abonnement Unibet Coolblue
pi_162538248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:01 schreef Pulzzar het volgende:
Verder

Het is misschien jammer, maar het is anderzijds denk ik ook wel goed als hier een frisse wind gaat waaien. Er komen op een subforum als R&P veel kwetsbare mensen die vanwege hun problemen door de bomen het bos niet meer zien en niet helder kunnen omschrijven wat hen dwarszit. Die zoeken dit subforum speciaal op omdat ze wanhopig zijn en graag behoefte hebben aan steun, hulp of iets van perspectief.

Bij veel mensen hier zijn de problemen zo hardnekkig dat hun problemen elke keer terug blijven komen en dan kan het zijn dat ze elke keer dezelfde topics blijven aanmaken met dezelfde hulpvraag. Ik snap dat het irritatie kan opleveren en dat van anderen dan al snel het oordeel gemaakt wordt dat die mensen slap zijn en geen ruggengraat hebben. Dit komt ook van de mods af. Het is misschien heel stoer om neer te zetten dat je direct bent, recht voor zijn raap en niet van kusjekroel houdt. Misschien doe je dat ook vooral met de intentie om de betreffende persoon juist te motiveren. Maar meestal werkt het averechts.

Ik hoop dat de toekomstige mods dit begrijpen. Ook zonder trolls en niet serieuze mensen, blijft dit altijd een plek waar moeilijkere mensen op afkomen. Iemand met bijvoorbeeld een narcistische inslag kan zich moeilijk laten overtuigen dat hij de situatie vanuit een ander perspectief moet gaan zien om uit zijn patroon te geraken. Het zou kunnen dat je bij zo'n iemand niks kan bereiken, maar misschien bereik je wel wat als je geduldig blijft.
Mooie post. Vooral vetgedrukte, die kan ook als afzonderlijk gezien worden.
Zou nog "begrip" kunnen toevoegen, veel mensen die zich voor R&P komen aanmelden, zoeken herkenning, dat ze weten dat ze niet de enige zijn met hun shit.
pi_162538442
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mooie post. Vooral vetgedrukte, die kan ook als afzonderlijk gezien worden.
Zou nog "begrip" kunnen toevoegen, veel mensen die zich voor R&P komen aanmelden, zoeken herkenning, dat ze weten dat ze niet de enige zijn met hun shit.
En daarnaast zijn er mensen die R&P gebruiken als een soort bezigheidstherapie. Een excuus om de zaken die ze moeilijk/spannend/eng vinden niet aan te gaan. En omdat ze hier hun uitlaatklep hebben, voelen ze niet de noodzaak om hun problemen te lijf te gaan (al doen hun topjcs vaak anders vermoeden). En met die steun kunnen ze niet ver genoeg in de shit zakken om zaken op te gaan lossen, maar blijven ze zo halverwege dobberen. Ongelukkig, eenzaam en uiteindelijk onbegrepen.
En dat zijn mensen die -voor hun eigen bestwil- gebaat zouden zijn met lange FOK!vakanties.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162538530
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En daarnaast zijn er mensen die R&P gebruiken als een soort bezigheidstherapie. Een excuus om de zaken die ze moeilijk/spannend/eng vinden niet aan te gaan. En omdat ze hier hun uitlaatklep hebben, voelen ze niet de noodzaak om hun problemen te lijf te gaan (al doen hun topjcs vaak anders vermoeden). En met die steun kunnen ze niet ver genoeg in de shit zakken om zaken op te gaan lossen, maar blijven ze zo halverwege dobberen. Ongelukkig, eenzaam en uiteindelijk onbegrepen.
En dat zijn mensen die -voor hun eigen bestwil- gebaat zouden zijn met lange FOK!vakanties.
Dus dat. Het is een beetje een vergezochte vergelijking, maar topics over zelfmoord mogen ook niet, dus waarom mogen topics over mensen die zichzelf op deze manier blijven saboteren wel? Wijs die mensen een kant op voor hulp en klaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162538557
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En daarnaast zijn er mensen die R&P gebruiken als een soort bezigheidstherapie. Een excuus om de zaken die ze moeilijk/spannend/eng vinden niet aan te gaan. En omdat ze hier hun uitlaatklep hebben, voelen ze niet de noodzaak om hun problemen te lijf te gaan (al doen hun topjcs vaak anders vermoeden). En met die steun kunnen ze niet ver genoeg in de shit zakken om zaken op te gaan lossen, maar blijven ze zo halverwege dobberen. Ongelukkig, eenzaam en uiteindelijk onbegrepen.
En dat zijn mensen die -voor hun eigen bestwil- gebaat zouden zijn met lange FOK!vakanties.
Geen idee. Ik herken wat je schrijft helemaal niet. Niet bij mezelf en ook niet bij de mensen waar ik zelf mee omga.

