abonnementen ibood.com bol.com
pi_163080455
quote:
:'( :D :'( die blijft leuk, ook na dertig keer _O-
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:49:30 #127
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_163082465
Die is echt de beste ever _O- _O-
Life only gives you what you decided you can have!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
pi_163107832
Geen idee of het hier al ter sprake was gekomen, maar er blijkt ook in de wereld van het ESF in Nederland sprake te zijn van ernstige vormen van racisme. Patty Brard, toch een autoriteit op Songfestivalgebied, heeft naar het schijnt gehoord dat gekleurde kandidaten minder kans maken bij de Nederlandse jury:

quote:
‘Sylvana moet zich buigen over Songfestival-racisme’

Patty Brard vindt dat Sylvana Simons zich eens druk moet gaan maken over het Eurovisie Songfestival. Dat schrijft de tv-diva in haar column in de Weekend. Brard is ter ore gekomen dat de AvroTros wat racistisch is. “Boze tongen beweren dat de voorkeur tegenwoordig niet uitgaat naar getinte kandidaten omdat die het niet zo goed zouden doen op het festival. Onzin, want onze lieve Edsilia Rombley en Ruth Jacott deden het zo slecht nog niet destijds. Maar ja, de tijden zijn misschien veranderd.“

De Shownieuws-journaliste vindt het een dingetje dat de AvroTros liever voor wit zou gaan. “Misschien moet Sylvana Simons zich hier maar eens over buigen.” Het gerucht gaat dat O’G3NE volgend jaar naar het Songfestival gaat. Een prima kandidaat, vindt Brard. “Ik zou ook Mr. Probz een goede inzending vinden. Spontane mooie jongen met een dijk van een stem.”

Mr. Probz zou volgens Brard ‘een feest op het podium’ kunnen bouwen, maar heeft wel een donkere huidskleur. En dan maak je minder kans, hebben de bronnen gezegd tegen Brard.
Bron.

Afbeelding-714.png
Patty Brard.

Met andere woorden, Cornald, Daniel en die directeur van de Tros zijn gewoon grote racisten. Wie had dat ooit gedacht. :o

Maar dat is niet het enige, ook Kroepoekje is boos. De voorbije 15 jaar was ze alleen maar in het nieuws omdat ze ruzie had met haar sociale omgeving, dus er is blijkbaar niet veel voor nodig. Maar dit keer gaat het om het niet gevraagd worden om commentaar te geven op het ESF. Want dan kies je logischerwijs voor iemand die 40 jaar terug meedeed, en als je dat niet doet, heeft dat maar één oorzaak:

quote:
Reemer woest op tv-redactie: ‘Ik was laatste keuze’
Sandra Reemer vindt het jammer dat media haar niet op waarde schatten. Dat vertelt de zangeres in de Vriendin. Reemer maakt van haar hart niet langer een moordkuil. “Wij Indische mensen worden in Nederland niet gezien. We vormen een soort blinde vlek, en zijn ook nog eens bescheiden van aard. Laatst werd ik gebeld door een redactrice van een tv-programma om iets te zeggen over het Songfestival. Ze had er ook al wat andere bekende Nederlanders voor gevraagd, zei ze.”

De zangeres stond met haar oren te klappen. “Daarop zei ik: ‘Dus ik ben degene die je als laatste belt, terwijl ik als enige in Nederland drie keer heb meegedaan aan het Eurovisie Songfestival?’ Ze zei sorry.”
Ze heeft te lang haar mond gehouden over dit soort dingen, aldus Reemer. “Ik nam het haar niet echt kwalijk, maar ik benoem zoiets tegenwoordig wel. Ik kan daar mijn schouders over ophalen, zoals ik gewend ben. Maar dan haal ik ook mijn schouders op over mijn eigen emoties.”

“Weet je wat het is? Degenen met de grootste mond krijgen altijd de meeste aandacht. Maar als zij daar af en toe bij stil proberen te staan en de bescheiden mensen daar ook aan werken: hoe mooi zou dat zijn?”

Dit jaar wordt Reemer 66
Bron.
Sandra_Reemer_1962.jpg
Sandra Reemer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_163108222
Tering he, als de aandacht wegebt omdat je simpelweg niet meer aansprekend genoeg bent dan trek je maar de racismekaart :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163109884
Ik neem de columns van Petty Brard nou ook niet altijd even serieus, en ik weet dan ook niet of ik het opvallend moet vinden dat de laatste getinte inzending in 2011 was, met Joan (Turkse roots).
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 15:25:50 #131
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_163111202
Mr Probz heeft grote moeite met grote menigten. Die heeft valium nodig om een ESF te kunnen handelen.
Al zou ik hem best graag zien gaan! :)

quote:
Dus ik ben degene die je als laatste belt
Wbt Sandra, ging dat om die voorstukjes over het ESF?
Staat ze er ook bij stil dat de personen die gevraagd werden misschien puur op leeftijd gekozen zijn? Want wie gaven commentaar? Brownie Dutch, Osjien, Sharon Doorson, etc etc etc.
En in andere programma's wellicht ook...
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
pi_163112770
Oh mijn god, krijgen we dit geneuzel bij het ESF ook al?
pi_163117661
Wat een shitzooi zeg daar.

