abonnement Unibet Coolblue
pi_166326591
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:49 schreef govie het volgende:
Iemand ervaring met gratis paalkamperen in NL? Is het iets of toch meh.
Het is zeker wat, en er zijn mooie plekjes bij! Je staat niet direct aan de rand van een dorp ofzo. Mooie plekken midden in het bos, aan rustige paden, dus je hebt alle rust.
Toen ze er ooit mee begonnen zou elke paal ook een pomp hebben om grondwater te tappen, maar die zijn lang niet altijd aanwezig of aangesloten.
Dus wel zelf je water meenemen voor het koken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:53:39 #252
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_166328879
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Schitterend...ik wil nog eens een fietstocht doen langs Rugen en dat stuk Oostzee,
Sommige stukken zijn ook fijner om te fietsen. Vooral als je grote akkergebeiden door moet steken kan het snel saai worden als je wandelt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:05:38 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_166329135
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:49 schreef govie het volgende:
Iemand ervaring met gratis paalkamperen in NL? Is het iets of toch meh.
Het is een leuke toevoeging op het kamperen in Nederland, alleen scheelt het veel op welke plek je zit.
Ik heb nu op zo'n 10 verschillende paalkampeerplaatsen gestaan en bij de meeste zit je wel goed.

Zorg er wel voor dat je niet op een routebeschrijving naar zo'n plek loopt, want zeker in het donker zijn sommige lastig te vinden. Teken thuis dus de locatie op je kaart in of zet de coördinaten in je GPS.

Even wat opmerkingen over een aantal plekken:

Chaamse bossen 2: Mooie plek met een vuurplaats.
Kievitshaar: Was een mooie locatie op de heide net naast een bos maar volgens mij nu officieel niet meer in gebruik.
Canadabos: Slechts een kleine verbreding van het wandelpad, hele slechte plaats om te kamperen.
Strijbeekse Heide: Er is een parkeerplaats vlakbij, waardoor er veel mensen wandelen met de hond. Geen fijne plaats.

En zoals al werd gezegd, neem water mee. Ik kan me niet herinneren ook maar één werkende pomp tegen gekomen te zijn.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:47:12 #254
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_166332151
Komend jaar misschien doen ipv een standaard vakantie.

Als je zo op de fiets door heel twente+brabant+belgie gratis kunt overnachten zonder lastige buren, is ook wel speciaal vakantievieren, zeker op een laag budgetje. Helemaal in het donker kreperen, je hoort de zwijnen langs je tent knorren en de wolven hoor je sprinten achter bambi aan. Mij lijkt het wel wat.
Twentepad blijkt aardig te zijn door o.o.a. landgoed twickel en e.o.a. watermolen in de buurt. De Brabantse fietsroutes zijn altijd al mooi geweest en je kunt de drunense duinen combineren met 1 dagje efteling. Zo kom je bij de belgische paalcrepeerplaatsen uit, dat zal mits wallonie, nog alleen maar mooier zijn. Zo heb je voor 0 euro, toch een speciale vakantie, want wie in het jaar 2016 kamppeert gewoon in het open zonder voorzieningen vlak bij de tent? Bijna niemand.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_166347075
Afgelopen weekend met wat vrienden en bepakking 18~20km gelopen door de duinen en bossen en gekampeerd. Wel officieel en waarschijnlijk iets te luxe voor dit topic. (Vriend die afhaakte door rugproblemen is later naar de camping gekomen met een grote tent, bbq en het avond eten) Het initiële idee was wildkamperen in de duinen, maar daar hebben we toch maar even vanaf gezien.

En nu begint het wel de kriebelen om zoiets vaker te doen. Die kampeerpalen leken me al wat, of anders een rondtochtje van huis-camping-camping-huis in een weekend ofzo. Jammer dat het nu net kouder begint te worden (aangezien ik nog niet zo een doorgewinterde kampeerder ben)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166713482
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:05 schreef CaLeX het volgende:
Afgelopen weekend met wat vrienden en bepakking 18~20km gelopen door de duinen en bossen en gekampeerd. Wel officieel en waarschijnlijk iets te luxe voor dit topic. (Vriend die afhaakte door rugproblemen is later naar de camping gekomen met een grote tent, bbq en het avond eten) Het initiële idee was wildkamperen in de duinen, maar daar hebben we toch maar even vanaf gezien.

