abonnement Unibet Coolblue
pi_162496024
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_162496054
laatste post vorig deel.

Franse luchtverkeersleiding is ook nog maar eens aan het staken, vanaf charleroi al vele vluchten geannuleerd. Van andere luchthavens weet ik het niet, gezellig gaan we ook eens vliegen.......
pi_162497500
Iemand hier ervaring met Porter airlines?
pi_162500659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Iemand hier ervaring met Porter airlines?
Ja, daarmee kan je vanaf de stadsluchthaven van Toronto vliegen. Met goed weer is dat sowieso al een reden om van daar met ze te vliegen :)
pi_162500994
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, daarmee kan je vanaf de stadsluchthaven van Toronto vliegen. Met goed weer is dat sowieso al een reden om van daar met ze te vliegen :)
En ze vliegen op Chicago midway ipv O'hare
Ze zijn alleen iets duurder met baggage zie ik..
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 22:12:13 #6
414785 sirdanilot
pi_162501170
Wat leuk nooit van gehoord porter airlines. Waar ga je heen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162507367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:12 schreef sirdanilot het volgende:
Wat leuk nooit van gehoord porter airlines. Waar ga je heen?
Toronto en Chicago.
pi_162509964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Iemand hier ervaring met Porter airlines?
ja, dat is zo ongeveer het tegenovergestelde van Ryanair, ze hebben vriendelijk personeel, en goeie zit plekken.
pi_162514933
Hoe kan ik het beste naar Bishkek vliegen, zonder overstap in Rusland?
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:56:00 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162514979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:54 schreef vaduz het volgende:
Hoe kan ik het beste naar Bishkek vliegen, zonder overstap in Rusland?
Istanbul lijkt me
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 14:18:23 #11
414785 sirdanilot
pi_162515582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:54 schreef vaduz het volgende:
Hoe kan ik het beste naar Bishkek vliegen, zonder overstap in Rusland?
Via istanbul met turkish airlines, is wel een paar tientjes duurder dan met Aeroflot maar niet onbetaalbaar.

Waarom wil je niet overstappen in rusland?

En welke datum? Etc. etc.

Met zo een vraag kunnen we niks. Maar je hebt die details waarschijnlijk weggelaten omdat dit weer een troll vaduz post is, en helemaal niet naar bishkek wil gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162515832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Via istanbul met turkish airlines, is wel een paar tientjes duurder dan met Aeroflot maar niet onbetaalbaar.
Die optie had ik ook al gezien, maar is wel een overstap van 12 uur uit mijn hoofd.
quote:
Waarom wil je niet overstappen in rusland?
Dat geeft op de een of andere manier altijd gedoe. Mijn ervaring is dat op de meeste russische vliegvelden de medewerkers er niet in geinterresseerd zijn, dat je je aansluiting gaat halen. Mij teveel stress.
quote:
En welke datum? Etc. etc.
Tussen Julie en September, 5 dagen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 14:54:53 #13
414785 sirdanilot
pi_162516497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:25 schreef vaduz het volgende:

[..]

Die optie had ik ook al gezien, maar is wel een overstap van 12 uur uit mijn hoofd.

[..]

Dat geeft op de een of andere manier altijd gedoe. Mijn ervaring is dat op de meeste russische vliegvelden de medewerkers er niet in geinterresseerd zijn, dat je je aansluiting gaat halen. Mij teveel stress.

[..]

Tussen Julie en September, 5 dagen.
Nee hoor ik zag er een met een overstap van een paar uur.
En als je echt 12 uur hebt kun je er natuurlijk ook een dagje istanbul aan vast plakken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162516771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee hoor ik zag er een met een overstap van een paar uur.
Zou je een link kunnen geven?
quote:
En als je echt 12 uur hebt kun je er natuurlijk ook een dagje istanbul aan vast plakken.
Ik houd niet van stress tijdens het reizen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:19:05 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162517101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zou je een link kunnen geven?

[..]

Ik houd niet van stress tijdens het reizen.
Doe eens wat meer je best, is echt vet makkelijk te vinden...
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:30:55 #16
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162517378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zou je een link kunnen geven?

[..]

Ik houd niet van stress tijdens het reizen.
Ehm, als je niet van stress tijdens het reizen houdt kan je juist beter 12 uur overstap pakken? Hoef je bijna 100% zeker weten niet te rennen of te stressen dat je je overstap mist.
pi_162517883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ehm, als je niet van stress tijdens het reizen houdt kan je juist beter 12 uur overstap pakken? Hoef je bijna 100% zeker weten niet te rennen of te stressen dat je je overstap mist.
2/3 uur is zat.
pi_162519094
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:27 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ja, dat is zo ongeveer het tegenovergestelde van Ryanair, ze hebben vriendelijk personeel, en goeie zit plekken.
Ik lees gemengde dingen over de vriendelijkheid enzo.
Je krijgt wel gratis eten en drinken van hun op het vliegveld zag ik c_/
pi_162523441
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:34 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik lees gemengde dingen over de vriendelijkheid enzo.
Je krijgt wel gratis eten en drinken van hun op het vliegveld zag ik c_/
ik heb er een vlucht mee gehad. Ik wilde voor de pasen nog graag weg uit Newfoundland, weinig vluchten verkrijgbaar. Ik stond op het punt om met de huur auto naar Halifax te rijden. Uiteindelijk een vlucht gevonden met Porter. Een mooie comfortabele Dash 8 400 (ik hou van die kisten) Ik had toch echt het gevoel dat het een klasse mee was, als de andere regionale maatschappijen waar mee ik daar gevlogen heb, inclusief de dochters van Air Canada ( waar op zich ook niks mis mee is )
pi_162525446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:48 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb er een vlucht mee gehad. Ik wilde voor de pasen nog graag weg uit Newfoundland, weinig vluchten verkrijgbaar. Ik stond op het punt om met de huur auto naar Halifax te rijden. Uiteindelijk een vlucht gevonden met Porter. Een mooie comfortabele Dash 8 400 (ik hou van die kisten) Ik had toch echt het gevoel dat het een klasse mee was, als de andere regionale maatschappijen waar mee ik daar gevlogen heb, inclusief de dochters van Air Canada ( waar op zich ook niks mis mee is )
Het ziet er wel mooi uit ja.
Ik heb geboekt, ben benieuwd
pi_162528823
Kan iemand tips geven in deze situatie bij wizzair?

Ik heb met de app twee vliegtickets gekocht (twee vluchten voor 1 persoon). Nu kwamen er allemaal errors bij de tweede vlucht maar had ik toch succesvol betaalt..
Ik kreeg alleen maar 1 email bevestiging (later kreeg ik diezelfde bevestiging opnieuw met twee betaling erop).

Nu heb ik dus wel voor beide vluchten in twee verschillende valuta betaalt met de creditcard maar heb maar 1 vlucht (bij die eerste vlucht is de tweede betaling bijgeschreven, somehow?).

Heb op diverse manieren contact gezocht met wizzair o.a. Facebook, email, wizzair claims online en telefonisch. Dit alles zonder enige resultaat, bij de calllcenter zeggen ze doodleuk dat ik waarschijnlijk iets extras geboekt heb, maar waarom het dan wel in een andere valute was en een bedrag van wat het ticket toen koste kon ze niet goed uitleggen..

Wat kan ik het beste doen in zo'n geval?

Heb zo'n 15 vluchten gedaan en eigenlijk nooit enig probleem gehad, alleen deze keer nu ik met de app boekte...
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162541794
Kan iemand mij advies geven?

Ik wil van Lviv naar Amsterdam via Istanbul. Skyscanner geeft aan dat ik dan moet overnachten op het vliegveld en dat wil ik eigenlijk niet.

Nu kan ik Lviv-Istanbul en Istanbul-Amsterdam apart boeken met 25! minuten overstaptijd. Dat is natuurlijk wel interessant als dat haalbaar is.
Het is via Pegasus airlines, maar dus 2 losse tickets. Kan ik alsnog gratis omgeboekt worden naar de vlucht een dag later als ik de overstap niet zou halen?
pi_162541840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:39 schreef SeabornLegend het volgende:
Kan iemand mij advies geven?

Ik wil van Lviv naar Amsterdam via Istanbul. Skyscanner geeft aan dat ik dan moet overnachten op het vliegveld en dat wil ik eigenlijk niet.

Nu kan ik Lviv-Istanbul en Istanbul-Amsterdam apart boeken met 25! minuten overstaptijd. Dat is natuurlijk wel interessant als dat haalbaar is.
Het is via Pegasus airlines, maar dus 2 losse tickets. Kan ik alsnog gratis omgeboekt worden naar de vlucht een dag later als ik de overstap niet zou halen?
Nee, met losse tickets is dat geenszins mogelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze die overstap zelf niet aanbieden.

Is een andere overstapplaats dan Lviv een probleem?
pi_162541874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:42 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee, met losse tickets is dat geenszins mogelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze die overstap zelf niet aanbieden.

Is een andere overstapplaats dan Lviv een probleem?
Zolang de kosten laag blijven kan ik ook naar een andere luchthaven reizen vanuit Lviv. Ik ben op dat moment daar in elk geval!
pi_162541911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:43 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Zolang de kosten laag blijven kan ik ook naar een andere luchthaven reizen vanuit Lviv. Ik ben op dat moment daar in elk geval!
Geeft skyscanner geen andere opties?
pi_162542446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:44 schreef larsico het volgende:

[..]

Geeft skyscanner geen andere opties?
Kan eventueel ook via Kiev, maar dan moet ik daar nog komen vanuit Lviv!
Denk dat dat met de trein wel moet lukken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 16:13:45 #27
414785 sirdanilot
pi_162542939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:39 schreef SeabornLegend het volgende:
Kan iemand mij advies geven?

Ik wil van Lviv naar Amsterdam via Istanbul. Skyscanner geeft aan dat ik dan moet overnachten op het vliegveld en dat wil ik eigenlijk niet.

