abonnement Unibet Coolblue
pi_164158661
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:28 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is ook echt zo ja.
Awesome ;).
Is dit ook het geval bij PWC, Deloitte en/of KPMG? Of zijn er enigszins vergelijkbare regelingen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
pi_164159849
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:46 schreef Jodenkoekj het volgende:

[..]

Awesome ;).
Is dit ook het geval bij PWC, Deloitte en/of KPMG? Of zijn er enigszins vergelijkbare regelingen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Geen idee. Ik ken alleen EY.
pi_164167950
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:46 schreef Jodenkoekj het volgende:

[..]

Awesome ;).
Is dit ook het geval bij PWC, Deloitte en/of KPMG? Of zijn er enigszins vergelijkbare regelingen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Bij PwC is het iig nog steeds zo dat het eerste overuur niet wordt uitbetaald.
pi_164191928
Wat kan je realistisch gezien verwachten qua werktijden tijdens low, busy en steady season?
En dan specifiek bij deloitte core audit.
pi_164210623
Ik wil gaan solliciteren voor een hbo scriptiestage bij de big4. Ik heb alleen geen ambitie om door te studeren, maak je dan überhaupt nog wel kans eigenlijk? Gezien het up-or-out beleid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 21:56:59 ]
pi_164211006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:56 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik wil gaan solliciteren voor een hbo scriptiestage bij de big4. Ik heb alleen geen ambitie om door te studeren, maak je dan überhaupt nog wel kans eigenlijk? Gezien het up-or-out beleid.
Nee
pi_164211983
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:28 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is ook echt zo ja.
Bij EY was het tvt of je kon je overuren laten uitbetalen. Dat was in ieder geval nog tm mei 2016.
pi_164220495
quote:
Hoi iemand had ergens .rar DHL oefentesten voor de assesment bij de big4. Heeft iemand deze nog? De link (die nog online staat van mei 2010) doet het niet meer. Heeft iemand deze nog voor mij toevallig? Ik ben namelijk uitgenodigd voor n assesment
Gr
pi_164220519
quote:
8s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:23 schreef Gregory234 het volgende:

[..]

Hoi iemand had ergens .rar DHL oefentesten voor de assesment bij de big4. Heeft iemand deze nog? De link (die nog online staat van mei 2010) doet het niet meer. Heeft iemand deze nog voor mij toevallig? Ik ben namelijk uitgenodigd voor n assesment
Oops ik bedoel SHL natuurlijk haha
Gr
pi_164283794
Een hoop informatie hier, fijn. Erg leerzaam, al die ervaringen van anderen. Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij een big four-kantoor voor een werkstudentschap. Mijn situatie is zijn zachtst gezegd niet helemaal gebruikelijk. Ik heb reeds een master Nederlands recht afgerond een paar jaar geleden. Daarna heb ik een paar jaar ervaring opgedaan in de advocatuur en als jurist. Wel op andere rechtsgebieden dan fiscaal recht. Ik wil graag overstappen naar fiscaal recht en ben om die reden een deeltijdmaster fiscaal recht aan Nyenrode gaan doen. En nu heb ik dus een gesprek voor een werkstudentschap naast mijn master. Eerste telefonische kennismaking gehad en assesment gehaald. Ik wil dit werkstudentschap heel erg graag. Ik wil graag praktijkervaring opdoen naast mijn studie. Ik ben erop voorbereid dat ik voor dit werkstudentschap wel zal kelderen in salaris, maar goed, het gaat me om de ervaring en niet om het geld. Wel vraag ik mij af of ik moet rekenen op het salaris voor studenten (Ongeveer 2000 bruto op basis van 40 uur begreep ik op internet? Klopt dat?) of dat mijn werkervaring (5 jaar) nog wel een beetje meegenomen zal worden? Heb ik misschien wel enige onderhandelingsruimte? Heeft iemand daar een idee van? Ik wil graag weten waar ik me op moet voorbereiden, maar vind het niet netjes om al tijdens het eerste gesprek te beginnen over salaris... Alvast bedankt voor jullie reacties.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:43:40 #111
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164291429
Kun je als masterstudent f recht of fisc eco makkelijk werkstudent Wordenbij een big 4?
Sterker door strijd
pi_164308995
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:43 schreef workhard12 het volgende:
Kun je als masterstudent f recht of fisc eco makkelijk werkstudent Wordenbij een big 4?
Als je geschikt bent dan kom je er doorheen. Ben je echter een matige student met weinig nevenactiviteiten/ervaringen dan zal het wat lastiger zijn..
pi_164309062
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 23:05 schreef mge149 het volgende:
Een hoop informatie hier, fijn. Erg leerzaam, al die ervaringen van anderen. Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij een big four-kantoor voor een werkstudentschap. Mijn situatie is zijn zachtst gezegd niet helemaal gebruikelijk. Ik heb reeds een master Nederlands recht afgerond een paar jaar geleden. Daarna heb ik een paar jaar ervaring opgedaan in de advocatuur en als jurist. Wel op andere rechtsgebieden dan fiscaal recht. Ik wil graag overstappen naar fiscaal recht en ben om die reden een deeltijdmaster fiscaal recht aan Nyenrode gaan doen. En nu heb ik dus een gesprek voor een werkstudentschap naast mijn master. Eerste telefonische kennismaking gehad en assesment gehaald. Ik wil dit werkstudentschap heel erg graag. Ik wil graag praktijkervaring opdoen naast mijn studie. Ik ben erop voorbereid dat ik voor dit werkstudentschap wel zal kelderen in salaris, maar goed, het gaat me om de ervaring en niet om het geld. Wel vraag ik mij af of ik moet rekenen op het salaris voor studenten (Ongeveer 2000 bruto op basis van 40 uur begreep ik op internet? Klopt dat?) of dat mijn werkervaring (5 jaar) nog wel een beetje meegenomen zal worden? Heb ik misschien wel enige onderhandelingsruimte? Heeft iemand daar een idee van? Ik wil graag weten waar ik me op moet voorbereiden, maar vind het niet netjes om al tijdens het eerste gesprek te beginnen over salaris... Alvast bedankt voor jullie reacties.
De salarissen zijn gewoon vastgesteld, is inderdaad rond de 2K bruto per maand.

Bij welk kantoor en welke vestiging heb je gesolliciteerd? Dan kan ik misschien wat meer info aan je verstrekken.

Puur uit interesse: vanwaar zo laat nog de overstap naar fiscaal? Wat trekt je zo aan aan fiscaal tov wat je nu doet?
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:10:33 #114
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164312137
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:00 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

De salarissen zijn gewoon vastgesteld, is inderdaad rond de 2K bruto per maand.

Bij welk kantoor en welke vestiging heb je gesolliciteerd? Dan kan ik misschien wat meer info aan je verstrekken.

Puur uit interesse: vanwaar zo laat nog de overstap naar fiscaal? Wat trekt je zo aan aan fiscaal tov wat je nu doet?
Beetje 7tjes voor de echte fiscale vakken. 4 jaar bachelor.
Sterker door strijd
pi_164322392
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:10 schreef workhard12 het volgende:

[..]

Beetje 7tjes voor de echte fiscale vakken. 4 jaar bachelor.
En daarnaast bij je ouders thuis gewoond en niets in je studentenstad gedaan?
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:41:25 #116
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164323150
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:17 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

En daarnaast bij je ouders thuis gewoond en niets in je studentenstad gedaan?
Nee ik ging wel op kamers en bij een studentenvereniging etc. Maar geen bestuursjaar.
Sterker door strijd
pi_164324440
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:41 schreef workhard12 het volgende:

[..]

Nee ik ging wel op kamers en bij een studentenvereniging etc. Maar geen bestuursjaar.
Als je beetje sociaal gedraagt tijdens je gesprek moet het wel goedkomen. Lat ligt echt niet bizar hoog
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:29:40 #118
459504 FCTS
Transaction services.
pi_164337153
Goedenavond mede-financials,

ben na een niet-financiële bachelor bezig met een pre-master Finance en dus bezig met het orienteren op de arbeidsmarkt van de financiële sector, hierdoor ben ik terecht gekomen op de Transaction/Financial services praktijken van de Big four.

Heeft iemand informatie over die pratices wat loon, doorgroeimogelijkheden, exit opps etc. betreft?

Zou het eveneens waarderen indien jullie wat informatie zouden willen geven over hoe streng de selectieprocedure is aangezien ik dus geen financiele bachelor heb.
pi_164353134
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:59 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Als je geschikt bent dan kom je er doorheen. Ben je echter een matige student met weinig nevenactiviteiten/ervaringen dan zal het wat lastiger zijn..
Dat laatste kun je dan wel weer compenseren met een vlotte babbel en een gezonde dosis humor. M.i. hangt de gunfactor vaak af van humor! Geef ook aan waarom je bijv. geen nevenactiviteiten etc. hebt ondernomen.

Ik ben zelfs met studievertraging (!) aangenomen voor een stage. Tijdens de studie flink uit m'n neus zitten vreten en zelfs ik ben goed terecht gekomen :).
pi_164613173
Hi. Ik had een vraag omtrent de werkvelden van de big 4. Ik heb de ambitie om mijn RA te behalen. Echter heb ik finance en accounting gestudeerd en trekt finance mij wat meer. Maar de toegevoegde waarde van de RA lijkt mij zeer belangrijk.

Nu is dus mijn vraag, welke werkvelden buiten pure audit kan ik op om ook mijn RA te doen en wat toch het meeste grenst aan finance.

Ik weet dat kpmg een soort breed traineeship biedt maar ik wil toch het liefste werken bij EY of PWC.

Ik weet dat EY een richting FAAS heeft en PWC een richting CMAAS. ik meen dat dit wat meer finance gerelateerd is (accounting vraagstukken rondom finance onderwerpen zoals restructuring,IPO,financiering etc). Ik meen dat je hier RA kan doen maar ik weet niet of ze 1e jaars aannemen. Ook denk ik dat dit voornamelijk in Amsterdam is, echter wil ik in rotterdam of tilburg werken/studeren.

Ook hebben beide een richting transaction services maar hier kan je geloof ik geen RA doen.

Kan iemand hier meer over zeggen, misschien zelfs uit ervaring?
pi_164920221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 07:27 schreef wheresme het volgende:
Hi. Ik had een vraag omtrent de werkvelden van de big 4. Ik heb de ambitie om mijn RA te behalen. Echter heb ik finance en accounting gestudeerd en trekt finance mij wat meer. Maar de toegevoegde waarde van de RA lijkt mij zeer belangrijk.

Nu is dus mijn vraag, welke werkvelden buiten pure audit kan ik op om ook mijn RA te doen en wat toch het meeste grenst aan finance.

Ik weet dat kpmg een soort breed traineeship biedt maar ik wil toch het liefste werken bij EY of PWC.

Ik weet dat EY een richting FAAS heeft en PWC een richting CMAAS. ik meen dat dit wat meer finance gerelateerd is (accounting vraagstukken rondom finance onderwerpen zoals restructuring,IPO,financiering etc). Ik meen dat je hier RA kan doen maar ik weet niet of ze 1e jaars aannemen. Ook denk ik dat dit voornamelijk in Amsterdam is, echter wil ik in rotterdam of tilburg werken/studeren.

Ook hebben beide een richting transaction services maar hier kan je geloof ik geen RA doen.

Kan iemand hier meer over zeggen, misschien zelfs uit ervaring?
Ik heb hier zelf ook op georiënteerd. Wat ik er van begrepen heb is dat je voor het praktijk gedeelte van de RA ook echt audit werkzaamheden moet doen. CMAAS heeft bijvoorbeeld een 50/50 traject voor starters waar je dus je tijd verdeeld over CMAAS en audit, maar ik kan me voorstellen dat niet altijd voorkeur heeft voor hun. De werkzaamheden voor het praktijk gedeelte kun je vinden als je zoekt op: "nba informatiegids praktijkopleiding ra", deze staan dan in hoofdstuk 13.

Er zitten sowieso geen kantoren in Tilburg. FAAS zit geloof ik wel in Eindhoven. Je kan het beste gewoon eens naar evenementen van de Amsterdamse kantoren gaan. Daar kan je in elk geval in contact komen met recruiters/medewerkers die je verder kunnen helpen.
  maandag 29 augustus 2016 @ 14:47:29 #122
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164938899
Zojuist heb ik mijn bachelor fiscaal recht afgerond. Ik ambieer een werkstudentschap bij een big 4 kantoor. Dit zou ik dan willen combineren met mijn master fiscaal recht in Amsterdam. Heeft iemand tips

om dit voor elkaar te krijgen?
Zelf gedaan of wat dan ook?
Sterker door strijd
pi_164944749
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 02:26 schreef JDFS het volgende:


zelfs met studievertraging
:')_!
pi_164964302
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 14:47 schreef workhard12 het volgende:
Zojuist heb ik mijn bachelor fiscaal recht afgerond. Ik ambieer een werkstudentschap bij een big 4 kantoor. Dit zou ik dan willen combineren met mijn master fiscaal recht in Amsterdam. Heeft iemand tips

om dit voor elkaar te krijgen?
Zelf gedaan of wat dan ook?
Je aanmelden via de websites van de kantoren waarbij je graag een werkstudentschap zou willen lopen. Als je je nu aanmeld, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor de periode vanaf 1 januari of 1 februari.

Ik merk bij ons op kantoor dat de aanloop momenteel wel erg groot is trouwens, je wordt dus niet (meer) automatisch aangenomen als werkstudent.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:45 #125
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164964340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:56 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Je aanmelden via de websites van de kantoren waarbij je graag een werkstudentschap zou willen lopen. Als je je nu aanmeld, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor de periode vanaf 1 januari of 1 februari.

Ik merk bij ons op kantoor dat de aanloop momenteel wel erg groot is trouwens, je wordt dus niet (meer) automatisch aangenomen als werkstudent.
Hieveel % van de masterstudenten nemen ze aan? En hoeveel % van de bachelorstudenten?
Sterker door strijd
pi_164979231
Iemand ervaringen met betrekking tot de sfeer bij PWC en KPMG in Rotterdam. Hoe zien jullie deze 2 bedrijven qua werkomgeving? Ik hoorde van wat mensen dat PWC wat informeler is en een relaxtere sfeer. Maar vraag mij af of dat echt zo is en of het niet verschilt per kantoor? Heb mij namelijk ingeschreven voor de business experience van KPMG, maar zie dat PWC op precies dezelfde data ook iets dergelijks heeft. KPMG al een uitnodiging ontvangen voor een gesprek, maar wil alvast wat extra info verzamelen, ook al weet ik dat het per persoon zal verschillen.

Vind het namelijk ook weer zo wat om voor beide aan te melden, en wellicht dan 1 te moeten afzeggen. Dit omdat het misschien een slechte indruk achterlaat voor later?
pi_165027380
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:57 schreef workhard12 het volgende:

[..]

Hieveel % van de masterstudenten nemen ze aan? En hoeveel % van de bachelorstudenten?
Dat is natuurlijk geen exacte wetenschap.. Geen flauw idee dus.
pi_165027419
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 00:21 schreef Kartmans het volgende:
Iemand ervaringen met betrekking tot de sfeer bij PWC en KPMG in Rotterdam. Hoe zien jullie deze 2 bedrijven qua werkomgeving? Ik hoorde van wat mensen dat PWC wat informeler is en een relaxtere sfeer. Maar vraag mij af of dat echt zo is en of het niet verschilt per kantoor? Heb mij namelijk ingeschreven voor de business experience van KPMG, maar zie dat PWC op precies dezelfde data ook iets dergelijks heeft. KPMG al een uitnodiging ontvangen voor een gesprek, maar wil alvast wat extra info verzamelen, ook al weet ik dat het per persoon zal verschillen.

Vind het namelijk ook weer zo wat om voor beide aan te melden, en wellicht dan 1 te moeten afzeggen. Dit omdat het misschien een slechte indruk achterlaat voor later?
De sfeer verschilt sowieso per kantoor maar ook per vestiging van het kantoor (en zelfs per afdeling). Valt dus in zijn algemeen niet zoveel van te zeggen.

Je voor meerdere kantoren is prima, volstrekt logisch dat je je kansen een beetje spreid. Welke tak van sport ga je voor trouwens?
pi_165037322
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 00:16 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

De sfeer verschilt sowieso per kantoor maar ook per vestiging van het kantoor (en zelfs per afdeling). Valt dus in zijn algemeen niet zoveel van te zeggen.

Je voor meerdere kantoren is prima, volstrekt logisch dat je je kansen een beetje spreid. Welke tak van sport ga je voor trouwens?
Assurance. Wil doorgaan voor RA volgend jaar, en dit via een big four bereiken lijkt me een goed traject. Denk dat ik mij dan inderdaad nog voor 1 of 2 andere reizen inschrijf. Niet meer, anders zit ik straks continu bij selectiedagen haha. Heb jij ervaring met zo'n reis?
pi_165060837
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 15:37 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Assurance. Wil doorgaan voor RA volgend jaar, en dit via een big four bereiken lijkt me een goed traject. Denk dat ik mij dan inderdaad nog voor 1 of 2 andere reizen inschrijf. Niet meer, anders zit ik straks continu bij selectiedagen haha. Heb jij ervaring met zo'n reis?
Nope, heb me helaas nooit voor zo'n reis aangemeld. Is wel een ideale ingang voor een werkstudentschap!
  zaterdag 3 september 2016 @ 22:06:42 #131
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_165066934
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:17 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Nope, heb me helaas nooit voor zo'n reis aangemeld. Is wel een ideale ingang voor een werkstudentschap!
Hoe werd jij er werkstudent?
8 gemiddeld? Bestuursjaren?
Sterker door strijd
pi_165072039
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:06 schreef workhard12 het volgende:

[..]

Hoe werd jij er werkstudent?
8 gemiddeld? Bestuursjaren?
Gewoon aangemeld via de website, maar inderdaad wel een fulltime bestuursjaar van studentenvereniging, half jaar in het buitenland gestudeerd en een 8 gemiddeld.

Maar dat is echt niet allemaal vereist om werkstudent te kunnen worden, als spontane jongen/dame met een redelijk cv (standaard dingetjes als rechtswinkel, commissies e.d.) kom je er ook wel doorheen.
pi_165278662
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:26 schreef saulg het volgende:
Goedenavond,

ik ben een jongen die het duale accountancy traject in wil.

Achtergrondinfo
2007-2012: havo
2013: vwo MAW, NL, EN, GE
2014: international business
2015: hbo rechten P
2016: begonnen op universiteit

Ik wist na mijn havo nog niet echt wat ik wilde doen dus ben ik vwo gaan doen via het vavo. Alle vakken waarvoor ik me toen had ingeschreven gehaald. Aan het eind van dat jaar had ik wel een idee wat ik wilde doen, ingeschreven voor international business maar al vroeg bleek dat dat niet helemaal hetgeen is wat ik wilde doen omdat je geen echte vaardigheden aangeleerd krijgt.

