49 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zijn verplicht bij watertemperaturen onder de 14 graden zelfs. (16graden bij afstanden > 3km)
Bij onder de 16 graden snap ik het ook wel. Dan gaat een open water wedstrijd ook niet door. Maar toen ik die triatlon deed was het water bijna 20 graden, dat vind ik al bijna warm voor buitenwater. En toch ging drie kwart van de triatleten met wetsuit. Dat snap ik niet, want ik kan me niet bewegen in zo'n ding. _O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik weet ook niet precies wat de gedachtengang is, maar ik kan me voorstellen dat je na een normale zwemwedstrijd snel kunt gaan opwarmen, droge kleren aan of douchen, terwijl je bij een triathlon dan nog 2 onderdelen hebt dus op zich niet gek dat je dan wat sneller een wetsuit aantrekt of zelfs aan moet trekken.
Maar je staat toch niet stil tijdens die onderdelen? Zal wel aan mij liggen dan... warmbloedig ofzo :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162971984
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:55 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Bij onder de 16 graden snap ik het ook wel. Dan gaat een open water wedstrijd ook niet door. Maar toen ik die triatlon deed was het water bijna 20 graden, dat vind ik al bijna warm voor buitenwater. En toch ging drie kwart van de triatleten met wetsuit. Dat snap ik niet, want ik kan me niet bewegen in zo'n ding. _O-

[..]

Maar je staat toch niet stil tijdens die onderdelen? Zal wel aan mij liggen dan... warmbloedig ofzo :+
waren het wetsuits of tri-suits? Daar zit nog wel een verschil in ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162972006
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:55 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Bij onder de 16 graden snap ik het ook wel. Dan gaat een open water wedstrijd ook niet door. Maar toen ik die triatlon deed was het water bijna 20 graden, dat vind ik al bijna warm voor buitenwater. En toch ging drie kwart van de triatleten met wetsuit. Dat snap ik niet, want ik kan me niet bewegen in zo'n ding. _O-

[..]

Maar je staat toch niet stil tijdens die onderdelen? Zal wel aan mij liggen dan... warmbloedig ofzo :+
Je staat wel even stil tijdens de wissels, en opwarmen kost energie maar fysieke inspanning ook dus soms gaat het één ten koste van het ander. Dan gaat er zoveel energie naar de inspanning dat het opwarmen van het lichaam niet meer lukt en je juist onderkoeld raakt, heb je vast ook wel een keer lichtelijk gevoeld tijdens een training?

Anyway mijn zorg is vooral dat er geen intieme delen uitfloepen als ik uit het water ren. Maar goed, zorg voor later, ik moet eerst uberhaupt 5km redelijk kunnen lopen dan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 11:57:27 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162972012
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

waren het wetsuits of tri-suits? Daar zit nog wel een verschil in ;)
Wetsuits ja. Ik had zelf ook een tri-suit aan, dat is echt wat anders dan een wetsuit met van die mouwen en lange benen zeg maar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 11:58:11 #108
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162972033
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je staat wel even stil tijdens de wissels, en opwarmen kost energie maar fysieke inspanning ook dus soms gaat het één ten koste van het ander. Dan gaat er zoveel energie naar de inspanning dat het opwarmen van het lichaam niet meer lukt en je juist onderkoeld raakt, heb je vast ook wel een keer lichtelijk gevoeld tijdens een training?
Nee sorry...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162972052
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:57 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wetsuits ja. Ik had zelf ook een tri-suit aan, dat is echt wat anders dan een wetsuit met van die mouwen en lange benen zeg maar.
Lijkt me ook niet veel, zelfs ik (als laatste het water uit *insert spierballen smilie*) had dat niet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162972062
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:58 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee sorry...
Ah oke, ik heb dat wel vaak, vooral tijdens fietsen of roeien, dan heb ik echt wel op hoge intensiteit getraind maar kom ik toch met ijsklompjes van voeten, handen en billen en zo thuis. Vooral de uitstekende delen krijgen dan niet meer genoeg warmte :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 13 juni 2016 @ 12:00:16 #111
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162972081
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah oke, ik heb dat wel vaak, vooral tijdens fietsen of roeien, dan heb ik echt wel op hoge intensiteit getraind maar kom ik toch met ijsklompjes van voeten, handen en billen en zo thuis. Vooral de uitstekende delen krijgen dan niet meer genoeg warmte :P
Daarom zei ik.. ik zal wel warmbloedig zijn. Ik heb het heel gauw warm, wat met dit soort dingen wel handig is maar nu met deze temperaturen totaal niet. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162973846
Gisteren mijn eerste hardloop evenement gedaan, de Zuid-As Run met mijn werk.
Het was erg goed verzorgd met warming up, muziek, drinken, BBQ achteraf, etc.

Ik deed mee met de 4 Engelse mijl (6.4KM), wat uiteindelijk bijna 7KM werd.
Heb hem uitgelopen met aan een stuk door te rennen in 41 minuten, niet heel snel.

Nu heb ik me voor september ingeschreven voor de Dam tot Dam by night.
8 KM dus leek me een mooie qua opbouw.

Daar is het dus zo dat je binnen een uur binnen moet zijn.
Aan mijn snelheid van gisteren te zien wordt dat misschien nog krap.

Ik wil weer 2x per week gaan rennen ipv 1x, hoe kan ik het best mijn snelheid verhogen met die 2x trainen per week ?
  maandag 13 juni 2016 @ 13:26:08 #113
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162974048
Misschien een schema gaan volgen?

Volgens mij zorgt 2x per week trainen voor behoud van conditie. En ga je met 3x vooruit in conditie/snelheid. Hoeft dan niet 3x lopen zijn, kan ook combinatie lopen/andere sport.
  maandag 13 juni 2016 @ 13:29:23 #114
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162974132
SoSurreal, als je nu 4em in 41 minuten loopt, dan moet je 5em toch makkelijk binnen het uur kunnen lopen? Hoezo wordt dat dan krap?
pi_162974181
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:18 schreef So_Surreal het volgende:
Gisteren mijn eerste hardloop evenement gedaan, de Zuid-As Run met mijn werk.
Het was erg goed verzorgd met warming up, muziek, drinken, BBQ achteraf, etc.

Ik deed mee met de 4 Engelse mijl (6.4KM), wat uiteindelijk bijna 7KM werd.
Heb hem uitgelopen met aan een stuk door te rennen in 41 minuten, niet heel snel.

Nu heb ik me voor september ingeschreven voor de Dam tot Dam by night.
8 KM dus leek me een mooie qua opbouw.

Daar is het dus zo dat je binnen een uur binnen moet zijn.
Aan mijn snelheid van gisteren te zien wordt dat misschien nog krap.

Ik wil weer 2x per week gaan rennen ipv 1x, hoe kan ik het best mijn snelheid verhogen met die 2x trainen per week ?
41/7*8= 46minuten

Lijkt me niet dat de cut-off tijd in het geding komt bij jou.

Met 2 keer lopen in de week verbeter je je conditie al aanzienlijk zonder zelfs specifiek op snelheid te trainen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162974511
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef CaLeX het volgende:

[..]

41/7*8= 46minuten

Lijkt me niet dat de cut-off tijd in het geding komt bij jou.

Met 2 keer lopen in de week verbeter je je conditie al aanzienlijk zonder zelfs specifiek op snelheid te trainen.
Nja het was 6.8km in 41 minuten.
Maar ik wil sowieso sneller lopen eigenlijk, was nu iets van 450ste van de 620 of zo :')
Heb ook maar 4x geoefende er voor, maar ik weet gewoon dat ik sneller kan.

Ik ben alleen bang dat ik met 3x trainen weer last ga krijgen van mijn schenen.
Is het geen idee om 1x in de week een soort interval te doen met hogere snelheden tussendoor om mijn conditie te verbeteren, en dan de 2e training proberen mijn algemene snelheid op een constant tempo hoger te houden ?
pi_162974658
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Nja het was 6.8km in 41 minuten.
Maar ik wil sowieso sneller lopen eigenlijk, was nu iets van 450ste van de 620 of zo :')
Heb ook maar 4x geoefende er voor, maar ik weet gewoon dat ik sneller kan.

Ik ben alleen bang dat ik met 3x trainen weer last ga krijgen van mijn schenen.
Is het geen idee om 1x in de week een soort interval te doen met hogere snelheden tussendoor om mijn conditie te verbeteren, en dan de 2e training proberen mijn algemene snelheid op een constant tempo hoger te houden ?
niet :') maar ^O^ met de eerste smilie doe je de prestatie van de andere mensen onrecht aan!

Als je al bekend bent met scheenblessures zou ik niet 2 keer in de week op 100% gaan trainen. Eerst rustig verder opbouwen en kijken hoe je hier van herstelt.

Maar als voorbeeld zou ik 1 keer in de week op 80% lopen, gewoon normaal rennen zodat je nog kan praten tussen door. (steeds iets verder uitbouwen naar 8~10km) en 1 keer in de week hier een kleine aanpassing op doen. Iets korter met 2/3 tempo blokken van 5 minuten op 90% of wat kortere intervallen op 95%
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162974728
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]

niet :') maar ^O^ met de eerste smilie doe je de prestatie van de andere mensen onrecht aan!

Als je al bekend bent met scheenblessures zou ik niet 2 keer in de week op 100% gaan trainen. Eerst rustig verder opbouwen en kijken hoe je hier van herstelt.

Maar als voorbeeld zou ik 1 keer in de week op 80% lopen, gewoon normaal rennen zodat je nog kan praten tussen door. (steeds iets verder uitbouwen naar 8~10km) en 1 keer in de week hier een kleine aanpassing op doen. Iets korter met 2/3 tempo blokken van 5 minuten op 90% of wat kortere intervallen op 95%
Ja sorry je hebt gelijk :) de andere hebben zich gewoon beter voorbereid dan dat ik dat gedaan heb :P

Maar je advies vind ik goed, ik ga er woensdag mee beginnen !
pi_162975094
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:18 schreef So_Surreal het volgende:
Gisteren mijn eerste hardloop evenement gedaan, de Zuid-As Run met mijn werk.
Het was erg goed verzorgd met warming up, muziek, drinken, BBQ achteraf, etc.

Ik deed mee met de 4 Engelse mijl (6.4KM), wat uiteindelijk bijna 7KM werd.
Heb hem uitgelopen met aan een stuk door te rennen in 41 minuten, niet heel snel.

