abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:26:45 #101
345721 spierbal
Tricepbal
pi_163439190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Pffff weet ik niet. Als je rechtbijstand hebt kan je ze altijd ff bellen :P
haha zou toch mooi zijn he :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:28:13 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_163439218
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:26 schreef spierbal het volgende:

[..]

haha zou toch mooi zijn he :D
Ja dan doe ik dat ook. Ik heb dit jaar nog een maand gewacht.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:19:26 #103
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

haha, komt omdat je nog geen controle hebt denk ik. Als die luistert dan gil je denk ik niet meer.

Ik schreeuwde trouwens altijd (dus niet gillen) tijdens mijn langzame slalom, anders werkte die nooit. Zo boos werd ik altijd :P
Heb vorige week voor het eerst op de "grote mensen motor" gereden en de langzame oefeningen moeten doen.
Heb mezelf er echt doorheen gepraat, doe zus en zo, wees geen watje, doe het gewoon! Het was maar goed dat mijn oortje niet ook een microfoon is ;)

Tijdens het gewone rijden zit ik vaak wat te zingen, dat vind ik dan ook echt leuk, zeker nu op de "grote mensen motor" (ipv de netaan opgevoerde brommer zeg maar). Bij de snelle slalom maak ik van die blije heen en weer geluidjes, vind ik ook leuk.
Maar die langzame slalom e.d., schijt echt in mijn broek ervan, dat ik die motor gewoon dom om laat vallen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:21:00 #104
286575 Roces18
Chef de party
pi_163442508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb vorige week voor het eerst op de "grote mensen motor" gereden en de langzame oefeningen moeten doen.
Heb mezelf er echt doorheen gepraat, doe zus en zo, wees geen watje, doe het gewoon! Het was maar goed dat mijn oortje niet ook een microfoon is ;)

Tijdens het gewone rijden zit ik vaak wat te zingen, dat vind ik dan ook echt leuk, zeker nu op de "grote mensen motor" (ipv de netaan opgevoerde brommer zeg maar). Bij de snelle slalom maak ik van die blije heen en weer geluidjes, vind ik ook leuk.
Maar die langzame slalom e.d., schijt echt in mijn broek ervan, dat ik die motor gewoon dom om laat vallen.
langzame slalom is gewoon kut. beste is om heel vaak stapvoets rijden te oefenen, als je dat goed kan hoef je alleen nog maar te sturen op het juiste moment
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:23:35 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:07 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Langzame slalom beetje geoefend, dan komt er geen geluid uit me behalve wat piepjes, dan ben ik te geconcentreerd :P De rest is meer achtbaan effect? Vind het bijv. wel leuk om op de langere rechte stukken wat harder te gaan (30 km/h was m'n max) maar dan was de bocht er ineens en schrok ik en was het weer brullen :P Boos word ik niet. Ik vind het gewoon eng. Beetje achtbaan-effect misschien, maar dan niet gecontroleerd...

Les 2, mijn uitdaging is stilte en kalm blijven. Ik hoop zo dat ik niet de weg op hoef van 'm.
Grappig, heb dat dus echt andersom. Al dat hele langzame is lastig en "eng", als het wat vlotter gaat voelt die motor echt veel stabieler en voel ik me er kiplekker op. Ik zit de motor veel meer in de weg tijdens dat hele langzame.
Eerste les dan ook al gelijk allemaal leuke 60 weggetjes gereden, stukje te hard gereden, was dikke pret. Wel natuurlijk als een slak door elke bocht, maar he, het was de eerste les dus dat gaf niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:26:51 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

langzame slalom is gewoon kut. beste is om heel vaak stapvoets rijden te oefenen, als je dat goed kan hoef je alleen nog maar te sturen op het juiste moment
Ja, moet dan ook nu steeds die langzame oefeningen doen. Wat tot nu toe meestal betekend dat ik die motor vasthou alsof mijn leven er vanaf hangt, wat natuurlijk niet meehelpt. Dan moet ik weer tegen mezelf praten, hou je torso ontspannen, pak je stuur niet te vast. Maar doe het toch steeds weer automatisch. Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.

Maar als het goed is komt volgende week mijn eigen fijne motortje en ga ik daarop oefenen (1 van de voordelen van niet in de randstad wonen ;) ).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:28:50 #107
286575 Roces18
Chef de party
pi_163442684
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, moet dan ook nu steeds die langzame oefeningen doen. Wat tot nu toe meestal betekend dat ik die motor vasthou alsof mijn leven er vanaf hangt, wat natuurlijk niet meehelpt. Dan moet ik weer tegen mezelf praten, hou je torso ontspannen, pak je stuur niet te vast. Maar doe het toch steeds weer automatisch. Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.

