abonnement Unibet Coolblue
pi_163464920
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:30 schreef slangpie het volgende:
hoe is de update naar windows 10 eigenlijk nu? gezien er in het begin heel veel crashes e.d. waren. is het verstandig om nu nog te upgraden?
heb nu een laptop met win7 eropstaan, met MS office starter (gratis bij win 7). gaat deze dan mee naar win10? of moet ik dan nog weer opnieuw office gaan kopen?
Blijft er op staan als je de juiste optie kiest bij de upgrade

dus de optie waar je bestanden en instellingen worden bewaard
pi_163465060
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Probeer eens een schone installatie? Link naar de installatiebestanden staat in de OP.

Dit uiteindelijk met tegenzin gedaan (mijn laptop ook trouwens :')) maar alles lijkt tot nu toe goed te werken.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:00:05 #103
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_163465674
Ik heb hier een Toshiba P300D met W10.. Bij eigenschappen van de luidsprekers, verbeteringen, heb ik geen equalizer staan tussen de instellingen. Drivers voor de geluidskaart kan ik niet vinden, is er een manier om die er toch op te krijgen?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:34:55 #104
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163468626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:38 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dit uiteindelijk met tegenzin gedaan (mijn laptop ook trouwens :')) maar alles lijkt tot nu toe goed te werken.
^O^
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:36:52 #105
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163468692
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:00 schreef Woelwater het volgende:
Ik heb hier een Toshiba P300D met W10.. Bij eigenschappen van de luidsprekers, verbeteringen, heb ik geen equalizer staan tussen de instellingen. Drivers voor de geluidskaart kan ik niet vinden, is er een manier om die er toch op te krijgen?
http://www.toshiba.nl/support/laptops/
  zondag 3 juli 2016 @ 00:16:37 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_163475816
quote:
:|W Was het maar zo simpel, maar daar had ik natuurlijk al gekeken. Tijdens het installeren van het stuurprogramma van die site zegt hij "Installatie van stuurprogramma mislukt: kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden" (W7 64 Bit)

Als ik hem bij apparaatbeheer laat zoeken naar naar gewijzigde apparaten komt er niets anders bij te staan, en zijn alle stuurprogramma's geïnstalleerd.
Realtek driver kan ik makkelijk vinden maar zou niet weten waar ik voor Conexant moet zijn. AMD / ATI geeft alleen maar grafische drivers.



Of is een equalizer iets dat enkel op Realtek kaarten wordt ondersteund? want mijn andere laptops die het wel hebben hebben ook een Realtek kaart, bij de andere laptops ontbreekt de equalizer ook.
Ik dacht dat het een Windows dingetje was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Woelwater op 03-07-2016 01:09:48 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 06:25:38 #107
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163478306
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

:|W Was het maar zo simpel, maar daar had ik natuurlijk al gekeken. Tijdens het installeren van het stuurprogramma van die site zegt hij "Installatie van stuurprogramma mislukt: kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden" (W7 64 Bit)

Als ik hem bij apparaatbeheer laat zoeken naar naar gewijzigde apparaten komt er niets anders bij te staan, en zijn alle stuurprogramma's geïnstalleerd.
Realtek driver kan ik makkelijk vinden maar zou niet weten waar ik voor Conexant moet zijn. AMD / ATI geeft alleen maar grafische drivers.

[ afbeelding ]

Of is een equalizer iets dat enkel op Realtek kaarten wordt ondersteund? want mijn andere laptops die het wel hebben hebben ook een Realtek kaart, bij de andere laptops ontbreekt de equalizer ook.
Ik dacht dat het een Windows dingetje was.
Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen. :P Voer de .exe eens uit in de compatibiliteitsmodus?