Nu heb ik me voor september ingeschreven voor de Dam tot Dam by night.
8 KM dus leek me een mooie qua opbouw.

Daar is het dus zo dat je binnen een uur binnen moet zijn.
Aan mijn snelheid van gisteren te zien wordt dat misschien nog krap.

Ik wil weer 2x per week gaan rennen ipv 1x, hoe kan ik het best mijn snelheid verhogen met die 2x trainen per week ?
Gaat je lukken joh, van 1 naar 2 keer per week gaan de komende 3 maanden gaat je sowieso al heel erg vooruit helpen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162979426
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Het boeit echt niet of je langzaam bent of niet. Een studentenatletiekvereniging heeft als enige voorwaarde dat je student bent (en betaalt). Ze hebben de taak zowel snelle als langzame studenten te trainen. En wat eerder werd geschetst dat ze in het echt helemaal niet zo snel zijn ... de studentenAV hier heeft juist behoorlijk snelle lopers, dus je zou best eens teleurgesteld kunnen worden, maar laat dat je er gewoon niet van weerhouden! Iemand moet de traagste zijn. ;)
Helemaal gelijk! Iemand moet de traagste zijn haha, die eer wil ik wel dragen :D

quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 20:43 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hoiii, ja het ging wel redelijk. Maar die bestrating was kut om op te lopen. Mijn tijd was geloof ik 32:40 op 5km. Nu wel pijn in mn knie... Maargoed het gaat wel vooruit. En vind het trouwens echt een keigave medaille!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie tijd! Minder van je knie.. Maar snap het wel, bestrating is idd niet chill. Volgend jaar de 10? Die gaat ook over onverhard :D
Ben ook heel blij met mijn medaille, eerste hardloop medaille ooit :)

Mooie triatlon plannen zie ik hier boven! Ooit wil ik ook een 1/8ste of 1/4de triatlon doen, maar eerst zorgen dat ik een goede loopbasis heb :P Dromen mag altijd haha

Ben trouwens 6de van mijn categorie geworden dus ben echt blij met het resultaat van zondag (en 89ste van 736 overall vrouwen) :D ook al heb ik mijn te hoog gegrepen doel niet gehaald :P
Nu wil ik gaan trainen voor 10,4 km in Meerssen, maar daar zijn ook wat hoogtemeters, maar dat is wel lekker dichtbij huis :)

[ Bericht 9% gewijzigd door vrolijkfit op 13-06-2016 17:23:17 ]
pi_162982459
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:58 schreef vrolijkfit het volgende:

[..]
Helemaal gelijk! Iemand moet de traagste zijn haha, die eer wil ik wel dragen.
En ik ben de traagste van de triatlonclub hier. Bij het hardlopen niet altijd, bij het zwemmen absoluut de állertraagste.

Over triatlons gesproken ... sommigen dragen ook een wetsuit omdat ze daarmee net iets beter drijven en sneller gaan, volgens mij. Anderzijds is het ook fijn om bij iets lagere temperaturen niet kletsnat je fiets op te gaan, want dat is f*cking koud. Geoefende triatleten trekken sneller zo'n pak uit dan dat ze zich kunnen afdrogen.

LT, voor een eerste triatlon zou ik me echt absoluut geen zorgen maken over wissels. Als je het fijn vindt, droog je desnoods zelfs je voeten af en trek je sokken aan. Al is dat bijna niet te doen. :P
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 19:59:49 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_162984695
Waar jullie over twijfelen, ga ik doen :+ een triathlon dus

Een tijdje geleden heb ik me ingeschreven voor de beginnerscursus van de traithlonvereniging hier in de stad. Volgende week woensdag is m'n eerste club-training en ik vind het hardstikke spannend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162984893
@wyccie @guppyfriend

Echt super stoer dat jullie een triatlon gaan doen!!!

Ik ga morgen zeer waarschijnlijk mee trainen met de vereniging, heb al mail terug :)
pi_162986664
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar jullie over twijfelen, ga ik doen :+ een triathlon dus

Een tijdje geleden heb ik me ingeschreven voor de beginnerscursus van de traithlonvereniging hier in de stad. Volgende week woensdag is m'n eerste club-training en ik vind het hardstikke spannend!
Wat suuupertof! *O* Lijkt me ook wel wat!
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 21:18:31 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_162987733
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat suuupertof! *O* Lijkt me ook wel wat!
Suuupereng bedoel je :D

Het idee speelde al een hele tijd in m'n hoofd, maar er was altijd één drempel: ik had geen fiets. Dus schoof ik het idee voor me uit, al tijden. En ik durfde ook niet goed, want triathleten zijn in m'n hoofd een soort supermensen, en dat ben ik niet. Maar het bleef me wel fascineren.

Toen ik op Facebook een bericht zag langskomen over de Start2Tri cursus, vond ik dat ik het nu een keer moest doen. De drempel wordt niet meer lager dan dit, en dus heb ik een mailtje gestuurd. Leuk mailtje teruggekregen en me met potlood op de lijst laten zetten. Een week later een racefiets gekocht en mezelf echt ingeschreven voor de cursus.

Woensdag is het zover en heb ik m'n eerste fietstraining met de club. Spann0nd! :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162988362
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Suuupereng bedoel je :D

Het idee speelde al een hele tijd in m'n hoofd, maar er was altijd één drempel: ik had geen fiets. Dus schoof ik het idee voor me uit, al tijden. En ik durfde ook niet goed, want triathleten zijn in m'n hoofd een soort supermensen, en dat ben ik niet. Maar het bleef me wel fascineren.

Toen ik op Facebook een bericht zag langskomen over de Start2Tri cursus, vond ik dat ik het nu een keer moest doen. De drempel wordt niet meer lager dan dit, en dus heb ik een mailtje gestuurd. Leuk mailtje teruggekregen en me met potlood op de lijst laten zetten. Een week later een racefiets gekocht en mezelf echt ingeschreven voor de cursus.

Woensdag is het zover en heb ik m'n eerste fietstraining met de club. Spann0nd! :+
Noh helemaal gaaf joh! En zo'n cursus klinkt ook heel tof en handig! *O*
pi_162989927
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar jullie over twijfelen, ga ik doen :+ een triathlon dus

Een tijdje geleden heb ik me ingeschreven voor de beginnerscursus van de traithlonvereniging hier in de stad. Volgende week woensdag is m'n eerste club-training en ik vind het hardstikke spannend!
Cool!!! En spannend inderdaad :D Maar zal een hele leuke afwisseling worden! Je kunt dan vrijwel elke dag trainen, als je wil, door de combinatie van sporten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:01:00 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_162990189
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Cool!!! En spannend inderdaad :D Maar zal een hele leuke afwisseling worden! Je kunt dan vrijwel elke dag trainen, als je wil, door de combinatie van sporten.
Klopt! Ik ga straks 4x per week meetrainen met de club, en tussendoor mag ik natuurlijk ook zelf nog dingen doen. Ik ben vooral razend benieuwd hoe dat gaat zijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162990501
Mijn eerste vond ik ook wel erg spannend. Hardlopen is alleen maar lopen, maar nu moet je over van alles nadenken. Het ergste wat ze hier waren vergeten, waren de voorwielen. :D

Guppy, ik zou graag met je meedoen, maar ik denk dat ik dan te brak ben. Wel supergaaf dat je het gewoon doet. *O*
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:12:16 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_162990887
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:06 schreef wyccie het volgende:
Mijn eerste vond ik ook wel erg spannend. Hardlopen is alleen maar lopen, maar nu moet je over van alles nadenken. Het ergste wat ze hier waren vergeten, waren de voorwielen. :D

Guppy, ik zou graag met je meedoen, maar ik denk dat ik dan te brak ben. Wel supergaaf dat je het gewoon doet. *O*
Ik denk zomaar dat we ook wel een keer samen aan de bak kunnen :) lijkt me ook gezellig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162991191
Veel plezier! Ik heb net ook mijn ouders opdracht gegeven mijn oude wetsuit mee te nemen over een paar weken voor de openwatertrainingen nadat ik vanmiddag de trainsessies van de triathlonclub heb opgezocht. :)
Ja doei.
pi_162992840
Oeh, spierpijn van mijn LDLetje gisteren. De training daarnet ging ook erg zwaar. Sinds tijden weer gerold.
Is me lange tijd niet meer overkomen. :o
  maandag 13 juni 2016 @ 23:42:59 #133
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162994901
Cool gups!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162996916
Ineens iedereen tri-atleet?
Gaaf hoor dames ^O^

Ik houd het wel bij lopen, vind ik toch het leukste.
Zwemmen blijft bij mij beperkt tot dobberen in de zee of zwembad op vakantie :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162997375
Ik begin eerst wel met een Run Bike Run. Dat zwemmen vind ik maar niets al zou ik wel een keer de halve Ironman willen proberen...op Hawaii ofzo :7 .
pi_162997404
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:24 schreef Devv het volgende:
Ik begin eerst wel met een Run Bike Run. Dat zwemmen vind ik maar niets al zou ik wel een keer de halve Ironman willen proberen...op Hawaii ofzo :7 .
Ja want klein beginnen past natuurlijk niet in jouw palmares :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162997489
Ik zou het juist voor het zwemmen doen O+. En hardlopen. Maar fietsen..daar heb ik echt een grafhekel aan :').
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:33:42 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162998153
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

10 juli.

