abonnement Unibet Coolblue
pi_162838423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:23 schreef samlood het volgende:
Heeft er iemand een appje gehad van dat studieproject van gve?
Doen ze waarschijnlijk niet voor 6K. Ook geen tweet. Loopt toch wel snel vol. Ze willen niet dat de site weer plat ligt denk ik. Moet je toch echt bij de mail abonnement van Mu zijn. Krijg je altijd alles.
pi_162839028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:05 schreef djh77 het volgende:
Vraagje: Ik heb een aantal projecten (bij FNC en KoM) die waanzinnig slecht betalen. De betaling wordt steeds 1,5 tot 2 maanden later betaald dan is afgesproken. Ik heb bij FNC gevraagd wat contractueel er is geregeld mbt de rentevergoeding. Zij gaven aan dat bij geen enkel platform in Nederland geregeld is dat de ondernemer extra rente moet vergoeden wanneer de aflossing (veel) te laat wordt betaald. Herkennen jullie dit? Zo ja, is het niet erg vreemd dat dit de ondernemer niets kost en het allemaal voor rekening van de investeerder is. Banken hebben dit waarschijnlijk allemaal netjes geregeld. Is dit een puntje voor op de lijst om met GvE, AFM Crowdfunding Nederland te bespreken?
Nuancering ontvangen van FNC. Ze mogen wel extra kosten in rekening brengen. Ze doen dit vaak niet. Een reden is dat FNC goed contact met de leners wil onderhouden en hen in financiële problemen niet verder onder druk willen zetten maar juist samen naar een oplossing zoeken. In de voorwaarden staat dat FNC niet verplicht is om extra rente uit te betalen aan investeerders.

Maw lekker makkelijk voor de ondernemer. Zij kunnen zo nu en dan 1 of 2 maandjes besluiten niet te betalen. Schade door het verzuim ligt volledig bij de investeerders :%
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:56:37 #78
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162839057
Bij 14800 (GvE) heeft dus één iemand met een investering van ¤100 niet zijn geld overgemaakt. Ik hoop dat hij gelijk verbannen wordt.

Er kunnen natuurlijk zaken aan de hand zijn die buiten de investeerder omgaan.
pi_162839862
Volgens mij wordt het vakantiegeld goed gebruikt bij sommige Lendico leningen, er komen nu betalingen binnen van projecten die al even achter liepen.
pi_162840390
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zou ze zo'n opleiding niet gewoon van haar werkgever kunnen krijgen vraag ik me af.
Die is hier toch ook bij gebaat? En met twee personen met een goede baan dit bedrag niet op kunnen hoesten.
Dit, als haar werkgever erbij gebaat is dan zullen die heus wel bijspringen (al dan niet met een studie wurgcontractje)

Ongelovelijk dat iemand hier 10% extra voor wil betalen om het via GVE te doen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162840487
జ్ఞ‌ా
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:20:06 #82
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162840761
iedereen de geweldige mail van KoM ontvangen.
Bij KoM lijken danktzij twee geweldige vindingen de betaalproblemen voorbij.

De vindingen zijn:
• automatische incasso
• herinneringen sturen

Helemaal top, ik ben benieuwd of ze ook patent hierop gaan aanvragen.
Tot nooit .......
pi_162840831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:20 schreef Speekselklier het volgende:
iedereen de geweldige mail van KoM ontvangen.
Bij KoM lijken danktzij twee geweldige vindingen de betaalproblemen voorbij.

De vindingen zijn:
• automatische incasso
• herinneringen sturen

Helemaal top, ik ben benieuwd of ze ook patent hierop gaan aanvragen.
Ondanks het sarcasme, vind ik dit wel goede ontwikkelingen. Door automatische incasso verwacht ik minder vertraagde betalingen dan als de ondernemer zelf een overboeking moet uitvoeren.
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:29:42 #84
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162840939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ondanks het sarcasme, vind ik dit wel goede ontwikkelingen. Door automatische incasso verwacht ik minder vertraagde betalingen dan als de ondernemer zelf een overboeking moet uitvoeren.
Voor mij vooral de verbazing dat ze dat nog niet hadden.
GVE heeft het en volgens mij IVM ook.
Van de anderen weet ik het niet.
Tot nooit .......
pi_162841067
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:05 schreef µ het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:

