abonnement Unibet Coolblue
pi_162704486


Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 04-06-2016 18:50:22 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162704827
LT zou ander wat meer dempend of iets dergelijks ook nog iets kunnen helpen?
pi_162704921
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
LT zou ander wat meer dempend of iets dergelijks ook nog iets kunnen helpen?
Hmm ik weet het niet, in principe is de blessure ontstaan doordat mijn kuitbeen op de voet drukt en niet doordat er teveel impact van de ondergrond was of zo. Maar ik zal het vragen, volgende keer als ik bij de sportarts ben!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2016 @ 22:50:31 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_162704941
Verdorie, wat klote en vooral diep frustrerend voor je, LT. -O- Herkenbaar ook, dat je op zo'n moment pas echt beseft wat een vrijheid lopen is en hoe vanzelfsprekend het lijkt. Lastig om dan ook alternatieven te vinden die je hetzelfde gevoel van vrijheid, inspanning een ontspanning geven. Ookal is het maar for the time being, want ik ga natuurlijk hard hopen dat de oorzaak snel gevonden is en dat er een goede, liefst niet al te langdurige revalidatie voor is.

En ik herken ook de angst voor terugkerende pijntjes, die sommigen in het vorige topic uitten. Vanavond heb ik een rondje van 7km gedaan op mijn jongste paar schoenen -- nog geen 400km op gelopen. Ik heb 3 paar, allemaal dezelfde Asics, steeds opvolgers van elkaar. Ze zitten prima, ze lopen goed, m'n jongste paar zit zelfs als slofjes, zo heerlijk, en ze voelen ook lichter aan. Alleen heb ik juist bij die schoenen steeds het idee dat mijn shin splint-prikjes weer terug komen. Vandaag ook weer een paar keer. Loop ik op mijn oude Asics, dan heb ik dat veel minder. Vraag me telkens af of het mentaal is of dat het echt aan de schoenen zou kunnen liggen.
pi_162705049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ik weet het niet, in principe is de blessure ontstaan doordat mijn kuitbeen op de voet drukt en niet doordat er teveel impact van de ondergrond was of zo. Maar ik zal het vragen, volgende keer als ik bij de sportarts ben!
misschien niet als oplossing maar om met iets minder pijn te lopen op dit moment.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:55:46 #6
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162705099
He verdorie LT! Das een bummer :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162706083
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:50 schreef Cee het volgende:
Verdorie, wat klote en vooral diep frustrerend voor je, LT. -O- Herkenbaar ook, dat je op zo'n moment pas echt beseft wat een vrijheid lopen is en hoe vanzelfsprekend het lijkt. Lastig om dan ook alternatieven te vinden die je hetzelfde gevoel van vrijheid, inspanning een ontspanning geven. Ookal is het maar for the time being, want ik ga natuurlijk hard hopen dat de oorzaak snel gevonden is en dat er een goede, liefst niet al te langdurige revalidatie voor is.

En ik herken ook de angst voor terugkerende pijntjes, die sommigen in het vorige topic uitten. Vanavond heb ik een rondje van 7km gedaan op mijn jongste paar schoenen -- nog geen 400km op gelopen. Ik heb 3 paar, allemaal dezelfde Asics, steeds opvolgers van elkaar. Ze zitten prima, ze lopen goed, m'n jongste paar zit zelfs als slofjes, zo heerlijk, en ze voelen ook lichter aan. Alleen heb ik juist bij die schoenen steeds het idee dat mijn shin splint-prikjes weer terug komen. Vandaag ook weer een paar keer. Loop ik op mijn oude Asics, dan heb ik dat veel minder. Vraag me telkens af of het mentaal is of dat het echt aan de schoenen zou kunnen liggen.
Mooi verwoord cee!

Ik had een half jaar geleden terugkerende klachtjes, die gelukkig achteraf gebleken allemaal werden veroorzaakt door mijn schoenen. (En ja, ik had ze aan laten meten.) Nu op mijn cheapie decatlon schoentjes geen last meer... dus schoenen kunnen wel van invloed zijn.

Sterkte LT! Kan me voorstellen dat er soms gek van wordt!
pi_162710220
Klote LT :( :*
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:34:26 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162721332
1e keer 5k is een feit. En dat in een avondloop. Tijd: 27:43.

Britney's 'work bitch' sleepte me bijna letterlijk door de laatste halve kilometer.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162722568
Wa fotokes gezien van het parcours van zondag, zin in *G*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 22:19:36 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_162727186
The interwebz heeft weer lol om een finishfoto :D
https://www.buzzfeed.com/(...)sl5kXeQ6J#.fbxxPYdpG
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162727579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:19 schreef Guppyfriend het volgende:
The interwebz heeft weer lol om een finishfoto :D
https://www.buzzfeed.com/(...)sl5kXeQ6J#.fbxxPYdpG
Op deze manier met muziek lopen lijkt me wel zwaar irritant trouwens.
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 22:38:10 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_162727739
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:33 schreef McTwente het volgende:

[..]

Op deze manier met muziek lopen lijkt me wel zwaar irritant trouwens.
Ja, dan loop ik ook liever zonder!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162727957
Is dat een nieuw ding, hardloopfoto's bewerken?
Vriend van me was laatst ook al begonnen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zondag weer een run, in De Knipe.
Twijfel nog een beetje over het plan. Er tellen 7 runs mee voor de competitie.
Ik heb er nu 7 gelopen, allemaal met behoud van bandje. Ik ga er nu nog 2 lopen, die zijn dus eigenlijk extra. Ergens lijkt het me wel leuk om een keer te kijken of ik wat harder kan dan anders, maar aan de andere kant durf ik dat ook weer niet...
Maar, wie niet waagt, wie niet wint?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162734492
Twee maanden en twee dagen niet gerend. Ik ga vandaag maar weer eens een stukje proberen. Kijken hoe ver ik kom.
pi_162734548
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twee maanden en twee dagen niet gerend. Ik ga vandaag maar weer eens een stukje proberen. Kijken hoe ver ik kom.
Succes! Gewoon een stuk proberen of ook met een minuutjesschema of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162734572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twee maanden en twee dagen niet gerend. Ik ga vandaag maar weer eens een stukje proberen. Kijken hoe ver ik kom.
succes! Hopelijk gaat het goed!

Ik ga zo een loopje doen. Onze club shuffle. Lekker modder happen als het meezit!
Ja doei.
pi_162734574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Succes! Gewoon een stuk proberen of ook met een minuutjesschema of zo?
Stockholm M. Ik start wel maar finishen lijkt me onmogelijk.
pi_162734591
Niet Stockholm S?
Ja doei.
pi_162734599
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stockholm M. Ik start wel maar finishen lijkt me onmogelijk.
Oja, dat was je plan..
Hmm nouja fly or die, ik hoop voor je op fly dan maar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162734622
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
Niet Stockholm S?
Huh ? :)
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:09:09 #22
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162734688
Succes stipstreep!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162734732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twee maanden en twee dagen niet gerend. Ik ga vandaag maar weer eens een stukje proberen. Kijken hoe ver ik kom.
Stockholm is mooi. Geniet ervan!
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 10:14:08 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_162734771
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stockholm M. Ik start wel maar finishen lijkt me onmogelijk.
Lekker stukje joggen en genieten zolang het duurt. Wat Pijll zegt, Stockholm is mooi :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162734775
Succes stipstreep. Probeer iig te genieten van elke meter die je daar maakt.
pi_162734779
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:11 schreef pijll het volgende:

[..]

Stockholm is mooi. Geniet ervan!
En warm. Gisteren 27 graden. Voor vandaag is 18 graden voorspeld maar het zou me niks verbazen als het warmer wordt. Die 18 graden hebben we nu al.
pi_162734807
De Slachte Marathon zit er nu alweer op voor de meesten, dat is wel fijn met deze warmte. Met of zonder de 16-jarigen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162735869
Succes Strip!
Gelukkig ben je verstandig genoeg om uit te stappen als het niet gaat.

En natuurlijk ook succes voor alle andere lopers, het wordt flink warm.
  ESF Reporter zaterdag 4 juni 2016 @ 11:31:47 #29
87554 Cee
Welluk?
pi_162735956
Succes stipstreep! Geniet en kijk waar het vikingschip strandt. :)

Eigenlijk is zaterdagochtend mijn vaste loopgroep-ochtend maar daar stond een bootcamp op de planning. Ik haat bootcamp. En gezien de verwachte Codes geel/oranje en oplopende temperaturen later vandaag leek me 9 uur 's ochtends, in de mist, met een beetje klamme kilte, rustige paden, een uitgerekend moment om mijn eerste 16km van het jaar te proberen. Het was heerlijk, beetje kramp in m'n kuiten maar verder (nog) nergens last van. Nu leren doseren en rustig toewerken naar m'n eerste HM later dit jaar.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:23:23 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162737037
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:31 schreef Cee het volgende:
Succes stipstreep! Geniet en kijk waar het vikingschip strandt. :)

Eigenlijk is zaterdagochtend mijn vaste loopgroep-ochtend maar daar stond een bootcamp op de planning. Ik haat bootcamp. En gezien de verwachte Codes geel/oranje en oplopende temperaturen later vandaag leek me 9 uur 's ochtends, in de mist, met een beetje klamme kilte, rustige paden, een uitgerekend moment om mijn eerste 16km van het jaar te proberen. Het was heerlijk, beetje kramp in m'n kuiten maar verder (nog) nergens last van. Nu leren doseren en rustig toewerken naar m'n eerste HM later dit jaar.
Ceetje gaat goed *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:39:09 #31
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162737332
De weersverwachting voor morgen is perfect, zolang je niet hoeft te lopen. Met 25 graden, zonder bewolking eneen heftige wind die zal proberen om iedereen het IJsselmeer in te blazen zo aan het begin van de middag, gaan het 10 loodzware kilometers worden. Wilde ideeën over het lopen van (voor mijn doen) toptijden ten spijt, het wordt overleven morgen. Als dat lukt (en eerder binnen ben dan mijn broertje de kamikazepiloot) ben ik al blij.

Snipverkouden en de ene hooikoortsaanval na de andere, ik ben er klaar voor!
pi_162737351
Vervelend zeg, die blessures. -O- Klinkt ook alsof alleen rust kan helpen en dat is soms juist een frustrerend antwoord om te horen... Ik ben ondertussen ook maar steeds meer aan het 'cross trainen' met andere indoorsporten zoals squash of wat ook, wat buiten rennen wordt hem niet meer echt. En de loopband is het toch ook niet helemaal... -O-

Gelukkig van de week wel buiten kunnen rennen weer een keer en gelijk een mooie 'achievement' die Smashrun herkende:



En m'n kilometers die ik afgelopen 365 dagen gelopen heb blijven nog steeds langzaam oplopen, dus op zich gaat het lopen best prima:



8-)
Jack does it in real time...
pi_162740055
Was vandaag best warm om een pittig stukje door het bos te lopen.
pi_162740253
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Was vandaag best warm om een pittig stukje door het bos te lopen.
En wat is een pittig stukje bij jou? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 15:12:49 #35
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_162740412
Het is weer zover: ik heb nieuwe hardloopschoenen nodig. Mijn huidige zijn enkele jaren oud en daardoor een beetje op gegaan.

Nu twijfel ik een beetje: gaan naar Run2Day en schoenen kopen van circa 130 euro en daarbij een analyse van mijn looppasje op een traject van nog geen tien meter. Ik ben hier een beetje sceptisch over, temeer ik de vorige keer schoenen kreeg aangemeten met een versteviging aan de binnenkant. Mijn fysiotherapeut had er ook naar gekeken en trok die versteviging later flink in twijfel: die had ik waarschijnlijk niet nodig.

In hoeverre zijn Run2Day-achtige winkels echt professioneel? Of is het slechts professioneel ogen met alle type schoenen voor alle type voeten? In hoeverre meet een kleine loopanalyse echt je beweging goed?

Want daarnaast kan ik naar een Nikestore gaan en daar hardloopschoenen voor ca 50 euro kopen. Scheelt een hoop geld.

Wat raden jullie aan?
pi_162740413
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Huh ? :)
syndroom ;). Succes/hoop dat het oké ging.

Mijn loopje ging wel lekker. Goed schrikken alleen toen ik op mijn bek ging, precies op de gevoelige kant, maar ging goed. Was in de laatste 600m ofzo, dus dat laatste stukje rustig aan gedaan. Was benauwd maar gezellig!
Ja doei.
pi_162740591
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En wat is een pittig stukje bij jou? :P
UHT dus met het gebruikelijke fout lopen ongeveer 32km.
pi_162740648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:12 schreef schoonmams het volgende:
Het is weer zover: ik heb nieuwe hardloopschoenen nodig. Mijn huidige zijn enkele jaren oud en daardoor een beetje op gegaan.

Nu twijfel ik een beetje: gaan naar Run2Day en schoenen kopen van circa 130 euro en daarbij een analyse van mijn looppasje op een traject van nog geen tien meter. Ik ben hier een beetje sceptisch over, temeer ik de vorige keer schoenen kreeg aangemeten met een versteviging aan de binnenkant. Mijn fysiotherapeut had er ook naar gekeken en trok die versteviging later flink in twijfel: die had ik waarschijnlijk niet nodig.

In hoeverre zijn Run2Day-achtige winkels echt professioneel? Of is het slechts professioneel ogen met alle type schoenen voor alle type voeten? In hoeverre meet een kleine loopanalyse echt je beweging goed?

Want daarnaast kan ik naar een Nikestore gaan en daar hardloopschoenen voor ca 50 euro kopen. Scheelt een hoop geld.

Wat raden jullie aan?
Hier is een hele discussie over mogelijk. Belangrijkste is gewoon dat jij ze prettig vind lopen.
pi_162741322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:12 schreef schoonmams het volgende:
Het is weer zover: ik heb nieuwe hardloopschoenen nodig. Mijn huidige zijn enkele jaren oud en daardoor een beetje op gegaan.

Nu twijfel ik een beetje: gaan naar Run2Day en schoenen kopen van circa 130 euro en daarbij een analyse van mijn looppasje op een traject van nog geen tien meter. Ik ben hier een beetje sceptisch over, temeer ik de vorige keer schoenen kreeg aangemeten met een versteviging aan de binnenkant. Mijn fysiotherapeut had er ook naar gekeken en trok die versteviging later flink in twijfel: die had ik waarschijnlijk niet nodig.

In hoeverre zijn Run2Day-achtige winkels echt professioneel? Of is het slechts professioneel ogen met alle type schoenen voor alle type voeten? In hoeverre meet een kleine loopanalyse echt je beweging goed?

Want daarnaast kan ik naar een Nikestore gaan en daar hardloopschoenen voor ca 50 euro kopen. Scheelt een hoop geld.

Wat raden jullie aan?
Als je het echt wil weten ga je voor een VSO analyse oid.
Als je cheap wil koop je wat er in een outlet aanwezig is in jouw maat.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162741334
La_Tramposa wil je mij bij de Zevenheuvelenloop 15 km zetten?

En er komt een marathon in Amstelveen! En een halve en een estafette-marathon voor 4 personen. Daar moet ik natuurlijk aan mee doen. Welke afstand zal de tijd uitwijzen, een hele staat wel op mijn bucketlist. 2 april 2017 staat hij gepland, het zijn nog zeer prille plannen maar ik heb de route al gezien: start bij het Stadshart stukje door de polder, Kalfjeslaan, Amsterdamse bos, richting Uithoorn over een boerenpaadje en langs de Amstel weer terug naar het Stadshart. Mooie route, ik ken alle weggetjes ik heb ze alleen nooit achter elkaar gelopen :P
pi_162743096
Ik wil iedereen adviseren heel te blijven in de voorbereiding op een marathon. Twee maanden niet lopen is niet handig.
pi_162743109
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162743167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 17:18:49 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_162743191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162743213
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil iedereen adviseren heel te blijven in de voorbereiding op een marathon. Twee maanden niet lopen is niet handig.
hopen dat je de boel niet (weer) stuk gemaakt hebt!
Ja doei.
  Redactie Sport zaterdag 4 juni 2016 @ 17:22:34 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162743283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf hoor!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162743447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
  ESF Reporter zaterdag 4 juni 2016 @ 17:51:59 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_162743963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_162744416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het al eerder gezegd: O

:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162744563
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd *O*
pi_162744850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gedaan! *O*
pi_162745124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_162745282
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!! Knap hoor!
pi_162745297
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:57 schreef Angel-A het volgende:
La_Tramposa wil je mij bij de Zevenheuvelenloop 15 km zetten?

En er komt een marathon in Amstelveen! En een halve en een estafette-marathon voor 4 personen. Daar moet ik natuurlijk aan mee doen. Welke afstand zal de tijd uitwijzen, een hele staat wel op mijn bucketlist. 2 april 2017 staat hij gepland, het zijn nog zeer prille plannen maar ik heb de route al gezien: start bij het Stadshart stukje door de polder, Kalfjeslaan, Amsterdamse bos, richting Uithoorn over een boerenpaadje en langs de Amstel weer terug naar het Stadshart. Mooie route, ik ken alle weggetjes ik heb ze alleen nooit achter elkaar gelopen :P
Check!