Maar ik wil het nog niet teveel een concreet plan laten worden hoor, want dan ga ik mijn herstel met hardlopen weer overhaasten. Maar wie weet ga ik een extra paar keer zwemmen de komende weken..
zeg L-T.
je KAN ook 3 juli in Utrecht meedoen aan de vrouwen triathlon.. die is er ook in de 1/16e variant, met 250 m zwemmen, 10 km fietsen en 5 km hardlopen.
dan krijg je wel het idee, maar hoef je je nog niet helemaal te OVER trainen nu om je doel te halen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:36:45 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162998200
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat suuupertof! *O* Lijkt me ook wel wat!
samen doen?? ;)
volgens mij is er wel eentje in het zuiderpark :P

en er is ook een (redelijk dood) triathlon topique
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 09:54:36 #140
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162998562
Ik zou dan liever een zwemloop doen _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162998646
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

zeg L-T.
je KAN ook 3 juli in Utrecht meedoen aan de vrouwen triathlon.. die is er ook in de 1/16e variant, met 250 m zwemmen, 10 km fietsen en 5 km hardlopen.
dan krijg je wel het idee, maar hoef je je nog niet helemaal te OVER trainen nu om je doel te halen :+
ook al women only events bij triathlon?
Iedereen in een pink wetsuit?
:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:02:44 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162998758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:57 schreef Guard het volgende:

[..]

ook al women only events bij triathlon?
Iedereen in een pink wetsuit?
:P
nope.. wel een roze badmuts ;)

het is wel iets serieuzer dan die (huis)vrouwen-plezier- loopjes :P
het is vooral een kortere afstand om vrouwen ( die er toch vaker tegenop zien) de mogelijkheid te geven met triathlon kennis te maken. ( en daarna natuurlijk door te groeien naar het "echte werk" :P ) er zijn er maar 2 in NL (voor zover ik weet)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:04:34 #143
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162998800
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:24 schreef Devv het volgende:
Ik begin eerst wel met een Run Bike Run. Dat zwemmen vind ik maar niets al zou ik wel een keer de halve Ironman willen proberen...op Hawaii ofzo :7 .
Een RBR is wel leuk ja! Ik moet geen triathlon gaan doen want ik kan alleen schoolslag _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162999771
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

zeg L-T.
je KAN ook 3 juli in Utrecht meedoen aan de vrouwen triathlon.. die is er ook in de 1/16e variant, met 250 m zwemmen, 10 km fietsen en 5 km hardlopen.
dan krijg je wel het idee, maar hoef je je nog niet helemaal te OVER trainen nu om je doel te halen :+
Ja, heb ik gezien. Maar is ook wel weer een week eerder. Anyway, ik heb geen doel met zoiets dus dat maakt ook niet uit ;) Ik ga me nu sowieso nog nergens voor opgeven en focussen op herstel, en dan zie ik kort van tevoren wel wat ik doe. Maar bedankt voor de tip!

Gisteren ging trouwens al best wel weer fijn, 6x3 minuten. Ik moet wel zo ongeveer opnieuw leren lopen maar misschien is dat juist wel fijn, even mijn loopstijl helemaal resetten zodat ik niet weer scheef of raar ga lopen en een blessure oploop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162999802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Een RBR is wel leuk ja! Ik moet geen triathlon gaan doen want ik kan alleen schoolslag _O-
Ik denk dat alles wel te leren is, tenzij je motorisch gestoord bent.
pi_162999825
Ehm wie zegt dat je niet met schoolslag mee kan doen aan een triathlon? Voor de winst zal het toch niet gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162999860
Je zult met een fatsoenlijke schoolslag nog mensen met een crappy crawl voorblijven ook.
Ja doei.
pi_162999872
Ik kan wel borstcrawlen maar ik ben dan wel na 3 baantjes redelijk buiten adem omdat ik compleet overbodige spartelbewegingen aan het maken ben :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:48:12 #149
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162999876
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:43 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik denk dat alles wel te leren is, tenzij je motorisch gestoord bent.
Haha, dan moet je mij eens zien als ik borstcrawl probeer, dan denk je wel dat ik motorisch gestoord ben _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 10:49:15 #150
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162999901
Ik lig voor na het zwemmen en het enige wat er daarna gebeurd is dat iedereen me inhaalt. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:51:43 #151
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162999949
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:49 schreef DeLuna het volgende:
Ik lig voor na het zwemmen en het enige wat er daarna gebeurd is dat iedereen me inhaalt. _O-
Ik zal als laatste van de fiets stappen denk ik en dan lekker in gaan halen bij het lopen ^O^
Maar goed dat je afsluit met het lopen, dat kan ik wel blijven doen, ook al ben ik helemaal kapot...

Maar eerst vanavond maar weer eens gaan lopen. 12-6-12 deze keer *G*
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:54:28 #152
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163000003
Ik ga straks voor een kilometer of 10. Het bos weer in, want over 2 maand is de trail des fantomes 33km en ik heb nog totaal geen kilometers of hoogtemeters in de benen. :X
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163000011
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

samen doen?? ;)
volgens mij is er wel eentje in het zuiderpark :P

en er is ook een (redelijk dood) triathlon topique
Wel tof om te doen :D Lig je op schema voor je doel?

Maar ik moet eerst nog 'even' herstellen. En verhuizen :+.
pi_163000435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:54 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ga straks voor een kilometer of 10. Het bos weer in, want over 2 maand is de trail des fantomes 33km en ik heb nog totaal geen kilometers of hoogtemeters in de benen. :X
Trainen is overrated.
pi_163000722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Trainen is overrated.
Jij bent inmiddels een autoriteit op dit gebied, dus ik stop per direct al mijn trainingen, alleen nog maar wedstrijden doen... :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:07:19 #156
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163001987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Trainen is overrated.
Jij kan het weten. Nouja, dat wordt toch een veredelde wandeltocht waarschijnlijk want ben nog nooit daar geweest en neem een klein cameraatje mee. _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:22:11 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_163004332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:07 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Jij kan het weten. Nouja, dat wordt toch een veredelde wandeltocht waarschijnlijk want ben nog nooit daar geweest en neem een klein cameraatje mee. _O-
Ik heb ook niet echt de illusie dat ik veel ga rennen daar. Wordt zelfs met veel wandelen pittig denk ik. Heb er wel veel zin in!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:15:53 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163006899
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Wel tof om te doen :D Lig je op schema voor je doel?

Maar ik moet eerst nog 'even' herstellen. En verhuizen :+.
neuh.. ik heb besloten die in Utrecht te don als proef en dan die in beesd ( anderhalf maand later) als ECHTE :P

hardlopen gaat nu niet zo lekker.. ik krijg steeds blaren onder de bal van mijn voeten. ik vrees dat ik mijn steunzolen aan moet laten passen, maar dan moet ik net als L-T weer opnieuw leren lopen -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:41:04 #159
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163013504
Omdat ik voor m'n vakantie een periode alleen maar vlak heb gelopen op fysio's orders merk ik nu dat ik veel moeite heb met heuvelop lopen. Wat zijn, naast heuvelop lopen, nog meer goeie oefeningen om conditie daarvoor te trainen in de sportschool?

Lange duurlopen op lage hartslag, mee naar Limburg en keukentrapje zijn me al aangegeven, maar ik zoek dus andere specifieke trainingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daywalk3r op 14-06-2016 19:48:13 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163013642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:41 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat zijn, naast heuvelop lopen, nog meer goeie oefeningen om conditie daarvoor te trainen in de sportschool?
De crosstrainer op grote weerstand.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:47:07 #161
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163013733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De crosstrainer op grote weerstand.
^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163013887
Met een barbell in je nek op een boxjumpding stappen is ook wel een goede.. Als je dat in hoog tempo doet is het ook echt kracht-uithoudingsvermogen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:56:26 #163
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163014029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Met een barbell in je nek op een boxjumpding stappen is ook wel een goede.. Als je dat in hoog tempo doet is het ook echt kracht-uithoudingsvermogen.
^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163014796
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Met een barbell in je nek op een boxjumpding stappen is ook wel een goede.. Als je dat in hoog tempo doet is het ook echt kracht-uithoudingsvermogen.
Raak je dan niet snel geblesseerd?
pi_163014847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:23 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Raak je dan niet snel geblesseerd?
Het hoog tempo wat je gecontroleerd aankunt dan wel he.. Het is uiteraard wel belangrijk om je heupstrekking te houden en je romp aan te spannen als je omhoog stapt. Maar verder zou ik niet weten waarom je geblesseerd ervan zou raken? Het kost wel veel kracht maar je springt niet dus geen hoge impact.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163015202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het hoog tempo wat je gecontroleerd aankunt dan wel he.. Het is uiteraard wel belangrijk om je heupstrekking te houden en je romp aan te spannen als je omhoog stapt. Maar verder zou ik niet weten waarom je geblesseerd ervan zou raken? Het kost wel veel kracht maar je springt niet dus geen hoge impact.
Romp aanspannen. Heupstrekking. Die bewegingen kan ik motorisch gezien niet aan. Als je niet springt valt het mee, ik dacht namelijk dat je dat wel bedoelde!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:56 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

^O^
BTW, ik kwam gisteren tijdens een 10 km-loopje onder mijn PR van 24:23 op de 5 door. 24:16. Telt niet natuurlijk.
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 20:50:31 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163015686
Dat telt zeker wel Zwabber! _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:19:50 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_163016823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Romp aanspannen. Heupstrekking. Die bewegingen kan ik motorisch gezien niet aan. Als je niet springt valt het mee, ik dacht namelijk dat je dat wel bedoelde!

[..]

BTW, ik kwam gisteren tijdens een 10 km-loopje onder mijn PR van 24:23 op de 5 door. 24:16. Telt niet natuurlijk.
En vlak die 49 op de 10 niet uit!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_163016833
Studenten atletiek vereniging training was super leuk en ik kon goed meekomen :)
Looptraining was motorisch echt ingewikkeld haha
Daarna wat gerend en op het laatst lekker kletsen en rennen tegelijk, tik ik zo de 5:17 gemiddeld aan terwijl ik gewoon een gesprek voer haha
Super gezellig en veel minder zwaar dan alleen :D
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 21:20:53 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_163016866
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:20 schreef vrolijkfit het volgende:
Studenten atletiek vereniging training was super leuk en ik kon goed meekomen :)
Looptraining was motorisch echt ingewikkeld haha
Daarna wat gerend en op het laatst lekker kletsen en rennen tegelijk, tik ik zo de 5:17 gemiddeld aan terwijl ik gewoon een gesprek voer haha
Super gezellig en veel minder zwaar dan alleen :D
Dat is leuk om te horen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163017650
Vanavond op hobbeltempo (6:30/km) een klein uurtje door de bossen gesjokt. En dat was ook wel weer genoeg. De pezen protesteerden nog wel een klein beetje. Hartslag bleef wel acceptabel.
pi_163018298
Zwemmen is elke keer een ware worsteling. Zo knap dat anderen de borstcrawl kunnen. Ik doe alleen de schoolslag, moeilijk zat.
DeLuna, morgen is hier de zwemloop van de club, maar dat is zeker te ver, hè? :P

TdF lijkt me superleuk. Ik ben dan ook vrij, maar ik durf echt bijna niet meer onverhard. Training op bospaadjes vergen veel energie omdat ik me heel erg moet focussen.
Ik ga zo'n balansbord aanschaffen.

