abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2016 @ 23:52:07 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162831652
Zoek voor de gein eens op Britten en dronken in een vliegtuig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162832225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Afhankelijk hoe goed jij tegen alcohol kan. Als je normaal doet mag je mee.
Mijn alcoholtolerantie ligt vrij hoog, dus dan moet het goedkomen
pi_162832298
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:52 schreef static het volgende:
Zoek voor de gein eens op Britten en dronken in een vliegtuig.
Daar noem je ook een volk _O-
Maar dat is een verschil van een paar biertjes naar vol aan de zuip!
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:22:10 #104
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_162834135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kunt eenvoudig vanaf airside weer in het publieke gedeelte komen, want hoewel bij terminal 3 een centrale security check is kan je vanaf daar weer in terminal 1 komen waar de security check aan de gate plaatsvindt, en dat is ook de plek waar je aankomt en vanaf daar door de immigratie kan. Je kunt vanaf terminal 1 ook in terminal 3 komen, uiteraard wel met een extra security check om daar te komen.
Tip, in terminal 3 zijn, als je halverwege de relatief lange pier bent, gratis douches welke je kunt gebruiken, al moet je wel eigen handdoek en toiletartikelen meenemen en afhankelijk van het tijdstip kan het daar druk zijn en de kracht van de waterstraal is ehm niet heel sterk.

Je kunt daarnaast eenvoudig van de terminal af, niet aangeven bij het ingaan van de immigratie rij dat je een doorv lucht hebt, gewoon doorlopen en vooral niet vermelden dat je in transit bent. Ik ga zelfs met een overstap van 2,5 uur door de immigratie, al is het maar voor de frisse lucht en de betere mogelijkheden qua eten.

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om juist een hotel overdag in de stad te nemen, of bijvoorbeeld het Premier Inn op de luchthaven. Die is qua prijs relatief goed. Wel moet je in dit geval, omdat je een kamer voor overdag wilt, mailen met hun over de mogelijkheden, want anders mag je er pas om 14:00 uur in, maar mogelijkheden zijn er zeker, want ik mocht ook om 09:00 uur inchecken, maar dat was wel vooraf geregeld en koste mijn werkgever ongetwijfeld wat extra, maar niet de volledige dagprijs.
Thanx ^O^

We hebben alsnog het Premier Inn geboekt voor 1 nacht, ook al checken we 's avonds uit. We informeren ter plekke wel naar de mogelijkheid om al direct in te checken na aankomst. Zo niet draaien we de planning wel om en gaan we direct AUH in en slapen we daarna :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_162834660
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:29:16 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162846179
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:08 schreef tofastTG het volgende:
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
Ik heb de shuttle wel genomen en dat is in 45 minuten prima te doen. Maar gezien de tijd van aankomst mis je de shuttle niet net, je mist de shuttle ruim, want als je om 00:05 land moet je ook nog door de immigratie, en als je dan ook nog op bagage moet wachten ben je rond 01:00 uur in het publieke gedeelte.

Maar niet getreurd, er zijn altijd taxi's beschikbaar, ook op dat tijdstip, en het is nu ook weer niet zo dat het onbetaalbaar is, voor onder de 10 euro moet je wel op Don Muang kunnen komen. En gezien het geplande tijdstip van landen heb je dan ook nog wat marge bij vertraging, want het kost een minuut of 45 naar Don Muang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162848355
Ik vlieg binnenkort met Transavia vanaf Schiphol, en de laatste keer dat ik vloog was toen ik 4 was (14 jaar geleden). Ik vroeg me af hoe laat ik het best op het vliegveld kan zijn?
pi_162849427
Dat ligt eraan waar je heen gaat. Ik neem altijd iets ruimer de tijd. Binnen Europa anderhalf tot twee uur van te voren, buiten Europa uurtje erbij.
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:25:23 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162849635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:18 schreef HanSchwulo het volgende:
Dat ligt eraan waar je heen gaat. Ik neem altijd iets ruimer de tijd. Binnen Europa anderhalf tot twee uur van te voren, buiten Europa uurtje erbij.
Ik snap het gevoel, maar waarom eigenlijk buiten Europa extra tijd erbij, kost het dan meer tijd van in check balie naar de gate?
Als je heel logisch nadenkt klopt die redenatie niet, de redenatie is wel goed als je bijvoorbeeld met een Easyjet vanaf de M-pier vliegt, dan kan je een stuk korter voor vertrek gepland op Schiphol aankomen dan als je vanaf de algemene terminal vliegt omdat je dan in een langere rij bij de veiligheidscontrole kan komen, terwijl bij de M-pier het dedicated voor een beperkt aantal vluchten zit.