En nu begint het wel de kriebelen om zoiets vaker te doen. Die kampeerpalen leken me al wat, of anders een rondtochtje van huis-camping-camping-huis in een weekend ofzo. Jammer dat het nu net kouder begint te worden (aangezien ik nog niet zo een doorgewinterde kampeerder ben)
Wij doen met onze wandelgroep ook regelmatig zulke 'micro adventures'. Wel kamperen we altijd in het wild, wat op sommige plekken best moeilijk is. Alle plekjes worden gestoord door wandelpaden!

Verder geen ervaring met kampeerpalen.
pi_166715108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:34 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]
Wel kamperen we altijd in het wild, wat op sommige plekken best moeilijk is. Alle plekjes worden gestoord door wandelpaden!
Wij ooit een keer in het donker op de Veluwezoom, van een pad af en 200-300 m het bos in struinen, tenten opgezet. Ontdekten we de volgende ochtend bij het wakker worden dat we 10 meter van de MTB route af stonden en uiteraard verbaasde blikken van de vroege fietsers. We waren gewoon zo ver doorgelopen dat we alweer bij het volgende pad stonden _O-

We hadden nog maar net alles ingepakt toen er een SBB jeepje stopte, kwamen we gelukkig net vanaf met een waarschuwing :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_166866324
Hebben hier toevallig mensen ervaring met het Pieterpad?

Een bergtrip met vrienden heb ik even geen zin in, maar een eenvoudigere wandeling binnen redelijk bekende omgeving lijkt me toch wel interessant. Eventueel kunnen bekenden een dagje of twee aansluiten als ze dat willen.

Ik ben van plan om hem vanaf 1/2 januari te gaan lopen en heb tot 18 januari de tijd. Misschien wil ik hem helemaal lopen, maar 500km is wel een heel lang stuk. (Ongeveer 30km per dag. Is dat erg zwaar, zoveel dagen achter elkaar? Mijn tas zal zo'n 15 kilo worden, gok ik, daar ik onderweg genoeg langs supermarkten kom om eten te kopen)

Daarbij is het ook nogal belangrijk om mijn tent onderweg kwijt te kunnen. Ik ben benieuwd of er in de winter campings open zijn en of ik anders her en der mijn tent achter de bosjes op kan zetten. (de campings langs de route ga ik de komende weken nalopen)

Het lijkt me een leuke rustige route om te lopen nadat ik ben afgestudeerd :)
pi_166866458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:34 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Wij doen met onze wandelgroep ook regelmatig zulke 'micro adventures'. Wel kamperen we altijd in het wild, wat op sommige plekken best moeilijk is. Alle plekjes worden gestoord door wandelpaden!

Verder geen ervaring met kampeerpalen.
Hoe doe je dat dan? Gewoon naar een bos in de buurt en daar je tentje opzetten? Of eerst een paar keer verkennen voor een goede locatie?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166866604
quote:
99s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Gewoon naar een bos in de buurt en daar je tentje opzetten? Of eerst een paar keer verkennen voor een goede locatie?
Ja, met de auto naar een bos/duinen en dan een stuk lopen. Op een gegeven moment als het rustiger wordt een mooi tactisch plekje zoeken.

We slapen dan telkens ergens anders.

edit: Er is dan natuurlijk wel een risico, maar die spanning maakt het juist zo leuk :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 november 2016 @ 11:59:54 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166866662
Geen ervaring met Pieterpad. Zelf wil ik ergens in januari de South Downs Way gaan lopen (~160km in 5 dagen ofzo) om een aantal nieuwe dingen uit te testen. Ik ga mijn rugzak dan kunstmatig verzwaren door veel water mee te dragen om te zien of ik dat trek. De trail begint niet ver van waar ik woon (ik heb hem in 2008 ook al eens op de fiets gedaan en regelmatig loop ik stukjes van de route als dagtocht).

Wild kamperen is daar illegaal, maar er is wel meer ruimte voor dan in NL. En aangezien de dagen s'winters kort zijn staat je tent toch een groot deel van de tijd in het donker en zullen er ook minder mensen daar wandelen. S'morgens als het licht wordt ben je dan gelijk weer weg. Dat is natuurlijk ook van toepassing op het Pieterpad.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166866693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Ja, met de auto naar een bos/duinen en dan een stuk lopen. Op een gegeven moment als het rustiger wordt een mooi tactisch plekje zoeken.

