abonnement Unibet Coolblue
pi_162742104
Hey allemaal,

Ik ben in juli/augustus in Georgie en Armenie. Iemand anders die hier dan ook is en hebben jullie eventueel nog wat must sees of advies?
pi_162751813
Als je naar Armenië gaat raad ik je zwaar aan om naar Yerevan te gaan de hoofdstad. Er is onwijs veel te doen, in het donker is de republic square waar ook een fontein zit, gewoon prachtig _O_ Er is ook een goede nachtleven in Yerevan als je naar een club wilt gaan ofzo.

Dit is de square.



En je kunt ook de eeuwenoude kloosters en kerken bezoeken.
Verder is het landschap in Armenië adembenemend prachtig, het is zeer groen en je hebt veel fruit die bijna overal groeit. Je hebt ook veel bergen met witte toppen.



Over Georgië weet ik helaas niet zoveel helaas :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2016 22:35:20 ]
pi_162751934
Verder heb je op Youtube ook filmpjes te vinden over tourisme in Georgië en Armenië.

pi_162754200
Tof, Yerevan stond zeker al op het lijstje, maar zal zeker ook de kloosters/kerken en het landschap bekijken, dankje :)
pi_162754241
Leuk! Ik zit er aan te denken om in het najaar naar Armenië en Georgië te gaan. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
Ga je zelf rondreizen? Of met een georganiseerde reis?
pi_162755397
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:10 schreef Mazou het volgende:
Leuk! Ik zit er aan te denken om in het najaar naar Armenië en Georgië te gaan. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
Ga je zelf rondreizen? Of met een georganiseerde reis?
Ik zal zeker wat foto's hier plaatsen als ik terug ben :). Ik ga alleen en zie wel hoe het loopt :)
pi_162762144
H
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:18 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ik zal zeker wat foto's hier plaatsen als ik terug ben :). Ik ga alleen en zie wel hoe het loopt :)
Hoe lang blijf je in Armenië?
pi_162775491
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:20 schreef vigen98 het volgende:
H

[..]

Hoe lang blijf je in Armenië?
Ik zat te denken aan 4 weken Georgie en 2 weken Armenie, maar zal nog even zien hoe het loopt.
pi_162786839
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:54 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan 4 weken Georgie en 2 weken Armenie, maar zal nog even zien hoe het loopt.
Hoe kom jij aan 6 weken vakantie?
  maandag 6 juni 2016 @ 21:21:10 #10
154052 RobertVH
I am your father
pi_162799957
Toen ik er was was het niet echt strandweer maar Batumi in Georgie zou wel tof zijn volgens de georgiers.

Het is allemaal net waarvan je houd, genoeg te hiken in beide landen en een paar dozijn kloosters overal en nergens in de bergen.

Tatev klooster (in foto eerder geport) is de moeite waard. Er ligt daar ook nog een gloednieuwe kabelbaan in de middle of nowhere,.
Toen ik er 5+ jaar geleden was (ergens in Maart volgens mij) was er in het dorp Tatev weinig te beleven, een bouwvallige B&B met koud water en slechte bedden.
Maar koste dan ook maar een paar dollar en er zat ontbijt bij dat dan werd gemaakt door een oud vrouwtje en aan het eind van het ontbijt zelfgestookte vodka voor de spijsvertering..

Als je toch zuidelijk Armenia in gaat moet je eigenlijk ook nog naar de (onafhankelijke *kuch* O-) ) republiek Nagorno Karabakh (N-K). Vanuit Armenia naar Stepanakert. Toen ik er was kon je gewoon vrij van Armenia naar N-K, maar dan moest je nog wel effe een visum regelen bij een overheidsgebouw in het centrum, 30 minuten en paar dollar/euro.
(mocht je nog van plan zijn naar Azerbaijan te gaan met hetzelfde paspoort, moet je N0K visum niet in je paspoort plakken want dan laten de Azeri's je niet meer naar binnen.
(toen was het geen probleem om visum op een los papier te krijgen)

Niet al te veel te doen in N-K of Stepanakert - je kan een tour/taxi naar Agdam nemen, een stad in puinhoop door de oorlog.

Verhaal gaat dat er nog veel onontplofte mijnen liggen, dus je beter niet in je uppie maar met iemand gaat die weet waar je wel en niet kan gaan.
Wij hadden gewoon een taxi geregeld die ons naar Agdam en naar het centrum/moskee reed.

