abonnement Unibet Coolblue
pi_162826469
Een kapot gebit, verwondingen in zijn gezicht en pijn op zijn borst: het resultaat van een paar forse klappen die de 17-jarige James uit Almelo kreeg.
James en een vriend zijn op de kermis in Geesteren, rond een uur of één willen de twee naar huis gaan. Op een terras van een café zien ze flesjes bier staan die nog dicht zitten.
"We waren dorstig en pakten de flesjes. Een man riep dat het bier van hem was. De sfeer sloeg meteen om en we hebben het bier weer neergezet", vertelt James.
'Vieze zwarte'
Een groep mannen komt op James en zijn kameraad af. "Eén van de mannen riep: 'Kankerneger, vieze zwarte, ga terug naar je eigen land, zwarte'. Ik zei hem daar wat van en toen kreeg ik een klap en een stomp op mijn borst."
Hoeveel mannen het waren weet James niet. "Ik dacht zeven tot tien, maar volgens mijn maat waren het er zeker wel veertien. Hij kon daarom ook niets doen."
'Nog nooit zoiets heftigs meegemaakt'
De Almeloër mist nu een voortand. "Mijn kin doet pijn en zit onder de schaafplekken en ik heb last van mijn borst. Maar ik heb niet alleen lichamelijke klachten, ook psychische."
"Ik heb nog nooit zoiets heftigs meegemaakt. Ik heb wel vaker racistische opmerkingen naar mijn hoofd gekregen maar nog nooit dit soort opmerkingen."

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245995&cat=1


Het wordt steeds erger. Dit vinden we toch niet normaal?
pi_162826499
In de herhaling

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dit vind ik dan nog wel weer raarder eigenlijk.
Ik heb even het exacte bericht op FB opgezocht voor jullie.

quote:
Lekker dan! leuke avond gehad wil je naar huis wordt je inneens aangevallen door een dronken man. Gaat wel goed behalve een paar blijvende letsels opgelopen ;( 1 voortand kwijt andere stuk afgebroken kin&onderlip vol met schaafwonden. En nog een paar pijnlijke plekken.
pi_162826727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:25 schreef Toto69 het volgende:
In de herhaling

[..]

Ik heb even het exacte bericht op FB opgezocht voor jullie.

[..]

Enkele schoonheidsfoutjes in het bericht, maar hier zou hij nog aardig mee kunnen komen. Niet slecht voor een 17 jarige neger.
pi_162827021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:25 schreef Toto69 het volgende:
In de herhaling

[..]

Ik heb even het exacte bericht op FB opgezocht voor jullie.

[..]

Bedankt!
Dan lijkt het verhaal dat hij door 10/14 man is gemolesteerd wel ontkracht.

En dat "ineens" aangevallen is ook al ontkracht. Het is zijn nieuwswaarde wel aardig verloren eigenlijk.

-Man probeert 2 biertjes te jatten en krijgt flinke klappen-
pi_162827267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Bedankt!
Dan lijkt het verhaal dat hij door 10/14 man is gemolesteerd wel ontkracht.

En dat "ineens" aangevallen is ook al ontkracht. Het is zijn nieuwswaarde wel aardig verloren eigenlijk.

-Man probeert 2 biertjes te jatten en krijgt flinke klappen-
Nogal een verschil qua verhalen ja.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:55:12 #6
196503 Royy
Pompiedom
pi_162827515
Dit is walgelijk, hoop dat ze die gasten goed aanpakken maar natuurlijk alleen nieuws omdat er iets racistisch geroepen wordt.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:18:27 #7
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_162828274
Een blanke jat iets en krijgt klappen ---> "Hahaha, eigen schuld, net goed voor hem"

Een zwarte jat iets en krijgt klappen ---> "Racisme, boehoehoehoe, huilie huilie"

:') xmiljoenmiljard
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_162828501
Die verwondingen en hoe hij ze zelf omschrijft past 100x beter een valpartij dronken op de fiets (zoals in het vorige topic voorbij kwam in een bericht) dan bij 1 klap in het gezicht. Indien hij dit toch over heeft gehouden aan het jatten van andermans bier dan is het prima opgelost zo! :-)
pi_162829179
zo te zien was er al meer afgebroken