Vervolgens hbo rechten gedaan en mijn P gehaald, omdat de arbeidsmarktperspectieven voor hbo rechten niet geweldig zijn heb ik me daarna ingeschreven voor het universitaire equivalent.

Het ding is echter dat de reguliere universiteit erg theoretisch is en daarnaast veel vakken bevat waar er geen praktische toepassing voor is. Ik begrijp dat een universiteit meer is dan een onderwijsinstelling en dat academische kennis op zich waarde heeft maar dat is simpelweg niet de reden waarvoor ik een opleiding volg. Zie een opleiding als een manier om toegang te verschaffen tot een sector die je interessant vind.

Een vriend van me vertelde me over het zogenaamde duale accountancy traject dat je zowel bij de Belastingdienst als private accountantskantoren mag volgen.

Het ding is echter dat ik een half vwo diploma heb. Een wo propedeuse heeft neem ik aan meer waarde dan een vwo diploma, maar wordt dat ook zo gezien of is een vwo-diploma een echte eis waardoor het beter is om gewoon de overige vwo-vakken te halen?

Tweede vraag is in hoeverre personen in deze situatie überhaupt in aanmerking komen aangezien ik geen achttien meer ben.

Bij voorbaat dank.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165286533
Ik denk dat het belangrijkst is om contact te zoeken met Nyenrode in hoeverre hij toegelaten zou kunnen worden. Als hij gewoon kan starten met de bachelor kan hij gaan solliciteren bij kantoren/belastingdienst. Afhankelijk van de werkgever zal dit wel/geen probleem zijn. Ik weet (uit eigen ervaring) dat het geen probleem is als je begin twintig bent. Ben zelf begonnen bij de belastingdienst toen ik 20 was. Er was toen ook iemand die 22 was. Bij kantoren zullen ze wellicht anders reageren op je leeftijd maar bij de belastingdienst is alles in de twintig nog zeer jong haha. Mocht je bij belastingdienst willen informeren dan kan ik je wel in contact brengen met iemand van HR ;)
pi_165289625
Op career events krijg ik weleens te horen van recruiters e.d. dat het mogelijk is om in het buitenland te werken als fiscalist. Wat voor mogelijkheden heeft een Nederlander met Msc Fiscale eco om in het buitenland te eindigen? Ervaringen?
The road to success is always under construction.
pi_165289922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 08:39 schreef Jaarsma93 het volgende:
Ik denk dat het belangrijkst is om contact te zoeken met Nyenrode in hoeverre hij toegelaten zou kunnen worden. Als hij gewoon kan starten met de bachelor kan hij gaan solliciteren bij kantoren/belastingdienst. Afhankelijk van de werkgever zal dit wel/geen probleem zijn. Ik weet (uit eigen ervaring) dat het geen probleem is als je begin twintig bent. Ben zelf begonnen bij de belastingdienst toen ik 20 was. Er was toen ook iemand die 22 was. Bij kantoren zullen ze wellicht anders reageren op je leeftijd maar bij de belastingdienst is alles in de twintig nog zeer jong haha. Mocht je bij belastingdienst willen informeren dan kan ik je wel in contact brengen met iemand van HR ;)
Ben sowieso toelaatbaar, heb dat gecheckt op de website van nijenrode. Het ding is dus in hoeverre de kantoren of de Belastingdienst dat accepteren.

Wat heb je zelf gedaan voor je het traject van de belastingdienst in bent gegaan als ik vragen mag en wat heeft jou geholpen met aangenomen worden?

Wil zelf namelijk graag bij de Belastingdienst beginnen om uiteenlopende redenen, dus als je me in contact zou willen brengen met iemand van HR om na te gaan in hoeverre het mogelijk is om in te stromen met mijn profiel, wo propeudeuse en een aantal vakken op vwo niveau, dan zou ik dat erg waarderen.
pi_165297304
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:55 schreef saulg het volgende:

[..]

Ben sowieso toelaatbaar, heb dat gecheckt op de website van nijenrode. Het ding is dus in hoeverre de kantoren of de Belastingdienst dat accepteren.

Wat heb je zelf gedaan voor je het traject van de belastingdienst in bent gegaan als ik vragen mag en wat heeft jou geholpen met aangenomen worden?

Wil zelf namelijk graag bij de Belastingdienst beginnen om uiteenlopende redenen, dus als je me in contact zou willen brengen met iemand van HR om na te gaan in hoeverre het mogelijk is om in te stromen met mijn profiel, wo propeudeuse en een aantal vakken op vwo niveau, dan zou ik dat erg waarderen.
Heb een pb gestuurd met contactinfo. Ophttps://werken.belastingdienst.nl/duale-opleiding-accountancy kan je ook nog wat info en filmpjes vinden.
pi_165302902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:42 schreef Census het volgende:
Op career events krijg ik weleens te horen van recruiters e.d. dat het mogelijk is om in het buitenland te werken als fiscalist. Wat voor mogelijkheden heeft een Nederlander met Msc Fiscale eco om in het buitenland te eindigen? Ervaringen?
Alles kan, juiste portie doorzettingsvermogen en geluk (wat je moet afdwingen) en voordat je het weet zit je opeens op een Dutch Desk ergens in een mooi land. Vaak gaat het via via, maar het kan ook zijn dat er vacatures vrijkomen. De mensen die ik ken die het hebben gedaan, zijn degene die dat via via gedaan hebben. Je komt bijv. in projecten collega's van andere landen tegen, soms zelfs van andere BU's en voordat je het weet kunnen jullie iets van elkaar leren. Indien hij geen Manager-up is, geeft hij dit weer aan bij zijn leidinggevende en voordat je het weet heb je goedkeuring van iedereen voor iets wat opeens je Business Case is geworden!

Bij een aantal kantoren weet ik dat het bijna een vereiste is om in het buitenland te hebben gezeten om Partner te worden (als je dat zou willen maar vooral kunnen).
pi_165379070
Heeft iemand ervaring met het volgen van een RA bij (hoofdelijk) niet de auditpraktijk? Zelf begonnen in de audit en bezig met theorie van RA in Amsterdam. Echter al die verslagen die je moet schrijven voor je praktijk hebben verplichte audituren. Ze houden je als het ware vast binnen de audit. Maar als je wilt switchen naar bijv TAS is dit dan mogelijk? Je hoeft immers maar 333 uur per jaar. dit zijn 8 weken...
  zondag 18 september 2016 @ 22:00:40 #140
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_165416569
Gesolliciteerd bij een big 4. Kwam er doorheen, dus assessment maken. Ook gehaald..
Maar toen kreeg ik een zenuwinzinking (Ben al afgewezen bij Deloittie). De weg is nu nog zo Lang dat ik heb afgezegd. Je moet immers weer op gesprek bij de recruiter en erna bij manager ofzo. Ik trek dat nirt meer. Last staan voor andere bedrijven. Het was "maar" voor werkstudent in Breda maar toch
Sterker door strijd
pi_165417073
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:00 schreef workhard12 het volgende:
Gesolliciteerd bij een big 4. Kwam er doorheen, dus assessment maken. Ook gehaald..
Maar toen kreeg ik een zenuwinzinking (Ben al afgewezen bij Deloittie). De weg is nu nog zo Lang dat ik heb afgezegd. Je moet immers weer op gesprek bij de recruiter en erna bij manager ofzo. Ik trek dat nirt meer. Last staan voor andere bedrijven. Het was "maar" voor werkstudent in Breda maar toch
Hoezo afgezegd, wat schiet je daarmee op? Niet geschoten is altijd mis.
The road to success is always under construction.
pi_165418346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 08:55 schreef wheresme het volgende:
Heeft iemand ervaring met het volgen van een RA bij (hoofdelijk) niet de auditpraktijk? Zelf begonnen in de audit en bezig met theorie van RA in Amsterdam. Echter al die verslagen die je moet schrijven voor je praktijk hebben verplichte audituren. Ze houden je als het ware vast binnen de audit. Maar als je wilt switchen naar bijv TAS is dit dan mogelijk? Je hoeft immers maar 333 uur per jaar. dit zijn 8 weken...
Jup, in het laatste jaar zat ik feitelijk nog maar 1 audit te doen puur voor de uren. Zorg wel voor voldoende diversiteit in de opdrachten in periode daarvoor.
pi_165439693
Assessment van Deloitte niet gehaald... Vond 2 v/d 4 IQ testen toch wel vrij pittig, kwam er niet echt lekker in. Achteraf ook geen rekenmachine en papier gebruikt, wat natuurlijk gewoon dom van mijzelf is geweest. Verzon pas later dat dit nog wel eens handig had kunnen zijn. Op de oefenwebsite van Deloitte kwam ik juist nog op een bovengemiddelde score uit, dus heb het een beetje onderschat denk. Misschien niet mijn dag gehad, maar toch behoorlijk rot omdat daar nu mijn kansen verklooit zijn (Lijkt me? Heb donderdag nog wel een informeel gesprek omdat ik positief was opgevallen tijdens een inhouse dag, maar dit staat los van de assessment wat voor Audit business course was). Misschien toch meer moeten oefenen? Krijg de resultaten hopelijk morgen gemaild, zodat ik ook weet wat nou fout is gegaan.