Hoe gevaarlijk het is op dit moment mag je zelf uitzoeken, vooral de Azeris roepen om de paar maanden om oorlog in dat gebied, er zijn wel eens wat schermutselingen e.d...

Dus als je gaat en niet terugkomt, moet je niet bij mij komen klagen oO<
pi_162800608
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:26 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan 6 weken vakantie?
Ik doe een hbo studie dus heb ong 6/7 weken.
pi_162800656
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:21 schreef RobertVH het volgende:
Toen ik er was was het niet echt strandweer maar Batumi in Georgie zou wel tof zijn volgens de georgiers.

Het is allemaal net waarvan je houd, genoeg te hiken in beide landen en een paar dozijn kloosters overal en nergens in de bergen.

Tatev klooster (in foto eerder geport) is de moeite waard. Er ligt daar ook nog een gloednieuwe kabelbaan in de middle of nowhere,.
Toen ik er 5+ jaar geleden was (ergens in Maart volgens mij) was er in het dorp Tatev weinig te beleven, een bouwvallige B&B met koud water en slechte bedden.
Maar koste dan ook maar een paar dollar en er zat ontbijt bij dat dan werd gemaakt door een oud vrouwtje en aan het eind van het ontbijt zelfgestookte vodka voor de spijsvertering..

Als je toch zuidelijk Armenia in gaat moet je eigenlijk ook nog naar de (onafhankelijke *kuch* O-) ) republiek Nagorno Karabakh (N-K). Vanuit Armenia naar Stepanakert. Toen ik er was kon je gewoon vrij van Armenia naar N-K, maar dan moest je nog wel effe een visum regelen bij een overheidsgebouw in het centrum, 30 minuten en paar dollar/euro.
(mocht je nog van plan zijn naar Azerbaijan te gaan met hetzelfde paspoort, moet je N0K visum niet in je paspoort plakken want dan laten de Azeri's je niet meer naar binnen.
(toen was het geen probleem om visum op een los papier te krijgen)

Niet al te veel te doen in N-K of Stepanakert - je kan een tour/taxi naar Agdam nemen, een stad in puinhoop door de oorlog.

Verhaal gaat dat er nog veel onontplofte mijnen liggen, dus je beter niet in je uppie maar met iemand gaat die weet waar je wel en niet kan gaan.
Wij hadden gewoon een taxi geregeld die ons naar Agdam en naar het centrum/moskee reed.

Hoe gevaarlijk het is op dit moment mag je zelf uitzoeken, vooral de Azeris roepen om de paar maanden om oorlog in dat gebied, er zijn wel eens wat schermutselingen e.d...

Dus als je gaat en niet terugkomt, moet je niet bij mij komen klagen oO<
Zal nog maar even kijken of dan naar N-K ga, ik wil graag nog levend terugkomen :D. Bedankt voor je reactie
  maandag 6 juni 2016 @ 21:44:36 #13
154052 RobertVH
I am your father
pi_162800815
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:39 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Zal nog maar even kijken of dan naar N-K ga, ik wil graag nog levend terugkomen :D. Bedankt voor je reactie
het land/stad zelf was weinig gevaarlijks aan toen ik er was, typische soviet troosteloosheid..
- grootste gevaar is als Aliyev in Baku z'n populariteitscijfers omhoog moet krikken met wat oorlogstaal (of daden)

http://www.bloomberg.com/(...)akh-cease-fire-talks
pi_162800997
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:44 schreef RobertVH het volgende:

[..]

het land/stad zelf was weinig gevaarlijks aan toen ik er was, typische soviet troosteloosheid..
- grootste gevaar is als Aliyev in Baku z'n populariteitscijfers omhoog moet krikken met wat oorlogstaal (of daden)

http://www.bloomberg.com/(...)akh-cease-fire-talks
Ja dat denk ik ook wel. Ik denk dat de meeste land over het algemeen wel veilig zijn.
pi_162817103
N-K is elk jaar wel raak qua schermutselingen. Er zijn genoeg opties om dat kort voor je vertrek te regelen (of in Yerevan). Dus kijk gewoon tegen die tijd wat de mogelijkheden zijn.

Tips:

In Georgie:

• Gori (en het Stalin-museum, dat is echt een must) en Uplistsikhe (een enorm uitgehakte stad) zijn samen goed te doen in 1 dag vanuit Tbilisi. Mtskveta is ook mooi voor een halve dag vanuit Tblilisi.

