abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 10:56:33 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162639469
Het is stilaan traditie tijdens de Olympische Spelen: het supporter zijn van een exotisch land. Je kunt vurig een obscuur Sovjet-republiekje als Kirgizië aanmoedigen, of een eiland met parelwitte stranden in de Stille Zuidzee of de Caraïben van het kaliber Tuvalu. Een leuk Afrikaans of Latijns-Amerikaans land is ook van harte welkom, evenals een groot aantal minder sportief succesvolle oosterse landen. :)

Exotisch is een begrip dat voor discussie vatbaar is, je kunt het aan culturele en geografische eigenschappen afmeten, maar het ook zien in de context van sport (weinig deelnemers en eremetaal). Om een schifting te kunnen maken hanteren we hier enkele criteria.

Die zijn grofweg hetzelfde als in Londen. Ze komen erop neer dat landen als de EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavië + Moldavië uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazilië, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekraïne, Noord-Korea en Wit-Rusland vallen niet in de groep van exotische landen. Verder uitgesloten: Jamaica, Kenia en Ethiopië vanwege de vele favorieten in de atletiek. Deze landen vallen in de categorie 'sowieso niet'. Ze zijn te nadrukkelijk westers of een sportieve (Olympische) reus.

Liefst ook geen Algerije, Argentinië, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgië, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongolië, Tunesië, Taiwan, Nigeria en Kazachstan, omdat die landen altijd wel een pak medailles winnen en buiten de Spelen om zichtbare sportlanden zijn. Dat maakt ze op sportgebied geen exoten. Ze zijn dan weliswaar exotisch in de trant van niet-westers, maar simpelweg te goed als sportland. Echter, als iemand een persoonlijke band heeft met een van die landen en leuke informatie over bepaalde deelnemers kan delen, kan het mijns inziens wel. Dat voegt dan wat toe aan deze reeks. :)

Om er een beetje duiding aan te geven is er een grens van circa 50 deelnemers die een maat geeft van de grootte van het land op sportvlak. Dat is geen hele harde grens, en ook niet bij iedere aanvraag wordt het land aan deze deelnemersgrens getoetst. In het geval van twijfel kan dat wel gebeuren. Als zo'n beetje alle leuke landen al vergeven zijn, mag van mij best een land met 53 olympiërs worden gekozen. Het is ook niet het enige of sterkste argument, want het aantal gewonnen medailles weegt bijvoorbeeld ook mee. :)

Kies het liefst ook een land zonder uitgesproken medaillefavoriet, maar daar mag wanneer de spoeling dun wordt wel enigszins mee geschipperd worden. Een land als Fiji mag best van wel in het geval van nood, ondanks het feit dat het een kanshebber is in het rugbytoernooi. Pakweg Maleisië mag bij schaarste ook, ondanks favorieten bij het badminton. Deze landen plaats ik dan op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld stadstaten als Singapore en Hong Kong (die wat kanshebbers/outsiders hebben in bijvoorbeeld tafeltennis en baanwielrennen). En ook de golfstaten Qatar, Verenigde Arabische Emiraten en Bahrein gaan op de reservelijst (Oman en Koeweit mogen van mij wel). Evenals ook India, Indonesië, Thailand, Costa Rica, Chili, Panama, Ghana, Kameroen, Venezuela en Uruguay, die zich buiten de Spelen om in bepaalde sporten (tot op zekere hoogte) onderscheiden maar nooit echt veel eremetaal halen.

