abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_162743989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

later heeft RaRa de aanslag opgeŽist staat erbij dus ik ga ervan uit dat dat klopt
Ja... iemand beweert dat zonder bron.
Ik zoek de bron. Er is nu een schitterende krantendatabase online
Dat is Delpher
Maar daar staat niks in over een claim van rara in 1984.

Delpher heeft wel krantenscans met berichten dat een groep Koetoh Reh de aanslag claimt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 04-06-2016 17:58:35 ]
pi_162744323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... iemand beweert dat zonder bron.
Ik zoek de bron. Er is nu een schitterende krantendatabase online
Dat is Delpher
Maar daar staat niks in over een claim van rara in 1984.

Delpher heeft wel krantenscans met berichten dat een groep Koetoh Reh de aanslag claimt.
hier ook een stukje - bijft vaag ze gebruiken geclaimd en toegeschreven door elkaar heen

11 september 1984: bomaanslag bij het van Heutsz-monument in Amsterdam, die wordt opgeŽist door de groep 'Koetoh Reh' (naar de versterkte kampong Kuta Reh in Atjeh (Alaslanden) waar onder verantwoordelijkheid van Heutsz in 1904 een bloedbad onder de bevolking plaatsvond), maar later wordt toegeschreven aan RaRa

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162745255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/

Dat vermoeden die rechercheurs van LCT , maar er is geen krantenartikel bekend dat Rara die aanslag opeiste. Was er wel een geschreven claim ?
Kwam het tot een proces met die van heutszaanklacht?
Nee of kennelijk vond de rechtbank dat er geen bewijs was.
quote:
Drie van de ten laste gelegde feiten waren volgens de rechtbank niet bewezen: de aanslag op het Van Heutsz-monument,
http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:54:32 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162745395
Een paar feitjes
1. De RAF streefde geen politiek doel na, men pleegde aanslagen en bankovervallen
2. De RAF had geen duidelijke (of Łberhaupt) politieke ideologie
3. De RAF had lak aan het proletariaat of arbeiderbewustzijn, ze pleegden bomaanslagen waarbij men geen enkele rekening hield met de gewone arbeider
4. De eerste RAF gevangen werden niet slecht of onmenselijk behandeld, integendeel.

Ik raad iedereen aan dit boek te lezen als je wat meer over de RAF wilt lezen
3442129532.03._AA240_SCLZZZZZZZ_.gif
Ook in dit boek wordt niet vastgesteld dat de RAF een duidelijke politieke ideologie had.
Let wel, het is wat anders dat men zegt dat men een ideologie had, of dat er daadwerkelijk eentje was.
Nadat de Crimineel (en politiek lichtgewicht) Baader in de bak belande was de voornaamste drijfveer van de rest van de RAF hem vrij te krijgen, en roofovervallen te plegen om geld te verkrijgen.
Het is natuurlijk makkelijk om achteraf te zeggen dat je random aanslagen wilde plegen om daar een volksoorlog mee te ontketenen, maar dat blijft natuurlijk een argument van een psychopaat die zijn acties cachet bij wil zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162745898
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Een paar feitjes
1. De RAF streefde geen politiek doel na, men pleegde aanslagen en bankovervallen
2. De RAF had geen duidelijke (of Łberhaupt) politieke ideologie
3. De RAF had lak aan het proletariaat of arbeiderbewustzijn, ze pleegden bomaanslagen waarbij men geen enkele rekening hield met de gewone arbeider
4. De eerste RAF gevangen werden niet slecht of onmenselijk behandeld, integendeel.

Ik raad iedereen aan dit boek te lezen als je wat meer over de RAF wilt lezen
[ afbeelding ]
Ook in dit boek wordt niet vastgesteld dat de RAF een duidelijke politieke ideologie had.
Let wel, het is wat anders dat men zegt dat men een ideologie had, of dat er daadwerkelijk eentje was.
Nadat de Crimineel (en politiek lichtgewicht) Baader in de bak belande was de voornaamste drijfveer van de rest van de RAF hem vrij te krijgen, en roofovervallen te plegen om geld te verkrijgen.
Het is natuurlijk makkelijk om achteraf te zeggen dat je random aanslagen wilde plegen om daar een volksoorlog mee te ontketenen, maar dat blijft natuurlijk een argument van een psychopaat die zijn acties cachet bij wil zetten.
dan staat hier toch heel iets anders :)