Ik denk dat je "bezigheidstherapie" ook breder zou kunnen trekken dan mensen die R&P gebruiken als bezigheidstherapie om hun eigen moeilijke/spannende/enge zaken uit de weg te gaan en dit is blijkbaar lastig modereren gebleken.

Er zijn zo wel meer categorieën R&P-users te bedenken waarbij het voor R&P als geheel beter zou zijn dat die geregeld lange FOK!vakanties krijgen aangesmeerd.
pi_162538638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus dat. Het is een beetje een vergezochte vergelijking, maar topics over zelfmoord mogen ook niet, dus waarom mogen topics over mensen die zichzelf op deze manier blijven saboteren wel? Wijs die mensen een kant op voor hulp en klaar.
Posts over zelfmoord mogen trouwens ook niet, maar posts waarin mensen met bepaalde diagnoses voor een soort untermenschen worden uitgemaakt en waarbij het tussen de regels wel duidelijk is dat dit gaat om denigratie, zouden dan ook systematisch verwijderd moeten gaan worden, of de spammers van dit soort berichten mogen even elders hun gal spuwen (subforum-ban bijvoorbeeld), zoals in KLB, maar daar zou m.i. in R&P geen plek voor moeten zijn.

Dergelijke houdingen nodigen niet uit tot een dialoog, het jaagt potentiële nieuwe users gewoon weg (want die voelen zich niet welkom) en werkt stigmatisering alleen maar in de hand, zonder daadwerkelijk constructief bij te dragen.

edit: Een nog beter signaal zou natuurlijk zijn wanneer dergelijke stigmatiserende posts massaal afgekeurd gaan worden, maar daarbij is het wel handig dat de toekomstige modjes hier dit wel actiever gaan faciliteren (want uiteindelijk wordt daar (hoe de modjes zich gedragen en hoe ze modereren) toch wel naar gekeken).
pi_162538882
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:55 schreef Chai het volgende:

[..]

Er zijn ook periodes geweest waarin minder werd gereageerd, maar denk dat velen hebben geconcludeerd dat geen enkele strategie vruchten af zal werpen. Als er actief gereageerd wordt in individuele topics worden er iig minder reeksen verneukt.
Het grootste probleem is vooral dat die reeksen enorm stormlopen (guilty) en dat er vast veel topic reports of andere meldingen vallen. Constante monitoring. Dan is het nog niet eens erg dat de reeksen er zijn (beter dan topickaaps), maar als mod heb je er wel je handen vol aan. Daar zal toch een oplossing voor moeten komen.
pi_162538889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Posts over zelfmoord mogen trouwens ook niet, maar posts waarin mensen met bepaalde diagnoses voor een soort untermenschen worden uitgemaakt en waarbij het tussen de regels wel duidelijk is dat dit gaat om denigratie, zouden dan ook systematisch verwijderd moeten gaan worden, of de spammers van dit soort berichten mogen even elders hun gal spuwen (subforum-ban bijvoorbeeld), zoals in KLB, maar daar zou m.i. in R&P geen plek voor moeten zijn.