Ook een capaciteitentest van KPMG gemaakt dit weekend, die SHL test. Deze leek echt veel simpeler voor mijn gevoel. Kon ook telkens alle vragen beantwoorden. Ook de numerieke test, met grafieken, vond ik ook meer als een 'skill' test overkomen. Volgende week woensdag hoor ik tijdens een selectiedag hoe ik die heb gemaakt, maar hoop toch echt dat dit goed is gegaan. Zie mijzelf toch slim genoeg om die tests te halen, en vind het daarom toch vreemd/rot dat ik die andere test niet heb gehaald. Beetje ego gekrenkt... Iemand zelfde ervaring met moeilijkheid van deze twee testen?
pi_165452975
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:49 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Jup, in het laatste jaar zat ik feitelijk nog maar 1 audit te doen puur voor de uren. Zorg wel voor voldoende diversiteit in de opdrachten in periode daarvoor.
Dus jij zegt als 4 van de 6 semesterverslagen hebt gedaan dan zou je ongeveer wel bij TAS kunnen werken? Want hoe zit het precies, je moet 333 audit uur per jaar, maar wel 1000 op assurance elk jaar toch? Want TAS valt buiten assurance, maar AAS weer niet.
Ik zou het liefste over 1,5 jaar naar TAS gaan, dan heb ik ook 4/6 verslagen geschreven.

Zelf heb ik het idee dat ze dit niet zo snel doen..kan jij misschien input geven?
pi_165795900
Ik heb gisteren online gesolliciteerd als WO scriptant bij KPMG. Kan iemand mij vertellen wat de normale termijn is waarin ik een antwoord kan verwachten - en dus - wanneer ik zonder opdringerig te zijn een telefoontje zou kunnen plegen?

Ik hoorde ook dat ik al laat ben met het vinden van een scriptiestage, is dat zo? Mijn research proposal moet pas over twee maanden ingeleverd worden.

Bij voorbaat dank! ^O^
pi_165798474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:35 schreef wheresme het volgende:

[..]

Dus jij zegt als 4 van de 6 semesterverslagen hebt gedaan dan zou je ongeveer wel bij TAS kunnen werken? Want hoe zit het precies, je moet 333 audit uur per jaar, maar wel 1000 op assurance elk jaar toch? Want TAS valt buiten assurance, maar AAS weer niet.
Ik zou het liefste over 1,5 jaar naar TAS gaan, dan heb ik ook 4/6 verslagen geschreven.

Zelf heb ik het idee dat ze dit niet zo snel doen..kan jij misschien input geven?
Ik heb geen idee wat TAS doet, maar als jij het kan rijmen binnen de definities van de NBA is het prima. Als je maar binnen EY iemand hebt die je uren wil aftekenen.
pi_165830324
Iemand tips voor new hires, en daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar jullie ervaringen van de RA-opleiding met werkcombinatie. Ik heb best wel moeite om er een goede routine/balans in te vinden, dus ben wel benieuwd hoe jullie dat gecombineerd hebben.
pi_165926299
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar wat carrière advies. Mijn situatie is als volgt:
- Ik ben bijna een jaar werkzaam als werkstudent bij 1 van de big 4 in Rotterdam.
- Mijn functie is momenteel dat ik de tussenpersoon ben tussen de tax praktijk en de IT afdeling (vertaal dus wensen fiscale business naar IT oplossingen en andersom vertaal ik de fiscaliteit voor de IT mensen).
- Ik ben WO Fiscaal opgeleid en heb affiniteit met technologie.
- Wanneer ik precies 1 jaar werkzaam ben geweest als werkstudent dan kan ik verder gaan als consultant (kon ook al veel eerder, maar dit was eigen keuze).
- Werkgevers is blij met mij en wil zo snel mogelijk met mij verder als consultant.
- Ik vind werk en collega's ook leuk, heb enorm veel vrijheid en mogelijkheden.

Nu zit ik met het volgende:
- Wat kan ik vragen bij de onderhandelingen? Ik weet dat ik als starter voordat ik als werkstudent begon dat ik ongeveer 2800 bruto kon verwachten. Wat kan ik verwachten nu ik 1 jaar als werkstudent heb gewerkt, mijn werkgever blij met mij is en er vrij weinig mensen deze combinatie van fiscaal en IT kunnen en willen doen?
- In hoeverre is het risicovol om af te wijken van het standaard fiscale carrièrepad? Ik doe nu dus namelijk een combinatie van fiscaliteit en IT, maar ik werk nu nooit in de fiscale praktijk zoals vaak gebruikelijk is (ik raak geen aangifte oid aan, maar sta wel voorop bij de nieuwe ontwikkelen). Ik zie dan ook weinig vacatures die dit soort combinaties willen hebben en vraag me af of dit wel een slimme zet is om te zetten.

Verder zijn er vast nog dingen waar ik niet aan gedacht heb, dus ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:54:30 #149
167923 appelsjap
All the above
pi_165937515
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:53 schreef Gwniemand het volgende:
Iemand tips voor new hires, en daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar jullie ervaringen van de RA-opleiding met werkcombinatie. Ik heb best wel moeite om er een goede routine/balans in te vinden, dus ben wel benieuwd hoe jullie dat gecombineerd hebben.
Ik heb er ook best veel moeite mee, net gestart (september). Heb het gevoel 0 vrije tijd meer te hebben.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_165967493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik heb er ook best veel moeite mee, net gestart (september). Heb het gevoel 0 vrije tijd meer te hebben.
:') Dan zou ik maar snel ontslag nemen. De eerste maanden heb je namelijk 0 verantwoordelijkheid en amper/geen overuren. Wacht maar tot je tweede jaar busy season (en verder)...
pi_165973212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:03 schreef Big4Anon het volgende:
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar wat carrière advies. Mijn situatie is als volgt:
- Ik ben bijna een jaar werkzaam als werkstudent bij 1 van de big 4 in Rotterdam.
- Mijn functie is momenteel dat ik de tussenpersoon ben tussen de tax praktijk en de IT afdeling (vertaal dus wensen fiscale business naar IT oplossingen en andersom vertaal ik de fiscaliteit voor de IT mensen).
- Ik ben WO Fiscaal opgeleid en heb affiniteit met technologie.
- Wanneer ik precies 1 jaar werkzaam ben geweest als werkstudent dan kan ik verder gaan als consultant (kon ook al veel eerder, maar dit was eigen keuze).
- Werkgevers is blij met mij en wil zo snel mogelijk met mij verder als consultant.
- Ik vind werk en collega's ook leuk, heb enorm veel vrijheid en mogelijkheden.

Nu zit ik met het volgende:
- Wat kan ik vragen bij de onderhandelingen? Ik weet dat ik als starter voordat ik als werkstudent begon dat ik ongeveer 2800 bruto kon verwachten. Wat kan ik verwachten nu ik 1 jaar als werkstudent heb gewerkt, mijn werkgever blij met mij is en er vrij weinig mensen deze combinatie van fiscaal en IT kunnen en willen doen?
- In hoeverre is het risicovol om af te wijken van het standaard fiscale carrièrepad? Ik doe nu dus namelijk een combinatie van fiscaliteit en IT, maar ik werk nu nooit in de fiscale praktijk zoals vaak gebruikelijk is (ik raak geen aangifte oid aan, maar sta wel voorop bij de nieuwe ontwikkelen). Ik zie dan ook weinig vacatures die dit soort combinaties willen hebben en vraag me af of dit wel een slimme zet is om te zetten.

Verder zijn er vast nog dingen waar ik niet aan gedacht heb, dus ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Ben je wel fiscaal bezig als werkstudent (en straks dus ook als consultant)? Dan heb ik het uiteraard niet over het 'aanraken' van aangiftes, maar over het uitvoeren van technische analysis en het schrijven van adviezen.

Je functie zoals je nu omschrijft klinkt namelijk meer als een IT'er dan als een fiscalist; mits je dat leuk vind is dat natuurlijk perfect. Qua salaris denk ik niet dat er veel ruimte is, ook mensen die 2+ jaar werkstudent zijn geweest beginnen gewoon op het standaard salaris wanneer ze afgestudeerd zijn en consultant worden.
pi_165974296
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:44 schreef ikwordra het volgende:

[..]

:') Dan zou ik maar snel ontslag nemen. De eerste maanden heb je namelijk 0 verantwoordelijkheid en amper/geen overuren. Wacht maar tot je tweede jaar busy season (en verder)...
Wat een onzin. So what dat een ander meer moet doen. Voor een starter is het een grote verandering en bij het vinden van een nieuw ritme hoort zo'n gevoel.

Dat een ander meer doet, doet niets af aan het gevoel dat starters hebben. Nieuw ritme opbouwen
pi_165974507
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:16 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wat een onzin. So what dat een ander meer moet doen. Voor een starter is het een grote verandering en bij het vinden van een nieuw ritme hoort zo'n gevoel.

Dat een ander meer doet, doet niets af aan het gevoel dat starters hebben. Nieuw ritme opbouwen
Ik snap best dat het een hele verandering is, maar als je klaagt over 0 vrije tijd terwijl je 7-8 uur werkt per dag ben je m.i. een zeurpiet.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:42:32 #154
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_165974616
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:44 schreef ikwordra het volgende:

[..]

:') Dan zou ik maar snel ontslag nemen. De eerste maanden heb je namelijk 0 verantwoordelijkheid en amper/geen overuren. Wacht maar tot je tweede jaar busy season (en verder)...
Jongen wat lul jij :D
Dit is als starter zijn (haar?) eerste echte voltijdbaan, niet gek dat hij/zij het gewoon lastig vindt.

En amper/geen overuren? Had jouw werkgever geen vertrouwen in jou? ;) :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165975600
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:42 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Jongen wat lul jij :D
Dit is als starter zijn (haar?) eerste echte voltijdbaan, niet gek dat hij/zij het gewoon lastig vindt.