Zoals eerder gezegd, heeft iemand een persoonlijk moverende reden om Suriname of Maleisië te kiezen, mag dat worden geopperd, ook al staat zo'n land op de reservelijst of de 'liever niet-lijst'. Al is het maar omdat iemand de aapjes op Borneo zo lief vindt. O+ Maar dan wel een land dat toch enigszins als exotisch/onbekend kan worden gezien, in de trant van Georgië of Oezbekistan. Geen Canada of soortgelijke staten dus. Ze kunnen dus wél gekozen worden van de reservelijst of de 'liefst niet-lijst' maar níét uit de lijst van landen die sowieso niet mogen. Kies je voor een land om persoonlijke redenen, dan is wat meer achtergrondinfo over bepaalde deelnemers leuk, want het geeft dit topic kleur. Heeft iemand dus toegang tot bepaalde nieuwsbronnen uit die landen, omdat hij/zij de taal machtig is dan zijn die aanvullingen zeer welkom. :)

Voor de duidelijkheid nog eens de volledige lijstjes

Sowieso niet: EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavië + Moldavië, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazilië, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekraïne, Noord-Korea en Wit-Rusland. Evenals ook atletiekgrootmachten Kenia, Ethiopië en Jamaica.

Liefst niet: Algerije, Argentinië, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgië, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongolië, Tunesië, Taiwan, Nigeria en Kazachstan. (enkel te kiezen bij persoonlijke binding of sterke affiniteit met deze landen)

Reserve: Maleisië, Fiji, Singapore, Hong Kong, India, Indonesië, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chili, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay, Bahama's, Trinidad & Tobago. (te kiezen wanneer de spoeling erg dun wordt qua écht exotische staten)

Alle landen die niet op deze lijstjes staan, mogen zonder meer gekozen worden. :)

Ik kies zelf voor de De Malediven. O+

quote:
Lijst gekozen landen:

Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibië
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albanië
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola
Kichaa - Tanzania
RJPS30 - Fiji
TheRipper - Gambia
-0- - Sao Tomé en Principe
Reya - Jordanië
DeLuna - Tuvalu
Max23 - Seychellen
Immerdebestebob - Syrië


[ Bericht 0% gewijzigd door heywoodu op 04-08-2016 12:32:19 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 10:57:42 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162639487
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:59 schreef RJPS30 het volgende:
Hierbij adopteer ik: Fiji.

Gaan goud pakken bij het Rugby (7s).

(hebben dit jaar ook de World League gewonnen)
Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen, want Fiji staat door de aanwezigheid van de rugbyploeg als grote favoriet in de lijst met reservelanden (zie OP), voor als de kleine delegaties en echte exoten op zijn :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162640015
Mag ik Tanzania? Het is nog helemaal niet zeker of ze meedoen, maar als ze meedoen, adopteer ik Tanzania.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 11:33:13 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162640246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:22 schreef Kichaa het volgende:
Mag ik Tanzania? Het is nog helemaal niet zeker of ze meedoen, maar als ze meedoen, adopteer ik Tanzania.
Net als voor elk ander land geldt dat de kans dat ze niet meedoen nagenoeg nihil is :)

Staat genoteerd ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162649078
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:26 schreef heywoodu het volgende:
De schietbaan ligt overigens in de catacomben van dit magnifieke stadion in Thimphu _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is het stadion waar Bhutan tegen Montserrat voetbalde in The Other Final *O*
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 18:44:40 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162649858
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:13 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Dat is het stadion waar Bhutan tegen Montserrat voetbalde in The Other Final *O*
En waar de nationale Bhutaanse boogschutterswedstrijden altijd worden gehouden :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162650280
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen, want Fiji staat door de aanwezigheid van de rugbyploeg als grote favoriet in de lijst met reservelanden (zie OP), voor als de kleine delegaties en echte exoten op zijn :)
Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 19:01:40 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162650300
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:

[..]

Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
De jury gaat even in conclaaf, u hoort nog van ons :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162652940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:

[..]

Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
Ik zeg doen. :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 20:39:20 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162652987
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik zeg doen. :)
Mits er vooral ook gedegen aandacht is voor de niet-rugbyers, want juist die rugbyers zijn natuurlijk niet echt exotisch en worden ongetwijfeld al breed zat uitgemeten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 mei 2016 @ 21:15:11 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_162654104
heywoodu _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 22:39:49 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162656977
Bolivia hoeft het toch niet met enkel een stel langzame renners te doen *O*

Martin Michel heeft zich gekwalificeerd via de Zuid-Amerikaanse ranglijst voor de 90kg klasse in het judo en Rudolf Knijnenburg (verdacht Nederlandse naam) komt namens Bolivia uit bij het schieten.