Dergelijke houdingen nodigen niet uit tot een dialoog, het jaagt potentiële nieuwe users gewoon weg (want die voelen zich niet welkom) en werkt stigmatisering alleen maar in de hand, zonder daadwerkelijk constructief bij te dragen.

edit: Een nog beter signaal zou natuurlijk zijn wanneer dergelijke stigmatiserende posts massaal afgekeurd gaan worden, maar daarbij is het wel handig dat de toekomstige modjes hier dit wel actiever gaan faciliteren (want uiteindelijk wordt daar (hoe de modjes zich gedragen en hoe ze modereren) toch wel naar gekeken).
Tjah, maar er zijn bepaalde users (jij bv.) die iets al snel als een aanval, of kwetsend, of denigrerend zien, en dan verwachten dat de mods maar even komen vegen. Zó werkt het ook weer niet. De waarheid ligt ergens in het midden.
pi_162538921
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geen idee. Ik herken wat je schrijft helemaal niet. Niet bij mezelf en ook niet bij de mensen waar ik zelf mee omga.

Ik denk dat je "bezigheidstherapie" ook breder zou kunnen trekken dan mensen die R&P gebruiken als bezigheidstherapie om hun eigen moeilijke/spannende/enge zaken uit de weg te gaan en dit is blijkbaar lastig modereren gebleken.

Er zijn zo wel meer categorieën R&P-users te bedenken waarbij het voor R&P als geheel beter zou zijn dat die geregeld lange FOK!vakanties krijgen aangesmeerd.
Ik zeg toch ook niet dat het over jou gaat?
En wellicht lees jij in andere topics mee dan ik en herken je het daarom niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:51:57 #209
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_162538950
fok naar de kanker
Thinking about thinking of you.
pi_162539177
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:15 schreef Cat22 het volgende:
3 mods en jaren van ervaring in één keer weg?
Recept voor een crash course, medunkt. Wat jammer dat er blijkbaar geen manier was om de diverse intenties en belangen dichter bij elkaar te brengen. Is dat ook onderdeel van het nieuwe beleid?
Echt heel hard dit
pi_162539268
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, maar er zijn bepaalde users (jij bv.) die iets al snel als een aanval, of kwetsend, of denigrerend zien, en dan verwachten dat de mods maar even komen vegen. Zó werkt het ook weer niet. De waarheid ligt ergens in het midden.
Loveless, ik geef aan wat er verbeterd zou kunnen worden in R&P en waar ik me aan stoor, net zoals DP iets anders aangeeft waar zij zich aan stoort.

Verschillende mensen storen zich aan verschillende dingen en ik ben het niet met je eens dat dat wat voor de 1 als storend wordt gezien, bovengesteld zou moeten worden aan iets waar een ander zich aan stoort.

En ik vind het ook jammer dat je dit probeert om te draaien naar iets persoonlijks naar mij, dat vind ik niet bevorderlijk voor de dialoog en ik zou je willen verzoeken hiermee te stoppen en te accepteren dat er ook mensen zijn die zich storen aan dingen waar jij je niet aan stoort en de dingen die jij niet begrijpt, op zijn minst kunt accepteren, net zoals ik dingen waar anderen zich aan storen, maar ikzelf niet (zoals dat ik accepteer dat anderen zich storen aan users zoals Deezertje), wel kan accepteren zonder dat ik ook persoonlijk ga doen.