En amper/geen overuren? Had jouw werkgever geen vertrouwen in jou? ;) :P
Ik werk alweer wat jaartjes bij een big-4, dus dat vertrouwen zit wel goed. De eerste maanden (ik zie het elk jaar om me heen) maken starters weinig/geen overuren idd
pi_165985232
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:15 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Ben je wel fiscaal bezig als werkstudent (en straks dus ook als consultant)? Dan heb ik het uiteraard niet over het 'aanraken' van aangiftes, maar over het uitvoeren van technische analysis en het schrijven van adviezen.

Je functie zoals je nu omschrijft klinkt namelijk meer als een IT'er dan als een fiscalist; mits je dat leuk vind is dat natuurlijk perfect. Qua salaris denk ik niet dat er veel ruimte is, ook mensen die 2+ jaar werkstudent zijn geweest beginnen gewoon op het standaard salaris wanneer ze afgestudeerd zijn en consultant worden.
Ja, ik ben nu dus totaal niet fiscaal bezig als werkstudent (en ga dat dus ook niet zijn als consultant), doe geen technische analysis en schrijf ook geen adviezen. Vandaar dat ik me afvroeg of deze carrièrestap wel zo slim is om te doen.

Verder heb ik ook wat ervaring in het fiscale deel en ik vond dat echt niet inspirerend werk. Ik had daar echt het idee dat ik het werk niet lang leuk ging vinden, want ik leerde daar vrij weinig dingen en op mijn huidige afdeling is vrijwel alles nieuw. Verder hoef ik nu ook geen uren meer te schrijven en dat vond ik bij het fiscale werk altijd zo irritant. Hier heb ik ook het idee dat ik veel meer mogelijkheden heb en veel sneller carrière kan maken.

Maarja ik heb nu het idee dat ik niet één van de fiscale carrière paden beloop, maar ook niet een IT carrièrepad. Ik zit er een beetje tussenin en kan dus niet opeens na 5 jaar zeggen ga het fiscaal/IT vakgebied weer in (of ik moet weer onderaan beginnen). Ik vermoed dat ik een soort van projectmanager ga worden vanuit deze rol, maar ik heb geen idee of daar brood in te verdienen is (en dan vooral na big4, want ik wil hier best lang blijven, maar de praktijk is toch vaak anders).

En die salarisvraag is meer in de trend van dat een consultant een bepaalde salarisschaal heeft en dat ik meer naar het eind van die schaal wil (3000+) en of dat redelijk is om te vragen.
pi_166043098
Heei, Ik ben een ambiteuze 2e jaars HBO accountancy student en een oude fokker.
Ik wil graag mijn meewerkstage lopen bij een van de big four heeft iemand hier tips voor ?

En wie heeft ervaringen als RA accountant bij een van de big four?
Hoe zien je dagelijkse dagen eruit en wat vind je leuk aan je werk.

Zelf wil ik graag naar de audit kant omdat het mij leuker lijkt om verschillende klanten te adviseren en met teams samen te werken om hun jaarrekeningen te controleren.
pi_166044678
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:09 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:
Heei, Ik ben een ambiteuze 2e jaars HBO accountancy student en een oude fokker.
Ik wil graag mijn meewerkstage lopen bij een van de big four heeft iemand hier tips voor ?

En wie heeft ervaringen als RA accountant bij een van de big four?
Hoe zien je dagelijkse dagen eruit en wat vind je leuk aan je werk.

Zelf wil ik graag naar de audit kant omdat het mij leuker lijkt om verschillende klanten te adviseren en met teams samen te werken om hun jaarrekeningen te controleren.
Als RA (de a staat al voor accountant :) ) in de audit ben je juist niet bezig met adviseren, wel met controleren.
Meestal zit je met een team bij de klant, verkrijg je documentatie welke je controleert en bij de klant vragen over stelt. Hoe hoger je komt, hoe minder je op dezelfde klant zit de hele dag.
pi_166047916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:09 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:
Heei, Ik ben een ambiteuze 2e jaars HBO accountancy student en een oude fokker.
Ik wil graag mijn meewerkstage lopen bij een van de big four heeft iemand hier tips voor ?

En wie heeft ervaringen als RA accountant bij een van de big four?
Hoe zien je dagelijkse dagen eruit en wat vind je leuk aan je werk.

Zelf wil ik graag naar de audit kant omdat het mij leuker lijkt om verschillende klanten te adviseren en met teams samen te werken om hun jaarrekeningen te controleren.
Tips: vooral aangeven waarom je perse bij die en die club wil stage lopen, wat jou trekt in de audit en dat je vooral verder wil studeren.

Of je geeft aan dat je het leuk vind om evidence bij elkaar te schrapen, materialiteit belangrijk vindt, substantive testing en AUPs je als muziek in de oren klinken :D (goh ik voel me net een accountant!).
pi_166048432
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:15 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Als RA (de a staat al voor accountant :) ) in de audit ben je juist niet bezig met adviseren, wel met controleren.
Meestal zit je met een team bij de klant, verkrijg je documentatie welke je controleert en bij de klant vragen over stelt. Hoe hoger je komt, hoe minder je op dezelfde klant zit de hele dag.
Mhhh vreemd op school en op internet staat ook wat over adviseren.
Ben jij zelf een accountant ?
pi_166048504
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:50 schreef JDFS het volgende:

[..]

Tips: vooral aangeven waarom je perse bij die en die club wil stage lopen, wat jou trekt in de audit en dat je vooral verder wil studeren.

Of je geeft aan dat je het leuk vind om evidence bij elkaar te schrapen, materialiteit belangrijk vindt, substantive testing en AUPs je als muziek in de oren klinken :D (goh ik voel me net een accountant!).
Ja dit was ik ook vanplan ik vond het alleen erg moeilijk want de big four zijn heel vergelijkbaar.
Mijn keuze ligt momenteel voor Deloitte omdat ze aandacht bieden voor hun medewerkers en wel oog hebben voor duurzaamheid.
pi_166048830
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 00:45 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Gewoon aangemeld via de website, maar inderdaad wel een fulltime bestuursjaar van studentenvereniging, half jaar in het buitenland gestudeerd en een 8 gemiddeld.

Maar dat is echt niet allemaal vereist om werkstudent te kunnen worden, als spontane jongen/dame met een redelijk cv (standaard dingetjes als rechtswinkel, commissies e.d.) kom je er ook wel doorheen.
Is het zo belangrijk om aan commissies etc mee te doen ? Zelf voel ik me bij dat soort dingen niet helemaal thuis. Wel doe ik mee aan een Honours Programma en heb ik een tijdelijk baantje gehad bij een bank.
pi_166086609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:21 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Is het zo belangrijk om aan commissies etc mee te doen ? Zelf voel ik me bij dat soort dingen niet helemaal thuis. Wel doe ik mee aan een Honours Programma en heb ik een tijdelijk baantje gehad bij een bank.
Valt mee, met een grote smoel en scherpzinnigheid kom je er ook.
pi_166141061
Trouwens ik had een vraag hoe hebben mensen het ervaren om 4 dagen te werken en ook nog het ra master traject ernaast te volgen. ik hoorde van iemand dat je geen weekenden meer overhoudt.
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:43:13 #165
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166141312
Dat is echt bullshit. Of het is niks voor jou en je houdt geen weekenden over omdat je, juist omdat het niks voor jou is, extra hard moet leren. Of je houdt geen weekend over omdat je gewoon overal tienen voor wil.
Maar het traject is heus wel te halen zonder elk weekend je volledig op te sluiten. Colleges gewoon voldoende (niet extreem) voorbereiden, beetje opletten in colleges. En dan paar weken voor tentamen beginnen met echt leren, langzaamaan. Misschien de dag voor het tentamen nog vrij vragen.

Maar je houdt nog meer dan genoeg vrije tijd over hoor. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door KaBuf op 23-10-2016 09:36:51 ]
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166141739
Ik heb hiervoor een nieuw topic aangemaakt, omdat het gaat om users die nu niet meer bij BIG4 werken. Mochten jullie nog wel lurken, kunnen jullie me dan wellicht helpen? O-)

WGR / Accountancy: van BIG4 naar een kleiner kantoor?
  zondag 23 oktober 2016 @ 10:37:32 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166142266
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:35 schreef Kloon7689 het volgende:
Ik heb hiervoor een nieuw topic aangemaakt, omdat het gaat om users die nu niet meer bij BIG4 werken. Mochten jullie nog wel lurken, kunnen jullie me dan wellicht helpen? O-)

WGR / Accountancy: van BIG4 naar een kleiner kantoor?
Dat nieuwe topic is gesloten omdat het prima hier kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166188768
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 05:18 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:
Trouwens ik had een vraag hoe hebben mensen het ervaren om 4 dagen te werken en ook nog het ra master traject ernaast te volgen. ik hoorde van iemand dat je geen weekenden meer overhoudt.
Dat verschilt van persoon tot persoon en ligt geheel aan je zelf.

Ik vind het een traject die je met twee vingers in de neus kan voltooien.
pi_166209579
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat verschilt van persoon tot persoon en ligt geheel aan je zelf.

Ik vind het een traject die je met twee vingers in de neus kan voltooien.
Bij welk bedrijf heb je dit gedaan en hoe ver ben je in het proces ?
Ben je trouwens via de Uni bachelor of HBO bachelor er aan begonnen
pi_166220224
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat verschilt van persoon tot persoon en ligt geheel aan je zelf.

