abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2016 @ 23:28:55 #1
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_162608561
http://www.parool.nl/binn(...)939ed6475e49e8724e80

Het Beste uit de krant
Cadeau gekregen
Registreer en lees 2 maanden onbeperkt
Het racisme zit diep en het zit er al heel lang

Het racisme zit diep en het zit er al heel lang
© ANP

AnalyseOntkennen is niet langer mogelijk na de scheldpartijen jegens Sylvana Simons: Nederland heeft een probleem met racisme. 'Buitenlanders moeten zich koest houden en dankbaar zijn.'

DOOR: MICHIEL COUZY 28 MEI 2016, 11:39
In de week dat Sylvana Simons in een racistisch modderbad terechtkwam, schreef Hanina Ajarai haar eerste column in het AD. Ze stelde zichzelf voor: 'Hoi, ik ben moslim, dat je het weet.' De kop: 'Hoofddoek'. Wat volgde, laat zich raden. Ze kreeg zoveel over zich heen dat collega-columnist Özcan Akyol zich twee dagen later genoodzaakt voelde het voor haar op te nemen. Nederland had 'zijn onderbuik leeggescheten', concludeerde hij.

Sylvana Simons en Hanina Ajarai: twee vrouwen met een allochtone achtergrond die zich uitspreken en vervolgens, in dezelfde week, worden beledigd en uitgescholden vanwege hun huidskleur, afkomst of religie. Racisme en islamofobie. Minister Lodewijk Asscher (PvdA) noemde de reacties op Sylvana Simons 'in- en in-racistisch'. "Ze maken me misselijk en woedend."

Minachting
"Ik ben vrouw, moslima, kom uit een Marokkaanse omgeving en draag een hoofddoek. Dan gaan ze los," aldus Ajarai, een week later.
Wat haar het meest heeft geraakt? De minachting. "Ik wist dat mijn column wel iets zou losmaken, maar hierop was ik niet voorbereid. Dat was misschien naïef."

Inderdaad. Nederland heeft namelijk al een reputatie. Denk aan de racistische uitlatingen naar aanleiding van de foto met alleen maar donkere spelers van het Nederlands elftal. Of Anouk, die de foto van haar kinderen van sociale media haalde na racistische opmerkingen.

Inderdaad. Nederland heeft namelijk al een reputatie. Denk aan de racistische uitlatingen naar aanleiding van de foto met alleen maar donkere spelers van het Nederlands elftal. Of Anouk, die de foto van haar kinderen van sociale media haalde na racistische opmerkingen.

De Zwarte Pietdiscussie, die nota bene was begonnen om het discriminerende karakter van het volksfeest aan de kaak te stellen, raakte uiteindelijk zelf vervuld van racisme.

Heeft Nederland een probleem met racisme? Die vraag is eigenlijk al beantwoord door de Verenigde Naties, eind vorig jaar. Die stelde in een kritisch rapport vast dat hier sprake is van, houd u vast, antisemitisme in voetbalstadions, discriminatie op de arbeidsmarkt, vijandige taal jegens moslims en joden, xenofobie via internet. De commissie sprak zich ook uit over het discriminerende karakter van Zwarte Piet.

Meer in de link. Ik ben blij dat we het niet meer ontkennen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_162608870
De lijdende voorwerpen in dat "artikel" vinden het nodig om zich met hun huidskleur danwel religieuze accessoires te onderscheiden, en dat zo breed mogelijk uit te meten. Ze zijn dus in de eerste plaats zelf racisten. Maar als de grote boze witte man daarin meegaat, dan mag het ineens niet meer natuurlijk.
Aan kwetsnegers en kwetslims:
Ga je moeder vervelen met je gejank. Je gezeik doet niemand meer wat.
pi_162608927
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 29 mei 2016 @ 23:56:12 #4
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162609362
Ik heb veel gereisd in mijn leven. Ik acht NL niet buitensporig racistisch. Wat je eerder terugziet is de verongelijktheid, grote bek en klaagcultuur onder 'nieuwe NL'ers', zoals het onder oude NL'ers ook al eeuwenlang ging.

Mijn advies: trek je er heel weinig van aan.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162609606
Jankers gonna jank :') Nou gelukkig word je in Nederland niet gelijk in de bak gegooid als je een grap maakt over een bepaalde bevolkingsgroep/geloof, als je dat wel wil moet je maar naar een ander land verhuizen.
pi_162610930
EttovanBelgie Van het vorige topic...

zucht

Hier zien we het resultaat van een complete onkunde wat betreft geschiedenis. Het zal heel wat fokkers enorm verbazen, maar tot voor kort speelde religie een grote rol in het dagelijks leven van de Westerse burger. En hoe is de zwarte medemens sinds pakweg de 16e eeuw getypeerd? Als een zoon van de vervloekte Ham, een tot verdoemenis gepredestineerd stuk stront. Over blanken is een dergelijke bijbelse typering nooit gepropageerd, tot de opkomst van de Nation of Islam in de 20e eeuw.