Danku voor uw aandacht en een fijne middag nog, het is lekker weer buiten O+
pi_162539273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus dat. Het is een beetje een vergezochte vergelijking, maar topics over zelfmoord mogen ook niet, dus waarom mogen topics over mensen die zichzelf op deze manier blijven saboteren wel? Wijs die mensen een kant op voor hulp en klaar.
Je zou idd kunnen zeggen dat die problematiek fok ook te boven gaat als iemand gewoon hulp moet zoeken maar in hetzelfde cirkeltje blijft ronddraaien.
pi_162539294
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je zou idd kunnen zeggen dat die problematiek fok ook te boven gaat als iemand gewoon hulp moet zoeken maar in hetzelfde cirkeltje blijft ronddraaien.
Daar verwoord je wat ik bedoel iets beter ja :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:20 #214
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162539309
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Danku voor uw aandacht en een fijne middag nog, het is lekker weer buiten O+
Het zeikt hier van de regen, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_162539323
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En daarnaast zijn er mensen die R&P gebruiken als een soort bezigheidstherapie. Een excuus om de zaken die ze moeilijk/spannend/eng vinden niet aan te gaan. En omdat ze hier hun uitlaatklep hebben, voelen ze niet de noodzaak om hun problemen te lijf te gaan (al doen hun topjcs vaak anders vermoeden). En met die steun kunnen ze niet ver genoeg in de shit zakken om zaken op te gaan lossen, maar blijven ze zo halverwege dobberen. Ongelukkig, eenzaam en uiteindelijk onbegrepen.
En dat zijn mensen die -voor hun eigen bestwil- gebaat zouden zijn met lange FOK!vakanties.
Daar gaan we weer. Hier is weer de veroordeling dat mensen in de shit liever lui dan moe zijn. Maar wat dan nog? Als zij ervoor kiezen om hun problemen niet aan te pakken en hier alleen maar willen klagen, dan staat het hun vrij. FOK! barst van de 'internet-losertjes' die de hele dag internetten en verder niks doen, maar dat recht hebben ze en ze hebben verder geen enkele verantwoording tegenover jou af te leggen. Als hun reacties jou irriteren, dan is dat jouw probleem. Dan lees je ze gewoon niet of jij bent dan degene die niet meer op FOK! moet komen. Soit.
pi_162539333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Daar verwoord je wat ik bedoel iets beter ja :)
Oh sorry, heb soms de neiging om ongeveer hetzelfde te herhalen maar dan bedoel ik dus: hier ben ik het mee eens. :P
pi_162539348
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:50 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het over jou gaat?
En wellicht lees jij in andere topics mee dan ik en herken je het daarom niet.
Je hebt het niet goed gelezen (story of my life), want ik had het toch nergens over -jou-?
En toch zie je dit zo....levert me dagelijks mijn ADH wtf-momentjes op (no offense...maar je leest dingen die er niet staan).

Wat dat laatste betreft, ik lees al heel wat jaartjes mee in R&P en ik geloof dat iets van 3 kwart van al mijn posts in &P geplaatst zijn? Ik mag best wel aangeven dat ik dit zelf (persoonlijk dus!) niet herken.

Verder ga je wel weer helemaal compleet voorbij aan alles behalve de 1e zin van mijn post, terwijl ik die toch echt niet voor niks heb getikt 16.gif
pi_162539356
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh sorry, heb soms de neiging om ongeveer hetzelfde te herhalen maar dan bedoel ik dus: hier ben ik het mee eens. :P
Hoef je geen sorry voor te zeggen :D Ik bedoelde precies dat, maar kreeg het niet goed verwoord :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162539375
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het zeikt hier van de regen, hoor.
Hmm...hopelijk komt die regen dan niet richting NH :P
pi_162539383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:06 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Daar gaan we weer. Hier is weer de veroordeling dat mensen in de shit liever lui dan moe zijn. Maar wat dan nog? Als zij ervoor kiezen om hun problemen niet aan te pakken en hier alleen maar willen klagen, dan staat het hun vrij. FOK! barst van de 'internet-losertjes' die de hele dag internetten en verder niks doen, maar dat recht hebben ze en ze hebben verder geen enkele verantwoording tegenover jou af te leggen. Als hun reacties jou irriteren, dan is dat jouw probleem. Dan lees je ze gewoon niet of jij bent dan degene die niet meer op FOK! moet komen. Soit.
Als je alleen maar wil klagen is daar ook een subforum voor toch? Dus daar mag je dat doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162539394
Die magnetronkoffie hè. Iedereen en alles leest alles fout, en hij heeft altijd gelijk.
pi_162539539
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je zou idd kunnen zeggen dat die problematiek fok ook te boven gaat als iemand gewoon hulp moet zoeken maar in hetzelfde cirkeltje blijft ronddraaien.
Het is ook van belang dat mensen inzien dat zij niet in staat zijn een bepaald iemand te helpen, want zo gaat het makkelijker dat cirkeltje rond. Dit ligt niet altijd aan diegenen die zeg maar niet willen luisteren naar de adviezen, mensen hebben soms meer aan iemand die ze begrijpt, maar niet wil helpen dan iemand die ze helpt, maar niet wil begrijpen.