Nu kan ik Lviv-Istanbul en Istanbul-Amsterdam apart boeken met 25! minuten overstaptijd. Dat is natuurlijk wel interessant als dat haalbaar is.
Het is via Pegasus airlines, maar dus 2 losse tickets. Kan ik alsnog gratis omgeboekt worden naar de vlucht een dag later als ik de overstap niet zou halen?
Waarom wil je via istanbul?
Ik zou gewoon naar Kiev gaan en dan rechtsreeks naar Amsterdam vliegen, veel sneller en allicht goedkoper. Je zou een binnenlandse vlucht naar kiev kunnen nemen.

Of je gaat via Polen, bv via Krakau of Katowice. Maar ik weet niet hoe goed die verbindingen zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162543140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:00 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Kan eventueel ook via Kiev, maar dan moet ik daar nog komen vanuit Lviv!
Denk dat dat met de trein wel moet lukken.
Er zijn een aantal mogelijkheden, waarvan direct vanaf Kiev er inderdaad één is.
Wil je toch graag vanaf Lviv reizen, kan je kiezen voor LOT met overstap in Warschau, Lufthansa met overstap in Munchen of Ukrainian met overstap in Kiev
pi_162543238
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

veel sneller en allicht goedkoper
Daar zou ik per se vanuit gaan. Pegasus is low-cost, KLM en UIA niet.
Daarnaast moet je uiteraard ook nog in Kiev terecht komen, niet iets wat je binnen een paar uur doet.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 17:15:14 #30
414785 sirdanilot
pi_162544875
Je zou er natuurlijk ook gewoon een dagje istanbul aan vast kunnen plakken en gewoon de vlucht met lange overstap boeken. Ben je daar ook weer eens geweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162544958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
Je zou er natuurlijk ook gewoon een dagje istanbul aan vast kunnen plakken en gewoon de vlucht met lange overstap boeken. Ben je daar ook weer eens geweest.
Istanbul ben ik al geweest haha, een dagje Kiev is natuurlijk ook een optie.
Slaap er mooi een dagje over en dan morgen wel boeken.
pi_162555062
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:22 schreef larsico het volgende:

[..]

Daar zou ik per se vanuit gaan. Pegasus is low-cost, KLM en UIA niet.
Daarnaast moet je uiteraard ook nog in Kiev terecht komen, niet iets wat je binnen een paar uur doet.
Er gaat een sneltrein vanuit Lviv naar Kiev. Verder vliegt UIA volgens mij van lviv naar AMS via kiev (voor de zelfde prijs). Als je echt goedkoop wil, ga over de grens naar polen en vlieg met wizzair of Ryanair. Diverse steden mogelijk. Er gaat een nachtbus van Lviv naar Krakow.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162555187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:02 schreef ITrade het volgende:

[..]

Er gaat een sneltrein vanuit Lviv naar Kiev. Verder vliegt UIA volgens mij van lviv naar AMS via kiev (voor de zelfde prijs). Als je echt goedkoop wil, ga over de grens naar polen en vlieg met wizzair of Ryanair. Diverse steden mogelijk. Er gaat een nachtbus van Lviv naar Krakow.
Zou (ook) even iemand anders quoten ;)
pi_162555219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:07 schreef larsico het volgende:

[..]

Zou (ook) even iemand anders quoten ;)
Ik lees mee :9
pi_162561106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:07 schreef larsico het volgende:

[..]

Zou (ook) even iemand anders quoten ;)
Ai, het is al goed gekomen :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162582390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:07 schreef larsico het volgende:

[..]

Zou (ook) even iemand anders quoten ;)
Inmiddels is het goedgekomen!

Ik ga heen met de bus (ja dat hele eind...) en terug ga ik met AtlasJet naar Istanbul Ataturk om over te stappen op Turkish Airlines naar Amsterdam. Een overstaptijd van ongeveer 3 uur, dus dat moet lukken. Ben ik rond 10 uur in Amsterdam in de avond.

De vluchten waren bij elkaar 150 euro, maar kan wel bij beide gratis mijn koffer meenemen :)


Alleen wat ik wel jammer vind is dat een Skyscanner zo'n route niet aangeeft. Die laten me doodleuk de hele nacht wachten in Istanbul!
pi_162584124
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:11 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Inmiddels is het goedgekomen!


Alleen wat ik wel jammer vind is dat een Skyscanner zo'n route niet aangeeft. Die laten me doodleuk de hele nacht wachten in Istanbul!
Waarschijnlijk omdat je nu twee losse vluchten hebt geboekt? Dat betekent dat je in Istanbul je langs de visumcontrole moet (vergeet die niet aan te vragen vooraf), bagage ophalen en dan weer inchecken. Dan is 3 uur voor de gewone reiziger best kort.
pi_162584459
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:11 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Inmiddels is het goedgekomen!

Ik ga heen met de bus (ja dat hele eind...) en terug ga ik met AtlasJet naar Istanbul Ataturk om over te stappen op Turkish Airlines naar Amsterdam. Een overstaptijd van ongeveer 3 uur, dus dat moet lukken. Ben ik rond 10 uur in Amsterdam in de avond.

De vluchten waren bij elkaar 150 euro, maar kan wel bij beide gratis mijn koffer meenemen :)


Alleen wat ik wel jammer vind is dat een Skyscanner zo'n route niet aangeeft. Die laten me doodleuk de hele nacht wachten in Istanbul!
Naast wat Dutchtrain zegt, is het nu ook zo dat mocht de vlucht van Atlasjet vertraagd zijn, waardoor je die van Turkish mist, je geen recht hebt op een nieuwe vlucht van Turkish Airlines, aangezien de beide vluchten niet op 1 ticket staan.
pi_162586658
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:11 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Ik ga heen met de bus (ja dat hele eind...) en terug ga ik met AtlasJet naar Istanbul Ataturk om over te stappen op Turkish Airlines naar Amsterdam. Een overstaptijd van ongeveer 3 uur, dus dat moet lukken. Ben ik rond 10 uur in Amsterdam in de avond.
Waar ga je precies met de bus heen nu?
Je was toch al in Lviv zoals ik begreep van je?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162589225
Hoi, misschien een apart vraagje, maar tijdens mijn laatste heenreis is een van de vier kofferwieltjes stukgegaan.

Betekent dit een nieuwe koffer of kan ik nog ergens een van die vier wieltjes vervangen, en waar?
pi_162594682
quote:
3s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je nu twee losse vluchten hebt geboekt? Dat betekent dat je in Istanbul je langs de visumcontrole moet (vergeet die niet aan te vragen vooraf), bagage ophalen en dan weer inchecken. Dan is 3 uur voor de gewone reiziger best kort.
Moet ik langs de visumcontrole als ik Turkije niet in ga?
pi_162594743
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:46 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar ga je precies met de bus heen nu?
Je was toch al in Lviv zoals ik begreep van je?
Ik ga met een soort georganiseerde reis, 2 weken. Eerst naar Krakau en dan met hun ergens halverwege naar Lviv.


Om even terug te komen op de eventuele vertraging: dat risico zal ik moeten nemen, ik wist dat ik bij vertraging die vlucht zou kunnen missen.
pi_162595283
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:25 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Moet ik langs de visumcontrole als ik Turkije niet in ga?
Als je ruimbagage hebt en opnieuw moet inchecken, zul je die in Turkije moeten ophalen.
Als je al een boardingcard zelf geprint hebt én alleen handbagage én je weer vertrekt uit dezelfde terminal, dan hoeft dat niet.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:50:01 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162595492
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hoi, misschien een apart vraagje, maar tijdens mijn laatste heenreis is een van de vier kofferwieltjes stukgegaan.

Betekent dit een nieuwe koffer of kan ik nog ergens een van die vier wieltjes vervangen, en waar?
Het is in ieder geval niet te claimen, zo weet ik uit eigen ervaring. Want wieltjes worden als uistekende delen aangemerkt en die zijn expliciet uitgesloten in de vervoersvoorwaarden.

En of ze te vervangen zijn? Dat zal aan het merk liggen. Ik ben momenteel bezig een zwenkwiel van een Amerikaans model van Samsonite te verkrijgen, maar makkelijk blijkt het niet te zijn. Zou toch zonde zijn van een 250 dollar koffer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162595745
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:42 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je ruimbagage hebt en opnieuw moet inchecken, zul je die in Turkije moeten ophalen.
Als je al een boardingcard zelf geprint hebt én alleen handbagage én je weer vertrekt uit dezelfde terminal, dan hoeft dat niet.
Wanneer je een stop-over hebt in Istanbul naar een andere bestemming heb je geen visum nodig. Je verlaat namelijk niet de luchthaven, waardoor je officieel nog niet het land binnengaat. Wil je tijdens je stop-over even Istanbul induiken dan verlaat je wel de luchthaven en zal je wel een visum moeten aanschaffen.

Dit staat op aroundtheglobe.nl
pi_162596193
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:59 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Wanneer je een stop-over hebt in Istanbul naar een andere bestemming heb je geen visum nodig. Je verlaat namelijk niet de luchthaven, waardoor je officieel nog niet het land binnengaat. Wil je tijdens je stop-over even Istanbul induiken dan verlaat je wel de luchthaven en zal je wel een visum moeten aanschaffen.

Dit staat op aroundtheglobe.nl
Een stop-over, zoals daar bedoeld, is een overstap van ene op andere vliegtuig, zonder dat je je bagage hoeft op te halen en opnieuw bij een andere maatschappij moet inchecken.
Veel succes om de Turkse grenswacht te overtuigen dat je langs hem mag om je bagage op te halen en terug te komen in de terminal.
pi_162596534
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een stop-over, zoals daar bedoeld, is een overstap van ene op andere vliegtuig, zonder dat je je bagage hoeft op te halen en opnieuw bij een andere maatschappij moet inchecken.
Veel succes om de Turkse grenswacht te overtuigen dat je langs hem mag om je bagage op te halen en terug te komen in de terminal.
Als ik hem m'n ticket voor de volgende vlucht laat zien?
  zondag 29 mei 2016 @ 17:49:28 #48
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162596891
Wees tich niet zo eigenwijs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162607878
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:49 schreef static het volgende:
Wees tich niet zo eigenwijs.
Heeft niets met eigenwijsheid te maken. Ik heb er niet genoeg verstand van om er eigenwijs over te zijn.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:32:02 #50
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_162608662
Je moet de grens over om je bagage op te kunnen halen, dus je hebt een visum nodig.