We slapen dan telkens ergens anders.

edit: Er is dan natuurlijk wel een risico, maar die spanning maakt het juist zo leuk :)
Als je het vaak genoeg doet dan valt die 140 euro boete ook wel mee ^O^

Heb al wel wat ideetjes, dan gaan we van de winter maar eens verkennen (want zal het groepje waar ik mee wil niet in de winter mee krijgen ;) )
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 10:49:14 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166995463
Reisverslag van mijn laatste reis: TRV / [Reisverslag] Ecuador

Trekking / hiking was hier niet het hoofddoel maar de reis bevat 2 korte treks van elk 4 dagen/ 3 nachten en sowieso veel wandelen en kamperen.

O ja, en ook nog een paar vogeltjes O-)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167469379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef SeLang het volgende:
Reisverslag van mijn laatste reis: TRV / [Reisverslag] Ecuador

Trekking / hiking was hier niet het hoofddoel maar de reis bevat 2 korte treks van elk 4 dagen/ 3 nachten en sowieso veel wandelen en kamperen.

O ja, en ook nog een paar vogeltjes O-)
Nice! Wat een leventje heb jij ;)

quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:59 schreef SeLang het volgende:
Geen ervaring met Pieterpad. Zelf wil ik ergens in januari de South Downs Way gaan lopen (~160km in 5 dagen ofzo) om een aantal nieuwe dingen uit te testen. Ik ga mijn rugzak dan kunstmatig verzwaren door veel water mee te dragen om te zien of ik dat trek. De trail begint niet ver van waar ik woon (ik heb hem in 2008 ook al eens op de fiets gedaan en regelmatig loop ik stukjes van de route als dagtocht).

Wild kamperen is daar illegaal, maar er is wel meer ruimte voor dan in NL. En aangezien de dagen s'winters kort zijn staat je tent toch een groot deel van de tijd in het donker en zullen er ook minder mensen daar wandelen. S'morgens als het licht wordt ben je dan gelijk weer weg. Dat is natuurlijk ook van toepassing op het Pieterpad.
Dat klinkt ook goed! Mooie omgeving. Pieterpad is minder mooi denk ik, maar ik vind het vooral een leuke uitdaging en zie wel wat het pad me brengt :).

Onderweg ben ik van plan 2/3 dagen buiten te slapen (zelf een plekje zoeken, aangezien de meeste campings dicht zullen zijn) en af en toe in een B&B om te kunnen douchen en spullen op te laden (camera/telefoon).

Nu alleen nog even een mooi kooksetje van Vango aanschaffen en dan ben ik volgens mij klaar voor de loop.

Ik heb een paar vragen waar jullie misschien wel antwoord op hebben:
1. Als tent heb ik nu een Chinese 3-seizoenen tent. Deze wil ik gebruiken in combinatie met deze slaapzak (G1300L). Dit lijkt me prima voor de relatief zachte winter in NL. Hoe denken jullie hierover?
2. Hebben jullie ervaring met het verkrijgen van water onderweg? Ik kan waarschijnlijk wel langs supermarkten lopen, maar misschien is net leuker om bij boerderijen aan te kloppen (kan ik gelijk vragen of ik ergens op hun land mijn tent mag opzetten)
3. Mocht je worden gesnapt met wildkamperen, zijn agenten hier streng mee? Aangezien ik in mijn eentje zal reizen, hou ik alles netjes en stil. Misschien zien ze het dan door de vingers? ;)

Ik vind het best spannend, aangezien het de eerste keer is dat ik in de winter op pad ga en de eerste keer dat ik in mijn eentje ga wandelen.

Voordeel is wel dat het in de buurt is; als ik het niet naar m'n zin heb, ben ik zo weer thuis!
pi_167733594
Weinig winterwandelaars hier?

  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 december 2016 @ 10:40:07 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167734342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:11 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Weinig winterwandelaars hier?