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162830488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:24 schreef Silven het volgende:
Die verwondingen en hoe hij ze zelf omschrijft past 100x beter een valpartij dronken op de fiets (zoals in het vorige topic voorbij kwam in een bericht) dan bij 1 klap in het gezicht. Indien hij dit toch over heeft gehouden aan het jatten van andermans bier dan is het prima opgelost zo! :-)
dat bericht poste ik en was een reactie van iemand onder het rtv-oost bericht. dus nog niet geconformeerd. Maar zou idd ook een goede verklaring zijn.
dat gebit van hem ziet er btw ook behoorlijk gehavend uit (niet bedankt stacey ;))
wellicht wil die een paar facings "gratis" scoren?
pi_162830517
maar ik denk dat james zich nu wel 3x bedenkt (indien verhaal waar is) voordat hij iets jat en een grote bek geeft :')
pi_162832134
Die denkt de volgende keer wel 2 keer na voordat hij weer aan de spullen van een ander zit.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  woensdag 8 juni 2016 @ 00:25:53 #13
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_162832286
haha wat een sukkel zeg
  woensdag 8 juni 2016 @ 00:29:50 #14
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162832336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:24 schreef Silven het volgende:
Die verwondingen en hoe hij ze zelf omschrijft past 100x beter een valpartij dronken op de fiets (zoals in het vorige topic voorbij kwam in een bericht) dan bij 1 klap in het gezicht. Indien hij dit toch over heeft gehouden aan het jatten van andermans bier dan is het prima opgelost zo! :-)
Ik sluit niet uit dat je gelijk krijgt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Vis een optie? woensdag 8 juni 2016 @ 01:23:39 #15
70532 loveli
N
pi_162833041
Voor iedereen die context zoekt. Het stond ook al in het vorige topic, maar zo te zien heeft niet iedereen dit gelezen:

http://www.tubantia.nl/re(...)jk-geraakt-1.6084882

quote:
James en een vriend hebben het na een gezellige avond rond één uur ’s nachts wel gezien en pakken voor vertrek nog even een paar ongeopende biertjes van de grond bij een terras aan de Dorpsstraat.

Stomp
En dan gaat het mis. “Er kwamen allemaal mannen op ons af.” James vertelt dat ze de biertjes op verzoek direct aan de groep teruggaven, maar dat de sfeer al was omgeslagen. ‘Kankerneger, ga terug naar je eigen land, zwarte piet’, zijn de racistische opmerkingen die hij zich nog herinnert te horen. James zegt er wat van en krijgt een klap tegen zijn kin en een stomp op zijn borst. “Maar toen ik op de stoep viel, zag en hoorde ik helemaal niets meer.”

Voortand
Door die val op de grond mist hij nu een voortand, is er een tand afgebroken en heeft hij meerdere schaafwonden.
Dus 1 klap, 1 stomp, 1 val op de stoep waardoor de schade aan zijn gezicht en gebit ontstaat. En ze zijn op zoek naar 1 dader.
crap in = crap out
pi_162833631
Jammer dat zo weinig mensen in dit en het vorige topic zich storen aan die racistische uitspraken. Blijkbaar moet dat allemaal gewoon kunnen. :{.
  woensdag 8 juni 2016 @ 03:43:30 #17
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162833636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 03:36 schreef TruusHenk het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen in dit en het vorige topic zich storen aan die racistische uitspraken. Blijkbaar moet dat allemaal gewoon kunnen. :{.
Waarschijnlijk was hij als blanke hetero een kankerlul, als iemand die er homoseksueel uitziet een kankerhomo en als vrouw een kankerhoer
  woensdag 8 juni 2016 @ 03:47:03 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_162833640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 03:36 schreef TruusHenk het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen in dit en het vorige topic zich storen aan die racistische uitspraken. Blijkbaar moet dat allemaal gewoon kunnen. :{.
:O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_162836642
Haal die foto weg. :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:57:23 #20
384712 Frenzy2012
Ik kijk gewoon even rond.
pi_162844249
Heeft iemand een screenshot van zijn verhaal op zijn facebook by any chance?
Dat verhaal van zijn broer ontkracht dat 15 man verhaal ook...
Ik ben Frenzy, en ik ben nu eindelijk lid.
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:09:58 #21
384712 Frenzy2012
Ik kijk gewoon even rond.
pi_162844546
http://www.hartvannederla(...)op-kermis-geesteren/

Van je vrienden moet je het maar hebben als het om 1 persoon had geggaan.
Ik ben Frenzy, en ik ben nu eindelijk lid.
pi_162845138
quote:
Een groep mannen komt op James en zijn kameraad af. "Eén van de mannen riep: 'Kankerneger, vieze zwarte, ga terug naar je eigen land, zwarte'. Ik zei hem daar wat van en toen kreeg ik een klap en een stomp op mijn borst."
Maar die klappen zijn puur omdat hij gestolen had natuurlijk.

Vandaar ook dat zijn mattie er zonder klappen vanaf kwam.

Gewoon goedpraten mensen, niets aan de hand.
pi_162845321
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Maar die klappen zijn puur omdat hij gestolen had natuurlijk.