Als het 1 ticket van dezelfde maatschappij was dan hoefde je je bagage niet op te halen en bleef je binnen de security zone
pi_162611206
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:35 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Als ik hem m'n ticket voor de volgende vlucht laat zien?
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:49 schreef static het volgende:
Wees tich niet zo eigenwijs.
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:05 schreef SeabornLegend het volgende:

[..]

Heeft niets met eigenwijsheid te maken. Ik heb er niet genoeg verstand van om er eigenwijs over te zijn.
Ik moest lachen
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 10:33:41 #52
414785 sirdanilot
pi_162613971
Dat visum kun je overigens gewoon op het vliegveld kopen ovlgens mij.

Andere optie is gewoon geen checked bagage meenemen maar goed das natuurlijk jammer want je hebt daar wel voor betaald.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162614020
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:33 schreef sirdanilot het volgende:
Dat visum kun je overigens gewoon op het vliegveld kopen ovlgens mij.

Andere optie is gewoon geen checked bagage meenemen maar goed das natuurlijk jammer want je hebt daar wel voor betaald.
Volgens mij moet je al sinds een paar jaar een Turks visum van te voren via internet aanvragen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 11:03:03 #54
414785 sirdanilot
pi_162614409
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij moet je al sinds een paar jaar een Turks visum van te voren via internet aanvragen.
Oh, ook grappig als je dat niet weet, kan TS zijn koffer niet ophalen in istanbul :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162616046
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh, ook grappig als je dat niet weet, kan TS zijn koffer niet ophalen in istanbul :D
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh, ook grappig als je dat niet weet, kan TS zijn koffer niet ophalen in istanbul :D
Toen ik boekte om naar IST te gaan kreeg ik wel 3x allerlei waarschuwingen dat je een e-visum nodig hebt om Turkije in te mogen, dus als je dan nog steeds zonder e-visum op de luchthaven staat is het wel een beetje je eigen schuld :P
  maandag 30 mei 2016 @ 12:17:19 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162616114
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:33 schreef sirdanilot het volgende:
Dat visum kun je overigens gewoon op het vliegveld kopen ovlgens mij.

Andere optie is gewoon geen checked bagage meenemen maar goed das natuurlijk jammer want je hebt daar wel voor betaald.
Kijk daar gaan we weer met volledig foute informatie. Zorg nu eerst eens dat je parate kennis up to date is voordat je weer gaat roeptoeteren terwijl je niet eens weet dat je tegenwoordig een e-Visa moet hebben van 20 +0,70 dollar.

Daarnaast dient de LVM wel te checken of je in het bezit van zo'n visum bent. KLM doet dat. Want anders mag je met de retourvlucht weer terug.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 12:18:00 #57
414785 sirdanilot
pi_162616122
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kijk daar gaan we weer met volledig foute informatie. Zorg nu eerst eens dat je parate kennis up to date is voordat je weer gaat roeptoeteren terwijl je niet eens weet dat je tegenwoordig een e-Visa moet hebben van 20 +0,70 dollar.
Jij zou eens moeten solliciteren voor moderator, jongen ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 30 mei 2016 @ 12:21:08 #58
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162616201
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jij zou eens moeten solliciteren voor moderator, jongen ;)
Nee, want ik heb een leven. Maar dit soort foute info van user Sirdanilot begint op te vallen en het stoort me mateloos dat je vragers op het verkeerde been zet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 12:22:47 #59
414785 sirdanilot
pi_162616245
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb een leven. Maar dit soort foute info van user Sirdanilot begint op te vallen en het stoort me mateloos dat je vragers op het verkeerde been zet.
Tot een paar jaar terug kon je nog gewoon een visum op het vliegveld kopen, ik hou ook niet alles bij.

Zolang je geen modje bent heb je ook geen recht om te zeiken op wat een ander post. Als ik echt iets tegen de regels in post (wat ik absoluut niet doe overigens) mag je op het uitroeptekentje drukken en me reporten, maar hou eens op met zeiken in dit topic want het gaat alleen maar off-topic op deze manier.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 30 mei 2016 @ 12:26:59 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162616339
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tot een paar jaar terug kon je nog gewoon een visum op het vliegveld kopen, ik hou ook niet alles bij.

Onthou je dan van commentaar als je geen recente info hebt. En ik spreek jou aan op jouw foute info die je hier aan vragers verstrekt. Iedere keer weer! daar heb ik geen report knop voor nodig vriend. En mijn opmerking was HEEL ON-topic.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 12:28:51 #61
414785 sirdanilot
pi_162616381
Ik ga er niet eens meer op in :')

TS, ik denk dat je achteraf toch beter gewoon had kunnen gaan voor de lange overstap, dan had je meteen een dagje Istanbul kunnen doen. Ja je was er al geweest maar het lijkt mij een dusdanig leuke stad dat je je daar alsnog wel zou kunnen vermaken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 30 mei 2016 @ 13:04:44 #62
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162617211
Laten we het inderdaad wel OT houden ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 13:10:11 #63
45833 crew  Fogel
pi_162617395
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laten we het inderdaad wel OT houden ja :)
Aangezien mensen aangeven alleen naar mods te luisteren. Mod present. Ga ontopic.

En mensen die een ervaring hebben die op oude info gebaseerd is mogen dat er gerust bijzetten, graag zelfs, want dingen veranderen nu eenmaal. Het is de situatie die nu van toepassing is die telt.


Game on ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie maandag 30 mei 2016 @ 13:18:07 #64
169210 liesje1979
pi_162617636
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb een leven.

:'(

En:

quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laten we het inderdaad wel OT houden ja :)
Dit.
pi_162617731
Als ik nog 1 opmerking mag plaatsen: men komt hier met een vraag. Aan foutieve informatie hebben ze dus niets. Ik zou willen voorstellen dat als iemand een ervaring heeft die al een aantal jaar terug gaat, diegene dat er óf heel duidelijk bijzet, óf zich onthoudt van advies. Het zou immers vervelend zijn als mensen door dit topic foutief geïnformeerd worden
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 16:36:19 #66
45833 crew  Fogel
pi_162622082
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:21 schreef larsico het volgende:
Als ik nog 1 opmerking mag plaatsen: men komt hier met een vraag. Aan foutieve informatie hebben ze dus niets. Ik zou willen voorstellen dat als iemand een ervaring heeft die al een aantal jaar terug gaat, diegene dat er óf heel duidelijk bijzet, óf zich onthoudt van advies. Het zou immers vervelend zijn als mensen door dit topic foutief geïnformeerd worden
Wist je dat je mag roken aan boord? Heerlijk zo die asbak vullen op een lange vlucht, puur genot!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_162623320
Hoe streng zijn ze volgens jullie ervaringen bij Vueling als het op bagage aankomt? Je mag 55 x 40 x 20 cm meenemen als handbagage. Ik haal die 55 net niet, op een paar cm...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2016 17:33:07 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 18:25:22 #68
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162624392
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wist je dat je mag roken aan boord? Heerlijk zo die asbak vullen op een lange vlucht, puur genot!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en bij KLM zitten er zelfs nog asbakken aan de binnenzijde van de toiletdeuren ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 maandag 30 mei 2016 @ 20:24:27 #69
414785 sirdanilot
pi_162628078
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, en bij KLM zitten er zelfs nog asbakken aan de binnenzijde van de toiletdeuren ;)
In ouwe vliegtuigen zitten er inderdaad nog asbakken en soms zijn ze zelfs het asbaklogo vergeten af te plakken. Regelmatig gezien iig, ook anno 2016.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162628629
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In ouwe vliegtuigen zitten er inderdaad nog asbakken en soms zijn ze zelfs het asbaklogo vergeten af te plakken. Regelmatig gezien iig, ook anno 2016.
Is dat ook niet bij nieuwe vliegtuigen nog steeds verplicht vanwege dat als er iemand rookt en de sigaret bij al het papier wil gooien ofzo?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 30 mei 2016 @ 20:43:59 #71
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162628703
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef ITrade het volgende:

[..]

Is dat ook niet bij nieuwe vliegtuigen nog steeds verplicht vanwege dat als er iemand rookt en de sigaret bij al het papier wil gooien ofzo?
Dat is helemaal juist,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162632335
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef ITrade het volgende:

[..]

Is dat ook niet bij nieuwe vliegtuigen nog steeds verplicht vanwege dat als er iemand rookt en de sigaret bij al het papier wil gooien ofzo?
Dat dus. Ooit eens een ramp door gebeurd toch?
pi_162637718
Ik begreep dat het verplicht aanvragen van de (en betalen voor een) ETA voor Canada is uitgesteld tot het najaar, dus op dit moment heb je deze nog niet nodig als je die kant op wil maar je kan het al wel aanvragen mocht je het wel willen. Weet iemand of er een voordeel is dit alsnog wel te doen, is er bijvoorlbeeld een kortere rij bij de Douane als je het al wel aangevraagd hebt?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_162638129
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat dus. Ooit eens een ramp door gebeurd toch?
Volgens mij wel ja
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162788253
Korte versie:
Is het mogelijk om met een verlopen paspoort (twee maanden) en een bewijs dat je een nieuwe hebt aangevraagd, te vliegen binnen Schengen (MUC-EHV)?

Lange versie:
Als Nederlander die in het buitenland woont ben ik vorige week teruggekomen voor een week in NL om een nieuw paspoort aan te vragen (ambassade aldaar was meer moeite dan even terug naar NL met de auto). Nu duurt de aanvraag langer dan voorzien (paspoort was al verlopen) maar ik moét terug naar Duitsland vanwege werk.