Dat laatste had ik weken geleden al moeten melden, maar had ik gemist :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 mei 2016 @ 23:34:40 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_162658528
Heb Yvonne een PB gestuurd over heywoodu nattekat. Ben je met me eens denk ik. Die verdient inmiddels een pluim in z'n reet. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juni 2016 @ 09:47:18 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162662457
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef Nattekat het volgende:
Bolivia hoeft het toch niet met enkel een stel langzame renners te doen *O*

Martin Michel heeft zich gekwalificeerd via de Zuid-Amerikaanse ranglijst voor de 90kg klasse in het judo en Rudolf Knijnenburg (verdacht Nederlandse naam) komt namens Bolivia uit bij het schieten.

Dat laatste had ik weken geleden al moeten melden, maar had ik gemist :@
Knijnenburg ziet er wel op en top Boliviaans uit volgens mij, dus ik vrees dat er weinig recente Nederlandse connecties zijn :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162662795


Ondertussen is het even tijd voor een korte update over mijn geadopteerde land; Vanuatu. Eerst even wat achtergrondinformatie: bovenaan deze post is de vlag van Vanuatu te zien. Het NOC van Vanuatu werd in 1987 opgericht en een jaar later ging het land voor het eerst naar de OS. Sindsdien zijn ze er altijd bijgeweest, voor wat zomerspelen betreft. De winterspelen doen ze niet aan. Nog nooit wist Vanuatu een medaille te winnen. Je kan het NOC ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/(...)tee-212931865446936/

Voor wat betreft 2016 heeft Vanuatu een judoploeg die bestaat uit 1 persoon: Rexly Theuil. Deze man zal uitkomen in de -66 kg categorie. Als je wil kan je hem toevoegen op Facebook. Zelf heb ik net een vriendschapsverzoek verstuurd, al weet ik nog niet of hij dat ook gaat accepteren: https://www.facebook.com/rexly.theuil

Verder gaat er geroeid worden! Luigi Teilemb vormt de roeiploeg en doet mee aan de men's single sculls. Hier zit deze held in zijn bootje:



Tot slot is er een heuse tafeltennisploeg die wordt gevormd door Yoshua Shing, die er in London 2012 ook al bij was. De man werd geboren in de hoofdstad Port Vila en heeft zijn eigen Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshua_Shing

Kiek 'em spelen:


_O_ _O_ _O_ ALL HAIL VANUATU _O_ _O_ _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door Nielsch op 01-06-2016 10:14:58 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 12:20:44 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162665941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Knijnenburg ziet er wel op en top Boliviaans uit volgens mij, dus ik vrees dat er weinig recente Nederlandse connecties zijn :P
Dat was wel een kleine teleurstelling ja :{

Vast een opa ofzo :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juni 2016 @ 12:22:39 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162665996
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]

Ondertussen is het even tijd voor een korte update over mijn geadopteerde land; Vanuatu. Eerst even wat achtergrondinformatie: bovenaan deze post is de vlag van Vanuatu te zien. Het NOC van Vanuatu werd in 1987 opgericht en een jaar later ging het land voor het eerst naar de OS. Sindsdien zijn ze er altijd bijgeweest, voor wat zomerspelen betreft. De winterspelen doen ze niet aan. Nog nooit wist Vanuatu een medaille te winnen. Je kan het NOC ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/(...)tee-212931865446936/

Voor wat betreft 2016 heeft Vanuatu een judoploeg die bestaat uit 1 persoon: Rexly Theuil. Deze man zal uitkomen in de -66 kg categorie. Als je wil kan je hem toevoegen op Facebook. Zelf heb ik net een vriendschapsverzoek verstuurd, al weet ik nog niet of hij dat ook gaat accepteren: https://www.facebook.com/rexly.theuil

Verder gaat er geroeid worden! Luigi Teilemb vormt de roeiploeg en doet mee aan de men's single sculls. Hier zit deze held in zijn bootje:

[ afbeelding ]

Tot slot is er een heuse tafeltennisploeg die wordt gevormd door Yoshua Shing, die er in London 2012 ook al bij was. De man werd geboren in de hoofdstad Port Vila en heeft zijn eigen Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshua_Shing

Kiek 'em spelen:


_O_ _O_ _O_ ALL HAIL VANUATU _O_ _O_ _O_
:D

Gewoon voor de leuk: Shing is de eerste Vanuatiaan (?) ooit die zich twee keer voor de Spelen geplaatst heeft, dus daar mag je met recht trots op zijn :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 12:26:46 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162666098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:34 schreef tong80 het volgende:
Heb Yvonne een PB gestuurd over heywoodu nattekat. Ben je met me eens denk ik. Die verdient inmiddels een pluim in z'n reet. :)

:P
Nou niet in z'n reet :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2016 @ 15:45:04 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_162670610
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou niet in z'n reet :{
Ha ha ha :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 12:37:15 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162689301
Nog een wildcard voor Palau, dit keer in het vlakwaterkanoën :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162701393
Nog steeds niets over Swaziland :'(

Wel een informatieve wikipedia pagina:

quote:
Swaziland at the 2016 Summer Olympics
From Wikipedia, the free encyclopedia

Swaziland is scheduled to compete at the 2016 Summer Olympics in Rio de Janeiro, Brazil, from 5 to 21 August 2016.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 10:56:43 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162710892
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:49 schreef komrad het volgende:
Nog steeds niets over Swaziland :'(

Wel een informatieve wikipedia pagina:

[..]





Ndzinisa liep dus een nationaal record deze week, 11.35 in Frankrijk. Helaas wel 0,03 boven de olympische limiet ;(
Geen enkele vrouw uit Swaziland deed vorig jaar mee aan het WK atletiek, dus ik weet niet of ze daar een wildcard kunnen krijgen.

Matsenjwa zit iets verder boven de olympische limiet, maar deed mee aan het WK en zal ongetwijfeld een wildcard krijgen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162712302
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]

Ondertussen is het even tijd voor een korte update over mijn geadopteerde land; Vanuatu. Eerst even wat achtergrondinformatie: bovenaan deze post is de vlag van Vanuatu te zien. Het NOC van Vanuatu werd in 1987 opgericht en een jaar later ging het land voor het eerst naar de OS. Sindsdien zijn ze er altijd bijgeweest, voor wat zomerspelen betreft. De winterspelen doen ze niet aan. Nog nooit wist Vanuatu een medaille te winnen. Je kan het NOC ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/(...)tee-212931865446936/

Voor wat betreft 2016 heeft Vanuatu een judoploeg die bestaat uit 1 persoon: Rexly Theuil. Deze man zal uitkomen in de -66 kg categorie. Als je wil kan je hem toevoegen op Facebook. Zelf heb ik net een vriendschapsverzoek verstuurd, al weet ik nog niet of hij dat ook gaat accepteren: https://www.facebook.com/rexly.theuil

Verder gaat er geroeid worden! Luigi Teilemb vormt de roeiploeg en doet mee aan de men's single sculls. Hier zit deze held in zijn bootje:

[ afbeelding ]

Tot slot is er een heuse tafeltennisploeg die wordt gevormd door Yoshua Shing, die er in London 2012 ook al bij was. De man werd geboren in de hoofdstad Port Vila en heeft zijn eigen Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshua_Shing

Kiek 'em spelen:


_O_ _O_ _O_ ALL HAIL VANUATU _O_ _O_ _O_
Mijn verzoek is geaccepteerd, Rexly Theuil is nu een van mijn Facebook-contacten.

Rexly is vandaag in Australië, bij de Bairnsdale Presbyterian Church. Hij heeft het erg koud, want hij draagt een muts en een sjaal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162717727
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ndzinisa liep dus een nationaal record deze week, 11.35 in Frankrijk. Helaas wel 0,03 boven de olympische limiet ;(
Geen enkele vrouw uit Swaziland deed vorig jaar mee aan het WK atletiek, dus ik weet niet of ze daar een wildcard kunnen krijgen.

