abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:40:37 #1
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162661304
Ik maak backups met CrashPlan, via een mini-PC'tje dat ik via V&A gekocht heb. Nou wil ik eigenlijk ook offsite maken, en dat kan via de cloud oplossing van Crashplan zelf, maar het mooiste is eigenlijk als ik met iemand schijfruimte kan "ruilen" die zelf ook Crashplan heeft draaien.

Om dit goed te laten werken, moet je net als ik:
• Een (mini)-PC hebben die 24 uur per dag, 7 dagen per week aan staat, anders werkt het niet goed
• Gebruik maken van een officieel gesupporte configuratie (CrashPlan draait ook op diverse NASsen, maar ik zag het pas echt stabiel draaien op een "normale" PC)
• Zelf al CrashPlan gebruikt te hebben, zodat we allebei enigszins ervaren gebruikers zijn
• Qua schijfruimte dacht ik aan een terabyte als maximum, voor mijzelf is het minder (drie PCs die bij elkaar opgeteld ca. 250 GB data willen backuppen)
• Bereid zijn om de eerste initiele backup gewoon via een externe harddisk te geven zodat je niet begint met ettelijke weken overpompen (we sturen elkaar dan een schijfje via bijv. Kiala, of rijden even langs)

We kunnen daarnaast ook wat extra afspraken maken, bijv: als je op bepaalde tijden aan het gamen bent, dan stellen we CrashPlan zodanig in dat de backups dan niet gaan lopen. Omdat het wel wat werk is, stel ik ook voor dat je de intentie hebt om bijv. een jaar lang zo'n ruil te doen. Het is natuurlijk geen contract, maar het is ook geen hobby waar je na een week op uitgekeken bent.

Voor mij zou regio Utrecht handig zijn voor de initiele backup, maar feitelijk maakt het weinig uit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 11:23:33 #2
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_162664394
Verder vragen over de werking van het programma mogen worden gedaan in een apart topic in DIG, hier graag alleen mensen die ook het programma gebruiken en ruimte willen uitwisselen. :9B
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:02:35 #3
96210 W4
Wie, ik?
pi_162665490
een aardige bandbreedte (up/down) zou ook niet verkeerd zijn lijkt me :Y
Poffervier
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:00:09 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162677100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:02 schreef W4 het volgende:
een aardige bandbreedte (up/down) zou ook niet verkeerd zijn lijkt me :Y
Als je flink veel veranderingen hebt, dan is dat wel belangrijk ja. Echt snel hoeft het niet te gaan, het is een offsite backup en ikzelf maak nog altijd gewoon lokale backups.

Overigens, zelf heb ik een basis ADSL abonnementje maar dat maakt niet zoveel uit want dat betekent nog altijd 20 Mbit upload snelheid voor die ander (mijn downloadsnelheid is hun uploadsnelheid).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162677199
Leuk initiatief, zelf heb ik het al op een andere manier geregeld.

Wilde alleen even reageren om op te merken dat jullie wel encryptie moeten gebruiken en geen sleutels uitwisselen. Anders kunnen jullie elkaars data inzien, en dat lijkt me ongewenst.

Succes met vinden en ben benieuwd hoe het afloopt!
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:22:29 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_162696530
-move on-

[ Bericht 93% gewijzigd door Housekeeper op 02-06-2016 18:19:27 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:24:40 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162698225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:03 schreef Coritchando het volgende:
Wilde alleen even reageren om op te merken dat jullie wel encryptie moeten gebruiken
-O- Ik zat me te verheugen op pics van z'n zusje
:P

Maar inderdaad, versleutelen is een goede feature in dit verband.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:05:51 #8
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162720907
Kick
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:04:17 #9
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_162744232
Kun je niet gewoon gebruik maken van een kennis met een NAS welke aan het internet hangt?
Ik doe dat hier ook gewoon met mijn Synology.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:57:06 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162745448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:04 schreef Sjechov het volgende:
Kun je niet gewoon gebruik maken van een kennis met een NAS welke aan het internet hangt?
Ik doe dat hier ook gewoon met mijn Synology.
Kennis in kwestie had slechte ervaringen met draaien van Crashplan op een in feite niet gesupporte configuratie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 6 juni 2016 @ 19:16:25 #11
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_162795319
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:57 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Kennis in kwestie had slechte ervaringen met draaien van Crashplan op een in feite niet gesupporte configuratie.
Ik maak "gewoon" gebruik van een iCloud programma op mijn pc die synchroniseert naar keuze.
Hierdoor is het dataverkeer er alleen in eerste instantie, daarna beperkt.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 7 juni 2016 @ 07:55:47 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162807580
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:16 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Ik maak "gewoon" gebruik van een iCloud programma op mijn pc die synchroniseert naar keuze.
Hierdoor is het dataverkeer er alleen in eerste instantie, daarna beperkt.
Dan kom je een heel eind, maar ik wil niet synchroniseren (dat doe ik al), ik wil backuppen. Toch ietsje ander principe. Een goede backup beschermt bijvoorbeeld tegen malware die je files encrypt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:42:44 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162858683
Beschaafd schopje
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162859080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:55 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dan kom je een heel eind, maar ik wil niet synchroniseren (dat doe ik al), ik wil backuppen. Toch ietsje ander principe. Een goede backup beschermt bijvoorbeeld tegen malware die je files encrypt.
Hoewel dit niet echt het subforum is voor zo'n discussie. Toch even vertellen hoe ik dat heb opgelost:
Ik synchroniseer dagelijks met een NAS elders en elke maand maak ik een backup op een externe HDD. Die ligt gewoon naast de NAS en is enkel bedoeld om cryptolockers te slim af. Daarom ligt hij ook naast de NAS, als het afbrand heb ik een kopie elders staan.

Die backup zou je ook moeten kunnen maken naar een TransIP Stack oid mocht je dat willen. Wel belangrijk is om de connectie echt te verbreken als je klaar bent met de backup ;)
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 09:25:03 #15
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_162859839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:33 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Hoewel dit niet echt het subforum is voor zo'n discussie. Toch even vertellen hoe ik dat heb opgelost:
Ik synchroniseer dagelijks met een NAS elders en elke maand maak ik een backup op een externe HDD. Die ligt gewoon naast de NAS en is enkel bedoeld om cryptolockers te slim af. Daarom ligt hij ook naast de NAS, als het afbrand heb ik een kopie elders staan.

Die backup zou je ook moeten kunnen maken naar een TransIP Stack oid mocht je dat willen. Wel belangrijk is om de connectie echt te verbreken als je klaar bent met de backup ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:23 schreef Geckoo het volgende:
Verder vragen over de werking van het programma mogen worden gedaan in een apart topic in DIG, hier graag alleen mensen die ook het programma gebruiken en ruimte willen uitwisselen. :9B
graag alleen reageren als je TS kan helpen met ruimte en gebruik maakt van het zelfde programma

@hieronder *;

[ Bericht 3% gewijzigd door Geckoo op 09-06-2016 14:52:55 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_162863259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:25 schreef Geckoo het volgende:

[..]

[..]

graag alleen reageren als je TS kan helpen met ruimte en gebruik maakt van het zelfde programma
Sorry, die had ik gemist. :*
  zondag 12 juni 2016 @ 20:38:12 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162955581
Bescheiden schop
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:21:38 #18
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162997987
Kique
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:59:30 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163233422
Schopje
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')