abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170695762
registreer om deze reclame te verbergen
Ja best wel..
Mgoed, ik ga pitten. Morgen weer wat brood bakken :D
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:42:22 #152
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_170695781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja best wel..
Mgoed, ik ga pitten. Morgen weer wat brood bakken :D
Slaap lekker. Ik mag zaterdag weer buffelen in de XL.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:48:32 #153
12172 Rabieluh
pi_170759599
Werkt go!mw bij jullie? Ik wou vrij vragen maar al 2 dagen lang krijg ik dit:

quote:
Unexpected Authentication Challenge

The Access Server received an unexpected authentication challenge from a junction Web server.

Explanation

The Access Server attempted to fetch the resource you requested from a junction Web server. However, the Access Server received an authentication challenge from the junction server while handling your request. There is currently no sign-on information configured for this junction server.

Solutions

Configure the junction with the appropriate sign-on information.
Disable authentication at the junction Web server.
18268529_1187026281407725_7427378991703610516_n.jpg?oh=862fc1492bfc8476ea4416c4b19b3456&oe=59B3C1B6

Er zijn er meer die er al 2 dagen niet inkomen maar niet iedereen heeft er last van...
  Grappenmaker zondag 7 mei 2017 @ 21:51:56 #154
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_170759783
Ik zou eerst eens een fatsoenlijk lettertype instellen op je telefoon.
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:53:56 #155
12172 Rabieluh
pi_170759906
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:51 schreef d4v1d het volgende:
Ik zou eerst eens een fatsoenlijk lettertype instellen op je telefoon.
Ik zal het doorgeven aan de vrouw van de bakkerij die met dit screenshot kwam.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 10:52:54 #156
286575 Roces18
Chef de party
pi_170794247
Mijn zusje werkt bij een AH (franchise) en zit nog in haar proeftijd. Via een of andere website kan haar rooster en dergelijke bekijken. Ik keek even met haar mee en haar uren lijken mij niet correct.
Zij heeft een contract van 24 uur per week waarmee je iets van 1,5 uur p.w. verlof opbouwt. Nu werkt ze stelselmatig te weinig uren.

Ze heeft een potje verlof en een potje tijd voor tijd. Haar potje tijd voor tijd is leeg. Nu zie ik dat wanneer zij 22 uur wordt ingepland dan halen ze 2 uur van haar potje verlof af. Dat lijkt mij ten strenge verboden, zij heeft hier namelijk niet om gevraagd. Ze zit nog in haar proeftijd dus ik heb haar sowieso aangeraden hier nog niks over te zeggen.

1. Dat zou betekenen dat ze aan het eind van het jaar nog steeds 0 vakantieuren kan opnemen. Dat gaat natuurlijk nergens over toch?
2. Ik vind dit sowieso een rare constructie, waarom geven ze niet bij indienstneming aantal wettelijke + bovenwettelijke vakantiedagen i.p.v. dit per week op te bouwen?
3. Wat kan ze hier aan doen?
4. Hoe is dit bij jullie geregeld?
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
pi_170794473
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:52 schreef Roces18 het volgende:

Mijn zusje werkt bij een AH (franchise) en zit nog in haar proeftijd. Via een of andere website kan haar rooster en dergelijke bekijken. Ik keek even met haar mee en haar uren lijken mij niet correct.
Zij heeft een contract van 24 uur per week waarmee je iets van 1,5 uur p.w. verlof opbouwt. Nu werkt ze stelselmatig te weinig uren.

Ze heeft een potje verlof en een potje tijd voor tijd. Haar potje tijd voor tijd is leeg. Nu zie ik dat wanneer zij 22 uur wordt ingepland dan halen ze 2 uur van haar potje verlof af. Dat lijkt mij ten strenge verboden, zij heeft hier namelijk niet om gevraagd. Ze zit nog in haar proeftijd dus ik heb haar sowieso aangeraden hier nog niks over te zeggen.

