abonnement Unibet Coolblue
pi_162862217
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162862222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

wbt spinning kan ik me daar nog wel wat bij voorstellen. Al lijkt het me dat de opbouw niet heel veel anders hoeft te zijn toch? Is maar net welke methode gebruikt wordt?
Maar voor club power en X-co ben ik gewoon blij met de juffen :Y Lijkt me veel te statisch anders..
De virtuele spinning is met videobeelden van een bepaalde rit, vaak een bergrit waarbij je rustig begint en dan afwisselt tussen zwaar klimmen en op hoog tempo dalen. K kan ook kiezen tussen lessen gericht op conditie, vet verbranding of spieropbouw. Veel spinning docenten baseren hun lessen op welke hitjes ze op dat moment het leukste vinden. Natuurlijk krijgen ze bij hun cursus wel wat te leren over opbouw maar ik vind ze meestal niet heel ervaren overkomen. Ik kan er ook heel slecht tegen als de instructeur steeds zegt dat je bij m moet draaien en je ziet dat hij/zij zelf met amper weerstand zit te trappen. Virtuele Evert gaat altijd helemaal stuk :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 11:32:22 #3
382129 crew  Donna
pi_162862230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ligt dat dan niet een beetje aan jezelf? Je kiest zelf met hoeveel intensiviteit je de pasjes doet natuurlijk. Ook al ligt het misschien ook wel aan de instructrice.

Ik vond zumba altijd wel tof, maar heeft verder weinig met echt dansen te maken.
Ja klopt, ik schaar het maar onder 'dans sport' omdat ik het anders ook niet zo heel goed weet haha. Heb jarenlang op heel hoog niveau gesport bij een showband. Zelfs in Amerika gezeten, maar toen scheurde ik m`n kruis banden. Toen was het over en uit met die pret. Daarna nooit weer echt iets met 'dansen' gedaan.
pi_162862240
Virtuele Evert :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162862244
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De virtuele spinning is met videobeelden van een bepaalde rit, vaak een bergrit waarbij je rustig begint en dan afwisselt tussen zwaar klimmen en op hoog tempo dalen. K kan ook kiezen tussen lessen gericht op conditie, vet verbranding of spieropbouw. Veel spinning docenten baseren hun lessen op welke hitjes ze op dat moment het leukste vinden. Natuurlijk krijgen ze bij hun cursus wel wat te leren over opbouw maar ik vind ze meestal niet heel ervaren overkomen. Ik kan er ook heel slecht tegen als de instructeur steeds zegt dat je bij m moet draaien en je ziet dat hij/zij zelf met amper weerstand zit te trappen. Virtuele Evert gaat altijd helemaal stuk :D
Ah dat is wel geinig ja..
En bij ons is de spinning in handen van een erg leuke en kundige vrouw. Die zelf heel diep kan gaan :D En de lessen zijn niet zelf samengesteld maar volgens club-joy. Misschien scheelt dat ook. :)
pi_162862249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:32 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja klopt, ik schaar het maar onder 'dans sport' omdat ik het anders ook niet zo heel goed weet haha. Heb jarenlang op heel hoog niveau gesport bij een showband. Zelfs in Amerika gezeten, maar toen scheurde ik m`n kruis banden. Toen was het over en uit met die pret. Daarna nooit weer echt iets met 'dansen' gedaan.
Ow wat naar -O- ik zou niet weten wat ik zonder het dansen nu zou moeten
pi_162862256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De virtuele spinning is met videobeelden van een bepaalde rit, vaak een bergrit waarbij je rustig begint en dan afwisselt tussen zwaar klimmen en op hoog tempo dalen. K kan ook kiezen tussen lessen gericht op conditie, vet verbranding of spieropbouw. Veel spinning docenten baseren hun lessen op welke hitjes ze op dat moment het leukste vinden. Natuurlijk krijgen ze bij hun cursus wel wat te leren over opbouw maar ik vind ze meestal niet heel ervaren overkomen. Ik kan er ook heel slecht tegen als de instructeur steeds zegt dat je bij m moet draaien en je ziet dat hij/zij zelf met amper weerstand zit te trappen. Virtuele Evert gaat altijd helemaal stuk :D
Exact dat ja. En van die instructeurs die alleen maar willen dat je op 140RPM gaat lopen raggen ;(
Ja doei.
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 11:36:12 #8
382129 crew  Donna
pi_162862289
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow wat naar -O- ik zou niet weten wat ik zonder het dansen nu zou moeten
Ja, dat was wel echt een droom die in duigen viel. Ben je eindelijk in Amerika, komen er scouts, heb je de kans om extreem goed te worden terwijl je high school daar doet.

En daar ga je omdat je je verstapt. Byebye... -O-
pi_162862298
Ik vind het wel logisch dat een juffie die misschien wel 4 lessen op een dag geeft, 5 dagen per week, niet alles op vol vermogen doet eigenlijk...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:38:11 #10
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162862321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het wel logisch dat een juffie die misschien wel 4 lessen op een dag geeft, 5 dagen per week, niet alles op vol vermogen doet eigenlijk...
Word ze gewoon zo geleerd he, mag niet buiten adem raken :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162862347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het wel logisch dat een juffie die misschien wel 4 lessen op een dag geeft, 5 dagen per week, niet alles op vol vermogen doet eigenlijk...
Misschien wel, maar het helpt niet echt voor mijn motivatie :P
Maar ja er zijn natuurlijk ook hele goede instructeurs..!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:03:00 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_162862798
En vergeet niet dat die juffies ook gewoon moeten kunnen blijven praten tussendoor. Dat moet wel kunnen natuurlijk...