[ afbeelding ]
Ik ga deze winter + voorjaar denk ik meer in de kou kamperen dan me lief is :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 30 december 2016 @ 12:32:21 #267
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_167737432
Ik ben me aan het oriënteren op een fotoreis door Zweden, waarschijnlijk eind mei / begin juni 2017. Met de auto, wildkamperen en mogelijk een paar dagen rondtrekken door Sarek waar dan waarschijnlijk nog genoeg sneeuw ligt. De plannen zijn nog volop in ontwikkeling, en de voorpret is al bijna net zo leuk als de reis zelf :)

Dus wildkampeertips en ervaringen lees ik graag! Ik heb overigens al wel wat ervaring met wildkamperen in winterse omstandigheden, o.a. in Noorwegen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 december 2016 @ 12:35:06 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167737516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:32 schreef clixplicity het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een fotoreis door Zweden, waarschijnlijk eind mei / begin juni 2017. Met de auto, wildkamperen en mogelijk een paar dagen rondtrekken door Sarek waar dan waarschijnlijk nog genoeg sneeuw ligt. De plannen zijn nog volop in ontwikkeling, en de voorpret is al bijna net zo leuk als de reis zelf :)

Dus wildkampeertips en ervaringen lees ik graag! Ik heb overigens al wel wat ervaring met wildkamperen in winterse omstandigheden, o.a. in Noorwegen.
Misschien heb je hier iets aan:
TRV / [Reisverslag] Kungsleden trek (420 km door Arctisch Zweden)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 30 december 2016 @ 12:36:18 #269
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_167737548
quote:
Thanks! Kungsleden loop voor een deel door Sarek, dus deze ga ik zeker lezen!
pi_167776989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:11 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Weinig winterwandelaars hier?

[ afbeelding ]
Nee hoor, ik hou ook wel van de kou :)



[ Bericht 9% gewijzigd door Gripper op 31-12-2016 11:01:50 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 31 december 2016 @ 11:14:39 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167777600
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 10:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee hoor, ik hou ook wel van de kou :)

[ link | afbeelding ]
Mooi man! Waar is dit?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167777998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooi man! Waar is dit?
Dit was in Rondane, Noorwegen. Ook al zo'n plek waar je in de winter niemand tegenkomt :)

Hebben trouwens onze tickets voor Nepal geboekt deze week!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 31 december 2016 @ 11:31:38 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167778069
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit was in Rondane, Noorwegen. Ook al zo'n plek waar je in de winter niemand tegenkomt :)
Dacht ik al (Noorwegen)

quote:
Hebben trouwens onze tickets voor Nepal geboekt deze week!
Wat is je vertrekdatum?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 december 2016 @ 11:32:59 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_167778105
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit was in Rondane, Noorwegen. Ook al zo'n plek waar je in de winter niemand tegenkomt :)

Hebben trouwens onze tickets voor Nepal geboekt deze week!
Cool, ik ben me ook aan het oriënteren op Nepal.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 31 december 2016 @ 16:10:45 #275
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_167787809
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit was in Rondane, Noorwegen. Ook al zo'n plek waar je in de winter niemand tegenkomt :)

Hebben trouwens onze tickets voor Nepal geboekt deze week!
Schitterend! Mijn zusje woont daar vlakbij, tijd om weer eens langs te gaan...

Nepal is ook schitterend, ik zat gisteren nog eens door mijn foto's van 3 jaar geleden te bladeren en kreeg meteen heimwee... waar wil je heengaan in Nepal?
pi_167788988
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:10 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Schitterend! Mijn zusje woont daar vlakbij, tijd om weer eens langs te gaan...

Nepal is ook schitterend, ik zat gisteren nog eens door mijn foto's van 3 jaar geleden te bladeren en kreeg meteen heimwee... waar wil je heengaan in Nepal?
Ehm...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 31 december 2016 @ 17:28:16 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167790504
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:32 schreef No-P het volgende:

[..]

Cool, ik ben me ook aan het oriënteren op Nepal.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Misschien heb je ook iets aan mijn reisverslagen:
TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)
TRV / [Reisverslag] Nepal: 37 dagen trekking Jiri to Khumbu (Everest)

Ik ben ook benieuwd naar Gripper's ervaringen straks :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:10 schreef clixplicity het volgende:

Nepal is ook schitterend, ik zat gisteren nog eens door mijn foto's van 3 jaar geleden te bladeren en kreeg meteen heimwee...
Heheh, bekend probleem! Ik zit ook regelmatig te denken over een derde reis naar Nepal en dan weer een andere regio. Maar ja, tijdgebrek...( yes really :P )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 1 januari 2017 @ 12:28:02 #278
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_167805349
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien heb je ook iets aan mijn reisverslagen:
TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)
TRV / [Reisverslag] Nepal: 37 dagen trekking Jiri to Khumbu (Everest)

Ik ben ook benieuwd naar Gripper's ervaringen straks :Y

[..]