Ik snap niet wat iedereen zeurt over het weer.. op de fiets was het perfect :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162745336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow het is je gelukt! Heel benieuwd naar het verhaal!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162745973
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow het is je gelukt! Heel benieuwd naar het verhaal!
Nou vooruit dan. :P

In een vlaag van realisme had ik voor de start besloten om te proberen tot de helft te lopen en dat op trainingstempo. Na 63 dagen niet lopen leek me dat het hoogst haalbare. Maar ja, als je dan halverwege bent dan hoef je na 1 stap nog minder ver tot de finish dan je al gelopen hebt. De vlaag van realisme was daar ineens weg. Maar goed, twee zoute (!) augurken weggewerkt en verder. Dat ging eigenlijk nog prima. Tot een km of 28. Daar ben ik gevallen en heb daarbij de nagel van mijn grote teen opgetild. Die stond omhoog in mijn sok. Ik heb ervaring met losgelopen nagels, dus dat ding teruggeduwd en de pijn verbeten en lopen maar weer. Na 32km kwam de kramp. Om de kilometer gestopt om de spieren te rekken. Eerst 1 been, later allebei. Enfin, het mooie was er wel af. Op mijn tandvlees en daarna op mijn wenkbrauwen verder gelopen. En ondertussen toch nog een hoop mensen voorbijgelopen, wat de motivatie ten goede kwam. De finish kwam na een enorme positieve split in verreweg mijn langzaamste tijd ooit op de marathon, inclusief de te lange marathon van Maastricht van vorig jaar. Maar goed, tijd kan nooit belangrijk zijn als je zo weinig trainingskilometers hebt gemaakt.

Dit was overigens een van de best georganiseerde loopevenementen die ik ooit heb meegemaakt. Aan alles was gedacht. Voor de start sportdrank en bananen. De Dixi's werden goed schoongehouden en van verse rollen toiletpapier voorzien. Onderweg was er sportdrank, water, bouillon, koffie, cola, bananen, de al eerder genoemde zoute augurken, druivensuiker, energy bars, watersproeiers om af te koelen, dames met mentholspray om de oververhitte beenspieren wat verkoeling te geven, opbeurende muziek (ik heb oa "highway to hell", "the only way is up" en "endless road" gehoord :') ) en veel publiek. Na de finish broodjes worst, Erdinger en lätt öl zoveel als je wilde.

Het was wel warm en zonnig en er is geen meter vlak in het parcours. Mijn horloge geeft 486 positieve en 479 negatieve hoogtemeters aan. Dat maakt deze marathon behoorlijk zwaar. Vooral in het tweede deel zaten een paar venijnige klimmetjes.

Kortom: zeker een aanrader en ik kom hier vast nog een keer revanche nemen. Maar wees gewaarschuwd: je gaat hier geen PR lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2016 19:37:34 ]
pi_162746015
Ik had vandaag bijna medelijden met mensen die aan het hardlopen waren :P . Nee, dat fietsen is inderdaad zo gek nog niet ;) .
pi_162746075
Wat een doorzettingsvermogen zeg _O_

Van dat stukje over de nagel lopen de rillingen me over mijn rug :X
pi_162746103
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou vooruit dan. :P

In een vlaag van realisme had ik voor de start besloten om te proberen tot de helft te lopen en dat op trainingstempo. Na 63 dagen niet lopen leek me dat het hoogst haalbare. Maar ja, als je dan halverwege bent dan hoef je na 1 stap nog minder ver tot de finish dan je al gelopen hebt. De vlaag van realisme was daar ineens weg. Maar goed, twee zoute (!) augurken weggewerkt en verder. Dat ging eigenlijk nog prima. Tot een km of 28. Daar ben ik gevallen en heb daarbij de nagel van mijn grote teen opgetild. Die stond omhoog in mijn sok. Ik heb ervaring met losgelopen nagels, dus dat ding teruggeduwd en de pijn verbeten en lopen maar weer. Na 32km kwam de kramp. On de kilometer gestopt om de spieren te rekken. Eerst 1 been, later allebei. Enfin, het mooie was er wel af. Op mijn tandvlees en daarna op mijn wenkbrauwen verder gelopen. En ondertussen toch nog een hoop mensen voorbijgelopen, wat de motivatie ten goede kwam. De finish kwam na een enorme positieve split in verreweg mijn langzaamste tijd ooit op de marathon, inclusief de te lange marathon van Maastricht van vorig jaar. Maar goed, tijd kan nooit belangrijk zijn als je zo weinig trainingskilometers hebt gemaakt.

Dit was overigens een van de best georganiseerde loopevenementen die ik ooit heb meegemaakt. Aan alles was gedacht. Voor de start sportdrank en bananen. De Dixi's werden goed schoongehouden en van verse rollen toiletpapier voorzien. Onderweg was er sportdrank, water, bouillon, koffie, cola, bananen, de al eerder genoemde zoute augurken, druivensuiker, energy bars, watersproeiers om af te koelen, dames met metholspray om de oververhitte beenspieren wat verkoeling te geven, opbeurende muziek (ik heb oa "highway to hell", "the only way is up" en "endless road" gehoord :') ) en veel publiek. Na de finish broodjes worst, Erdinger en lätt öl zoveel als je wilde.

Het was wel warm en zonnig en er is geen meter vlak in het parcours. Mijn horloge geeft 486 positieve en 479 negatieve hoogtemeters aan. Dat maakt deze marathon behoorlijk zwaar. Vooral in het tweede deel zaten een paar venijnige klimmetjes.

Kortom: zeker een aanrader en ik kom hier vast nog een keer revanche nemen. Maar wees gewaarschuwd: je gaat hier geen PR lopen.
Dat klinkt als een leuke om te lopen (alleen dan wel goed getrained :P )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162746151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:26 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat klinkt als een leuke om te lopen (alleen dan wel goed getrained :P )
Het is absoluut een aanrader, en je loopt ook nog eens in een erg leuke stad.

Je krijgt trouwens twee loopshirts: na inschrijving kreeg ik een "ik train voor" shirt thuisgestuurd, en als je finisht krijg je een "finisher" shirt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2016 19:30:37 ]
pi_162746308
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:25 schreef Angel-A het volgende:
Wat een doorzettingsvermogen zeg _O_

Van dat stukje over de nagel lopen de rillingen me over mijn rug :X
Foto in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 19:38:50 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_162746429
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Foto in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik klikte ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162746522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik klikte ;(
Haha
  ESF Reporter zaterdag 4 juni 2016 @ 19:47:45 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_162746662
Ik heb aan het mental image genoeg dus ik ga niet klikken. Maar man, stip, wat een doorzettingsvermogen heb je zeg! Dus, vooruit, hier is er nog een: _O_
pi_162746757
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is absoluut een aanrader, en je loopt ook nog eens in een erg leuke stad.

Je krijgt trouwens twee loopshirts: na inschrijving kreeg ik een "ik train voor" shirt thuisgestuurd, en als je finisht krijg je een "finisher" shirt.
* Guard is overtuigd
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162747663
Goede prestatie alsnog! _O_

En ouch van die valpartij zeg. :X Struikelde je zelf of werd je aangetikt of iets? In ieder geval erna nog kunnen finishen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_162747843
Respect stip voor je doorzettingsvermogen 👏

Zelf vandaag geprobeerd om op hartslagzones te lopen. Afwisselend 8:30 in Z2 (101-118) en 1:30 in Z3 (118-135).
Moeilijkste was om in Z2 te komen, want bleef op minimaal 125 zitten ook al liep ik langzamer dan wandelend :)
Was elke keer weer blij als ik weer even iets harder mocht.

Gemiddelde hartslag was nu 133, gemiddeld tempo 9m/km :)

Temperatuur was ook hoog (start op 16:30), maar weet niet of ik dit vaker wil doen: is meer wandeltempo dan looptempo.

Vind een tempoloop veel leuker!
pi_162748083
Die had ik niet verwacht! Erg knap dat je hem toch uitgelopen hebt ^O^
pi_162749388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:52 schreef Guard het volgende:

[..]

* Guard is overtuigd
Ik op zich ook wel, maar Amstelveen klinkt ook goed.
pi_162749491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:37 schreef BlueT het volgende:
Respect stip voor je doorzettingsvermogen 👏

Zelf vandaag geprobeerd om op hartslagzones te lopen. Afwisselend 8:30 in Z2 (101-118) en 1:30 in Z3 (118-135).
Moeilijkste was om in Z2 te komen, want bleef op minimaal 125 zitten ook al liep ik langzamer dan wandelend :)
Was elke keer weer blij als ik weer even iets harder mocht.

Gemiddelde hartslag was nu 133, gemiddeld tempo 9m/km :)

Temperatuur was ook hoog (start op 16:30), maar weet niet of ik dit vaker wil doen: is meer wandeltempo dan looptempo.

Vind een tempoloop veel leuker!
kloppen die hartslagzones wel? Vind ze wel heel erg laag.
pi_162749856
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Foto in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom :'(

Wel geweldig verhaal! Hulde dat je hem uitgelopen heb en het klinkt als een mooie loop!
pi_162749880
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:21 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik op zich ook wel, maar Amstelveen klinkt ook goed.
nou... Amstelveen zal niet zo snel op mijn lijstje komen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162750827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:37 schreef Guard het volgende:

[..]

nou... Amstelveen zal niet zo snel op mijn lijstje komen.
Niet? -O-
pi_162750945
10 rondjes om de bosbaan :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162750977
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

kloppen die hartslagzones wel? Vind ze wel heel erg laag.
Ik ga me er nog eens verder in verdiepen. Volgens mij door mijn horloge (garmin 405) berekend obv Hrust van 60 en Hmax van 183.

Hoop wel dat er ergens idd iets fout berekend is, dan kan ik tenminste sneller gaan duurloopen..
  zaterdag 4 juni 2016 @ 22:15:59 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162751249
Guard, we krijgen morgen 400 meter gratis *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162751995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
10 rondjes om de bosbaan :P
Klopt, Amstelveen had vroeger al een paar keer een marathon om de bosbaan. Maar die van volgend jaar klinkt best aardig; mogelijk even mooi als die van Spijkenisse.
  zondag 5 juni 2016 @ 08:54:02 #78
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162757413
Knappe prestatie stipstreep!! Dat je m ondanks alles toch hebt uitgelopen! _O_

Misschien wordt dit wel het nieuwe sportrusten: gewoon 62 dagen mountainbiken als voorbereiding op de marathon.
  zondag 5 juni 2016 @ 08:56:35 #79
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162757425
Iedereen veel succes en plezier vandaag, in Amersfoort, Haarlem en Puurs. Vooral die laatste lijkt me een interessante run.
pi_162757780
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:08 schreef BlueT het volgende:

[..]

Ik ga me er nog eens verder in verdiepen. Volgens mij door mijn horloge (garmin 405) berekend obv Hrust van 60 en Hmax van 183.

Hoop wel dat er ergens idd iets fout berekend is, dan kan ik tenminste sneller gaan duurloopen..
Hoe heb jij die Hrust en Hmax getest?
  Redactie Sport zondag 5 juni 2016 @ 10:43:23 #81
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162758497
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is absoluut een aanrader, en je loopt ook nog eens in een erg leuke stad.

Je krijgt trouwens twee loopshirts: na inschrijving kreeg ik een "ik train voor" shirt thuisgestuurd, en als je finisht krijg je een "finisher" shirt.
Dit klinkt leuk :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162759003
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hoe heb jij die Hrust en Hmax getest?
Hrust met hartslag meter s ochtends in bed. Hmax als maximale meting bij eindsprint op 10km.

Garmin berekent voor Z2 60-70% van HMax. Die had ik verkeerd op 170 gezet en dan kom je tot 118 in Z2. Nu op 183 gezet en dan wordt het Tot 128 in Z2. Nog wel een stuk lager dan looptijden.nl noemt met 40-30 slagen onder Hmax: 143-153 dus. Met Karvonen is dat ook ongeveer 140-150 in Z2.

Lijkt dus dat Garmin flink lager de zones heeft. Kies ik dus gewoon voor Z2 als 140-150. Voelt ook als relatief rustig tempo..

Of moet ik toch lager instellen denk je?
pi_162759443
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:18 schreef BlueT het volgende:

[..]

Hrust met hartslag meter s ochtends in bed. Hmax als maximale meting bij eindsprint op 10km.

Garmin berekent voor Z2 60-70% van HMax. Die had ik verkeerd op 170 gezet en dan kom je tot 118 in Z2. Nu op 183 gezet en dan wordt het Tot 128 in Z2. Nog wel een stuk lager dan looptijden.nl noemt met 40-30 slagen onder Hmax: 143-153 dus. Met Karvonen is dat ook ongeveer 140-150 in Z2.

Lijkt dus dat Garmin flink lager de zones heeft. Kies ik dus gewoon voor Z2 als 140-150. Voelt ook als relatief rustig tempo..

Of moet ik toch lager instellen denk je?
De vraag is meer, hoe je bij die 170 dan wel 183 komt.. Heb je ooit een maximaaltest gedaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162761006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De vraag is meer, hoe je bij die 170 dan wel 183 komt.. Heb je ooit een maximaaltest gedaan?
Met een borstband bij een 10km wedstrijd. Aan het einde een forse eindsprint getrokken en was daarna kapot. Volgens meting zat ik toen op 183. Bij de 10km op de CPC idem dito.
Maar niet op een andere manier getest.
pi_162761295
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:20 schreef BlueT het volgende:

[..]

Met een borstband bij een 10km wedstrijd. Aan het einde een forse eindsprint getrokken en was daarna kapot. Volgens meting zat ik toen op 183. Bij de 10km op de CPC idem dito.
Maar niet op een andere manier getest.
Hmm ja dan moet dat wel dichtbij je maximale hartslag liggen ja. Maar soms worden zones ook berekend aan de hand van je omslagpunt, niet je maximale hartslag. D1/duurloopzone is bijvoorbeeld 75-85% van je omslagpunt.

Ik denk wel dat de berekening van Garmin dichterbij de werkelijkheid zit dan die schattingen van looptijden.nl, mijn maximale hartslag zit op 212, omslagpunt 191 en mijn duurloopzone is 149-161, dus 143-153 lijkt me aan de hoge kant als je maximale hartslag 183 is..
Misschien gewoon eens een tijdje proberen rond die 128-130 te zitten en kijken of je verbetering merkt? Als het goed is word het ook steeds makkelijker om in die zone te lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162762193
Ondanks de hitte en wat rugpijn toch een pr gelopen tijdens de Letterenloop in Haarlem! *blij ei*
  zondag 5 juni 2016 @ 14:30:21 #87
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162762295
Nou, dat was me een loopje wel. Alles liep volgens plan, weggegaan met 4,45 min/km als tempo en volgehouden. Jammer van de hitte, daardoor moet ik even afkoelen bij de ehbo, want ik kon geen stap neer verzetten. De finish zag er echt niet uit, blijkbaar heb ik de laatste 2 km nog versneld, wat best onverstandig was, maar toch ondanks alles 47:07 gelopen. http://www.strava.com/activities/599159131

En ik ben geen warmweerloper. Dat weet ik nu zeker.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vork op 05-06-2016 17:29:19 ]
pi_162763765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:15 schreef Murmeli het volgende:
Guard, we krijgen morgen 400 meter gratis *O*
puf.... die laatste km voelde lang, hebben ze die 400 extra meters precies in de laatste K gestopt?

Was wel een mooi loopje, vond het goed georganiseerd, die modderpaadjes in de eerste paar km's waren een beetje raar, voor de rest ^O^
Verslag volg nog
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:24:23 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162765346
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:45 schreef Guard het volgende:

[..]

puf.... die laatste km voelde lang, hebben ze die 400 extra meters precies in de laatste K gestopt?

Was wel een mooi loopje, vond het goed georganiseerd, die modderpaadjes in de eerste paar km's waren een beetje raar, voor de rest ^O^
Verslag volg nog
Oh die ging bij mij wel weer. 17 tm 23 was hel!
Wat was je tijd? Ben je tevreden?
Ik vond de modderpaadjes fijn, behalve die laatste ;)
Tijd was 2.42 ofzo, 25,3 km op de klok. Vond het een kuttijd tot ik zag dat ik sneller liep dan 6.30/km gemiddeld. Zeker bij dit weer best rapjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 06-06-2016 08:47:06 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162767361
SPOILER: verslag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162768660
Knappe prestatie Guard!
En iedereen die verder vandaag gelopen heeft natuurlijk ook.
Zelf ook nog een wedstrijdje gelopen, mocht gelukkig vrij regelmatig het water in maar dan nog was het best afzien.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162769816
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh die ging bij mij wel weer. 17 tm 23 was hel!
Wat was je tijd? Ben je tevreden?
Ik vond de modderpaadjes fijn, behalve die laatste ;)
Tijd was 1.42 ofzo, 25,3 km op de klok. Vond het een kuttijd tot ik zag dat ik sneller liep dan 6.30/km gemiddeld. Zeker bij dit weer best rapjes :)
Toch niet echt 1:42? Dat is mijn tijd van de Dam tot Damloop, en die is maar 16!
pi_162770098
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 19:06 schreef Guard het volgende:
SPOILER: verslag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk verslag Guard! En inderdaad geniale medaille :Y
Hoe zag dat shirt er ook alweer uit?
pi_162770437
Mijn feestje van vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 2 weken is de laatste wedstrijd van het seizoen, maar eens kijken of het dan wat harder kan.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162770943
Klinkt goed die biertrail! Met dit weer is het denk ik ook fijner om zoiets te doen dan om op een wegwedstrijd voor een PR te gaan.
Voor baanwedstrijden zou het trouwens ook ideaal weer zijn :o
Maar.. het goede nieuws is, ik heb vanochtend van en naar de sportschool weer even wat minuutjes gerend, zonder brace, en dat voelde al beter dan donderdag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162773657
Oh klinkt goed Guard!
pi_162774190
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ja dan moet dat wel dichtbij je maximale hartslag liggen ja. Maar soms worden zones ook berekend aan de hand van je omslagpunt, niet je maximale hartslag. D1/duurloopzone is bijvoorbeeld 75-85% van je omslagpunt.