Eeuwenlang is de zwarte weggezet als de door God vervloekte afstammeling van Ham en Kanaän. Dat praatte direct ook slavernij, apartheid en segregatie goed.

Logisch dat het allemaal wat gevoeliger ligt bij zwarten. Maar ja, dat is je willen inlezen in de geschiedenis, context en religie.

Hier wordt gepretendeerd alsof een op bijbelse gronden eeuwenlang getolereerde onderdrukking van negers nooit is gebeurd. We hebben allemaal dezelfde startpositie gehad, toch?

Echt. Maak geschiedenis een verplicht vak, tot VWO jaar zes
[/quote]

Zucht en jij wijst met je vinger, over geschiedenis, richting een ander? Schaam je diep en ga zelf eens op vwo niveau, je geschiedenis opfrissen
Shame on you...werkelijk

http://www.dagelijksestan(...)piet-is-een-moorkop/
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 30 mei 2016 @ 01:59:08 #7
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162611357
Bovendien: het is natuurlijk Cham en niet Ham. En een bepaalde bijbelse uitleg vond blijkbaar sinds de 16e eeuw plaats om de arme nikkertjes te knechten?

Waarom 16e eeuw? Welke dominee/paus (voor eppo zal het een stuk nat zijn) zat daarachter? Hoe krijgt een begrip uit de 20e eeuw, bovendien uit een ander werelddeel, opeens relevantie?

Meneer is werkelijk een dwaallicht die red herrings en verborgen klepels weet te verkopen als spannende jongensboeken. Chapeau, maar enige inhoudelijke relevantie heeft je kinderlijke gezwets niet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162612183
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:59 schreef Morendo het volgende:
Bovendien: het is natuurlijk Cham en niet Ham. En een bepaalde bijbelse uitleg vond blijkbaar sinds de 16e eeuw plaats om de arme nikkertjes te knechten?

Waarom 16e eeuw? Welke dominee/paus (voor eppo zal het een stuk nat zijn) zat daarachter? Hoe krijgt een begrip uit de 20e eeuw, bovendien uit een ander werelddeel, opeens relevantie?

Meneer is werkelijk een dwaallicht die red herrings en verborgen klepels weet te verkopen als spannende jongensboeken. Chapeau, maar enige inhoudelijke relevantie heeft je kinderlijke gezwets niet.
Het krijgt enige relevantie omdat het het discours sinds de 16e eeuw tot aan halverwege de 20e heeft gedomineerd. Een beeld dat eeuwen is gecultiveerd kan niet binnen 50 jaar worden weggepoetst.

Erg jammer dat je een goede onderbouwing en uitleg van Etto verwerpt als inhoudsloos. Dat is het namelijk alles behalve.
pi_162612210
Ik vind het vooral erg jammer en beschamend dat we zo'n racistisch land zijn geworden. Vroeger kon je nog trots zijn op het liberale Nederland. En er is niets aan te doen, niemand zal van mening veranderen; iedereen heeft zich ingegraven in de loopgraven -ikzelf incluis- en leest vooral artikelen die zijn eigen mening bevestigen.
pi_162612235
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 07:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het vooral erg jammer en beschamend dat we zo'n racistisch land zijn geworden. Vroeger kon je nog trots zijn op het liberale Nederland. En er is niets aan te doen, niemand zal van mening veranderen; iedereen heeft zich ingegraven in de loopgraven -ikzelf incluis- en leest vooral artikelen die zijn eigen mening bevestigen.
Ik weet nooit of dit nou serieuze reacties zijn of gewoon een trol.
pi_162612303
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weet nooit of dit nou serieuze reacties zijn of gewoon een trol.
Waar twijfel je aan?
  maandag 30 mei 2016 @ 08:15:58 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162612329
och een topic over sylvana en haar domme keuze en je weet genoeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162612351
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:59 schreef Morendo het volgende:
Bovendien: het is natuurlijk Cham en niet Ham. En een bepaalde bijbelse uitleg vond blijkbaar sinds de 16e eeuw plaats om de arme nikkertjes te knechten?

Waarom 16e eeuw? Welke dominee/paus (voor eppo zal het een stuk nat zijn) zat daarachter? Hoe krijgt een begrip uit de 20e eeuw, bovendien uit een ander werelddeel, opeens relevantie?

Meneer is werkelijk een dwaallicht die red herrings en verborgen klepels weet te verkopen als spannende jongensboeken. Chapeau, maar enige inhoudelijke relevantie heeft je kinderlijke gezwets niet.
Maar heeft jouw ontkenning van de problematiek wel enige inhoudelijke relevantie dan?
pi_162612356
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waar twijfel je aan?
Dat Nederland zo'n racistisch land is geworden.
pi_162612360
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:15 schreef Re het volgende:
och een topic over sylvana en haar domme keuze en je weet genoeg
Gelukkig is het racisme op FOK! Niet erg representatief voor de totale Nederlandse bevolking. Althans dat hoop ik toch :X
pi_162612365
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat Nederland zo'n racistisch land is geworden.
Of het het is geworden is twijfelachtig inderdaad. Denk dat het er altijd al is geweest.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 08:23:38 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162612392
sylvana en dr gezwam lijken me ook niet zo representatief voor de 'problematiek'

zo kun je ook wel hele maatschappelijke problemen op gaan hangen aa youtube comments ... maja _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162612437
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gelukkig is het racisme op FOK! Niet erg representatief voor de totale Nederlandse bevolking. Althans dat hoop ik toch :X
Maar wat is racisme. Ik het wel het idee dat je niets slechts over haar mag zeggen want dan is het automatisch racisme. Terwijl je als je hetzelfde zegt over een blanke het geen racisme is.
pi_162612439
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weet nooit of dit nou serieuze reacties zijn of gewoon een trol.
Bloedserieus, maar het heeft geen zin om in discussie te gaan want we komen er toch niet uit. Overigens denk ik niet dat iedereen met een bepaalde mening over futiele zaken als sylvana of zwarte Piet een racist is (ik ben niet zo van het generaliseren), maar wel dat racisme wat zwaarder vertegenwoordigd is in groepen met bepaalde meningen.
pi_162612450
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

Of het het is geworden is twijfelachtig inderdaad. Denk dat het er altijd al is geweest.
Ach, vergeleken met de rest van de wereld zijn we waarschijnlijk in de top 5 minst racistische plekken ter wereld. Het is maar net waar je de nadruk op legt.
pi_162612461
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:56 schreef Morendo het volgende:
Ik heb veel gereisd in mijn leven. Ik acht NL niet buitensporig racistisch. Wat je eerder terugziet is de verongelijktheid, grote bek en klaagcultuur onder 'nieuwe NL'ers', zoals het onder oude NL'ers ook al eeuwenlang ging.

Mijn advies: trek je er heel weinig van aan.
Nederland behoort nog steeds tot die landen waar racisme er nauwelijks toe doet in vergelijking tot andere landen.

In Nederland voeren we immers nog een discussie over wat we racisme plachten te noemen. In de meeste andere landen is racisme norm en hoef je daarover geen discussie meer te voeren.
pi_162612470
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar wat is racisme. Ik het wel het idee dat je niets slechts over haar mag zeggen want dan is het automatisch racisme. Terwijl je als je hetzelfde zegt over een blanke het geen racisme is.
Dat komt omdat heel veel mensen die wat over haar zeggen dat laten vergezellen met racisme. En aangezien we in groepen moeten denken, moeten we jullie dan als gehele groep als racistisch zien. Sorry, ik kan er ook niets aan doen.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 08:32:38 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162612476
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:56 schreef Morendo het volgende:
Ik heb veel gereisd in mijn leven. Ik acht NL niet buitensporig racistisch. Wat je eerder terugziet is de verongelijktheid, grote bek en klaagcultuur onder 'nieuwe NL'ers', zoals het onder oude NL'ers ook al eeuwenlang ging.