1. Dat zou betekenen dat ze aan het eind van het jaar nog steeds 0 vakantieuren kan opnemen. Dat gaat natuurlijk nergens over toch?
2. Ik vind dit sowieso een rare constructie, waarom geven ze niet bij indienstneming aantal wettelijke + bovenwettelijke vakantiedagen i.p.v. dit per week op te bouwen?
3. Wat kan ze hier aan doen?
4. Hoe is dit bij jullie geregeld?
1. Dat is inderdaad het gevolg van stelselmatig te weinig uren werken ten opzichte van het contract. Theoretisch gezien zou ze dan alsnog vakantie kunnen nemen, maar dat zou betekenen dat haar urensaldo negatief wordt. Een negatief saldo en te weinig uren werken is niet goed omdat je hier dan vrijwel niet meer uit komt en moet terugbetalen als je uit dienst gaat.

2. De opbouw van het saldo gaat per week omdat dit is hoe het systeem werkt. Hier kun je natuurlijk iets van vinden, maar zo is het nu eenmaal. Op zich werkt dit prima. Het probleem hier is alleen dat er te weinig uren worden ingepland wat ten koste gaat van het saldo.

3. Ik zou inderdaad even wachten tot de proeftijd is afgelopen en het even bespreken met de teamleider.

4. Bij ons is het zo dat iemand normaal gesproken zijn contracturen werkt, maar in de praktijk is dit niet altijd mogelijk. Soms werkt iemand iets meer, soms iets minder. Per saldo komen wij eigenlijk altijd rond de contracturen uit. Als je iets meer werkt bouw je TVT op, en als je minder werkt neem je dat op. Vakantieuren zijn bedoeld voor het opnemen van vakantie en hier komen wij verder niet aan, dit is aan de medewerker om dit op te nemen.

Ik denk dat als je gewoon netjes aangeeft dat je nu een negatief saldo opbouwt doordat je te weinig ingepland wordt en dit geen prettig idee vindt, dat de teamleider (of wie daar dan ook de planning maakt) niet onredelijk is en dit zal snappen en hier in het vervolg rekening mee zal houden.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:14:03 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_170794595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:07 schreef mujentas het volgende:

[..]

1. Dat is inderdaad het gevolg van stelselmatig te weinig uren werken ten opzichte van het contract. Theoretisch gezien zou ze dan alsnog vakantie kunnen nemen, maar dat zou betekenen dat haar urensaldo negatief wordt. Een negatief saldo en te weinig uren werken is niet goed omdat je hier dan vrijwel niet meer uit komt en moet terugbetalen als je uit dienst gaat.

Maar het negatief saldo is het gevolg van het handelen van de werkgever. Kijk ik bijvoorbeeld hier: https://www.xperthractuee(...)ren-met-verlofdagen/ dan zegt het hof dat de werkgever geen min-uren mag compenseren met verlofdagen.

2. De opbouw van het saldo gaat per week omdat dit is hoe het systeem werkt. Hier kun je natuurlijk iets van vinden, maar zo is het nu eenmaal. Op zich werkt dit prima. Het probleem hier is alleen dat er te weinig uren worden ingepland wat ten koste gaat van het saldo.

3. Ik zou inderdaad even wachten tot de proeftijd is afgelopen en het even bespreken met de teamleider.

4. Bij ons is het zo dat iemand normaal gesproken zijn contracturen werkt, maar in de praktijk is dit niet altijd mogelijk. Soms werkt iemand iets meer, soms iets minder. Per saldo komen wij eigenlijk altijd rond de contracturen uit. Als je iets meer werkt bouw je TVT op, en als je minder werkt neem je dat op. Vakantieuren zijn bedoeld voor het opnemen van vakantie en hier komen wij verder niet aan, dit is aan de medewerker om dit op te nemen.