Maar als het goed is komt volgende week mijn eigen fijne motortje en ga ik daarop oefenen (1 van de voordelen van niet in de randstad wonen ;) ).
oja, dat las ik. Laat maar weten hoe het daarmee ging. Ben benieuwd. Wat voor motor heb je gehaald?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:29:42 #108
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163442709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Grappig, heb dat dus echt andersom. Al dat hele langzame is lastig en "eng", als het wat vlotter gaat voelt die motor echt veel stabieler en voel ik me er kiplekker op. Ik zit de motor veel meer in de weg tijdens dat hele langzame.
Eerste les dan ook al gelijk allemaal leuke 60 weggetjes gereden, stukje te hard gereden, was dikke pret. Wel natuurlijk als een slak door elke bocht, maar he, het was de eerste les dus dat gaf niet.
Ik denk dat dat nog komt, als ik beter weet hoe remmen en sturen werken. Ik ben ook niet op stukken geweest waar je lang rechtuit kan. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:34:54 #109
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442856
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

oja, dat las ik. Laat maar weten hoe het daarmee ging. Ben benieuwd. Wat voor motor heb je gehaald?
Ktm duke 390. Was gelijk verliefd. Niet te gek, maar vooral niet zwaar en ook niet te hoog voor mij. Kan echt goed met mijn voeten bij de grond met die duke en dat voelt gewoon veel fijner/zekerder voor mij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:37:52 #110
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163442946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:26 schreef erodome het volgende:
Had echt last van mijn armen de laatste keer, wat betekend dat ik veelste krampachtig vastgehouden heb, wat niets ten goede komt.
Druk je knieën in de tank, op die manier ontspan je de rest van je lichaam enigszins. Heeft bij mij goed geholpen.
Tics van je petten.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:38:04 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_163442952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Ktm duke 390. Was gelijk verliefd. Niet te gek, maar vooral niet zwaar en ook niet te hoog voor mij. Kan echt goed met mijn voeten bij de grond met die duke en dat voelt gewoon veel fijner/zekerder voor mij.
ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:38:25 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:29 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog komt, als ik beter weet hoe remmen en sturen werken. Ik ben ook niet op stukken geweest waar je lang rechtuit kan. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
Daarin heb ik geluk gehad, heb natuurlijk al jaren mijn auto rijbewijs en mocht gelijk de weg op. Heb alleen eerst even een blokje om moeten rijden om te zien of ik het koppelen e.d. een beetje snapte, dat ging hartstikke goed, dus mocht ik gelijk de weg op.
Hier veel van die achteraf 60 weggetjes die heel rustig zijn, dus daar kon ik heerlijk vrij rijden.

Nu rijden we steeds eerst naar een terrein om oefeningen te doen, om dan af te sluiten met gewoon lekker wat rijden zodat ik weer helemaal ontspannen eraf stap.

Maar maak je geen zorgen, ik had zelfs nog nooit op een schakelbrommer gereden en ook mij lukt het nu best wel aardig (ben er nog niet, maar het begint langzaam ergens op te lijken). Het zal sneller gaan dan je denkt!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:39:52 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_163442991
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:37 schreef nattermann het volgende:

[..]

Druk je knieën in de tank, op die manier ontspan je de rest van je lichaam enigszins. Heeft bij mij goed geholpen.
Weet ik (twist of the wrist(?) gekeken, erg leerzaam!), tijdens het gewone rijden gaat dat ook echt goed. Maar tijdens die langzame oefeningen stress ik en val ik in de valkuil van te strak vasthouden en kijken naar waar je niet heen wil (dus hoor je me tegen mezelf zeggen, kijk vooruit, niet naar die pionnen!), waardoor ik dus dan die pion wel raak...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:44:20 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_163443116
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.
Dat is dan misschien wel verstandig, dan kan je vaak leuke deals maken.

We hebben hier nu een triumf staan, een streettripple en dan komt mijn duke erbij. Mijn zoon heeft al gezegd dat hij me wel even gaat laten zien hoe het echt moet, maar die etter ( :P ) doet al wat jaartjes aan motorcross, dus die kan wel rijden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163443181
Wat zijn de lijnen die jullie nemen op rotondes? Naderen jullie deze altijd opdezelfde manier of is de 'beginpositie' afhankelijk van de afslag die genomen wordt?
pi_163443403
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat zijn de lijnen die jullie nemen op rotondes? Naderen jullie deze altijd opdezelfde manier of is de 'beginpositie' afhankelijk van de afslag die genomen wordt?
Niet dat ik je geen advies wil geven ofzo, maar hier betaal je je rij instructeur voor he. Als je de lijnen er niet goed in hebt zitten, vraag dan of je even een halfuurtje achter je instructeur aan mag rijden om te zien hoe het moet. Of kijk eens of je misschien de les na de jouwe bij je instructeur achterop mag (daar leerde ik heel veel van).
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:24:34 #117
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163444631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarin heb ik geluk gehad, heb natuurlijk al jaren mijn auto rijbewijs en mocht gelijk de weg op. Heb alleen eerst even een blokje om moeten rijden om te zien of ik het koppelen e.d. een beetje snapte, dat ging hartstikke goed, dus mocht ik gelijk de weg op.
Hier veel van die achteraf 60 weggetjes die heel rustig zijn, dus daar kon ik heerlijk vrij rijden.

Nu rijden we steeds eerst naar een terrein om oefeningen te doen, om dan af te sluiten met gewoon lekker wat rijden zodat ik weer helemaal ontspannen eraf stap.