[ Bericht 6% gewijzigd door Gary_Oak op 03-07-2016 06:46:57 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 12:16:35 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_163481560
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2016 06:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen. :P Voer de .exe eens uit in de compatibiliteitsmodus?
ook al geprobeerd, maar toch bedankt. Denk dat het gewoon niet op die geluidskaart zit:
quote:
I'm looking for software equalizer to enhance sound I get from my Windows 7 laptop, sadly Conexant High Definition Audio Driver does not provide such functionality.
http://superuser.com/ques(...)nd-enhancer-software

Die P300D heeft al fantastisch geluid met ingebouwde Harman/Kardon speakers maar mist de instellingen om het volume een extra boost te geven, wat die andere laptops wel hebben.
Ik probeer het wel met DFX en Breakaway.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:04:26 #109
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163482319
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

ook al geprobeerd, maar toch bedankt. Denk dat het gewoon niet op die geluidskaart zit:

[..]

http://superuser.com/ques(...)nd-enhancer-software

Die P300D heeft al fantastisch geluid met ingebouwde Harman/Kardon speakers maar mist de instellingen om het volume een extra boost te geven, wat die andere laptops wel hebben.
Ik probeer het wel met DFX en Breakaway.
Zou het nog een keer proberen na de Anniversary Update. :)
pi_163487836
vandaag de eerste bedrijfs pc geupdate naar 10.. dat ging vlekkeloos.. (pc blijft in domein enzo) voor zover ik weet werkt alles zoals het werkte, (m.a.w. al het belangrijkste deed het)
de dagelijkse zaken hoor ik morgen wat over vermoed ik :D
pi_163488572
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:33 schreef mschol het volgende:
vandaag de eerste bedrijfs pc geupdate naar 10.. dat ging vlekkeloos.. (pc blijft in domein enzo) voor zover ik weet werkt alles zoals het werkte, (m.a.w. al het belangrijkste deed het)
de dagelijkse zaken hoor ik morgen wat over vermoed ik :D
Zo, nu al :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163488774
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:01 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Zo, nu al :')
ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaar
  zondag 3 juli 2016 @ 19:35:41 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163491964
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:09 schreef mschol het volgende:

[..]

ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaar
Het is te hopen dat het vlekkeloos gaat, inmiddels zijn ze al een jaar lang aan het proefdraaien, als nu nog niet de meeste bugs zijn ontdekt en zijn opgelost... ;)

quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2016 06:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen. :P
Niet iedereen heeft dezelfde kennis over computersystemen en Windows opgedaan. Vanuit jouw kennis beredeneerd is dat gek, je moet echter vanuit het kennisniveau van de ander redeneren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163492206
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is te hopen dat het vlekkeloos gaat, inmiddels zijn ze al een jaar lang aan het proefdraaien, als nu nog niet de meeste bugs zijn ontdekt en zijn opgelost... ;)
echter is het gros wel een normale huis-tuin en keuken pc upgrade, vaak geen bedrijfsomgevingen
dat kan wel issue's met zich meebrengen uiteraard
  zondag 3 juli 2016 @ 19:45:33 #115
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163492236
Feelgood nieuws: http://www.theverge.com/2(...)ndows-10-auto-update

A lot of people have complained about Microsoft's aggressive Windows 10 installation strategy. One person has actually gotten some resolution: according to The Seattle Times, Microsoft is paying $10,000 to Teri Goldstein, who runs a travel agency in California, over an automatic Windows 10 installation.

Goldstein claims that Windows 10 installed itself on her work computer without her permission. Her PC apparently couldn't function after that, so she sued Microsoft for lost wages and compensation to replace her computer. She won the case, according to the Times, and Microsoft decided to drop its appeal last month, deciding instead to just pay the judgement.

In a brief statement, a Microsoft spokesperson says that it "dropped its appeal to avoid the expense of further litigation." It's unclear what Microsoft might do if others decide to bring similar suits over Windows 10's upgrade system. There have been quite a few complaints since last summer, when Microsoft first started bugging people to update. Those prompts will finally be going away next month.

Zeer terecht lijkt mij, vanuit Microsoft bezien. Eigenlijk zouden ze alle klanten die gedwongen zijn geupgrade tegen hun wil een schadevergoeding moeten betalen maar dat is helaas niet uit te voeren. Vind van W10 wat je vinden wil (ik zal het zelf trouwens gaan gebruiken aangezien ik DX12 nodig heb) maar je kan niet mensen praktisch of zelfs helemaal dwingen om te upgraden. Voor wie het laatste (gedwongen upgrade) niet volgt, inmiddels was Microsoft zo ver gegaan om de upgrade te starten waarbij de gebruiker X uur de tijd kreeg om de upgrade te cancelen, lekker handig als je weg bent van je computer. Dat komt neer op het van een afstand op een upgradeknop drukken voor persoon X.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163493363
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:09 schreef mschol het volgende:

[..]

ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaar
hebben jullie geen w7 image waar je mee kunt testen om te zien of het goed gaat voordat je het op productiesystemen installeert ?
pi_163494182
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:28 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hebben jullie geen w7 image waar je mee kunt testen om te zien of het goed gaat voordat je het op productiesystemen installeert ?
het betreft MKB, dingen als images kennen ze daar normaal gesproken niet :)
ik heb wel een standaard installatie gebouwd hoor, maar geen reserve pc om de boel op te testen :)

neemt niet weg dat ik een redelijk educated guess kon doen of het wel of niet zou werken ;)
pi_163502578
Denk dat ik aan de virtualisatie ga. :Y

CPU/Mobo kan het hebben. Een eenvoudig basisbesturingssysteem installeren en dan Virtual Box/PC en kan vervolgens opstarten wat ik wil,van Win 95 tot Linux en Win 10 en nog meerdere systemen gelijktijdig.

Krijg je een virus of vermoed je spyware, dan flikker je het betreffende systeem weg en start je een reserve kopie.

Trouwens, om verzekerd te zijn van die 'gratis' update naar 10 kan je de pc updaten naar 10, vervolgens een backup maken (eventueel met het aloude Ping); die backup bewaren voor later en downgraden (ik vind upgraden) naar Win 7.
Probleem van de angstcultuur van gratis tot de 29e opgelost!

Die 'gratis' update doet me trouwens denken aan: If it's to good to be true, it probably is! :(

Beginnen jullie ook zo een hekel te krijgen aan Microsoft; langzaam opgebouwd over de jaren heen net als aan de EU met die grondwet, sorry verdrag. M.a.w. ze hebben de schijt aan ons?
  maandag 4 juli 2016 @ 12:30:58 #119
340107 PjotterFRL
Hatseflats!
pi_163507541
Nee, ik gebruik Windows 10 met veel plezier. Dit is het OS waar ik het productiefst mee ben sinds.. ooit.

Als alle Microsoftproducten op deze manier worden gebouwd zou ik helemaal blij worden.
pi_163560892
Als ik op de melding klik dat ik graag wil upgraden naar Windows 10, ben ik dan al mijn programma's en bestanden kwijt?
(she/her)
pi_163561064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:48 schreef Fylax het volgende:
Als ik op de melding klik dat ik graag wil upgraden naar Windows 10, ben ik dan al mijn programma's en bestanden kwijt?
Blijft er op staan als je de juiste optie kiest bij de upgrade

dus de optie waar je bestanden en instellingen worden bewaard
pi_163561090
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:55 schreef JanCees het volgende:

[..]

Blijft er op staan als je de juiste optie kiest bij de upgrade

dus de optie waar je bestanden en instellingen worden bewaard
oh ik wil juist dat alles weg gaat dus dan moet ik dat dus niet aanklikken
(she/her)
  donderdag 7 juli 2016 @ 04:13:32 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163573727
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 01:31 schreef gepromoveerT het volgende:
Denk dat ik aan de virtualisatie ga. :Y

CPU/Mobo kan het hebben. Een eenvoudig basisbesturingssysteem installeren en dan Virtual Box/PC en kan vervolgens opstarten wat ik wil,van Win 95 tot Linux en Win 10 en nog meerdere systemen gelijktijdig.

Krijg je een virus of vermoed je spyware, dan flikker je het betreffende systeem weg en start je een reserve kopie.

Trouwens, om verzekerd te zijn van die 'gratis' update naar 10 kan je de pc updaten naar 10, vervolgens een backup maken (eventueel met het aloude Ping); die backup bewaren voor later en downgraden (ik vind upgraden) naar Win 7.
Probleem van de angstcultuur van gratis tot de 29e opgelost!

