abonnement Unibet Coolblue
pi_162546166
Wees gerust, ik ben klaar met kijken, dus Kruijswijk wint morgen weer. _O-
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:03:02 #52
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162546195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:00 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

en in het geval van Dumoulin. Doodzonde dat ie al bij Giant heeft bijgetekend tot en met 2018. Die kan zeker een grote ronde winnen bij een ploeg als Sky.
Een renner als Dumoulin (super tijdrijder, aanklampende klimmer) heeft een goede ploeg nodig om een ronde te winnen. Dat heeft hem sowieso al een EnecoTour-winst gekost.
pi_162546206
Dichter bij een grote ronde gaan we als Nederlanders echt niet komen met deze generatie renners denk ik. Dit deelnemersveld, de vorm van Kruijswijk, het uitblijven van pech, hij was er zo dichtbij. Gesink en Kelderman gaan het nooit doen, Poels ook niet. Dumoulin blijft voor mij teveel tijdrijder. Kruijswijk zelf heeft nog de meeste kans in een minder bezette Giro of Vuelta.
Demain, on roule
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 18:03:57 #54
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_162546228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:02 schreef MakkieR het volgende:
Wees gerust, ik ben klaar met kijken, dus Kruijswijk wint morgen weer. _O-
Kom nooit terug.
pi_162546243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:55 schreef La_Moustache het volgende:
Jah als ik Kruijswijk was leverde ik mijn contract in en ging lekker ergens anders fietsen. Je stemt toch je team af op je kopman? Als dat Kruijswijk was, waarom zijn er dan geen klimmers bij en geen hardrijders?

Nee, nu zit je met een Tsjalingi en Tankink die geen ene reet toevoegen. Wat een schijtploeg dat TLJ :')
Hardrijders genoeg in die ploeg, alleen moeten ze in een situatie als deze wel van voren zitten en niet in de bus en met Roglic en Battaglin op papier 2 prima mannen voor de bergondersteuning, al met al geen ploeg van Astana niveau, maar ook zeker niet de slechtste ploeg waarmee ooit een grote ronde gewonnen had kunnen worden (en nog steeds gewonnen kan worden, al zal dat w.s. volledig aan Kruijswijk liggen morgen, afhankelijk van hoe goed hij er door komt)..

Je kan hier zeggen wat je wil, maar dit is vooral Kruijswijk zijn eigen fout helaas, te veel risico genomen op een moment dat het totaal niet nodig was. Zelfs al gaat Nibali vol dan mag Kruijswijk op een afdaling als deze best een minuutje verliezen. Dat TJL niemand mee had is zeker een tactische misser, maar lang niet zo groot als de fout die Kruijswijk helaas zelf maakt.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:04:45 #56
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_162546257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:03 schreef Mykonos het volgende:
Dichter bij een grote ronde gaan we als Nederlanders echt niet komen met deze generatie renners denk ik. Dit deelnemersveld, de vorm van Kruijswijk, het uitblijven van pech, hij was er zo dichtbij. Gesink en Kelderman gaan het nooit doen, Poels ook niet. Dumoulin blijft voor mij teveel tijdrijder. Kruijswijk zelf heeft nog de meeste kans in een minder bezette Giro of Vuelta.
Inderdaad.
pi_162546290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:03 schreef Mykonos het volgende:
Dichter bij een grote ronde gaan we als Nederlanders echt niet komen met deze generatie renners denk ik. Dit deelnemersveld, de vorm van Kruijswijk, het uitblijven van pech, hij was er zo dichtbij. Gesink en Kelderman gaan het nooit doen, Poels ook niet. Dumoulin blijft voor mij teveel tijdrijder. Kruijswijk zelf heeft nog de meeste kans in een minder bezette Giro of Vuelta.
Dumoulin zal ik vanwege zijn leeftijd nog niet afschrijven bij een gunstig parcours. Eigenlijk was die Vuelta helemaal niet geschikt voor hem. Het is alleen te hopen dat ie bij een ijzersterke ploeg komt. A la Wiggins zie ik hem wel een grote ronde winnen.
pi_162546322
Misschien kan Kruijswijk de fiets van Femke Van den Driessche lenen :P
pi_162546336
Uiteindelijk valt de schade nog mee eigenlijk. Hij komt maar 400 meter tekort.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_162546341
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.

(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:07:46 #61
40566 Ericr
Livewrong
pi_162546353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nibali is geen topper dus?
Naja, dit jaar niet, achteraf, maar op voorhand had niemand gedacht dat Kruijswijk wel ff ging winnen.
Nibali is natuurlijk een absolute topper en toont dat ook wel vandaag maar wel 1 met zwaktes die vaak genoeg aan het licht komen. Maar heel soms zo goed als onoverwinnelijk. Net zoals Valverde een renner die kraken valt zelfs met een goede ploeg om hem heen. Kruijswijk heeft weinig fout gedaan maar met een goede ploeg om hem heen had hij Chaves, Valverde en Nibali veel meer tijd aan de broek kunnen smeren toen ze hun zwakke momenten hadden. Paar vooruitgeschoven tempobeulen die ook leuk bergop kunnen rijden en je gaat waarschijnlijk met zes minuten voorsprong deze rit in.
pi_162546359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef Boezeidekoe het volgende:
Normaal wint een ploeg vaak een ronde voor de kopman, maar vandaag kunnen we stellen dat Lotto Jumbo de ronde voor Kruijswijk heeft verloren.
Hij verliest hem toch echt zelf. Onvergeefbare fout.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:09:03 #63
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162546388
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hij verliest hem toch echt zelf. Onvergeefbare fout.
Die veel minder grote consequenties had gehad als Lotto-Jumbo er niet voor gekozen had om het Kruijswijk alleen te laten uitzoeken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Forum Admin / PR vrijdag 27 mei 2016 @ 18:09:12 #64
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_162546393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.