Heheh, bekend probleem! Ik zit ook regelmatig te denken over een derde reis naar Nepal en dan weer een andere regio. Maar ja, tijdgebrek...( yes really :P )
Fantastisch om terug te lezen en te zien! Mooi verslag!
  maandag 2 januari 2017 @ 09:15:03 #279
130803 Gripper
Get a grip
pi_167823283
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ehm...
:D
Er zijn slechtere plekken te bedenken om heen te gaan. Maar ik wil gewoon een leuke vakantie en weer levend terugkomen hoor :P

We gaan de 3 passes trek doen Clix, zelfde ronde als Selangs 37 dagen trekking van afgelopen jaar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_167870086
Korte vakantie gehad in Glastonbury. Vanmorgen toch maar eens hun bekendste attractie op gewandeld. Smaakt naar meer en gaan ook zeker een keer terug naar die omgeving om nog eens goed te gaan hiken.

  woensdag 4 januari 2017 @ 09:13:28 #281
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_167872497
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

:D
Er zijn slechtere plekken te bedenken om heen te gaan. Maar ik wil gewoon een leuke vakantie en weer levend terugkomen hoor :P

We gaan de 3 passes trek doen Clix, zelfde ronde als Selangs 37 dagen trekking van afgelopen jaar.
Geweldig! Ik sluit niet uit dat ik in die regio ook nog eens een lange trekking ga doen...
pi_169064437
Excuus voor de kick, maar dit leek mij wel het meest geschikte topic:

Zijn er hier mensen met ervaring met de dodentocht van Bornem?
100 kilometer lopen in 24 uur.

Op wat voor schoenen kun je dat nou het beste doen? Ik loop normaal gezien graag met hoge A/B wandelschoenen. Aan de ene kant klinkt dat voor mij heel geschikt voor zo'n lange tocht. Aan de andere kant zou het ook te warm kunnen zijn, gezien de tijd van het jaar (augustus).
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 februari 2017 @ 11:53:21 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169065543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:58 schreef Molkoholic het volgende:
Excuus voor de kick, maar dit leek mij wel het meest geschikte topic:

Zijn er hier mensen met ervaring met de dodentocht van Bornem?
100 kilometer lopen in 24 uur.

Op wat voor schoenen kun je dat nou het beste doen? Ik loop normaal gezien graag met hoge A/B wandelschoenen. Aan de ene kant klinkt dat voor mij heel geschikt voor zo'n lange tocht. Aan de andere kant zou het ook te warm kunnen zijn, gezien de tijd van het jaar (augustus).
Geen ervaring mee, maar zo te zien gaat die tocht over goede paden door de bewoonde wereld en voor 24 uur hoef je geen bagage mee te dragen anders dan wat water, snacks en een regenjack ofzo. Daarom zou ik voor lichte trainers gaan met relatief zachte middenzool. Dan loop je het meest comfortabel over verharde paden en heb je ook een goede ventilatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169068058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:58 schreef Molkoholic het volgende:
Excuus voor de kick, maar dit leek mij wel het meest geschikte topic:

Zijn er hier mensen met ervaring met de dodentocht van Bornem?
100 kilometer lopen in 24 uur.

Op wat voor schoenen kun je dat nou het beste doen? Ik loop normaal gezien graag met hoge A/B wandelschoenen. Aan de ene kant klinkt dat voor mij heel geschikt voor zo'n lange tocht. Aan de andere kant zou het ook te warm kunnen zijn, gezien de tijd van het jaar (augustus).
Hebben ze een lederen binnenkant of goretex? Goretex zou mij te warm lijken, leder zou nog kunnen.
Ik heb vorig jaar een vierdaagse gelopen over bospaden en alles, op A/B-schoenen met lederen binnenkant, in juli. Gelukkig was het 20 graden, dus niet heel warm. Mijn probleem was uiteindelijk alsnog uitzettende voeten (warmte), gecombineerd met ingetapete voeten (echt, heb een half jaar getraind, slechts één blaar gehad, en nu had ik mijn eerste na 5 km lopen en bleef ik tapen :( ) in een niet zo ruime schoen. Mijn tenen kwamen daardoor flink in de verdrukking. Maar ik vond het wel relaxed om een goed voetbed met voldoende demping te hebben en gewoon lekker door te kunnen stampen zonder ook maar een takje te voelen.