Over drie weken vlieg ik weer naar NL voor een festival en kan dan ook mijn paspoort ophalen. Vraag is alleen of ik dus met verlopen paspoort (twee maanden) en een bewijs dat ik een nieuw paspoort heb aangevraagd zou mogen vliegen (Transavia van München naar Eindhoven).

Heb bij het boeken geen paspoortnummer hoeven invullen.

Iemand die weet hoe het zit met zulke issues? Logisch antwoord lijkt me 'nee, kan niet' maar wellicht weten jullie af van bepaalde uitzonderingen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 15:11:06 #76
45833 crew  Fogel
pi_162789033
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Korte versie:
Is het mogelijk om met een verlopen paspoort (twee maanden) en een bewijs dat je een nieuwe hebt aangevraagd, te vliegen binnen Schengen (MUC-EHV)?

Lange versie:
Als Nederlander die in het buitenland woont ben ik vorige week teruggekomen voor een week in NL om een nieuw paspoort aan te vragen (ambassade aldaar was meer moeite dan even terug naar NL met de auto). Nu duurt de aanvraag langer dan voorzien (paspoort was al verlopen) maar ik moét terug naar Duitsland vanwege werk.

Over drie weken vlieg ik weer naar NL voor een festival en kan dan ook mijn paspoort ophalen. Vraag is alleen of ik dus met verlopen paspoort (twee maanden) en een bewijs dat ik een nieuw paspoort heb aangevraagd zou mogen vliegen (Transavia van München naar Eindhoven).

Heb bij het boeken geen paspoortnummer hoeven invullen.

Iemand die weet hoe het zit met zulke issues? Logisch antwoord lijkt me 'nee, kan niet' maar wellicht weten jullie af van bepaalde uitzonderingen?
Mijn dochter vloog onlangs met een verlopen paspoort (kwam daar op Schiphol pas achter). Een dame aan de KLM balie wist me te vertellen dat een verlopen paspoort tot drie maanden na het verlopen ook als identiteitsbewijs geaccepteerd wordt binnen Schengen.
Een vlucht "naar huis" (zoals mijn geval) zal -neem ik aan- zelden geweigerd worden, en zeker in jouw situatie die makkelijk uit te leggen is. Normaal gesproken vragen ze niet eens naar een paspoort... soms (maar lang niet altijd) wel als je baggage inchecked.

Je kan voor de zekerheid even naar Transavia bellen en vragen of ze dezelfde houding hebben als KLM.

Wat de EU er van zegt: http://europa.eu/youreuro(...).htm#!lightbox-uid-0
"Er bestaan geen EU-regels voor het reizen zonder geldig reisdocument. De voorwaarden en procedures verschillen van land tot land en kunnen zonder waarschuwing vooraf veranderen."
Voor Nederland ziet het er niet rooskleurig uit: http://europa.eu/youreuro(...)erlands/index_nl.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door Fogel op 06-06-2016 15:25:38 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 6 juni 2016 @ 20:48:50 #77
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162798625
De hamvraag is of men het ziet.

Men is vooral gefocust op de naam op het identiteitsdocument en de naam op het ticket, zeker bij low cost airliners.
Op Schiphol, binnen Schengen, de keer dat ik daadwerkelijk iemand had die het identiteitsdocument goed bekeek is lang, lang geleden, bij KLM doe ik niet eens meer de moeite om deze te tonen, men vraagt er ook niet om.
Dus ik zou er vooral niet actief de aandacht op laten vestigen door zaken vooraf te vragen of aan de gate dit te melden. Je hoeft bij het genereren van een boarding pass binnen Schengen geen paspoort of ID gegevens in te vullen, dus er vindt ook geen automatische controle plaats waar je bij de gate een melding in het systeem krijgt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162799210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik begreep dat het verplicht aanvragen van de (en betalen voor een) ETA voor Canada is uitgesteld tot het najaar, dus op dit moment heb je deze nog niet nodig als je die kant op wil maar je kan het al wel aanvragen mocht je het wel willen. Weet iemand of er een voordeel is dit alsnog wel te doen, is er bijvoorlbeeld een kortere rij bij de Douane als je het al wel aangevraagd hebt?
Ik weet niet hoe snel je een antwoord wil hebben, maar ik vlieg vrijdag naar Canada en heb een eTA. Als ik eraan denk zal ik na aankomst posten of dit enig verschil heeft gemaakt.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:41:45 #79
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_162807887
Iemand hier ervaring met een lange layover in Abu Dhabi?

Wij vliegen in september naar Tokyo, met een dagstop in Abu Dhabi (aankomst vanuit AMS 06:30u en vertrek naar NRT om 22:15u). Helaas heeft het zoeken naar een dagkamer buiten de luchthaven geen resultaat opgeleverd, dus overweeg ik nu om het airside hotel op de luchthaven zelf voor een paar uurtjes te boeken voor de slaap en een snelle douche. De bedoeling is dat we na die paar uurtjes de luchthaven verlaten, even een paar uurtjes in Abu Dhabi spenderen en daarna terugkomen voor de doorgaande vlucht.

Mijn vraag is eigenlijk alleen: kan dit? Is het na het uitchecken uit het airside hotel gewoon mogelijk om de luchthaven te verlaten? Of is het zo dat airside/transit ook direct betekent dat je het luchthaventerrein niet kan/mag verlaten? Ik ken de aankomst/vertrekstructuur op deze luchthaven niet, dus wie hier ervaringen mee heeft mag ze graag met me delen. Bagage blijft overigens gewoon in transit :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_162808684
Dat moet wel lukken. Je komt aan in het deel waar ook de vluchten weer vandaan vertrekken. Daar is neem ik aan ook het hotel en dan is het een kwestie van borden volgen naar de uitgang.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 juni 2016 @ 11:47:54 #81
414785 sirdanilot
pi_162811341
Kun je dan niet beter lounge toegang aanschaffen.

En je wil in die korte tijd én even slapen en opfrissen, én abu dhabi nog in?

Ik zou gewoon lekker abu dhabi in gaan, douchen kun je ook wel thuis doen, misschien even omkleden voordat je het vliegtuig in stapt. En slapen kan in het vliegtuig. Maar goed dat ben ik dan weer hè.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:11:05 #82
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_162811843
Zowel ik als mijn wederhelft zijn totaal geen vliegtuigslapers, vandaar dat we ergens voor een paar uurtjes willen blijven puur voor de powernap en een douche. Met meer dan 15 uur wachttijd is dat prima te doen i.c.m. een flitsbezoekje aan Abu Dhabi.

Lounge toegang is natuurlijk ook nog een optie, mits de toegang goedkoper is dan het tarief voor het transit hotel (113 USD voor 6 uur). We hebben verder geen status oid.

Gaat me er ook meer om dat we het luchthaventerrein gewoon afmogen, ook al zijn we nog gewoon in transit. Tijdens een soortgelijke transit in Doha was er veel welles/nietes gedoe waardoor het me alsnog 2 uur kostte voor ik de luchthaven kon verlaten.
diseased rhinoceros pizzle
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 juni 2016 @ 13:19:28 #83
414785 sirdanilot
pi_162813437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Flylib het volgende:
Zowel ik als mijn wederhelft zijn totaal geen vliegtuigslapers, vandaar dat we ergens voor een paar uurtjes willen blijven puur voor de powernap en een douche. Met meer dan 15 uur wachttijd is dat prima te doen i.c.m. een flitsbezoekje aan Abu Dhabi.

Lounge toegang is natuurlijk ook nog een optie, mits de toegang goedkoper is dan het tarief voor het transit hotel (113 USD voor 6 uur). We hebben verder geen status oid.

Gaat me er ook meer om dat we het luchthaventerrein gewoon afmogen, ook al zijn we nog gewoon in transit. Tijdens een soortgelijke transit in Doha was er veel welles/nietes gedoe waardoor het me alsnog 2 uur kostte voor ik de luchthaven kon verlaten.
Ook als je geen status hebt kun je vaak wel lounge toegang cash betalen. Je vliegt Etihad neem ik aan? Ik zou zeggen kijk er eens naar. In veel lounges kun je douchen en ook wel prima even relaxen en ook nog eens wat eten e.d.

Ik vind zelf overigens niet zo veel info online zo snel, wel dat de prijs toegang voor de lounges meer in de categorie 25-50 USD ligt. Ik weet dan echter niet of die ook douches e.d. hebben, er zijn nogal veel lounges daar.

Ik dacht eerst dat je 6:30 vertrok uit AMS maar dan kom je al in abu dabi aan. Dan heb je inderdaad wel genoeg tijd ja.

[ Bericht 12% gewijzigd door sirdanilot op 07-06-2016 13:27:23 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:31:59 #84
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_162817140
Etihad inderdaad. Ik ga me er nog even in verdiepen en het bespreken :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_162817433
Weten jullie toevallig wanneer Emirates aanbiedingen naar Bangkok heeft zoals bv de Werelddeal dagen van KLM?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 19:11:13 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162822403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Flylib het volgende:
Zowel ik als mijn wederhelft zijn totaal geen vliegtuigslapers, vandaar dat we ergens voor een paar uurtjes willen blijven puur voor de powernap en een douche. Met meer dan 15 uur wachttijd is dat prima te doen i.c.m. een flitsbezoekje aan Abu Dhabi.

Lounge toegang is natuurlijk ook nog een optie, mits de toegang goedkoper is dan het tarief voor het transit hotel (113 USD voor 6 uur). We hebben verder geen status oid.

Gaat me er ook meer om dat we het luchthaventerrein gewoon afmogen, ook al zijn we nog gewoon in transit. Tijdens een soortgelijke transit in Doha was er veel welles/nietes gedoe waardoor het me alsnog 2 uur kostte voor ik de luchthaven kon verlaten.
Je kunt eenvoudig vanaf airside weer in het publieke gedeelte komen, want hoewel bij terminal 3 een centrale security check is kan je vanaf daar weer in terminal 1 komen waar de security check aan de gate plaatsvindt, en dat is ook de plek waar je aankomt en vanaf daar door de immigratie kan. Je kunt vanaf terminal 1 ook in terminal 3 komen, uiteraard wel met een extra security check om daar te komen.
Tip, in terminal 3 zijn, als je halverwege de relatief lange pier bent, gratis douches welke je kunt gebruiken, al moet je wel eigen handdoek en toiletartikelen meenemen en afhankelijk van het tijdstip kan het daar druk zijn en de kracht van de waterstraal is ehm niet heel sterk.

Je kunt daarnaast eenvoudig van de terminal af, niet aangeven bij het ingaan van de immigratie rij dat je een doorv lucht hebt, gewoon doorlopen en vooral niet vermelden dat je in transit bent. Ik ga zelfs met een overstap van 2,5 uur door de immigratie, al is het maar voor de frisse lucht en de betere mogelijkheden qua eten.

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om juist een hotel overdag in de stad te nemen, of bijvoorbeeld het Premier Inn op de luchthaven. Die is qua prijs relatief goed. Wel moet je in dit geval, omdat je een kamer voor overdag wilt, mailen met hun over de mogelijkheden, want anders mag je er pas om 14:00 uur in, maar mogelijkheden zijn er zeker, want ik mocht ook om 09:00 uur inchecken, maar dat was wel vooraf geregeld en koste mijn werkgever ongetwijfeld wat extra, maar niet de volledige dagprijs.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162822734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Weten jullie toevallig wanneer Emirates aanbiedingen naar Bangkok heeft zoals bv de Werelddeal dagen van KLM?
Prijsalarm instellen bij Skyscanner? :s)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_162822812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:22 schreef Manono het volgende:

[..]

Prijsalarm instellen bij Skyscanner? :s)
Ja die heb ik al aan en ook bij Emirates zelf maar dacht misschien hebben ze bepaalde periodes die al bekent zijn.
pi_162828247
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe snel je een antwoord wil hebben, maar ik vlieg vrijdag naar Canada en heb een eTA. Als ik eraan denk zal ik na aankomst posten of dit enig verschil heeft gemaakt.
Ik ben er al. Heeft geen voordeel, er is maar 1 rij :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_162828317
Weet iemand hoe het zit als je met een paar biertjes op het vliegtuig in wil? Niet aangeschoten of dronken maar wellicht te ruiken aan de adem.
pi_162828338
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Ik ben er al. Heeft geen voordeel, er is maar 1 rij :)
Duurt het überhaupt lang of gaat het allemaal vrij vlotjes?
pi_162828370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:19 schreef terrorsjaak het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je met een paar biertjes op het vliegtuig in wil? Niet aangeschoten of dronken maar wellicht te ruiken aan de adem.
Ze serveren het aan boord, dus het zou mij verbazen als ze er een probleem van maken.
pi_162828540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Duurt het überhaupt lang of gaat het allemaal vrij vlotjes?
Ging vrij vlotjes. Ben op Calgary gevlogen en ik stond na aankomst van het vliegtuig binnen een half uur buiten. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_162828583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:19 schreef terrorsjaak het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je met een paar biertjes op het vliegtuig in wil? Niet aangeschoten of dronken maar wellicht te ruiken aan de adem.
Afhankelijk hoe goed jij tegen alcohol kan. Als je normaal doet mag je mee.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:35:36 #95
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162828983
Het heeft inderdaad alles met gedrag te maken.

Als jij je normaal gedraagt geen enkel probleem, genoeg mensen die een biertje pakken in de bar op de luchthaven en die ruiken mogelijk ook naar alcohol.
Gisteren nog een vlucht gehad waar een 6 tal personen het gezellig hadden, en men was niet vervelend en kon gewoon mee, bij de drankservice kreeg men enkel water, cola of iets in die trant aangeboden, dat dan weer wel.

Gedraag je je bij de gate of bij het aan boord gaan agressief of kom je volledig laveloos over, tja dan is er een kans dat je geweigerd wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:40:04 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162829185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Weten jullie toevallig wanneer Emirates aanbiedingen naar Bangkok heeft zoals bv de Werelddeal dagen van KLM?
Gewoon inschrijven op de nieuwsbrief van Emirates. Ik dacht dat je je dan eerst bij hun miles programma moet aanmelden.

Maar twee andere opties zijn, op hun site een vlucht zoeken met flex data, dan krijg je een hele week of maand overzicht in een matrix. Kun je zelf de goedkoopste combinatie er uit pikken. Of op Kayak een prijsalert met een filter op een paar maatschappijen en max. stopover tijd instellen. Want kijk uit, Emirates heeft vaker goedkope tickets naar BKK, maar dan wel met een 10 uur stopover op de heen- of terugreis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162829314
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gewoon inschrijven op de nieuwsbrief van Emirates. Ik dacht dat je je dan eerst bij hun miles programma moet aanmelden.

Maar twee andere opties zijn, op hun site een vlucht zoeken met flex data, dan krijg je een hele week of maand overzicht in een matrix. Kun je zelf de goedkoopste combinatie er uit pikken. Of op Kayak een prijsalert met een filter op een paar maatschappijen en max. stopover tijd instellen. Want kijk uit, Emirates heeft vaker goedkope tickets naar BKK, maar dan wel met een 10 uur stopover op de heen- of terugreis.
Heb de opties die je aangeeft bij Emirates al gedaan. Vanaf januari voor 3 maanden staat het op 675 nu.

Die andere ken ik nog niet, zal ik ook proberen :)

Hoef niet perse met hen maar vind ze wel chill en dan kan ik weer van die miles sparen. :)

De laatste 2 keer trouwens met Emirates gevlogen voor een keer 495 en 540.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 23:02:29 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_162830044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:19 schreef terrorsjaak het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je met een paar biertjes op het vliegtuig in wil? Niet aangeschoten of dronken maar wellicht te ruiken aan de adem.
Ik drink regelmatig een paar biertje voor vertrek, gezien alle sterke drank die ze aanboord schenken kunnen een paar biertjes geen probleem zijn. Als je 6 halve liters gaat drinken voor vertrek is dat natuurlijk een ander verhaal
pi_162831365
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:11 schreef Fogel het volgende:
quote:
6s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
Dank beiden.

Ik denk dat ik het er ook maar gewoon vanaf laat hangen. Hoorde vandaag van een vriend dat hij met Transavia van Innsbruck naar NL gevlogen is zonder paspoort (heenreis had ie met de auto gedaan en niet aan gedacht). Na een check kon ie verder.

En ik heb gewoon een paspoort dat ik kan overleggen. Dan doe ik wel of ik het vergeten ben dat ie verlopen is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 23:41:29 #100
45833 crew  Fogel
pi_162831383
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik drink regelmatig een paar biertje voor vertrek, gezien alle sterke drank die ze aanboord schenken kunnen een paar biertjes geen probleem zijn. Als je 6 halve liters gaat drinken voor vertrek is dat natuurlijk een ander verhaal
Dat inderdaad. Zolang je gewoon rustig bent en niet moeilijk doet is er eigenlijk weinig aan de hand.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 7 juni 2016 @ 23:52:07 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162831652
Zoek voor de gein eens op Britten en dronken in een vliegtuig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162832225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Afhankelijk hoe goed jij tegen alcohol kan. Als je normaal doet mag je mee.
Mijn alcoholtolerantie ligt vrij hoog, dus dan moet het goedkomen
pi_162832298
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:52 schreef static het volgende:
Zoek voor de gein eens op Britten en dronken in een vliegtuig.
Daar noem je ook een volk _O-
Maar dat is een verschil van een paar biertjes naar vol aan de zuip!
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:22:10 #104
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_162834135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kunt eenvoudig vanaf airside weer in het publieke gedeelte komen, want hoewel bij terminal 3 een centrale security check is kan je vanaf daar weer in terminal 1 komen waar de security check aan de gate plaatsvindt, en dat is ook de plek waar je aankomt en vanaf daar door de immigratie kan. Je kunt vanaf terminal 1 ook in terminal 3 komen, uiteraard wel met een extra security check om daar te komen.
Tip, in terminal 3 zijn, als je halverwege de relatief lange pier bent, gratis douches welke je kunt gebruiken, al moet je wel eigen handdoek en toiletartikelen meenemen en afhankelijk van het tijdstip kan het daar druk zijn en de kracht van de waterstraal is ehm niet heel sterk.

Je kunt daarnaast eenvoudig van de terminal af, niet aangeven bij het ingaan van de immigratie rij dat je een doorv lucht hebt, gewoon doorlopen en vooral niet vermelden dat je in transit bent. Ik ga zelfs met een overstap van 2,5 uur door de immigratie, al is het maar voor de frisse lucht en de betere mogelijkheden qua eten.

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om juist een hotel overdag in de stad te nemen, of bijvoorbeeld het Premier Inn op de luchthaven. Die is qua prijs relatief goed. Wel moet je in dit geval, omdat je een kamer voor overdag wilt, mailen met hun over de mogelijkheden, want anders mag je er pas om 14:00 uur in, maar mogelijkheden zijn er zeker, want ik mocht ook om 09:00 uur inchecken, maar dat was wel vooraf geregeld en koste mijn werkgever ongetwijfeld wat extra, maar niet de volledige dagprijs.
Thanx ^O^

We hebben alsnog het Premier Inn geboekt voor 1 nacht, ook al checken we 's avonds uit. We informeren ter plekke wel naar de mogelijkheid om al direct in te checken na aankomst. Zo niet draaien we de planning wel om en gaan we direct AUH in en slapen we daarna :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_162834660
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:29:16 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162846179
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:08 schreef tofastTG het volgende:
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
Ik heb de shuttle wel genomen en dat is in 45 minuten prima te doen. Maar gezien de tijd van aankomst mis je de shuttle niet net, je mist de shuttle ruim, want als je om 00:05 land moet je ook nog door de immigratie, en als je dan ook nog op bagage moet wachten ben je rond 01:00 uur in het publieke gedeelte.

