abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:27:10 #226
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_179649496
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2018 17:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Elke fatsoenlijke programmeur gebruikt natuurlijk Piet.
Pussy. Brainfuck of Assembly.
  donderdag 7 juni 2018 @ 16:40:12 #227
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_179656834
Wat vinden we van de PSR-2 coding standard?

Ik heb iets tegen brackets die niet o pde volgende lijn staan. C# stijl.
pi_179657895
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:40 schreef DevFreak het volgende:
PSR-2 coding
Tjah niet echt rare dingen die ze stellen maar ja, elk bedrijf en persoon heeft zo zijn eigen kleine aanpassingen. Zelf ben ik er wel voorstander ervan om als ik { } gebruik dit op nieuwe regels te doen ja. Bij dingen zoals css niet omdat je/ik dat niet zovaak hoeft te veranderen dus dat mag best wat compact (en zijn ook geen tig regels dus ja).
pi_179657949

[ Bericht 100% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 07-06-2018 17:43:22 ]
pi_179659595
quote:

Ik vind het vooral een totaal irrelevante discussie. Indentation als code construct zoals in Python daarentegen is echt n van de domste ideen ooit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:23:45 #231
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_179659759
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het vooral een totaal irrelevante discussie. Indentation als code construct zoals in Python daarentegen is echt n van de domste ideen ooit.
Vind het even wennen maar niet vervelend werken. Het switchen wel, mis dan steeds brackets en haakjes rond if statement. :')
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_179659871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vind het even wennen maar niet vervelend werken. Het switchen wel, mis dan steeds brackets en haakjes rond if statement. :')
Nou ja vooral dat. Maar sowieso zou het best overzichtelijk kunnen zijn als je de CC laag houdt. Maar ja, dan krijg je code geschreven door de gemiddelde hobbyist voor je kiezen...
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:45:07 #233
459912 FlippingCoin
pi_179660236
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja vooral dat. Maar sowieso zou het best overzichtelijk kunnen zijn als je de CC laag houdt. Maar ja, dan krijg je code geschreven door de gemiddelde hobbyist voor je kiezen...
Is ook wel aardig makkelijk om Python beetje aan te beunen ja. :P
leve de eigenpijperij
pi_179660670
quote:

Het belangrijkste is overigens niet zozeer wlke standaard, maar wel dat je n standaard hanteert. Dit maakt het makkelijker om overzicht in de code te houden en het straalt rust uit. Zeker als je met een team binnen hetzelfde project werkt wil je niet allerlei dingen door elkaar.

Nu is psr-2 natuurlijk wel een handige standaard, omdat 1) het een goed gedocumenteerde standaard is en 2) de meeste serieuze libraries dit hanteren. Op m'n werk wordt iedereen in ieder geval geacht php volgens psr-2 te programmeren. Als code reviewer ben ik daar alert en streng op, al snap ik dat je af en toe wel eens een uitzondering kan hebben.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

De vraag in exact die vorm is inderdaad irrelevant. Het gebruik van een standaard daarentegen niet.

Maar dan moet je yaml ook vervelend vinden met al die spaties? :P Niet dat het een programmeertaal is...
pi_179661140
quote:
16s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is ook wel aardig makkelijk om Python beetje aan te beunen ja. :P
Zoals ik in een eerdere post al aangaf is het echt ideaal om even snel wat verkennende data science te doen, maar ik moet er toch niet aan denken om er een serieuze applicatie in te schrijven. Helemaal niet samen met een paar matige developers. :P

@zoem, YAML vind ik nog net wat minder erg aangezien je er geen volledige applicaties in schrijft. Al kunnen docker files ook best onoverzichtelijk worden.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:31:21 #236
459912 FlippingCoin
pi_179661242
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik in een eerdere post al aangaf is het echt ideaal om even snel wat verkennende data science te doen, maar ik moet er toch niet aan denken om er een serieuze applicatie in te schrijven. Helemaal niet samen met een paar matige developers. :P

@zoem, YAML vind ik nog net wat minder erg aangezien je er geen volledige applicaties in schrijft. Al kunnen docker files ook best onoverzichtelijk worden.
toch is het wel een taal met bizar veel goede libraries, in AI ook een veelgebruikte taal naast C++.
leve de eigenpijperij
pi_179661327
quote:
16s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

toch is het wel een taal met bizar veel goede libraries, in AI ook een veelgebruikte taal naast C++.
Python? Ja dat zeg ik. Samen met R het meest gebruikt voor data science. Numpy / SciPy / Seaborn / etcetera zijn ideaal voor data science.
Toch zie ik vaak met name modelontwikkeling in Python, waarbij uiteindelijk het model in een Java omgeving of iets dergelijks wordt gentegreerd.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')