abonnement Unibet Coolblue
pi_162871551
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:

[..]

Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
ja, dat domme systeem past dat dan niet automatisch aan, dan krijg je een foutmelding dat de diensten overlappen en moet je alle tijden handmatig aanpassen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:40:26 #177
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162872116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Oh, bij ons komt 8 blauwe bakken nog wel vrij geregeld voor hoor. Toen ik bij de post begon was dat echt veel meer.
Kleine wijken hebben bij ons op een donderdag 3 blauwe bakken, maar de meeste wijken hebben er toch wel minstens 6. Dus ja, bij ons spreken we toch wel van een meevaller als het maar 6 blauwe bakken is of zo. Paar weken geleden waren er nog meerdere wijken met 12 blauwe bakken, en dan zat er niet eens iets "geks" in als van die postcodeloterij prijzen.
Op de rode bakken wachten hoeft bij ons niet, aangezien we op onze vestiging geen machines hebben, dus die komen gewoon altijd rond dezelfde tijd aan. En qua reject viel het vandaag enorm mee.
Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.

Maar serieus: 12 bakken, hoeveel oranje tassen heeft zo'n wijk dan? Stuk of 8?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162872242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.

Maar serieus: 12 bakken, hoeveel oranje tassen heeft zo'n wijk dan? Stuk of 8?
Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.
Tasje of 7/8 zul je dan wel aan zitten ja, op een standaard donderdag zijn het meestal al wel 5 a 6 tassen voor zo'n wijk.
Dat krijg je met aardig wat wijken met kerkspul, boerenbladen etc.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:34:27 #179
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162873380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.
Tasje of 7/8 zul je dan wel aan zitten ja, op een standaard donderdag zijn het meestal al wel 5 a 6 tassen voor zo'n wijk.
Dat krijg je met aardig wat wijken met kerkspul, boerenbladen etc.
Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).

Onze grootste wijk (qua posthoeveelheid, niet qua looptijd) staat op 2.50 op donderdag en is dan goed voor een tas of 4-5.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162873662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).

Onze grootste wijk (qua posthoeveelheid, niet qua looptijd) staat op 2.50 op donderdag en is dan goed voor een tas of 4-5.
Onze grootste wijken staan op 4 uur ongeveer (van de loopwijken dan, van brommerwijken weet ik het niet).
Vandaag hadden we bijvoorbeeld gezinsgidsen, dat tikt wel al aardig aan qua volume. Moet wel zeggen dat we toch echt wel merken dat het minder wordt allemaal, waarschijnlijk is het bij ons als je het vergelijkt met grote andere delen van het land nog best veel (tig verschillende kerkbladen, anti abortus bladen, sgp, hervormde vrouw, een paar christelijke kinderbladen, nog wat goede doelen vanuit de kerk, plus al dat boerenspul), maar 2 jaar terug of zo was het allemaal duidelijk een heel stuk meer. Vooral post voor bedrijven is toch wel flink afgenomen moet ik zeggen, dat was vroeger echt veel meer.
Als wijken bij ons op een donderdag 5 blauwe bakken hebben denken we echt dat er iets mis is, dat ze een paar tenten op een verkeerd kantoor gedumpt hebben of zo.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:51:00 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162877610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en je hebt hem wel goed ingevuld? Ja, ga ik uiteraard wel vanuit, maar als ik soms zie hoe mensen gewoon doodleuk weer dat verkeerde adres invullen op de sticker, tja, dan schiet het ook niet op he. Ik verbaas me er toch iedere keer weer over hoe slecht die stickers worden ingevuld, niet alleen door postbezorgers, maar ook door voorbereiders. Verkeerde postcodes die ze gewoon weer overnemen, stickers niet over de code geplakt, oh, en mensen die gewoon op iedere sticker de code van Den Haag invullen, ook al staat er gewoon een retouradres op, of zelfs gewoon een volledig kloppend adres/postcode. Om over de *21 stukken nog maar niet te spreken, soms omcirkel ik het zelfs en zet ik er een enorme pijl bij, en dan nog gooien mensen hem eruit omdat ze denken dat het niet klopt.
Echt goed ingevuld. Eerste keer kwam ie terug, dacht ik dat ie er wel afgevallen zou zijn. Dus gewoon nog een keer. Komt dat ding nog een keer langs. Dus nieuwe stikker, adres nog echt een keer doorgestreept. Volgende dag zelfde liedje. Nieuwe stikker, retour afzender erboven. Gisteren was dat kreng er weer. Dus nog een nieuwe stikker, adres ook maar afgeplakt met een stikker. Vandaag was ie er dus weer. Zonder die 2 stikkers. 8)7
Morgen flikker ik hem in een rode bak, met stikkers en een boos briefje er aangeplakt.

Weet hoe ik ze moet invullen. Heb ook vaak zat er zelf uitleg over moeten geven (er wordt me nog steeds geregeld gevraagd wat ze met stukken voor buitenland moeten doen bv). Dus kans is klein dat ik het fout doe, zeker niet 5x.