• Ik zou zeker ook de Kaukasus ingaan. Als je weinig tijd hebt kan je vanuit Tbilisi naar Kasbegi. Van daaruit kun je lopen naar een enorm mooi, klein klooster op 2200m, en vervolgens doorlopen naar de gletsjer op Mt. Kazbeg. Als je helemaal naar de gletjser wilt, ben je 10 uur onderweg en raad ik je aan om 2 nachten daar te slapen. Alleen naar het klooster kan ook in een dagtrip vanuit Tbilisi. Als je meer tijd hebt schijnt Mestia echt prachtig te zijn.

• Telavi en Signaghi zijn prima uitvalbasis voor een dagje wijnproeven

• David Gareja is een mooi klooster

In Armenie:

• Yerevan natuurlijk, en het genocide-monument

• Haghpat en Sanahin, twee mooie kloosters in het noorden (evt. doen als stop tussen Georgie en Armenie in.

• Echmiadzin: mooie kerk

• Lake Sevan, beetje chillen aan een meer

Een handvol andere dingen zijn al langsgekomen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:45:26 #16
154052 RobertVH
I am your father
pi_162817488
Mestia omgeving is inderdaad de moeite waard.

Om er te komen was nogal een karwei vanwege sneeuw en het slechte weer - de weg was 80% gaten en kuilen en veel rotsen en keien op de weg die naar beneden waren gekomen.
Maar dat was eind v/d winter, en 5 jaar geleden, als het goed is is dat allemaal opgeknapt, en je gaat in de zomer.

Blijkbaar hebben ze ook vluchten naar Mestia van Tblisi
http://www.hotel-svaneti-(...)pter-bus.html#flight

Kost nog geen hond ook - je vliegt wel met een Czech L410, dus als je geen grote fan van vliegen bent is het niet de beste optie :D
pi_162819472
Zal al die dingen zeker op mijn lijstje zetten, heb 6 weken dus zat tijd voor alles :). En die vlucht lijkt me eigenlijk wel vet :D. Vind vliegen echt vet. En dan de minibus terug nemen naar tblisi om het zo ook nog te zien.
pi_162824114
Oeh, vet dat er weer vluchten naar Mestia zijn!

Qua tips sluit ik me volledig aan wat er al genoemd is. Als je Nagorno-Karabach te gevaarlijk vind, maar toch voor de ervaring zo'n niet-erkend staatje wilt meepakken, kun je sinds een jaar ook vanuit Georgië naar Abchazië. Gewoon even het online visumformulier aanvragen en een paar dagen voor vertrek zul je een toestemming krijgen om het "land" in te mogen. In Sokhum/Suchumi zul je je daadwerkelijke visum moeten halen.

EDIT:
Wat betreft Batumi, het is een typische strandplaats met kiezelstrand en vol met gare moderne gebouwen. Stel je er niet teveel van voor.
pi_162827019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:12 schreef Sandrvich het volgende:
Oeh, vet dat er weer vluchten naar Mestia zijn!

Qua tips sluit ik me volledig aan wat er al genoemd is. Als je Nagorno-Karabach te gevaarlijk vind, maar toch voor de ervaring zo'n niet-erkend staatje wilt meepakken, kun je sinds een jaar ook vanuit Georgië naar Abchazië. Gewoon even het online visumformulier aanvragen en een paar dagen voor vertrek zul je een toestemming krijgen om het "land" in te mogen. In Sokhum/Suchumi zul je je daadwerkelijke visum moeten halen.

EDIT:
Wat betreft Batumi, het is een typische strandplaats met kiezelstrand en vol met gare moderne gebouwen. Stel je er niet teveel van voor.
Is er veel te zien in Abchazie? En idd van wat ik zag bij Anthony Bourdains nieuwe programma stel ik me er bij batumi niet heel veel bij voor.

EDIT:
Even wat opgezocht over Abchazie en lijkt me eigenlijk toch wel super vet om te zien. Dus dat ga ik zeker ook doen, soms moet je wat risico's nemen

[ Bericht 7% gewijzigd door IkWistGeenNaam op 07-06-2016 22:04:21 ]
pi_162827417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:30 schreef vive_la_france het volgende:
Telavi
Vergeet als je daar bent ook niet even het vliegveld te bezoeken.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:31:27 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_179105162
tvp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_179105197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:31 schreef Parafernalia het volgende:
tvp
Dat je één topic van 2016 omhoogschopt oké, maar dat je een ander topic van 2016 schopt met alleen "tvp" gaat me te ver.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')