Maar goed, laat men vooral ruim op tijd op de luchthaven komen, want als iedereen mijn tijdslijnen gaat aanhouden dan ga ik het ook niet meer redden met wat minder tijd voor vertrek van een vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162849766
Klopt helemaal. Nadat ik mijn berichtje had ingetypt ging ik ook wanhopig op zoek naar goede argumenten voor mijn uurtje extra. Maar ondanks naarstig zoeken moet ik toegeven dat die argumenten er vooralsnog niet zijn.
pi_162849779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik snap het gevoel, maar waarom eigenlijk buiten Europa extra tijd erbij, kost het dan meer tijd van in check balie naar de gate?
Wat de precieze reden is weet ik niet, maar de procedure kan per land verschillen.
Als je bijvoorbeeld naar de VS vliegt, moet ieder reisgezelschap bij de gate eerst een soort controlegesprek voeren (wat ga je doen, waarom ga je dat doen, hoe heb je je ticket betaald et cetera). Dat kost beduidend meer tijd dan de reguliere procedure.
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:44:53 #112
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162850287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat de precieze reden is weet ik niet, maar de procedure kan per land verschillen.
Als je bijvoorbeeld naar de VS vliegt, moet ieder reisgezelschap bij de gate eerst een soort controlegesprek voeren (wat ga je doen, waarom ga je dat doen, hoe heb je je ticket betaald et cetera). Dat kost beduidend meer tijd dan de reguliere procedure.
Maar dat an sich is geen reden om extra op tijd aanwezig te zijn, sterker nog, je zou dan juist niet extra op tijd aanwezig moeten zijn, want daarmee 'faciliteer' je eigenlijk zelf het 'controlegesprek' door de extra tijd welke men heeft. En hoewel ik beroepshalve maar niet in zal gaan op de kwaliteit van dit 'controlegesprek' laten we het zo zeggen, dit is echt windowdressing ten top, het voegt niets, maar dan ook helemaal niets aan veiligheid toe.

Al snap ik het gevoel wel, bij een verre vlucht, vaak relatief wat duurder dan een Europees ticket, en mogelijk toch wel het vakantiegevoel wil je niks aan het toeval overlaten en op tijd aanwezig zijn om stress te voorkomen. Maar zuiver rationeel gezien zou er geen onderscheid hoeven te zijn tussen vluchten binnen of buiten Europa...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 juni 2016 @ 21:42:56 #113
414785 sirdanilot
pi_162852322
Als je je vlucht buiten Europa mist heb je toh wel een wat groter ptobleem dan als je je ryan airtje naar Dublin mist. Das de reden dat ik dan eerder aanwezig ben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162852600
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:07:53 #115
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162853423
FF gaan toch echt voor hoor. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:17:43 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162853795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
Heeft er volgens mij niets mee te maken. Bij een overboekte vlucht is vantevoren al bepaald wie een instapkaart zonder stoelnummer krijgt met de mededeling dat het vliegtuig "behoorlijk" (ze bedoelde natuurlijk ONBEHOORLIJK) vol zit. En dan mag je aan de gate afwachten of er wel of niet een stoel over is.

En uiteraard heb je daar als FF nooit last van. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162855315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
Ligt aan airline, geografie, dag, seizoen en nog meer factoren.

Eerder er zijn maakt niet uit, want airlines werken met 'onload priority' die gedefinieerd is en geen 'first come first serve'. Zo zullen frequent flyers dus inderdaad niet geweigerd worden, maar kan staff ol ID-tickets het bijv. weer vergeten op zo'n flight door lage onload priority.