Matsenjwa zit iets verder boven de olympische limiet, maar deed mee aan het WK en zal ongetwijfeld een wildcard krijgen :)
In atletiek zijn er geen wildcards, elk land mag sowieso één man en één vrouw sturen, zie:
UNIVERSALITY PLACES (UNQUALIFIED ATHLETES)
a. NOCs with no male or female qualified athlete or relay team will be allowed to enter their best male athlete and their best female athlete in one athletic event each, with the exception of the Combined Events, 10,000m and 3000m Steeplechase.
b. This applies equally to unqualified female entries from an NOC with qualified males, and vice versa.
uit het Rio 2016 Qualification System document
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 15:36:11 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162718047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:22 schreef zorro28 het volgende:

[..]

In atletiek zijn er geen wildcards, elk land mag sowieso één man en één vrouw sturen, zie:
UNIVERSALITY PLACES (UNQUALIFIED ATHLETES)
a. NOCs with no male or female qualified athlete or relay team will be allowed to enter their best male athlete and their best female athlete in one athletic event each, with the exception of the Combined Events, 10,000m and 3000m Steeplechase.
b. This applies equally to unqualified female entries from an NOC with qualified males, and vice versa.
uit het Rio 2016 Qualification System document
Volgens mij is het nog steeds wel de bedoeling dat een land dan aan het vorige WK mee heeft gedaan, maar dat kan ik zo even niet vinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162718266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog steeds wel de bedoeling dat een land dan aan het vorige WK mee heeft gedaan, maar dat kan ik zo even niet vinden.
Staat niet in dat document iig, en het lijkt mij dat dat document wel alle regels erin heeft staan.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 15:58:03 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162718465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:46 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Staat niet in dat document iig, en het lijkt mij dat dat document wel alle regels erin heeft staan.
Ik was schijnbaar in de war met zwemmen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162718587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik was schijnbaar in de war met zwemmen :P
Ah zijn ook zoveel verschillende sporten en kwalificatieprocessen :P
pi_162723858
Ik wil hierbij graag Sao Tomé en Principe adopteren *O*
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:51:34 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162735263
Ik adopteer Jordanië.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 juni 2016 @ 10:55:34 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162735322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:31 schreef -0- het volgende:
Ik wil hierbij graag Sao Tomé en Principe adopteren *O*
Die door een zware armblessure van een van hun kanoërs enkele honderdsten naast een olympisch ticket grepen daar ;(

Maar goedgekeurd uiteraard, net als Jordanië :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162739599
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die door een zware armblessure van een van hun kanoërs enkele honderdsten naast een olympisch ticket grepen daar ;(

Maar goedgekeurd uiteraard, net als Jordanië :Y
Klopt op de C2-1000m hebben ze op 0.13 sec. naast een olympisch ticket gegrepen, net achter Mozambique.
Op de C1-1000m heeft Buly Da Conceicco Triste zich gekwalificeerd voor Rio. Hij eindigde in de kwalificaties weliswaar 2e achter een Senegalees, maar omdat die niet voldeed aan andere kwalificatie eisen mag hij toch naar de spelen.
pi_162739754

Sao Tomé en Principe , velen zullen deze naam niet dagelijks tegenkomen dus even een kleine introductie tot het land en zijn sportprestaties.

Sao Tomé en Principe is een eilandstaat voor de westkust van Afrika met ruim 187.000 inwoners en na de Seychellen het kleinste land van dit continent. Het land bestaat uit het de eilanden Sao Tomé, principe en nog een aantal (vrijwel) onbewoonde eilanden. Op Sao Tomé woont bijna de hele bevolking met 180.000 inwoners en ook de gelijknamige hoofdstad is hier gelegen. De overige inwoners wonen voornamelijk op Principe.

In 1641 heeft Sao Tomé een jaar onder Nederlands bewind gestaan maar verder is tot de onafhankelijkheid in 1975 een kolonie van Portugal geweest.