Ik vind het een traject die je met twee vingers in de neus kan voltooien.
Idem hier (al enkele jaren klaar nu)
pi_166223571
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat verschilt van persoon tot persoon en ligt geheel aan je zelf.

Ik vind het een traject die je met twee vingers in de neus kan voltooien.
Ik geloof best dat het niet moeilijk hoeft te zijn. Wat ik wel vaak te horen krijg is dat men bij de BD meer tijd krijgt/heeft voor de studie vergeleken bij de big4. Dit zou dan weer te maken hebben dat men meer uren draait bij de big4 dan bij de BD.

Of dit werkelijk zo is, ik heb geen idee..... ik moet het zelf nog ervaren.

Ik twijfel wel heel erg waar ik dit traject wil gaan volgen, de BD of big4? Is dat verschil, qua tijd voor je studie, echt zo groot als men zegt? Mijn gevoel gaat uit naar de big4, er blijft echter wat bij me knagen wanneer ik van anderen te horen krijg dat het verstandiger is om dat bij de BD te doen vanwege de overuren.
pi_166229549
Lekker Big Four doen. Goed voor je verdere carrière.

Desalniettemin lijkt het voor mij als accountant bij de BD juist het beste van 2 werelden: op het snijvlak tussen audit en Tax super veel leren over materialiteit ed en aan de andere kant Vpb/IB/LH/TP etc!
pi_166232808
Ik heb een vraag, ik heb gesolliciteerd bij alle vier de big 4 kantoren, maar ben bij alle vier afgewezen, zonder echt bruikbare kritiek te hebben gekregen waarom niet. Ik heb ook bij verschillende andere middelgrote en locale accounting organisaties gesolliciteerd, maar ik kom echt niet aan de bak. Terwijl de werkgelegenheid in de accountancy nu juist geweldig zou moeten zijn.

Ik heb voor Deloitte, PwC en KPMG de online capaciteitentesten zonder enige moeite gehaald. Maar dingen die ik vaak terug hoor zijn "keuze is gevallen op een interne kandidaat", of "we zoeken een kandidaat die al eerder ervaring heeft op gedaan door middel van een stage". EY was al helemaal leuk, daar heb ik na een recruitment evenement te horen gekregen dat ze niet met mij door wilde omdat "ondanks dat ik een goede inzet heb getoond, het op een persoonlijk vlak niet klikte".

Ik heb echt geen idee meer wat ik als volgende stap zou kunnen doen? Hoe kom ik er achter waar het mis gaat? En bovendien, waar kan ik nog proberen te solliciteren (Ik zit al over de landsgrenzen te overwegen)?

[ Bericht 29% gewijzigd door Schnitzel_Koning op 26-10-2016 23:49:30 ]
pi_166237818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:56 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Bij welk bedrijf heb je dit gedaan en hoe ver ben je in het proces ?
Ben je trouwens via de Uni bachelor of HBO bachelor er aan begonnen
Heb het bij de Big Four gedaan (welke is niet relevant, allemaal zijn soortgelijk). Na mijn master begonnen met het traject. Klaar met het proces (nominaal), dus eigenlijk in je 2e jaar meteen klaar met studieverplichtingen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:42 schreef YUGIYO het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het niet moeilijk hoeft te zijn. Wat ik wel vaak te horen krijg is dat men bij de BD meer tijd krijgt/heeft voor de studie vergeleken bij de big4. Dit zou dan weer te maken hebben dat men meer uren draait bij de big4 dan bij de BD.

Of dit werkelijk zo is, ik heb geen idee..... ik moet het zelf nog ervaren.

Ik twijfel wel heel erg waar ik dit traject wil gaan volgen, de BD of big4? Is dat verschil, qua tijd voor je studie, echt zo groot als men zegt? Mijn gevoel gaat uit naar de big4, er blijft echter wat bij me knagen wanneer ik van anderen te horen krijg dat het verstandiger is om dat bij de BD te doen vanwege de overuren.
Tjsah, bij de belastingdienst zal het vast beter geregeld zijn. Het blijven ambtenaren en je hebt 'maar' de belastingdienst op je CV staan. Belastingdienst zie ik als een werkgever waar je na x-aantal jaar beter kan instromen ipv. daar te starten. Dat is hoe ik ernaar kijk, je zal daar vast ook een hoop leren.

Alleen de starters van de belastingdienst die ik heb gesproken zijn allemaal niet enthousiast.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:39 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik heb een vraag, ik heb gesolliciteerd bij alle vier de big 4 kantoren, maar ben bij alle vier afgewezen, zonder echt bruikbare kritiek te hebben gekregen waarom niet. Ik heb ook bij verschillende andere middelgrote en locale accounting organisaties gesolliciteerd, maar ik kom echt niet aan de bak. Terwijl de werkgelegenheid in de accountancy nu juist geweldig zou moeten zijn.

Ik heb voor Deloitte, PwC en KPMG de online capaciteitentesten zonder enige moeite gehaald. Maar dingen die ik vaak terug hoor zijn "keuze is gevallen op een interne kandidaat", of "we zoeken een kandidaat die al eerder ervaring heeft op gedaan door middel van een stage". EY was al helemaal leuk, daar heb ik na een recruitment evenement te horen gekregen dat ze niet met mij door wilde omdat "ondanks dat ik een goede inzet heb getoond, het op een persoonlijk vlak niet klikte".

Ik heb echt geen idee meer wat ik als volgende stap zou kunnen doen? Hoe kom ik er achter waar het mis gaat? En bovendien, waar kan ik nog proberen te solliciteren (Ik zit al over de landsgrenzen te overwegen)?
Volgens mij heeft EY wel het eerlijkst gereageerd. Het accountantsberoep wordt steeds meer een beroep waarin het sociale aspect van enorm belang is. Als je in dat opzicht niet kan meekomen dan wordt het lastig.

Waar het bij sociale events en recruitmentgesprekken om draait is eigenlijk het sociale aspect. Want de papieren en de testjes tonen wel aan of je intelligent genoeg bent. Als ik bij een persoon twijfel of ik deze persoon wel alleen zelfstandig naar de klant kan sturen, dan weet ik al dat het geen match is.
pi_166238092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Volgens mij heeft EY wel het eerlijkst gereageerd. Het accountantsberoep wordt steeds meer een beroep waarin het sociale aspect van enorm belang is. Als je in dat opzicht niet kan meekomen dan wordt het lastig.

Waar het bij sociale events en recruitmentgesprekken om draait is eigenlijk het sociale aspect. Want de papieren en de testjes tonen wel aan of je intelligent genoeg bent. Als ik bij een persoon twijfel of ik deze persoon wel alleen zelfstandig naar de klant kan sturen, dan weet ik al dat het geen match is.
Als dat het probleem zou zijn dan zou ik dat begrijpen, maar van alle andere kantoren heb ik bij mijn feedback te horen gekregen dat ik wel als een sociaal en communicatief vaardig persoon overkom. Bovendien, als je ergens een stroef gesprek hebt of mensen lijken geen interesse in jou te hebben, dan merk je dit normaliter wel. Maar bij EY kan ik me eigenlijk geen moment voor de dag halen dat dit het geval was. Vandaar ook dat ik deze reactie van EY zo opmerkelijk vond.
pi_166239469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:46 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Als dat het probleem zou zijn dan zou ik dat begrijpen, maar van alle andere kantoren heb ik bij mijn feedback te horen gekregen dat ik wel als een sociaal en communicatief vaardig persoon overkom. Bovendien, als je ergens een stroef gesprek hebt of mensen lijken geen interesse in jou te hebben, dan merk je dit normaliter wel. Maar bij EY kan ik me eigenlijk geen moment voor de dag halen dat dit het geval was. Vandaar ook dat ik deze reactie van EY zo opmerkelijk vond.
Beste Schnitzel_Koning

Ik vind het ook vrij apart wat je is overkomen, maar het kan geen toeval zijn. Wanneer ben je in het proces afgewezen? Na het eerste gesprek met de recruiter, of het tweede gesprek? Wie zaten erbij tijdens deze gesprekken en welke vragen kwamen er bij jou niet helemaal lekker uit? Kan je wat meer algemene info vertellen over jezelf?

[ Bericht 0% gewijzigd door ondisrespectvolloos op 27-10-2016 13:40:17 ]
pi_166239783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:46 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Als dat het probleem zou zijn dan zou ik dat begrijpen, maar van alle andere kantoren heb ik bij mijn feedback te horen gekregen dat ik wel als een sociaal en communicatief vaardig persoon overkom. Bovendien, als je ergens een stroef gesprek hebt of mensen lijken geen interesse in jou te hebben, dan merk je dit normaliter wel. Maar bij EY kan ik me eigenlijk geen moment voor de dag halen dat dit het geval was. Vandaar ook dat ik deze reactie van EY zo opmerkelijk vond.
Schijnbaar ben je op papier wel goed/interessant, want anders zouden ze je niet uitnodigen.

Dan gaat het mis tijdens het gesprek. Misschien kan je een sollicitatietraining volgen?
pi_166260516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:09 schreef ondisrespectvolloos het volgende:

[..]

Beste Schnitzel_Koning

Ik vind het ook vrij apart wat je is overkomen, maar het kan geen toeval zijn. Wanneer ben je in het proces afgewezen? Na het eerste gesprek met de recruiter, of het tweede gesprek? Wie zaten erbij tijdens deze gesprekken en welke vragen kwamen er bij jou niet helemaal lekker uit? Kan je wat meer algemene info vertellen over jezelf?
Dank voor je reactie,

Ik heb bij 13 verschillende bedrijven gesolliciteerd en daaruit zijn in totaal 7 verschillende kennismakingsgesprekken gekomen (plus het EY verhaal). Mijn kennismakingsgesprek bij PwC is de enige waarvan ik oprecht weet dat ik het daar zelf verprutst heb. Deloitte was ik ook nog niet heel ervaren. Maar de andere gesprekken gingen volgens mij wel goed.