Er zijn in R&P ook heel veel mooie dingen gebeurd en het zou zonde zijn dit alles weg te gooien. Wel moet je de juiste mensen op de juiste plek hebben en ik weet zeker dat die er zijn.

Maar de baggeraars (zeker een bepaald type baggeraar dat tot nu toe eigenlijk massaal stilzwijgend de ruimte blijft krijgen en wellicht niet eens als probleem wordt gezien, ook al is dit het waarschijnlijk wel gezien het terrein van R&P) mogen wat mij betreft ook weer eens aangepakt worden en niet uitsluitend zodra er geen twijfel over mogelijk is dat er een persoonlijke aanval heeft plaatsgehad.

Ik vind contra-stigmatisering een belangrijk pijlpunt wat in R&P de laatste periode veel te weinig aandacht heeft gekregen. Het wordt vaak weggewuifd als "kusjekroel", maar het is natuurlijk onzinnig dit als zodanig weg te zetten en te negeren. Want dergelijke houdingen werken behoorlijk ontwrichtend en dat mag wel eens gezien worden.

R&P zou geen ramptoerisme-subforum mogen zijn en dat is het naar mijn idee veel te veel geworden. Dermate veel, dat dit zelfs als iets gezien lijkt te worden dat gewoon is.

Dit is een valkuil, maar er is zeker wat aan te doen (moet er wel consequent en doeltreffend opgetreden gaan worden (eventueel met R&P-subforum-bans)).
pi_162539561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:06 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Daar gaan we weer. Hier is weer de veroordeling dat mensen in de shit liever lui dan moe zijn. Maar wat dan nog? Als zij ervoor kiezen om hun problemen niet aan te pakken en hier alleen maar willen klagen, dan staat het hun vrij. FOK! barst van de 'internet-losertjes' die de hele dag internetten en verder niks doen, maar dat recht hebben ze en ze hebben verder geen enkele verantwoording tegenover jou af te leggen. Als hun reacties jou irriteren, dan is dat jouw probleem. Dan lees je ze gewoon niet of jij bent dan degene die niet meer op FOK! moet komen. Soit.
Damn! _O_
pi_162539569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als je alleen maar wil klagen is daar ook een subforum voor toch? Dus daar mag je dat doen.
Lekker makkelijk weer. Hoe kan jij beoordelen of het 'alleen maar klagen' is of een soort wanhoopskreet omdat de betreffende persoon met zoveel blokkades zit dat hij zijn gedragspatroon niet kan wijzigen. Of heeft het meer te maken met dat jij het gewoon moeilijk vindt om te lezen dat een persoon met zichzelf blijft worstelen ondanks de vele adviezen die hij van dit forum meekrijgt?
pi_162539595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:16 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Lekker makkelijk weer. Hoe kan jij beoordelen of het 'alleen maar klagen' is of een soort wanhoopskreet omdat de betreffende persoon met zoveel blokkades zit dat hij zijn gedragspatroon niet kan wijzigen. Of heeft het meer te maken met dat jij het gewoon moeilijk vindt om te lezen dat een persoon met zichzelf blijft worstelen ondanks de vele adviezen die hij van dit forum meekrijgt?
Ik koos die woorden niet. Ik reageerde op de woorden die jij gebruikte.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')