Zwabber, de enkel is dus helemaal hersteld?! :o Wat een snelheid.
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 22:03:30 #173
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163018515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:57 schreef wyccie het volgende:
Zwemmen is elke keer een ware worsteling. Zo knap dat anderen de borstcrawl kunnen. Ik doe alleen de schoolslag, moeilijk zat.
DeLuna, morgen is hier de zwemloop van de club, maar dat is zeker te ver, hè? :P
En te kort dag ja :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:46:55 #174
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_163028719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:36 schreef Zwabberhark het volgende:

ik kwam gisteren tijdens een 10 km-loopje onder mijn PR van 24:23 op de 5 door. 24:16.
Ik was getuige van deze heroïsche prestatie! En van zijn PR van 49:27 op de 10 km. Al wordt de Pijll-proof van deze loop door sommigen (mijns inziens tenorrechte) betwist.


Foto: mevrouw Pijll
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:19:26 #175
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163029543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Romp aanspannen. Heupstrekking. Die bewegingen kan ik motorisch gezien niet aan. Als je niet springt valt het mee, ik dacht namelijk dat je dat wel bedoelde!

[..]

BTW, ik kwam gisteren tijdens een 10 km-loopje onder mijn PR van 24:23 op de 5 door. 24:16. Telt niet natuurlijk.
Ja je bent goed bezig! Ook sub 50. Het is je gegund!

Ik heb weer iets om in vast te bijten, al moet ik dan eerst weer veel trainen en ook gewicht kwijt. Nu ben ik echt een Daywalker..

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:57 schreef wyccie het volgende:
Zwemmen is elke keer een ware worsteling. Zo knap dat anderen de borstcrawl kunnen. Ik doe alleen de schoolslag, moeilijk zat.
DeLuna, morgen is hier de zwemloop van de club, maar dat is zeker te ver, hè? :P

TdF lijkt me superleuk. Ik ben dan ook vrij, maar ik durf echt bijna niet meer onverhard. Training op bospaadjes vergen veel energie omdat ik me heel erg moet focussen.
Ik ga zo'n balansbord aanschaffen.

Zwabber, de enkel is dus helemaal hersteld?! :o Wat een snelheid.
Lijkt het er bij jou ook op alsof je verdrinkt als je de borstcrawl probeert? :')

En hoezo focussen op bospaadjes? Stabiliteit of enkels waar je moeite mee hebt?

[ Bericht 17% gewijzigd door Daywalk3r op 15-06-2016 15:24:52 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:44:17 #176
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163030205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:46 schreef Corniel het volgende:

[..]

Ik was getuige van deze heroïsche prestatie! En van zijn PR van 49:27 op de 10 km. Al wordt de Pijll-proof van deze loop door sommigen (mijns inziens tenorrechte) betwist.

[ afbeelding ]
Foto: mevrouw Pijll
Nog doping controle gehad Zwabber? Dat moet toch wel met een verpulvering van je PR...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163031657
Doping zal nog wel onder het medisch attest van de paradontologische ingreep vallen...
pi_163031812
TdF begint hier no ook wel te kriebelen :X

Eens kijken of ik dat er thuis doorheen krijg O-)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163032225
TdF is na jaren in dit topic toch nog steeds Tour de France in mijn hoofd :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163032315
Mijn linkerknie begint toch ook steeds meer pijn te doen. Ipv meteen te gaan rusten kijken of het tempo verlagen een beetje helpt.

Net nu ik de Garmin 235 heb gekocht wil ik niet opeens weken gaan rusten!
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:27:54 #181
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163033911
Voor degenen die de TDF in hun hoofd hebben, ik heb eventueel nog een plekje over in de auto op de achterbank, echter is het wel een coupe dus dan moet je geen 2 meter lang zijn, want dan moet je krom zitten. En ik ga zaterdags en ik loop zondags.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163035378
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:57 schreef wyccie het volgende:
Zwabber, de enkel is dus helemaal hersteld?! :o Wat een snelheid.
Het hindert me niet meer bij het hardlopen. Heeft wel een jaar geduurd en soms zijn er nog wat peesjes stijf.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:46 schreef Corniel het volgende:

[..]

Ik was getuige van deze heroïsche prestatie! En van zijn PR van 49:27 op de 10 km. Al wordt de Pijll-proof van deze loop door sommigen (mijns inziens tenorrechte) betwist.
Het is een lastige zaak. 49:26 zegt de uitslag. Mijn garmin zegt 9,87 km. Maar: bochtig parkoers en stedelijke bebouwing. Afstandmeten.nl zegt 10.
Ik ben geneigd 'm te tellen, maar het knaagt wel. Maar dat houdt vanzelf wel op als ik later dit jaar een 48'er loop.

quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:44 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nog doping controle gehad Zwabber? Dat moet toch wel met een verpulvering van je PR...
Tot de nok toe vol.

Lopen Mossel en Swets nog?
pi_163036371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het hindert me niet meer bij het hardlopen. Heeft wel een jaar geduurd en soms zijn er nog wat peesjes stijf.

[..]

Het is een lastige zaak. 49:26 zegt de uitslag. Mijn garmin zegt 9,87 km. Maar: bochtig parkoers en stedelijke bebouwing. Afstandmeten.nl zegt 10.
Ik ben geneigd 'm te tellen, maar het knaagt wel. Maar dat houdt vanzelf wel op als ik later dit jaar een 48'er loop.

[..]

Tot de nok toe vol.

Lopen Mossel en Swets nog?
zo is dat, alle twijfel wegnemen met een sub 49 (op een gecertificeerd parcours).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163036437
Ik ga dadelijk mezelf weer onnodig pijnigen op een vijfje.
Startveld vol lokale toppers, snel parcours en droog weer (zoals het er nu naar uitziet).
Benieuwd of ik mijn huidige toptijd kan benaderen....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163036777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het is een lastige zaak. 49:26 zegt de uitslag. Mijn garmin zegt 9,87 km. Maar: bochtig parkoers en stedelijke bebouwing. Afstandmeten.nl zegt 10.
Ik ben geneigd 'm te tellen, maar het knaagt wel. Maar dat houdt vanzelf wel op als ik later dit jaar een 48'er loop.

Iedereen mag natuurlijk helemaal zelf weten welke regels hij/zij voor pr's aanhoudt. En ik mag vervolgens helemaal zelf weten wat ik ervan vind.

En ik heb maandag dezelfde wedstrijd gegaan. 53:12. Bij het omrekenen naar de volledige 10km komen daar nog wel een boel seconden bij, maar toch waarschijnlijk wel onder de 54 minuten. Blij mee.
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:23:14 #186
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163036807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:05 schreef Guard het volgende:
Ik ga dadelijk mezelf weer onnodig pijnigen op een vijfje.
Startveld vol lokale toppers, snel parcours en droog weer (zoals het er nu naar uitziet).
Benieuwd of ik mijn huidige toptijd kan benaderen....
Wat is de toptijd die je wil gaan benaderen?

Hier staat dat zondag op het program. Vanavond de nieuwe schoenen uitproberen. De oude waren nog meer versleten dan ik dacht. Ondersteuning was helemaal weg. Ik wou alvast gaan, afwisselen, maar ik denk dat ik m'n oude schoenen nu helemaal niet meer aan zal trekken. :o

Ik loop vanaf nu op Brooks, van alle opties zaten die het best. Ieder ander merk heeft tegenwoordig felgekleurde schoenen, tot het afschuwelijke aan toe, behalve Brooks, die zijn gewoon saai grijs.
pi_163037986
@Zwabber mooie tijd!
@Guard succes!

vandaag een rustdag qua sport en morgen spinning+kracht, vrijdag weer een duurloopje (denk 12-13 km)
pi_163040073
heb trouwens echt problemen met enorme honger op rustdagen sinds ik hardloop
deze avond na mijn avondeten ook al heel veel weggegeten (1000 kcal schat ik)
niet dat het erg is, hoef zeker niet af te vallen, maar is misschien wel beter om mijn voedingsinname beter te verspreiden :P
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 20:10:11 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_163041809
Ik heb vandaag voor het eerst weer eens gelopen zonder heel erge hooikoorts-last. Het heeft er wel ingehakt merk ik, ondanks dat ik geen last had, is m'n conditie echt prut... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163043726
Woei :s)
Toptijd is gelukt, 19:07 officieel. En daarmee 19e geworden.... in M35 categorie, was dus zeker wel sprake van een snel deelnemers veld.

Na 500 m vond ik het al niet meer leuk overigens.... :P
Wat een klote afstand toch, zo'n 5 km
Maar een sub 19 lonkt... :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163044164
TomTom zegt overigens dat het een 4.91 km was. Maar op sommige plekken ging het wel heel erg over het troittoir en zo'n beetje door voortuintjes, dus ik denk dat we het korts mogelijke parcours hebben gelopen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163044510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:05 schreef Guard het volgende:
Woei :s)
Toptijd is gelukt, 19:07 officieel. En daarmee 19e geworden.... in M35 categorie, was dus zeker wel sprake van een snel deelnemers veld.

Na 500 m vond ik het al niet meer leuk overigens.... :P
Wat een klote afstand toch, zo'n 5 km
Maar een sub 19 lonkt... :)
Nice! Heb je toch eindelijk een PR sneller dan mij, dat moest wel weer een keer! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163044632
Zwabber en Guard! _O_ Toptijden jongens! Lekker hoor! ^O^ Niet teveel naar die GPS-kilometers kijken, je weet toch nooit of dat klopt. :P

Ik begin zo langzamerhand te stuiteren en te hyperventileren. Nog 3 daagjes voor mijn grootste uitdaging ooit. *O* Heb er zin in en het wordt waarschijnlijk weer een pittige editie met regen en omweer. Wel iets warmer dan vorig jaar, toen sneeuwde het zelfs nog. :P
pi_163044668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nice! Heb je toch eindelijk een PR sneller dan mij, dat moest wel weer een keer! ;)
En dan ook nog op de 5, volgens mij vind jij korte afstanden veel leuker dan ik :P
Maar goed, zodra jij weer mag lopen snel je me zo weer voorbij.
Kijk maar naar Zwabber, die loopt ook de sterren van de hemel na zijn gedwongen looppauze.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163044829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:25 schreef Guard het volgende:

[..]