Van deze sollicitatiegesprekken ben ik in 3 gevallen doorgegaan naar de laatste ronde. In twee gevallen ging de keuze naar een interne kandidaat. En in één geval ben ik ook daadwerkelijk aangenomen voor een tijdelijke stage in januari bij Rothschild & Co (een zakenbank) in Luxemburg stad. Maar daar hebben ze al duidelijk aangegeven dat ze voor na mijn stage geen mogelijkheid voor mij hebben.

Het enige dat mij wel is opgevallen, is dat ik wel nerveus ben voor sollicitatiegesprekken. Voor zover ik zelf kan zien is dit enkel merkbaar wanneer ik mijn koffiekopje oppak (daarom heb ik na een gesprek vaak nog een vol kopje). Maar ook dat heb ik bij mijn laatste gesprekken wel onder de knie door gewoon een rondje te rennen van te voren zodat ik meer interne rust heb.

Mijn achtergrond:
Ik heb de bachelor bedrijfseconomie gedaan. Hier heb ik langer over gedaan dan gebruikelijk (ben 26 jaar). Dit komt voor een deel doordat ik het eerste jaar geswitched heb, een aantal neven activiteiten, ik heb ook wat leerproblemen (dyslexie, adhd en een concentratiestoornis) maar eerlijkheidshalve ben ik ook gewoon een tijdje ongemotiveerd geweest.

Ik zit nu in mijn master maar helaas heb ik een paar vakken niet gehaald in een keer. Daarom heb ik ook hier uitloop. Ik heb een vak open in het tweede blok en een vak in het vierde blok. Mijn thesis heb ik al wel af en ik heb over het algemeen ook redelijk goede cijfers (gemiddeld een 7).

Ik heb wel veel neven activiteiten gedaan zoals commissies en bestuur bij verschillende verenigingen. Daarnaast ben ik een actieve belegger, een bijzonder fanatieke hardloper en beoefen ik nog een aantal andere sporten zoals wielrennen, tennis, hockey, judo en Wing Chun (vechtsport).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:24 schreef xminator het volgende:

[..]

Schijnbaar ben je op papier wel goed/interessant, want anders zouden ze je niet uitnodigen.

Dan gaat het mis tijdens het gesprek. Misschien kan je een sollicitatietraining volgen?
Daar zit ik ook al aan te denken ja, mijn eerste gesprekken gingen inderdaad wat stroef, maar mijn latere gesprekken ben ik echt van overtuigt dat ik een heel goed beeld van mijzelf heb neergezet (de feedback die ik heb ontvangen hier was ook positief).

Ook heb ik me via internet al veel meer verdiept in sollicitatietips (wikihow heeft een vrij uitgebreid artikel hierover).
pi_166274079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:52 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Mijn achtergrond:
Ik heb de bachelor bedrijfseconomie gedaan. Hier heb ik langer over gedaan dan gebruikelijk (ben 26 jaar). Dit komt voor een deel doordat ik het eerste jaar geswitched heb, een aantal neven activiteiten, ik heb ook wat leerproblemen (dyslexie, adhd en een concentratiestoornis) maar eerlijkheidshalve ben ik ook gewoon een tijdje ongemotiveerd geweest.
Het is achter een toetsenbord moeilijk te oordelen hoor, maar zit hier niet eerder je vermoedelijke oorzaak? Wanneer ik een sollicitant heb, zeker een starter, dan maakt me de nerveuze indruk niet zo heel veel uit. Adhd en/of concentratiestoornis zijn voor mij veel meer indicatoren dat je niet makkelijk te plaatsen bent. Je andere eigenschappen moeten dan zoveel sterker dan die van de andere kandidaten, zodat ik die 'slechte' dingen op de koop toe neem.

Je zegt dat je veel gesprekken hebt gehad en het juist inschatten van het verloop van die gesprekken gaat blijkbaar niet goed. Ik denk dat mensen meer zien dan jij doorhebt en het risico niet aandurven.
Denk eens goed na over je eigen karaktereigenschappen en hoe je dit kunt vertalen naar positieve dingen. Dus in plaats van dat je adhd hebt (of zeer aanwezig bent), vertalen naar dat je onvermoeibaar bent en de drive hebt om dingen op te pakken.

Nogmaals van achter mijn toetsenbord kan ik hier helemaal de plank misslaan in hoe je dit moet vertalen, maar ga oefenen met iemand in je vriendenkring die je bot kan vertellen hoe je overkomt. (of ga oefenen in nieuwe gesprekken maar dat kost je ook je zelfvertrouwen).
pi_166306509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is achter een toetsenbord moeilijk te oordelen hoor, maar zit hier niet eerder je vermoedelijke oorzaak? Wanneer ik een sollicitant heb, zeker een starter, dan maakt me de nerveuze indruk niet zo heel veel uit. Adhd en/of concentratiestoornis zijn voor mij veel meer indicatoren dat je niet makkelijk te plaatsen bent. Je andere eigenschappen moeten dan zoveel sterker dan die van de andere kandidaten, zodat ik die 'slechte' dingen op de koop toe neem.

Je zegt dat je veel gesprekken hebt gehad en het juist inschatten van het verloop van die gesprekken gaat blijkbaar niet goed. Ik denk dat mensen meer zien dan jij doorhebt en het risico niet aandurven.
Denk eens goed na over je eigen karaktereigenschappen en hoe je dit kunt vertalen naar positieve dingen. Dus in plaats van dat je adhd hebt (of zeer aanwezig bent), vertalen naar dat je onvermoeibaar bent en de drive hebt om dingen op te pakken.

Nogmaals van achter mijn toetsenbord kan ik hier helemaal de plank misslaan in hoe je dit moet vertalen, maar ga oefenen met iemand in je vriendenkring die je bot kan vertellen hoe je overkomt. (of ga oefenen in nieuwe gesprekken maar dat kost je ook je zelfvertrouwen).
Tot in hoeverre wordt je beïnvloedt door een sollicitant van een niet Nederlandse afkomst.
pi_166307088
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Tot in hoeverre wordt je beïnvloedt door een sollicitant van een niet Nederlandse afkomst.
Tientallen procenten van de intake in de randstad is al niet westerse allochtoon. M.i. dus beperkt. Anders is het dat veel allochtonen een minder CV hebben (op basis van mijn eigen beperkte sample aan sollicitaties die ik heb afgenomen).
pi_166307766
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:15 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Tientallen procenten van de intake in de randstad is al niet westerse allochtoon. M.i. dus beperkt. Anders is het dat veel allochtonen een minder CV hebben (op basis van mijn eigen beperkte sample aan sollicitaties die ik heb afgenomen).
Ahh oke en wat beschouw je als een minder cv?

Zelf heb ik eerst MBO gedaan hoe kijk je hiernaar en kijk je ook echt naar leeftijd ??
Ik ben nu 1/2 ouder dan iedereen in mijn klas omdat ik eerst MBO heb gedaan. Zelf doe ik ook veel naast school.
pi_166308536
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Tot in hoeverre wordt je beïnvloedt door een sollicitant van een niet Nederlandse afkomst.
Ongeveer 10% van mijn team spreekt niet eens Nederlands.
pi_166314823
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:52 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

Mijn achtergrond:
Ik heb de bachelor bedrijfseconomie gedaan. Hier heb ik langer over gedaan dan gebruikelijk (ben 26 jaar). Dit komt voor een deel doordat ik het eerste jaar geswitched heb, een aantal neven activiteiten, ik heb ook wat leerproblemen (dyslexie, adhd en een concentratiestoornis) maar eerlijkheidshalve ben ik ook gewoon een tijdje ongemotiveerd geweest.

In hoeverre leg je hier de nadruk op bij een gesprek? Ik snap dat het misschien vermeld dient te worden maar als je hier zelf te zwaar aan tilt dan denken zij ook dat het erger is dan werkelijk. Zelf zit ik in de sollicitatieprocedure van twee Big-Fours, ik vind op dit forum je goed overkomen en word bijna zelf zenuwachtig van jouw belevenissen!

Veel succes in ieder geval, komt vast goed allemaal.
pi_166317763
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:50 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Ahh oke en wat beschouw je als een minder cv?

Zelf heb ik eerst MBO gedaan hoe kijk je hiernaar en kijk je ook echt naar leeftijd ??
Ik ben nu 1/2 ouder dan iedereen in mijn klas omdat ik eerst MBO heb gedaan. Zelf doe ik ook veel naast school.
Leeftijd maakt werkelijk niets uit. Het is eerder dat iemand er niet doorheen komt omdat hij/zij niet volwassen genoeg is. Tegelijk met mij begin iemand van 30. HBO intake wordt wel afgeknepen enigszins door de hoge uitval in het RA traject.
MBO-achtergrond zou ik in brief/gesprek proberen te brengen dat je doorzetter bent oid, ik zie het niet direct als minpunt als je daarna je HBO papiertje fatsoenlijk hebt behaald.
pi_166318049
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:33 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Leeftijd maakt werkelijk niets uit. Het is eerder dat iemand er niet doorheen komt omdat hij/zij niet volwassen genoeg is. Tegelijk met mij begin iemand van 30. HBO intake wordt wel afgeknepen enigszins door de hoge uitval in het RA traject.
MBO-achtergrond zou ik in brief/gesprek proberen te brengen dat je doorzetter bent oid, ik zie het niet direct als minpunt als je daarna je HBO papiertje fatsoenlijk hebt behaald.
Vallen er echt zoveel mensen uit bij RA vanuit hbo, dit wist ik nog niet.
pi_166328266
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:53 schreef 2012OBAMA2016 het volgende:

[..]