Verder wordt er in NL niet echt agressief overboekt, omdat er amper no-shows en cancellations zijn (gemiddeld 1-2% ofzo). In andere markten zoals Afrika kan dit oplopen tot gerust (5-6%). Verder worden er vrijwel altijd eerst vrijwilligers gezocht voor omboeken als een vlucht vol is voordat mensen worden gedwongen hun plaats af te staan.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:10:32 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162855840
Volgens mij is de standaard ratio zo'n 10%.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162855991
Het is iets hoger, de percentages die ik noemde zijn eerder de no-show rates per regio. Maar 10% is te hoog, er wordt op een A380 echt niet 40 stoelen overboekt in economy ofzo. Denied boardings (onvrijwillig) is ongeveer 5-7 per 10000 pax, veel airlines zijn vrij conservatief met overboeken omdat veel dnb's toch soort van afstraalt op je naam, ook al kan het economisch prima te verantwoorden zijn.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:19:13 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856074
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:08 schreef tofastTG het volgende:
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
Met taxi moet dat makkelijk kunnen, wel hele andere kant van stad. Zoals ozzietukker al zei, normaal is er een gratis shuttle. Er is wel heel weinig bij DMK, en is te hopen voor jou dat het een en ander open is. Binnen DMK heb je alleen 7-Eleven en wat koffiebarretjes oid na inchecken+douane. Als je dan nog wil eten en het open is kan je beter daarvoor naar Subway of Burger King.
pi_162856278
Ik hoorde op t journaal dat men bij EasyJet ook gaat staken. Nu heb ik volgende week een vlucht, weet iemand wat er gebeurt als je vlucht wegens staking geannuleerd wordt?
pi_162856777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:28 schreef vive_la_france het volgende:
Ik hoorde op t journaal dat men bij EasyJet ook gaat staken. Nu heb ik volgende week een vlucht, weet iemand wat er gebeurt als je vlucht wegens staking geannuleerd wordt?
Ze hebben er een groot belang bij om jou op tijd op de plaats van bestemming af te leveren want de vergoedingen die ze op basis van Europese regelgeving moeten betalen bij een vertraging van minimaal 3 uur zijn niet mals:
Bij een vlucht korter dan 1.500 kilometer: ¤ 250
Bij een vlucht langer dan 1.500 kilometer binnen de EU: ¤ 400
Bij een vlucht van 1.500 tot 3.500 kilometer buiten de EU: ¤ 400
Bij een vlucht langer dan 3.500 kilometer buiten de EU: ¤ 600

Ik kan me alleen voorstellen dat het regelen van een vervangende vlucht voor een maatschappij als EasyJet een stuk lastiger is dan voor een niet-budget luchtvaartmaatschappij die is aangesloten bij een alliantie.

Toen ik vorig jaar naar Nieuw Zeeland vloog werden mijn vluchten tot Shanghai geannuleerd omdat Lufthansa weer eens aan het staken was. Ik ben toen zo snel mogelijk naar hun balie op Schiphol gegaan waar ze direct een vervangende vlucht naar Shanghai regelden zodat ik mijn oorspronkelijke vlucht van Shanghai naar Auckland kon halen.
pi_162864685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik begreep dat het verplicht aanvragen van de (en betalen voor een) ETA voor Canada is uitgesteld tot het najaar, dus op dit moment heb je deze nog niet nodig als je die kant op wil maar je kan het al wel aanvragen mocht je het wel willen. Weet iemand of er een voordeel is dit alsnog wel te doen, is er bijvoorlbeeld een kortere rij bij de Douane als je het al wel aangevraagd hebt?
Gisteren bij aankomst in Montréal was er nog altijd één grote rij; geen verschil of je wel of geen ETA hebt. Immigration ging niet sneller dan anders (wat al vrij snel is) met van tevoren een landingcard invullen, afgeven, scan van paspoort, standaardvragen (waar verblijf je, hoe lang, geen eten bij je, wat ga je dien), stempel in paspoort en dan bagage ophalen en langs douane om de helft van je landingcard daar weer af te geven.
pi_162864981
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gisteren bij aankomst in Montréal was er nog altijd één grote rij; geen verschil of je wel of geen ETA hebt. Immigration ging niet sneller dan anders (wat al vrij snel is) met van tevoren een landingcard invullen, afgeven, scan van paspoort, standaardvragen (waar verblijf je, hoe lang, geen eten bij je, wat ga je dien), stempel in paspoort en dan bagage ophalen en langs douane om de helft van je landingcard daar weer af te geven.
Dan zal het overal in Canada nog zo zijn. Aanvragen heeft dus geen toegevoegde waarde totdat het verplicht wordt in het najaar. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:54:28 #125
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162866271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met taxi moet dat makkelijk kunnen, wel hele andere kant van stad. Zoals ozzietukker al zei, normaal is er een gratis shuttle. Er is wel heel weinig bij DMK, en is te hopen voor jou dat het een en ander open is. Binnen DMK heb je alleen 7-Eleven en wat koffiebarretjes oid na inchecken+douane. Als je dan nog wil eten en het open is kan je beter daarvoor naar Subway of Burger King.
International terminal op DMK is onlangs geheel vernieuwd. Daar zijn voldoende restaurants, zowel vóór als na de immigration/security. Of die midden in de nacht ook allemaal open zijn, geen idee, want op zulke onzalige tijden ben ik zelden, en dan nog in transfer, op een vliegveld. Dubai uitgezonderd dan.

Maar zoals Ozzie zei voor 10 euro per taxi van BKK naar DMK... ik help het je hopen dat het met de wat aangescherpte maatregelen tegen scams wat beter is, maar ga er toch maar van uit dat je voor 400 Bt zwaar zal moeten onderhandelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')