En dan ook nog op de 5, volgens mij vind jij korte afstanden veel leuker dan ik :P
Maar goed, zodra jij weer mag lopen snel je me zo weer voorbij.
Kijk maar naar Zwabber, die loopt ook de sterren van de hemel na zijn gedwongen looppauze.
Mja ik hoop het, vanochtend voelde het in ieder geval weer goed! En ik weet niet of ik korte afstanden leuker vind.. de 3000m is nog wel leuk maar 5, hmm weet niet. Denk dat de 3000 en halve marathon mijn favo afstanden zijn :P Mijn snelste tijd op de 5 is nog wel tijdens een 10km gelopen dus daar zou verbetering mogelijk zijn ;) Maar ik weet nog niet wat ik wil gaan doen als ik weer belastbaar ben.. Een najaarsmarathon zit er dit jaar niet in denk ik, dat wordt te kortdag. Maarja, met een nieuwe baan is dat misschien ook niet ideaal. We zien wel. Eerst weer lekker lopen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163044912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:24 schreef Jero_nimo het volgende:
Zwabber en Guard! _O_ Toptijden jongens! Lekker hoor! ^O^ Niet teveel naar die GPS-kilometers kijken, je weet toch nooit of dat klopt. :P

Ik begin zo langzamerhand te stuiteren en te hyperventileren. Nog 3 daagjes voor mijn grootste uitdaging ooit. *O* Heb er zin in en het wordt waarschijnlijk weer een pittige editie met regen en omweer. Wel iets warmer dan vorig jaar, toen sneeuwde het zelfs nog. :P
Is er een live tracker oid?
Als ik jouw naam direct na die van Pascal genoemd zie worden voor een WK ticket krijg ik een beetje plaastvervangende wedstrijdkriebels *O*

alvast heel veel succes, ik heb er alle vertrouwen in je!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163045005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik hoop het, vanochtend voelde het in ieder geval weer goed! En ik weet niet of ik korte afstanden leuker vind.. de 3000m is nog wel leuk maar 5, hmm weet niet. Denk dat de 3000 en halve marathon mijn favo afstanden zijn :P Mijn snelste tijd op de 5 is nog wel tijdens een 10km gelopen dus daar zou verbetering mogelijk zijn ;) Maar ik weet nog niet wat ik wil gaan doen als ik weer belastbaar ben.. Een najaarsmarathon zit er dit jaar niet in denk ik, dat wordt te kortdag. Maarja, met een nieuwe baan is dat misschien ook niet ideaal. We zien wel. Eerst weer lekker lopen!
Precies, eerst maar eens gaan lopen, die halve en hele marathons komen vanzelf weer ^O^
Kunnen we volgend jaar of zo elkaar naar een toptijd pacen op de M.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163045851
Lekker gedaan Guard!

En L_T, fijn om te horen dat er weer wat schot in de zaak komt.
pi_163046126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:05 schreef Guard het volgende:
Woei :s)
Toptijd is gelukt, 19:07 officieel. En daarmee 19e geworden.... in M35 categorie, was dus zeker wel sprake van een snel deelnemers veld.

Na 500 m vond ik het al niet meer leuk overigens.... :P
Wat een klote afstand toch, zo'n 5 km
Maar een sub 19 lonkt... :)
Stopt de progressie bij jou ooit nog eens? Johee johoo etc.
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 22:18:53 #200
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163047130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:56 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Stopt de progressie bij jou ooit nog eens? Johee johoo etc.
Ik heb naar dingen zitten kijken! /olavmol
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163047653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:29 schreef Guard het volgende:

[..]

Is er een live tracker oid?
Als ik jouw naam direct na die van Pascal genoemd zie worden voor een WK ticket krijg ik een beetje plaastvervangende wedstrijdkriebels *O*

alvast heel veel succes, ik heb er alle vertrouwen in je!
Geen idee eigenlijk, denk het wel. Startnummer 1039 in ieder geval. Ik zal straks een kijken op de site.
pi_163047918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:14 schreef Guard het volgende:
TomTom zegt overigens dat het een 4.91 km was. Maar op sommige plekken ging het wel heel erg over het troittoir en zo'n beetje door voortuintjes, dus ik denk dat we het korts mogelijke parcours hebben gelopen :D
Trails tellen sowieso niet :P
pi_163048933
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:34 schreef pijll het volgende:

[..]

Trails tellen sowieso niet :P
Eén voortuintje maakt nog geen trail :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163050146
Vanmiddag nog een halve marathon training gerend. Met wat Rammstein door de oortjes en heel wat druppels regen is het nog vrij succesvol gegaan. Uiteindelijk een tijd van 1:32:22 kunnen neerzetten, voor mij een record.

Volgende week maar proberen onder het anderhalf uur te komen!
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:42:51 #205
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163050644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:50 schreef indepoeier het volgende:
Lekker gedaan Guard!

En L_T, fijn om te horen dat er weer wat schot in de zaak komt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163050708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Lijkt het er bij jou ook op alsof je verdrinkt als je de borstcrawl probeert? :')

En hoezo focussen op bospaadjes? Stabiliteit of enkels waar je moeite mee hebt?
Nou, voorheen was het meer zinken als een baksteen, na 3 slagen stond ik verticaal in het water. Gisteren heb ik het bijna 5 meter volgehouden. Tenminste, ik denk dat ik aan het borstcrawlen was, maar misschien lijkt dat alleen in mijn hoofd zo.

Ik heb enkels die heel makkelijk omklappen. Trailen zit er daarom voorlopig niet in, al kriebelt het wel heel erg om de TdF te doen, vooral nu jij een liftplek over hebt. :X
pi_163051928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:24 schreef MiG31 het volgende:
Vanmiddag nog een halve marathon training gerend. Met wat Rammstein door de oortjes en heel wat druppels regen is het nog vrij succesvol gegaan. Uiteindelijk een tijd van 1:32:22 kunnen neerzetten, voor mij een record.

Volgende week maar proberen onder het anderhalf uur te komen!
Eh, ik snap het niet. Eerst post je vanmiddag dat je linker knie pijn begint te doen, en daarna dat je vanmiddag een super snelle HM hebt gelopen als training. En op strava zag ik inderdaad een snelle HM voorbij komen, dat zal jij dan wel zijn.

Knappe prestatie!! (Maar niet zo slim als nu je knie volledig in puin ligt).
pi_163053672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:24 schreef MiG31 het volgende:
Vanmiddag nog een halve marathon training gerend. Met wat Rammstein door de oortjes en heel wat druppels regen is het nog vrij succesvol gegaan. Uiteindelijk een tijd van 1:32:22 kunnen neerzetten, voor mij een record.

Volgende week maar proberen onder het anderhalf uur te komen!
Dat is nog eens slim! Elke week een HM op wedstrijdtempo. ^O^
Als je dan elke week 3 minuten sneller loopt kom je vanzelf bij de top van Nederland. :Y
pi_163053826
Nog ca 11 weken te gaan in dat geval *O*
pi_163054562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:24 schreef Jero_nimo het volgende:
Zwabber en Guard! _O_ Toptijden jongens! Lekker hoor! ^O^ Niet teveel naar die GPS-kilometers kijken, je weet toch nooit of dat klopt. :P

Ik begin zo langzamerhand te stuiteren en te hyperventileren. Nog 3 daagjes voor mijn grootste uitdaging ooit. *O* Heb er zin in en het wordt waarschijnlijk weer een pittige editie met regen en omweer. Wel iets warmer dan vorig jaar, toen sneeuwde het zelfs nog. :P
Als ik die voorbeschouwing op mudsweattrails lees, dan maak je toch een behoorlijke kans op die 2e plek! Weet je een beetje waar je staat tov die halve Zwitser? Het zou echt ontzettend gaaf zijn als je je zou kunnen plaatsen voor het WK. Buiten dat de wedstrijd van zaterdag natuurlijk sowieso al geweldig zal zijn. Ik ga voor je duimen ^O^
pi_163055277
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:39 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat is nog eens slim! Elke week een HM op wedstrijdtempo. ^O^
Als je dan elke week 3 minuten sneller loopt kom je vanzelf bij de top van Nederland. :Y
Dat niemand anders daar op gekomen is :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Redactie Sport donderdag 16 juni 2016 @ 10:40:21 #212
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163055576
Wij deden hier toch alleen elke dag aan 50m verder sprinten?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163057318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:05 schreef Guard het volgende:
Woei :s)
Toptijd is gelukt, 19:07 officieel. En daarmee 19e geworden.... in M35 categorie, was dus zeker wel sprake van een snel deelnemers veld.

Na 500 m vond ik het al niet meer leuk overigens.... :P
Wat een klote afstand toch, zo'n 5 km
Maar een sub 19 lonkt... :)
Wauw gefeliciteerd!
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:41:01 #214
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163057993
Erg netjes Guard!!! Echt snel jij!

Ik ben vanmorgen naar de podoloog geweest en heb ik hele rare voeten. Hij snapte niet dat ik nog niet eerder bij hem terecht was gekomen. Ik heb nu zooltjes laten aanmeten en dat moet voorkomen dat ik nog meer blessures ga kweken.
Hij gaf wel aan dat ik door deze voeten wel eerder aan m'n plafond zit dan de meeste hardlopers, dus was geen gek idee van mezelf om te gaan focussen op de middellange afstanden :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163058490
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:41 schreef MaleDuck het volgende:
Erg netjes Guard!!! Echt snel jij!

Ik ben vanmorgen naar de podoloog geweest en heb ik hele rare voeten. Hij snapte niet dat ik nog niet eerder bij hem terecht was gekomen. Ik heb nu zooltjes laten aanmeten en dat moet voorkomen dat ik nog meer blessures ga kweken.
Hij gaf wel aan dat ik door deze voeten wel eerder aan m'n plafond zit dan de meeste hardlopers, dus was geen gek idee van mezelf om te gaan focussen op de middellange afstanden :Y
Middellang is tot 3 km?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:11:57 #216
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163058566
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:08 schreef Cynic het volgende:

[..]

Middellang is tot 3 km?
Nee, ik ga me de komende tijd vooral op 5-10 km richten en misschien max tot een HM
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_163059433
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:11 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nee, ik ga me de komende tijd vooral op 5-10 km richten en misschien max tot een HM
Ah, okay. In officiële atletiektermen is 5km toch al lange afstand?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 16 juni 2016 @ 14:22:30 #218
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163059848
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nou, voorheen was het meer zinken als een baksteen, na 3 slagen stond ik verticaal in het water. Gisteren heb ik het bijna 5 meter volgehouden. Tenminste, ik denk dat ik aan het borstcrawlen was, maar misschien lijkt dat alleen in mijn hoofd zo.