Ik denk wel dat de berekening van Garmin dichterbij de werkelijkheid zit dan die schattingen van looptijden.nl, mijn maximale hartslag zit op 212, omslagpunt 191 en mijn duurloopzone is 149-161, dus 143-153 lijkt me aan de hoge kant als je maximale hartslag 183 is..
Misschien gewoon eens een tijdje proberen rond die 128-130 te zitten en kijken of je verbetering merkt? Als het goed is word het ook steeds makkelijker om in die zone te lopen.
Bedankt voor de vergelijking; volgens Garmin zou Z2 bij jou dan toch op (60-70% van Hmax) plm 128-148 liggen?
Ik ga sowieso je tip volgen en voorlopig maar iets van 130-140 nemen voor Z2 en 140-150 voor Z3. Ook makkelijk te onthouden :)
Voor mij gaat het ook niet zozeer om de absolute getallen, maar wel om zelf een bovengrens aan te houden, zodat ik niet overmatig/teveel inspan.
pi_162776044
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:25 schreef BlueT het volgende:

[..]

Bedankt voor de vergelijking; volgens Garmin zou Z2 bij jou dan toch op (60-70% van Hmax) plm 128-148 liggen?
Ik ga sowieso je tip volgen en voorlopig maar iets van 130-140 nemen voor Z2 en 140-150 voor Z3. Ook makkelijk te onthouden :)
Voor mij gaat het ook niet zozeer om de absolute getallen, maar wel om zelf een bovengrens aan te houden, zodat ik niet overmatig/teveel inspan.
Mja misschien dat de benaming of het idee achter de zones dan anders is bij de Garmin zones? Rond de 145 is bij mij in ieder geval hersteltraining, dat is ook door het energy-lab uitgerekend bij zo'n uitgebreide inspanningstest. Maar om te beginnen met trainen op hartslag kun je het inderdaad eerder als grove zone zien, een paar tikken ernaast zitten zal niet veel uitmaken. Je zones kunnen ook weer verschuiven als je fitter wordt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 5 juni 2016 @ 23:30:23 #99
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_162776938
Lekker gelopen Guard en ook alle anderen!

Ik was blij dat ik me dit jaar niet had ingeschreven voor Amersfoort. Het was echt warm en benauwd hier vanmiddag. Mijn vrouw heeft op een EHBO post gestaan en wist te melden dat de ambulances het best druk hadden. Maar voor zover we weten geen echt ernstige gevallen.

Vanavond heb ik dan wel een stukje van het parcours gelopen en dat waren best lekkere 10 kilometers! :P
pi_162777503
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:30 schreef GlenHighland het volgende:
Lekker gelopen Guard en ook alle anderen!

Ik was blij dat ik me dit jaar niet had ingeschreven voor Amersfoort. Het was echt warm en benauwd hier vanmiddag. Mijn vrouw heeft op een EHBO post gestaan en wist te melden dat de ambulances het best druk hadden. Maar voor zover we weten geen echt ernstige gevallen.

Vanavond heb ik dan wel een stukje van het parcours gelopen en dat waren best lekkere 10 kilometers! :P
Ik heb weinig gezien onderweg qua mensen bij de EHBO. Maar met dit weer kun je er wel een beetje op wachten. Welk deel heb je gelopen?
  maandag 6 juni 2016 @ 08:19:57 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162781194
vandaag vroeg op pad met mijn hardloopvriendin Gabbie (die nog een 100km in de benen had van 2 weken geleden) voor 3 uur op en neer en rond Bluff Hill. Goed gevoel na afloop en een lekkere kickstart van de Naseby training.
Morgen 15-20km op het programma om de boel weer wat op scherp te zetten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 juni 2016 @ 08:41:15 #102
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_162781340
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:46 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik heb weinig gezien onderweg qua mensen bij de EHBO. Maar met dit weer kun je er wel een beetje op wachten. Welk deel heb je gelopen?
Tja, zij horen alles wat er langs het parcours gebeurt via de portofoon. Bij hun post (fietspad langs het spoor) was verder niets gebeurd.

Ik heb het stuk door Hoogland-West (uiteraard ;)) gelopen, inclusief het fietspad langs de Eem.
  maandag 6 juni 2016 @ 08:47:32 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162781386
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:39 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Toch niet echt 1:42? Dat is mijn tijd van de Dam tot Damloop, en die is maar 16!
Oeps Haha, 2.42 inderdaad!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 6 juni 2016 @ 08:58:47 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162781464
Goed verslag Guard!
Nu snap ik wel dat ik je niet heb gezien ;) snellerd! Knappe prestatie met die warmte. Al Was jij al bijna binnen toen de warmte echt vervelend werd.
Ik vond het lopen door de brouwerijen echt heel erg vet. Dikke grijns op mn gezicht zo vlak voor de finish. En de medaille Is inderdaad briljant. Hij doet t ook best wel goed ^O^

Ons logeeradres Is langs het parcours. Dat was best effe lastig met bij de start komen. Maar wel handig toen ik last had van gellekkage eb helemaal onder de plakzooi zat. Kon mooi ff naar binnen om handen en gezicht af te spoelen ;)

Ik geloof trouwens dat ik geen spierpijn heb en geen kater. Jeuj! Sauna en jacuzi na het lopen zijn geweldig O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162782028
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:41 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Tja, zij horen alles wat er langs het parcours gebeurt via de portofoon. Bij hun post (fietspad langs het spoor) was verder niets gebeurd.

Ik heb het stuk door Hoogland-West (uiteraard ;)) gelopen, inclusief het fietspad langs de Eem.
Dat is wel een rotpunt waar zij stond. Rond de 19 km, net een vervelende kuitenbijter achter de rug, pal in de zon en geen wind.
Ik hoorde op een ander EHBO-punt de mensen van de EHBO overleggen dat ze iemand die net achter mij liep even goed in de gaten gingen houden.

Je had wel een leuk stukje van het parcours dan. En inderdaad had ik al zo'n vermoeden dat je het deel rond Hoogland gelopen had.
  Redactie Sport maandag 6 juni 2016 @ 10:19:03 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162782528
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh die ging bij mij wel weer. 17 tm 23 was hel!
Wat was je tijd? Ben je tevreden?
Ik vond de modderpaadjes fijn, behalve die laatste ;)
Tijd was 2.42 ofzo, 25,3 km op de klok. Vond het een kuttijd tot ik zag dat ik sneller liep dan 6.30/km gemiddeld. Zeker bij dit weer best rapjes :)
Knap hoor, het is echt ontzettend warm dus ik vind het nogal een prestatie. _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 6 juni 2016 @ 13:10:40 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162786483
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Knap hoor, het is echt ontzettend warm dus ik vind het nogal een prestatie. _O_
Dank je! Ben ook tevreden :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162787482
Vanavond probeer ik 5x2 minuten met 3 minuten rust denk ik. Ik weet alleen niet of ik het met brace of zonder brace moet doen, zonder voelt beter maar hmm, is misschien niet goed op de lange termijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162789391
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:58 schreef Cynic het volgende:
Mijn feestje van vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 2 weken is de laatste wedstrijd van het seizoen, maar eens kijken of het dan wat harder kan.
Zaterdag last moment de 5km gelopen daar. Hier in de vrienden groep al een half jaar bezig met een weekendje weg naar de knipe, maar wegens de KvS was ik aan de late kant met inschrijven. Uiteindelijk toch nog 10 (van de 17) in kunnen schrijven.

En zaterdag was iemand van de groep zo bijdehand om te vragen of er toevallig nog shirtjes over waren of niet opgehaald waren. Ik kwam dus om 12:55 aan op het terrein waar ik een shirt in mijn handen geduwd kreeg. Of ik me even om wilde kleden. O+

Dus nu onder de blauwe plekken en super veel spierpijn maar wel voldaan. 10 minuten met een vriend voor de rest van onze groep begonnen, daar eerst op gewacht maar uiteindelijk toch maar weer gas gegeven toen die bleven zaniken dat wij de laatste zouden worden.

Met kramp in de hamstrings in een duikertje vast zitten is in elk geval geen pretje, maar wel gehaald uiteindelijk. Super mooi evenement, echt een tip voor iemand die het eens wil proberen (alleen thuis wel even oefenen op de swing-overs).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162790507
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zaterdag last moment de 5km gelopen daar. Hier in de vrienden groep al een half jaar bezig met een weekendje weg naar de knipe, maar wegens de KvS was ik aan de late kant met inschrijven. Uiteindelijk toch nog 10 (van de 17) in kunnen schrijven.

En zaterdag was iemand van de groep zo bijdehand om te vragen of er toevallig nog shirtjes over waren of niet opgehaald waren. Ik kwam dus om 12:55 aan op het terrein waar ik een shirt in mijn handen geduwd kreeg. Of ik me even om wilde kleden. O+

Dus nu onder de blauwe plekken en super veel spierpijn maar wel voldaan. 10 minuten met een vriend voor de rest van onze groep begonnen, daar eerst op gewacht maar uiteindelijk toch maar weer gas gegeven toen die bleven zaniken dat wij de laatste zouden worden.

Met kramp in de hamstrings in een duikertje vast zitten is in elk geval geen pretje, maar wel gehaald uiteindelijk. Super mooi evenement, echt een tip voor iemand die het eens wil proberen (alleen thuis wel even oefenen op de swing-overs).
De 5 is meetsal ook wel een leuke en redelijk laagdrempelige kennismaking met de sport. De 7 was hier bijvoorbeeld al het parcours van de BSC en dan moet je toch wel redelijk aan de bak.
Waar ging dit rondje langs?

Ik heb zelf het gevoel dat ik hem vandaag wel weer zou kunnen lopen, dus heb me kennelijk echt gespaard gisteren :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162791618
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:08 schreef Cynic het volgende:

[..]

De 5 is meetsal ook wel een leuke en redelijk laagdrempelige kennismaking met de sport. De 7 was hier bijvoorbeeld al het parcours van de BSC en dan moet je toch wel redelijk aan de bak.
Waar ging dit rondje langs?

Ik heb zelf het gevoel dat ik hem vandaag wel weer zou kunnen lopen, dus heb me kennelijk echt gespaard gisteren :)
Het viel inderdaad wel mee, alles gehaald (swingover met een klein beetje hulp) al was hij voor mijn gevoel wel een stuk zwaarder dan 4 jaar geleden (30 min langer over gedaan (20 als we het wachten er af halen)).

Ja waar ging die langs, ik ken niet de namen van alle hindernissen. Maar alle grote wel (maar dan alleen bovenlangs, of maar deels), zwaarste vond ik nog het greppeltje waar je tot je knie wegzakte in de modder (net voor de banden en lussen)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162793918
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:58 schreef Murmeli het volgende:
Goed verslag Guard!
Nu snap ik wel dat ik je niet heb gezien ;) snellerd! Knappe prestatie met die warmte. Al Was jij al bijna binnen toen de warmte echt vervelend werd.
Ik vond het lopen door de brouwerijen echt heel erg vet. Dikke grijns op mn gezicht zo vlak voor de finish. En de medaille Is inderdaad briljant. Hij doet t ook best wel goed ^O^

Ons logeeradres Is langs het parcours. Dat was best effe lastig met bij de start komen. Maar wel handig toen ik last had van gellekkage eb helemaal onder de plakzooi zat. Kon mooi ff naar binnen om handen en gezicht af te spoelen ;)

Ik geloof trouwens dat ik geen spierpijn heb en geen kater. Jeuj! Sauna en jacuzi na het lopen zijn geweldig O+
Ik denk dat ik wel ongeveer weet waar jullie adres was, vlak voor die 3e bierplek. Zaten jullie in een B&B (of was die in de straat?)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:45:47 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162794461
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanavond probeer ik 5x2 minuten met 3 minuten rust denk ik. Ik weet alleen niet of ik het met brace of zonder brace moet doen, zonder voelt beter maar hmm, is misschien niet goed op de lange termijn.
Succes!! Ik zou nu ff braaf met brace doen. Kan je bij de volgende afspraak altijd even bespreken dat het zonder beter voelt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 6 juni 2016 @ 18:46:52 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162794492
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:25 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel ongeveer weet waar jullie adres was, vlak voor die 3e bierplek. Zaten jullie in een B&B (of was die in de straat?)
Ja, daar.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162794753
Hey! Ik ben een stille lezer en heb me nu ook aangemeld :)
Zondag mijn allereerste hardloopwedstrijd ooit, 10 km Maastrichts Mooiste.
Ik ging voor een tijd van 50:00 maar gezien de weersverwachting (21 graden) richt ik me op 53:00

Ik ben vier (of was het vijf?) jaar begonnen met hardlopen, toen heb ik met evy opgebouwd tot 5 en daarna ben ik gestopt. Af en toe heb ik periodes gehad dat ik het weer oppakte, maar ik vind sporten zoals groepslessen, spinning of squash leuker :P De afgelopen twee maanden ben ik serieuzer gaan hardlopen en een maand geleden was mijn 10k tijd tijdens een duurloop 53:00 en ik was niet eens kapot gegaan, temperatuur was toen wel 11 graden.

Deze week doe ik rustig aan om mijn benen te sparen, hoe doen jullie dat voor een 10 km wedstrijd?
Normaal sport ik 4-5 uur per week, dus dit is echt moeilijk voor mij haha. Woensdag wel squash dat ik niet kan verzetten en ik dacht er aan om donderdag een rustig duurloopje te doen.
Is dit te weinig sport? Of juist genoeg rust?
pi_162794910
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, daar.
Was er iemand thuis overdag daar? Bijna aangebeld om te vragen of ik even van het toilet gebruik kon maken :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 juni 2016 @ 19:12:32 #117
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162795189
Hoge nood :D
Zie ik hier weer een aanleiding om DE foto te posten?? :P
  maandag 6 juni 2016 @ 19:19:08 #118
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162795402
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:56 schreef vrolijkfit het volgende:
Hey! Ik ben een stille lezer en heb me nu ook aangemeld :)
Zondag mijn allereerste hardloopwedstrijd ooit, 10 km Maastrichts Mooiste.
Ik ging voor een tijd van 50:00 maar gezien de weersverwachting (21 graden) richt ik me op 53:00

Ik ben vier (of was het vijf?) jaar begonnen met hardlopen, toen heb ik met evy opgebouwd tot 5 en daarna ben ik gestopt. Af en toe heb ik periodes gehad dat ik het weer oppakte, maar ik vind sporten zoals groepslessen, spinning of squash leuker :P De afgelopen twee maanden ben ik serieuzer gaan hardlopen en een maand geleden was mijn 10k tijd tijdens een duurloop 53:00 en ik was niet eens kapot gegaan, temperatuur was toen wel 11 graden.

Deze week doe ik rustig aan om mijn benen te sparen, hoe doen jullie dat voor een 10 km wedstrijd?
Normaal sport ik 4-5 uur per week, dus dit is echt moeilijk voor mij haha. Woensdag wel squash dat ik niet kan verzetten en ik dacht er aan om donderdag een rustig duurloopje te doen.
Is dit te weinig sport? Of juist genoeg rust?
Hoi vrolijkfit! Leuk dat je meepost! En leuk loopje, Maastrichts Mooiste (nooit gelopen, maar ken het parcours).

Volgens mij is het prima om nog wel wat te doen. Ik zou zelf het duurloopje van donderdag vervangen door wat intervallen op wedstrijdsnelheid. bijv. 6*400 meter snel met 3' pauze. Maar of dit wetenschappelijk gezien het beste is weet ik niet.

Succes in ieder geval! En ik zou gewoon voor je 50' tijd gaan, zoals je van plan was. Niet te bang zijn voor het weer. Even wat inkopen van te voren en dan ben je wel beetje gewend. En een wedstrijdje geeft toch wel extra boost.
pi_162795505
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:19 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Hoi vrolijkfit! Leuk dat je meepost! En leuk loopje, Maastrichts Mooiste (nooit gelopen, maar ken het parcours).

Volgens mij is het prima om nog wel wat te doen. Ik zou zelf het duurloopje van donderdag vervangen door wat intervallen op wedstrijdsnelheid. bijv. 6*400 meter snel met 3' pauze. Maar of dit wetenschappelijk gezien het beste is weet ik niet.

Succes in ieder geval! En ik zou gewoon voor je 50' tijd gaan, zoals je van plan was. Niet te bang zijn voor het weer. Even wat inkopen van te voren en dan ben je wel beetje gewend. En een wedstrijdje geeft toch wel extra boost.
Thanks voor je tip over de intervaltraining! Klinkt wel goed om nog even kort op wedstrijdsnelheid te lopen donderdag, ga dat nu ook doen :)

En bedankt voor je vertrouwen! Misschien moet ik idd gewoon voor die 50 gaan en als het echt niet gaat kan ik altijd nog gas terug nemen, is toch altijd een wedstrijd PR gezien het mijn eerste wedstrijd is :D
pi_162796095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:22 schreef vrolijkfit het volgende:

[..]