(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.
pi_162546398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:04 schreef Dennism het volgende:

[..]

Hardrijders genoeg in die ploeg, alleen moeten ze in een situatie als deze wel van voren zitten en niet in de bus en met Roglic en Battaglin op papier 2 prima mannen voor de bergondersteuning, al met al geen ploeg van Astana niveau, maar ook zeker niet de slechtste ploeg waarmee ooit een grote ronde gewonnen had kunnen worden (en nog steeds gewonnen kan worden, al zal dat w.s. volledig aan Kruijswijk liggen morgen, afhankelijk van hoe goed hij er door komt)..

Je kan hier zeggen wat je wil, maar dit is vooral Kruijswijk zijn eigen fout helaas, te veel risico genomen op een moment dat het totaal niet nodig was. Zelfs al gaat Nibali vol dan mag Kruijswijk op een afdaling als deze best een minuutje verliezen. Dat TJL niemand mee had is zeker een tactische misser, maar lang niet zo groot als de fout die Kruijswijk helaas zelf maakt.
Je hebt gelijk, maar daarbij: één ploegmaat was voldoende geweest om het roze te houden. Kruiswijk heeft een prima slotklim gereden gezien de inspanning die hij heeft geleverd.
pi_162546401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.

(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
Nibali heeft vandaag ontzettend....veel geluk gehad dat Kruijswijk viel. Dat heeft niks te maken met zijn prestatie.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:09:59 #67
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162546421
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Nibali is natuurlijk een absolute topper en toont dat ook wel vandaag maar wel 1 met zwaktes die vaak genoeg aan het licht komen. Maar heel soms zo goed als onoverwinnelijk. Net zoals Valverde een renner die kraken valt zelfs met een goede ploeg om hem heen. Kruijswijk heeft weinig fout gedaan maar met een goede ploeg om hem heen had hij Chaves, Valverde en Nibali veel meer tijd aan de broek kunnen smeren toen ze hun zwakke momenten hadden. Paar vooruitgeschoven tempobeulen die ook leuk bergop kunnen rijden en je gaat waarschijnlijk met zes minuten voorsprong deze rit in.
Landa was natuurlijk ook nog gestart in de Giro en niet op de afspraak. Dus het kan een volgende keer nog zeker.

Maar Kruijswijk heeft nu toch wel zelf één grote fout gemaakt in de eerste bocht van de afdaling van de Agnello. Met een sterkere ploeg had die nog hersteld kunnen worden.
in a crowd you lose humanity
pi_162546424
Is al bekend wat Kruijswijk voor fout maakte, lette hij niet op of nam hij de bocht verkeerd of was het iets anders?
pi_162546433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.

(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
Alles kan, in de 22 jaar oid dat ik Wielrennen volg heb ik erg vreemde dingen zien gebeuren. Maar echte vraagtekens heb ik hierbij nog niet direct, daar ik Nibali vandaag toch ook echt niet super vond, eerder de beste van een pak mannen die allemaal niet in top vorm zijn. Hij heeft hier slim gekoerst, maar een Nibali in zijn beste vorm rijd hier echt nog een pak verder weg van Kruijswijk na zo'n moment en zo'n inspanning in de vallei om het verlies te beperken.
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 18:10:37 #70
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_162546448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Sked het volgende:

[..]

Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.
Was al weer even vergeten dat je Astana fan bent.
pi_162546457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Die veel minder grote consequenties had gehad als Lotto-Jumbo er niet voor gekozen had om het Kruijswijk alleen te laten uitzoeken.
Gezien het verloop van de koers tot aan de klom is het maar de vraag of ze daar enige keus in hadden...
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:11:09 #72
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162546471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef La_Moustache het volgende:
Is al bekend wat Kruijswijk voor fout maakte, lette hij niet op of nam hij de bocht verkeerd of was het iets anders?
Hij knalde tegen een sneeuwwand en maakte een koprol.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:11:10 #73
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162546473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef La_Moustache het volgende:
Is al bekend wat Kruijswijk voor fout maakte, lette hij niet op of nam hij de bocht verkeerd of was het iets anders?
Hij zegt zelf dat hij een fout maakte in de bocht. Niet specifiek of het de bocht verkeerd nemen was, of niet op letten. Ik denk een combinatie: niet goed opletten en daardoor de bocht verkeerd inschatten.
in a crowd you lose humanity
pi_162546474
Ik heb nog zo gezegd dat de Nederlandse loterij Horner had moeten nemen in plaats van Alexey Vermeulen.
pi_162546485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Sked het volgende:

[..]

Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.
En alle grote rondewinnaars zijn brandschoon.

De rest, ok, maakt het verdriet wat beter te verdragen ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')