Ik heb enkels die heel makkelijk omklappen. Trailen zit er daarom voorlopig niet in, al kriebelt het wel heel erg om de TdF te doen, vooral nu jij een liftplek over hebt. :X
Oh haha ik blijf wel boven, maar het ziet er gewoon niet uit. Vlinderslag lukt nog wel een beetje, maar dan ben ik na 10 meter moe.

Ja je mag mee hoor, jij bent niet zo groot dus dat past mooi :P

Wellicht heb je iets aan de app "versterk je enkel"? Of als het echt problematisch is het volgende.

https://www.exo-l.com/nl/gebruiksaanwijzing
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163061117
Ik heb een springtouw bij de achterdeur liggen, en ga zo nu en dan even 5 minuten in de tuin touwtje springen. Ik heb ergens gelezen dat dat goed is voor enkels en kuiten. Bevalt me goed.
pi_163061622
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 14:22 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wellicht heb je iets aan de app "versterk je enkel"? Of als het echt problematisch is het volgende.

https://www.exo-l.com/nl/gebruiksaanwijzing
Een enkelband.... daar heb ik toch andere associaties bij (taakstraf, huisarrest, dat soort dingen). :P
pi_163064424
Ik heb vanmiddag een krachttest gedaan. Biodex meting heet het officieel. Nou pff wat is dat zwaar en dan vooral de eerste keer want dan staat de weerstand het hoogst. De uitslag heb ik al meegekregen, alleen er staan zoveel grafiekjes en getalletjes op dat ik het wel even vraag aan mn trainer. Nu wel (spier)pijn. Maar wel stukken minder spierpijn dan 2 jaar geleden met dezelfde test. Betekend dat ik wel sterker ben geworden. Die fysio daar zei dat het wel een raar grafiekje was wat eigenlijk niet hoorde ofzoiets. Snap het niet helemaal. Anyway morgen voor afspraak bellen en dan met de sportarts bespreken en dan weet ik het allemaal. :)


Zondag weer een wedstrijdje in Elst. Samen met mijn lieve oom O+ . En volgende week met mijn neefje en nichtje in Empel O+.

Hardlopen O+ O+
pi_163064448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:13 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb een springtouw bij de achterdeur liggen, en ga zo nu en dan even 5 minuten in de tuin touwtje springen. Ik heb ergens gelezen dat dat goed is voor enkels en kuiten. Bevalt me goed.
Oh dit wist ik niet . Ik heb ook het idee dat mijn enkels niet extreem sterk zijn. Thnks voor de tip!
pi_163065328
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:29 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, denk het wel. Startnummer 1039 in ieder geval. Ik zal straks een kijken op de site.
op de site staat dit:

quote:
During the race we will link you to the Datasport Live Stream on this page and also post the latest result lists.
Er is dus i.g.g. iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 16-06-2016 17:52:30 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:55:28 #224
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163065468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:46 schreef Guard het volgende:

[..]

op de site staat dit:

[..]

Er is dus i.g.g. iets.
i.i.g?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163065496
in ieder geval ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163065550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

i.i.g?
2 vinger-tieper hier, dan gaat er wel eens wat mis :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163069640
5 km in Stockholm aan het kijken.
Lekker km's wegtikken in 2 min 35 sec... :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163069899
13:03:22 de winnende tijd.
Was ook wel goed loopweer, 15 graden en lichte regen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:59:53 #229
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163070825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:33 schreef Guard het volgende:
13:03:22 de winnende tijd.
Was ook wel goed loopweer, 15 graden en lichte regen.
dat zet een sub 19 toch weer in en heel nader daglicht :D
Mind boggling....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163071021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat zet een sub 19 toch weer in en heel nader daglicht :D
Mind boggling....
Zekers, dan voel ik me toch wel een tobberd met mijn lage 19 :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163071279
13 km gelopen met een max hr van 165. Lekker loopje :)
pi_163071524
Ik heb die Enkel-app wel gehad. :@
Zo'n enkelband zou ik wel eens willen uitproberen, maar 300 euro is best duur, en dan zou ik drie paar schoenen moeten laten aanpassen. :D
Ik ga wel weer braaf op 1 been tandenpoetsen.
pi_163071670
Ik heb zowaar wat hardloopspierpijn of strakke spieren.. :P In mijn kuiten en spieren rond mijn bekken en knieen, en onder de voetboog..

Dit was ook wel een beetje dicht op elkaar, gisterenochtend hardlopen, gisterenavond wandelen en vanavond weer lopen. Nu wacht ik weer even tot zaterdagavond. Maar het zag er al wel weer veel beter uit dan vorige week volgens de trainer :)
Ik merk wel dat de fietsconditie niets zegt over de hardloopconditie, mijn hartslag komt toch vrij snel omhoog bij die 3-minuten-loopjes. Maar goed, zal wel snel verbeteren. Het zal ook wel met loopefficientie te maken hebben, mijn spieren moeten zich nu natuurlijk heel erg inspannen om die bewegingen weer aan te kunnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163074351

Veel beelden uit Tilburg en omgeving, en wat beelden van de Trappistenloop waarin mijn rechterschouder een cameo heeft :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163076618
Leuk filmpje Guard! En nog gefeliciteerd met je lage 19'er! Knappe prestatie weer.

Zo, nog anderhalve week voordat ik de HM van Roosendaal ga lopen. En ik voel me goed in vorm. Vanavond een piramideloop gedaan (intervallen) en dat ging prima. Dan van het weekend nog een duurloopje van 15 km en dan kan het taperen beginnen. Ik begin er zin in te krijgen!
pi_163078684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 23:56 schreef steffelonio het volgende:
Leuk filmpje Guard! En nog gefeliciteerd met je lage 19'er! Knappe prestatie weer.

Zo, nog anderhalve week voordat ik de HM van Roosendaal ga lopen. En ik voel me goed in vorm. Vanavond een piramideloop gedaan (intervallen) en dat ging prima. Dan van het weekend nog een duurloopje van 15 km en dan kan het taperen beginnen. Ik begin er zin in te krijgen!
Ik ben benieuwd, heb je een tijd in gedachten?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 08:14:22 #237
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163078720
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:08 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, heb je een tijd in gedachten?
Ja. Ik wil proberen om op 1:45 te lopen. Ergens denk ik dat het te ambitieus is, maar zou moeten kunnen op basis van mijn 10km pr (47:55). Maar met sub 1:50 ben ik ook tevreden. Hm pr is nu 1:54:55.

Maar heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden wel echt stappen vooruit gezet. Voel me ook sterker en sneller. Vind het wel spannend eigenlijk.
pi_163078739
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ja. Ik wil proberen om op 1:45 te lopen. Ergens denk ik dat het te ambitieus is, maar zou moeten kunnen op basis van mijn 10km pr (47:55). Maar met sub 1:50 ben ik ook tevreden. Hm pr is nu 1:54:55.

Maar heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden wel echt stappen vooruit gezet. Voel me ook sterker en sneller. Vind het wel spannend eigenlijk.
Fijn om met zo'n gevoel de wedstrijd in te gaan! Dan weet je gewoon zeker dat een PR mogelijk is, alleen nog niet hoe dik ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 08:36:37 #239
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163078911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Fijn om met zo'n gevoel de wedstrijd in te gaan! Dan weet je gewoon zeker dat een PR mogelijk is, alleen nog niet hoe dik ;)
:Y
Maar nog genoeg dingen om me druk om te maken. Wat als ik het tempo niet volhou en de man met de hamer tegenkom? Etc etc.
pi_163079825
De man met de hamer zou je tijdens een HM eigenlijk niet tegen moeten komen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_163079897
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:36 schreef steffelonio het volgende:

[..]

:Y
Maar nog genoeg dingen om me druk om te maken. Wat als ik het tempo niet volhou en de man met de hamer tegenkom? Etc etc.
Och, er is maar een maar manier om erachter te komen of je het volhoudt en dat is door het te doen. Vaak verras je jezelf wel in zulke gevallen.

Je hebt de laatste tijd inderdaad mooie progressie gemaakt, 5:00min/km is toch zeker niet onbereikbaar voor je
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163080263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:46 schreef Cynic het volgende:
De man met de hamer zou je tijdens een HM eigenlijk niet tegen moeten komen.
Nou....
Ik heb hem weel eens zien staan op een halve, en toen heeft hij mij ook gevonden.
Maar dat had meer te maken met te veel willen na een blessure met te weinig training
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 10:42:33 #243
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163080927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:50 schreef Guard het volgende:

[..]

Och, er is maar een maar manier om erachter te komen of je het volhoudt en dat is door het te doen. Vaak verras je jezelf wel in zulke gevallen.

Je hebt de laatste tijd inderdaad mooie progressie gemaakt, 5:00min/km is toch zeker niet onbereikbaar voor je
Ik ga het gewoon proberen. Maar is wel een sprong in het diepe. Het betekent 10 minuten sneller dan mijn vorige HM. En ik heb dit jaar nog maar 4x op een tempo van 5:00min/km of sneller gelopen, maar dat waren kortere afstanden (3km, 5km en 2x10km).

Maar zoals je zegt, is er maar één manier om er achter te komen :)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 10:45:25 #244
114242 Mercy
Beroepsprutser
pi_163081002
Goedemorgen allemaal,

Zijn er hier nog mensen die meedoen aan de Ekiden in Rotterdam 2 Juli?
ik meen ooit gelezen te hebben dat er een Fok team is.
pi_163081057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:45 schreef Mercy het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Zijn er hier nog mensen die meedoen aan de Ekiden in Rotterdam 2 Juli?
ik meen ooit gelezen te hebben dat er een Fok team is.
staat in de OP

2 juli 2016 - Rotterdam Ekiden
• ModderFok!kers (McTwente, wyccie, DavetheNL, Guppyfriend & Guppyfriendfriend, pijll - 42,2 km
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163081119
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:46 schreef Cynic het volgende:
De man met de hamer zou je tijdens een HM eigenlijk niet tegen moeten komen.
Zou niet moeten nee, maar ik heb ook weleens een tikje gehad dus hij staat wel ergens _O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163081276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:46 schreef Cynic het volgende:
De man met de hamer zou je tijdens een HM eigenlijk niet tegen moeten komen.
Ik weet nog steeds niet echt wat mensen daarmee bedoelen.. ik bedoel.. bij elke afstand wordt het op een gegeven moment zwaar, maar daar moet je gewoon doorheen. Maar schijnbaar kun je bij de marathon ineens helemaal stil komen te staan of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163081291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:42 schreef steffelonio het volgende:

[..]