Die 'gratis' update doet me trouwens denken aan: If it's to good to be true, it probably is! :(

Beginnen jullie ook zo een hekel te krijgen aan Microsoft; langzaam opgebouwd over de jaren heen net als aan de EU met die grondwet, sorry verdrag. M.a.w. ze hebben de schijt aan ons?
De update mag dan gratis zijn, voor een nieuwe computer betaal je ruim meer dan 100 euro als je W10 wil meenemen naar andere computers in de toekomst of 35 euro (en eventueel wat telefoonkosten in de toekomst als je opnieuw moet installeren) als je voor een OEM kiest. Dus ongeveer de oude prijs die je ook voor W7 en W8 betaalde. Daarom vind ik het zo raar dat mensen de spyware verdedigen met dat het 'gratis' is, dat is het helemaal niet.

Ik had begrepen dat je maar tijdelijk kan downgraden (1 maand, 2 maanden, zoiets). Je zou wel kloon van je harde schijf kunnen maken maar wil je een besturingssysteem gebruiken wat niet meer wordt onderhouden? Virussen, beveiligingslekken en zo.

quote:
Beginnen jullie ook zo een hekel te krijgen aan Microsoft; langzaam opgebouwd over de jaren heen net als aan de EU met die grondwet, sorry verdrag. M.a.w. ze hebben de schijt aan ons?
Mijn sentimenten t.o.v. MS zijn weinig veranderd sinds het XP-tijdperk. Ik bekritiseer het al lang dat Microsoft mensen dwingt om Windows te gebruiken door software te koppelen aan Windows die niets met het besturen van je systeem te maken heeft (DirectX, MS Office). Ik denk graag dat als politici iets meer thuis zouden zijn in software dat ze dat dan niet zouden toestaan.
Ik vind het erg jammer dat MS nu zoveel spyware heeft ingebouwd. Ik vind de prijs van Windows te hoog voor wat het is. Als je kijkt naar de verhouding gemaakte kosten sinds 2002 en de prijs van Windows en het aantal verkochte exemplaren dan kan het niet anders dan dat de winstmarges ongelofelijk hoog zijn. Ik weet wat er komt kijken bij het maken van een AAA-game en wat dat kost, voor Windows betaal je 3 keer zo veel en dat terwijl er veel meer van wordt verkocht, je het veel langer kan verkopen en het versie 100 is van een besturingssysteem waarbij er niet gek veel is veranderd sinds Vista. Ze hadden voor Vista de code grondig herschreven, W7, W8 en W10 hebben nog steeds dezelfde kern. Met wat optimalisatie en wat gekut met de GUI (waar niemand op zat te wachten in het geval van W8) maar aan de kern is er weinig veranderd (op die optimalisatie na). Zeker als je kijkt naar wat je daadwerkelijk wil gebruiken. Goed, DX12 is een goede, en laattijdige, ontwikkeling totdat Vulkan eindelijk wordt gebruikt maar dat zou los van Windows moeten staan en ik zou het best vinden als ze nu in plaats van DX11 en DX9 OpenGL zouden gebruiken.