Het klimaat op de eilanden is warm en vochtig met een gemiddelde jaartemperatuur van zo´n 26 graden en zo´n 900 mm neerslag. In de bergen loopt de neerslag op tot 5000 mm per jaar.

Sao Tomé en Principe is een vrij stabiel land, zeker voor Afrikaanse begrippen. Er is een vrij stabiele democratie en op het gebied van politieke vrijheid en burgerrechten wordt het land vrij genoemd. Ook de persvrijheid is vrij goed. Op economisch vlak valt er nog veel te winnen, het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking is zo´n 1700 euro, laag maar voor Afrikaanse begrippen opnieuw niet slecht. De belangrijkste exportproducten komen uit de landbouw, o.a. bananen en (biologische fairtrade) cacao.
Toerisme is een groeiende sector en het land zet momenteel vooral in op duurzaam toerisme.
Ook in zorg en onderwijs is Sao Tomé and Principe duidelijk een land in ontwikkeling. Onderwijs is nog niet algemeen toegankelijk en lang niet iedereen heeft toegang tot schoon drinkwater. Ook hier scoort het land echter over het algemeen boven gemiddeld als we alleen naar Afrika kijken..

Op sportgebied is het land absoluut geen hoogvlieger al wordt er sinds de eerste deelname in 1996 aan elke editie van de zomerspelen deelgenomen. Natuurlijk heeft het formaat van het land hiermee te maken, ter vergelijking, Luxembourg dat 3 keer zo veel inwoners heeft, een BNP per capita dat 67 keer zo hoog is en een totaal BNP dat 180 keer zo groot is heeft in zijn langere historie slechts 22 medailles gehaald.
Op alle spelen waar werd deelgenomen werd meegedaan in de atletiek en in 2008 ook in het kanovaren. Vermoedelijk levert die 5000 mm per jaar genoeg water op om te oefenen.
2008 was wat dat betreft een goed jaar want naast Alcino Silva in het kanovaren die zelfs door de series heen kwam bij het kanovaren met de 6e tijd en daarna helaas in de halve finale strandde werd er ook deelgenomen in de atletiek door Naiel Santiago d´Almeida en Celma da Graca.
Die laatste zette met 17,25,99 zelfs een nieuw Nationaal record neer op de 5000 meter en werd daarbij 16e in serie in.

In 2012 werd er in de kwalificaties niet indrukwekkend gepresteerd door de Santomese atleten en Christopher Lima da Costa en Lecabela Quaresma mochten enkel meedoen om aan het Olympisch ideaal van 1 mannelijke en 1 vrouwelijke atleet per NOC te voldoen. Da Costa liep op de 100 meter in de voorronde van de series nog wel een PR maar eindigde desondanks toch slechts als 7e. Op de 100 meter horde wist Quaresma slechts tot de 6e plaats te komen in de series met een tijd van 14.56.

Dit jaar verlopen de voorbereidingen op het gebied van kanoën redelijk. Hoewel een plek op de C2-1000 meter maar net misgelopen werd door een nipt verlies van 0.13 sec. tegen Mozambique wist Buly da Conceicco Triste zich op de C1 wel te kwalificeren voor de spelen. In een mooie race eindigde hij nipt (op 7 seconden) achter de Senegalees Gueye maar omdat deze niet aan andere kwalificatie-eisen voldeed heeft Triste zich toch gekwalificeerd.

Op het gebied van atletiek is nog niet bekend of er Santomese deelnemers zullen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door -0- op 04-06-2016 14:49:32 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 juni 2016 @ 14:47:39 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162739866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:37 schreef -0- het volgende:

[..]