Ook tijdens de hoogtijdagen van het linkse gewapende verzet maakten RAF-leden zich schuldig aan overvallen. Een van hen, Jan-Carl Raspe, werd in januari 1972 door Vrij Nederland geÔnterviewd. Hij meende dat de pers alle onopgeloste bankroven en moordaanslagen in de schoenen van de RAF probeerde te schuiven. ‘Ik schat het percentage bankovervallen, dat men ons terecht aanwrijft, op tien,’ zei hij. ‘En het buitgemaakte geld hebben wij niet, zoals onze vijanden beweren, ten eigen bate gebruikt.
Dat geld was en is bestemd voor onze politieke doelen. [..] Wij zijn geen misdadigers. Wij bedrijven revolutionaire arbeid. Het beroven van banken is voor ons geen doel op zich. Al onze activiteiten van de afgelopen twee jaar dienen slechts ter voorbereiding van ons praktisch, revolutionaire werk.’

https://www.vn.nl/de-raf-sie-sind-wieder-da/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:22:20 #231
45206 Pietverdriet
pi_162746007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan staat hier toch heel iets anders :)

Ook tijdens de hoogtijdagen van het linkse gewapende verzet maakten RAF-leden zich schuldig aan overvallen. Een van hen, Jan-Carl Raspe, werd in januari 1972 door Vrij Nederland geÔnterviewd. Hij meende dat de pers alle onopgeloste bankroven en moordaanslagen in de schoenen van de RAF probeerde te schuiven. ‘Ik schat het percentage bankovervallen, dat men ons terecht aanwrijft, op tien,’ zei hij. ‘En het buitgemaakte geld hebben wij niet, zoals onze vijanden beweren, ten eigen bate gebruikt.
Dat geld was en is bestemd voor onze politieke doelen. [..] Wij zijn geen misdadigers. Wij bedrijven revolutionaire arbeid. Het beroven van banken is voor ons geen doel op zich. Al onze activiteiten van de afgelopen twee jaar dienen slechts ter voorbereiding van ons praktisch, revolutionaire werk.’

https://www.vn.nl/de-raf-sie-sind-wieder-da/
Claimen dat je revolutionaire arbeid bedrijft is wat anders dan het daadwerkelijk doen. Claimen dat je een politieke ideologie hebt is wat anders dan er eentje hebben. Lees dat boek een keer als je het werkelijk interesseert.

De uitspraak is uit 1972, welk revolutionaire arbeid heeft de RAF daarna gedaan?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:29:29 #232
45206 Pietverdriet
pi_162746180
Leuk weetje
Om de RAF op te sporen ontwikkelde de Duitse justitie samen met het Fraunhofer instituut de methodiek van Rasterfahndung. Het gebruiken van data uit heel veel verschillende bronnen. Door dit in een raster te zetten en kruisreferenties te zoeken. Men nam data uit de burgerlijke stand (wie woont waar, staat waar ingeschreven) waar worden gas water licht rekeningen cash betaald, telefoon, welke huizen staan leeg, etc etc en dit ging men analyseren.
Op deze manier werd de RAF opgerold. Deze methodiek heet tegenwoordig big data en wordt gebruikt voor bv reizigers analyse bij de NS.
pi_163309014
RAF-trio verdacht van overval op geldwagen

CREMLINGEN - Drie voortvluchtige oud-leden van de Rote Armee Fraktion (RAF) zitten mogelijk achter een overval op een geldwagen in de Duitse deelstaat Nedersaksen. De autoriteiten zien althans veel overeenkomsten met eerdere overvallen die de afgelopen jaren door het drietal werden gepleegd.

Verdachten Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57) zijn al sinds begin jaren 90 voortvluchtig. Ze waren in de jaren 80 en 90 lid van de extreem linkse RAF en zouden onder meer betrokken zijn geweest bij bomaanslagen op een gevangenis in aanbouw in 1993. De afgelopen jaren pleegden ze volgens de politie minstens acht overvallen.

De overval van dit weekend werd gepleegd in Cremlingen, niet ver van Braunschweig. De daders waren gewapend met een automatisch geweer en een antitankwapen. Ze bedreigden de chauffeur en zijn bijrijder en schoten in de lucht. Uiteindelijk wisten ze met een buit van onbekende omvang te ontkomen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_geldwagen__.html

Fugitive+left-wing+German+Red+Army+Faction+terrorists+linked+to+robberies
  zondag 26 juni 2016 @ 13:31:45 #234
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163309297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is allemaal extreem-links, oftewel: weg met ons.
Ik begrijp ineens niet waarom politieke stromingen als links/rechts worden aangemerkt aangezien het in de kern eigenlijk gewoon patronen uit de DSM betreft. Het zou daarom duidelijker zijn als politieke profielen naar hun psychische stoornissen gelabeld zouden worden.
pi_163311038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Andere middelen, maar dezelfde doelen.
Jesse Klaver heeft niet als doel de democratie of kapitalisme af te schaffen.
Ik snap het wel.... als je een boel mensen kan proppen in een niet-politiekcorrect hokje dan is het makkelijker afkraken.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:44:00 #236
178214 Zipportal
Marcel van RoosmalenGod
pi_164017685
quote:
Politie maakt jacht op drie oud-RAF-leden in Nederland

Drie zeer gewelddadige Duitse overvallers wonen mogelijk in Nederland. Dat heeft de Landelijke Eenheid vandaag laten weten.

