abonnement Unibet Coolblue
pi_162498815
Boys with toys: Jeep Wrangler (video + volledig artikel + fotogalerij)



Vroeger hadden we een zandbak in de tuin. Elke zomer bouwden we zandkastelen met tunnels en bruggen voor onze speelgoedauto’s. In onze fantasie was geen ruimte voor blonde prinsessen en koene ridders te paard. Hoewel we ruim 20 jaar later alleen nog maar luchtkastelen bouwen, zijn we de combinatie van auto’s en zand nooit vergeten. En dankzij de Jeep Wrangler Unlimited zijn we weer even boys with toys.

Love at first drive?
Echte liefde maakt blind. De Jeep Wrangler Unlimited is spartaans, verouderd en praktisch onbetaalbaar. En toch brengt hij ons het hoofd op hol. De Wrangler barst van het karakter en is ontzettend breed inzetbaar. Maar bovenal geeft hij je een ultiem gevoel van vrijheid. Alles kan. Zelfs in een landje waar maar weinig mag.



We love
• Veel mogelijkheden (cabrio, camper)
• Offroad kwaliteiten
• Looks

We hate
• Prijs!
• Verbruik..

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 25-05-2016 23:16:00 ]
pi_162509532
Eindelijk een echte auto ^O^
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 10:23:20 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162509870
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Eindelijk een echte auto ^O^
Die oude M5 was geen echte auto? :P

Is er ook een driedeurs/korte wielbasis uitvoering van de Wrangler? Vind ik bij een terreinwagen mooier en is ook praktischer volgens mij.


Differentiëlen heb ik jullie niet over gehoord, hoe zit het daarmee?

En een 2.8 vierpitter, ja dat is gewoon alsof je een trekker hoort :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162510022
Leuk die tip van jullie om voor een grijs kenteken-uitvoering te gaan, helaas is dat al jaren niet meer toegestaan voor particulieren: die betalen ook voor een grijs kenteken gewoon de volle mep.
Wel leuk dat jullie ook een dergelijke auto laten zien.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_162520188
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Eindelijk een echte auto ^O^
Haha, en die M5 dan inderdaad? :7 Deze Wrangler is wel weer heel vet op z'n eigen manier. Offroad rijden is echt leuk!

quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die oude M5 was geen echte auto? :P

Is er ook een driedeurs/korte wielbasis uitvoering van de Wrangler? Vind ik bij een terreinwagen mooier en is ook praktischer volgens mij.

Differentiëlen heb ik jullie niet over gehoord, hoe zit het daarmee?

En een 2.8 vierpitter, ja dat is gewoon alsof je een trekker hoort :P
De 2-deurs is op verzoek nog te bestellen (staat op de site). Dus nog wel leverbaar! Volgens mij is dat ook handiger met offroad rijden. Maar door de kortere wielbasis kun je denk ik geen camperunit er op zetten, dat zou voor mij erg jammer zijn. En denk dat die te klein is voor grijs kenteken, maar dat weet ik niet zeker.

Diffs hebben we niet besproken inderdaad. De video is zo al erg lang uitgevallen (we proberen rond de 5 minuten altijd). We gaan nooit heel diep op de techniek in eigenlijk. We weten helaas ook niet alles ;( Maar zoals je ziet komt 'ie aardig door het terrein heen *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:30 schreef BMWK111RS het volgende:
Leuk die tip van jullie om voor een grijs kenteken-uitvoering te gaan, helaas is dat al jaren niet meer toegestaan voor particulieren: die betalen ook voor een grijs kenteken gewoon de volle mep.
Wel leuk dat jullie ook een dergelijke auto laten zien.
We know. We gingen er eigenlijk van uit dat dit tegenwoordig algemene kennis is, aangezien het al een jaar of 15 zo is.

En uiteraard wilde we deze testen! Hoewel het geen populaire auto is, is het wel een hele leuke auto. En dit demomodel is ook echt vaak getest. Hij had al iets van 23.000km gereden, dat kom je eigenlijk nooit tegen bij auto's van de importeur :7
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 17:30:44 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162520601
Klopt in terrein is korte wielbasis handiger.

Ennuh die was niet echt terrein rijden hè :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162520755
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Klopt in terrein is korte wielbasis handiger.

Ennuh die was niet echt terrein rijden hè :P
Haha het kan altijd nóg bonter. Op video is het lastig vast te leggen, maar we hebben wel echt flink steile hellingen gepakt en het water was soms verraderlijk diep. En we weten helaas niet waar je zomaar offroad mag rijden. Alleen deze plek kennen we. Overigens blijft het ook een auto van ruim 90.000 euro die NIET van ons is, dus dan houd je je toch nog een beetje in. Ik vind wel dat we toch wel ons best hebben gedaan :P Ik heb ook een video gezien dat precies deze auto getest werd, toen zeiden ze ook dat ze offroad gingen rijden en pakten ze een bospaadje.. Ik heb met m'n werkbus nog meer offroad gereden :7
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:00:04 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162522437
Wat een geld. :(
Zoek een ouwe 4.0 Jeep XJ. Dana 44 eronder en rockandroll ^O^



Hadden tijdens een vakantie een paar dagen een Wrangler Rubicon. Die kon best aardig klimmen voor een standaard Jeepje. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162551020
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een geld. :(
Zoek een ouwe 4.0 Jeep XJ. Dana 44 eronder en rockandroll ^O^

[ afbeelding ]

Hadden tijdens een vakantie een paar dagen een Wrangler Rubicon. Die kon best aardig klimmen voor een standaard Jeepje. :)
Haha ja zo is er altijd wel een veeeel cheaper alternatief. Suzuki Vitara of Samurai komt ook al ver :7 Maar daarom is de Wrangler helaas gedoemd tot grijs kenteken. Hopelijk wordt de nieuwe wel wat goedkoper, want is is gewoon een gave bak!

En de video is toch gaaf? Of denk ik dat maar omdat ik 'm gemaakt heb? :P
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:27:57 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162564272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
...

En de video is toch gaaf? Of denk ik dat maar omdat ik 'm gemaakt heb? :P
Video is prima :)
Belastingtarieven zijn minder.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!fotograaf zaterdag 28 mei 2016 @ 22:35:48 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162577312
Geinig spul zo :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_162588147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Video is prima :)
Belastingtarieven zijn minder.
Helaas ja 😢

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geinig spul zo :)
Zeker leuk speelgoed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')