abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:05:42 #151
217702 Lonaa
Honger!
pi_162532915
Wat ik uit alle onderzoeken/docu's enz. enz. heb geleerd is dat de combinatie suiker en vet maakt dat we MEER WILLEN ETEN.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_162532926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:04 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik probeer de 'suiker is de duivel' hype een tegengeluid te bieden.
Maar wat vind je er echt van? Genuanceerd enzo?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162532944
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Wat ik uit alle onderzoeken/docu's enz. enz. heb geleerd is dat de combinatie suiker en vet maakt dat we MEER WILLEN ETEN.
Dat doet suiker alleen toch ook al? Als ik alleen vet eet, heb ik dat veel minder dan als er ook nog suiker bij zit. Denk ik. Misschien komt dat ook door meer eiwit..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:08:49 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_162532958
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat doet suiker alleen toch ook al? Als ik alleen vet eet, heb ik dat veel minder dan als er ook nog suiker bij zit. Denk ik. Misschien komt dat ook door meer eiwit..
Als ik het me goed herinneren, triggert de combi vet+suiker (zoals bijv. in taart en dingen) het verslavingsgedeelte in de hersenen meer dan alleen bij suiker.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:13:31 #155
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162533025
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar wat vind je er echt van? Genuanceerd enzo?
Er bestaat geen slecht of ongezond eten, alleen een ongezond eetpatroon.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:13:38 #156
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162533027
Suiker is de verslavende factor die honger creëert en de extra hoeveelheid die je dan gaat eten is het probleem volgens mij.

Met alleen vet houd je je insulinespiegel niet voor de gek.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162533035
Ik ben overigens niet tegen suikers. Maar ik heb gisteren ook die docu gekeken, dus ik moest gewoon even bijdehand zijn. :')

En verder heb ik wel een kleine afkeer voor mensen die "suikervrij" eten en vervolgens wel in elk gerecht honing stoppen en dagelijks gebakjes met dadels gaan eten.
pi_162533046
Lijstje:
O: groene smoothie
T: glaasje verse sinaasappelsap
L: hard broodje met oude kaas
S: uur wandelen
T: radijsjes uit eigen tuin
D: stukje beenham en pastinaakpuree
S: Jillian
T: watermeloen en een radler
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:22:51 #159
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162533175
Ik probeer ook zo min mogelijk suikers te eten tot een bepaald punt, volgens mij word max 80gram aangeraden en zelfs max 25 gram door de Wereld gezondheids organisatie.

Ik ga daar gemiddeld over een aantal maanden een beetje tussendoor met ~50 gram.

Geloof ik dat suiker "de duivel" is voor de meeste mensen?
Ja, want onbewust ga je overconsumeren door je verslaving aan suiker en de werking daarvan.
Maar per definitie vind ik suiker niet slecht als je er bewust mee omgaat.

Iedereen heeft overigens z'n eigen duivels, dat kan voor de één een zak pinda's zijn, en voor de ander een fles cola of een vers brood (waarvan je ook veel sneller een extra plak neemt).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:27:19 #160
47102 Elvi
miemkwien
pi_162533243
Binnenkort is er weer een nieuwe docu over suiker, ik heb de trailer geliked op Instagram. Ik zal even opzoeken hoe het heette :P
pi_162533261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:30 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

O: 300 ml alpro yoghurt met 1 gekookt ei = 240
L: 80 gram sla, komkommer, tomaat en 2 gekookte eieren = 200
T : 250 ml alpro yoghurt = 125
D: 200 roerbakgroenten champignon en 300 gram kipfilet = 350

Ik kom, heel ruim gerekend op 1000. En jij?
Rare combi trouwens, yoghurt met ei. Is dat lekker?
Even met fat secret gekeken en ik kwam uit op 1323.
Het menu voor vandaag brengt me op 1117.

Vandaag even overleggen met trainer, dat ik denk dat ik dus niet aan die 1600 kom en of ik tussendoor nog wat mag hebben van komkommer, wortel of een appel.