Trouwens, ik zat te denken hé. Ik heb wel een idee voor een leuk spel gebaseerd op het Songfestival, gewoon om de songfestival vibes er in te houden. Het komt er eigenlijk op neer dat iedereen een land zou kunnen kiezen en daarvoor een lied mag uitkiezen, en dan houden we halve finales en een finale natuurlijk. Zou iemand dat zien zitten? Bijvoorbeeld: Fok Songfestival :)
haat en verderf
pi_163117797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:09 schreef Nexum het volgende:
Wat een shitzooi zeg daar.

Trouwens, ik zat te denken hé. Ik heb wel een idee voor een leuk spel gebaseerd op het Songfestival, gewoon om de songfestival vibes er in te houden. Het komt er eigenlijk op neer dat iedereen een land zou kunnen kiezen en daarvoor een lied mag uitkiezen, en dan houden we halve finales en een finale natuurlijk. Zou iemand dat zien zitten? Bijvoorbeeld: Fok Songfestival :)
Een bestaand lied bedoel je?
pi_163117835
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Een bestaand lied bedoel je?
Jup! Dan geen ESF song natuurlijk, maar bijvoorbeeld liedjes uit Nationale Finales die het niet gehaald hebben naar het songfestival, of natuurlijk andere liedjes uit het land.
haat en verderf
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:30:33 #136
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_163120199
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:14 schreef Greys het volgende:
Oh mijn god, krijgen we dit geneuzel bij het ESF ook al?
Tja. We hebben natuurlijk ook jarenlang enkel roomwitte deernes gestuurd, zoals Justine Pelmelay, Humphrey Campbell, Ruth Jacott, Edsilia Rombley (2x), Glennis Grace, Hind en Joan. :|W
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:39:40 #137
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_163120524
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Tja. We hebben natuurlijk ook jarenlang enkel roomwitte deernes gestuurd, zoals Justine Pelmelay, Humphrey Campbell, Ruth Jacott, Edsilia Rombley (2x), Glennis Grace, Hind en Joan. :|W
_O_
Misschien heeft Sandra Twitter, dan kunnen we het sturen. :7
pi_163172710
Alles wordt ook maar gecoverd tegenwoordig:

De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 20:10:55 #139
204179 grazz
..:: Amsterdam 2018 ::..
pi_163196441
Dit is toch niet dit jaar gereleased he? :@ Wat een oubollige productie
Blijft verder wel een erg leuk lied *O* Nannananananananaanana
Namasté Alé!
pi_163198574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:10 schreef grazz het volgende:
Dit is toch niet dit jaar gereleased he? :@ Wat een oubollige productie
Blijft verder wel een erg leuk lied *O* Nannananananananaanana
Het commentaar van Terry Wogan was destijds hilarisch, die Maxime vergeleek met Ruby Wax _O-

Blijft een van de leukste inzendingen ooit van Nederlandse bodem :Y
pi_163402818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het commentaar van Terry Wogan was destijds hilarisch, die Maxime vergeleek met Ruby Wax _O-

Blijft een van de leukste inzendingen ooit van Nederlandse bodem :Y
En Franklin met OJ Simpson :D
pi_163402834
Waylon met Ruben Hein bij Humberto nu. Potver, stuur die maar samen naar het ESF!
pi_163402875
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:06 schreef Greys het volgende:
Waylon met Ruben Hein bij Humberto nu. Potver, stuur die maar samen naar het ESF!
Ik moest er ook aan denken :D
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:23:36 #144
168304 Mani89
We try not to sexualize him.
pi_163403291
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:06 schreef Greys het volgende:
Nee.

c494d00fb6.jpg
There's a club if you'd like to go, you could meet somebody who really loves you..
So you go and you stand on your own, and you leave on your own.
And you go home and you cry, and you want to die.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:24:13 #145
168304 Mani89
We try not to sexualize him.
pi_163403309
Goeie tip trouwens van Patty, Mr Probz. Die heeft vast niks beters te doen.
There's a club if you'd like to go, you could meet somebody who really loves you..
So you go and you stand on your own, and you leave on your own.
And you go home and you cry, and you want to die.
pi_163403404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hebben we de helft van de punten al binnen op duo-looks.
pi_163403473
De Grieken lijken hun act trouwens al in de steigers te hebben gezet :P

ESF / [2017] Griekenland - gaat Demy naar Oekraïne?
pi_163403507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Gaan ze zo een nummer samen zingen dat ze samen schreven, hoorde ik dat goed? :o
pi_163403546
Ik hoor Waylon liever ruig, maar ik vind ze leuk samen zeg!
pi_163403571
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:33 schreef Greys het volgende:
Ik hoor Waylon liever ruig, maar ik vind ze leuk samen zeg!
Dit zou best kunnen werken op het ESF :D
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')