Maar niet getreurd, er zijn altijd taxi's beschikbaar, ook op dat tijdstip, en het is nu ook weer niet zo dat het onbetaalbaar is, voor onder de 10 euro moet je wel op Don Muang kunnen komen. En gezien het geplande tijdstip van landen heb je dan ook nog wat marge bij vertraging, want het kost een minuut of 45 naar Don Muang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162848355
Ik vlieg binnenkort met Transavia vanaf Schiphol, en de laatste keer dat ik vloog was toen ik 4 was (14 jaar geleden). Ik vroeg me af hoe laat ik het best op het vliegveld kan zijn?
pi_162849427
Dat ligt eraan waar je heen gaat. Ik neem altijd iets ruimer de tijd. Binnen Europa anderhalf tot twee uur van te voren, buiten Europa uurtje erbij.
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:25:23 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162849635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:18 schreef HanSchwulo het volgende:
Dat ligt eraan waar je heen gaat. Ik neem altijd iets ruimer de tijd. Binnen Europa anderhalf tot twee uur van te voren, buiten Europa uurtje erbij.
Ik snap het gevoel, maar waarom eigenlijk buiten Europa extra tijd erbij, kost het dan meer tijd van in check balie naar de gate?
Als je heel logisch nadenkt klopt die redenatie niet, de redenatie is wel goed als je bijvoorbeeld met een Easyjet vanaf de M-pier vliegt, dan kan je een stuk korter voor vertrek gepland op Schiphol aankomen dan als je vanaf de algemene terminal vliegt omdat je dan in een langere rij bij de veiligheidscontrole kan komen, terwijl bij de M-pier het dedicated voor een beperkt aantal vluchten zit.

Maar goed, laat men vooral ruim op tijd op de luchthaven komen, want als iedereen mijn tijdslijnen gaat aanhouden dan ga ik het ook niet meer redden met wat minder tijd voor vertrek van een vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162849766
Klopt helemaal. Nadat ik mijn berichtje had ingetypt ging ik ook wanhopig op zoek naar goede argumenten voor mijn uurtje extra. Maar ondanks naarstig zoeken moet ik toegeven dat die argumenten er vooralsnog niet zijn.
pi_162849779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik snap het gevoel, maar waarom eigenlijk buiten Europa extra tijd erbij, kost het dan meer tijd van in check balie naar de gate?
Wat de precieze reden is weet ik niet, maar de procedure kan per land verschillen.
Als je bijvoorbeeld naar de VS vliegt, moet ieder reisgezelschap bij de gate eerst een soort controlegesprek voeren (wat ga je doen, waarom ga je dat doen, hoe heb je je ticket betaald et cetera). Dat kost beduidend meer tijd dan de reguliere procedure.
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:44:53 #112
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162850287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat de precieze reden is weet ik niet, maar de procedure kan per land verschillen.
Als je bijvoorbeeld naar de VS vliegt, moet ieder reisgezelschap bij de gate eerst een soort controlegesprek voeren (wat ga je doen, waarom ga je dat doen, hoe heb je je ticket betaald et cetera). Dat kost beduidend meer tijd dan de reguliere procedure.
Maar dat an sich is geen reden om extra op tijd aanwezig te zijn, sterker nog, je zou dan juist niet extra op tijd aanwezig moeten zijn, want daarmee 'faciliteer' je eigenlijk zelf het 'controlegesprek' door de extra tijd welke men heeft. En hoewel ik beroepshalve maar niet in zal gaan op de kwaliteit van dit 'controlegesprek' laten we het zo zeggen, dit is echt windowdressing ten top, het voegt niets, maar dan ook helemaal niets aan veiligheid toe.

Al snap ik het gevoel wel, bij een verre vlucht, vaak relatief wat duurder dan een Europees ticket, en mogelijk toch wel het vakantiegevoel wil je niks aan het toeval overlaten en op tijd aanwezig zijn om stress te voorkomen. Maar zuiver rationeel gezien zou er geen onderscheid hoeven te zijn tussen vluchten binnen of buiten Europa...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 juni 2016 @ 21:42:56 #113
414785 sirdanilot
pi_162852322
Als je je vlucht buiten Europa mist heb je toh wel een wat groter ptobleem dan als je je ryan airtje naar Dublin mist. Das de reden dat ik dan eerder aanwezig ben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162852600
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:07:53 #115
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162853423
FF gaan toch echt voor hoor. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:17:43 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162853795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
Heeft er volgens mij niets mee te maken. Bij een overboekte vlucht is vantevoren al bepaald wie een instapkaart zonder stoelnummer krijgt met de mededeling dat het vliegtuig "behoorlijk" (ze bedoelde natuurlijk ONBEHOORLIJK) vol zit. En dan mag je aan de gate afwachten of er wel of niet een stoel over is.

En uiteraard heb je daar als FF nooit last van. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162855315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Iemand enig idee of de kans op overboeking groter is bij intercontintentale vluchten dan bij continentale? Dat zou een goede reden kunnen zijn om er wat eerder te zijn, zodat jij niet degene bent die de lul is.
Ligt aan airline, geografie, dag, seizoen en nog meer factoren.

Eerder er zijn maakt niet uit, want airlines werken met 'onload priority' die gedefinieerd is en geen 'first come first serve'. Zo zullen frequent flyers dus inderdaad niet geweigerd worden, maar kan staff ol ID-tickets het bijv. weer vergeten op zo'n flight door lage onload priority.

Verder wordt er in NL niet echt agressief overboekt, omdat er amper no-shows en cancellations zijn (gemiddeld 1-2% ofzo). In andere markten zoals Afrika kan dit oplopen tot gerust (5-6%). Verder worden er vrijwel altijd eerst vrijwilligers gezocht voor omboeken als een vlucht vol is voordat mensen worden gedwongen hun plaats af te staan.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:10:32 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162855840
Volgens mij is de standaard ratio zo'n 10%.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_162855991
Het is iets hoger, de percentages die ik noemde zijn eerder de no-show rates per regio. Maar 10% is te hoog, er wordt op een A380 echt niet 40 stoelen overboekt in economy ofzo. Denied boardings (onvrijwillig) is ongeveer 5-7 per 10000 pax, veel airlines zijn vrij conservatief met overboeken omdat veel dnb's toch soort van afstraalt op je naam, ook al kan het economisch prima te verantwoorden zijn.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:19:13 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856074
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:08 schreef tofastTG het volgende:
Iemand ervaring met wisselen van vliegveld in Bangkok (BKK naar DMK)?
Mis de shuttle waarschijnlijk net (24:05 bkk landen, 4:45 DMK vertrekken.)
Met taxi moet dat makkelijk kunnen, wel hele andere kant van stad. Zoals ozzietukker al zei, normaal is er een gratis shuttle. Er is wel heel weinig bij DMK, en is te hopen voor jou dat het een en ander open is. Binnen DMK heb je alleen 7-Eleven en wat koffiebarretjes oid na inchecken+douane. Als je dan nog wil eten en het open is kan je beter daarvoor naar Subway of Burger King.
pi_162856278
Ik hoorde op t journaal dat men bij EasyJet ook gaat staken. Nu heb ik volgende week een vlucht, weet iemand wat er gebeurt als je vlucht wegens staking geannuleerd wordt?
pi_162856777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:28 schreef vive_la_france het volgende:
Ik hoorde op t journaal dat men bij EasyJet ook gaat staken. Nu heb ik volgende week een vlucht, weet iemand wat er gebeurt als je vlucht wegens staking geannuleerd wordt?
Ze hebben er een groot belang bij om jou op tijd op de plaats van bestemming af te leveren want de vergoedingen die ze op basis van Europese regelgeving moeten betalen bij een vertraging van minimaal 3 uur zijn niet mals:
Bij een vlucht korter dan 1.500 kilometer: ¤ 250
Bij een vlucht langer dan 1.500 kilometer binnen de EU: ¤ 400
Bij een vlucht van 1.500 tot 3.500 kilometer buiten de EU: ¤ 400
Bij een vlucht langer dan 3.500 kilometer buiten de EU: ¤ 600

Ik kan me alleen voorstellen dat het regelen van een vervangende vlucht voor een maatschappij als EasyJet een stuk lastiger is dan voor een niet-budget luchtvaartmaatschappij die is aangesloten bij een alliantie.

Toen ik vorig jaar naar Nieuw Zeeland vloog werden mijn vluchten tot Shanghai geannuleerd omdat Lufthansa weer eens aan het staken was. Ik ben toen zo snel mogelijk naar hun balie op Schiphol gegaan waar ze direct een vervangende vlucht naar Shanghai regelden zodat ik mijn oorspronkelijke vlucht van Shanghai naar Auckland kon halen.
pi_162864685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik begreep dat het verplicht aanvragen van de (en betalen voor een) ETA voor Canada is uitgesteld tot het najaar, dus op dit moment heb je deze nog niet nodig als je die kant op wil maar je kan het al wel aanvragen mocht je het wel willen. Weet iemand of er een voordeel is dit alsnog wel te doen, is er bijvoorlbeeld een kortere rij bij de Douane als je het al wel aangevraagd hebt?
Gisteren bij aankomst in Montréal was er nog altijd één grote rij; geen verschil of je wel of geen ETA hebt. Immigration ging niet sneller dan anders (wat al vrij snel is) met van tevoren een landingcard invullen, afgeven, scan van paspoort, standaardvragen (waar verblijf je, hoe lang, geen eten bij je, wat ga je dien), stempel in paspoort en dan bagage ophalen en langs douane om de helft van je landingcard daar weer af te geven.
pi_162864981
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gisteren bij aankomst in Montréal was er nog altijd één grote rij; geen verschil of je wel of geen ETA hebt. Immigration ging niet sneller dan anders (wat al vrij snel is) met van tevoren een landingcard invullen, afgeven, scan van paspoort, standaardvragen (waar verblijf je, hoe lang, geen eten bij je, wat ga je dien), stempel in paspoort en dan bagage ophalen en langs douane om de helft van je landingcard daar weer af te geven.
Dan zal het overal in Canada nog zo zijn. Aanvragen heeft dus geen toegevoegde waarde totdat het verplicht wordt in het najaar. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:54:28 #125
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162866271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met taxi moet dat makkelijk kunnen, wel hele andere kant van stad. Zoals ozzietukker al zei, normaal is er een gratis shuttle. Er is wel heel weinig bij DMK, en is te hopen voor jou dat het een en ander open is. Binnen DMK heb je alleen 7-Eleven en wat koffiebarretjes oid na inchecken+douane. Als je dan nog wil eten en het open is kan je beter daarvoor naar Subway of Burger King.
International terminal op DMK is onlangs geheel vernieuwd. Daar zijn voldoende restaurants, zowel vóór als na de immigration/security. Of die midden in de nacht ook allemaal open zijn, geen idee, want op zulke onzalige tijden ben ik zelden, en dan nog in transfer, op een vliegveld. Dubai uitgezonderd dan.