Het gaat om de oud-RAF leden Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57). De groepsleden hebben zich tussen 2011 tot 2016 waarschijnlijk schuldig gemaakt aan zes gewelddadige overvallen op supermarkten en twee op geldtransporten in Wolfsburg en Cremlingen.

Het drietal is al sinds begin jaren 90 spoorloos en voortvluchtig. Ze waren in de jaren 80 en 90 lid van de extreem linkse RAF en zouden onder meer betrokken zijn geweest bij bomaanslagen op een gevangenis in aanbouw in 1993. De RAF, de Rote Armee Fraktion, was een links-extremistische terreurgroep.

Buit
Eind juni kwamen de RAD-leden opnieuw in het nieuws na een nieuwe overval gepleegd te hebben in Cremlingen, niet ver van Braunschweig. De daders waren gewapend met een automatisch geweer en een antitankwapen. Ze bedreigden de chauffeur en zijn bijrijder en schoten in de lucht. Uiteindelijk wisten ze met een buit van onbekende omvang te ontkomen.

De werkwijze - zware wapens en bedreigingen - komen overeen met de wijze waarop de oud-RAF-leden hun andere overvallen pleegden. Vorig jaar juni misluke zo'n overval nog in Bremen. Na een geldwagen te hebben klemgereden werd drie keer op het voertuig geschoten. Een band ging lek, het gepantserde glas splinterde en een derde kogel ging door het pantser van het voertuig.

Nederland
Staub, Garweg en Klette gingen ervandoor. Twee maanden geleden waarschuwden de Duitse autoriteiten al dat het voorvluchtige drietal zich weleens in Nederland zou kunnen schuilhouden. Een van hun mobiele telefoons werd eerder in ons land uitgezet. Ook werden de stafbare pleiten gepleegd ter hoogte van de grens met Nederland en ondanks actuele foto's werden ze niet in Duitsland gevonden.

Omdat de criminelen in geldnood zouden zitten, wordt gewaarschuwd voor mogelijk nieuwe overvallen. Volgens de politie kan het drietal verblijven op een afgelegen boerderijtje, anoniem in een stad of voortdurend wisselen van woning en zich dan bijvoorbeeld voordoen als toeristen. ,,De verdachten zijn vuurwapengevaarlijk. Benader ze niet zelf als u ze ziet maar bel in dat geval 112."

Foto's
De Duitse politie heeft recent de hand kunnen leggen op foto's die in het voorjaar van 2016 zijn gemaakt waarop Burkhard Garweg en Ernst-Volker Staub te zien zijn. Van Daniela Klette is een foto uit 1988 gepubliceerd.
http://www.ad.nl/nieuws/p(...)-nederland~abcae6c7/

Genot
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:54:28 #237
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_164017939
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze werden als terroristen behandeld.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:58:22 #238
45206 Pietverdriet
pi_164018046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze werden als terroristen behandeld.
Sta ik niet meer op je ignorelijstje? Mooi, heb je dit boek nu al eens gelezen?

415LLZVCPYL.jpg
pi_164021657
fill_642x386_67072960

Er is mogelijk een nieuw spoor dat erop wijst dat de drie voortvluchtige, levensgevaarlijke RAF-terroristen en overvallers in Nederland zitten.

Dat bevestigt woordvoerder Lutz Gaebel van het openbaar ministerie in Duitsland aan De Telegraaf. „We gaan op korte termijn samen met de Nederlandse politie iets meer vertellen over deze mogelijke aanwijzing”, zegt Gaebel.

Het nieuwe spoor is hoogstwaarschijnlijk voortgekomen uit het huidige onderzoek naar een overval in juni in Cremlingen, die aan het RAF-trio wordt toegeschreven. Daar zou 600.000 euro zijn buitgemaakt.

Begin juni onthulde De Telegraaf dat de RAF-terroristen die verdacht worden van zeer gewelddadige roofovervallen met kalasjnikovs en een granaatwerper, zich mogelijk schuilhouden in Nederland. Een gsm-spoor leidde naar ons land.

Het gaat om Ernst-Volker Staub, Burkhard Garweg en Daniela Klette. Zij hebben zich tussen 2011 tot 2016 waarschijnlijk schuldig gemaakt aan zes gewelddadige overvallen op supermarkten en op twee geldtransporten in Wolfsburg en Cremlingen.