Thanks voor je tip over de intervaltraining! Klinkt wel goed om nog even kort op wedstrijdsnelheid te lopen donderdag, ga dat nu ook doen :)
Ik zou het beperkt houden, dus hooguit een korte training en dan niet voluit knallen maar zorgen dat je soepeltjes loopt. Anders ben je zondag misschien niet op tijd hersteld. Wat betreft trainingseffect ga je er zo kort van tevoren waarschijnlijk niets meer van merken dus kan je je energie net zo goed sparen en alleen lopen voor het gevoel. Ik heb in Maastricht alleen ervaring met de 15km/10EM. De 10km is zo te zien nu één rondje is ipv twee keer de 5km en het ziet er uit als een leuk maar niet al te licht parcours. Veel plezier en succes alvast.
pi_162796105
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:12 schreef steffelonio het volgende:
Hoge nood :D
Zie ik hier weer een aanleiding om DE foto te posten?? :P
Ik denk van wel O-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 20:25:12 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_162797723
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:43 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik denk van wel O-)
Neuh...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162797900
2 weken geleden had ik al een klein beetje last van mijn knie. Vervolgens toch vorige week een 10km gelopen en daar heb ik mijn knie een beetje op stuk gelopen omdat ik toch wilde finishen :') . Eigenlijk wel heel dom achteraf want ik kon niet eens meer naar huis lopen zo mank liep ik. De hele week heb ik er nog las van gehad en nu nog steeds. Heb ook dus ook maar vervanging gezocht voor de 5X5 estafette komend weekend -O-

Wel jammer van mijn knie want het ging net zo lekker met elke wedstrijd pr's. Voor volgende week heb ik maar afgezegd omdat ik anders bang ben dat het misschien weer erger gaat worden en met het oog op de zomervakantie leek het me verstandiger om maar te gaan aanmoedigen ipv zelf lopen.

Nu maar een beetje fietsen want daar krijg ik gelukkig geen last van.
  maandag 6 juni 2016 @ 20:53:22 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162798843
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:22 schreef vrolijkfit het volgende:

[..]

Thanks voor je tip over de intervaltraining! Klinkt wel goed om nog even kort op wedstrijdsnelheid te lopen donderdag, ga dat nu ook doen :)

En bedankt voor je vertrouwen! Misschien moet ik idd gewoon voor die 50 gaan en als het echt niet gaat kan ik altijd nog gas terug nemen, is toch altijd een wedstrijd PR gezien het mijn eerste wedstrijd is :D
ik ben geen 10km loper maar ik zou absoluut de intervallen achterwege laten.
Het draagt drie dagen van te voren niets meer bij aan je training, sterker nog, het zou alleen maar tegengesteld kunnen werken.
Ik zelf zou een hobbelrondje van 4-5km doen als je perse tochop donderdag wilt lopen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 juni 2016 @ 21:21:39 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162799978
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Was er iemand thuis overdag daar? Bijna aangebeld om te vragen of ik even van het toilet gebruik kon maken :D
Als t goed is wel. Een dame vd groep liep niet mee dus die zat buiten of misschien toen nog niet. Maar 100m verderop waren sws dixies ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162800505
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Succes!! Ik zou nu ff braaf met brace doen. Kan je bij de volgende afspraak altijd even bespreken dat het zonder beter voelt.
Ik heb het geprobeerd, de eerste 3 met brace gedaan, maar toen ging het weer pijn doen. Toen heb ik hem afgedaan en dat maakt zo'n verschil, voelt zoveel beter! De fysiotherapeut zei vandaag ook dat dat logisch is, de brace lockt de enkel wel zodat de blessure niet terug kan keren maar het deel van de voet wat nog overbelast is is juist als enige niet ingepakt dus daar komt dan alle druk op. Ik heb grotendeels in het gras gelopen dus denk dat het niet zoveel kwaad kan, maar ik zal morgen de sportarts wel even bellen om te vragen wat nou beter is. Het voelt zo tegennatuurlijk om met die brace om te lopen als dat gewoon bewust mezelf meer pijn doen is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juni 2016 @ 21:36:14 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162800516
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:22 schreef vrolijkfit het volgende:

[..]

Thanks voor je tip over de intervaltraining! Klinkt wel goed om nog even kort op wedstrijdsnelheid te lopen donderdag, ga dat nu ook doen :)

En bedankt voor je vertrouwen! Misschien moet ik idd gewoon voor die 50 gaan en als het echt niet gaat kan ik altijd nog gas terug nemen, is toch altijd een wedstrijd PR gezien het mijn eerste wedstrijd is :D
Ik zou juist geen intervallen doen. Als je wo al gaat squashen is het denk ik genoeg voor deze week. Als je echt doodongelukkig wordt als je verder niks doet kan je evt donderdagavond of vrijdagochtend een heel kort rustig rondje doen. Echt een afstand en tempo die je niet moe maken.

En qua tempo: ik zou de eerste km juist niet meteen keihard gaan, maar wat rustiger starten, bijv op een tempo dat bij 51 of 52 min past. En daarna versnellen als het soepel voelt en het parcours meevalt. Op een 10 km kan je je lelijk opblazen.

Succes zondag!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 6 juni 2016 @ 21:37:23 #128
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162800567
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, de eerste 3 met brace gedaan, maar toen ging het weer pijn doen. Toen heb ik hem afgedaan en dat maakt zo'n verschil, voelt zoveel beter! De fysiotherapeut zei vandaag ook dat dat logisch is, de brace lockt de enkel wel zodat de blessure niet terug kan keren maar het deel van de voet wat nog overbelast is is juist als enige niet ingepakt dus daar komt dan alle druk op. Ik heb grotendeels in het gras gelopen dus denk dat het niet zoveel kwaad kan, maar ik zal morgen de sportarts wel even bellen om te vragen wat nou beter is. Het voelt zo tegennatuurlijk om met die brace om te lopen als dat gewoon bewust mezelf meer pijn doen is..
Hmm ja dat is wel vreemd inderdaad.
Was t lopen an sich wel fijn?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162800670
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmm ja dat is wel vreemd inderdaad.
Was t lopen an sich wel fijn?
Ja, 2 minuten is toch alweer een stuk fijner dan 1 minuut, je hebt dan echt het gevoel dat je bezig bent voordat je moet stoppen :P En het is gewoon zo fijn dat je zo snel in een ritme komt en je hartslag ook gelijk mee omhoog gaat, dat heb ik met geen enkele andere sport!
Alleen het fijne gevoel van pijnvrij en gedachtenloos vele kilometers wegtikken is er natuurlijk nog niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juni 2016 @ 21:52:55 #130
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162801067
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, 2 minuten is toch alweer een stuk fijner dan 1 minuut, je hebt dan echt het gevoel dat je bezig bent voordat je moet stoppen :P En het is gewoon zo fijn dat je zo snel in een ritme komt en je hartslag ook gelijk mee omhoog gaat, dat heb ik met geen enkele andere sport!
Alleen het fijne gevoel van pijnvrij en gedachtenloos vele kilometers wegtikken is er natuurlijk nog niet..
O+ fijn!

Nee, kms vreten komt wel weer. Opbouwen an sich is überhaupt al fijn denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 6 juni 2016 @ 21:56:22 #131
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162801185
Kennelijk doe ik iets verkeerd in de week voor een wedstrijdje :P
pi_162801269
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:56 schreef steffelonio het volgende:
Kennelijk doe ik iets verkeerd in de week voor een wedstrijdje :P
Ach, als het voor jou werkt, prima toch!

Maar als je het nooit doet is 3 dagen voor de wedstrijd niet echt het moment om voor het eerste en intervaltraining te proberen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162801618
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Klinkt goed die biertrail! Met dit weer is het denk ik ook fijner om zoiets te doen dan om op een wegwedstrijd voor een PR te gaan.
Voor baanwedstrijden zou het trouwens ook ideaal weer zijn :o
Maar.. het goede nieuws is, ik heb vanochtend van en naar de sportschool weer even wat minuutjes gerend, zonder brace, en dat voelde al beter dan donderdag..
Lekker!
pi_162801645
Er stond trouwens een mooi artikel in het NRC van dit weekend over hardlopen bij een burnout..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162801870
Ik ben aan het bedenken hoe ik met hardlopen wat kan organiseren om geld in te zamelen voor deze user die geld nodig heeft voor een stamcelbehandeling, aangezien hij MS heeft :(

LIF / Individual's strijd tegen MS

Er zijn al mensen die sportieve dingen gedaan hebben. Zoals deze meneer, die 350km hardgelopen heeft, 50km per dag in Dubai gedurende een week: http://www.thenational.ae(...)-to-help-sick-friend

En natuurlijk het verzoek of jullie ook een paar pinten bier overhebben voor deze FOK!ker.

/spam
Ja doei.
pi_162802406
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Als t goed is wel. Een dame vd groep liep niet mee dus die zat buiten of misschien toen nog niet. Maar 100m verderop waren sws dixies ;)
die had ik gevonden ja :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162802448
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Er stond trouwens een mooi artikel in het NRC van dit weekend over hardlopen bij een burnout..
Ja ik las hem leuk, leuk stukje:
http://www.nrc.nl/handels(...)-weer-de-zon-1624945
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 juni 2016 @ 22:37:58 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162802505
Wat maakt lopen toch gelukkig O+

Net lekker 5,33 km afgetikt en meer van de omgeving opgesnoven dan lopen focussen op t lopen. Super gewoon O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162802898
Nuttige stokkentraining gehad vanavond op "het dak van Brabant" :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 juni 2016 @ 22:49:01 #140
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162802931
En ik heb mn eerste echte training gegeven! *O*
F means you're fucked
pi_162803072
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:49 schreef YUR het volgende:
En ik heb mn eerste echte training gegeven! *O*
Drill instructor,tell me what to do... :D


Goed bezig ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162803952
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Er stond trouwens een mooi artikel in het NRC van dit weekend over hardlopen bij een burnout..
Zij schrijft ook in de Runners World.
En één van mijn trainers (werkt in de psychiatrie) sport met zijn patiënten als behandelmethode.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:17:34 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162807705
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Klinkt goed die biertrail! Met dit weer is het denk ik ook fijner om zoiets te doen dan om op een wegwedstrijd voor een PR te gaan.
Voor baanwedstrijden zou het trouwens ook ideaal weer zijn :o
Maar.. het goede nieuws is, ik heb vanochtend van en naar de sportschool weer even wat minuutjes gerend, zonder brace, en dat voelde al beter dan donderdag..
Het was trouwens geen trail. Maximaal 2 km onverhard denk ik. Het was best vlak ook. Denk dat het, in koeler weer, een redelijk snel parcours was zelfs.
Maar ik heb het gewoon als funrun benaderd, vooral ivm de warmte.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:23:18 #144
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162807731
Kan Strava ook in een andere taal de reisinformatie roepen tijdens t lopen? Van dat gebrekkige, op z'n engels uitgesproken, Nederlands kan ik tijdens t lopen geen chocolade maken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:24:29 #145
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162807735
Heule ruime minuut van mn 5k afgelopen vanochtend. PR (na 2 keer) nu op 26:29.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162807744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:23 schreef MutedFaith het volgende:
Kan Strava ook in een andere taal de reisinformatie roepen tijdens t lopen? Van dat gebrekkige, op z'n engels uitgesproken, Nederlands kan ik tijdens t lopen geen chocolade maken.
Reisinformatie? Ik heb meestal geen Strava op mijn telefoon aanstaan maar gebruik mijn GPS horloge, maar heb het de keren dat ik het wel gebruik nog nooit wat horen oproepen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:31:08 #147
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162807760
Ik heb nog geen horloge. Die verwacht ik ergens in augustus, want verjaardag.

Ik heb t ook moeten zoeken, staat standaard uit geloof ik. Maar ik vind t wel fijn om elke halve kilometer of kilometer even te horen of ik nog een beetje lekker ga. En of mn tempo 'klopt'. Dus dat moet nu nog even per telefoon.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 09:32:10 #148
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162808579
Om nog terug te komen op de voorbereiding voor een wedstrijdje, in mijn HM-schema (van de Atletiekunie) zit deze training trouwens 3 dagen voor de (HM)wedstrijd:

Tempolopen (Tempo 4) 300-300-400-400-500-500-500 m, pauze 3 minuten
(Tempo 4 is ongeveer 5km wedstrijdtempo).


Is dus niet helemaal vreemd om een paar dagen van te voren nog wat korte snelle intervallen te lopen.
pi_162808712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 09:32 schreef steffelonio het volgende:
Om nog terug te komen op de voorbereiding voor een wedstrijdje, in mijn HM-schema (van de Atletiekunie) zit deze training trouwens 3 dagen voor de (HM)wedstrijd:

Tempolopen (Tempo 4) 300-300-400-400-500-500-500 m, pauze 3 minuten
(Tempo 4 is ongeveer 5km wedstrijdtempo).


Is dus niet helemaal vreemd om een paar dagen van te voren nog wat korte snelle intervallen te lopen.
Mjah, intervallen zijn wel wat intensiever... En bij een 10km loop je over het algemeen ook wat hoger tempo dan een HM. Verder zie ik het nut er inderdaad niet echt van in als je er in de rest van je voorbereiding geen rekening mee hebt gehouden.

Zelf loop ik de week voor de 10km eigenlijk redelijk 'normaal'. Bouw wel een dag of 2 extra rust in voor de wedstrijd waarbij ik dan een dag ervoor (soms 2, soms helemaal niet) een 4 of 5km heel rustig loop, meer om alles weer even los te maken en voor het gevoel.

Nu heb ik pas een 6 10km wedstrijdjes gelopen dus veel ervaring is dat ook niet, en of het nou veel verschil maakte of ik die dag ervoor wel of niet liep... geen idee eigenlijk.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 10:26:43 #150
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162809448
Mooi hoor LT, dat je weer aan de gang bent!
Ik heb zaterdag maar weer een combi gedaan. Ik had een training van 5x6 minuten staan en een familiedag vlakbij Jero. Het laatste stuk dus hardlopend gedaan, al heb ik er nog 2,5 minuut hardlopen aan vast geplakt, omdat ik anders te laat zou zijn :D
Dus later deze week maar een keer 4x8 minuten proberen. Al heb ik nu wel een blaar op mn grote teen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 7 juni 2016 @ 11:45:14 #152
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162811305
quote:
En het feit dat er nog een boel specs naar buiten moeten komen..maar hij ziet er :9~ :9~ uit ja!
F means you're fucked
pi_162811449
Ik heb vanaf nu een Ambit3 te koop :9~ .
pi_162811517
quote:
Oef! Ziet er wel heel nice uit zeg... Maar inderdaad, erg weinig details nog en damn die prijs, 700/800 euro. Dat is wel erg lastig verantwoorden naar mezelf :P

Benieuwd hoe ze de OHR voor elkaar hebben.
pi_162812025
Ik hoop dat de navigatie verder uitgebreid is. Het mooiste zou zijn als alles van de Peak, Vertical en Traverse erin zit :9~ .
pi_162812050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:57 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze de OHR voor elkaar hebben.
Niet, denk ik. Er is een prijsverschil met en zonder HR. Dat duidt volgens mij op een borstband. En ik zie zo snel ook niets over optische HRM in de beschrijvingen.
pi_162813148
Waarom is hij dan zo duur? Vooral vergeleken met een fenix 3 HR.
pi_162813307
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Niet, denk ik. Er is een prijsverschil met en zonder HR. Dat duidt volgens mij op een borstband. En ik zie zo snel ook niets over optische HRM in de beschrijvingen.
Ugh! Goed punt... Hoewel er natuurlijk (net als met de Fenix3) een versie met OHR en zonder OHR kan zijn met bijbehorend prijsverschil. Afwachten nog maar even (hoewel dit toch echt te veel geld voor me zou zijn, vond de forerunner 235 al een aardige investering ;) )
pi_162814014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:15 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ugh! Goed punt... Hoewel er natuurlijk (net als met de Fenix3) een versie met OHR en zonder OHR kan zijn met bijbehorend prijsverschil. ) )
Zou kunnen, maar ik denk dat ze bij Suunto OHR nog niet betrouwbaar genoeg vinden voor hun high end modellen. Verder ziet dit model er extreem robuust uit en zit ie kennelijk bomvol features die vast veel nuttiger zijn dan optische HRM
pi_162814981
Zaterdag 4 juni de Slachtemarathon gelopen. Voor mij als Fries een bijzondere wedstrijd natuurlijk, met veel bekenden langs de weg.

Op tijd de wekker zetten, want de start is al om 6.30. Dit komt doordat er ook duizenden wandelaars meedoen, en die hebben de hele dag wel nodig. Startvakken in de schuur van een boerderij, best grappig. Alleen even wachten tot na de start tot je gps het begint te doen.

Doel was om rond de 3.30 te lopen, en om een strak schema aan te houden van 5.00/km. Ondanks de warmte is dit allemaal goed gelukt, want ik finishte in 3:31. Een persoonlijk record.

Door zeer vlak te lopen heb ik de winst behaald, want vanaf het 21,1 km punt begon ik al lopers in te halen die het moeilijk hadden.

Het was echt een topdag! De volgende Slachte is al over twee jaar (normaal eens in de 4).
pi_162815062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:10 schreef Ayreon84 het volgende:
Zaterdag 4 juni de Slachtemarathon gelopen. Voor mij als Fries een bijzondere wedstrijd natuurlijk, met veel bekenden langs de weg.