Mijn advies: trek je er heel weinig van aan.
zelfs dat laatste valt reuze mee in Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162612480
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat komt omdat heel veel mensen die wat over haar zeggen dat laten vergezellen met racisme. En aangezien we in groepen moeten denken, moeten we jullie dan als gehele groep als racistisch zien. Sorry, ik kan er ook niets aan doen.
Dus dat mag wel, maar je mag Marokkanen niet als groep zien, bijvoorbeeld? Of Moslims?
pi_162612500
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus dat mag wel, maar je mag Marokkanen niet als groep zien, bijvoorbeeld? Of Moslims?
Je snapt toch wel dat dat een ironische omkering is, in mijn post ervoor uit ik nota bene mijn echte mening.
pi_162612510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus dat mag wel, maar je mag Marokkanen niet als groep zien, bijvoorbeeld? Of Moslims?
Het is geen ras, dus kun je ook niet spreken over racisme in zijn puurste vorm.
pi_162612513
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ach, vergeleken met de rest van de wereld zijn we waarschijnlijk in de top 5 minst racistische plekken ter wereld. Het is maar net waar je de nadruk op legt.
Ik weet niet waar we zouden staan. Maar dat het nu veel meer geuit wordt , en dat het acceptabel is voor heel veel is zorgwekkend.
pi_162612520
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dat een ironische omkering is, in mijn post ervoor uit ik nota bene mijn echte mening.
En de ironie is wat? Dat het ok is om rechtse mensen als groep weg te zetten als racisten, maar dat het niet ok is om te zeggen dat Marokkanen als groep meer misdaden plegen?
pi_162612527
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik weet niet waar we zouden staan. Maar dat het nu veel meer geuit wordt , en dat het acceptabel is voor heel veel is zorgwekkend.
Acceptabel is het niet volgens mij, aangezien iedereen het er over heeft en er schande van spreekt.
pi_162612540
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En de ironie is wat? Dat het ok is om rechtse mensen als groep weg te zetten als racisten, maar dat het niet ok is om te zeggen dat Marokkanen als groep meer misdaden plegen?
Het is allebei niet oké.

De ironie is dat je de groep van de rechtse mensen wel als racisten mag neer zetten volgens de logica van die rechtse mensen zelf.
pi_162612545
En veel van het racisme naar Sylvana toe is alleen maar omdat je weet dat je haar daarmee pakt. Verder praat ik dat niet goed, maar ik denk niet dat ze allemaal racisten zijn. Gewoon beetje kloten online.
pi_162612546
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar wat is racisme. Ik het wel het idee dat je niets slechts over haar mag zeggen want dan is het automatisch racisme. Terwijl je als je hetzelfde zegt over een blanke het geen racisme is.
Volgens mij valt dat wel mee. Ze is eenvoudig op inhoud en gedrag te pareren. Wat voor nut heeft het dan om haar geslacht of huidskleur als "argument" te gebruiken. Want dat gebeurt natuurlijk wel volop.
pi_162612552
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Acceptabel is het niet volgens mij, aangezien iedereen het er over heeft en er schande van spreekt.
Toch is er een groei in uiting. En zo hard als vroeger wordt het biet meer veroordeelt. Sterker we hebben iemand in de volksvertegenwoordiging die zich hier keer op keer schuldig aan maakt en toch nog een hoop mensen achter zich heeft. Dat was vroeger ondenkbaar.
pi_162612558
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is allebei niet oké.

De ironie is dat je de groep van de rechtse mensen wel als racisten mag neer zetten volgens de logica van die rechtse mensen zelf.
Gemiddeld gezien zijn de groepen die wij importeren grotere racisten dan de mensen die hier wonen, Dat is een groter probleem.

En het enige racisme dat wij in Nederland kennen is vrijwel altijd een reactie ergens op.
pi_162612566
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Toch is er een groei in uiting. En zo hard als vroeger wordt het biet meer veroordeelt. Sterker we hebben iemand in de volksvertegenwoordiging die zich hier keer op keer schuldig aan maakt en toch nog een hoop mensen achter zich heeft. Dat was vroeger ondenkbaar.
Feiten zijn nooit racistisch. Dus wat voor onwaarheden worden er dan verspreid?
pi_162612594
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien zijn de groepen die wij importeren grotere racisten dan de mensen die hier wonen, Dat is een groter probleem.

En het enige racisme dat wij in Nederland kennen is vrijwel altijd een reactie ergens op.
Hoe weet jij nou weer dat dat grotere racisten zijn? En al was het zo, dan is dat nog geen reden om ons eigen racisme goed te praten
pi_162612615
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Feiten zijn nooit racistisch. Dus wat voor onwaarheden worden er dan verspreid?
Yup, daar is meteen al de bevestiging.
  maandag 30 mei 2016 @ 08:47:36 #38
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162612625
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:39 schreef citywok het volgende:
De lijdende voorwerpen in dat "artikel" vinden het nodig om zich met hun huidskleur danwel religieuze accessoires te onderscheiden, en dat zo breed mogelijk uit te meten. Ze zijn dus in de eerste plaats zelf racisten. Maar als de grote boze witte man daarin meegaat, dan mag het ineens niet meer natuurlijk.
Aan kwetsnegers en kwetslims:
Ga je moeder vervelen met je gejank. Je gezeik doet niemand meer wat.
Dit dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162612642
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:23 schreef sp3c het volgende:
sylvana en dr gezwam lijken me ook niet zo representatief voor de 'problematiek'

zo kun je ook wel hele maatschappelijke problemen op gaan hangen aa youtube comments ... maja _O-
In de mini maatschappij van Fok! lijkt het echter een groot probleem. De discussie is alsnog zinnig in dat oogpunt.
pi_162612672
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer dat dat grotere racisten zijn? En al was het zo, dan is dat nog geen reden om ons eigen racisme goed te praten
Maar wel in perspectief te plaatsen en niet te overdrijven.
pi_162612676
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Yup, daar is meteen al de bevestiging.
Geen discussie meer? Dus als er feiten op tafel moeten komen dan haakt links af.
pi_162612701
Het racisme steekt mij ook. De feiten wijzen uit dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, en dat de islam niet zo'n lekkere religie/ideologie is. Laat de discussie dan daar over gaan.

Het gemekker dat moslima's van hun hoofddoek ontdaan moeten worden, varkenskoppen in de etalage mikken en nikkertjes uit willen zwaaien omdat je een hekel hebt aan kritische roetmoppen is gewoon domweg racisme.

Het steekt mij vooral dat mensen een feitelijke discussie niet kunnen voeren zonder ook allerlei racistische uitlatingen te doen. Dus benoemen welke bevolkingsgroep het meest crimineel is, is geen racisme. Roepen dat negers hun bek moeten houden omdat ze hier maar 'te gast' zouden zijn, is wel racisme.
pi_162612716
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:53 schreef TheJanitor het volgende:
Maar wel in perspectief te plaatsen en niet te overdrijven.
Het perspectief dat het wangedrag van de eigen groep meevalt in die vergelijking van een andere helpt niet mee aan het verbeteren van het eigen gedrag. In feite is en blijft het dus verkapt goed praten als je met de vinger gaat wijzen.
pi_162612815
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:58 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het perspectief dat het wangedrag van de eigen groep meevalt in die vergelijking van een andere helpt niet mee aan het verbeteren van het eigen gedrag. In feite is en blijft het dus verkapt goed praten als je met de vinger gaat wijzen.
Jezelf aanpraten dat je als volk superracistisch bent terwijl dat niet zo is ook niet echt behulpzaam hoor.
pi_162612857
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geen discussie meer? Dus als er feiten op tafel moeten komen dan haakt links af.
Het feit dat je er naar vraagt is al overduidelijk een ontkenning. Daar ga ik niet eens op in. Kost te veel energie en is vruchteloos.

Je kan jezelf af vragen waarom ene Hans Jan-Maat voor minder erge uitspraken wel het hele land tegen zich kreeg.
pi_162612899
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het feit dat je er naar vraagt is al overduidelijk een ontkenning. Daar ga ik niet eens op in. Kost te veel energie en is vruchteloos.

Je kan jezelf af vragen waarom ene Hans Jan-Maat voor minder erge uitspraken wel het hele land tegen zich kreeg.
Dus je hoeft jouw kant van het verhaal niet bewijzen, duidelijk.

Zijn veel mensen tegen Wilders hoor.

En racisme in Nederland is vandaag de dag altijd een reactie ergens op. Als andere bevolkingsgroepen zich gedragen zal het racisme wegsmelten als sneeuw voor de zon. Tot die tijd...
pi_162613000
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het feit dat je er naar vraagt is al overduidelijk een ontkenning. Daar ga ik niet eens op in. Kost te veel energie en is vruchteloos.

Je kan jezelf af vragen waarom ene Hans Jan-Maat voor minder erge uitspraken wel het hele land tegen zich kreeg.
Ja vooral extreem links,die gingen zo ver dat ze zelfs een aanslag op hem pleegden.
Waar zijn weduwe trouwens nog dagelijks de wrange vruchten van plukt.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:29:56 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162613051
De topictitel is fout. Het had moeten zijn: 'Het calimerocomplex zit diep en het zit er al heel lang'.
pi_162613066
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:24 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja vooral extreem links,die gingen zo ver dat ze zelfs een aanslag op hem pleegden.
Waar zijn weduwe trouwens nog dagelijks de wrange vruchten van plukt.
Maar veel zetels kreeg hij ook niet.
pi_162613094
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
De topictitel is fout. Het had moeten zijn: 'Het calimerocomplex zit diep en het zit er al heel lang'.
Is dat dan de reden dat jij racist bent?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')