Klopt op de C2-1000m hebben ze op 0.13 sec. naast een olympisch ticket gegrepen, net achter Mozambique.
Op de C1-1000m heeft Buly Da Conceicco Triste zich gekwalificeerd voor Rio. Hij eindigde in de kwalificaties weliswaar 2e achter een Senegalees, maar omdat die niet voldeed aan andere kwalificatie eisen mag hij toch naar de spelen.
Oh dat kan ik me nog herinneren ja. Die Senegalees had het ticket eigenlijk al, tot ze zich ineens bedachten dat hij op het WK wel ingeschreven stond, maar niet van start was gegaan en dat was de eis voor een wildcard :') ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162866049
Mag ik Gambia adopteren aub ?
Bij Hoevelaken linksaf
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 juni 2016 @ 14:46:47 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162866140
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:42 schreef TheRipper het volgende:
Mag ik Gambia adopteren aub ?
:Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162866462

Dit kleine afrikaanse land doet mee sinds 1984 aan de Olympische Spelen.
Helaas hebben ze nog nooit een medaille gewonnen.

Op dit moment hebben 2 sporters zich geplaatst:
Atletiek vrouwen 200m - Gina Bass
Deze topper plaatste zich met een fabelachtige 23.14 sec vorige week zaterdag in Guyana voor de spelen in Rio.


Judo mannen tot 73kg - Faye Njie
Deze sympathieke jongeman met geboortedag 23 November 1993 won vorig jaar zilver op de all african games.


Ik wens Gambia dan ook veel succes en hopelijk komen ze ook nog even in beeld op TV.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheRipper op 09-06-2016 15:06:00 (iets zwaarder geworden) ]
Bij Hoevelaken linksaf
pi_163073305
Tijd om Paraguay te introduceren. Dit Zuid-Amerikaanse land met ruim 7 miljoen inwoners heeft een vertrouwd uitziende vlag:


Voetbal is veruit de populairste sport en de enige waarin Paraguay internationaal grote successen heeft geboekt (2x de Copa America). De eerste voetbalclub in Paraguay werd overigens opgericht door een Nederlander en heeft de toepasselijke naam: Club Olimpia. Voor de rest deed Paraguay vroeger redelijk mee in het basketbal en volleybal, en recenter, rugby. Tennis, golf en zwemmen zijn populair maar zonder opvallende internationale prestaties.

Twee jaar geleden maakte het land zijn debuut op de Winterspelen, op de Zomerspelen doet Paraguay al sinds 1968 mee. Het succesvolst waren ze in 2004 toen ze hun eerste en enige medaille wonnen. De Paraguayaanse voetballers bereikten toen de finale, maar daarin bleek Argentinië net te sterk.

Deze keer heeft de voetbalploeg zich niet weten te kwalificeren, net zomin als andere Paraguayaanse ploegen. Met de toevoeging van rugby leek het er even op dat Paraguay zich daarvoor zou kunnen plaatsen, maar zowel de mannen als de vrouwen werden slechts 5e bij de Zuid-Amerikaanse kampioenschappen.

Paraguay zal het in buurland Brazilië moeten hebben van (voorlopig) 8 sporters in 6 verschillende sporten. Dat zijn dezelfde aantallen als vier jaar geleden in Londen, maar mogelijk komen er nog wat bij. De grootste blikvanger op de vorige Spelen was speerwerpster (en fotomodel) Leryn Franco. Zij stopte in 2014 met speerwerpen, maar alsnog een goed excuus voor een foto:

In een volgende post gaat het over de Rio-gangers.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_163143312
Hee tong80 jouw Samoa is as we speak live aan het spelen tegen Spanje voor de laatste plek bij rugby sevens. Als ze dat winnen zijn ze wel een medaillekandidaatje...

Update: Spanje wint de finale en Samoa gaat voor rugby niet naar Rio. Daarmee blijft het wel echt een exotisch land.

[ Bericht 27% gewijzigd door Nielsch op 19-06-2016 18:59:42 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Trouwste user 2022 zondag 19 juni 2016 @ 20:32:31 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_163145731
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Hee tong80 jouw Samoa is as we speak live aan het spelen tegen Spanje voor de laatste plek bij rugby sevens. Als ze dat winnen zijn ze wel een medaillekandidaatje...