En over het dansen:

Ja, ik wil een serieuze openingsdans. Dansen is een deel van mijn leven en vriendlief zit serieus al youtubefilmpjes te bekijken met voorbeelden om een choreo samen te stellen. Hij vindt het net zo belangrijk als ik dus ^)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_162863493
Ik lees al een tijdje mee en ben ook al mijn kcal aan het tellen in de app 'food'. Echter vraag ik mezelf iets af:
Soms eet ik maar 1500 kcal op een dag, terwijl de app zegt dat ik er 1900 mag eten om mijn doel te behalen(dat is 10kg eraf en dit zou ik halen in september). Is het echter slecht als je dus minder eet (en dus sneller zou afvallen dan je doel).
Ik las in het vorige topic namelijk iemand die was aangekomen en iemand reageerde hierop dat dit misschien kwam omdat ze te weinig eet.
Is het echt mogelijk om niet af te vallen(lees: aankomen) als je te weinig eet?
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:44:47 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_162863580
Nee, niet als je dat kortstondig doet. Dat is echt een mythe. Je kunt echter wel je stofwisseling om zeep helpen als je echt lang te weinig eet. Maar dat bereik je niet snel op 1500 kcal. (Tenzij je onwijs veel sport).

1900 kcal is voor de meesten echter wel makkelijker vol te houden dan 1500 :)
disclaimer
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:50:11 #15
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162863691
Het gebeurt niet snel, maar je lichaam kan in soort van noodstand springen waardoor er heel veel opgeslagen word. Voor een tijdje leven op 1000-1500kcal per dag is niet heel slecht als je geen actief leven hebt.

Ben je actief dan is iets meer wel aan te raden.

Luister vooral naar je lichaam, en verkies soms een calorierijker alternatief boven een "light" of 0% variant om toch wat voedingsstoffen binnen te krijgen.
Loop zelf precies tegen dezelfde dingen aan, ik wil 2200 nemen maar moet om dat te halen vaak al wat extra's nemen tov normale maaltijden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162863888
Bedankt voor de antwoorden! Ik probeer inderdaad altijd rond de 1900 te zitten, maar dit vind ik vaak moeilijk te bereiken met gezonde snacks. Echter zit ik nooit onder de 1500 dus mijn lichaam zal niet snel in de noodmodus gaan!
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:59:43 #17
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_162863915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:50 schreef Rauw. het volgende:
Het gebeurt niet snel, maar je lichaam kan in soort van noodstand springen waardoor er heel veel opgeslagen word. Voor een tijdje leven op 1000-1500kcal per dag is niet heel slecht als je geen actief leven hebt.

Ben je actief dan is iets meer wel aan te raden.

Luister vooral naar je lichaam, en verkies soms een calorierijker alternatief boven een "light" of 0% variant om toch wat voedingsstoffen binnen te krijgen.
Loop zelf precies tegen dezelfde dingen aan, ik wil 2200 nemen maar moet om dat te halen vaak al wat extra's nemen tov normale maaltijden.
Ja genoeg innemen blijft lastig.Voor mn gevoel is extra eten boven de maaltijd ook extra op de weegschaal.
Ik zit nu ook op 1900 calorieen incl 4 km wandelen en 7 km hardlopen @160 bpm 5.20/km.

Hardlopen valt trouwens vies tegen na 3 maanden geen hardloopactiviteit.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:12:28 #18
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162864206
Voor mij totaal niet eigenlijk, ik snack 's avonds relatief veel en neem eigenlijk altijd wel een toetje (wel gezond). Als ik 2000-2200kcal aanhoud val ik gewoon 0,5-1.0kg per week af.

Ga ik lager zie ik wel dat ik sneller afval, ik sta nu meestal een week stil en de week erna zak ik 1-2kg.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162865026
M'n oude broeken passen weer _O_

Ze zitten...alleen...nu een beetje....te....ruim :'), maar lang leve de broekriem! Yeah *O*
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 14:08:40 #20
382129 crew  Donna
pi_162865291
Goedzo!!

Mijn broekriem zit inmiddels 3 gaatjes strakker dan 9 weken terug én de nieuwe broeken die ik toen aangeschaft had en nog te klein waren, zijn inmiddels groot aan het worden. Op naar maatje 38!
pi_162865409
Lunch werd een gepofte aardappel met tonijnsalade. Ik heb nog 1/3 ervan liggen :')
Ja doei.
pi_162866009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Lunch werd een gepofte aardappel met tonijnsalade. Ik heb nog 1/3 ervan liggen :')
ERMNERM!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162866120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

ERMNERM!
Jacket potatoes zijn godenvoer O+

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 09-06-2016 15:07:20 ]
Ja doei.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:18:21 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_162866699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jacket potatoes zijn godenvoer O+
De zoete variant is nog goddelijk, vind ik... Jammer dat ik geen tijd heb om te poffen vanavond.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_162867212
DonnaRush, ik doe 's ochtends soms voor ik naar mijn werk ga zo'n virtuele yoga les in de sportschool! Dat is anders dan met een groepje, maar tegelijk ook veel ontspannender, want voel me niet zo bekeken :+ Dus wel heel erg leuk.

Vannacht op mijn werk nieuwe workouts in elkaar gezet *O* Deze week even rustig aan en dan vanaf zaterdag weer flink aan het werk O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')