abonnement Unibet Coolblue
pi_162771852


Ik krijg binnenkort de sleutels van mijn eerste eigen huurwoning(kje). Nu moet ik ook nog laminaat leggen. De hal en woonkamer leg ik in de lengte. Maar over de woonkamer twijfel ik. Mijn oorspronkelijke idee was om ook deze vloer in de lengte (5,17) te leggen. Door in hoek D te beginnen naar C enz. Dit leek mij ook het minste zaagverlies op te leveren Maar het pad naar de keuken en het pad naar de gang hebben mij doen twijfelen. Die paden (rode strepen) zijn ongeveer 1 meter breed. Ik heb laminaat van 120cm (x20). Dan zou ik in die paden steeds stroken van een meter moeten maken. Geen idee of dat kan en of ze dan niet gaan schuiven ofzo, want ze moeten ook nog van beide kanten los liggen van de muur. Of is het toch beter om bij hoek C te beginnen en door te werken naar hoek A. Ik heb zowel in de lengte als breedte een grote raam, dus maakt verder niet uit.

Mijn tweede vraag. Ik heb tweedehands QS laminaat kunnen bemachtigen voor een scherp prijsje. De vloer is ongeveer 5 jaar gebruikt. In hoeverre dient tweedehands laminaat nog te acclimatiseren en aan alle kanten los van de vloer te liggen? Hoe groot is de kans dat de vloer nog gaat werken?
pi_162772079
Waarom gebruikt? Voor ¤7- heb je goed laminaat bij Ikea
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 5 juni 2016 @ 21:38:56 #3
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_162772109
Ik zou alles gewoon van voor naar achter leggen. Heb pas hier ook zitten twijfelen maar toch ook van voor naar achter gedaan dat is ook in jou geval het makkelijkste leggen.
Een afstandje van de muren houden is altijd wel verstandig en een kleine moeite.
  zondag 5 juni 2016 @ 21:48:17 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162772436
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:38 schreef halfway het volgende:
Waarom gebruikt? Voor ¤7- heb je goed laminaat bij Ikea
Dat 7 euro laminaat is flutspul. Dat leg je voor een paar jaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162773089
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:38 schreef hiddit het volgende:
Ik zou alles gewoon van voor naar achter leggen. Heb pas hier ook zitten twijfelen maar toch ook van voor naar achter gedaan dat is ook in jou geval het makkelijkste leggen.
Een afstandje van de muren houden is altijd wel verstandig en een kleine moeite.
Dus toch van hoek C naar hoek A?
pi_162773179
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat 7 euro laminaat is flutspul. Dat leg je voor een paar jaar.
Niets mis mee ligt al 8 jaar hier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_162774753
Met het licht meeleggen. Dus van c naar a
pi_162774810
Zou persoonlijk bij D beginnen ivm lege hoek. Je kan ook uitrekenen of je goed uitkomt met het laminaat en het helemaal symmetrisch leggen. Acclimatiseren is altijd nodig want nieuwe ruimte met nieuw 'klimaat'
  zondag 5 juni 2016 @ 22:41:01 #9
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_162774890
Ja van C naar A. Met het licht zie je dan verspringende streepjes van de kopse kanten. Anders zie je de horizontale strepen om de plank...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_162775056
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:41 schreef caspervc het volgende:
Ja van C naar A. Met het licht zie je dan verspringende streepjes van de kopse kanten. Anders zie je de horizontale strepen om de plank...
Tussen C en A zit ook een raam. Staat alleen op de plattegrond.
  zondag 5 juni 2016 @ 22:45:35 #11
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_162775120
Dan nog. van C naar A lijkt me de meest gekeken richting, en ook de richting waarbij het licht het diepste in de woning doorkomt...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_162776339
Ik stem ook voor van C naar A, zo kom je het meeste de ruimte binnen.

Afstand houden van de muur moet je altijd doen en dat maakt ook niet uit omdat je er toch plinten overheen legt want sluitend lukt sowieso toch niet. Het is niet zozeer dat het na een paar jaar is uitgewerkt, het werkt afhankelijk van de luchtvochtigheid e.d., maar dat is eigenlijk maar een fractie als het geen echte planken zijn.
pi_162776587
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:15 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik stem ook voor van C naar A, zo kom je het meeste de ruimte binnen.

Afstand houden van de muur moet je altijd doen en dat maakt ook niet uit omdat je er toch plinten overheen legt want sluitend lukt sowieso toch niet. Het is niet zozeer dat het na een paar jaar is uitgewerkt, het werkt afhankelijk van de luchtvochtigheid e.d., maar dat is eigenlijk maar een fractie als het geen echte planken zijn.
Maar is het nodig om de gehele omtrek van de kamer afstand te houden. Of is afstand houden bij de buitenste muren voldoende? A tot C gaat hem overigens worden. ^O^
  zondag 5 juni 2016 @ 23:50:06 #14
369251 Geralt
of Rivia
pi_162777627
Rondom vrijhouden. En ik zou hem in een geheel leggen als je geen dorpels tussen je deuren hebt. En dan zo dat je in de gang in de lange weg hebt liggen zegmaar.

Heb ik hier ook, met een vergelijkbare indeling qua gang/kamer zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162803418
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:50 schreef Geralt het volgende:
Rondom vrijhouden. En ik zou hem in een geheel leggen als je geen dorpels tussen je deuren hebt. En dan zo dat je in de gang in de lange weg hebt liggen zegmaar.

Heb ik hier ook, met een vergelijkbare indeling qua gang/kamer zegmaar.
zegmaar
pi_162807492
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:37 schreef Dingflofbips het volgende:
Met het licht meeleggen. Dus van c naar a
Dat bepaal je zelf, met V-groef is het andersom mooier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')