abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7049546
Ik werk 4 dagen in de week en doe daarnaast een avondstudie Techniek en Maatschappij (TUe). Deze studie betekent voornamelijk lezen, lezen, lezen. Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik mij het beste kan voorbereiden op de tentamens. Ik vlieg nu namelijk een beetje van de hak op de tak. Wat ik nu doe:
hoofdlijnen uit de sheets proberen te halen, samenvattingen schrijven, mindmaps maken, samenvattingen van andere studenten gebruiken, etc. Ik gebruik deze technieken alleen allemaal door elkaar, waardoor ik volgens mij niet echt efficient bezig ben.

Hoe bereiden jullie je nu voor op een tentamen? En in welke volgorde? Eerst het boek lezen, daarna pas mindmaps maken / samenvattingen schrijven. Eerst hoofdlijnen zoeken? Etc.

pi_7049911
quote:
Op donderdag 28 november 2002 22:07 schreef Bavje het volgende:
Ik werk 4 dagen in de week en doe daarnaast een avondstudie Techniek en Maatschappij (TUe). Deze studie betekent voornamelijk lezen, lezen, lezen. Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik mij het beste kan voorbereiden op de tentamens. Ik vlieg nu namelijk een beetje van de hak op de tak. Wat ik nu doe:
hoofdlijnen uit de sheets proberen te halen, samenvattingen schrijven, mindmaps maken, samenvattingen van andere studenten gebruiken, etc. Ik gebruik deze technieken alleen allemaal door elkaar, waardoor ik volgens mij niet echt efficient bezig ben.

Hoe bereiden jullie je nu voor op een tentamen? En in welke volgorde? Eerst het boek lezen, daarna pas mindmaps maken / samenvattingen schrijven. Eerst hoofdlijnen zoeken? Etc.

koffie
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7049973
quote:
Op donderdag 28 november 2002 22:23 schreef firstwollie het volgende:

[..]

koffie

Nee doe maar een biertje... Kan ik wel gebruiken nu
pi_7050024
Ik studeer dan wel iets anders (economie), maar als ik me moet voorbereiden op de tentamens ga ik altijd als volgt te werk.

Eerst kijk ik naar oude tentamens zodat ik weet wat voor soort opdrachten ik kan verwachten en wat de manier van vraagstellen etc is. Vervolgens ga ik, indien ik dat nodig acht, het boek lezen en de sheets doornemen en eventueel samenvattingen maken. Maar meestal volstaat het maken van veel opgaven en de oude tentamens.

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_7054974
Heee ik wil misschien ook deeltijd Tema gaan doen! Hoe is dat?
Is het te doen? Is het leuk? Ik kan het dan verkort doen omdat ik in juli HBO informatica afrond.
pi_7066670
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 09:19 schreef inkie1010 het volgende:
Heee ik wil misschien ook deeltijd Tema gaan doen! Hoe is dat?
Is het te doen? Is het leuk? Ik kan het dan verkort doen omdat ik in juli HBO informatica afrond.
Ik vind TEMA helemaal geweldig, leuke (Zweef) vakken als sociologie, psychologie, maar ook recht, economie, etc. Zelf heb ik ook hio gedaan dus ik doe ook de verkorte opleiding (alleen dan weer de avondopleiding, dus doe ik er weer een stukje langer over). Voordeel van deze verkorte opleiding is dat de meeste wiskunde vakken wegvalen

ps. ben jij toevallig op vakantie geweest naar Samos afgelopen zomer?

pi_7084163
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 21:18 schreef Bavje het volgende:

[..]

Ik vind TEMA helemaal geweldig, leuke (Zweef) vakken als sociologie, psychologie, maar ook recht, economie, etc. Zelf heb ik ook hio gedaan dus ik doe ook de verkorte opleiding (alleen dan weer de avondopleiding, dus doe ik er weer een stukje langer over). Voordeel van deze verkorte opleiding is dat de meeste wiskunde vakken wegvalen

ps. ben jij toevallig op vakantie geweest naar Samos afgelopen zomer?

Wel fijn dat die wiskundevakken dan wegvallen, want das nie echt iets voor mij enne Nee ik was in Zuid-Afrika!
  donderdag 30 januari 2003 @ 10:55:59 #8
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8181497
quote:

Moet je echt zoveel lezen voor die studie...en is het moeilijk, of valt dat mee?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_8605062
quote:

*1e jaars tema-dag*
Ligt er een beetje aan of je naar colleges gaat of niet. Zelf lees ik eerst alles door, daarna de samenvatting van anderen en dan nog ff de sheets voor de belangrijke punten en vooral oude tentamens oefenen! Althans, dit probeer ik altijd. Bij tijdgebrek schrap ik wat van de punten.
Gelukkig zijn de maatschappij-vakken niet zo heel moeilijk, dus is dat schrappen niet zo erg.

Verder hangt het er nogal vanaf welk vak het is. Er is niet één methode ofzo.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')