Er liep ook een man met 'gewone' sportschoenen, dat leek me ook wel wat. Als het regent, drogen ze weer snel. En voor je enkels hoef je het waarschijnlijk niet te doen. Moraal van mijn verhaal is alleen wel: zorg dat ze voldoende ruimte (breedte) voorin hebben!! En zorg dat de achterkant ook goed zit. En een redelijk stevige zool met demping.
Somebody that I used to know
pi_169068727
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hebben ze een lederen binnenkant of goretex? Goretex zou mij te warm lijken, leder zou nog kunnen.
Ik heb vorig jaar een vierdaagse gelopen over bospaden en alles, op A/B-schoenen met lederen binnenkant, in juli. Gelukkig was het 20 graden, dus niet heel warm. Mijn probleem was uiteindelijk alsnog uitzettende voeten (warmte), gecombineerd met ingetapete voeten (echt, heb een half jaar getraind, slechts één blaar gehad, en nu had ik mijn eerste na 5 km lopen en bleef ik tapen :( ) in een niet zo ruime schoen. Mijn tenen kwamen daardoor flink in de verdrukking. Maar ik vond het wel relaxed om een goed voetbed met voldoende demping te hebben en gewoon lekker door te kunnen stampen zonder ook maar een takje te voelen.

Er liep ook een man met 'gewone' sportschoenen, dat leek me ook wel wat. Als het regent, drogen ze weer snel. En voor je enkels hoef je het waarschijnlijk niet te doen. Moraal van mijn verhaal is alleen wel: zorg dat ze voldoende ruimte (breedte) voorin hebben!! En zorg dat de achterkant ook goed zit. En een redelijk stevige zool met demping.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar zo te zien gaat die tocht over goede paden door de bewoonde wereld en voor 24 uur hoef je geen bagage mee te dragen anders dan wat water, snacks en een regenjack ofzo. Daarom zou ik voor lichte trainers gaan met relatief zachte middenzool. Dan loop je het meest comfortabel over verharde paden en heb je ook een goede ventilatie.
Bedankt voor jullie tips! Mijn huidige schoenen bevatten inderdaad Goretex, dus wellicht te warm... Tot nu toe loop ik in hoogzomer meestal op mijn sandalen. Zijn hele degelijke wandelsandalen, maar niet zo geschikt voor dergelijke afstanden vrees ik ;)

Van mijn huidige schoenen vindt ik het juist lekker zitten dat mijn voeten zo vast/stevig zitten. Maar ik kan me voorstellen dat dat met warm weer, en na 100 km, niet meer zo prettig is...
Ik zal toch eens gaan kijken voor een wat lichtere schoen dan.
pi_169068835
Ik loop prima lange afstanden op mijn meindls met goretex, zeker niet te warm. Goretex voert zweet af en is niet perse warm. Ventilatie is afhankelijk van het design van de schoenen.

Maar lage wandelschoenen (a) kunnen zeker ook wel (overigens ook daar heb je ze met goretex) . Zelf vind ik hoge schoenen fijner bij lange tochten, krijg ik toch minder moeie voeten. En goretex is een must, scheelt enorm met blaren door natte voeten, zeker als het regent oid.

Op zich wel fijn als de schoenen wat lichter zijn. Zeker zonder bepakking een prima optie.
Whatever...
pi_169072182
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik loop prima lange afstanden op mijn meindls met goretex, zeker niet te warm. Goretex voert zweet af en is niet perse warm. Ventilatie is afhankelijk van het design van de schoenen.

Maar lage wandelschoenen (a) kunnen zeker ook wel (overigens ook daar heb je ze met goretex) . Zelf vind ik hoge schoenen fijner bij lange tochten, krijg ik toch minder moeie voeten. En goretex is een must, scheelt enorm met blaren door natte voeten, zeker als het regent oid.