De politie waarschuwt dat de drie vuurwapengevaarlijk zijn. De RAF, de Rote Armee Fraktion of de Baader-Meinhof-Groep, was een links-extremistische terreurgroep. Vanaf de jaren zeventig pleegde de RAF in Duitsland bloedige aanslagen. In 1998 heeft de groep zichzelf opgeheven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)F-terroristen__.html
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:24:54 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_164022472
Ik was als kind bang voor deze terroristen, mijn oom was agent en hoorde hem met m'n ouders erover praten. Je kunt het op die leeftijd geen plaats geven. Wat ik me herinner is hetzelfde als wat er nu vaak wordt gezegd: 'Het komt nu wel erg dichtbij.' Andere tijden, andere daders, andere doelstelling, maar wel dezelfde slachtoffers van hetzelfde geweld. Daarom schreef ik laatst dat het onzin is om je af te vragen in wat voor tijden we tegenwoordig leven. Terrorisme is van alle tijden in alle soorten en maten. Hele volksstammen maakte elkaar af, hele dorpen werden er platgegooid. De eerste wereldoorlog had 6 miljoen dode soldaten, de tweede wereldoorlog 90 gedode joodse slachtoffers. Vliegtuigkapingen waren in de jaren 70 vaker schering dan inslag. Het is nu misschien tastbaarder door de media inbreng, o.a. internet. Het is wel zo dat het minder grijpbaar is. Overal en iedereen kan het slachtoffer worden. Dat is wel een verschil.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164024956
WO 1 45 miljoen militaire slachtoffers
WO 2 alleen al 6 miljoen joden, dan de rest nog...

Verder wel mee eens dat het van alle tijden is en dat nu door met name sociale media de paniek veel groter is.

Denk ook nog eens aan de RAF, IRA en ETA, die beperkten zich ook niet altijd tot de eigen regio.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 19:10:04 #242
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_164027330
De RAF beschikte eind jaren zeventig over een uitgebreid steunnetwerk van artsen, advocaten en activisten in Nederland. Pieter Bakker Schut is in dat kader een bekende naam. Jacco Pekelder heeft er een alleszins leesbaar boek over geschreven.

http://www.historischnieu(...)hie-voor-de-raf.html
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_164027855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:14 schreef qajariaq het volgende:
WO 1 45 miljoen militaire slachtoffers
WO 2 alleen al 6 miljoen joden, dan de rest nog...

Verder wel mee eens dat het van alle tijden is en dat nu door met name sociale media de paniek veel groter is.

Denk ook nog eens aan de RAF, IRA en ETA, die beperkten zich ook niet altijd tot de eigen regio.
Begin jaren '80 had je bij onze zuiderburen de Bende van Nijvel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar toen graag naar een supermarkt gingen.
pi_164027868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:10 schreef Dwersdriever het volgende:
De RAF beschikte eind jaren zeventig over een uitgebreid steunnetwerk van artsen, advocaten en activisten in Nederland. Pieter Bakker Schut is in dat kader een bekende naam. Jacco Pekelder heeft er een alleszins leesbaar boek over geschreven.

http://www.historischnieu(...)hie-voor-de-raf.html
Link werkt niet.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:27 #245
45206 Pietverdriet
pi_164029127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Link werkt niet.
Link copy pasten in je browser, dan werkt ie wel
pi_164029520
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link copy pasten in je browser, dan werkt ie wel
Al gevonden via de zoekfunctie, maar toch bedankt.
pi_164034586
Ik heb een paar jaar geleden het boek;

516PurklF2L.jpg

Gekocht om eens te lezen wat de sjoernalistiek ervan vond :7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_164067342
RAF-terroristen hadden Nederlandse krant

AMSTERDAM - Het nieuwe spoor dat wijst op de aanwezigheid van de voortvluchtige RAF-terroristen in Nederland, is een stuk van een Nederlandse krant. Dat is gevonden in een auto die door het trio bij een overval is gebruikt.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Duitsland zojuist aan De Telegraaf laten weten. Woensdag onthulde deze krant al dat er een nieuw spoor is gevonden. Eerder bleek al uit telecom-gegevens dat de RAF-terroristen vermoedelijk in Nederland zijn.

Het nieuwe spoor is ontdekt na de recente overval op een geldtransport in Cremlingen, waarbij zware wapens zijn gebruikt. Uit dna-onderzoek bleek dat in ieder geval twee van de drie RAF-terroristen bij de overval betrokken waren.

Deze krant ontving vandaag een concrete tip over de mogelijke schuilplek van de drie. Politie en justitie onderzoeken de tip nu.

GERMANY+-+RAF+BRAINS+-+FILER
http://www.telegraaf.nl/b(...)dden_krant_NL__.html
pi_164068377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden het boek;

[ afbeelding ]

Gekocht om eens te lezen wat de sjoernalistiek ervan vond :7
Dat ziet er interessant uit.. goeie tip thnaks!
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_164071429
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat ziet er interessant uit.. goeie tip thnaks!
;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')