Precies. Ik snap best dat ze in zo'n werkomgeving de ene week meer werkt dan de ander. Maar naar mijn idee kan je pas minder werken als je zat TVT hebt opgebouwd. Nu haalt het systeem het automatisch van haar verlof af, en dat mag volgens de wet niet. Als er nou stond -2 uur TVT. Prima, hoor je mij verder niet. Kunnen ze het verrekenen met een toeslaguurtje ofzo.

Ik denk dat als je gewoon netjes aangeeft dat je nu een negatief saldo opbouwt doordat je te weinig ingepland wordt en dit geen prettig idee vindt, dat de teamleider (of wie daar dan ook de planning maakt) niet onredelijk is en dit zal snappen en hier in het vervolg rekening mee zal houden.
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
pi_170794796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik snap dat vakantieuren niet bedoelt zijn om te compenseren voor het feit dat je te weinig ingepland wordt.

Ik denk dat als je dit gewoon netjes en vriendelijk aankaart bij de leidinggevende, dat het probleem snel zal zijn opgelost. Zo zou het bij ons in ieder geval gaan. Als een leidinggevende bij ons een foutje maakt in de planning, dan mag de medewerker hem daar ook op aanspreken. Ook een leidinggevende maakt weleens een foutje (of het bewust of onbewust is, laat ik even in het midden) in de planning.
pi_170875398
Is er iemand die ik even kan dmen over wat vraagjes over ah? T is nogal dringend.
pi_170910052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:27 schreef roos94 het volgende:
Is er iemand die ik even kan dmen over wat vraagjes over ah? T is nogal dringend.
Ik ben wat laat, maar DM me maar. ;)
pi_170910058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:52 schreef Rabieluh het volgende:
Wie van jullie heeft die halal producten in de winkel? Die Wahid Anur meuk.
Ben jij er inmiddels al achter wat dit veroorzaakt? Het valt allemaal goed en makkelijk te onderzoeken, ik ben wel nieuwsgierig.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:20:21 #163
12172 Rabieluh
pi_170910076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:18 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ben jij er inmiddels al achter wat dit veroorzaakt? Het valt allemaal goed en makkelijk te onderzoeken, ik ben wel nieuwsgierig.
Ik zal het volgende week eens vragen, heb er niemand meer over gehoord eigenlijk.
pi_170991656
Had al wat mensen gedm'd maar ik dacht, ik gooi het hier ook even neer. Bij mijn ah rooster, dus waar alle collega's ook op staan en waar je alle uren van iedereen ziet . Staat bij mij consistent meer dan een uur teveel. Dus bijvoorbeeld er staat links het totaal aantal werk uren die week. Dat is als je alle uren optelt bijv uitgerekend 45 uur. Maar links staat bij de uren dan 46.15 bijvoorbeeld. Dit is bij alle collega's. En elke maand opnieuw. Heeft iemand dit ook? en wat kan dit betekenen? (AH franchise)
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:50:51 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_170991688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:49 schreef roos94 het volgende:
Had al wat mensen gedm'd maar ik dacht, ik gooi het hier ook even neer. Bij mijn ah rooster, dus waar alle collega's ook op staan en waar je alle uren van iedereen ziet . Staat bij mij consistent meer dan een uur teveel. Dus bijvoorbeeld er staat links het totaal aantal werk uren die week. Dat is als je alle uren optelt bijv uitgerekend 45 uur. Maar links staat bij de uren dan 46.15 bijvoorbeeld. Dit is bij alle collega's. En elke maand opnieuw. Heeft iemand dit ook? en wat kan dit betekenen? (AH franchise)
Adv?
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2017 @ 21:50:52 #166
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_170991689
Mens, zoek het uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170991777
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Adv?
heeft iedereen dat dan met zn rooster of is dit iets aparts?
pi_170995702
Dat is lastig om te zeggen, omdat wij niet weten welk programma jullie gebruiken om het rooster te maken.