Op zich wel fijn als de schoenen wat lichter zijn. Zeker zonder bepakking een prima optie.
Oke, is Goretex nu juist warmer, of beter vochtafvoerend? (of beide? ik wandel wel graag, maar heb er geen verstand van).

Je mening over hoge schoenen deel ik wel: geeft meer ondersteuning bij lange tochten.

Ik zie het niet zo zitten om lichte/lage schoenen aan te schaffen, en er dan achter te komen dat m'n huidige schoenen toch veel lekkerder lopen, die zijn namelijk ook nog prima (en best wel duur voor mijn doen). Vandaar m'n vraag hier :)
Misschien dat ik ze eerst van een vriendin probeer, om te testen of het überhaupt fijner loopt.
pi_169072232
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:09 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Oke, is Goretex nu juist warmer, of beter vochtafvoerend? (of beide? ik wandel wel graag, maar heb er geen verstand van).

Je mening over hoge schoenen deel ik wel: geeft meer ondersteuning bij lange tochten.

Ik zie het niet zo zitten om lichte/lage schoenen aan te schaffen, en er dan achter te komen dat m'n huidige schoenen toch veel lekkerder lopen, die zijn namelijk ook nog prima (en best wel duur voor mijn doen). Vandaar m'n vraag hier :)
Misschien dat ik ze eerst van een vriendin probeer, om te testen of het überhaupt fijner loopt.
Voor 100 km zou ik gewoon je huidige schoenen nemen. Het zijn geen B-schoenen, dus met de zwaarte zal het ook nog wel meevallen. (Hoeveel) ga je nog trainen?
Somebody that I used to know
pi_169072373
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Voor 100 km zou ik gewoon je huidige schoenen nemen. Het zijn geen B-schoenen, dus met de zwaarte zal het ook nog wel meevallen. (Hoeveel) ga je nog trainen?
Ik ga zeker nog trainen. Wil hier niet onvoorbereid aan beginnen, dan haal ik de helft niet eens vrees ik :P
Maar m'n loopmaatje wordt binnenkort aan haar knie geopereerd, dus wellicht stellen we het nog een jaartje uit (zij sowieso). Maar de voorpret is al wel begonnen, vandaar m'n vraag in dit topic.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 februari 2017 @ 18:54:05 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169074346
Voor eenmalig een lange wandeling zou ik zelf gewoon lichte goed ingelopen sportschoenen nemen met een beetje zachte middenzool.

Goretex bij lage schoenen zie ik eerlijk gezegd het nut niet van in omdat je daar toch natte voeten in krijgt als het regent. Het water loopt er dan gewoon aan de bovenkant in en als ze eenmaal nat zijn dan drogen ze langzamer dan lichte schoenen zonder goretex. Met hoge schoenen en een regenbroek die daar overheen valt kun je dat wel vermijden. Maar je hebt dan wel gelijk behoorlijk zware schoenen die ik zelf niet zou kiezen voor een lange wandeling zonder bepakking over mooie vlakke verharde paden.

Ik vind zelf de warmte van hoge leren goretex-lined schoenen trouwens ook wel meevallen. En die heb ik ook wel in warme klimaten gebruikt zoals Maleisië en de laaglanden van Indonesië, Nepal, Costa Rica en Ecuador. Maar ik zou die alleen kiezen als ik op rotsachtige paadjes in de bergen loop en/of een zware rugzak moet dragen. Vaak kan ik echter maar één paar schoenen meenemen en loop dan dus gewoon 2 maanden achter elkaar op hoge goretex-lined Meindl boots.

Sandalen heb ik vroeger wel eens geprobeerd maar ik vond die veel te warm! De zon brandt dan op je voeten en je voeten staan in direct contact met het hete rubber dat door de zon en de straat (vaak 50+ graden!) wordt opgewarmd. Wellicht dat het met sokken beter werkt maar dat zie ik eigenlijk nooit iemand doen. Verder heb je constant steentjes en andere troep onder je voet en kans op wondjes/ slangenbeten/ etc. Toch zijn die dingen kennelijk populair en daar zal wel een reden voor zijn maar het is in elk geval niet voor mij :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169080601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:54 schreef SeLang het volgende:
Wellicht dat het met sokken beter werkt maar dat zie ik eigenlijk nooit iemand doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
quote:
Verder heb je constant steentjes en andere troep onder je voet en kans op wondjes/ slangenbeten/ etc.
Dat is waar. Daarom had ik mijn sokken ook aangehouden: geen gesnij van bandjes en steentjes en takjes. Vergt wel een iets andere manier van lopen (normaal gesproken 'schep' je zand als je op slippers loopt zoals je op schoenen loopt, dus je moet iets anders afwikkelen.
Somebody that I used to know
pi_169084484
In mijn ervaring werkt goretex in ieder geval niet isolerend. Het voert vocht prettig af en dat is juist op warme dagen erg prettig in combinatie met de juiste sokken. Juist die sokken zorgen voor extra goede ventilatie en verkoeling. Maar ook de schoen zelf ventileert tijdens lopen, afhankelijk van het model. Ik ben heel blaargevoelig, dus ik 'moet' echt op de juiste falkes lopen. Anders krijg ik er last mee op lange tochten.

Maar voor de tocht die jij noemt, over de verharde weg hoef je zeker gen hoge bergklompen te dragen. Een trailrunning schoen of een a-schoen is volgens mij prima.

http://www.bever.nl/index(...)enen%253e%257ba%257d

Dit soort. Sommigen met, sommigen zonder goretex. Pasvorm is uiteindelijk het belangrijkst. En daarna de juiste sokken.
Whatever...
pi_169088399
Over die sokken : je kan overwegen om tijdens de tocht, om de zoveel kilometer, nieuwe/schone sokken aan te doen.
Somebody that I used to know
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 23 februari 2017 @ 12:57:57 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169089222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
Over die sokken : je kan overwegen om tijdens de tocht, om de zoveel kilometer, nieuwe/schone sokken aan te doen.
Onderweg sokken wisselen met schone/ droge is sowieso een goed idee als je bang bent voor blaren. In mijn ervaring werkt het zelfs een beetje om links en rechts onderweg om te wisselen als je geen schone sokken bij je hebt! Maar voor zo'n dagtocht zou ik enkele schone paren meenemen. Weegt toch niks.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169092816
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Onderweg sokken wisselen met schone/ droge is sowieso een goed idee als je bang bent voor blaren. In mijn ervaring werkt het zelfs een beetje om links en rechts onderweg om te wisselen als je geen schone sokken bij je hebt! Maar voor zo'n dagtocht zou ik enkele schone paren meenemen. Weegt toch niks.
Ja, die tip heb ik inderdaad al vaker gehad, om op tijd schone (en droge) sokken aan te trekken. Zal er ook zeker voldoende meenemen.
pi_169112967
We hebben net vanochtend de inentingen gekregen voor onze reis naar Nepal. hep A&B, DTP, de hele tyfuszooi :)

Over 3 weken, op de laatste werkdag voor de vakantie nog een herhaling voor hep A&B, en dan gaan we op reis!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 24 februari 2017 @ 15:55:27 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169118336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:53 schreef Gripper het volgende:
We hebben net vanochtend de inentingen gekregen voor onze reis naar Nepal. hep A&B, DTP, de hele tyfuszooi :)

Over 3 weken, op de laatste werkdag voor de vakantie nog een herhaling voor hep A&B, en dan gaan we op reis!
Dat wordt awesome :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:25:11 #298
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_169118923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:53 schreef Gripper het volgende:
We hebben net vanochtend de inentingen gekregen voor onze reis naar Nepal. hep A&B, DTP, de hele tyfuszooi :)

Over 3 weken, op de laatste werkdag voor de vakantie nog een herhaling voor hep A&B, en dan gaan we op reis!
Fototoestel gaat mee?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_169126550
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Fototoestel gaat mee?
Heb zelfs speciaal nog een 11-16 groothoeklens erbij gekocht om nog meer bergen op de foto te krijgen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_169130098
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Heb zelfs speciaal nog een 11-16 groothoeklens erbij gekocht om nog meer bergen op de foto te krijgen :)
Lekker bezig!

Welke berg(en) doen jullie aan? Wij lopen over twee weken de Manaslu op.

Gisteren heb ik Mount Agung op Bali opgelopen, leuke dagtocht!(nachttocht eigenlijk)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')