En ik had de yoghurt en het ei natuurlijk apart gegeten haha :P

Verder flinke spierpijn van gister, dus wordt beetje lastig trainen zometeen maar ik ga er voor.
pi_162533292
Vandaag:

O: 300 ml apro yoghurt naturel met 50 gram walnoten
S: 1 uur personal training
L: 80 gram sla, 75 gr tonijn uit olie uit blik, halve rode paprika 40 gram, 1 ui van 60 gram, 2 augurken van 50 gram, 1 tomaat van 70 gram.
D: 200 gram runderbiefstuk en 200 gram wokgroenten

Zoals je ziet geen tussendoortje meer. :'(
Verder heb ik dit ingevoerd op Fat Secret en kom ik uit op 1117 kcal..
pi_162533336
Dat is te weinig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162533338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:13 schreef MutedFaith het volgende:

Er bestaat geen slecht of ongezond eten, alleen een ongezond eetpatroon.
QFT
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162533353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is te weinig.
Nou, ik kan je zeggen dat 50 gram walnoten echt heel erg aantikt :+ Da's best veel en volledig onnozel.

(ze zijn super voor je omega 3, maar daar heb je al meer dan voldoende van na 10 gram walnoten)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162533355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:28 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Even met fat secret gekeken en ik kwam uit op 1323.
Het menu voor vandaag brengt me op 1117.

Vandaag even overleggen met trainer, dat ik denk dat ik dus niet aan die 1600 kom en of ik tussendoor nog wat mag hebben van komkommer, wortel of een appel.

En ik had de yoghurt en het ei natuurlijk apart gegeten haha :P

Verder flinke spierpijn van gister, dus wordt beetje lastig trainen zometeen maar ik ga er voor.
Ik heb het in mijn app ingevuld en kwam maar op 922. Zaten er nog dingen bij die niet op het lijstje stonden? En komkommer, wortel of appel mag je altijd eten. Waarom zou je dat moeten vragen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:36:20 #167
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162533373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:28 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Even met fat secret gekeken en ik kwam uit op 1323.
Het menu voor vandaag brengt me op 1117.

Vandaag even overleggen met trainer, dat ik denk dat ik dus niet aan die 1600 kom en of ik tussendoor nog wat mag hebben van komkommer, wortel of een appel.

En ik had de yoghurt en het ei natuurlijk apart gegeten haha :P

Verder flinke spierpijn van gister, dus wordt beetje lastig trainen zometeen maar ik ga er voor.
Komkommer en wortel tikken niet aan qua Kcal. Daar moet je dan wel hele grote volumes van nemen.

Wel grappig om te zien dat je gisteren amper vetten gehad hebt en vandaag 3 maaltijden met vet krijgt. Beetje gebalanceerder had gekunt.

Misschien dat je PT nog even aftast wat voor jou werkt (bijv; Had je donderdag honger en Vrijdag niet? etc). Misschien doet hij het bewust zo omdat hij de ervaring heeft dat iedereen overeet de eerste weken of om een kickstart te maken.

Vind het allemaal wel karig en weinig gebalanceerd, ik mis sowieso 2 stuks fruit in je schema. Maar ik ga er maar vanuit dat die man niet helemaal achterlijk is en het beste met je voor heeft.

Sterkte met de training, mijn ervaring is dat de spierpijn er na de warming up wel weer af is ;)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:37:29 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_162533394
Pizzapuntje, dat is wel heel weinig. Ik zou z.s.m. even met je trainer bespreken dat je meer gaat eten. Tussendoortjes zijn helemaal niet slecht voor je, zo lang je er maar iets gezonds van maakt. Eet een lekker gekookt eitje of een bakje fruit ofzo.

Voer je trouwens op FatSecret ook de olie in waarin je je groente wokt enzo? Ik vergeet dat nog wel eens en dat scheelt toch best wel wat :)

En iemand hierboven riep dat brood slecht voor je is, is onzin. Afvallen en een gezond eetpatroon aanleren en vasthouden gaat om een manier zoeken die voor jou werkt, waar je je voedingsstoffen mee binnenkrijgt en die vol te houden is. Ik ben zelf bijna 50 kilo kwijt en al jaaaren stabiel en eet makkelijk 7 boterhammen per dag. Het kan dus wel, als je dan de rest van je eetpatroon er maar wel op aanpast.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_162533425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:37 schreef Tink89 het volgende:

En iemand hierboven riep dat brood slecht voor je is, is onzin. Afvallen en een gezond eetpatroon aanleren en vasthouden gaat om een manier zoeken die voor jou werkt, waar je je voedingsstoffen mee binnenkrijgt en die vol te houden is. Ik ben zelf bijna 50 kilo kwijt en al jaaaren stabiel en eet makkelijk 7 boterhammen per dag. Het kan dus wel, als je dan de rest van je eetpatroon er maar wel op aanpast.
^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162533430
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn app ingevuld en kwam maar op 922. Zaten er nog dingen bij die niet op het lijstje stonden? En komkommer, wortel of appel mag je altijd eten. Waarom zou je dat moeten vragen.
Nee, dit was het, ik kom in een andere app uit voor vandaag op 981, veel te weinig.
pi_162533455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:37 schreef Tink89 het volgende:
Pizzapuntje, dat is wel heel weinig. Ik zou z.s.m. even met je trainer bespreken dat je meer gaat eten. Tussendoortjes zijn helemaal niet slecht voor je, zo lang je er maar iets gezonds van maakt. Eet een lekker gekookt eitje of een bakje fruit ofzo.

Voer je trouwens op FatSecret ook de olie in waarin je je groente wokt enzo? Ik vergeet dat nog wel eens en dat scheelt toch best wel wat :)

En iemand hierboven riep dat brood slecht voor je is, is onzin. Afvallen en een gezond eetpatroon aanleren en vasthouden gaat om een manier zoeken die voor jou werkt, waar je je voedingsstoffen mee binnenkrijgt en die vol te houden is. Ik ben zelf bijna 50 kilo kwijt en al jaaaren stabiel en eet makkelijk 7 boterhammen per dag. Het kan dus wel, als je dan de rest van je eetpatroon er maar wel op aanpast.
Nee, ik voer de olie idd niet in, helemaal niet aan gedacht.
Ik heb om 11 uur trainen en dan zal ik het even bespreken.
Ik denk ook dat fruit wel mag, maar goed, zo autistisch als ik ben volg ik mijn schema strak, dus staat er geen fruit op eet ik geen fruit, tenzij ik goedkeuring heb van de trainer :')
pi_162533463
Zoals ik al zo vaak heb gezegd: crashen, de beste manier om aan te komen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162533484
Kun je niet een diëtist zoeken voor het dieet en alleen met die man sporten? Tot nu toe klinkt het niet alsof hij weet wat hij doet.
pi_162533498
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Komkommer en wortel tikken niet aan qua Kcal. Daar moet je dan wel hele grote volumes van nemen.

Wel grappig om te zien dat je gisteren amper vetten gehad hebt en vandaag 3 maaltijden met vet krijgt. Beetje gebalanceerder had gekunt.

Misschien dat je PT nog even aftast wat voor jou werkt (bijv; Had je donderdag honger en Vrijdag niet? etc). Misschien doet hij het bewust zo omdat hij de ervaring heeft dat iedereen overeet de eerste weken of om een kickstart te maken.

Vind het allemaal wel karig en weinig gebalanceerd, ik mis sowieso 2 stuks fruit in je schema. Maar ik ga er maar vanuit dat die man niet helemaal achterlijk is en het beste met je voor heeft.

Sterkte met de training, mijn ervaring is dat de spierpijn er na de warming up wel weer af is ;)
Precies, maar die komkommer en wortel kunnen me misschien wel helpen bij de honger beetje afnemen.

Ik mis het fruit ook, dus dadelijk vragen of dat wel mag, zat wel in week 3 volgens mij.

Gewoon vol gas trainen dadelijk!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:44:35 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162533506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:41 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Nee, ik voer de olie idd niet in, helemaal niet aan gedacht.
Ik heb om 11 uur trainen en dan zal ik het even bespreken.
Ik denk ook dat fruit wel mag, maar goed, zo autistisch als ik ben volg ik mijn schema strak, dus staat er geen fruit op eet ik geen fruit, tenzij ik goedkeuring heb van de trainer :')
Dat moet je ook doen, want je bent met hem in zee gegaan en je hebt voor zijn methode gekozen.

Kunnen wij allemaal roepen wat we willen maar ieder heeft z'n eigen methodes.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')