Vandaar ook dat zijn mattie er zonder klappen vanaf kwam.

Gewoon goedpraten mensen, niets aan de hand.
Creativiteitsarmoede had die vent wel. Twee keer zwarte in 1 zin.
pi_162845457
Ik vind dit dus wel racisme. Hij is niet in elkaar geslagen omdat hij zwart is, dat is waar. Maar iemand voor Zwarte Piet of Kankerneger uit maken, is wel degelijk racistisch.

Die klappen zijn wel terecht geweest, moet je maar niet aan andermans spullen komen.

En dan ook nog bij bezopen kut boeren, dan vraag je er ook wel een beetje om. _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:07:16 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162845676
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 03:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was hij als blanke hetero een kankerlul, als iemand die er homoseksueel uitziet een kankerhomo en als vrouw een kankerhoer
Moet gewoon kunnen dus. Wat een trieste denkbeelden hanteer jij.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162845776
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen dus. Wat een trieste denkbeelden hanteer jij.
Iemand naar de tering schelden moet gewoon kunnen ja. Vrijheid van meningsuiting is alleen wat waard als je daar ongewenste dingen mee kan doen.
pi_162845839
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen dus. Wat een trieste denkbeelden hanteer jij.
En dat is dan moderator :')
pi_162845900
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En dat is dan moderator :')
Huge is een prima moderator en heeft gewoon recht op zijn eigen mening. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162845924
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
En dat is dan moderator :')
Te bedenken dat er ergere zijn. :')
pi_162845934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Huge is een prima moderator en heeft gewoon recht op zijn eigen mening. :')
Op het moment je tot moderator wordt benoemd lijkt me dat men er vanuit mag gaan dat je racisme kunt herkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2016 18:18:20 ]
pi_162846013
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Op het moment je tot moderator wordt benoemd lijkt me dat men er vanuit mag gaan dat je racisme kunt herkennen.
Ja, ik vind dit ook racistisch en dat is het per definitie ook. Maar ik denk dat Huge bedoelt dat als het een Nederlander was en er ipv 'Kankerneger', 'Kankertattaa' was gezegd, het weer geen racisme zou zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162846030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, ik vind dit ook racistisch en dat is het per definitie ook. Maar ik denk dat Huge bedoelt dat als het een Nederlander was en er ipv 'Kankerneger', Kankertattaa' was gezegd, het weer geen racisme zou zijn.
Voor zover ik weet is kankertatta eveneens racistisch.

Maar goed, dit is verder offtopic.
pi_162846075
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is kankertatta eveneens racistisch.

Maar goed, dit is verder offtopic.
Precies, maar dan had je er verder niets over gehoord. Als ik voor 'kankerblanke' uit was gemaakt in precies dezelfde situatie, dan ga ik niet janken dat het 'racistisch' was.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162846674
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En dat is dan moderator :')
Zo werkt het hier en zeker inzake racisme. Racistische posts mogen blijven staan, posts die de racist in kwestie op zijn plek zetten worden verwijderd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162847040
ach, over fok moderators verbaas k me niet meer.. als je ziet wat er allemaal langskomt.. echt ongelovelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_162847105
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:01 schreef Eenskijken het volgende:
ach, over fok moderators verbaas k me niet meer.. als je ziet wat er allemaal langskomt.. echt ongelovelijk.
Ongelovelijk. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:11:04 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162847326
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen dus. Wat een trieste denkbeelden hanteer jij.
'dus' is iets wat je er zelf bij verzint he

Ik gaf met mijn vorige post enkel aan dat het niet veel had uitgemaakt hoe hij eruitzag, want dat ze dan gewoon hun woordkeuze hadden bijgesteld om hem te raken
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:14:05 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162847430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

'dus' is iets wat je er zelf bij verzint he
Het is meer dat zijn eigen actie reden was voor de scheldpartij en niet zijn kleur. Zijn kleur was reden om voor bepaalde bewoordingen te kiezen. Als hij zomaar op het gemakje aan het wandelen was en zo werd bejegend, dan zou ik over hun woordkeuze (en gedrag) vallen
Maar wat als een blanke uitgescholden werd voor 'kankerlijer', dan moet ie ook niet zo zeuren als ie daar zwaar door gekwetst is? Als ie immers zwart is, dan zou ie voor 'kutneger' zijn uitgescholden immers. Vind je uberhaupt dat dit soort taalgebruik moet kunnen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162847549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

'dus' is iets wat je er zelf bij verzint he

Ik gaf met mijn vorige post enkel aan dat het niet veel had uitgemaakt hoe hij eruitzag, want dat ze dan gewoon hun woordkeuze hadden bijgesteld om hem te raken
Dit dus, begrijpend lezen is moeilijk voor sommige mensen hier. Maar ik vind het in dit geval wel degelijk discriminatie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:22:38 #40
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162847736
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar wat als een blanke uitgescholden werd voor 'kankerlijer', dan moet ie ook niet zo zeuren als ie daar zwaar door gekwetst is? Als ie immers zwart is, dan zou ie voor 'kutneger' zijn uitgescholden immers. Vind je uberhaupt dat dit soort taalgebruik moet kunnen?
Dat zeg ik toch niet :P
Ik reageerde op iemand die het vreemd vond dat de nadruk in dit topic niet echt werd gelegd op de racistische uitspraken richting hem. En daarbij gaf ik dus aan dat ze waarschijnlijk een blanke hetero een kankerlul zouden noemen, een homo een kankerhomo en een vrouw een kankerhoer. Mag die persoon best door gekwetst zijn, is neem ik aan ook de bedoeling, maar ik gaf die voorbeelden dus omdat ik ervan uitging dat de meeste mensen hier er ook van zouden uitgaan dat mensen hun scheldwoorden aanpassen aan de ontvanger ervan.

Ik zeg dus dat hijzelf best mag zeuren, maar dat bovenstaand voorbeeld waarschijnlijk een reden is dat mensen er hier minder nadruk op leggen. Nog even los van zijn eigen inbreng in het verhaal, natuurlijk.
pi_162859010
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is kankertatta eveneens racistisch.

Maar goed, dit is verder offtopic.
gek eigenlijk, kankerkaaskop en kanker tatta heb ik nooit geinterpreteerd als racistisch. Enkel als zwakzinnig gebral van zwakzinnig volk. Zouden er mensen zijn die wel zwaar gevoelig zijn voor dit soort racisme? Of is dit echt iets wat eigenlijk alleen geld voor minderheden.
pi_162859094
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

gek eigenlijk, kankerkaaskop en kanker tatta heb ik nooit geinterpreteerd als racistisch. Enkel als zwakzinnig gebral van zwakzinnig volk. Zouden er mensen zijn die wel zwaar gevoelig zijn voor dit soort racisme? Of is dit echt iets wat eigenlijk alleen geld voor minderheden.
een bepaald slag mensrn is gevoelig voor alles wat je in hun richting zegt.
There are only 151 Pokémon.
pi_162860046
iemand die steelt moet genegeerd worden als hij de racisme kaart wil spelen
Aai nooit een brandende hond.
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:33:15 #44
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_162861103
TT is ook weer verkeerd: jongen kreeg klappen na stelen bier van dronken jongens.

Nooit verstandig natuurlijk.
Fade to Black
pi_162861465
Kolonialistisch denken "hij zal wel gestolen hebben", "verdiende loon".

Walgelijk wel.
pi_162861510
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

gek eigenlijk, kankerkaaskop en kanker tatta heb ik nooit geinterpreteerd als racistisch. Enkel als zwakzinnig gebral van zwakzinnig volk. Zouden er mensen zijn die wel zwaar gevoelig zijn voor dit soort racisme? Of is dit echt iets wat eigenlijk alleen geld voor minderheden.
geld = geldt

Ja, minderheden voelen zich eerder gediscrimineerd. En dat is logisch.
Stel dat je ergens een minderheid vormt van 10%.
Dan is de verhouding groep A:B dus 1:9
Dus een "aantijging" van A naar B heeft een "impact" van 1/9e deel (=0,1111). Want de aanval komt van 1 eenheid en je verdeelt die aanval over 9 eenheden. Dus per eenheid is dit 0,11111
Een aantijging van B naar A heeft een impact van 9. Want de aanval komt van 9 eenheden en 1 eenheid moet deze opvangen.
Eindconclusie:
Een individu van groep A voelt een aantijging van groep B 81 (één en tachtig!!) keer harder dan andersom.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_162898214
Is het probleem al benoemd of zijn hier alleen maar wegkijkers?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162898270
Prachtig. Misschien blijft hij in het vervolg met zijn zwarte klauwen van andermans bier af. Hopelijk ook van andere eigendommen. Bij de Lidl kan die met zijn bijstandsuitkering en hoersoebsidie genoeg bier kopen voor maanden.
pi_162918738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 03:36 schreef TruusHenk het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen in dit en het vorige topic zich storen aan die racistische uitspraken. Blijkbaar moet dat allemaal gewoon kunnen. :{.
Het is eerder een kwestie van ongeloof. Zulke racistische uitspraken komen nu eenmaal ongeloofwaardig over.
pi_162918837
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is kankertatta eveneens racistisch.

Maar goed, dit is verder offtopic.
Wat is kankertatta?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')