Had vandaag ook 1 van de doorzendservice voor een nieuw adres. Stond alleen met hoofdletters op niet doorzenden. Dus die ook gestikkert, ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Puntje bij paaltje vind ik na 3/4 jaar dat gestikker nog steeds kut werken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162877812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Had vandaag ook 1 van de doorzendservice voor een nieuw adres. Stond alleen met hoofdletters op niet doorzenden. Dus die ook gestikkert, ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
pi_162882937
En de handmatige: als ik steed
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
En de handmatige: als ik steeds de Attentiekaarten terug moet sturen, zal daar ook wel 's iets mee mis gaan ;)
pi_162882957
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oekt-geen-koper.aspx

Er speelt wel degelijk iets.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:42:35 #185
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162883092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:

[..]

Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
Hier volgen de tijden elkaar direct op.
pi_162883398
Oh en de CAO is rond.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:20:24 #187
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162883539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
Breek me de bek niet open. Het komt geregeld voor dat iemand verhuist en vervolgens ook de post van de nieuwe bewoners van zijn oude huis doorgestuurd krijgt. Het is mij ook overkomen: Ik miste diverse poststukken na mijn verhuizing, die niet op mijn oude en ook niet op mij nieuwe adres binnenkwamen. Op een gegeven moment kreeg ik ze toch binnen met herstelstickers er op en kon ik zien dat *21 ze dus naar de vorige bewoners had doorgestuurd. Ook zie ik geregeld dat *21 van die Lianderbrieven gericht aan "de nieuwe bewoners van dit adres" doorstuurt. Voor mij het bewijs dat die machine blijkbaar alles met een bepaalde postcode en huisnummer doorstuurt en geen namen leest. Kutsysteem.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2016 @ 09:35:26 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162883749
Nog leuker is het als de achternaam van de nieuwe bewoner dezelfde is als van de vorige bewoner. Dan moet je de mensen al echt kennen en gaan letten op de initialen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162884353
Waarom mag je geen bezwaar maken op het rooster zonder een reden op te geven? Als ik boven mijn contracturen uitkom hoef ik toch geen verantwoording af te leggen?
Straks moet je nog een rooster gaan invullen met wat je in je vrije tijd van plan bent. :N
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:27:42 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162884637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
Dat dat kreng niet werkt wisten we toch al? Je kunt computers ook niet al het werk van mensen laten doen. Ben meer benieuwd of dat stuk nu wegblijft of weer terugkomt.

quote:
Het spelletje is ook pas gespeeld als iedereen precies op het eindpunt is beland he.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:12 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom mag je geen bezwaar maken op het rooster zonder een reden op te geven? Als ik boven mijn contracturen uitkom hoef ik toch geen verantwoording af te leggen?
Straks moet je nog een rooster gaan invullen met wat je in je vrije tijd van plan bent. :N
Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162886076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:

Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed :)
Of: niet netjes vragen is overgeslagen
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:00:26 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162886903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:23 schreef zombo het volgende:

[..]

Of: niet netjes vragen is overgeslagen
Die onthou ik *O*
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162898212
Weinig post vandaag, al schoot het niks harder op. Dramatisch dieptepunt: 2 kaartjes voor het ziekenhuis!
pi_162909639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]

Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed :)
Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.
pi_162910215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.
Groot gelijk, het is jouw tijd.
pi_162919533
Makkelijk dagje ^O^
pi_162922476
Nieuwsbrief Zomerdal 2016:

quote:
In week 28 t/m week 35 zal er minder verkeer zijn, we hebben onderstaand voorstel
afgestemd op het lagere volume. We zullen de basistijd in vermindering brengen middels
onderstaande percentages; daarmee verwachten wij een goed uitgangspunt te
hebben. Indien je niet uitkomt met deze tijd dan kan je via mijn werk, zoals altijd, je
extra tijd doorgeven. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Indien er grote partijen zijn en
daardoor extra volume zullen we de planning hierop aanpassen.
Mocht je structureel niet uitkomen met deze tijden en je wilt of kan geen meeruren
werken bespreek dit dan met je teamleider zodat we gezamenlijk tot een goede oplossing
kunnen komen.
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:32:35 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162923326
Wat een klote dag. 1,5 uur uitloop op een wijk van 3 uur. Puinhoop met sorteren. Straten doorlopend genummerd waar dat niet moest, verschillende huisnummers door elkaar. En dat terwijl we op elk adres post hadden. Was om 10 voor 6 klaar.

Wat een pleuris zooi.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162923575
Meer post dan de laatste tijd op zaterdag, maar alsnog niet echt veel.
Jullie ook een postnl rol pepermunt ontvangen met daarop "bedankt"?
Het is me alleen niet duidelijk waar het voor was. Ik dacht in eerste instantie voor het invullen van de betrokkenheidsmonitor, maar alleen mensen die uitvoering doen kregen er 1, voorbereiders kregen niks. Wel een beetje schraal trouwens, om de voorbereiders over te slaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 19:53:31 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162924086
geen idee. Had vandaag een vrije dag en was daarmee erg blij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')