En ik heb dit jaar nog maar 4x op een tempo van 5:00min/km of sneller gelopen, maar dat waren kortere afstanden (3km, 5km en 2x10km).

Dat lijkt me logisch :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:01:47 #249
114242 Mercy
Beroepsprutser
pi_163081404
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]

staat in de OP

2 juli 2016 - Rotterdam Ekiden
• ModderFok!kers (McTwente, wyccie, DavetheNL, Guppyfriend & Guppyfriendfriend, pijll - 42,2 km
Oeps vergeten te kijken, :@ leuk dat Fok er ook is.

Mijn vereniging komt met 5 teams naar Rotterdam *)
pi_163081628
De man met de hamer (of hitting the wall) kan eigenlijk alleen bij langere afstanden dan de halve marathon voorkomen. Het is de glycogeenvoorraad die op is (na zo'n 30-35km ) waarna je van het ene op het andere moment letterlijk stil valt. Doorlopen gaat niet of op een veel lager tempo. Voor kortere afstanden heb je normaal gesproken altijd voldoende voorraad, zodat je die man dus nooit tegen zou moeten kunnen komen.

De uitdrukking wordt ook wel bij kortere afstanden gebruikt, maar dat komt dan neer op 'gewone' vermoeidheid, als je op een hogere snelheid hebt gelopen dan je conditioneel aan zou kunnen, of gewoon je dag niet hebt. Je kunt dan gewoon (op iets lagere snelheid) doorlopen, maar krijgt het erg zwaar.
pi_163081950
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet echt wat mensen daarmee bedoelen.. ik bedoel.. bij elke afstand wordt het op een gegeven moment zwaar, maar daar moet je gewoon doorheen. Maar schijnbaar kun je bij de marathon ineens helemaal stil komen te staan of zo.
Precies, dat is volgens mij net een stukje heftiger.
Beetje hetzelfde als mensen die allemaal "griep" hebben als ze een beetje verkouden zijn. Als je echt griep hebt lig je 2 weken op bed.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_163082006
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Precies, dat is volgens mij net een stukje heftiger.
Beetje hetzelfde als mensen die allemaal "griep" hebben als ze een beetje verkouden zijn. Als je echt griep hebt lig je 2 weken op bed.
Griep is inderdaad een (potentieel) dodelijk virus, geen snotneus.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163082013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Precies, dat is volgens mij net een stukje heftiger.
Beetje hetzelfde als mensen die allemaal "griep" hebben als ze een beetje verkouden zijn. Als je echt griep hebt lig je 2 weken op bed.
Dat is ook weer niet helemaal waar, een griep is gewoon een virus en de meeste mensen met normale weerstand moeten daar als het goed is binnen een week wel van hersteld zijn :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 11:31:12 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163082124
Vandaag maar niet hardlopen, het regent echt de hele dag en dan niet van het kaliber miezer maar eerder van het kaliber 'ik kan beter gaan zwemmen'. Dus ik heb maar een core workout gedaan, vananvond weer zwemmen en dan morgen de TT-run. :9
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163082225
Goed verwoord door Mr.B, die man met de hamer!

De ene 'man met de hamer' is vooral verzuring en te lang boven je omslagpunt lopen en kapot gaan...de andere man met de hamer is een uitputting van je energievoorraad, enige keer dat ik dat heb meegemaakt was tijdens m'n marathon en het was een bizarre gewaarwording. Niks lijkt dan meer te lukken. _O-

Ik heb eergisteren met quad rijden in de woestijn links een rib gekneusd, dus ik loop even wat minder hard nu. :') Zonde, want training dinsdag ging heerlijk!
Jack does it in real time...
pi_163082764
Zondag laatste run van het seizoen, en dan een maandje later de Ultra Survivalrun.
Kan ik na dit weekend mooi wat meer gaan lopen, kijken of daar nog wat vooruitgang te boeken is.
Komende dinsdag ook voor het eerst naar de fysio om m'n rechter schouder wat losser te maken. Die piept en kraakt nu af en toe net wat teveel. :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:21:10 #257
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163083057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:06 schreef Cynic het volgende:
Zondag laatste run van het seizoen, en dan een maandje later de Ultra Survivalrun.
Kan ik na dit weekend mooi wat meer gaan lopen, kijken of daar nog wat vooruitgang te boeken is.
Komende dinsdag ook voor het eerst naar de fysio om m'n rechter schouder wat losser te maken. Die piept en kraakt nu af en toe net wat teveel. :')
Beetje kruipolie erin :P
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:26:37 #258
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163083129
Inderdaad goed verwoord MrB.

Mijn glycogeenvoorraad zal niet opraken tijdens de HM. Maar ik kan wel redelijk stuk gaan ben ik bang als blijkt dat ik toch op een iets te hoog tempo ben gestart.

Hoe bepaal je eigenlijk op wat voor tempo je een bepaalde wedstrijd (in mijn geval een HM) kunt lopen? Ik baseer het maar op een 10km PR, en dan via corniel.nl/runs kijken wat mogelijk kan zijn. Maar misschien zijn er betere methodes?
pi_163083163
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Beetje kruipolie erin :P
En anders preventief amputeren
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_163083164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:26 schreef steffelonio het volgende:
Inderdaad goed verwoord MrB.

Mijn glycogeenvoorraad zal niet opraken tijdens de HM. Maar ik kan wel redelijk stuk gaan ben ik bang als blijkt dat ik toch op een iets te hoog tempo ben gestart.

Hoe bepaal je eigenlijk op wat voor tempo je een bepaalde wedstrijd (in mijn geval een HM) kunt lopen? Ik baseer het maar op een 10km PR, en dan via corniel.nl/runs kijken wat mogelijk kan zijn. Maar misschien zijn er betere methodes?
Calculators die 2 verschillende afstanden nemen zijn altijd betrouwbaarder omdat je dan ook ziet of je relatief beter bent in de korte of lange afstanden. Daarnaast tel ik er bij HM en M altijd wel een paar minuten bij op omdat je daar meer kan verpesten door te snel starten dan je kan winnen. En zo kun je ook vrij zeker zijn dat je een negatieve split kunt lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:30:56 #261
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163083197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:26 schreef steffelonio het volgende:
Inderdaad goed verwoord MrB.

Mijn glycogeenvoorraad zal niet opraken tijdens de HM. Maar ik kan wel redelijk stuk gaan ben ik bang als blijkt dat ik toch op een iets te hoog tempo ben gestart.

Hoe bepaal je eigenlijk op wat voor tempo je een bepaalde wedstrijd (in mijn geval een HM) kunt lopen? Ik baseer het maar op een 10km PR, en dan via corniel.nl/runs kijken wat mogelijk kan zijn. Maar misschien zijn er betere methodes?
Dat is denk ik wel ongeveer de beste methode. X2 + zoveel procent is dat waarschijnlijk.

Ja of hartslagen, omslagpunt enz enz, maar dan moet je dat allemaal weten.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 17 juni 2016 @ 13:52:54 #262
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_163084844
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:14 schreef steffelonio het volgende:

Ja. Ik wil proberen om op 1:45 te lopen. Ergens denk ik dat het te ambitieus is, maar zou moeten kunnen op basis van mijn 10km pr (47:55). Maar met sub 1:50 ben ik ook tevreden. Hm pr is nu 1:54:55.
www.corniel.nl/runs zegt 1:45:43. Ik zeg: dat moet kunnen!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_163085422
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:26 schreef steffelonio het volgende:

Hoe bepaal je eigenlijk op wat voor tempo je een bepaalde wedstrijd (in mijn geval een HM) kunt lopen? Ik baseer het maar op een 10km PR, en dan via corniel.nl/runs kijken wat mogelijk kan zijn. Maar misschien zijn er betere methodes?
Zo'n calculator kan een goede inschatting welk tempo mogelijk zo moeten zijn (mits je ook voor die afstand goed getraind bent). Door je training deels ook op dat beoogd tempo aan te passen, kun je hier aan wennen en kun je bepalen of dat inderdaad je wedstrijdtempo wordt. Een klassieker hierbij is 6x1000m op HM tempo, met volledig herstel (800m) of 10 x1000m met 60 seconden rust. Die laatste is een stuk zwaarder, maar is wel goed om te bepalen of je dat tempo aan zou kunnen
pi_163085775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Precies, dat is volgens mij net een stukje heftiger.
Beetje hetzelfde als mensen die allemaal "griep" hebben als ze een beetje verkouden zijn. Als je echt griep hebt lig je 2 weken op bed.
Of hongerklop.
pi_163086229
Nou dan wil ik de man met de hamer nooit tegenkomen :o

Weg met de marathon ambities
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163086289
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:36 schreef CaLeX het volgende:
Nou dan wil ik de man met de hamer nooit tegenkomen :o

Weg met de marathon ambities
Gewoon een goed voedingsplan maken, dan hoeft het niet per se te gebeuren. Ik heb iig bij mijn beide marathons nog geen man met een hamer gezien. Wel erg stijve benen vanaf km 27 bij de eerste, maar daar kun je doorheen lopen. En zwaar is het sowieso, maarja als het niet zwaar was zou iedereen het doen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163086341
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gewoon een goed voedingsplan maken, dan hoeft het niet per se te gebeuren. Ik heb iig bij mijn beide marathons nog geen man met een hamer gezien. Wel erg stijve benen vanaf km 27 bij de eerste, maar daar kun je doorheen lopen. En zwaar is het sowieso, maarja als het niet zwaar was zou iedereen het doen :P
Ik laat me niet overhalen, :{w louter nog ernst en bobby runs hier!

vooralsnog geen enkele neiging om de marathon te doen, misschien later als we groot zijn
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:20:03 #268
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163087597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:09 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Zo'n calculator kan een goede inschatting welk tempo mogelijk zo moeten zijn (mits je ook voor die afstand goed getraind bent). Door je training deels ook op dat beoogd tempo aan te passen, kun je hier aan wennen en kun je bepalen of dat inderdaad je wedstrijdtempo wordt. Een klassieker hierbij is 6x1000m op HM tempo, met volledig herstel (800m) of 10 x1000m met 60 seconden rust. Die laatste is een stuk zwaarder, maar is wel goed om te bepalen of je dat tempo aan zou kunnen
MrB, wat bedoel je met volledig herstel? Is dat 800 meter wandelen, of joggen, of zorgen dat je hartslag weer een bepaalde snelheid heeft?
En wat bedoel je met 60 seconden rust?