Update: Spanje wint de finale en Samoa gaat voor rugby niet naar Rio. Daarmee blijft het wel echt een exotisch land.
Ha ha ha.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163146398
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Hee tong80 jouw Samoa is as we speak live aan het spelen tegen Spanje voor de laatste plek bij rugby sevens. Als ze dat winnen zijn ze wel een medaillekandidaatje...

Update: Spanje wint de finale en Samoa gaat voor rugby niet naar Rio. Daarmee blijft het wel echt een exotisch land.
dat vind ik voor het Rugby toernooi jammer :'(
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Trouwste user 2022 zondag 19 juni 2016 @ 20:59:22 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_163146686
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:52 schreef komrad het volgende:

[..]

dat vind ik voor het Rugby toernooi jammer :'(
Ik ook. Beetje gokspel met dat geseven. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 juni 2016 @ 19:19:34 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163293280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:31 schreef -0- het volgende:
Ik wil hierbij graag Sao Tomé en Principe adopteren *O*
Ik zie nu pas dat jouw naam niet in de OP kan.

Edit: Het is een nul natuurlijk, het kan *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 juni 2016 @ 16:17:28 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163313459
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Kopiko het volgende:
Kan ik mij opwerpen als Belize-fan?
Paniek :o

Ik kwam net dit tegen op een ander forum, voor jouw team wel interessant:



http://edition.channel5belize.com/archives/130897
http://www.7newsbelize.com/sstory.php?nid=36755
http://www.plustvbelize.c(...)lympic-team-for-rio/

Hou ons op de hoogte van deze grote rel aub :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 juni 2016 @ 18:54:03 #45
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_163317742
quote:
11s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Hou ons op de hoogte van deze grote rel aub :o
Pfff. Kaina vertegenwoordigt Belize al haar halve leven (ze is 30) op internationale toernooien. Nu mag ze niet doordat ze, naar het schijnt, (te) laat was met het inleveren van wat suffe papieren (en Sealey was op tijd).

Arme Kaina :(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 juli 2016 @ 13:11:15 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163508797
De Oceanische gewichtheffers in Rio, genoeg kleine landjes dus er zal vast iemand kunnen juichen *O*

Men:
Samoa - Nevo Ioane (62kg category).
Australia – Simplice Ribouem (94kg category).
New Zealand - Richard Patterson (85kg category).
Fiji - Manueli Tulo (56kg category).
Kiribati - David Katoatau (105kg category).
Nauru - Elson Brechtefeld (56kg category).

Women:
Samoa: - Mary Opeloge (75kg category).
Australia: - Tia-Clair Toomey (58kg category).
New Zealand: - Tracey Lambrechs (+75kg category).
Fiji: - Apolonia Vaivai (69kg category).
Solomon Islands: - Jenly Wini (58kg category).

Lifters receiving Tripartite Invitations are as follows:
Cook Islands: - Luisa Peters (+75kg category).
Marshall Islands: - Mathlynn Sasser (58kg category).
American Samoa: - Tanumafili Jungblut (94kg category).
PNG: - Morea Baru (62kg category).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 4 juli 2016 @ 13:19:13 #47
194695 franklop
Fran knock
pi_163509042
Luisa Peters _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163557411
quote:
_O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 juli 2016 @ 23:51:28 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163572590
Carina García is de negende sport(st)er die uitkomt voor Bolivia. Net zoals een verre landgenoot met Boliviaanse roots komt ze uit op twee schietonderdelen.

Eens kijken of de 10 bereikt kan worden, dat is al behoorlijk wat ten opzichte van de dag dat ik voor Bolivia koos *O*

Ze hebben maar mazzel met zo'n fanatieke supporter, de andere adoptielandjes zijn maar magertjes toegejuicht :Y)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 juli 2016 @ 00:23:42 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163573013
Alle deelnemers in het judo zijn schijnbaar bekend, inclusief een flinke hoeveelheid wildcards voor kleine landen. Oproep aan een ieder: blader de lijst door en kijk of je land erbij staat en wie voor jouw land naar Rio gaat *O*

http://www.judobase.org/#/competition/profile/1339/countries/0
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')