Op tijd de wekker zetten, want de start is al om 6.30. Dit komt doordat er ook duizenden wandelaars meedoen, en die hebben de hele dag wel nodig. Startvakken in de schuur van een boerderij, best grappig. Alleen even wachten tot na de start tot je gps het begint te doen.

Doel was om rond de 3.30 te lopen, en om een strak schema aan te houden van 5.00/km. Ondanks de warmte is dit allemaal goed gelukt, want ik finishte in 3:31. Een persoonlijk record.

Door zeer vlak te lopen heb ik de winst behaald, want vanaf het 21,1 km punt begon ik al lopers in te halen die het moeilijk hadden.

Het was echt een topdag! De volgende Slachte is al over twee jaar (normaal eens in de 4).
Mooi gedaan! Ik zal deze ook eens in de agenda zetten. Het lijkt me een hele mooie.

Jammer van de GPS-ontvangst bij de start.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:26:19 #162
416020 K44S
The bearded man
pi_162815401
Wellicht eens tijd om mezelf eens aan te melden hier.

Aankomende Zondag ga ik met een paar vriend(in)en voor Kika hardlopen in Utrecht. :)

Vreemd genoeg (sinds ik dan een beetje train) steeds meer zin in een rondje :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162815798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:26 schreef K44S het volgende:
Wellicht eens tijd om mezelf eens aan te melden hier.

Aankomende Zondag ga ik met een paar vriend(in)en voor Kika hardlopen in Utrecht. :)

Vreemd genoeg (sinds ik dan een beetje train) steeds meer zin in een rondje :)
Hehe, bekend fenomeen... Je moet je er soms even toe zetten (vooral als je een tijdje stil hebt gezeten), maar als je eenmaal begonnen bent kun je nauwelijks wachten om er weer op uit te gaan.

Zelf nu een beetje aan het oefenen om te hardlopen met de hond :) Vanochtend voor mijn werk een stukje (~5km) gedaan. Hoewel dat hardlopen, wachten, wandelen, wachten tot hond niet meer in broek hang, etc is. Maar eigenlijk toch best lekker om zo de dag te beginnen (woorden die ik nooit had verwacht te zeggen!).
pi_162818710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:13 schreef pijll het volgende:

[..]

Mooi gedaan! Ik zal deze ook eens in de agenda zetten. Het lijkt me een hele mooie.

Jammer van de GPS-ontvangst bij de start.
volgens mij over 5 jaar pas weer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162819284
Voor de liefhebber: Bij Limango zijn Saucony hardloopschoenen in de aanbieding :).

Oh en hardloopkleding van Lornah.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 18:43:28 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_162821737
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:56 schreef GotC het volgende:
Voor de liefhebber: Bij Limango zijn Saucony hardloopschoenen in de aanbieding :).

Oh en hardloopkleding van Lornah.
Limango...? Volgens mij moet ik niet gaan googlen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:46:00 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162821796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Limango...? Volgens mij moet ik niet gaan googlen :')
Dan is het nu vast te laat :D
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 18:50:10 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_162821894
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:46 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan is het nu vast te laat :D
Yup... Maar ik voel me nog niet direct aangesproken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:56:42 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162822035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Yup... Maar ik voel me nog niet direct aangesproken :D
Meevaller ^O^
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 18:57:01 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_162822044
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Meevaller ^O^
Ik ben met de schrik vrijgekomen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:59:26 #171
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162822101
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:56 schreef GotC het volgende:
Voor de liefhebber: Bij Limango zijn Saucony hardloopschoenen in de aanbieding :).

Oh en hardloopkleding van Lornah.
Lornah heeft hele mooie kleding O+
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162823406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:00 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk niet eerder durven vragen, maar nu den Zwabber dan toch weer genoemd wordt: waarom post hij hier niet meer :? Kennelijk iets gebeurd toen ik met andere zaken bezig was en ik heb het dus compleet gemist...
Er is niets gebeurd. In 2015 heb ik niet veel kunnen lopen doordat ik mijn enkel kapot stapte op de Balijbrug en een parodontologische operatie waardoor ik überhaupt niet mocht inspannen gedurende 2 maanden. Ik heb mijn account toen gekoppeld aan een niet-bestaand e-mailadres dat nu duidelijk wel bestaat en uitgelogd.

De huidige stand: beter dan ooit. Ik ga dit jaar al mijn PR's aanscherpen. Alleen heb ik momenteel last van mijn hamstrings. Het hardlopen ging domweg te goed de laatste tijd, het is wat dat betreft beter als het gewoon slecht gaat.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 20:02:17 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_162823803
Die nieuwe commercial van Bolletje Goed Bezig :D hebben jullie die gezien?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:28:01 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162824566
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:53 schreef Guard het volgende:

[..]

Drill instructor,tell me what to do... :D

Goed bezig ^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162824597
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik zou het beperkt houden, dus hooguit een korte training en dan niet voluit knallen maar zorgen dat je soepeltjes loopt. Anders ben je zondag misschien niet op tijd hersteld. Wat betreft trainingseffect ga je er zo kort van tevoren waarschijnlijk niets meer van merken dus kan je je energie net zo goed sparen en alleen lopen voor het gevoel. Ik heb in Maastricht alleen ervaring met de 15km/10EM. De 10km is zo te zien nu één rondje is ipv twee keer de 5km en het ziet er uit als een leuk maar niet al te licht parcours. Veel plezier en succes alvast.
Dankje!! Het is zeker geen licht parcours, net voor km 5 zit er wel een flinke klim in

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben geen 10km loper maar ik zou absoluut de intervallen achterwege laten.
Het draagt drie dagen van te voren niets meer bij aan je training, sterker nog, het zou alleen maar tegengesteld kunnen werken.
Ik zelf zou een hobbelrondje van 4-5km doen als je perse tochop donderdag wilt lopen.
Hobbelrondje staat genoteerd :)

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik zou juist geen intervallen doen. Als je wo al gaat squashen is het denk ik genoeg voor deze week. Als je echt doodongelukkig wordt als je verder niks doet kan je evt donderdagavond of vrijdagochtend een heel kort rustig rondje doen. Echt een afstand en tempo die je niet moe maken.

En qua tempo: ik zou de eerste km juist niet meteen keihard gaan, maar wat rustiger starten, bijv op een tempo dat bij 51 of 52 min past. En daarna versnellen als het soepel voelt en het parcours meevalt. Op een 10 km kan je je lelijk opblazen.

Succes zondag!
Thanks! En heel handige tip van een iets rustiger tempo :)
  Redactie Sport dinsdag 7 juni 2016 @ 20:37:46 #176
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162824904
Het is weer de week van een evenement. Zaterdag de HM van Zwolle en ik heb weer overal pijntjes. Er verandert ook niks. :')

Ik heb er wel weer zin in. Hoop dat het niet al te benauwd is. Ik maak me daarom nu ook niet al te druk om de tijd, doel heb ik dit jaar toch al behaald :) ga genieten van het publiek en de muziek langs de kant :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:43:15 #177
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162825069
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:37 schreef DeLuna het volgende:
Het is weer de week van een evenement. Zaterdag de HM van Zwolle en ik heb weer overal pijntjes. Er verandert ook niks. :')

I feel your pain....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162825276
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:37 schreef DeLuna het volgende:
Het is weer de week van een evenement. Zaterdag de HM van Zwolle en ik heb weer overal pijntjes. Er verandert ook niks. :')

Ik heb er wel weer zin in. Hoop dat het niet al te benauwd is. Ik maak me daarom nu ook niet al te druk om de tijd, doel heb ik dit jaar toch al behaald :) ga genieten van het publiek en de muziek langs de kant :Y
Als er niks verandert dan zal de rest ook niet veranderen en zul je jezelf en ons zondag weer verbazen met een mooie tijd ;) Maar lopen zonder druk is ook fijn, geniet ervan alvast!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 7 juni 2016 @ 20:53:08 #179
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162825360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als er niks verandert dan zal de rest ook niet veranderen en zul je jezelf en ons zondag weer verbazen met een mooie tijd ;) Maar lopen zonder druk is ook fijn, geniet ervan alvast!
Zeker, ik loop hem ook vooral voor de sfeer en de wedstrijdervaring. Zie op de dag zelf wel hoe ik me voel en hoe het weer is. Komt goed!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162825413
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Zeker, ik loop hem ook vooral voor de sfeer en de wedstrijdervaring. Zie op de dag zelf wel hoe ik me voel en hoe het weer is. Komt goed!
Veel plezier!!!
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 20:58:21 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_162825515
Ik heb zondag ook gelopen, in Amersfoort. Die wedstrijd kende ik nog niet, maar hij is echt leuk! Mooi parcours, al kan ik alleen spreken over de 5km. Daarnaast ook gewoon goed georganiseerd. Het was natuurlijk wel veel te warm om te rennen, maar los daarvan vond ik dit echt een aanrader. Er is keuze voor iedereen, want er is een 5km, een 10km, een HM en een M. En die M kun je in estafette-vorm doen als je dat wilt. De medaille is mooi en er was voor iedereen een bak yoghurt van de sponsor :D

Een vriend van me heeft ook nog een leuke foto gemaakt, die met gemak de foto's van Aktiefoto verslaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162825671
Trouwens, normaal sport ik zo'n 6 uur per week, maar ik heb vandaag en gister rust gehouden ivm zondag. Alleen heb ik nu echt veel meer honger/trek dan normaal, is dit raar?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:05:35 #183
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162825731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er is niets gebeurd. In 2015 heb ik niet veel kunnen lopen doordat ik mijn enkel kapot stapte op de Balijbrug en een parodontologische operatie waardoor ik überhaupt niet mocht inspannen gedurende 2 maanden. Ik heb mijn account toen gekoppeld aan een niet-bestaand e-mailadres dat nu duidelijk wel bestaat en uitgelogd.

De huidige stand: beter dan ooit. Ik ga dit jaar al mijn PR's aanscherpen. Alleen heb ik momenteel last van mijn hamstrings. Het hardlopen ging domweg te goed de laatste tijd, het is wat dat betreft beter als het gewoon slecht gaat.
Hoi! :W
F means you're fucked
pi_162825896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zondag ook gelopen, in Amersfoort. Die wedstrijd kende ik nog niet, maar hij is echt leuk! Mooi parcours, al kan ik alleen spreken over de 5km. Daarnaast ook gewoon goed georganiseerd. Het was natuurlijk wel veel te warm om te rennen, maar los daarvan vond ik dit echt een aanrader. Er is keuze voor iedereen, want er is een 5km, een 10km, een HM en een M. En die M kun je in estafette-vorm doen als je dat wilt. De medaille is mooi en er was voor iedereen een bak yoghurt van de sponsor :D

Een vriend van me heeft ook nog een leuke foto gemaakt, die met gemak de foto's van Aktiefoto verslaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:34:21 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162826843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er is niets gebeurd. In 2015 heb ik niet veel kunnen lopen doordat ik mijn enkel kapot stapte op de Balijbrug en een parodontologische operatie waardoor ik überhaupt niet mocht inspannen gedurende 2 maanden. Ik heb mijn account toen gekoppeld aan een niet-bestaand e-mailadres dat nu duidelijk wel bestaat en uitgelogd.

De huidige stand: beter dan ooit. Ik ga dit jaar al mijn PR's aanscherpen. Alleen heb ik momenteel last van mijn hamstrings. Het hardlopen ging domweg te goed de laatste tijd, het is wat dat betreft beter als het gewoon slecht gaat.
^O^

Alleen post ik hier nu bijna niet meer, loop ook niet, wegens knie/geen zin/andere prioriteiten...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_162827012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:03 schreef vrolijkfit het volgende:
Trouwens, normaal sport ik zo'n 6 uur per week, maar ik heb vandaag en gister rust gehouden ivm zondag. Alleen heb ik nu echt veel meer honger/trek dan normaal, is dit raar?
Ik heb ook wel vaak meer honger op een rustdag, ik weet ook niet waarom..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:40:13 #187
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162827036
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb ook wel vaak meer honger op een rustdag, ik weet ook niet waarom..
ik had geen honger totdat ik deze post las....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162827047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zondag ook gelopen, in Amersfoort. Die wedstrijd kende ik nog niet, maar hij is echt leuk! Mooi parcours, al kan ik alleen spreken over de 5km. Daarnaast ook gewoon goed georganiseerd. Het was natuurlijk wel veel te warm om te rennen, maar los daarvan vond ik dit echt een aanrader. Er is keuze voor iedereen, want er is een 5km, een 10km, een HM en een M. En die M kun je in estafette-vorm doen als je dat wilt. De medaille is mooi en er was voor iedereen een bak yoghurt van de sponsor :D

Een vriend van me heeft ook nog een leuke foto gemaakt, die met gemak de foto's van Aktiefoto verslaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een enorm gave foto weer! Mooie loophouding! de 5k schijnt wel 300m te lang geweest te zijn, niet gemerkt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:03:15 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162827743
Zwabber *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 22:05:09 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_162827797
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een enorm gave foto weer! Mooie loophouding! de 5k schijnt wel 300m te lang geweest te zijn, niet gemerkt?
Dank je!
En jazeker dat ik dat gemerkt heb! M'n Garmin die gaf aan dat ie te lang was! Mentaal dingetje :') maar goed, 300m extragratis loopplezier!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162828029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zondag ook gelopen, in Amersfoort. Die wedstrijd kende ik nog niet, maar hij is echt leuk! Mooi parcours, al kan ik alleen spreken over de 5km. Daarnaast ook gewoon goed georganiseerd. Het was natuurlijk wel veel te warm om te rennen, maar los daarvan vond ik dit echt een aanrader. Er is keuze voor iedereen, want er is een 5km, een 10km, een HM en een M. En die M kun je in estafette-vorm doen als je dat wilt. De medaille is mooi en er was voor iedereen een bak yoghurt van de sponsor :D

Een vriend van me heeft ook nog een leuke foto gemaakt, die met gemak de foto's van Aktiefoto verslaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie foto zeg! Klinkt leuk dat Amersfoort.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:23:52 #192
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162828481
Zwbrtj! :W
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162829727
Hoi Zwabber :W

Nog even een buiging voor stipstreep _O_
En leuke foto gup!

Ik ga zondag ook meedoen aan Maastrichts mooiste. Mijn moeder gaat ook mee voor de eerste keer :D Heb twee van die dagkaarten kunnen kopen. Scheeld een hoop geld :).
Ohja ik las trouwens dat je vlaai en nog meer dingen bij de finish krijgt. Jammie daar heb ik nu al zin in :9~ O+
pi_162831624
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een enorm gave foto weer! Mooie loophouding! de 5k schijnt wel 300m te lang geweest te zijn, niet gemerkt?
Hij was, voor het vierde jaar, 200 meter te lang. Anders kwamen ze niet uit met het rondje over de singels. Alle andere afstanden zijn overigens gecertificeerd.

Zo te lezen kunnen we alvast wat mensen noteren voor Amersfoort 2017. *O*
pi_162831712
Ik heb ook weer eens een lokaal evenementje gelopen. En het ging kut, maar het was geweldig. Mooie route met trails, bospaadjes, velden en een uphill finish. Het was veeeeeel te warm voor mij om comfortabel te rennen, dus ik heb daar maar gewoon aan toegegeven, regelmatig wat gelopen, lol gemaakt met de andere lopers en marshals want het is een leuke club die het organiseert!

4 nogwat mijl ofzo in 43 of 42 nogwat. Want vergat mijn horloge te stoppen!

Bewijs:


Ja doei.
pi_162833726
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er is niets gebeurd. In 2015 heb ik niet veel kunnen lopen doordat ik mijn enkel kapot stapte op de Balijbrug en een parodontologische operatie waardoor ik überhaupt niet mocht inspannen gedurende 2 maanden. Ik heb mijn account toen gekoppeld aan een niet-bestaand e-mailadres dat nu duidelijk wel bestaat en uitgelogd.

De huidige stand: beter dan ooit. Ik ga dit jaar al mijn PR's aanscherpen. Alleen heb ik momenteel last van mijn hamstrings. Het hardlopen ging domweg te goed de laatste tijd, het is wat dat betreft beter als het gewoon slecht gaat.
Hoi!
pi_162833877
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook weer eens een lokaal evenementje gelopen. En het ging kut, maar het was geweldig. Mooie route met trails, bospaadjes, velden en een uphill finish. Het was veeeeeel te warm voor mij om comfortabel te rennen, dus ik heb daar maar gewoon aan toegegeven, regelmatig wat gelopen, lol gemaakt met de andere lopers en marshals want het is een leuke club die het organiseert!

4 nogwat mijl ofzo in 43 of 42 nogwat. Want vergat mijn horloge te stoppen!

Bewijs:


[ afbeelding ]
*O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162833886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er is niets gebeurd. In 2015 heb ik niet veel kunnen lopen doordat ik mijn enkel kapot stapte op de Balijbrug en een parodontologische operatie waardoor ik überhaupt niet mocht inspannen gedurende 2 maanden. Ik heb mijn account toen gekoppeld aan een niet-bestaand e-mailadres dat nu duidelijk wel bestaat en uitgelogd.