Als aan de bedrijfsleider vraagt hoe het komt dat er structureel een uur teveel staat, dan zal hij er toch wel een antwoord op hebben, of op zijn minst uit gaan zoeken?
pi_170996070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 03:54 schreef mujentas het volgende:
Dat is lastig om te zeggen, omdat wij niet weten welk programma jullie gebruiken om het rooster te maken.

Als aan de bedrijfsleider vraagt hoe het komt dat er structureel een uur teveel staat, dan zal hij er toch wel een antwoord op hebben, of op zijn minst uit gaan zoeken?
zal t proberen, de bedrijfsleider is alleen niet zo'n fijne vent dus ik probeer zoveel mogelijk vragen te vermijden ;')
pi_170996218
Dan vraag je het aan je ASM of TL. Je hebt zoveel vragen (zie andere topics) dat ik het je sowieso aanraad om verduidelijking te vragen aan je leidinggevende.
pi_170996357
Is ook zo. Ik heb het gevoel dat er heel veel mis gaat in het filiaal waar ik werk, het is ook onderbezet en de mensen aan wie je dingen zou moete kunnen vragen hebben nooit tijd, het is druk, je antwoord staat vast in de cao , blabla. Je wordt daar als beginneling echt niet voor vol aangezien
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:12:09 #172
286575 Roces18
Chef de party
pi_170996817
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

heeft iedereen dat dan met zn rooster of is dit iets aparts?
Als je iets omhoog bladert zie je dat ik ook bezig was met de uren van mijn zusje.
Ik werk er zelf niet maar kan wel zeggen dat ik er wat van weet (vroeger ook gewerkt). ADV gaat vaak naar rato van je aantal uur. Maar jouw urencontract 4? kan nooit zorgen voor 1,5 adv.

En zoals ik al in een ander topic zei, zodra je er 3 maanden werkt kan je contractaanpassing eisen omdat je nu zo goed als geen pensioen opbouwt.....
pi_170997332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als je iets omhoog bladert zie je dat ik ook bezig was met de uren van mijn zusje.
Ik werk er zelf niet maar kan wel zeggen dat ik er wat van weet (vroeger ook gewerkt). ADV gaat vaak naar rato van je aantal uur. Maar jouw urencontract 4? kan nooit zorgen voor 1,5 adv.

En zoals ik al in een ander topic zei, zodra je er 3 maanden werkt kan je contractaanpassing eisen omdat je nu zo goed als geen pensioen opbouwt.....
ah oke dankje. maar ik werk niet echt maar rond 4 uur per week he. ik heb een 4 uren contract maar werk soms 30-40 uur p/w (1 keer 46 uur)
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:29:20 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_170997932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:55 schreef roos94 het volgende:

[..]

ah oke dankje. maar ik werk niet echt maar rond 4 uur per week he. ik heb een 4 uren contract maar werk soms 30-40 uur p/w (1 keer 46 uur)
klopt maar omdat je een 4 uren contract hebt, kunnen er 1. heel veel dingen misgaan met bijv. pensioenopbouw, vakantietoeslag, vakantiedagen, adv dagen (let daar goed op bij het maken van meeruren) daarnaast krijg je vaak maar 4 uur betaald als je ziek bent terwijl je recht hebt op het gemiddelde. (ook een beter contract overigens)

Maar ik snap niet dat je je liet afschepen met een 4 uren contract terwijl je er 40 werkt.
pi_171009880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

klopt maar omdat je een 4 uren contract hebt, kunnen er 1. heel veel dingen misgaan met bijv. pensioenopbouw, vakantietoeslag, vakantiedagen, adv dagen (let daar goed op bij het maken van meeruren) daarnaast krijg je vaak maar 4 uur betaald als je ziek bent terwijl je recht hebt op het gemiddelde. (ook een beter contract overigens)

Maar ik snap niet dat je je liet afschepen met een 4 uren contract terwijl je er 40 werkt.
Daar heb je verder als potentieel medewerker geen inspraak in lijkt me, als je het er niet mee eens bent, voor jou 10 anderen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')