Ik vind het trouwens wel positief dat MS eindelijk XBox-spellen verkoopt aan PC-gamers en deze mensen met elkaar laat gamen. Een hele verstandige beslissing aangezien ze vooral geld verdienen met de software en niet met de hardware en de PC-gamers echt niet zomaar eventjes een console gaan kopen (niet die mensen die het niet toch al zouden doen). Zelf wacht ik wel met het kopen van Quantum Break (en eventueel Forza) totdat de prijs aanzienlijk is gezakt (nu 60 euro). Zelf wacht ik met W10 totdat ik een nieuw moederbord, een nieuwe CPU en een nieuwe grafische kaart koop, waarschijnlijk in december (490 en Zen of een lager geprijsde Intel, speculeer ik). Ik verwacht dat ik tevreden zal gaan zijn met W10 (uitgebreid bekeken wat er is veranderd) maar ik ga eerst een half uurtje besteden aan alle instellingen en tweaks (met een paar lijstjes en video's bij de hand) om het systeem wat minder privacyinvaderend te maken, telemetrie zoveel mogelijk uit te schakelen, advertenties in het startmenu niet toe te staan, Microsoft-zooi zoveel mogelijk onzichtbaar en onklikbaar te maken (desktopiconen en startmenu-items van Edge en de Microsoft-Store verwijderen) etc. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-07-2016 04:24:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163573945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 04:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De update mag dan gratis zijn, voor een nieuwe computer betaal je ruim meer dan 100 euro als je W10 wil meenemen naar andere computers in de toekomst of 35 euro (en eventueel wat telefoonkosten in de toekomst als je opnieuw moet installeren) als je voor een OEM kiest. Dus ongeveer de oude prijs die je ook voor W7 en W8 betaalde. Daarom vind ik het zo raar dat mensen de spyware verdedigen met dat het 'gratis' is, dat is het helemaal niet.
Je weet hoop ik dat die 'spyware' ook in ios en windows 7 zit?
Zowiezo het bestempelen als spyware getuigt van onvoldoende kennis
quote:
Ik had begrepen dat je maar tijdelijk kan downgraden (1 maand, 2 maanden, zoiets). Je zou wel kloon van je harde schijf kunnen maken maar wil je een besturingssysteem gebruiken wat niet meer wordt onderhouden? Virussen, beveiligingslekken en zo.
W7 heeft via een truuckje nog updates tot 2020 ofzo, maarja.. Garantie tot de deur uiteraard
quote:
[..]

Mijn sentimenten t.o.v. MS zijn weinig veranderd sinds het XP-tijdperk. Ik bekritiseer het al lang dat Microsoft mensen dwingt om Windows te gebruiken door software te koppelen aan Windows die niets met het besturen van je systeem te maken heeft (DirectX, MS Office).
Directx heeft alles met het besturen van een systeem te maken (het is immers een set api's voor de 'media'hardware en het is aan de developer om ondersteuning voor DirectX of opengl in te bouwen, DirectX zal daar qua gebruik een stuk makkelijker en sneller zijn.
Ze verplichten je niet om office te gebruiken , dat iedereen er voor kiest heeft toch met de algehele gebruikerservaring te maken (office is er trouwens op meerdere platformen, dus je bent zowiezo niet gebonden aan windows)

quote:
Ik denk graag dat als politici iets meer thuis zouden zijn in software dat ze dat dan niet zouden toestaan.
Politici hebben niets te zeggen hier over, gelukkig zeg. Een land besturen kunnen ze al nauwelijks
quote:
Ik vind het erg jammer dat MS nu zoveel spyware heeft ingebouwd. Ik vind de prijs van Windows te hoog voor wat het is. Als je kijkt naar de verhouding gemaakte kosten sinds 2002 en de prijs van Windows en het aantal verkochte exemplaren dan kan het niet anders dan dat de winstmarges ongelofelijk hoog zijn. Ik weet wat er komt kijken bij het maken van een AAA-game en wat dat kost, voor Windows betaal je 3 keer zo veel en dat terwijl er veel meer van wordt verkocht, je het veel langer kan verkopen en het versie 100 is van een besturingssysteem waarbij er niet gek veel is veranderd sinds Vista. Ze hadden voor Vista de code grondig herschreven, W7, W8 en W10 hebben nog steeds dezelfde kern. Met wat optimalisatie en wat gekut met de GUI (waar niemand op zat te wachten in het geval van W8) maar aan de kern is er weinig veranderd (op die optimalisatie na). Zeker als je kijkt naar wat je daadwerkelijk wil gebruiken. Goed, DX12 is een goede, en laattijdige, ontwikkeling totdat Vulkan eindelijk wordt gebruikt maar dat zou los van Windows moeten staan en ik zou het best vinden als ze nu in plaats van DX11 en DX9 OpenGL zouden gebruiken.
Een AAA game vergelijken met een product als windows :X
Ja er zitten leuke winstmarges op, en dat is 100% te begrijpen als dat je core business is
Neemt niet weg dat er voor windows 7 nog steeds gratis updates worden uitgebracht, 17 jaar ofzo na release, een gemiddelde game houd het 1 jaar vol, om vervolgens nummer 2 in de reeks uit te brengen voor dezelfde prijs als de eerste, ook met minimale verbeteringen
quote:
Ik vind het trouwens wel positief dat MS eindelijk XBox-spellen verkoopt aan PC-gamers en deze mensen met elkaar laat gamen. Een hele verstandige beslissing aangezien ze vooral geld verdienen met de software en niet met de hardware en de PC-gamers echt niet zomaar eventjes een console gaan kopen (niet die mensen die het niet toch al zouden doen). Zelf wacht ik wel met het kopen van Quantum Break (en eventueel Forza) totdat de prijs aanzienlijk is gezakt (nu 60 euro). Zelf wacht ik met W10 totdat ik een nieuw moederbord, een nieuwe CPU en een nieuwe grafische kaart koop, waarschijnlijk in december (490 en Zen of een lager geprijsde Intel, speculeer ik). Ik verwacht dat ik tevreden zal gaan zijn met W10 (uitgebreid bekeken wat er is veranderd) maar ik ga eerst een half uurtje besteden aan alle instellingen en tweaks (met een paar lijstjes en video's bij de hand) om het systeem wat minder privacyinvaderend te maken, telemetrie zoveel mogelijk uit te schakelen, advertenties in het startmenu niet toe te staan, Microsoft-zooi zoveel mogelijk onzichtbaar en onklikbaar te maken (desktopiconen en startmenu-items van Edge en de Microsoft-Store verwijderen) etc. ;)
adsb in het startmenu, ik moet ze nog voorbinj zien komen, jij kan beter geen windows gebruiken als je een groot deel van de verbeteringen niet gaat gebruiken, zeker omdat je het allemaal te duur vind.
Overigens zal je, naar alle waarschijnlijkheid, die windowsstore nodig hebben voor de xbox games (en nee, dat is kennelijk niet slecht, apple doet dit al jaren en daar hoor ik niemand over)
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:21:13 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163580023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 07:10 schreef mschol het volgende:

[..]

Je weet hoop ik dat die 'spyware' ook in ios en windows 7 zit?
Zowiezo het bestempelen als spyware getuigt van onvoldoende kennis
"Zowiezo" bestaat niet, het is sowieso. ;)
Ik ken de verschillen heus wel. Ik ga mee in andere mensen hun sarcastische bewoording van deze streken van Microsoft omdat Microsoft spioneert. We hopen maar dat MS dat niet doet als we de instellingen zo restrictief mogelijk maken.
Die telemetrie voor functionelere redenen (productverbetering) is nog tot daar aan toe, zolang je het kan afzetten, de verplichte updates (de eindgebruiker als tester), de reclame in het startmenu, het spioneren via Cortana etc. gaat veel te ver.
Wist jij dat Microsoft jaren geleden het volledige testcentrum afstootte?

quote:
W7 heeft via een truuckje nog updates tot 2020 ofzo, maarja.. Garantie tot de deur uiteraard
Dat klopt maar het punt was niet dat je niet nog even W7 kan gebruiken, het punt was dat er een einde aan komt en dat je uiteindelijk gedwongen bent om de overstap te maken. Uitstel van executie en zo.

quote:
Directx heeft alles met het besturen van een systeem te maken (het is immers een set api's voor de 'media'hardware en het is aan de developer om ondersteuning voor DirectX of opengl in te bouwen, DirectX zal daar qua gebruik een stuk makkelijker en sneller zijn.
Dat is een wel hele vrije interpretatie. :?
Voor het besturen van je syteem volstaat een open standaard (momenteel Vulkan, vroeger OpenGL) ruimschoots! DirectX voegt hier niets aan toe.
Wat Microsoft hier doet is koppelverkoop. Ze begrijpen dat je voor het besturen van je systeem geen Windows nodig hebt, dat kan ook prima met Linux, dus ze voegen niet-besturingszaken die je wel moet hebben samen met het besturingssysteem. Koppelverkoop. Koppelverkoop is in veel landen verboden, in Nederland toevallig niet, in België was het kort geleden nog verboden.

quote:
Politici hebben niets te zeggen hier over, gelukkig zeg. Een land besturen kunnen ze al nauwelijks
Daar vergis jij je sterk in.
http://ec.europa.eu/competition/sectors/ICT/microsoft/

quote:
Een AAA game vergelijken met een product als windows :X
Nee. :|W
Ik vergeleek enkel de aspecten kosten en opbrengsten, niet de producten!
Windows 10 is een lichtjes geoptimaliseerde Windows Vista in een nieuw jasje. De vierde versie! Ze hebben al grof geld 'verdiend' met de verkoop van drie eerdere versies van hetzelfde programma. En ondertussen veel geld verspild met die Metro-fratsen omdat ze hun telefoontjes en tabletjes niet aan de straatstenen kwijtgeraakten en ze dus de PC-gebruiker wouden laten wennen aan een interface die voor tabletjes en telefoontjes moest worden gebruikt. :')
In plaats van dat ze direct op het nogal simpele idee (hell, ik riep het al voordat W8 uitkwam) kwamen om meerdere GUI's te gebruiken en het van het apparaat en de gebruiker te laten afhangen welke GUI wordt gekozen.

quote:
Neemt niet weg dat er voor windows 7 nog steeds gratis updates worden uitgebracht
Ja, ze hebben meer kosten aan updates maar hoe zit het met de ontwikkelingskosten? Jij maakt mij niet wijs dat de ontwikkelingskosten voor versie 4 van dezelfde softwarwe (in de kern Vista) nog zo hoog zijn dat je een prijs van ruim boven de 100 euro (of 35 OEM) kan legitimeren terwijl je honderden miljoenen licenties verkoopt. Microsoft wordt slapen rijk dankzij een monopolie. Merk op dat fratsen zoals Metro niets toevoegen voor de eindgebruiker (PC), dat deed MS enkel voor zichzelf: in de hoop meer tabletten en telefoontjes te verkopen.

quote:
adsb in het startmenu, ik moet ze nog voorbinj zien komen
Dat is leuk voor jou maar ze zitten er echt in bij W10-gebruikers.
http://www.zdnet.com/arti(...)s-10-start-menu-ads/
http://www.techrepublic.c(...)-to-get-rid-of-them/
http://betanews.com/2015/(...)menu-to-display-ads/

quote:
, jij kan beter geen windows gebruiken als je een groot deel van de verbeteringen niet gaat gebruiken, zeker omdat je het allemaal te duur vind.
Als het een optie zou zijn dan zou ik vandaag nog W7 van mijn systeem gooien en Linux gebruiken, helaas komt MS weg met koppelverkoop waardoor ik aan Windows vast zit. Niet mijn keuze! Gelukkig is er een ontwikkeling naar open standaarden, simpelweg omdat er te veel hardware en softwarecombinaties zijn om nog langer goed met gesloten standaarden te kunnen werken.
En nee, het gaat niet alleen om spelletjes. Het gaat ook om software die ik voor scholing en werk moet gebruiken en dan heb ik het niet over MS Office maar over heel andere zakelijke software.

quote:
apple doet dit al jaren en daar hoor ik niemand over
LOL
Omdat Apple al jarenlang iets doet zou het niet slecht zijn? Het is zeker ook niet slecht van Apple dat het je dubbel zo veel laat betalen voor een RAM-module (van dezelfde kwaliteit nog wel) en dat het niet toestaat dat je OS op een niet-Apple-computer zet tenzij die computer toevallig dezelfde hardwarecombinatie heeft omdat ze dan niet kunnen detecteren (nog niet) dat het een niet-Applecomputer is? _O-
Two wrongs don't make one right.
Het is prima dat een bedrijf geld wil verdienen door software te maken en te verkopen. Ik koop zelf ook software, meestal op vrijwillige basis en niet omdat ik gedwongen wordt doordat ik andere software niet mag gebruiken als ik Windows niet koop. Doe het alleen wel op een ethisch correcte manier, zorg ervoor dat andere producten wel gewoon werken als ze niet voor jouw product kiezen.
Gelukkig is DirectX in ieder geval een aflopende zaak, dat gaat gegarandeerd de concurrentie van Vulkan verliezen, een kwestie van tijd. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-07-2016 14:36:47 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')