De huidige stand: beter dan ooit. Ik ga dit jaar al mijn PR's aanscherpen. Alleen heb ik momenteel last van mijn hamstrings. Het hardlopen ging domweg te goed de laatste tijd, het is wat dat betreft beter als het gewoon slecht gaat.
Wb ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162835152
Ik heb ook een concreet opbouwplan. Ik mag zonder de brace op gaan bouwen, deze week 6x2 minuten met 2 minuten rust, 2 dagen rust tussen het lopen, Volgende week mag het al om de dag, 6x3 minuten met 1 minuut rust. Over 3 weken 5x5 minuten met 1 minuut rust, om de dag, over 4 weken 4x in de week 20 min. en over 5 weken 4x in de week 30 minuten waarvan één training p.w. lichte interval mag zijn. Hopelijk gaat het goed! Het voelt iig in het dagelijks leven steeds beter..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162835222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een concreet opbouwplan. Ik mag zonder de brace op gaan bouwen, deze week 6x2 minuten met 2 minuten rust, 2 dagen rust tussen het lopen, Volgende week mag het al om de dag, 6x3 minuten met 1 minuut rust. Over 3 weken 5x5 minuten met 1 minuut rust, om de dag, over 4 weken 4x in de week 20 min. en over 5 weken 4x in de week 30 minuten waarvan één training p.w. lichte interval mag zijn. Hopelijk gaat het goed! Het voelt iig in het dagelijks leven steeds beter..
Vooruitgang is goed!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162835247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:44 schreef Guard het volgende:

[..]

Vooruitgang is goed!
Zeker! Ik moet nog wel even mijn halve marathon afzeggen voor eind juni (was ik al wel vanuit gegaan, maar goed je weet nooit of er ineens wonderen gebeuren).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162835252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een concreet opbouwplan. Ik mag zonder de brace op gaan bouwen, deze week 6x2 minuten met 2 minuten rust, 2 dagen rust tussen het lopen, Volgende week mag het al om de dag, 6x3 minuten met 1 minuut rust. Over 3 weken 5x5 minuten met 1 minuut rust, om de dag, over 4 weken 4x in de week 20 min. en over 5 weken 4x in de week 30 minuten waarvan één training p.w. lichte interval mag zijn. Hopelijk gaat het goed! Het voelt iig in het dagelijks leven steeds beter..
Je mag iig lopen! Wat fijn!
Ja doei.
pi_162836311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je mag iig lopen! Wat fijn!
Zeker, en eigenlijk is dit opbouwen sneller dan ik had verwacht. De meeste blessureschema's die je op internet vindt blijven nog weken hangen in 6x1 minuut, 7x 1 minuut etc. Mooi dat het bij jou ook weer lekker gaat! En met de knie van Wolve?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162836732
Ik ben weer wat stijfjes na gisteren, en Wolve gaat straks weer even lopen na een week niet lopen (vooral door niet lekker voelen). Ik ga vanavond een klein eindje los lopen, op een rustig tempo, dat hielp de vorige keer beter dan stil blijven zitten :Y
Ja doei.
pi_162837114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een concreet opbouwplan. Ik mag zonder de brace op gaan bouwen, deze week 6x2 minuten met 2 minuten rust, 2 dagen rust tussen het lopen, Volgende week mag het al om de dag, 6x3 minuten met 1 minuut rust. Over 3 weken 5x5 minuten met 1 minuut rust, om de dag, over 4 weken 4x in de week 20 min. en over 5 weken 4x in de week 30 minuten waarvan één training p.w. lichte interval mag zijn. Hopelijk gaat het goed! Het voelt iig in het dagelijks leven steeds beter..
Dat klinkt goed ^O^

Ik ben erg verrast over de reactie van mijn voet/enkel op de M: eigenlijk voel ik niets bijzonders. De schade lijkt beperkt tot (nog steeds :'( )wat pijnlijke bovenbenen en twee losse nagels.
pi_162837424
Ik ben last minute gevraagd te gaan werken voor PinkPop. Hierdoor ben ik op de zondag niet in staat de 10km te gaan rennen bij Maastrichts Mooiste.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar als iemand de MM wilt gaan lopen, dan mag dat ook met mijn inschrijving. De 17 euro inschrijfgeld is toch al betaald.
pi_162838127
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat klinkt goed ^O^

Ik ben erg verrast over de reactie van mijn voet/enkel op de M: eigenlijk voel ik niets bijzonders. De schade lijkt beperkt tot (nog steeds :'( )wat pijnlijke bovenbenen en twee losse nagels.
Misschien moet je een methode schrijven over het ultieme revalidatieplan :P 2 maanden niet lopen, dan een marathon. Niet vergeten je voeten op te tillen en je nagels te knippen van tevoren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162838555
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien moet je een methode schrijven over het ultieme revalidatieplan :P 2 maanden niet lopen, dan een marathon. Niet vergeten je voeten op te tillen en je nagels te knippen van tevoren..
Ik zoek nog proefpersonen om de methode te valideren :P
pi_162840407
Vanavond weer lekker trainen! *O*
Zin in, gaat best lekker de laatste tijd. Geloof wel dat ik niet erg grote vorderingen maak omdat ik me nou niet bepaald aan het specialiseren ben, maar de variatie zorgt er wel voor dat ik er plezier in houd. :)

Niet geblesseerd raken scheelt ook wel natuurlijk. Wat een ellende moet dat zijn, als ik het zo lees hier.

Ohja, ik vond nog een erg intelligente foto van zondag! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162840484
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat klinkt goed ^O^

Ik ben erg verrast over de reactie van mijn voet/enkel op de M: eigenlijk voel ik niets bijzonders. De schade lijkt beperkt tot (nog steeds :'( )wat pijnlijke bovenbenen en twee losse nagels.
Pijnlijke bovenbenen duren wel wat lang, maar ook weer niet gek met die voorbereiding van je..
Teennagels zijn overrated :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162840672
Waar het vannacht en vanochtend nog wat stijfjes was is het nu weer soepel en compleet pijnvrij. O+ Wat een fijne ontwikkeling :o
Ja doei.
pi_162840676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:00 schreef Cynic het volgende:
Vanavond weer lekker trainen! *O*
Zin in, gaat best lekker de laatste tijd. Geloof wel dat ik niet erg grote vorderingen maak omdat ik me nou niet bepaald aan het specialiseren ben, maar de variatie zorgt er wel voor dat ik er plezier in houd. :)

Niet geblesseerd raken scheelt ook wel natuurlijk. Wat een ellende moet dat zijn, als ik het zo lees hier.

Ohja, ik vond nog een erg intelligente foto van zondag! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toffe foto! :D
Ja doei.
pi_162841225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:00 schreef Cynic het volgende:
Vanavond weer lekker trainen! *O*
Zin in, gaat best lekker de laatste tijd. Geloof wel dat ik niet erg grote vorderingen maak omdat ik me nou niet bepaald aan het specialiseren ben, maar de variatie zorgt er wel voor dat ik er plezier in houd. :)

Niet geblesseerd raken scheelt ook wel natuurlijk. Wat een ellende moet dat zijn, als ik het zo lees hier.

Ohja, ik vond nog een erg intelligente foto van zondag! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van FB is ook gaaf :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162841348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:43 schreef Guard het volgende:

[..]

Die van FB is ook gaaf :)
:Y
Die heb ik ook gekocht van de fotograaf, bij wijze van uitzondering.

En teennagels zijn inderdaad optioneel.
Er viel er van de week weer eentje af, denk nog van de Roparun.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162841576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:00 schreef Cynic het volgende:
Vanavond weer lekker trainen! *O*
Zin in, gaat best lekker de laatste tijd. Geloof wel dat ik niet erg grote vorderingen maak omdat ik me nou niet bepaald aan het specialiseren ben, maar de variatie zorgt er wel voor dat ik er plezier in houd. :)

Niet geblesseerd raken scheelt ook wel natuurlijk. Wat een ellende moet dat zijn, als ik het zo lees hier.

Ohja, ik vond nog een erg intelligente foto van zondag! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van dat slootje ben ik al een aantal keren zwetend wakker geworden ;(

Coole foto
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 16:52:42 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_162844152
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:51 schreef McTwente het volgende:

Zo te lezen kunnen we alvast wat mensen noteren voor Amersfoort 2017. *O*
Mij sowieso wel! Ik vond m leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:56:20 #217
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162844230
Vanavond strongmanruntraining van m'n sportschool met een mannetje of 45. Gaat gezellig worden. _O_
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162844522
Morgen Urban Boot Camp (lees: planken in het stadscentrum :P )
Maar wel de gelegenheid om Adidas slofjes te testen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162849087
Vanavond eens ouderwets mijn favoriete rondje (18 km) gelopen. Wat is het toch een feest om langs kastelen en weilanden te lopen zonder dat je een kip tegenkomt (of nou ja...een kip dus net wel).

Iedereen lijkt hier lekker bezig te zijn, echt genieten he dit weer!
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:45:58 #220
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_162850326
Vorig jaar bij het bedrijfsvoetbaltoernooi scheurde ik een enkelband, mocht ik een paar maanden niet lopen en begon een kwakkeljaar.
Vandaag was er weer het toernooi en... ik ben heel gebleven w/
Goed voorteken voor het komende loopjaar, al zal ik de komende dagen nog heel wat nieuwe, onbekende spieren voelen :+
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:05:07 #221
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162850971
hier vanmiddag een paar uur spijbelen om een MLDL te doen.
Kijken of we deze week de 100km kunnen halen. is het echt nodig? waarschijnlijk niet maar ik vind het altijd wel een mooie mentale opsteker.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 21:11:36 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_162851193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
MLDL
Midden-lange duurloop?
Marathon lange duurloop?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:11:57 #223
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162851200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Midden-lange duurloop?
Dit dus
lekker langs Oreti Beach, at the end of the world
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 21:17:27 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_162851395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit dus
lekker langs Oreti Beach, at the end of the world
I haz a jealous ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:19:31 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162851466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

I haz a jealous ;(
nothing to be jealous about.... the seals and dolphins are just a distraction during your run
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162852097
Succes RD!
@GlenHighland fijn dat het nu wel goed ging!!

Ik heb vanavond gefitnessd.. En zelfs dat ging niet best. Voel me echt bleaghh :'(. Op de een of andere manier doet mijn enkel wat pijn. Ik denk dat ik er misschien ongemerkt licht doorheen ben gegaan en het nu pas voel ofzo. Naja hopelijk trekt het gauw weer weg. Heb er maar niks over gezegd anders voel ik me echt zo'n zeikerd -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 22:13:51 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_162853667
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nothing to be jealous about.... the seals and dolphins are just a distraction during your run
Oh shut up you!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:28:50 #228
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162854199
De strongmanruntraining was leuk! Mannetje/vrouwtje of 30. Wat heuvelsprintjes, wat flex-oefeningen, door het water, daarna tijgeren door mul zand (dus allemaal lekker modderig) en toen weer terug. Kilometer of 11 gedaan. *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:35:53 #229
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162854495
Hee ik lees goed herstelnieuws!
Fijn LT dat je mag opbouwen en leuk je weer te zien hier gh!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162856276
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:37 schreef xMissi het volgende:
Succes RD!
@GlenHighland fijn dat het nu wel goed ging!!

Ik heb vanavond gefitnessd.. En zelfs dat ging niet best. Voel me echt bleaghh :'(. Op de een of andere manier doet mijn enkel wat pijn. Ik denk dat ik er misschien ongemerkt licht doorheen ben gegaan en het nu pas voel ofzo. Naja hopelijk trekt het gauw weer weg. Heb er maar niks over gezegd anders voel ik me echt zo'n zeikerd -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- ken het gevoel hopelijk komt hij snel thuis.
pi_162856407
'we' gaan best lekker hier zo te lezen! L_T voorzichtig aan de rentree bezig, stippelstreep die het begrip sportrusten een hele nieuwe dimensie geeft, Moblo die weer volop loopt.

En eenn mooie actieshot van Cynic. En Zwabber die weer om de hoek komt kijken.

Ik krijg tegenwoordig vooral complimenten van Smashrun dat ik weer m'n laagste max en/of gemiddelde hartslag in de afgelopen maand/3 maand heb behaald. Ben een kei in beheerst lopen aan het worden. Ook wel goed, maar zo af en toe wel de neiging om even lekker te knallen. En soms doe ik dat dan ook wel een beetje, vol beheersing...

Nog een paar dagen en dan is het raceday, in Zwolle. Kijken of ik dan ook de beheersing kan opbrengen. Ik denk dat een tijd rond de 1:50 wel goed te doen is zonder in het rood te lopen. DeLuna en Daywalker, misschien leuk om nog even vooraf te proberen elkaar te zien?


Iets anders, er zijn hier nog een aantal mensen met een Polar m400 (Steffelonio bijv). Hebben jullie ook dat er om de paar minuten een drop van je hartslag is (negatieve spike zeg maar)? Ik heb dat altijd, dacht dat het een normale meetafwijking was, maar een collega van me heeft dat helemaal niet. Als dat idd geen standaard meetonnauwkeurigheid is, Neem ik die grafieken even mee naar m'n volgende afspraak
  Redactie Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:49:51 #232
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162856788
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:33 schreef indepoeier het volgende:
'we' gaan best lekker hier zo te lezen! L_T voorzichtig aan de rentree bezig, stippelstreep die het begrip sportrusten een hele nieuwe dimensie geeft, Moblo die weer volop loopt.

En eenn mooie actieshot van Cynic. En Zwabber die weer om de hoek komt kijken.

Ik krijg tegenwoordig vooral complimenten van Smashrun dat ik weer m'n laagste max en/of gemiddelde hartslag in de afgelopen maand/3 maand heb behaald. Ben een kei in beheerst lopen aan het worden. Ook wel goed, maar zo af en toe wel de neiging om even lekker te knallen. En soms doe ik dat dan ook wel een beetje, vol beheersing...

Nog een paar dagen en dan is het raceday, in Zwolle. Kijken of ik dan ook de beheersing kan opbrengen. Ik denk dat een tijd rond de 1:50 wel goed te doen is zonder in het rood te lopen. DeLuna en Daywalker, misschien leuk om nog even vooraf te proberen elkaar te zien?


Iets anders, er zijn hier nog een aantal mensen met een Polar m400 (Steffelonio bijv). Hebben jullie ook dat er om de paar minuten een drop van je hartslag is (negatieve spike zeg maar)? Ik heb dat altijd, dacht dat het een normale meetafwijking was, maar een collega van me heeft dat helemaal niet. Als dat idd geen standaard meetonnauwkeurigheid is, Neem ik die grafieken even mee naar m'n volgende afspraak
Prima, Zwolle is nog wel zo overzichtelijk bij de start dat dat wel moet lukken. :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162858557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier vanmiddag een paar uur spijbelen om een MLDL te doen.
Kijken of we deze week de 100km kunnen halen. is het echt nodig? waarschijnlijk niet maar ik vind het altijd wel een mooie mentale opsteker.
Pff, Knippenberg liep er 700 in een week naast z'n werk. Niks spijbelen!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:46:09 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162858702
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:11 schreef Cynic het volgende:

[..]

Pff, Knippenberg liep er 700 in een week naast z'n werk. Niks spijbelen!
die was ambetenaar.....do I have to say more??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:03:28 #235
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162858838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

die was ambetenaar.....do I have to say more??
Ik ook! Maar 700km wordt wat lastig..
F means you're fucked
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:56:19 #236
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162859352
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ook! Maar 700km wordt wat lastig..
ik denk dat Mrs.RD en GotC ons niet zullen missen maar we lopen gewoon te langzaam om 100km per dag op de teller te zetten :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:06:50 #237
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162859514
@indepoeier, ik heb dat met mn garmin ook wel een tijdje gehad, was iedere keer op het km punt, waar je je km tijd te zien krijgt. Heb ik nu geen last meer van :N

Zowaar een keer een ochtendloop gedaan vandaag. Het is sinds mn blessure echt zoeken naar momenten in de week om te lopen :X Terwijl ik voorheen baalde van een rustdag :o
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:15:33 #238
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162859668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

die was ambetenaar.....do I have to say more??
:6 :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:50:53 #239
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162860345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:33 schreef indepoeier het volgende:
'we' gaan best lekker hier zo te lezen! L_T voorzichtig aan de rentree bezig, stippelstreep die het begrip sportrusten een hele nieuwe dimensie geeft, Moblo die weer volop loopt.

En eenn mooie actieshot van Cynic. En Zwabber die weer om de hoek komt kijken.

Ik krijg tegenwoordig vooral complimenten van Smashrun dat ik weer m'n laagste max en/of gemiddelde hartslag in de afgelopen maand/3 maand heb behaald. Ben een kei in beheerst lopen aan het worden. Ook wel goed, maar zo af en toe wel de neiging om even lekker te knallen. En soms doe ik dat dan ook wel een beetje, vol beheersing...

Nog een paar dagen en dan is het raceday, in Zwolle. Kijken of ik dan ook de beheersing kan opbrengen. Ik denk dat een tijd rond de 1:50 wel goed te doen is zonder in het rood te lopen. DeLuna en Daywalker, misschien leuk om nog even vooraf te proberen elkaar te zien?

Iets anders, er zijn hier nog een aantal mensen met een Polar m400 (Steffelonio bijv). Hebben jullie ook dat er om de paar minuten een drop van je hartslag is (negatieve spike zeg maar)? Ik heb dat altijd, dacht dat het een normale meetafwijking was, maar een collega van me heeft dat helemaal niet. Als dat idd geen standaard meetonnauwkeurigheid is, Neem ik die grafieken even mee naar m'n volgende afspraak
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Prima, Zwolle is nog wel zo overzichtelijk bij de start dat dat wel moet lukken. :Y
Ja gezellig. Hoe wil je dat doen?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:57:35 #240
416020 K44S
The bearded man
pi_162860470
Gisteren met een goede vriend van me een rondje gedaan.
Door hindernissen (hond die niet naar z'n baasje wou luisteren en met ons mee liep :')) en te laat eten (dus steken). Helaas niet m'n gewenste tijd kunnen behalen.