Dan ga ik van het weekend eens een testloopje doen. Stond toch nog 15km duurloopje op het programma.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:33:51 #269
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163088047
Hoeveel kms maak je eigenlijk per week tijdens een marathon voorbereiding? Uitgaande van een regulier schema (niet een sportrusten schema dus).
pi_163088335
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:33 schreef steffelonio het volgende:
Hoeveel kms maak je eigenlijk per week tijdens een marathon voorbereiding? Uitgaande van een regulier schema (niet een sportrusten schema dus).
Dat hangt helemaal van je ervaring, belastbaarheid en voorkeur af. Tussen de 35 en 200 omvat het wel denk ik ;)

Maar goed, ga uit van 3 a 4 trainingen per week waarvan 1 lange duurloop, dan zit je al gauw op 50-60km.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163088349
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:20 schreef steffelonio het volgende:

[..]

MrB, wat bedoel je met volledig herstel? Is dat 800 meter wandelen, of joggen, of zorgen dat je hartslag weer een bepaalde snelheid heeft?
En wat bedoel je met 60 seconden rust?

Dan ga ik van het weekend eens een testloopje doen. Stond toch nog 15km duurloopje op het programma.
In 800m dribbelen/joggen/rustig lopen ben je als het goed is helemaal hersteld, de hartslag is weer flink gezakt en je kan uitgerust aan de volgende beginnen. Het is de bedoeling dat dit heel ontspannen aanvoelt (op souplesse!)
Bij de zwaardere variant heb je slechts een korte pauze (60 seconden wandelen/dribbelen) zodat je niet meer helemaal herstelt, de harslag blijft op een hoger niveau en het gaat daardoor ook steeds zwaarder aanvoelen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:33 schreef steffelonio het volgende:
Hoeveel kms maak je eigenlijk per week tijdens een marathon voorbereiding? Uitgaande van een regulier schema (niet een sportrusten schema dus).
De zwaarste weken lagen bij mij zo rond de 100km met een paaar uitschieters naar 110-120. De rustweken zo 70-80 geloof ik. En dat was met 5 dagen in de week. Maar ik ben dan ook een behoorlijke belasting gewend, met gemiddeld 4 dagen en ongeveer 70km in de week
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:10:45 #272
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163089149
Bedankt MrB voor de uitleg!

50-60km per week zou moeten kunnen lukken, qua tijd en belastbaarheid. Maar veel meer ook niet. Denk dat ik het voorlopig daarom maar bij de HM houdt, met misschien wat uitschieters naar boven (30km of zo). Heb geen haast om een marathon te lopen (maar wil het wel ooit een keer lopen). Eerst maar eens aan snelheid en belastbaarheid werken.
pi_163090917
Vooral niet druk maken om schema's en zo in de voorbereiding, het moet wel een beetje leuk blijven
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:24:17 #274
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163091312
Vind met een schema lopen juist wel fijn / leuk. Zorgt voor wat afwisseling, en ook voor een evenwichtige opbouw. En je kan er altijd van afwijken als je iets anders wilt lopen :)
pi_163091338
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:08 schreef Guard het volgende:
Vooral niet druk maken om schema's en zo in de voorbereiding, het moet wel een beetje leuk blijven
Voor je eerste marathon lijkt een schema me toch wel veilig en eigenlijk essentieel :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:54:02 #276
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163091921
Mijn 5k schema vanochtend helemaal afgerond. Zondagochtend begint het uitbouwen naar 10k.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 18:10:01 #277
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163092321
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn 5k schema vanochtend helemaal afgerond. Zondagochtend begint het uitbouwen naar 10k.
^O^ kijk, dat is nog eens een mooie mijlpaal!! Goed bezig!
pi_163092591
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor je eerste marathon lijkt een schema me toch wel veilig en eigenlijk essentieel :o
Ja zo bedoelde ik het niet.
Meer niet neurotisch vasthouden aan je schema. Keertje training overslaan of een andere training doen kan best.
Beetje raar neergezet inderdaad :@
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 21:55:03 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163098846
Even wachten tot het licht wordt en dan de paden op, de lanen in voor een lange duurloop.
Training gaat lekker op dit moment dus hopelijk wordt dit een goede afsluiting van een stevige loopweek :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163099041
@MutedFaith lekker bezig!!!

@rechtsedirecte in welk land ben je nu? aangezien het hier al donker wordt ;)
pi_163099110
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:45 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Eh, ik snap het niet. Eerst post je vanmiddag dat je linker knie pijn begint te doen, en daarna dat je vanmiddag een super snelle HM hebt gelopen als training. En op strava zag ik inderdaad een snelle HM voorbij komen, dat zal jij dan wel zijn.

Knappe prestatie!! (Maar niet zo slim als nu je knie volledig in puin ligt).
Pijn in mijn knie is er niet meer of minder op geworden. Ik heb dus ook eigenlijk geen idee wat er aan de hand is.

Netjes Guard!, bijna op de 19 minuten, dat wil ik ook!
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 22:09:11 #282
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163099330
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn 5k schema vanochtend helemaal afgerond. Zondagochtend begint het uitbouwen naar 10k.
Top!! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163099880
Weer een gezellig groepshobbeltje gedaan, we mochten zelfs door de brandweer kazerne :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:40:41 #284
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163100333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:01 schreef vrolijkfit het volgende:
@MutedFaith lekker bezig!!!

@rechtsedirecte in welk land ben je nu? aangezien het hier al donker wordt ;)
Nieuw-Zeeland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:41:19 #285
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163100358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland
Voor een kiwi typ je aardig ollands
F means you're fucked
pi_163100805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland
wauw cool!!!
pi_163101011
Nog 11 weken tot mijn volgende 10k wedstrijd :) heb een plan van aanpak gemaakt
elke week is het doel 1x duurloop, 1x interval, 1x tempo en tijdens de rustdagen doe ik spierversterkende oefeningen voor enkel, knie en buikspieren

Hopelijk kan ik zo mijn 10k tijd (inclusief heuvel) richting de 50:00 brengen, zonder blessures :D
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:27:16 #288
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163101574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:04 schreef vrolijkfit het volgende:
Nog 11 weken tot mijn volgende 10k wedstrijd :) heb een plan van aanpak gemaakt
elke week is het doel 1x duurloop, 1x interval, 1x tempo en tijdens de rustdagen doe ik spierversterkende oefeningen voor enkel, knie en buikspieren

Hopelijk kan ik zo mijn 10k tijd (inclusief heuvel) richting de 50:00 brengen, zonder blessures :D
Klinkt als een goed plan. Goede mix van trainingen. ^O^
  zaterdag 18 juni 2016 @ 04:50:46 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163104478
Ik loop mijn trainingen altijd op tijd en niet op kilometers maar om toch een beetje lijn er in te houden tov mijn trainingschema, wat in kilometers is, reken ik altijd 1 uur lopen als 10km op de weg.
Eindstand deze week 110km..... zeer voldaan gevoel maar blij dat komende week een rustweek is :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163104527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 04:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik loop mijn trainingen altijd op tijd en niet op kilometers maar om toch een beetje lijn er in te houden tov mijn trainingschema, wat in kilometers is, reken ik altijd 1 uur lopen als 10km op de weg.
Eindstand deze week 110km..... zeer voldaan gevoel maar blij dat komende week een rustweek is :D
Mooi weekje! ^O^

Ik ga over 2 uur van start met naar jouw begrippen ook rond de 120km denk ik. :+

OMG :o 8)7 *O*

En leuk stukje op MudSweatTrails:

http://www.mudsweattrails.nl/interviews_vooravond_zugspitze_2016
  zaterdag 18 juni 2016 @ 06:51:58 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163104556
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 06:03 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mooi weekje! ^O^

Ik ga over 2 uur van start met naar jouw begrippen ook rond de 120km denk ik. :+

OMG :o 8)7 *O*

En leuk stukje op MudSweatTrails:

http://www.mudsweattrails.nl/interviews_vooravond_zugspitze_2016
Heel veel succes!!!
Er is veel gebeurt sinds je eerste TdF 3 jaar geleden!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163104589
Succes jero!! Wat een avontuur! Ik hoop dat het weer een beetje gunstig is vandaag.
pi_163104677
Leuk interview Jero. Succes vandaag! ^O^
pi_163104914
Succes Jeronimo! Lekker vanuit de underdog positie aanvallen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:27:13 #295
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163105158
Ja, veel succes Jero!

Ondertussen ben ik alweer enige tijd in het bezit van een Forerunner 235. Hartslagmeting bevalt goed, werkt beter dan gedacht. Het enige minpuntje vind ik de snelheidsmeting tijdens het hardlopen (op de fiets pikt-ie dat wel sneller op, maar dag gaat natuurlijk ook wat harder). Tempowisselingen laat-ie vrij laat pas zien en ik ben er nog niet van overtuigd dat dat bij alle horloges even 'slecht' is. Is daar nog iets aan te doen, qua instellingen bijv. of icm een losse footpod, heeft dat soms nut?
pi_163105287
Veel succes vandaag Jero!
pi_163105428
Jero op plek 8 (11 overall) op eerste timingpunt, Pascal v Norden kwam daar 5 min eerder als eerste voorbij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163105537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:56 schreef Guard het volgende:
Jero op plek 8 (11 overall) op eerste timingpunt, Pascal v Norden kwam daar 5 min eerder als eerste voorbij.
En hoeveelste moet hij nou worden voor kwalificatie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:10:23 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_163105580
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 06:03 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mooi weekje! ^O^

Ik ga over 2 uur van start met naar jouw begrippen ook rond de 120km denk ik. :+

OMG :o 8)7 *O*

En leuk stukje op MudSweatTrails:

http://www.mudsweattrails.nl/interviews_vooravond_zugspitze_2016
Leuk stuk!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_163105925
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En hoeveelste moet hij nou worden voor kwalificatie?
Ik dacht eerste of tweede Nederlander.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:42:32 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163106017
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik dacht eerste of tweede Nederlander.
:Y
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')