Hoe bereiden jullie je nu voor op een tentamen? En in welke volgorde? Eerst het boek lezen, daarna pas mindmaps maken / samenvattingen schrijven. Eerst hoofdlijnen zoeken? Etc.
quote:koffie
Op donderdag 28 november 2002 22:07 schreef Bavje het volgende:
Ik werk 4 dagen in de week en doe daarnaast een avondstudie Techniek en Maatschappij (TUe). Deze studie betekent voornamelijk lezen, lezen, lezen. Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik mij het beste kan voorbereiden op de tentamens. Ik vlieg nu namelijk een beetje van de hak op de tak. Wat ik nu doe:
hoofdlijnen uit de sheets proberen te halen, samenvattingen schrijven, mindmaps maken, samenvattingen van andere studenten gebruiken, etc. Ik gebruik deze technieken alleen allemaal door elkaar, waardoor ik volgens mij niet echt efficient bezig ben.Hoe bereiden jullie je nu voor op een tentamen? En in welke volgorde? Eerst het boek lezen, daarna pas mindmaps maken / samenvattingen schrijven. Eerst hoofdlijnen zoeken? Etc.
quote:Nee doe maar een biertje...
Op donderdag 28 november 2002 22:23 schreef firstwollie het volgende:[..]
koffie
Eerst kijk ik naar oude tentamens zodat ik weet wat voor soort opdrachten ik kan verwachten en wat de manier van vraagstellen etc is. Vervolgens ga ik, indien ik dat nodig acht, het boek lezen en de sheets doornemen en eventueel samenvattingen maken. Maar meestal volstaat het maken van veel opgaven en de oude tentamens.
quote:Ik vind TEMA helemaal geweldig, leuke (Zweef) vakken als sociologie, psychologie, maar ook recht, economie, etc. Zelf heb ik ook hio gedaan dus ik doe ook de verkorte opleiding (alleen dan weer de avondopleiding, dus doe ik er weer een stukje langer over). Voordeel van deze verkorte opleiding is dat de meeste wiskunde vakken wegvalen
Op vrijdag 29 november 2002 09:19 schreef inkie1010 het volgende:
Heee ik wil misschien ook deeltijd Tema gaan doen! Hoe is dat?
Is het te doen? Is het leuk?Ik kan het dan verkort doen omdat ik in juli HBO informatica afrond.
ps. ben jij toevallig op vakantie geweest naar Samos afgelopen zomer?
quote:Wel fijn dat die wiskundevakken dan wegvallen, want das nie echt iets voor mij
Op vrijdag 29 november 2002 21:18 schreef Bavje het volgende:[..]
Ik vind TEMA helemaal geweldig, leuke (Zweef) vakken als sociologie, psychologie, maar ook recht, economie, etc. Zelf heb ik ook hio gedaan dus ik doe ook de verkorte opleiding (alleen dan weer de avondopleiding, dus doe ik er weer een stukje langer over). Voordeel van deze verkorte opleiding is dat de meeste wiskunde vakken wegvalen
ps. ben jij toevallig op vakantie geweest naar Samos afgelopen zomer?
quote:Moet je echt zoveel lezen voor die studie...en is het moeilijk, of valt dat mee?
Ik werk 4 dagen in de week en doe daarnaast een avondstudie Techniek en Maatschappij (TUe). Deze studie betekent voornamelijk lezen, lezen, lezen. Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik mij het beste kan voorbereiden op de tentamens. Ik vlieg nu namelijk een beetje van de hak op de tak. Wat ik nu doe:
hoofdlijnen uit de sheets proberen te halen, samenvattingen schrijven, mindmaps maken, samenvattingen van andere studenten gebruiken, etc. Ik gebruik deze technieken alleen allemaal door elkaar, waardoor ik volgens mij niet echt efficient bezig ben.Hoe bereiden jullie je nu voor op een tentamen? En in welke volgorde? Eerst het boek lezen, daarna pas mindmaps maken / samenvattingen schrijven. Eerst hoofdlijnen zoeken? Etc.
quote:*1e jaars tema-dag*
Verder hangt het er nogal vanaf welk vak het is. Er is niet één methode ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |