abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:44:26 #101
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162655099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ludann, ik vond promoveren met een baby (-dreumes-peuter) echt uitermate relaxed :Y De vrijheid, goddelijk. Later beginnen, eerder ophouden, geen gedoe als je kind een dag ziek is en niet naar het kdv kan. Hoewel ik best een pittig project had (voortdurend maar geen significante resultaten) heb ik nooit structureel overgewerkt en er ook niet extreem veel meer tijd in gestoken dan mijn werkuren. Het hangt denk ik ook erg af van je groep. Bij ons hing een fijne sfeer en werden er aan de lopende band kinderen geboren en stond mijn promotor daar ook echt achter. In ruil voor de flexibiliteit inderdaad soms langer doorwerken en het voortdurende gevoel dat er nog iets moet. En alle andere dingen die promoveren stom maken maar dat heeft weinig met het kind te maken :P Ik werkte overigens 32 uur per week en ging ook eens per jaar op conferentie. Dan zag ik mijn inderdaad een week niet, maar dat vond ik niet onoverkomelijk.

Nu ik klaar ben en in de kliniek en het onderwijs werk, is het allemaal beduidend minder ontspannen. Sowieso denk ik dat binnen de wetenschap je promotietraject een relatief rustige periode is. Focus op één project, geen gedoe om subsidies, beperkte onderwijsverplichting...
Precies dit, tijdens mijn PhD werkte ik nooit meer dan in mijn contract stond. Daarna als postdoc ook niet. Maar in mijn onderwijsbanen was het vaak 50-60 uur. Dat zou ik nu dus echt niet meer willen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162655466
Genoeg ervaringen dus, maar uiteindelijk moet je doen wat voor jou goed voelt LuDann.

Welkom Ela en andere Luna *O* en nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes :).
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:28:53 #103
409579 LuDann
All the way
pi_162656595
Pfff, hehe, eindelijk de baby op bed. Bedankt voor alle reacties! O+

@Franny:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mousemicky: goed punt van het in verwarring brengen van Wolk door haar overdag op te zoeken, daar had ik niet bij stilgestaan. Dat is misschien niet zo'n goed idee.

Hupje, gefeliciteerd met je contractsverlenging!

De functie zelf lijkt me erg leuk en ik vind het geen probleem om 4 dagen te werken, het is alleen dat het een beetje knaagt dat Wolk dan 4 dagen ergens anders zou zijn dan bij mij of mijn man. Maar als jouw, vlindertje89, informatie klopt dan zou ik 3 om 4 dagen kunnen werken, dat lijkt me perfect! Bedankt voor de informatie. Over de onderwijstaken wisten ze trouwens niet echt wat te zeggen in het gesprek, noch qua inhoud, noch qua hoeveelheid uren. :')

Clubsoda: bedankt voor het delen van je ervaring, dat klinkt best positief!

Over grenzen bewaken, ik denk dat ik dat wel kan. Ik doe het tenslotte nu ook. Vooraf werd ik vanuit mijn opleiding gewaarschuwd dat het geen doen was, fulltime studeren met een baby, maar dat gaat me vrij makkelijk af eigenlijk en nog met goede cijfers ook. Maar ik ben niet zo arrogant te denken dat dat bij een phd hetzelfde zal zijn, dat is echt wel een schepje erbij neem ik aan. Dus ja, lastig in te schatten vind ik. Het onderzoek is wel min of meer hetzelfde als het onderzoek wat ik nu uitvoer (veldwerk, interviews bij mensen thuis).

Maar ja, goed, ik heb de baan nog niet. :P Ik ga als ik deze promotieplaats niet krijg alleen niet naar een andere solliciteren denk ik. Op deze heb ik ook eigenlijk alleen maar gesolliciteerd omdat het zo perfect aansluit op wat ik eerder gedaan heb en het me zo aansprak.

Bedankt voor het duimen iedereen. O+ Voordeel van deze overdenkingen is wel dat ik het niet zo erg meer zou vinden als de baan naar die ander gaat. Ik zie gewoon wel hoe het loopt. :)
pi_162658314
Succes Lu! Ben benieuwd. Ik ben gepromoveerd toen ik nog geen baby had en werk nu in de wetenschap met kind. Ik vind de combinatie prima te doen, al is de baan veeleisend. Je bent weliswaar flexibel maar de combi onderwijs-onderzoek vraagt in mijn geval wel regelmatig tijd buiten kantooruren. Daar staat tegenover dat ik gemakkelijk laat kan komen, vroeg kan weggaan, thuis kan werken et cetera. Flexibiliteit is tweezijdig. Werk trouwens momenteel 4 dagen (contract 5, maar ouderschapsverlof. Als dat afgelopen is ga ik officieel naar 4 dagen). Veel succes!
pi_162661575
Wat een hoop mensen in het onderwijs hier! Hier niet, dus kan niet mee praten, ook niet over werkdruk op opvang met mijn 2 dagen werken.

Ik vind overigens de vraag niet zo vreemd, je zal niet de eerste zijn die voortijdig stopt omdat het niet goed te combineren is of het werk puur daarom tegenvalt, dat ze graag willen dat je daar nu al goed over na denkt begrijp ik wel (plus dat gezien de discussie hier dat ook daadwerkelijk gebeurt). Zolang zij op basis hiervan geen beslissing voor/over je nemen is er niks mis mee imo.

En vrouwen hebben vaak ook meer problemen met werken/kind naar de opvang dan mannen, zeker als je kind door een nieuwe baan meer naar de opvang moet. En mannen maken minder vaak de overstap van parttime naar fulltime (of andersom). Dat zij die vraag dus minder krijgen begrijp ik ook wel, maar ik denk ook dat een vader die van 3 naar 4 (of 5) dagen die vraag net zo goed zou krijgen als de potentiële werkgever dit zou weten. Wat mij betreft mag deze vraag dan ook gewoon gesteld worden. Ik denk juist dat niet stellen (en dus geen mogelijkheid voor de vrouw om uit te leggen dat het goed geregeld is) slechter is voor de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:29:53 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162661637
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162661678
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.

Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
pi_162661983
Allemaal hard werkende mama's hier!

Dan gooi ik 'm er maar in: ik ervaar de combi werk en baby wel als zwaarder dan ik had verwacht. Ik werk nu 24 uur, maar meer zou ik niet meer willen. Mijn ambities (en ik was ambitieus hoor..) zijn ergens kwijtgeraakt tijdens mijn zwangerschap en ik moet ze nog vinden. Tijd met W. is prioriteit 1 nu.

Maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162662023
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.

Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
Dit ja! Tuurlijk wil een werkgever dat weten. En waarom? Omdat ze dat meewegen bij de beslissing je wel of niet aan te nemen. Als het niet meespeelt, hoeven ze het toch niet te weten? En het mag niet meespelen, dus mogen ze het niet vragen.
pi_162662039
quote:
Interessant dat zij het nog nooit hebben meegemaakt en persoonlijk vinden.

Ik heb, zelfs als is de vraag bij wet verboden, geen problemen met het beantwoorden ervan. Maar er is volgens mij maar heel weinig waar ik met moeite eerlijk antwoord op geef. Mijn man heeft de vraag trouwens ook wel eens gekregen, toen hij solliciteerde op een baan waarbij hij veel meer van huis zou zijn. Hoe hij dat als jong gezin voor zich zag.

Anywayyy, L. slaapt slecht de laatste dagen. Vannacht had ik het idee dat ze last had van krampjes. Nou zat er wat knoflook door het eten gister waar ik vergat rekening mee te houden. Zou dat nog invloed kunnen hebben?

Ik ben een fotoshoot op het strand aan het regelen voor vaderdag. Zo leuk. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162662112
Heel begrijpelijk sillie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zal ik je dan maar aanvullen? Ik wil helemaal niet meer aan het werk. Echt niet. Ik heb nu die webwinkel, waar ik echt hard voor werk, maar thuis en alleen als mini slaapt. Zodra ze wakker is, klap ik m'n laptop dicht. Een andere omgeving is nu nog te groot en een stap te ver.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162662406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.

Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
Sorry bloesem, ik snap niet zo goed wat je met je laatste zin bedoeld
pi_162662461
Ik moest er ook voor ik een kind kreeg al niet aan denken om fulltime te werken. Been there, done that, niks voor mij. Liever wat minder geld en wat meer vrije tijd. Maar niet werken zou ik niet willen, ik vind de contacten op m'n werk ook wel fijn. Maar met een man met prima baan en geen dure hobby's is dat ook wel makkelijk praten.

Loopt je webshop een beetje Bloesem?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162662500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Sorry bloesem, ik snap niet zo goed wat je met je laatste zin bedoeld
De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.
pi_162662507
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:10 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Interessant dat zij het nog nooit hebben meegemaakt en persoonlijk vinden.
Ik vind het ook heel persoonlijk: hoe je de boel thuis regelt, afstemt met je partner en hoe je relatie met je kinderen is. Niet prettig als mensen met wie ik alleen een zakelijke band heb out of the blue dit soort vragen stellen. En in een sollicitatiegesprek zou ik het ook heel onaangenaam vinden. Hoe ik de dingen thuis organiseer, is mijn zaak, daar hoef ik geen verantwoording over af te leggen of openheid over te geven. Ik vind dat deze mannen eigenlijk nog heel open zijn. Het gaat wildvreemden toch allemaal niets aan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162662787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.
Duidelijk en erg herkenbaar. Ik heb ook altijd wel het gevoel dat ik niet zo'n "oermoeder" ben en daar voel ik me dan weer slecht door... Maar als ik het dan weer reëel bekijk hebben we het prima voor elkaar en zijn we met z'n drieën blij op deze manier. En dan ben ik er weer trots op dat we dit voor elkaar krijgen zo. Ik ben ook zo enorm gelukkig met mijn man!

Maar goed. c_/ gehad. Nu weer aan de slag. Laatste dag!! *)
pi_162662942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.
Precies! Dat was wat ik bedoelde :)

Met de winkel hebben we best een OK start gemaakt, nu valt 't een beetje stil, maar ik doe mijn best om actief te blijven zodat we wat meer in de kijker komen :) In juli staan we als 't goed is ook 4x op een marktje hier in de buurt, ik ben benieuwd hoe dat is.. Ik vind 't in elk geval nog heel leuk om te doen O+ Gisteren vanalles besteld, nu de hele week vol spanning wachten op de pakketjes, haha :D
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:24:14 #118
409579 LuDann
All the way
pi_162663101
Ik vind het niet ok dat er om gevraagd wordt. Ik heb er van te voren over nagedacht, over hoe we dat gingen regelen en heb het er met man over gehad en de conclusie was dat we dat wel prima konden regelen. Maar doordat de vragen gesteld werden kreeg ik een rotgevoel en ging ik twijfelen omdat ze me het gevoel gaven dat ik een uitzondering was dat ik dit wilde doen. Dat ik mijn taken als moeder wel zou moeten verzaken als ik deze baan goed wil uitvoeren. Dat hing ook een beetje samen met de manier waar het op ging, de toon die er aangeslagen werd.

En, inderdaad, het feit dat ze de vragen stellen geeft aan dat ze het mee laten wegen in hun overwegingen. Dat lijkt me niet de bedoeling want dat mag gewoon niet.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:25:19 #119
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_162663123
Ik zag net een terugroepactie voorbij komen van de Zensy babywarmer/kruik. Deze kan in sommige gevalen opbollen of scheuren.
Misschien iemand hier die hem gebruikt? Les het onderstaande bericht dan even!

http://www.terugroepactie(...)nsy-babywarmer-kruik
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:27:00 #120
409579 LuDann
All the way
pi_162663147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:25 schreef maikel112 het volgende:
Ik zag net een terugroepactie voorbij komen van de Zensy babywarmer/kruik. Deze kan in sommige gevalen opbollen of scheuren.
Misschien iemand hier die hem gebruikt? Les het onderstaande bericht dan even!

http://www.terugroepactie(...)nsy-babywarmer-kruik
Bedankt voor het melden! Er is een speciaal topic voor dit soort dingen maar die kan ik even niet vinden nu. Iemand anders?
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:37:46 #121
409579 LuDann
All the way
pi_162663344
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:26 schreef Minarosa het volgende:
Succes Lu! Ben benieuwd. Ik ben gepromoveerd toen ik nog geen baby had en werk nu in de wetenschap met kind. Ik vind de combinatie prima te doen, al is de baan veeleisend. Je bent weliswaar flexibel maar de combi onderwijs-onderzoek vraagt in mijn geval wel regelmatig tijd buiten kantooruren. Daar staat tegenover dat ik gemakkelijk laat kan komen, vroeg kan weggaan, thuis kan werken et cetera. Flexibiliteit is tweezijdig. Werk trouwens momenteel 4 dagen (contract 5, maar ouderschapsverlof. Als dat afgelopen is ga ik officieel naar 4 dagen). Veel succes!
Kijk, nog een positief verhaal. Ik denk dat het ook helpt misschien dat ik de manier van werken nu al gewend ben (onregelmatig en vaak dingen thuis doen). Thanks!

quote:
Interessant inderdaad, bedankt voor de link. Vooral opvallend dat de vragen zo vreselijk persoonlijk zijn. Wat Franny ook al zegt. Raar eigenlijk dat het heel normaal is om dat soort vragen wel aan vrouwen te stellen maar niet aan mannen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.

Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
Ja, eens. Die traditionele man-vrouw verdeling mag van mij wel wat meer op de schop. En de manier waarop je daarmee begint is door vrouwen gelijke baankansen te bieden. Ergens moet een begin gemaakt worden in deze cyclus van verwachtingen.

Mijn man verdient op het moment gewoon veel meer dan ik. Maar mocht dat in de toekomst veranderen (of we gaan hetzelfde verdienen bijvoorbeeld) dan zal hij diegene zijn die een of twee dagen minder gaat werken. Zijn carričre is tenslotte al min of meer gevestigd, die van mij moet nog beginnen.
pi_162663389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bedankt voor het melden! Er is een speciaal topic voor dit soort dingen maar die kan ik even niet vinden nu. Iemand anders?
Hiero: OUD / Kinderzaken in het nieuws deel 3
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:41:15 #123
409579 LuDann
All the way
pi_162663425
Wat leuk, Kris, een fotoshoot voor vaderdag! Ik moet ook eens wat verzinnen, nog helemaal niet bij stilgestaan...

Bloesem, ik snap dat het lastig is, de kwestie school of werk. Veel succes met de overdenkingen daaromtrent. Aan de ene kant staat je gevoel volgen en aan de andere kant is het misschien goed met het oog op de toekomst om toch te kijken of je je studie af kunt maken.

quote:
Dank je, ik zet hem er even in. :Y
pi_162663806
Wij hebben zo'n niet traditionele verdeling waarbij ik 32 uur werk (met bijna 2 uur reistijd per dag) en vriend heeft een klein vast contract en doet zzp klussen en voor ons werkt dat perfect. Hij zou wel wat meer tijd voor zijn eigen projecten willen, maar dat komt vanzelf als ze straks op school zitten.

Mijn baas zei wel heel niet netjes toen ik zei dat ik zwanger was dat hij het goed vond dat ik weer helemaal aan het werk was na Stip, want vrouwen met een goede opleiding die thuis zitten begreep hij niks van en het is altijd maar afwachten hoe vrouwen terugkomen na hun verlof. Schandaal o|O

Met vaderdag krijgt mijn vriend gewoon z'n cadeau dat op het kdv is gemaakt en een ontbijt op bed. Met z'n verjaardag krijgt hij een cadeau van mij :)
pi_162664314
Wij gaan straks na mijn verlof het rollenpatroon omdraaien hier. Ik ben degene die wel haar studie heeft afgemaakt en verdien daardoor meer. Ik ben dus de hoofdkostwinner en mijn vriend gaat minder werken. Deze beslissing hebben we een tijd geleden al genomen, maar nu M. er is vraag ik me wel af hoe het straks in de praktijk gaat zijn. Ik zie heel erg op tegen de flinke reistijd (drie uur per dag), vandaar dat ik ook om me heen ga kijken naar ander werk. Om eerlijk te zijn kan ik me nu nog niet voorstellen dat ik M zo lang achter ga laten, maar het helpt natuurlijk dat ik hem een deel van de week hopelijk achter ga laten bij mijn vriend ipv een kdv.
pi_162664325
Het is vandaag trouwens juni. Wat betekent dat mijn baby DEZE MAAND al jarig is. HOE DAN. :'( :'(
pi_162664720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:41 schreef LuDann het volgende:
Bloesem, ik snap dat het lastig is, de kwestie school of werk. Veel succes met de overdenkingen daaromtrent. Aan de ene kant staat je gevoel volgen en aan de andere kant is het misschien goed met het oog op de toekomst om toch te kijken of je je studie af kunt maken.
Nou ja, om de toekomst hoef ik het niet te doen. Na de dood van mijn tante (veel te vroeg) heb ik mezelf voorgenomen nooit meer iets te doen voor de toekomst, maar alleen wat me nu interesseert of boeit (uiteraard betaal ik wel rekeningen en zo he haha, maar ik bedoel qua werk/studie/andere levenskeuzes) Precies om die reden ben ik deze studie gaan doen :) Wat het dilemma maakt, is dat alles wat ik vroeger belangrijk en boeiend vond, nu minder belangrijk en boeiend is voor me. En zeker minder belangrijk en boeiend als ik 't vergelijk met mini, die met afstand op 1 staat. Maar ik weet ook dat dat langzaam kan gaan veranderen, dus ik wil ook niet zomaar opgeven. En ik vind 't nog steeds leuk en interessant (maar ik zie erg op tegen stage en onderzoek, omdat dat al mijn tijd gaat opslokken en omdat ik het beroep nooit serieus heb overwogen, alleen aspecten uit het beroep) Nou ja, ik blijf nog even rustig overwegen. Ik heb afgesproken dat ik voorlopig geen definitieve keuzes maak wb werk of school, dus ik blijf gewoon nog even wiebelen :)
pi_162664730
Luna :o kap nou! Is wel gelijk de lunaverwarring over ;)
pi_162665697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:36 schreef Bloesem. het volgende:
Luna :o kap nou! Is wel gelijk de lunaverwarring over ;)
Bhaha, dat had ik me ook al bedacht. ;) :')

Wat betreft die interesses: die komen terug! Echt. Ze zullen nooit meer nr 1 worden, want daar staat mini inderdaad, maar de ruimte in je hoofd en leven ervoor komt terug.
pi_162666554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:16 schreef Bloesem. het volgende:
Heel begrijpelijk sillie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162668137
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:35 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nou ja, om de toekomst hoef ik het niet te doen. Na de dood van mijn tante (veel te vroeg) heb ik mezelf voorgenomen nooit meer iets te doen voor de toekomst, maar alleen wat me nu interesseert of boeit (uiteraard betaal ik wel rekeningen en zo he haha, maar ik bedoel qua werk/studie/andere levenskeuzes) Precies om die reden ben ik deze studie gaan doen :) Wat het dilemma maakt, is dat alles wat ik vroeger belangrijk en boeiend vond, nu minder belangrijk en boeiend is voor me. En zeker minder belangrijk en boeiend als ik 't vergelijk met mini, die met afstand op 1 staat. Maar ik weet ook dat dat langzaam kan gaan veranderen, dus ik wil ook niet zomaar opgeven. En ik vind 't nog steeds leuk en interessant (maar ik zie erg op tegen stage en onderzoek, omdat dat al mijn tijd gaat opslokken en omdat ik het beroep nooit serieus heb overwogen, alleen aspecten uit het beroep) Nou ja, ik blijf nog even rustig overwegen. Ik heb afgesproken dat ik voorlopig geen definitieve keuzes maak wb werk of school, dus ik blijf gewoon nog even wiebelen :)
Knap dat je met die instelling kan leven! Ik wou dat ik dat wat meer kon, ik probeer altijd alles zoveel mogelijk te plannen en vooruit te denken (om vaak dan uiteindelijk toch een andere kant op te gaan, dus het helpt eigenlijk ook nog niet echt). Welke studie doe je, als ik vragen mag?
pi_162668561
Ik ga ook naar conferenties in het (verre) buitenland en krijg dan constant de vraag of dat niet moeilijk is als jonge moeder. Aan mijn mannelijke collega's met kleine kinderen wordt niets gevraagd :{
pi_162669301
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Ik ga ook naar conferenties in het (verre) buitenland en krijg dan constant de vraag of dat niet moeilijk is als jonge moeder. Aan mijn mannelijke collega's met kleine kinderen wordt niets gevraagd :{
Mijn man vindt het ook echt minder moeilijk. :@ ik was onlangs dik in de stress omdat kleuter voor het eerst op grote schoolreis ging (mijn angsten bleken een hele klein stukje nog terecht ook :+). Maar man heeft daar totaal geen moeite mee.

Is het als moeder ook niet gewoon heel anders? Wat je voelt bij alles wat je kind meemaakt enzo? Nou is achterlaten bij oppas/KDV etc peanuts vergeleken met alles wat nog komen gaat, wmb :+.

Dus misschien dat het daarom aan moeders sneller gevraagd wordt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:59:31 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162669478
Ik ga ook nog wel naar conferenties, maar tot nu toe is N. meegegaan. Ik weet ook niet hoe dat anders zou moeten, want N. drinkt nog bv, wil geen gekolfde bv en het lukt me zelf ook niet meer om te kolven.

Overigens is mijn man hier de gevoelige, die in huilen uitbarst bij zielige kindjes op tv. Hij wilde ook niet dat ze naar kdv ging, want daar was ze nog veel te klein voor! Nu dus 1 middagje per week :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162670136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:05 schreef silliegirl het volgende:
Allemaal hard werkende mama's hier!

Dan gooi ik 'm er maar in: ik ervaar de combi werk en baby wel als zwaarder dan ik had verwacht. Ik werk nu 24 uur, maar meer zou ik niet meer willen. Mijn ambities (en ik was ambitieus hoor..) zijn ergens kwijtgeraakt tijdens mijn zwangerschap en ik moet ze nog vinden. Tijd met W. is prioriteit 1 nu.

Maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan ik me goed voorstellen (we hebben hetzelfde beroep maar ik werk met volwassenen :) ) Ik merk ook dat ik het echt ingrijpend vind als ik mensen in mijn spreekkamer heb zitten met een hersentumor (en dat betekent helaas een doodvonnis) met kinderen van de leeftijd van de mijne bijvoorbeeld. Of mensen die als kind allerlei akeligs hebben opgelopen. Het maakt de willekeur van dingen zo duidelijk en dat kan heel confronterend zijn.

Ik denk dat hoe zwaar de combinatie werk en kinderen al dan niet is, van meer afhangt dan het aantal uren op papier. De reistijd, de inhoud van je werk, de autonomie die je ervaart, de verdeling van je uren.... Het laat zich niet zo makkelijk vergelijken. Ik heb altijd 32 uur gewerkt maar moest na een verandering van functie echt een nieuw evenwicht zoeken. En nu mijn kind naar school gaat weer opnieuw.

Ik krijg die vraag over conferenties dus nooit :o Ik heb twee conferenties in de VS gehad waarbij ik een (ruime) week weg was. Binnenkort ga ik twee dagen en ik ga bewust een dag eerder terug om mijn kind nog een avond te zien voordat hij met zijn vader op vakantie gaat. Dat vind ik erg jammer, om de helft te moeten missen maar mij kind drie weken niet zien is niet acceptabel voor me. En mijn leidinggevende vindt dat gelukkig volkomen begrijpelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_162673000
mijn baby is verandert van een 20 minuten dutjes 2x per dag baby naar 3x per dag 1.5 tot 2 uur slapen baby. Wat ziet het leven er dan anders uit zeg!
pi_162673630
Wat heerlijk Jagar! Slaapt ie daardoor 's nachts ook beter?

Mijn baby was vanochtend om half 6 wakker en heeft maar 40 minuten geslapen de hele dag op de opvang. Compleet over de zeik en overprikkeld nu. Arm ding.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162673692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ga ook nog wel naar conferenties, maar tot nu toe is N. meegegaan. Ik weet ook niet hoe dat anders zou moeten, want N. drinkt nog bv, wil geen gekolfde bv en het lukt me zelf ook niet meer om te kolven.

Overigens is mijn man hier de gevoelige, die in huilen uitbarst bij zielige kindjes op tv. Hij wilde ook niet dat ze naar kdv ging, want daar was ze nog veel te klein voor! Nu dus 1 middagje per week :)
Ik vind dit inderdaad wel lastig, het onpraktische van borstvoeding als je reist (zonder je kind in mijn geval). Mijn vriend gaat niet mee want hij heeft zijn eigen baan en samen met baby zo lang reizen voor werk, zonder opvang, is geen optie. Hij drinkt nog steeds graag aan de borst (bijna een jaar) dus ik moet tijdens het reizen (vliegveldtoiletten...) wel kolven om de stuwing tegen te gaan en ter plekke ook. De eerste keer vond ik dat erg vervelend, maar alles went en ik werd er handiger in. Hotel uitzoeken met koelkast, niet te ver van de werkplek of conferentie, klaar. Als je niet kunt kolven zoals in jouw geval dan lijkt het me inderdaad heel moeilijk :{
pi_162674568
Pfoe even bijlezen!

Gefeliciteerd en welkom nieuwe mama's Dodoria, Lunama en Ela!

Over werk. Ik werk 24 uur per week, man fulltime. We hebben allebei slechts een kwartier reistijd. Mies gaat twee dagen naar een GO, die ook nog een van mijn beste vriendinnen is. Ze gaat ook een dag per week naar mijn moeder.

Perfect dus. Ik zou niet meer willen werken, maar ook niet minder.

Mies is over drie dagen jarig. Mijn baby is bijna geen baby meer. :'(

Ze slaapt en eet beroerd de laatste tijd. Vannacht heeft ze lekker tussen ons in gelegen. Ze krijgt vier kiezen tegelijk, de arme schat.
pi_162675119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:28 schreef Krisvc het volgende:
Wat heerlijk Jagar! Slaapt ie daardoor 's nachts ook beter?

Mijn baby was vanochtend om half 6 wakker en heeft maar 40 minuten geslapen de hele dag op de opvang. Compleet over de zeik en overprikkeld nu. Arm ding.
Meestal 2 nachtvoedingen. Best ok dus.

Och, die arme mini van jou... Slaapt het arme ding al?
pi_162675602
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Meestal 2 nachtvoedingen. Best ok dus.

Och, die arme mini van jou... Slaapt het arme ding al?
Vergeleken met ieder 1,5 uur wakker is dat volgens mij best vooruitgang.

Mini slaapt hier. Die heeft zich op m'n borst in slaap gehuild. En heeft nog even liggen nasnikken toen ze in slaap was gevallen, terwijl ze met het oor van d'r knuffelkonijn aan het tutten was. Ik vind het zowel een beetje sneu als schattig en aandoenlijk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162677514
Hmm wij hebben ook wel de traditionele verdeling. Ik ben minder gaan werken en mijn man werkt fulltime (terwijl mijn salaris veel beter is). Ik vind het voor nu wel prima zo en financieel hebben we niks te klagen. Mijn werkgever is enorm flexibel en ik kan mijn eigen tijd indelen. Wel is het zo dat ik de uitdaging in het werk mis (en het werk me steeds meer gaat tegenstaan) en dat speelt ook mee in mijn overweging om voor nu minder te werken.. Als we uit de baby's zijn, wil ik wel echt iets anders gaan doen, maar voor nu geniet ik van mijn lange weekend en thuiswerkdag :Y
pi_162677705
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij kazy, vriend werkt fulltime, ik werk parttime. Merk wel dat 3 dagen werken niet genoeg is om m'n werk naar tevredenheid te kunnen doen. Heb net ook een opstap aangeboden gekregen incl opleidingen naar een andere functie dus ik denk dat ik in september volledig naar 4 dagen ga. Ik baal er wel van dat vriend niet ook 4 dagen wil werken, dat zou voor mij ideaal zijn.
pi_162679353
Niet helemaal bijgelezen...had een zieke baby ;( vier dagen koorts, hangerig, huilerig, griepje, 2 tandjes door... Ben zo blij dat ze nu weer lekker opgeknapt is! *O*
En vandaag bij de orthopeed geweest: de heupdysplasie van A is helemaal over! Ook 's nachts geen spreidbroekje meer! Helemaal blij! *O*

Over werk: ik werk zelf ook 4 dagen. Minder kan financieel gezien echt niet, maar dat zou ik ook niet willen. Ben nog ambitieus genoeg om hogerop te willen komen qua werk :7 A gaat nu 2 dagen naar het kdv en 2 dagen naar opa/oma. Werkt prima en ik geniet daarom ook heel erg van mijn vrije woensdag (en weekend). In oktober ga ik verder met de laatste 3 maanden van mijn Awb-specialisatieopleiding (mocht een jaar pauze nemen ivm de geboorte van A :)). Erg druk, maar zoals het nu gaat vind ik de verdeling werk/baby prima te doen. Het is voor A ook goed om niet alleen maar bij mij thuis te zitten (vind ik). En dan dat blije snoetje als ik om 6u thuis kom O+
pi_162688220
Wat is het hier rustig zeg, de laatste tijd!
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:35:25 #146
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162688261
Mijn baby kruipt! Hallelujah! Zo leuk dit! Gelijk een schaafwond op dr hoofd omdat ze op het kdv op een randje was gevallen, t arme kind!
Tegelijk heeft ze ook ineens verlatingsangst, dus als ik wegloop gaat ze gillen (in plaats van dat ze achter me aankruipt). Dat is wel een beetje vermoeiend...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162688642
wat goed, saskia!