Maar zoals Ozzie zei voor 10 euro per taxi van BKK naar DMK... ik help het je hopen dat het met de wat aangescherpte maatregelen tegen scams wat beter is, maar ga er toch maar van uit dat je voor 400 Bt zwaar zal moeten onderhandelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162869285
Iemand ervaring met staking, vlieg maandag met airfrance :')

Krijg online de optie om te rebooken, zonder omboekingskosten maar wel de hogere ticket prijs :?
Hoe zit het met vergoedingen?
pi_162869343
Is een staking een buitengewone omstandigheid?
Staakt het eigen personeel van de luchtvaartmaatschappij en was de staking van tevoren aangekondigd? Dan is er geen sprake van overmacht. Een luchtvaartmaatschappij heeft invloed op haar beleid en daardoor invloed op haar personeel. Doordat de staking van tevoren is aangekondigd, kan de luchtvaartmaatschappij maatregelen nemen om de overlast zo klein mogelijk te houden voor de reizigers.

Staakt het personeel onverwachts en is de staking dus niet van tevoren aangekondigd? Dan wordt dit wel als overmacht gezien.
http://www.vcktravel.nl/travel-info/rechten-vliegtuigpassagiers

:?
pi_162869384
Dus niet rebooken is handiger, dan krijg ik ticket en 600,- vergoeding terug
pi_162869581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:26 schreef Joezi het volgende:
Iemand ervaring met staking, vlieg maandag met airfrance :')

Zie reactie 123.
pi_162869809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zie reactie 123.
Op klm staat dat staking overmacht is
pi_162869894
In het kurnieuws staat weer dat 20%30% van de vuchten niet door gaat
pi_162869927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:50 schreef Joezi het volgende:

[..]

Op klm staat dat staking overmacht is
Lufthansa had wel overal folders liggen om je te wijzen op je rechten en linkte bij mijn weten zelf ook door naar die Europese regelgeving, maar mijn hoogste prioriteit had op tijd in Nieuw Zeeland komen, niet de eventuele schadevergoeding. Dat hebben ze gelukkig prima geregeld, dus was een schadevergoeding ook niet aan de orde. Al scheelde het dus wel dat ik direct 's morgens vroeg naar Schiphol was gegaan, want een half uur later sloot Lufthansa daar de balie en moest je het telefonisch regelen waarbij ik aanneem dat die lijnen overbelast waren.
pi_162869975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lufthansa had wel overal folders liggen om je te wijzen op je rechten en linkte bij mijn weten zelf ook door naar die Europese regelgeving, maar mijn hoogste prioriteit had op tijd in Nieuw Zeeland komen, niet de eventuele schadevergoeding. Dat hebben ze gelukkig prima geregeld, dus was een schadevergoeding ook niet aan de orde. Al scheelde het dus wel dat ik direct 's morgens vroeg naar Schiphol was gegaan, want een half uur later sloot Lufthansa daar de balie en moest je het telefonisch regelen waarbij ik aanneem dat die lijnen overbelast waren.
Ja probeer ook te bellen, niet door te komen, wacht morgen nog wel even af
  One tough cookie donderdag 9 juni 2016 @ 18:28:23 #134
169210 liesje1979
pi_162870576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:26 schreef Joezi het volgende:
Iemand ervaring met staking, vlieg maandag met airfrance :')

Krijg online de optie om te rebooken, zonder omboekingskosten maar wel de hogere ticket prijs :?
Hoe zit het met vergoedingen?
:*
Komt vast wel goed.
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:51:16 #135
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162871012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:26 schreef Joezi het volgende:
Iemand ervaring met staking, vlieg maandag met airfrance :')

Krijg online de optie om te rebooken, zonder omboekingskosten maar wel de hogere ticket prijs :?
Hoe zit het met vergoedingen?
http://www.airfrance.nl/N(...)affic_air_france.htm

quote:
You may anticipate your trip from June 9 to June 10, 2016 included, or postpone your trip from June 15 to June 21, 2016 included, at no extra cost in the same ticketed cabin.

You can make these changes on this website*, in the "Your reservations" section, on our mobile sites or from your travel agent.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:18:08 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162871542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lufthansa had wel overal folders liggen om je te wijzen op je rechten en linkte bij mijn weten zelf ook door naar die Europese regelgeving, maar mijn hoogste prioriteit had op tijd in Nieuw Zeeland komen, niet de eventuele schadevergoeding. Dat hebben ze gelukkig prima geregeld, dus was een schadevergoeding ook niet aan de orde. Al scheelde het dus wel dat ik direct 's morgens vroeg naar Schiphol was gegaan, want een half uur later sloot Lufthansa daar de balie en moest je het telefonisch regelen waarbij ik aanneem dat die lijnen overbelast waren.
En de reden dat Lufthansa je bij haar stakingen wel kon en wilde helpen is dat ze dus daadwerkelijk aansprakelijk zijn omdat aangekondigde stakingen van eigen personeel geen overmacht zijn en dus er alles aan gelegen is om je te kunnen overboeken.

Het ligt natuurlijk wel anders als personeel van een luchthaven staakt waardoor je niet of erg langzaam kunt inchecken, beveiliging of paspoortcontrole kunt, of luchtverkeersleiding, daar heeft een maatschappij geen invloed op.

Lufthansa heeft het voor mijn vader ook prima opgelost, want hoewel hij nu 5 uur later vertrok, kwam hij wel nagenoeg dezelfde tijd op de eindbestemming aan, en daarbij nog een voucher van 12,50 euro om te eten, hoewel je daar op Schiphol niet heel ver mee komt, de oplossing is in dat geval natuurlijk wel prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162891335
Kan ik naast mijn handbage nog een laptop meenemen of moet de laptop dan ook in de handbagagekoffer?
pi_162891355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:12 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Kan ik naast mijn handbage nog een laptop meenemen of moet de laptop dan ook in de handbagagekoffer?
Ligt aan de luchtvaartmaatschappij.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_162891364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:13 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ligt aan de luchtvaartmaatschappij.
UA
pi_162891397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:14 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

[..]

UA
Daar heb ik nog nooit mee gevlogen, maar ik denk wel dat het mag. Kijk even in de bagageregels op de website van UA.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_162891514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit mee gevlogen, maar ik denk wel dat het mag. Kijk even in de bagageregels op de website van UA.
Moet ik het alsnog zelf opzoeken ;( :@
pi_162891530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:20 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

[..]

Moet ik het alsnog zelf opzoeken ;( :@
Het is wat meid ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:21:42 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162891544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:20 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

[..]

Moet ik het alsnog zelf opzoeken ;( :@
https://www.united.com/CM(...)BaggageCarry-On.aspx

One bag and one personal item

Dus je zit wel goed met je laptop
pi_162891593
Bedankt mag zelfs een stapel boeken meenemen :o
pi_163039320
Hoe kan ik nou precies vluchten van de ene club toevoegen aan de ff van een andere maatschappij? In dit geval Aegean naar bijvoorbeeld sas.
pi_163039494
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:55 schreef Yreal het volgende:
Hoe kan ik nou precies vluchten van de ene club toevoegen aan de ff van een andere maatschappij? In dit geval Aegean naar bijvoorbeeld sas.
Op de Eurobonus staat dat uitgelegd. Meestal op basis van ticketnummer, soms nog door het opsturen van de boardingcard. Werkt uiteraard alleen voor de toepasselijke boekingsklassen; ieder ff-programma heeft daar weer zijn eigen regels voor.
pi_163039987
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op de Eurobonus staat dat uitgelegd. Meestal op basis van ticketnummer, soms nog door het opsturen van de boardingcard. Werkt uiteraard alleen voor de toepasselijke boekingsklassen; ieder ff-programma heeft daar weer zijn eigen regels voor.
ahja. Maar hoe weet ik nou of aegean vluchten kwalificeren voor eurobonus?
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 19:28:44 #148
45833 crew  Fogel
pi_163040340
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

ahja. Maar hoe weet ik nou of aegean vluchten kwalificeren voor eurobonus?
Gewoon op 'claim missing miles' drukken en gegevens invullen, max een minuut werk. Dan zoeken ze het aan de andere kant maar uit of en zo ja hoeveel punten je krijgt.
Er staat ook een tabel van welke boekingscategorien bij welke van de partnerairlines punten opleveren, is vrij makkelijk te vinden via www.sas.no/eurobonus (maar dan in je lokale taal ;) ). Heb onlangs nog een retro claim gedaan voor een TAP vlucht, die punten stonden er binnen een week bij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163042048
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon op 'claim missing miles' drukken en gegevens invullen, max een minuut werk. Dan zoeken ze het aan de andere kant maar uit of en zo ja hoeveel punten je krijgt.
Er staat ook een tabel van welke boekingscategorien bij welke van de partnerairlines punten opleveren, is vrij makkelijk te vinden via www.sas.no/eurobonus (maar dan in je lokale taal ;) ). Heb onlangs nog een retro claim gedaan voor een TAP vlucht, die punten stonden er binnen een week bij.
maar ik probeer juist een beetje te plannen van tevoren. Als ik op mijn bevestiging van de sas kijk zie ik enkel economy discounted, en dat vind ik weer niet bij aegean en omgekeerd. Lastig dit :')
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 00:32:26 #150
414785 sirdanilot
pi_163051755
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar ik probeer juist een beetje te plannen van tevoren. Als ik op mijn bevestiging van de sas kijk zie ik enkel economy discounted, en dat vind ik weer niet bij aegean en omgekeerd. Lastig dit :')
https://www.flysas.com/nl(...)nts/airlines/aegean/
Als de link niet werkt, naar de site van sas, eurobonus, earn points, airlines, aegean.
Er staat een link 'register missing points'. Dan moet je daar b.v. je ticketnummer invullen.

