abonnement Unibet Coolblue
pi_162931923
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 20:41 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks guys, ik heb jullie instructies met schakelen gevolgd en die rit was 2 keer zo lekker als die ervoor.. Later schakelen etc, het voelde allemaal veel beter. Paar keer momenten gehad dat het echt "smooth" aanvoelde.. Pas naar de 5de versnelling gegaan bij 90 kilometer per uur. Bij de Volvo zat ik vaak al bij 70 in de 5 :')

Schakelen jullie trouwens terug als je bv van een gemiddelde van 100 k/m naar 80 gaat. En dan dus van 5 naar 4 of blijven jullie doorjakkeren in de 5?
Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.

Ik schakelde zelden terug tenzij je echt ver onder de 2000 rpm komt want dan klinkt het ook gewoon niet lekker. Rij nu al jaren automaat dus heb die problemen ook niet meer ;)

Wat ik soms nog weleens deed was van z'n 3 naar z'n 5... geen idee of je daar winst of verlies mee behaalt, maar je trapt hem dan redelijk ver door in z'n 3 zeg maar :P
Facts don't care about your feelings
pi_162933400
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.

Ik schakelde zelden terug tenzij je echt ver onder de 2000 rpm komt want dan klinkt het ook gewoon niet lekker. Rij nu al jaren automaat dus heb die problemen ook niet meer ;)

Wat ik soms nog weleens deed was van z'n 3 naar z'n 5... geen idee of je daar winst of verlies mee behaalt, maar je trapt hem dan redelijk ver door in z'n 3 zeg maar :P
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.

Automaat rijden is fijn in de file verder zweer ik echt bij manual!
  zondag 12 juni 2016 @ 01:56:25 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162934939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:41 schreef BeamofLight het volgende:
Stop met deze onzin en koop een automaat
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roeren :')
pi_162938641
Weet iemand hoe oud nieuwe banden mogen zijn?

Ik heb twee weken geleden twee Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 265/30R19 gekocht, maar mijn garage kreeg ze gisteren met geen mogelijkheid op mijn nieuwe 19 inch (9.5J) velgen.
Het is een garage met de beste apparatuur, maar zijn machine liep vast en mijn band van 185 euro scheurde in. :'(

Ik heb zelf de banden on-line gekocht bij Oponeo en ze bij hem met een set nieuwe velgen aangeleverd, dus voor ons alle twee een hele vervelende zaak.

Bij aflevering zaten de velgen in een huishoudfolie gewikkeld, en zat er een papieren sticker op met de maat met viltstift geschreven. De banden waren niet gebruikt, maar ook niet schoon door lang opgeslagen te zijn geweest. (ik heb één band van binnen schoon moeten spuiten)

De garage gaat nu zelf een zelfde soort band bestellen en deze komende week monteren. Als dit lukt dan zit het probleem in mijn banden.

Ik heb voor deze banden gekozen mede omdat ze een velgrandbescherming hebben, maar dit mag toch geen probleem geven bij de montage?
pi_162939123
Ik dacht 10 jaar ofzo? Had onder m'n E23 ook van die hele oude ballonbanden die zelfs vervormd waren... toch reed het nog wel. Maar geen idee wat er gebeurt in zo'n bandenmachine...
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 juni 2016 @ 11:56:55 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162939366
quote:
12s.gif Op zondag 12 juni 2016 01:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roeren :')
Ik moet zeggen dat de 19 jaar oude automaat in mijn auto me niet tegenvalt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162939607
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 10 jaar ofzo? Had onder m'n E23 ook van die hele oude ballonbanden die zelfs vervormd waren... toch reed het nog wel. Maar geen idee wat er gebeurt in zo'n bandenmachine...
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
  zondag 12 juni 2016 @ 12:49:27 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162940646
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.
Weet niet of er regeltjes voor zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 juni 2016 @ 13:14:03 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162941258
Hoe oud zijn de banden? (DOT code)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 juni 2016 @ 13:16:38 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162941325
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.

Automaat rijden is fijn in de file verder zweer ik echt bij manual!
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.

Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_162941771
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.

Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i :P
Probeer maar eens 130 te rijden onder de 3000 toeren. Dat gaat je met een 318i niet lukken.
pi_162942077
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.

Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i :P
Ah ok duidelijk!..... Ik zocht eigenlijk vanuit mijn budget. Mijn budget was na een tijdje 6.000 voor een auto. Gekeken voor zowel Volvo's, Mazda's alwel BMW's... Ik vertrouw een BMW van 2k - 3k helemaal niet.. Zo goedkoop dan moeten er wel meerdere dingen mankeren.. In de prijsklasse van 4k - 6k is het vaak beter. Deze auto werd in eerste instantie aangeboden voor 6,5 k wat net te duur was maar waar ik toch even over nadacht. Na de pricedrop was ik wel enthousiast en ik zou een garage medewerker meenemen en daar kijken.......

Op het moment dat ik besloot tot de aanschaf hadden zowel ik als de garagemedewerker en een andere garage het idee dat alles in orde was. Verkoper was kwam integer over.. En een km stand van 150k icm ong 13 jaar oud vond ik ook fijn. Ik heb eerder aanbiedingen gekregen voor BMW's en Volvo's met 250k op de teller maar dat vond ik ook maar niks.

Ik was al blij dat ik er één kon kopen die ver onder de 6k zit, had ik nog geld over voor garage kosten. En nu vind ik het fijn dat ik een nieuwe pakking heb met garantie.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door LethalNinja op 12-06-2016 14:11:45 ]
pi_162942118
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:14 schreef daNpy het volgende:
Hoe oud zijn de banden? (DOT code)
Ze liggen nu bij de garage, ik ga de gescheurde morgen ophalen om ze beter te bekijken.
pi_162942153
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Op papier max 3 jaar als ik mij niet vergis. In praktijk wordt er wel gezegd max 1 jaar, anders altijd met korting.
pi_162942234
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.
Weet niet of er regeltjes voor zijn.
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.
  zondag 12 juni 2016 @ 13:59:22 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162942279
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.
3 jaar gaat toch nergens over?
Volgens instructieboekje moet je de banden vervangen na 6 jaar; dan blijven er nog maar 3 jaar over. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162944376
Morgen maar eens kijken naar die DOT code.

Deze stickers zaten op de banden (i.p.v. de originele GoodYear stickers), als ze zonder problemen gemonteerd konden worden boeide het me niet maar nu wil ik wel weten waarom ze zijn vervangen.

  zondag 12 juni 2016 @ 15:35:01 #193
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162944840
Ligt aan je garage

Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat
pi_162945119
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef BeamofLight het volgende:
Ligt aan je garage

Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat
Daarom ben ik ook naar iemand gegaan met de beste/modernste apparatuur. (geen kwikfitter o.i.d.)
  zondag 12 juni 2016 @ 15:45:43 #195
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162945226
Vind t een raar verhaal dan...

Ook die professionele stickers...
pi_162950181
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 jaar gaat toch nergens over?
Volgens instructieboekje moet je de banden vervangen na 6 jaar; dan blijven er nog maar 3 jaar over. :'(
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
pi_162951153
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Eerlijke monteurs vertellen je dat (synthetische) olie waarschijnlijk nooit hoeft te vervangen.

Zo ff een discussie op gang slingeren.... :D
  zondag 12 juni 2016 @ 18:52:33 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162951163
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Voor de meesten maakt het niet uit; banden rij je meestal toch in 2-3 jaar op. :)
Ik let er wel extra op bij mijn klassiekertje die nog geen 5000 km. per jaar aflegt; wel kms. waarbij zo nu en dan stevig doorgetrapt wordt. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162952726
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo).
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 juni 2016 @ 19:35:47 #200
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162952806
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo).
Ventieldopjes lek wellicht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')