En die verlatingsangst, die hebben we hier ook. Ik vind dit sowieso een vermoeiende fase, nu hij zich optrekt maar nog niet zelf naar beneden komt (ja, wel als de zwaartekracht helpt, maar dat is niet zo'n leuke manier van naar beneden komen). Ik moet er steeds bij blijven.

Het makkelijkste vond ik het een maand geleden, toen hij zich goed voort kon bewegen, lekker rond scharrelde en het ok vond als ik eens even naar de wc ging of een kop koffie zette ofzo...

Aan de andere kant, nu slaapt hij zo fijn O+ . Nu nog zelf in slaap leren vallen ipv aan de borst. Dat is het volgende actie punt.
pi_162688680
Wat fijn dat het slapen beter gaat Jagar! Beetje rust is fijn he?

Kruips in huize Saskia! Leuk! Gelukkig ging het onbenullige omvallen er snel af hier, hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Benieuwd hoe je sollicitatie afloopt LuDann. Zo te lezen is het misschien best goed te doen in combinatie met kind. Lukt vast! En beetje gare vraag he, net alsof je er van tevoren niet over nadenkt, je bent niet debiel zeg. Wat hadden ze dan verwacht, dat je zou zeggen: "euh, oja, mijn kind! Fijn dat je het even zegt, die was ik helemaal vergeten joh!" :')

Aerenia, geen spreidbroekie meer! Hoe lang heeft ze er nou eentje gehad?

Heb een meesternacht gehad! Om 12 uur (net voordat ik ging slapen) nam mr. T nog een slok, en sliep door tot 6:45!!! :s) Maar wachtwachtwacht, er komt nog meer: zonder aan te leggen in mijn bed gelegd, en toen sliep meneer nog van 7:15 tot 9:00! Whoopwhooooop!!! *O*
pi_162688725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:58 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn dat het slapen beter gaat Jagar! Beetje rust is fijn he?

Kruips in huize Saskia! Leuk! Gelukkig ging het onbenullige omvallen er snel af hier, hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Benieuwd hoe je sollicitatie afloopt LuDann. Zo te lezen is het misschien best goed te doen in combinatie met kind. Lukt vast! En beetje gare vraag he, net alsof je er van tevoren niet over nadenkt, je bent niet debiel zeg. Wat hadden ze dan verwacht, dat je zou zeggen: "euh, oja, mijn kind! Fijn dat je het even zegt, die was ik helemaal vergeten joh!" :')

Aerenia, geen spreidbroekie meer! Hoe lang heeft ze er nou eentje gehad?

Heb een meesternacht gehad! Om 12 uur (net voordat ik ging slapen) nam mr. T nog een slok, en sliep door tot 6:45!!! :s) Maar wachtwachtwacht, er komt nog meer: zonder aan te leggen in mijn bed gelegd, en toen sliep meneer nog van 7:15 tot 9:00! Whoopwhooooop!!! *O*
*O* *O* *O* *O*
pi_162688880
Sara: ze heeft dat spreidbroekje 6.5 week 23u per dag aan gehad. Daarna nog 7.5 week alleen 's nachts (dus zo'n 12u). Ben vorige week stiekem alvast gestopt O-) , omdat A 10cm was gegroeid en dat spreidbroekje niet zo best meer zat ! Maar de hele afwijking is nu zo goed als weg! *O*

En een kruipende N! Wat goed! *O* Wel stom (niet van N natuurlijk, maar van de leidsters...) dat ze dan uitgerekend op het kdv voor het eerst ongelukkig valt! :{

En zo fijn dat jullie kindjes ervoor zorgen dat jullie nu zo goed kunnen slapen Jagar & Sara! ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')