abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:07:42 #151
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_173383072
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dank allemaal! Ik ga er eens naar kijken! Misschien dan toch deze reis met wat aanpassingen met de auto doen. En zelf regelen ;-) Ik ga er dit weekend eens uitgebreid voor zitten. Ik zou namelijk ook graag Lesotho en Swaziland doen (als ik er dan toch in de buurt ben ...)

Waar zouden we dan wel kunnen stoppen om te snorkelen, of moeten we dat vergeten in Zuid-Afrika? Hetzelfde geldt voor surfen. Ik heb al even gekeken naar witte haaien, maar zitten die langs de hele kust of alleen bepaalde delen (ik kom daar neit heel goed uit met google)?
Voor snorkelen is Zuid-Afrika niet echt het goede land. Je zit met een heel ruige zee, met koud water (in december (zomer in Z-A) was het water zo'n 10 graden celcius, echt f#cking koud!) en de aanwezigheid van witte haaien. Ik weet ook niet of er ergens een mooi rif is daar buiten Sodwana Bay dat Blik hierboven noemt.

Surfen, geen idee, maar hou rekening met de wilde zee en het koude water.

quote:
Waar moet ik dan op rekenen qua kosten voor hotels / tenten? We willen wel graag met zwembad voor de kinderen, en toch wat langer op 1 plek blijven, dus het zullen niet de goedkoopste hotels zijn denk ik?
Pfoeh, check booking.com maar eens. Ik had toen weinig behoefte aan een zwembad en/of luxe, dus geen idee. Hadden wel een keer een hostel met zwembad, maar dat schijnt nu andere eigenaren te hebben die allesbehalve vriendelijk zouden zijn.

In Kaapstad hebben we toen overnacht bij het B.I.G. backpackers hostel, wat onlangs nog is uitgeroepen tot beste hostel van Afrika. Maar dat was zo luxe dat je het bijna geen hostel meer kon noemen, hadden bijvoorbeeld gewoon een kamer met eigen badkamer. Wel heel erg gezellig en ontzettend vriendelijk personeel.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:18:30 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_173383230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Voor snorkelen is Zuid-Afrika niet echt het goede land. Je zit met een heel ruige zee, met koud water (in december (zomer in Z-A) was het water zo'n 10 graden celcius, echt f#cking koud!) en de aanwezigheid van witte haaien. Ik weet ook niet of er ergens een mooi rif is daar buiten Sodwana Bay dat Blik hierboven noemt.

Ehh Sodwana Bay is gewoon 27 graden in December...

https://www.seatemperatur(...)wana-bay-january.htm
pi_173383333
Jeffrey's Bay is surfer paradise.

Surflessen kun je op veel plaatsen doen. Wij gaan naar Muizenberg of Long Beach (Kaapstad regio).

Met zwembad misschien beter Airbnb? Veel huizen hebben hier een zwembad. Alhoewel in juli en augustus is het water veel te koud! Dus dan moet je er op letten dat het verwarmd is. Hotel kan natuurlijk ook!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:43:22 #154
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_173383664
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Surfen, geen idee, maar hou rekening met de wilde zee en het koude water.

Je hebt twee oceanen bij ZA. Aan de westkant is de Atlantische oceaan. Deze heeft een stroming die direct vanaf de zuidpool komt. Hier is het koud!!
Aan de oostkant heb je de Indische oceaan met een stroming vanaf de evenaar. Hier kan je lekker zwemmen!! Ik heb daar in augustus 2011 (winter) bij Durban voor het laatst gezwommen. Heerlijk.

Surfen kan heel goed in Durban of Margate (iets te zuiden van Durban). De kust van Durban wordt beschermd door haaiennetten waardoor haaien weinig kans hebben om de kust te bereiken. Toch komt er af en toe eentje door en dan kan het wat minder leuk zijn.
Ook bij Port Elizabeth heb je een mooie surfzee.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 21:09:52 #155
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_174383338
https://www.timeslive.co.(...)torm-pummels-joburg/

Hopelijk bij mijn tante in Roodepoort niet al teveel schade.
Crush: Alice May
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')