Vallen er echt zoveel mensen uit bij RA vanuit hbo, dit wist ik nog niet.
HBO BE zo'n 85%
HBO AC zo'n 50%

Dit zijn dus percentages van werknemers die na instroom niet hun RA halen bij hun initiële BIG4 werkgever.
pi_166345630
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:19 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

HBO BE zo'n 85%
HBO AC zo'n 50%

Dit zijn dus percentages van werknemers die na instroom niet hun RA halen bij hun initiële BIG4 werkgever.
Pfff dit zijn wel erg hoge precentages vooral van BE, wel begrijpelijk dat er daar dan aandacht aan wordt besteed. Heb je enig idee waardoor deze uitval zo hoog is ?
pi_166615989
Iemand tips voor een assessment van Pwc?
pi_166621393
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:56 schreef Pranjicc het volgende:
Iemand tips voor een assessment van Pwc?
Veel oefenen, vooral via de website.
Goed uitgeslapen beginnen.
En het zeker niet onderschatten.

Neem ook pauze tussen de onderdelen door. zul je nodig hebben.

Succes!!
pi_166637829
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Veel oefenen, vooral via de website.
Goed uitgeslapen beginnen.
En het zeker niet onderschatten.

Neem ook pauze tussen de onderdelen door. zul je nodig hebben.

Succes!!
Thx! helaas staan er op die website geen antwoorden
pi_166643194
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:57 schreef Pranjicc het volgende:

[..]

Thx! helaas staan er op die website geen antwoorden
Je kunt een oefentest doen en dan zie je hoeveel je goed hebt.
Probeer bij die figuurtjes bijv per onderdeel/stukje te kijken wat er gebeurt.
pi_166673455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:56 schreef Pranjicc het volgende:
Iemand tips voor een assessment van Pwc?
Op de site http://www.onlineassessmenttraining.nl/ kan je voor rond de ¤13 toegang kopen tot de tests, vooral numeriek en logisch redeneren gaan je hier vooruit helpen.

Ik neem aan dat je een SHL-toets krijgt. Kijk dus ook even op die website voor oefentoetsen, hiervoor kun je je aanmelden waardoor je een gelijke toets kunt oefenen als je zult krijgen, erg handig dus!

Dit: https://werkenbijdeloitte.nl/test-je-iq-en-eq kan misschien ook helpen.

Probeer verder gewoon zoveel mogelijk relevante toetsen te googelen als je er niet teveel geld aan uit wil geven. Zorg dat bij numeriek je kennis van indexcijfers en procenten up-to-date zijn.
pi_166679841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:56 schreef Pranjicc het volgende:
Iemand tips voor een assessment van Pwc?
PwC Assessment was in mijn ervaring vrij makkelijk vergeleken met de andere kantoren. Ik heb het gedaan zonder testen te kopen en dat ging gewoon goed. Er zijn genoeg dingen online te vinden en er vliegen online nogal wat pdf collecties rond met allerlei vragen (en antwoorden). Gewoon lekker veel oefenen en dan moet het geen probleem zijn
pi_166715322
Dag,

Graag zou ik willen weten of het moeilijk is om binnen de big 4 te komen als je een andere studierichting hebt gedaan.

Ik ben momenteel afgestuurd en heb mijn Bachelor of Business Administration gehaald met de opleiding International Business and Management. Tijdens mijn opleiding heb ik finance en accounting vakken gehad waarvoor ik bovendien zeer goede cijfers voor heb gehaald (8+). Ik wist nog niet welke richting ik op wilde toen ik met HBO begon (als 17-jarige student) en heb gekozen voor een brede opleiding om kennis te maken met de verschillende aspecten uit het bedrijfsleven. Het is gebleken dat mijn interesses toch echt bij finance en accounting zit en wil de master finance beginnen aan de VU in Amsterdam (in februari). Echter zou ik toch wel meer praktijkervaring willen opdoen en dit graag bij de big 4.. mijn vragen:

- Nemen ze ook kandidaten aan die geen accounting/finance/bedrijfseconomie etc... hebben gestudeerd?

- Welke functie(s) zijn ideaal voor kandidaten die geen specifieke studie hebben gedaan in een financiele richting.. (functies waar diepe kennis van bepaalde finance vakken niet verplicht is)

- Is de associate academy van PWC te doen met een niet-financiele vooropleiding?

- Begin je als het ware bij "0"? En trainen ze jou voor jou functie? (Met 0 als definitie: wel de basis van accounting en finance)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Groetjes.
pi_166745089
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:14 schreef deerose het volgende:
Dag,

Graag zou ik willen weten of het moeilijk is om binnen de big 4 te komen als je een andere studierichting hebt gedaan.

Ik ben momenteel afgestuurd en heb mijn Bachelor of Business Administration gehaald met de opleiding International Business and Management. Tijdens mijn opleiding heb ik finance en accounting vakken gehad waarvoor ik bovendien zeer goede cijfers voor heb gehaald (8+). Ik wist nog niet welke richting ik op wilde toen ik met HBO begon (als 17-jarige student) en heb gekozen voor een brede opleiding om kennis te maken met de verschillende aspecten uit het bedrijfsleven. Het is gebleken dat mijn interesses toch echt bij finance en accounting zit en wil de master finance beginnen aan de VU in Amsterdam (in februari). Echter zou ik toch wel meer praktijkervaring willen opdoen en dit graag bij de big 4.. mijn vragen:

- Nemen ze ook kandidaten aan die geen accounting/finance/bedrijfseconomie etc... hebben gestudeerd?

- Welke functie(s) zijn ideaal voor kandidaten die geen specifieke studie hebben gedaan in een financiele richting.. (functies waar diepe kennis van bepaalde finance vakken niet verplicht is)

- Is de associate academy van PWC te doen met een niet-financiele vooropleiding?

- Begin je als het ware bij "0"? En trainen ze jou voor jou functie? (Met 0 als definitie: wel de basis van accounting en finance)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Groetjes.
Heel simpel, ja.
Er zijn zoveel richtingen binnen de big 4, weet je al wat je wilt doen?
pi_166827465
Zijn er hier mensen die een scriptiestage gedaan hebben? Kan iemand mij vertellen wat er van je verwacht wordt?

Het lijkt me wat ongemakkelijk omdat je qua productiviteit niks toevoegt en daardoor alleen maar in de weg zit.
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:58:05 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166827515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:56 schreef ondisrespectvolloos het volgende:
Zijn er hier mensen die een scriptiestage gedaan hebben? Kan iemand mij vertellen wat er van je verwacht wordt?

Het lijkt me wat ongemakkelijk omdat je qua productiviteit niks toevoegt en daardoor alleen maar in de weg zit.
Welke richting?
Ik heb zelf geen scriptiestage gedaan, maar bij ons op de audit genoeg scriptiestagemensen gehad. Veel hbo, en die werken dan op vrijdag aan de scriptie, en enkele keer een weekje. Die van wo werkten zo'n 2-3 dagen aan de scriptie geloof ik.
En de rest van de dagen gewoon mee met de controleteams :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166827925
Audit, maar ik heb nog één mastervak en wat deficiënties weg te werken wat ik tegelijkertijd probeer te doen. Hierdoor wss 3 dagen scriptiestage en 2 dagen college/aan school werken, dit kan nog wat gaan veranderen. Tijdens mijn sollicitatiegesprekken is mij verteld dat ze terughoudend zijn met het laten meelopen van WO'ers omdat ze te weinig praktijkervaring hebben.
pi_166828739
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:14 schreef deerose het volgende:
Dag,

Graag zou ik willen weten of het moeilijk is om binnen de big 4 te komen als je een andere studierichting hebt gedaan.

Ik ben momenteel afgestuurd en heb mijn Bachelor of Business Administration gehaald met de opleiding International Business and Management. Tijdens mijn opleiding heb ik finance en accounting vakken gehad waarvoor ik bovendien zeer goede cijfers voor heb gehaald (8+). Ik wist nog niet welke richting ik op wilde toen ik met HBO begon (als 17-jarige student) en heb gekozen voor een brede opleiding om kennis te maken met de verschillende aspecten uit het bedrijfsleven. Het is gebleken dat mijn interesses toch echt bij finance en accounting zit en wil de master finance beginnen aan de VU in Amsterdam (in februari). Echter zou ik toch wel meer praktijkervaring willen opdoen en dit graag bij de big 4.. mijn vragen:

- Nemen ze ook kandidaten aan die geen accounting/finance/bedrijfseconomie etc... hebben gestudeerd?

- Welke functie(s) zijn ideaal voor kandidaten die geen specifieke studie hebben gedaan in een financiele richting.. (functies waar diepe kennis van bepaalde finance vakken niet verplicht is)

- Is de associate academy van PWC te doen met een niet-financiele vooropleiding?

- Begin je als het ware bij "0"? En trainen ze jou voor jou functie? (Met 0 als definitie: wel de basis van accounting en finance)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Groetjes.
Binnen de Big4 hebben ze van alles rondlopen. Met name in de advisory takken zoeken ze juist vaak mensen met een anders-dan-anders profiel. Niet de jaarwerkers zeg maar, no offence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')