Statistieken:
Gelopen 4.75 km.
Tijd: 24.06
km per min: 5.05.

de vorige keer:
Gelopen 5.01
Tijd: 24.54
km per min: 4.58.

Doel a.s. Zondag met de kikarun: Onder de 20 min.

Volgens mij moet dit haalbaar zijn.
Tenslotte train ik nu voornamelijk in het bos + verschillend hoogtes (dus een oplopende weg.... en natuurlijk de verhogingen in het bos)

Wat denken jullie?

Tips?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162860490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef K44S het volgende:
teren met een goede vriend van me een rondje gedaan.
Door hindernissen (hond die niet naar z'n baasje wou luisteren en met ons mee liep ) en te laat eten (dus steken). Helaas niet m'n gewenste tijd kunnen behalen.

Statistieken:
Gelopen 4.75 km.
Tijd: 24.06
km per min: 5.05.

de vorige keer:
Gelopen 5.01
Tijd: 24.54
km per min: 4.58.

Doel a.s. Zondag met de kikarun: Onder de 20 min.

Volgens mij moet dit haalbaar zijn.
Tenslotte train ik nu voornamelijk in het bos + verschillend hoogtes (dus een oplopende weg.... en natuurlijk de verhogingen in het bos)

Wat denken jullie?

Tips?
Ik denk dat 25 en onder de 20 minuten best wel een heel groot verschil is, ruim 3km/u. Heb je wel kortere intervallen op dat tempo gedaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:01:10 #242
416020 K44S
The bearded man
pi_162860526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat 25 en onder de 20 minuten best wel een heel groot verschil is, ruim 3km/u. Heb je wel kortere intervallen op dat tempo gedaan?
Klopt, zit aardig wat tussen.

Als je het hebt over: Even stoppen... halve minuut lopen en dan weer gaan.... paar km verderop het zelfde?
Dan ja. (door vast zittend slijm waar bij ik bijna over m'n nek ging bij het spugen er van :') heb ik nog een paar seconden verloren).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:03:35 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162860570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef K44S het volgende:
Gisteren met een goede vriend van me een rondje gedaan.
Door hindernissen (hond die niet naar z'n baasje wou luisteren en met ons mee liep :')) en te laat eten (dus steken). Helaas niet m'n gewenste tijd kunnen behalen.

Statistieken:
Gelopen 4.75 km.
Tijd: 24.06
km per min: 5.05.

de vorige keer:
Gelopen 5.01
Tijd: 24.54
km per min: 4.58.

Doel a.s. Zondag met de kikarun: Onder de 20 min.

Volgens mij moet dit haalbaar zijn.
Tenslotte train ik nu voornamelijk in het bos + verschillend hoogtes (dus een oplopende weg.... en natuurlijk de verhogingen in het bos)

Wat denken jullie?

Tips?
Dat is wel heel optimistisch. 15kmh ineens he.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162860582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:01 schreef K44S het volgende:

[..]

Klopt, zit aardig wat tussen.

Als je het hebt over: Even stoppen... halve minuut lopen en dan weer gaan.... paar km verderop het zelfde?
Dan ja. (door vast zittend slijm waar bij ik bijna over m'n nek ging bij het spugen er van :') heb ik nog een paar seconden verloren).
Nou, als je na een halve minuut op dat tempo al kotsnijgingen hebt vraag ik me af of je dat tempo 20 minuten gaat volhouden, ook zonder slijm.

Met intervallen bedoel ik; een goede warming up doen, dan bijvoorbeeld 15x 200 meter of 10x 400 meter (of 12x een minuut, of 8x2 minuten) op gewenst 5km tempo, waarbij de laatste zeker niet langzamer mag gaan dan de eerste, met tussendoor 1 minuut dribbelen. Als je een paar km tussen de intervallen doet train je er niet echt je anaerobe vermogen mee, wat wel nodig is om hogere snelheden langer vol te houden.

Als ik jou was zou ik weggaan op een tempo van ongeveer 04.30/km, en dan kijken of je dat vast kunt houden en de laatste km kunt versneleln.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:07:52 #245
416020 K44S
The bearded man
pi_162860641
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:03 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat is wel heel optimistisch. 15kmh ineens he.
Afgelopen Zondag bij de kikarun in Almere geweest... daar hadden toen al een paar vrienden gelopen.
De eerste kwam met de tijd van 22 ++ binnen.

uiteraard is het mijn uitdaging dit te overtreffen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, als je na een halve minuut op dat tempo al kotsnijgingen hebt vraag ik me af of je dat tempo 20 minuten gaat volhouden, ook zonder slijm.

Met intervallen bedoel ik; een goede warming up doen, dan bijvoorbeeld 15x 200 meter of 10x 400 meter (of 12x een minuut, of 8x2 minuten) op gewenst 5km tempo, waarbij de laatste zeker niet langzamer mag gaan dan de eerste, met tussendoor 1 minuut dribbelen. Als je een paar km tussen de intervallen doet train je er niet echt je anaerobe vermogen mee, wat wel nodig is om hogere snelheden langer vol te houden.

Als ik jou was zou ik weggaan op een tempo van ongeveer 04.30/km, en dan kijken of je dat vast kunt houden en de laatste km kunt versneleln.
Gaat dat, een paar dagen van te voren, nog werken?

Ik vermoed van niet (sowieso is het vandaag m'n rust dag).

En die kots neigingen heb ik niet altijd... Vast zittend slijm.. met een slok water of twee.. is dat zo weg.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:09:24 #246
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162860662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:07 schreef K44S het volgende:

[..]

Afgelopen Zondag bij de kikarun in Almere geweest... daar hadden toen al een paar vrienden gelopen.
De eerste kwam met de tijd van 22 ++ binnen.

uiteraard is het mijn uitdaging dit te overtreffen.

[..]

Gaat dat, een paar dagen van te voren, nog werken?

Ik vermoed van niet (sowieso is het vandaag m'n rust dag).

En die kots neigingen heb ik niet altijd... Vast zittend slijm.. met een slok water of twee.. is dat zo weg.
Je loopt toch voor jezelf?
En nee, je moet nu geen tempotrainingen meer gaan doen. Eventueel zaterdag de benen een paar km los "joggen"
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:11:10 #247
416020 K44S
The bearded man
pi_162860689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:09 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je loopt toch voor jezelf?
En nee, je moet nu geen tempotrainingen meer gaan doen. Eventueel zaterdag de benen een paar km los "joggen"
Klopt, alsnog is het voor de mentaliteit een leuke uitdaging.
Het is niet zo dat ik mezelf met een 3dubbelehartaanval perse over die lijn wil hebben, als het niet gaat.. .gaat het niet.

Oke. Ga ik onthouden.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162860692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:07 schreef K44S het volgende:

[..]

Afgelopen Zondag bij de kikarun in Almere geweest... daar hadden toen al een paar vrienden gelopen.
De eerste kwam met de tijd van 22 ++ binnen.

uiteraard is het mijn uitdaging dit te overtreffen.

[..]

Gaat dat, een paar dagen van te voren, nog werken?

Ik vermoed van niet (sowieso is het vandaag m'n rust dag).

En die kots neigingen heb ik niet altijd... Vast zittend slijm.. met een slok water of twee.. is dat zo weg.
Nee, dat gaat nu niet meer werken, maar dat is wel een training waarbij je in kunt schatten of het gewenste 5km tempo realistisch is. Nu je alleen maar trainingen hebt gedaan op 12km/u is het nogal een gok of je 15km/u 20 minuten lang vol kunt houden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:15:05 #249
416020 K44S
The bearded man
pi_162860754
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, dat gaat nu niet meer werken, maar dat is wel een training waarbij je in kunt schatten of het gewenste 5km tempo realistisch is. Nu je alleen maar trainingen hebt gedaan op 12km/u is het nogal een gok of je 15km/u 20 minuten lang vol kunt houden..
Ah zo, ga ik onthouden.

Hardlopen met zo'n run motiveert (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:22:34 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162860893
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:15 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:6 :(
take it easy...... the weekend is nearly there, time to rest
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162861728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:11 schreef Cynic het volgende:

[..]

Pff, Knippenberg liep er 700 in een week naast z'n werk. Niks spijbelen!
Dat was ook in zijn piek en het brak hem behoorlijk op.
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:17:44 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162861973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

take it easy...... the weekend is nearly there, time to rest
Weekend is already here *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:23:07 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162862064
@k44s: als je al moeite hebt om onder de 25 min te lopen, is 20 gewoon onrealistisch.
In een wedstrijd kan je meer, soms veel meer. Maar niet ineens 5 minuten eraf. Ik denk dat 23 minuten een leuke streeftijd zou zijn. Dan moet je rond 4.40-4.35/km lopen geloof ik. Mocht het soepel voelen dan gewoon na 2 km aanzetten en alles eruit gooien wat erin zit :)

Hoe dan ook vind ik het überhaupt al knappe tempo's die je loopt hoor, niks om je voor te schamen ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162862484
Net mijn laatste loopje gedaan voor de 10 km van zondag! Heb het bij 4 km gehouden en gemiddeld tempo was 5:58/km, maar ik heb niet vlak gelopen :') Daar ben ik echt heel slecht in.

De middelste kilometer dacht ik, laat ik even het tempo van zondag proberen en toen liep ik 4.48 zonder kapot te gaan, maar ook niet dat ik kon praten, dus toen probeerde ik rond de 5:00 te gaan aangezien dat het tempo is dat ik zondag wil lopen, maar toen daalde ik naar 05:13. Dat voelde ook niet alsof ik kon praten, maar zeker niet mijn max (geen diepe ademhaling etc)

Ben best benieuwd naar zondag! Hopelijk kan ik achter iemand aanrennen die redelijk vlak rent zodat ik niet zelf mijn tempo hoef vast te houden, dat scheelt een heel stuk mentaal denk ik.

(Heb trouwens ook een plan voor na de wedstrijd :) Ik ben echt een newbie (zoals je waarschijnlijk uit mijn stuk kan lezen) en wil graag aan mijn techniek werken, dus ik ga me aanmelden bij een studenten atletiek vereniging (wel eng omdat ik echt niémand ken aangezien mijn vriendinnen niet zo sportief zijn). Voel me niet goed genoeg voor zo'n vereniging, maar ach iemand moet de langzaamste zijn :P)
pi_162862511
Ik liep gisteren een recce van mijn Barnsley Boundary Relay etappe met een groepje clubgenoten en wat van een andere club. Wat een prachtige omgeving woon ik toch ook in. 6.5km is ie maar, dwars door bossen, velden en heuvels, met het geluk dat mijn etappe bijna helemaal heuvelaf is, op 1 klein heuveltje in het midden na O-) Heb er zin in O+ Het is zo'n leuk evenement elk jaar _O_
Ja doei.
pi_162862537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:46 schreef vrolijkfit het volgende:
Net mijn laatste loopje gedaan voor de 10 km van zondag! Heb het bij 4 km gehouden en gemiddeld tempo was 5:58/km, maar ik heb niet vlak gelopen :') Daar ben ik echt heel slecht in.

De middelste kilometer dacht ik, laat ik even het tempo van zondag proberen en toen liep ik 4.48 zonder kapot te gaan, maar ook niet dat ik kon praten, dus toen probeerde ik rond de 5:00 te gaan aangezien dat het tempo is dat ik zondag wil lopen, maar toen daalde ik naar 05:13. Dat voelde ook niet alsof ik kon praten, maar zeker niet mijn max (geen diepe ademhaling etc)

Ben best benieuwd naar zondag! Hopelijk kan ik achter iemand aanrennen die redelijk vlak rent zodat ik niet zelf mijn tempo hoef vast te houden, dat scheelt een heel stuk mentaal denk ik.

(Heb trouwens ook een plan voor na de wedstrijd :) Ik ben echt een newbie (zoals je waarschijnlijk uit mijn stuk kan lezen) en wil graag aan mijn techniek werken, dus ik ga me aanmelden bij een studenten atletiek vereniging (wel eng omdat ik echt niémand ken aangezien mijn vriendinnen niet zo sportief zijn). Voel me niet goed genoeg voor zo'n vereniging, maar ach iemand moet de langzaamste zijn :P)
Je hoeft niet snel of goed te zijn om bij een vereniging te gaan hoor, dat is echt een grote misvatting! Et zijn vaak zelfs start2run groepjes maar met deze tijden zul je bij de gemiddelde recreanten/prestatie groepen juist eerder tot de snelsten dan de langzaamsten horen! En je kan heel snel vooruitgaan met een goede trainer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162862566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:46 schreef vrolijkfit het volgende:
Heb trouwens ook een plan voor na de wedstrijd Ik ben echt een newbie (zoals je waarschijnlijk uit mijn stuk kan lezen) en wil graag aan mijn techniek werken, dus ik ga me aanmelden bij een studenten atletiek vereniging (wel eng omdat ik echt niémand ken aangezien mijn vriendinnen niet zo sportief zijn). Voel me niet goed genoeg voor zo'n vereniging, maar ach iemand moet de langzaamste zijn )
Verenigingen zijn voor iedereen. Gewoon doen, ga je geen spijt van krijgen!
Ja doei.
pi_162862659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:46 schreef vrolijkfit het volgende:
Net mijn laatste loopje gedaan voor de 10 km van zondag! Heb het bij 4 km gehouden en gemiddeld tempo was 5:58/km, maar ik heb niet vlak gelopen :') Daar ben ik echt heel slecht in.

De middelste kilometer dacht ik, laat ik even het tempo van zondag proberen en toen liep ik 4.48 zonder kapot te gaan, maar ook niet dat ik kon praten, dus toen probeerde ik rond de 5:00 te gaan aangezien dat het tempo is dat ik zondag wil lopen, maar toen daalde ik naar 05:13. Dat voelde ook niet alsof ik kon praten, maar zeker niet mijn max (geen diepe ademhaling etc)

Ben best benieuwd naar zondag! Hopelijk kan ik achter iemand aanrennen die redelijk vlak rent zodat ik niet zelf mijn tempo hoef vast te houden, dat scheelt een heel stuk mentaal denk ik.

(Heb trouwens ook een plan voor na de wedstrijd :) Ik ben echt een newbie (zoals je waarschijnlijk uit mijn stuk kan lezen) en wil graag aan mijn techniek werken, dus ik ga me aanmelden bij een studenten atletiek vereniging (wel eng omdat ik echt niémand ken aangezien mijn vriendinnen niet zo sportief zijn). Voel me niet goed genoeg voor zo'n vereniging, maar ach iemand moet de langzaamste zijn :P)
met een doeltempo van 5:00 zal je waarschijnlijk bij de snelste 25% lopen van de vereniging.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162862685
Oh, ik had de tijden nog niet eens gezien. Dat is verdomd snel.
Ja doei.
pi_162863737
@La_Tramposa @motorbloempje @CaLeX
thanks voor jullie mentale steun ;) op instagram zie ik wel heel veel mensen die 12+ km rond de 5:00 lopen als normale training, maar misschien plaatsen mensen die op een ander tempo lopen niks op insta en is dit geen goede representatie :P
pi_162863760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ik liep gisteren een recce van mijn Barnsley Boundary Relay etappe met een groepje clubgenoten en wat van een andere club. Wat een prachtige omgeving woon ik toch ook in. 6.5km is ie maar, dwars door bossen, velden en heuvels, met het geluk dat mijn etappe bijna helemaal heuvelaf is, op 1 klein heuveltje in het midden na O-) Heb er zin in O+ Het is zo'n leuk evenement elk jaar _O_
haha chill heuvel af! :D
pi_162864046
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:50 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

[..]

Ja gezellig. Hoe wil je dat doen?
Laten we zeggen zo'n 3 kwartier voor de start voor de ingang van het stadskantoor. Als het specifieker moet doen we dat wel via PM of PB.

Kunnen we misschien even samen inlopen?
pi_162864458
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:52 schreef vrolijkfit het volgende:
@La_Tramposa @motorbloempje @CaLeX
thanks voor jullie mentale steun ;) op instagram zie ik wel heel veel mensen die 12+ km rond de 5:00 lopen als normale training, maar misschien plaatsen mensen die op een ander tempo lopen niks op insta en is dit geen goede representatie :P
Kijk eens bij de de stravagroep van fok en je zal zien dat er niet veel sneller lopen dan 5:00 lopen tijdens trainingen.
pi_162864863
Instagram is voor #fitgirls enzo. Sowieso zijn er genoeg mensen die hun 'echte' trainingsloopjes van 6.30min/km niet durven delen, want dan zijn ze minder stoer, ofzo. Vind je 't gek dat iedereen denkt dat hij/zij vanaf moment 1 een 5km in 20 minuten moet lopen en elke training harder moet gaan...
Ja doei.
pi_162865182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
Instagram is voor #fitgirls enzo. Sowieso zijn er genoeg mensen die hun 'echte' trainingsloopjes van 6.30min/km niet durven delen, want dan zijn ze minder stoer, ofzo. Vind je 't gek dat iedereen denkt dat hij/zij vanaf moment 1 een 5km in 20 minuten moet lopen en elke training harder moet gaan...
Les 1 van het internet: niet alles geloven wat er staat :Y)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:23:27 #266
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162865605
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Les 1 van het internet: niet alles geloven wat er staat :Y)
Niet? Fuck, my whole life is a lie!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162865747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Niet? Fuck, my whole life is a lie!
Wat zeg ik nou net! Niet alles geloven
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162865795
Ik ken ook fitgirls die een intervaltraining doen en dan de nike app of wat dan ook stopzetten tijdens de rust, ja dan kan ik ook wel trainingen in 4.00/km gemiddeld doen..
Maar ach, zolang je ze in een wedstrijd maar pakt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:48:48 #269
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162866179
Goedemiddag,

Even een paar vragen:
Ik wil binnenkort beginnen met wat hard te lopen.
Mijn conditie is op het moment echt 0,0 :@ En ik heb er ook verder geen echte ervaring mee.
Hier en daar heb ik al wel wat geïnformeerd en zo heb ik al enige informatie ingewonnen.
HEEL rustig beginnen bijvoorbeeld is een van de dingen die ik heb opgepikt en dan ook interval heel rustig opbouwen naar "duurloop".

