haha zou toch mooi zijn hequote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Pffff weet ik niet. Als je rechtbijstand hebt kan je ze altijd ff bellen
Ja dan doe ik dat ook. Ik heb dit jaar nog een maand gewacht.quote:
Heb vorige week voor het eerst op de "grote mensen motor" gereden en de langzame oefeningen moeten doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:04 schreef Roces18 het volgende:
[..]
haha, komt omdat je nog geen controle hebt denk ik. Als die luistert dan gil je denk ik niet meer.
Ik schreeuwde trouwens altijd (dus niet gillen) tijdens mijn langzame slalom, anders werkte die nooit. Zo boos werd ik altijd
langzame slalom is gewoon kut. beste is om heel vaak stapvoets rijden te oefenen, als je dat goed kan hoef je alleen nog maar te sturen op het juiste momentquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb vorige week voor het eerst op de "grote mensen motor" gereden en de langzame oefeningen moeten doen.
Heb mezelf er echt doorheen gepraat, doe zus en zo, wees geen watje, doe het gewoon! Het was maar goed dat mijn oortje niet ook een microfoon is
Tijdens het gewone rijden zit ik vaak wat te zingen, dat vind ik dan ook echt leuk, zeker nu op de "grote mensen motor" (ipv de netaan opgevoerde brommer zeg maar). Bij de snelle slalom maak ik van die blije heen en weer geluidjes, vind ik ook leuk.
Maar die langzame slalom e.d., schijt echt in mijn broek ervan, dat ik die motor gewoon dom om laat vallen.
Grappig, heb dat dus echt andersom. Al dat hele langzame is lastig en "eng", als het wat vlotter gaat voelt die motor echt veel stabieler en voel ik me er kiplekker op. Ik zit de motor veel meer in de weg tijdens dat hele langzame.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Langzame slalom beetje geoefend, dan komt er geen geluid uit me behalve wat piepjes, dan ben ik te geconcentreerd De rest is meer achtbaan effect? Vind het bijv. wel leuk om op de langere rechte stukken wat harder te gaan (30 km/h was m'n max) maar dan was de bocht er ineens en schrok ik en was het weer brullen Boos word ik niet. Ik vind het gewoon eng. Beetje achtbaan-effect misschien, maar dan niet gecontroleerd...
Les 2, mijn uitdaging is stilte en kalm blijven. Ik hoop zo dat ik niet de weg op hoef van 'm.
Ja, moet dan ook nu steeds die langzame oefeningen doen. Wat tot nu toe meestal betekend dat ik die motor vasthou alsof mijn leven er vanaf hangt, wat natuurlijk niet meehelpt. Dan moet ik weer tegen mezelf praten, hou je torso ontspannen, pak je stuur niet te vast. Maar doe het toch steeds weer automatisch. Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
langzame slalom is gewoon kut. beste is om heel vaak stapvoets rijden te oefenen, als je dat goed kan hoef je alleen nog maar te sturen op het juiste moment
oja, dat las ik. Laat maar weten hoe het daarmee ging. Ben benieuwd. Wat voor motor heb je gehaald?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, moet dan ook nu steeds die langzame oefeningen doen. Wat tot nu toe meestal betekend dat ik die motor vasthou alsof mijn leven er vanaf hangt, wat natuurlijk niet meehelpt. Dan moet ik weer tegen mezelf praten, hou je torso ontspannen, pak je stuur niet te vast. Maar doe het toch steeds weer automatisch. Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.
Maar als het goed is komt volgende week mijn eigen fijne motortje en ga ik daarop oefenen (1 van de voordelen van niet in de randstad wonen ).
Ik denk dat dat nog komt, als ik beter weet hoe remmen en sturen werken. Ik ben ook niet op stukken geweest waar je lang rechtuit kan. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Grappig, heb dat dus echt andersom. Al dat hele langzame is lastig en "eng", als het wat vlotter gaat voelt die motor echt veel stabieler en voel ik me er kiplekker op. Ik zit de motor veel meer in de weg tijdens dat hele langzame.
Eerste les dan ook al gelijk allemaal leuke 60 weggetjes gereden, stukje te hard gereden, was dikke pret. Wel natuurlijk als een slak door elke bocht, maar he, het was de eerste les dus dat gaf niet.
Ktm duke 390. Was gelijk verliefd. Niet te gek, maar vooral niet zwaar en ook niet te hoog voor mij. Kan echt goed met mijn voeten bij de grond met die duke en dat voelt gewoon veel fijner/zekerder voor mij.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
oja, dat las ik. Laat maar weten hoe het daarmee ging. Ben benieuwd. Wat voor motor heb je gehaald?
Druk je knieën in de tank, op die manier ontspan je de rest van je lichaam enigszins. Heeft bij mij goed geholpen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:26 schreef erodome het volgende:
Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.
ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Ktm duke 390. Was gelijk verliefd. Niet te gek, maar vooral niet zwaar en ook niet te hoog voor mij. Kan echt goed met mijn voeten bij de grond met die duke en dat voelt gewoon veel fijner/zekerder voor mij.
Daarin heb ik geluk gehad, heb natuurlijk al jaren mijn auto rijbewijs en mocht gelijk de weg op. Heb alleen eerst even een blokje om moeten rijden om te zien of ik het koppelen e.d. een beetje snapte, dat ging hartstikke goed, dus mocht ik gelijk de weg op.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:29 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog komt, als ik beter weet hoe remmen en sturen werken. Ik ben ook niet op stukken geweest waar je lang rechtuit kan. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
Weet ik (twist of the wrist(?) gekeken, erg leerzaam!), tijdens het gewone rijden gaat dat ook echt goed. Maar tijdens die langzame oefeningen stress ik en val ik in de valkuil van te strak vasthouden en kijken naar waar je niet heen wil (dus hoor je me tegen mezelf zeggen, kijk vooruit, niet naar die pionnen!), waardoor ik dus dan die pion wel raak...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:37 schreef nattermann het volgende:
[..]
Druk je knieën in de tank, op die manier ontspan je de rest van je lichaam enigszins. Heeft bij mij goed geholpen.
Dat is dan misschien wel verstandig, dan kan je vaak leuke deals maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.
Niet dat ik je geen advies wil geven ofzo, maar hier betaal je je rij instructeur voor he. Als je de lijnen er niet goed in hebt zitten, vraag dan of je even een halfuurtje achter je instructeur aan mag rijden om te zien hoe het moet. Of kijk eens of je misschien de les na de jouwe bij je instructeur achterop mag (daar leerde ik heel veel van).quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat zijn de lijnen die jullie nemen op rotondes? Naderen jullie deze altijd opdezelfde manier of is de 'beginpositie' afhankelijk van de afslag die genomen wordt?
Dat klinkt ook wel fijn, rustige 60 kms... Die zijn heir ook, maar dan vol met vluchtheuvels. Wel een lange en rechte 80 km weg, dat lijkt me ook wel wat om eens te proberen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Daarin heb ik geluk gehad, heb natuurlijk al jaren mijn auto rijbewijs en mocht gelijk de weg op. Heb alleen eerst even een blokje om moeten rijden om te zien of ik het koppelen e.d. een beetje snapte, dat ging hartstikke goed, dus mocht ik gelijk de weg op.
Hier veel van die achteraf 60 weggetjes die heel rustig zijn, dus daar kon ik heerlijk vrij rijden.
Nu rijden we steeds eerst naar een terrein om oefeningen te doen, om dan af te sluiten met gewoon lekker wat rijden zodat ik weer helemaal ontspannen eraf stap.
Maar maak je geen zorgen, ik had zelfs nog nooit op een schakelbrommer gereden en ook mij lukt het nu best wel aardig (ben er nog niet, maar het begint langzaam ergens op te lijken). Het zal sneller gaan dan je denkt!!!
Je begint altijd rechts van je rijbaan. Dan kan er niemand rechts van je komenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat zijn de lijnen die jullie nemen op rotondes? Naderen jullie deze altijd opdezelfde manier of is de 'beginpositie' afhankelijk van de afslag die genomen wordt?
ik heb zelf een CB500 uit '97, prima ding is dat. Ik zou echter wel door blijven kijken in het hoogseizoen, want ik heb van december tot maart zitten zoeken naar een motor maar er was gewoon niks beschikbaar. Denk dat veel mensen ook wachten om juist in het seizoen te verkopenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.
Gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerd! En lekker snel ook door naar AVD. Kun je mooi in de zomer en nazomer nog rijden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Veni vidi vici op het fietsie! Rond het middag uur m'n AVB gehaald Samen met mede-lessert van m'n school die hem ook behaald heeft.
Qua oefeningen kreeg ik ook precies degene die ik het beste kan, en mijn mede-lesser degene die hij beter kan, dus dat was al mooi.
Ik mocht beginnen met de motor even naar achter te rijden, om hem daarna in het vak te zetten. (eitje) 1
Daarna de noodstop en stopproef (eitje) 2 & 3
Toen door naar de volgende parkeerbaan en daar eerst de vertragingsoefeningen (makkie) 4
En daarna de uitwijkoefening (kwam vlak bij de pylon uit maar ging goed) 5
Daar opvolgend de halve draai (gelukkig naar rechts) die net aan was, maar goed ging. 6
En als laatst de langzame sla-om waarvan ik dacht dat ik hem voor het eerst goed deed, maar toen ik in de spiegel keek toch een pylon zag liggen, en waarbij de tweede keer nog slechter ging.. 7
Als het qua planning lukt dan mag ik 2 Augustus voor m'n AVD.
Inderdaadquote:Op donderdag 7 juli 2016 17:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En lekker snel ook door naar AVD. Kun je mooi in de zomer en nazomer nog rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |