abonnement Unibet Coolblue
pi_162912969
als je weet hoe simpel het vervangen van de kleppendekselpakking is, dan had je het al lang zelf gedaan. heb zo het vermoeden dat er meer moet gebeuren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_162913045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 12:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand die mijn kleppendeksel pakking wil doen dan? Ik heb er geen zin in :')
Kom maar langs, heb wel zin om wat te sleutelen.
pi_162916131
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?

[..]

Zijn ze al zo goedkoop tegenwoordig? Ik kocht mijn E46 318ci toen voor ¤8750 met 160.000 km op de teller. Heb ook het nodige onderhoud gehad, maar dat hou je bij iedere E46.

Ach aan de andere kant kan je alles ook relativeren met dat veruit de meeste auto's gewoon de nodige garage kosten maken. Mijn ouders hebben toen de C5 10 was een paar jaar gehad dat er jaarlijks rond de 1500 aan garage kosten waren. Dit terwijl hij de eerste 5 jaar nog lease was.

Als je echt goedkoop wil zijn dan moet je een Skoda Fabiatje nemen of de bus pakken. Maar wees eerlijk, dan mis je wel de gelukkige momenten van het rijden met een BMW, maar bv ook het parkeren en nog eens ernaar te kijken hoe mooi die is om vervolgens de autosleutel weg te stoppen _O_
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:24:08 #154
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162916656
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162916668
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:05 schreef LethalNinja het volgende:

Als je echt goedkoop wil zijn dan moet je een Skoda Fabiatje nemen of de bus pakken.
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
pi_162916726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Voordeel van BMW is dat er heel veel aftermarket en tweedehands spul voor te krijgen is. De prijzen voor onderdelen liggen daardoor niet extreem hoog. Daarnaast heb ik het idee dat een BMW veel minder onderhoudsgevoelig is dan een gemiddelde Franse bak.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:27:44 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162916763
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Ik heb laatst ook een bult gedaan met de buurman (radiator, waterpomp, thermostaathuis, thermostaat, multiriemen en spanrollen). 250 aan onderdelen, wil niet eens weten wat de arbeidskosten waren geweest
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162916970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Mensen die zelf aan de auto sleutelen, daar heb ik natuurlijk respect voor. Ik ben zelf niet technisch onderlegd. Ik zou waarschijnlijk meer kapot maken onder de motor dan dat ik zou repareren met alle gevolge van dien..

Ik was bij de Volvo 440 al heel trots dat ik zelf mijn lichten had vervangen en ditto voor een ruitenwisser :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder :o"
pi_162917043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?

[..]

Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014 :)
pi_162917105
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014 :)
foto's ? :) net ff in Google gezet en daar zag ik al snel genoeg moois
pi_162917181
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:34 schreef LethalNinja het volgende:

Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder :o"

BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:42:35 #162
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162917219
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
Wel goed warmrijden want ze kunnen slecht tegen koud stampen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162917224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
pi_162917402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.
Inderdaad, een BMW moet eerst goed warm worden gereden. Dus niet warm zoals je dashboard aangeeft maar de olie moet warm zijn. Dat zal bij 10 kilometer wel het geval zijn.
Je hoeft de plank bij een BMW niet onderin te houden maar bij een BMW kun je met een koude motor gerust 3500/4000 trekken voor je schakelt.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:50:34 #165
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162917418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162917564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

foto's ? :) net ff in Google gezet en daar zag ik al snel genoeg moois
Heb even geen betere foto voor handen

pi_162917809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.
Inderdaad, een BMW moet eerst goed warm worden gereden. Dus niet warm zoals je dashboard aangeeft maar de olie moet warm zijn. Dat zal bij 10 kilometer wel het geval zijn.
Je hoeft de plank bij een BMW niet onderin te houden maar bij een BMW kun je met een koude motor gerust 3500/4000 trekken voor je schakelt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekken
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb even geen betere foto voor handen

[ afbeelding ]
Das een beauty _O_ duidelijk dat hij nog helemaal fresh is. Veel plezier ermee!
pi_162920793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef LethalNinja het volgende:

[..]


[..]

Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.

[..]

Das een beauty _O_ duidelijk dat hij nog helemaal fresh is. Veel plezier ermee!
Thanks.

Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
pi_162921046
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Thanks.

Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.

Door 't zoeken naar de schakelmomenten vond ik ook dat hij pas echt lekker aanvoelde als ik tussen de 100 en 120 reed, tja dan heb je natuurlijk geen schakel opties meer :)

[ Bericht 11% gewijzigd door LethalNinja op 11-06-2016 18:19:40 ]
pi_162922453
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:13 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.

Door 't zoeken naar de schakelmomenten vond ik ook dat hij pas echt lekker aanvoelde als ik tussen de 100 en 120 reed, tja dan heb je natuurlijk geen schakel opties meer :)
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.
pi_162922602
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het beste
pi_162923331
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het beste
Komt door de max koppel die bij 3750 ligt.
pi_162925779
Thanks guys, ik heb jullie instructies met schakelen gevolgd en die rit was 2 keer zo lekker als die ervoor.. Later schakelen etc, het voelde allemaal veel beter. Paar keer momenten gehad dat het echt "smooth" aanvoelde.. Pas naar de 5de versnelling gegaan bij 90 kilometer per uur. Bij de Volvo zat ik vaak al bij 70 in de 5 :')

Schakelen jullie trouwens terug als je bv van een gemiddelde van 100 k/m naar 80 gaat. En dan dus van 5 naar 4 of blijven jullie doorjakkeren in de 5?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:59:04 #174
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_162926438
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Thanks.

Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
^O^ Meer dan 4000 toeren per minuut kan altijd, maar het toverwoord is beleid.

Als je motor warm is, dan is toeren happen een minder probleem.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:41:13 #175
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162930290
Stop met deze onzin en koop een automaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')