https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/LWSH2JLsBb6N-24681
Ik neig voorzichtig naar ja, al vind ik de rentabiliteit ondermaats. Grotere (verwachte!) omzetten leiden tot relatief weinig netto cashflow. Dus wat als de omzet tegenvalt........
Maar denk wel dat deze club nog wel ruimte heeft om in de kosten te snijden als omzet/winst tegenvalt. En de DGA staat voor de helft borg met materiële waarde.
Pecunia non olet
pi_162841307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik neig voorzichtig naar ja, al vind ik de rentabiliteit ondermaats. Grotere (verwachte!) omzetten leiden tot relatief weinig netto cashflow. Dus wat als de omzet tegenvalt........
Maar denk wel dat deze club nog wel ruimte heeft om in de kosten te snijden als omzet/winst tegenvalt. En de DGA staat voor de helft borg met materiële waarde.
Ik ben zelf toezichthouder bij een soortgelijke instelling. Ik zou voorzichtig zijn. Het contract met de gemeente stelt mogelijk niets voor. Het zijn meestal raamovereenkomsten, waarin een geschatte omzet is opgenomen. Er wordt pas betaald als cliënten daadwerkelijk zorg afnemen. De gemeente contracteert verschillende aanbieders en garandeert niet dat de cliënten ook voor jou als zorgaanbieder kiezen (de cliënt heeft vrije keus uit de gecontracteerde zorgaanbieders).
pi_162841555
Ik zou zeer voorzichtig zijn. Ik blijf het renteniveau voor dit soort risicovolle projectaanvragen absurd laag vinden.
pi_162841814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:47 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben zelf toezichthouder bij een soortgelijke instelling. Ik zou voorzichtig zijn. Het contract met de gemeente stelt mogelijk niets voor. Het zijn meestal raamovereenkomsten, waarin een geschatte omzet is opgenomen. Er wordt pas betaald als cliënten daadwerkelijk zorg afnemen. De gemeente contracteert verschillende aanbieders en garandeert niet dat de cliënten ook voor jou als zorgaanbieder kiezen (de cliënt heeft vrije keus uit de gecontracteerde zorgaanbieders).
Dank.
Aan de andere kant is het zo dat je niet zomaar een blik psychologen/ psychiaters opentrekt. Men zegt haast geen lokale concurrentie te hebben .Bovendien nemen deze menselijke zorgproblemen procentueel eerder toe dan af de laatste tijd.
Denk dat de grootste onzekerheid het al of niet houden van deze zorg voor volwassenen in de basis verzekering blijft.
Als ik me niet vergis is met name de mentale zorg voor volwassenen enige tijd geleden weer in het basis pakket gekomen. Klopt dat?
pi_162842568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank.
Aan de andere kant is het zo dat je niet zomaar een blik psychologen/ psychiaters opentrekt. Men zegt haast geen lokale concurrentie te hebben .Bovendien nemen deze menselijke zorgproblemen procentueel eerder toe dan af de laatste tijd.
Denk dat de grootste onzekerheid het al of niet houden van deze zorg voor volwassenen in de basis verzekering blijft.
Als ik me niet vergis is met name de mentale zorg voor volwassenen enige tijd geleden weer in het basis pakket gekomen. Klopt dat?
Iedere zorgaanbieder met een contract met de gemeenten is verplicht zorg te kunnen leveren. Dus dat blik moet iedere andere aanbieder ook gewoon hebben. In de pitch staat iets over flexibiliteit. Ze zullen ook wel met zzp-ers werken. Die kunnen zo via een ander gaan werken als die de cliënten krijgt doorverwezen (je mag dat niet uitsluiten, anders zijn ze niet meer zelfstandig).
Ik heb geen verstand van ziekteverzekeringen. Ik ben alleen betrokken bij zorg die via gemeenten loopt (m.n. begeleiding).
pi_162843869
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14885
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

NRDZ wenst u deze zomer veel Zon.
[ Nu ook op Telegram: https://telegram.me/crowdfund ]

Naam: Puzzle Parking New York 5BY2
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 600.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 15 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating: 1,64

Let op: dit is een aflossingsvrije lening

De succesfee dient eenmalig, samen met het investeringsbedrag, overgemaakt te worden.

Bovenstaande klopt niet helemaal, die rekent met 1%. Als ik de tarieven pagina erbij pak, dan moet dit de helft zijn.
3. Aflossingsvrije Lening
Voor een aflossingsvrije lening betaalt u 0,3% succesfee per jaar over de gedane investering, met een minimum van 0,5%. De Succesfee Investeerder wordt op het moment van het overmaken van de investering door de investeerder voldaan. Dit bedrag wordt vervolgens door de Stichting doorgestort aan Geldvoorelkaar.nl.*


[ Bericht 22% gewijzigd door CaLeX op 08-06-2016 16:47:39 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162844168
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:39 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14885
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

NRDZ wenst u deze zomer veel Zon.
[ Nu ook op Telegram: https://telegram.me/crowdfund ]

Naam: Puzzle Parking New York 5BY2
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 600.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 15 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating: 1,64

Let op: dit is een aflossingsvrije lening

De succesfee dient eenmalig, samen met het investeringsbedrag, overgemaakt te worden.

Bovenstaande klopt niet helemaal, die rekent met 1%. Als ik de tarieven pagina erbij pak, dan moet dit de helft zijn.
3. Aflossingsvrije Lening
Voor een aflossingsvrije lening betaalt u 0,3% succesfee per jaar over de gedane investering, met een minimum van 0,5%. De Succesfee Investeerder wordt op het moment van het overmaken van de investering door de investeerder voldaan. Dit bedrag wordt vervolgens door de Stichting doorgestort aan Geldvoorelkaar.nl.*

Ik heb net even de pitch gelezen. Ik moet je zeggen ik vind 5% wel erg weinig voor deze lening. Voor mij is het risico te groot in combinatie met de geboden rente
pi_162844253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net even de pitch gelezen. Ik moet je zeggen ik vind 5% wel erg weinig voor deze lening. Voor mij is het risico te groot in combinatie met de geboden rente
Het aantal risico's is denk ik niet op 1 hand te tellen. Als ik zie dat ze bij de succesfactor op tv zijn geweest wordt ik al niet goed. (gewoon betaalde reclame)
pi_162844261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net even de pitch gelezen. Ik moet je zeggen ik vind 5% wel erg weinig voor deze lening. Voor mij is het risico te groot in combinatie met de geboden rente
helemaal mee eens. Zeker met zo'n korte looptijd levert het amper wat op. Rente is veel te laag, moet zeker een paar procentpunten hoger liggen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162844288
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:39 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14885
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

NRDZ wenst u deze zomer veel Zon.
[ Nu ook op Telegram: https://telegram.me/crowdfund ]

Naam: Puzzle Parking New York 5BY2
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 600.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 15 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating: 1,64

Let op: dit is een aflossingsvrije lening

De succesfee dient eenmalig, samen met het investeringsbedrag, overgemaakt te worden.

Bovenstaande klopt niet helemaal, die rekent met 1%. Als ik de tarieven pagina erbij pak, dan moet dit de helft zijn.
3. Aflossingsvrije Lening
Voor een aflossingsvrije lening betaalt u 0,3% succesfee per jaar over de gedane investering, met een minimum van 0,5%. De Succesfee Investeerder wordt op het moment van het overmaken van de investering door de investeerder voldaan. Dit bedrag wordt vervolgens door de Stichting doorgestort aan Geldvoorelkaar.nl.*

Het is inmiddels aangepast naar 0,5% zie ik, maar er staat ook dat er tussentijds rente zou worden uitgekeerd en dat zie ik ook niet terug ...

Aflossing: Aan het einde van de looptijd wordt het investeringsbedrag in één keer terugbetaald. Gedurende de looptijd ontvangt
de investeerder rente:
Bij een looptijd tot en met 12 maanden: rente en aflossing aan het einde van de looptijd
Bij een looptijd van 13 tot en met 18 maanden: eerste rentebetaling na 12 maanden en de overige rente en aflossing
aan het einde van de looptijd
Bij een looptijd van meer dan 18 maanden: rentebetaling per kwartaal en de aflossing aan het einde van de looptijd.
pi_162844348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:57 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Het aantal risico's is denk ik niet op 1 hand te tellen. Als ik zie dat ze bij de succesfactor op tv zijn geweest wordt ik al niet goed. (gewoon betaalde reclame)
Dat een bedrijf reclame maakt heb ik niet zo'n probleem mee. Ook niet als dat gebeurd via gesponsorde programma's. Wat ik wel als risico zie is een uitgestelde oplevering i.v.m . problemen in de complexe /mechanische/ software gestuurde installatie.
Ik vermoed dat een bank rustig 12 % rente vraagt bij zo'n klein bedrijf voor een dergelijke propositie. En dan is het nog maar de vraag of ze het geld krijgen van een bank.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-06-2016 17:07:01 ]
pi_162844555
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:58 schreef fok321 het volgende:
Het is inmiddels aangepast naar 0,5% zie ik, maar er staat ook dat er tussentijds rente zou worden uitgekeerd en dat zie ik ook niet terug ...

bedank mailtje inmiddels binnen

Qua rente zou je in maand 12 een betaling moeten ontvangen en de rest in maand 13
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162844576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:58 schreef fok321 het volgende:

[..]

Het is inmiddels aangepast naar 0,5% zie ik, maar er staat ook dat er tussentijds rente zou worden uitgekeerd en dat zie ik ook niet terug ...

Aflossing: Aan het einde van de looptijd wordt het investeringsbedrag in één keer terugbetaald. Gedurende de looptijd ontvangt
de investeerder rente:
Bij een looptijd tot en met 12 maanden: rente en aflossing aan het einde van de looptijd
Bij een looptijd van 13 tot en met 18 maanden: eerste rentebetaling na 12 maanden en de overige rente en aflossing
aan het einde van de looptijd
Bij een looptijd van meer dan 18 maanden: rentebetaling per kwartaal en de aflossing aan het einde van de looptijd.

Voor zo weinig handelingen heeft GvE toch geen investeerdersfee nodig??
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:12:25 #98
132191 -jos-
Money=Power
pi_162844598
Nou zo'n aflossingsvrije lening is volgens mij slecht voor de investeerder, veel meer risico, dat gaan we dus maar niet doen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_162844607
Over de parkeergarages heb ik dus ongeveer 1 seconde nagedacht :D

Twijfel of ik een klein bedrag in TutorYou investeer
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162844654
Voordeel van 5BY2 is dat Antea erin zit. Deze club zal niet snel toestaan de stekker eruit te trekken.
Ik vind de vergoeding toch wat laag, doe niet mee.

In Tutoryou heb ik redelijk wat geïnvesteerd, gezien de posities in privé en geen investeerderskosten bij IvM icm 9% verwacht ik een mooi rendement.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')