Maar maak je geen zorgen, ik had zelfs nog nooit op een schakelbrommer gereden en ook mij lukt het nu best wel aardig (ben er nog niet, maar het begint langzaam ergens op te lijken). Het zal sneller gaan dan je denkt!!!
Dat klinkt ook wel fijn, rustige 60 kms... Die zijn heir ook, maar dan vol met vluchtheuvels. Wel een lange en rechte 80 km weg, dat lijkt me ook wel wat om eens te proberen.

Auto rijden doe ik ook al jaren (ook een beetje voorzichtig/defensief :P ) en dat scheelt wel, ja. Brommer oid nooit bereden, en heb de neiging om de handrem + koppeling te behandelen als fietshandremmen.

Ben nu wel benieuwd naar snel rijden, want eerste les durfde ik dus écht niet harder dan 30. Ik heb denk ik de zekerheid nodig dat ik het kan oplossen als het fout gaat, door bijv. te sturen of te remmen. Als dat makkelijker gaat met snelheid, is dat mooi.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:36:19 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163445125
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat zijn de lijnen die jullie nemen op rotondes? Naderen jullie deze altijd opdezelfde manier of is de 'beginpositie' afhankelijk van de afslag die genomen wordt?
Je begint altijd rechts van je rijbaan. Dan kan er niemand rechts van je komen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163449648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja shit hey. Duke is wel echt tof, maar iets te duur voor mij. Ben zelf aan het kijken naar een cb500 uit 2001 ofzo, maar beetje lastig te vinden op het moment. Wacht even tot na het seizoen.
ik heb zelf een CB500 uit '97, prima ding is dat. Ik zou echter wel door blijven kijken in het hoogseizoen, want ik heb van december tot maart zitten zoeken naar een motor maar er was gewoon niks beschikbaar. Denk dat veel mensen ook wachten om juist in het seizoen te verkopen
  zondag 3 juli 2016 @ 20:16:06 #120
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_163493044
Donderdag m'n AVB gehaald. *O*!
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:09:07 #121
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163549973
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:16 schreef NJ het volgende:
Donderdag m'n AVB gehaald. *O*!
*O* Gefeliciteerd *O*

Gisteren tweede les gehad, langzame slalom en noodstop geoefend, en een end door de polder gereden. Ging stuk beter dan vorige keer! Slalom paar keer helemaal goed, al staan de pylonnetjes nog te ver van elkaar af (3,5 ipv 3 meter) en ik heb ~75 km/h gereden *)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_163574959
Gisteren ook mijn AVB gehaald *O*
  donderdag 7 juli 2016 @ 17:17:01 #123
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163583592
Veni vidi vici op het fietsie! Rond het middag uur m'n AVB gehaald :) Samen met mede-lessert van m'n school die hem ook behaald heeft.

Qua oefeningen kreeg ik ook precies degene die ik het beste kan, en mijn mede-lesser degene die hij beter kan, dus dat was al mooi.

Ik mocht beginnen met de motor even naar achter te rijden, om hem daarna in het vak te zetten. (eitje) 1
Daarna de noodstop en stopproef (eitje) 2 & 3
Toen door naar de volgende parkeerbaan en daar eerst de vertragingsoefeningen (makkie) 4
En daarna de uitwijkoefening (kwam vlak bij de pylon uit maar ging goed) 5
Daar opvolgend de halve draai (gelukkig naar rechts) die net aan was, maar goed ging. 6
En als laatst de langzame sla-om waarvan ik dacht dat ik hem voor het eerst goed deed, maar toen ik in de spiegel keek toch een pylon zag liggen, en waarbij de tweede keer nog slechter ging.. 7

Als het qua planning lukt dan mag ik 2 Augustus voor m'n AVD.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163583638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Veni vidi vici op het fietsie! Rond het middag uur m'n AVB gehaald :) Samen met mede-lessert van m'n school die hem ook behaald heeft.

Qua oefeningen kreeg ik ook precies degene die ik het beste kan, en mijn mede-lesser degene die hij beter kan, dus dat was al mooi.

Ik mocht beginnen met de motor even naar achter te rijden, om hem daarna in het vak te zetten. (eitje) 1
Daarna de noodstop en stopproef (eitje) 2 & 3
Toen door naar de volgende parkeerbaan en daar eerst de vertragingsoefeningen (makkie) 4
En daarna de uitwijkoefening (kwam vlak bij de pylon uit maar ging goed) 5
Daar opvolgend de halve draai (gelukkig naar rechts) die net aan was, maar goed ging. 6
En als laatst de langzame sla-om waarvan ik dacht dat ik hem voor het eerst goed deed, maar toen ik in de spiegel keek toch een pylon zag liggen, en waarbij de tweede keer nog slechter ging.. 7

Als het qua planning lukt dan mag ik 2 Augustus voor m'n AVD.
Gefeliciteerd! En lekker snel ook door naar AVD. Kun je mooi in de zomer en nazomer nog rijden.
  maandag 11 juli 2016 @ 12:43:22 #125
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163663814
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! En lekker snel ook door naar AVD. Kun je mooi in de zomer en nazomer nog rijden.
Inderdaad ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')