De naam Evy is ook wel eens langsgekomen, en het loggen is sowieso wel handig daar zijn veel meer apps voor, dus daar moet ik nog wat verder naar kijken. Wat vinden jullie? (suggesties zijn welkom)

Dan is er nog het schoeisel, heel belangrijk om blaren en blessures te voorkomen. Echter heb ik geen zin om meteen voor dure schoenen te gaan. Voor ik die 5km normaal red zijn we wel weer wat verder, iemand suggesties voor goedkope, maar degelijke schoenen? (Als ik het echt niks vind is het immers zonde om direct voor echt goede te gaan).

Nadat ik enige basis heb wil ik wellicht een groepje opzoeken, maar niet voordat ik een klein beetje kan lopen. Binnen 5 minuten afhaken is niet mijn ding en dan zou ik mezelf over de spits jagen en binnen de kortste tijd geblesseerd zijn.

Ik ben misschien wat erg voorzichtig, maar heb de laatste tijd al genoeg plat gelegen (andere redenen, maar toch). Geen zin om nu ik weer wil opbouwen een blessure op te lopen en weer terug bij af te zijn.

Hoop dat mij geraaskal een beetje duidelijk is :P
en anders heel in het kort: Wil beginnen met hardlopen, wat is slim om te doen?
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_162866290
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:48 schreef Rafeiro het volgende:
Goedemiddag,

Even een paar vragen:
Ik wil binnenkort beginnen met wat hard te lopen.
Mijn conditie is op het moment echt 0,0 :@ En ik heb er ook verder geen echte ervaring mee.
Hier en daar heb ik al wel wat geïnformeerd en zo heb ik al enige informatie ingewonnen.
HEEL rustig beginnen bijvoorbeeld is een van de dingen die ik heb opgepikt en dan ook interval heel rustig opbouwen naar "duurloop".

De naam Evy is ook wel eens langsgekomen, en het loggen is sowieso wel handig daar zijn veel meer apps voor, dus daar moet ik nog wat verder naar kijken. Wat vinden jullie? (suggesties zijn welkom)

Dan is er nog het schoeisel, heel belangrijk om blaren en blessures te voorkomen. Echter heb ik geen zin om meteen voor dure schoenen te gaan. Voor ik die 5km normaal red zijn we wel weer wat verder, iemand suggesties voor goedkope, maar degelijke schoenen? (Als ik het echt niks vind is het immers zonde om direct voor echt goede te gaan).

Nadat ik enige basis heb wil ik wellicht een groepje opzoeken, maar niet voordat ik een klein beetje kan lopen. Binnen 5 minuten afhaken is niet mijn ding en dan zou ik mezelf over de spits jagen en binnen de kortste tijd geblesseerd zijn.

Ik ben misschien wat erg voorzichtig, maar heb de laatste tijd al genoeg plat gelegen (andere redenen, maar toch). Geen zin om nu ik weer wil opbouwen een blessure op te lopen en weer terug bij af te zijn.

Hoop dat mij geraaskal een beetje duidelijk is :P
en anders heel in het kort: Wil beginnen met hardlopen, wat is slim om te doen?
Welkom! Evy is een goede stap om mee te beginnen, je zult misschien een haat/liefde verhouding krijgen met die liedjes en haar opmerkingen, maar het schema is erop gemaakt om blessurevrij op te bouwen ^O^ Houd daarbij aan dat een les je redelijk moet afgaan voor je naar de volgende gaat, dus een les of een week herhalen is geen schande. Daarnaast, altijd 1 of 2 dagen rust tussen trainingen zodat je spieren en pezen kunnen herstellen, en probeer in het begin niet teveel op tempo te letten. Zolang je het eerste stuk en het laatste stuk op ongeveer hetzelfde tempo kunt volhouden is het goed!

Ik zou gewoon met je vraag naar een goede hardloopschoenenzaak gaan, die kunnen je wel een goede analyse geven voor wat je nodig hebt en hopelijk hebben ze nog wat modellen van vorig jaar liggen of zo die minder duur zijn. Gewoon aangeven wat je budget is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:03:21 #271
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162866438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Welkom! Evy is een goede stap om mee te beginnen, je zult misschien een haat/liefde verhouding krijgen met die liedjes en haar opmerkingen, maar het schema is erop gemaakt om blessurevrij op te bouwen ^O^ Houd daarbij aan dat een les je redelijk moet afgaan voor je naar de volgende gaat, dus een les of een week herhalen is geen schande. Daarnaast, altijd 1 of 2 dagen rust tussen trainingen zodat je spieren en pezen kunnen herstellen, en probeer in het begin niet teveel op tempo te letten. Zolang je het eerste stuk en het laatste stuk op ongeveer hetzelfde tempo kunt volhouden is het goed!

Ik zou gewoon met je vraag naar een goede hardloopschoenenzaak gaan, die kunnen je wel een goede analyse geven voor wat je nodig hebt en hopelijk hebben ze nog wat modellen van vorig jaar liggen of zo die minder duur zijn. Gewoon aangeven wat je budget is.
Dank voor de snelle reactie. Omdat ik vanuit 0 begin wou ik ook met 2 dagen per week beginnen. Ik denk nu aan dinsdag en vrijdag. En ik wil in het begin ook kijken wat me beter bevalt, 's ochtends of 's avonds. Ik wil door de endorfine niet ineens klaarwakker zijn 's avonds. Maar ook daarvan is de uitwerking per persoon anders.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_162866538
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:03 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dank voor de snelle reactie. Omdat ik vanuit 0 begin wou ik ook met 2 dagen per week beginnen. Ik denk nu aan dinsdag en vrijdag. En ik wil in het begin ook kijken wat me beter bevalt, 's ochtends of 's avonds. Ik wil door de endorfine niet ineens klaarwakker zijn 's avonds. Maar ook daarvan is de uitwerking per persoon anders.
Klinkt goed hoor! Je zal er in het begin ook nog niet superveel tijd mee kwijt zijn, 20 minuten of zo, maar een beetje rekken en strekken of oefeningen erbij doen kan natuurlijk ook nooit kwaad :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:20:21 #273
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162866735
quote fail
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:21:07 #274
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162866749
Dat is me er "vroeger" bij handbal er wel ingestampt ja _O-.
Ook extreem blessure gevoelig.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_162868196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
Instagram is voor #fitgirls enzo.
* Guard stelt even zijn instafeed bij
O-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162870568
Ik ga weer eens voorzichtig met mijn loopgroepje lopen. Kijken of ik dat alweer kan.
pi_162872135
@indepoeier, ik heb geen last van spikes bij de hartslagmeting van de m400. Wel aan het begin een heel hoge hartslag, maar dat kan best kloppen. Na paar minuten neemt dat af. Ik gebruik trouwens niet de Polar hartslagmeter, maar een ander merk (wahoo).

Maar ik heb al een paar maanden niet meer met hartslagmeter gelopen. Het ding ligt nog elders in het land, en ik mis het eigenlijk niet.
pi_162872237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ga weer eens voorzichtig met mijn loopgroepje lopen. Kijken of ik dat alweer kan.
Eh, had je niet een half weekje geleden nog een marathon gelopen?? Na een voorbereiding bestaande uit alleen mountainbiken?? Nu al hersteld?? 8)7
pi_162872274
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:41 schreef steffelonio het volgende:
@indepoeier, ik heb geen last van spikes bij de hartslagmeting van de m400. Wel aan het begin een heel hoge hartslag, maar dat kan best kloppen. Na paar minuten neemt dat af. Ik gebruik trouwens niet de Polar hartslagmeter, maar een ander merk (wahoo).

Maar ik heb al een paar maanden niet meer met hartslagmeter gelopen. Het ding ligt nog elders in het land, en ik mis het eigenlijk niet.
Bij mij met garmin 405 zelfde: ongeveer elke 5-10 minuten een korte drop van plm 20bpm. Dacht ook aan een meetfout, maar heb eens met 2 borstbanden gelopen die beiden hetzelfde aangaven. Verder niets meer mee gedaan overigens.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:10:40 #280
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162872807
Maar nog even die schoenen, zelfs bij het eerste paar al laten meten of volstaat in de opbouw een paar Asics of Nikes toch wel?
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:11:32 #281
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_162872821
En dan noem ik maar even 2 merken.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:31:28 #282
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162873313
ik weet niet of de link voor iedereeen werkt maar dit is ultra-aidstation 1.0 :D

https://www.facebook.com/(...)os/1067498586662620/
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162873398
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:41 schreef steffelonio het volgende:
@indepoeier, ik heb geen last van spikes bij de hartslagmeting van de m400. Wel aan het begin een heel hoge hartslag, maar dat kan best kloppen. Na paar minuten neemt dat af. Ik gebruik trouwens niet de Polar hartslagmeter, maar een ander merk (wahoo).

Maar ik heb al een paar maanden niet meer met hartslagmeter gelopen. Het ding ligt nog elders in het land, en ik mis het eigenlijk niet.
Oké, bedankt. Print ik ze toch maar even uit.

Heb het bij elke training of wedstrijd wel, bijvorbeeld met dit rustige mooie vorige week:

https://flow.polar.com/training/analysis/616814618
pi_162873475
Zit je heerlijk in het stadspark te genieten van een flesje Chardonnay met je meisje (of in haar geval met je kerel) op een first date of zo komt er een groep van zo'n 30 man voor je neus op het gras planken.... 8)7

Oftewel bootcamp was precies wat ik ervan verwachtte. Wel leuk :)

Ook nog even alvast voorbeschouwing gedaan op de wedstrijd van woensdag. Snel veld staat aan de start, linkerrijtje halen zal nog een uitdaging worden.

En omdat het kan, morgen maar 3e social run deze week gaan doen, weer op pad met de Trailrunners Brabant.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 20:49:28 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_162873731
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:10 schreef Rafeiro het volgende:
Maar nog even die schoenen, zelfs bij het eerste paar al laten meten of volstaat in de opbouw een paar Asics of Nikes toch wel?
Ik ben begonnen met 'gewoon' een paar Nikes van de Perry. Pas daarna heb ik m'n schoenen aan laten meten. Ik moet zeggen dat ik toen wel verschil merkte, maar stel dat ik het niet leuk had gevonden, dan had ik me er ook geen buil aan gevallen :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162873868
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:45 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Eh, had je niet een half weekje geleden nog een marathon gelopen?? Na een voorbereiding bestaande uit alleen mountainbiken?? Nu al hersteld?? 8)7
gewoon een beetje rustig aan hobbelen kan zeker bijdragen aan herstel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:55:11 #287
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162873895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:38 schreef Guard het volgende:
Zit je heerlijk in het stadspark te genieten van een flesje Chardonnay met je meisje (of in haar geval met je kerel) op een first date of zo komt er een groep van zo'n 30 man voor je neus op het gras planken.... 8)7

Oftewel bootcamp was precies wat ik ervan verwachtte. Wel leuk :)

Ook nog even alvast voorbeschouwing gedaan op de wedstrijd van woensdag. Snel veld staat aan de start, linkerrijtje halen zal nog een uitdaging worden.

En omdat het kan, morgen maar 3e social run deze week gaan doen, weer op pad met de Trailrunners Brabant.
In je lichtblauwe shirtje...lekkere smoothie gehad?😁
F means you're fucked
pi_162873939
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:55 schreef YUR het volgende:

[..]

In je lichtblauwe shirtje...lekkere smoothie gehad?😁
:Y en een raketje :9
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162874001
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162874179
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:45 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Eh, had je niet een half weekje geleden nog een marathon gelopen?? Na een voorbereiding bestaande uit alleen mountainbiken?? Nu al hersteld?? 8)7
Ik heb rustig aan gedaan. Lekker een beetje losgelopen in het bos. Niet te hard, niet te ver. Hersteld ben ik nog niet en aan zware intervallen ben ik nog niet toe maar dit kon wel :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 21:06:24 ]
pi_162874460
Ik heb heerlijk getraind. Rustig aan 8km gedaan :). Tussendoor wel gewandeld ofcourse. Maar blij dat het lukte. *O*

Een paar mensen wouden ook die Afsluitdijkloop gaan doen en dan de halve. Ik heb gepast voor die halve ondanks dat ze zeiden dat ik het wel zou kunnen in 3 maanden, zelfs de trainer zei het. Maar ik kies in dat geval voor mijn knie want die kan dat niet. Dus nu ga ik 8,2 km doen als hun ook gaan :).
pi_162874894
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:17 schreef xMissi het volgende:
Ik heb heerlijk getraind. Rustig aan 8km gedaan :). Tussendoor wel gewandeld ofcourse. Maar blij dat het lukte. *O*

Een paar mensen wouden ook die Afsluitdijkloop gaan doen en dan de halve. Ik heb gepast voor die halve ondanks dat ze zeiden dat ik het wel zou kunnen in 3 maanden, zelfs de trainer zei het. Maar ik kies in dat geval voor mijn knie want die kan dat niet. Dus nu ga ik 8,2 km doen als hun ook gaan :).
Fijn zeg xmissy dat het zo goed gaat.
En verstandig dat je niet voor de hm gaat. Ik zou gewoon rustige stapjes vooruit blijven maken, dat je kan blijven lopen is het beste!
pi_162874932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:35 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Oké, bedankt. Print ik ze toch maar even uit.

Heb het bij elke training of wedstrijd wel, bijvorbeeld met dit rustige mooie vorige week:

https://flow.polar.com/training/analysis/616814618
Hoi @indepoeier, bij mij toch een ander patroon , zie: https://connect.garmin.com/modern/activity/1171202998
pi_162874940
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb rustig aan gedaan. Lekker een beetje losgelopen in het bos. Niet te hard, niet te ver. Hersteld ben ik nog niet en aan zware intervallen ben ik nog niet toe maar dit kon wel :P
^O^
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:34:57 #295
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162874962
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:17 schreef xMissi het volgende:

Een paar mensen wouden ook die Afsluitdijkloop gaan doen en dan de halve. Ik heb gepast voor die halve ondanks dat ze zeiden dat ik het wel zou kunnen in 3 maanden, zelfs de trainer zei het.
Goede beslissing... ik heb door de jaren heen geleerd dat de beste raadgever niet je trainer of je clubgenoot is maar je eigen lichaam/geest
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162875049
Ja precies RD en steffelonio! Ik vind het ook veel te snel om er 8,4 km bij te doen in 3 maanden.. Maar ik denk dat mijn afstand sws tot 10 km blijft voorlopig, heel lang :P
pi_162876029
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:33 schreef BlueT het volgende:

[..]

Hoi @indepoeier, bij mij toch een ander patroon , zie: https://connect.garmin.com/modern/activity/1171202998
Ik zie het. Kan ook zijn (dacht ik bij mij eerst ook) dat de borstband dan even iets verschuift waardoor de meting wegvalt.
pi_162876443
Jullie hebben hopelijk gelijk over die fitgirls en hun statistieken op insta :P Anders ben ik echt een slome kikker haha, maar beter sloom en blessurevrij dan niet blessurevrij :D *klopt af

@xMissi verstandige keuze!!!!!
pi_162876704
Ik heb vanavond best wel lekker gelopen, maar volgens 2 mensen die allebei een trainersopleiding hebben gedaan liep ik erg asymmetrisch. Nou was dat voor de blessure ook al een beetje maar ik moet wel oppassen dat ik niet nu een raar stijltje ga aanleren waardoor ik weer een blessure oploop. Maar niets voelt nu echt natuurlijk of zo. Ben toen wat rustiger gaan lopen en toen was het volgens de trainer niet meer asymmetrisch, maar hij kon wel zien dat ik niet echt durfde af te zetten, maar volgens hem wordt dat met verder herstel van de voet vanzelf weer beter. Ik hoop het.. het was iig heerlijk om weer een heel rondje te lopen op de baan. En de rest van de groep was onder de indruk van mijn rompstabiliteit haha, dat doe ik nu elke dat trouw dus niet gek.
Daarna nog wel even 35km op de racefiets gedaan want het lopen voelt nog niet echt als trainen ;) Al voel ik wel dat mijn hartslag snel omhoog gaat bij het lopen, loopconditie is een beetje weg maar dat komt vast wel weer snel terug.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162878133
Goede berichten, L_T ^O^
pi_162879712
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:33 schreef BlueT het volgende:

[..]

Hoi @indepoeier, bij mij toch een ander patroon , zie: https://connect.garmin.com/modern/activity/1171202998
Wat voor gps apparaat heb jij eigenlijk, je gps meting gaat alle kanten op. Ik ga er maar even voor gemak vanuit dat jij geen 54km/h hebt gelopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')