In welke boekingsklasse was je aegean vlucht? Waarschijnlijk discounted economy (K, P, S of U) en dan krijg je dus maar heel weinig punten. Ik zou er niet eens moeite in stoppen tenzij je echt hééel erg veel vliegt of wel eens business class vliegt.

Heb zelf iets van 6000 punten bij Iberia (kun je verzenden tussen BA en Iberia) maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik ermee moet. Ja ik kan 'award tickets' boeken maar dan moet je alsnog heel veel geld erbij betalen, dan kan ik net zo goed gewoon ryan air boeken voor minder geld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163051971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

https://www.flysas.com/nl(...)nts/airlines/aegean/
Als de link niet werkt, naar de site van sas, eurobonus, earn points, airlines, aegean.
Er staat een link 'register missing points'. Dan moet je daar b.v. je ticketnummer invullen.

In welke boekingsklasse was je aegean vlucht? Waarschijnlijk discounted economy (K, P, S of U) en dan krijg je dus maar heel weinig punten. Ik zou er niet eens moeite in stoppen tenzij je echt hééel erg veel vliegt of wel eens business class vliegt.

Heb zelf iets van 6000 punten bij Iberia (kun je verzenden tussen BA en Iberia) maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik ermee moet. Ja ik kan 'award tickets' boeken maar dan moet je alsnog heel veel geld erbij betalen, dan kan ik net zo goed gewoon ryan air boeken voor minder geld.
Ja ik heb dus geen idee in welke klassen die aegean vluchten zijn. Heb ze ook nog niet geboekt.. maar twijfel of ik dus alles wil voegen op eurobonus of niet.
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 09:29:13 #152
45833 crew  Fogel
pi_163054369
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ik heb dus geen idee in welke klassen die aegean vluchten zijn. Heb ze ook nog niet geboekt.. maar twijfel of ik dus alles wil voegen op eurobonus of niet.
We hebben een apart topic voor bonuspunten, maar die kan ik zo even niet vinden via mijn telefoon.
Over het algemeen: je krijgt relatief weinig (soms zelfs geen) bonuspunten bij partner airlines ten opzichte van de airline waar het programma van is.
Tijdens het boeken zou je de klasse moeten kunnen zien als je op details oid klikt. Maar vaak kan je niet eens een andere klasse boeken tenzij je meteen voor flex gaat ofzo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163059009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

We hebben een apart topic voor bonuspunten, maar die kan ik zo even niet vinden via mijn telefoon.
TRV / Frequent Flyer Programma's #5: Waar we legs en miles optellen ...
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 13:48:05 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163059209
Als ik via Tix een ticket boek Innsbruck - Amsterdam, moet ik overstappen in München. Okee best. Blijkt nu dat Innsbruck - München met een bus gedaan wordt :') Hoe gaat dat dan? Melden bij het vliegveld en daar inchecken en doorverwezen worden naar een bushalte of zo? Moet ik ook een uur van tevoren zijn voor die bus of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163060287
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik via Tix een ticket boek Innsbruck - Amsterdam, moet ik overstappen in München. Okee best. Blijkt nu dat Innsbruck - München met een bus gedaan wordt :') Hoe gaat dat dan? Melden bij het vliegveld en daar inchecken en doorverwezen worden naar een bushalte of zo? Moet ik ook een uur van tevoren zijn voor die bus of zo? :?
Lijkt me dat je vliegticket gewoon geldig is in die bus en dat de buschauffeur ervan weet. KLM kun je ook boeken vanaf Antwerpen (dus incl. treinticket). Is TIX echt het goedkoopst, blijven altijd zoveel kosten kleven aan zulke tussenwebsites.
pi_163060721
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik via Tix een ticket boek Innsbruck - Amsterdam, moet ik overstappen in München. Okee best. Blijkt nu dat Innsbruck - München met een bus gedaan wordt :') Hoe gaat dat dan? Melden bij het vliegveld en daar inchecken en doorverwezen worden naar een bushalte of zo? Moet ik ook een uur van tevoren zijn voor die bus of zo? :?
Even zoeken op de website van de maatschappij waarmee je vliegt. Ik neem aan dat die bus in Innsbruck dan vertrekt in het centrum en niet bij de luchthaven. Kwartier tevoren aanwezig is bij dat soort bussen genoeg; ticket laten zien aan buschauffeur en je wordt naar de luchthaven gebracht.

Tix.nl is nog wel eens de goedkoopste, zolang je via de verwijzing van skyscanner of andere sites boekt. Da komen er meestal geen extra kosten bij.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 15:17:25 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163061224
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef DutchTrain het volgende:
Ik neem aan dat die bus in Innsbruck dan vertrekt in het centrum en niet bij de luchthaven.
Waarom? Daar is nul info over.

edit: heb tix maar ff gemaild om meer duidelijkheid :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dr_Flash op 16-06-2016 15:22:46 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163061654
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? Daar is nul info over.


Gaat het nou om Lufthansa of om Transavia of een andere maatschappij?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 15:39:58 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163061902
Lufthansa

Tenminste, dat denk ik :')

quote:
Opgelet: Vlucht LH 2306 wordt uitgevoerd door null.
en dit gaat niet over de bus-helft :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163062665
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Lufthansa

Tenminste, dat denk ik :')

[..]

en dit gaat niet over de bus-helft :')
Ah. Als je die vlucht op Lufthansa.com invult dan blijkt het een rit met Postbus te zijn vanaf de luchthaven van Innsbruck.
Je kan er zelfs de seatmap van de bus bekijken :D

Ik zou lekker met de trein /bus gaan als je niet op een dag gaat dat Transavia vliegt.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 juni 2016 @ 22:25:07 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163073997
Nja, ik heb het al geboekt. Wou ook een beetje vliegen, omdat het kan. Maar trein was een stuk goedkoper geweest ook ja :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 22:53:14 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163075044
Is München Amsterdam geen Air Dolomiti vlucht tegenwoordig?

Toen ik Ams-triest vloog was Ams-munchen met zo'n Lufthansa Avro 4 motorig ding *)

München Triest ook toen met Air dolomiti, dikke prima. Lekkere snoepjes en lekkere stewardessen :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 juni 2016 @ 23:07:36 #163
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_163075481
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:29 schreef Fogel het volgende:
Over het algemeen: je krijgt relatief weinig (soms zelfs geen) bonuspunten bij partner airlines ten opzichte van de airline waar het programma van is.
:?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 17 juni 2016 @ 01:41:45 #164
258802 Yreal
henk..!
pi_163077829
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik via Tix een ticket boek Innsbruck - Amsterdam, moet ik overstappen in München. Okee best. Blijkt nu dat Innsbruck - München met een bus gedaan wordt :') Hoe gaat dat dan? Melden bij het vliegveld en daar inchecken en doorverwezen worden naar een bushalte of zo? Moet ik ook een uur van tevoren zijn voor die bus of zo? :?
tix zijn oplichters. Niet doen.
pi_163078238
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

tix zijn oplichters. Niet doen.
Wat hebben ze je misdaan? Ik heb er toch meerdere keren zonder problemen een ticket kunnen boeken.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 09:55:10 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_163079993
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 03:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wat hebben ze je misdaan? Ik heb er toch meerdere keren zonder problemen een ticket kunnen boeken.
altijd duurder dan de maatschappij zelf.

Bovendien zijn ze altijd wat creatief met marketing. Tix.ryanair.com enzo. Daarnaast krijg je bijv als je Groningen > lcy zoekt tickets van weeze naar standstad. Van de week nog iemand van moeten redden, pure misleiding.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 13:08:54 #167
258802 Yreal
henk..!
pi_163083861
Kijk, tenzij je wat rare routes in elkaar aan het kutten bent, moet je gewoon lekker wegblijven van die clubs. Ik ben bijvoorbeeld bezig met parijs - oslo.

Bij tix betaal je 101 euro voor orly - gardamoon met norwegian https://goo.gl/WJSE78 (76+25 boekingskosten)
Diezelfde norwegian vlucht kost bij norwegian 63 euro. http://goo.gl/wLauIF

Dus ja, ik vind tix een oplichtersbende.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 juni 2016 @ 15:10:46 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163087287
Ik zal er om denken in het vervolg mijnheer. Sorry :) Ik zal het nooit meer doen :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163088158
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:55 schreef Yreal het volgende:
altijd duurder dan de maatschappij zelf.
...
Nee, niet altijd. Heb er ook wel eens geboekt omdat dat de goedkoopste aanbieder van die vluchten was.
pi_163088252
Weet iemand waarom tickets duurder zijn als je bv voor 3 maanden kijkt en niet een stuk korter zoals een maand?

Nog een vraag :P Is 1.25 uur overstap tijd genoeg op het vliegveld Abu Dhabi Internationaal?

[ Bericht 47% gewijzigd door bitterbal op 17-06-2016 15:51:37 ]
pi_163088617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand waarom tickets duurder zijn als je bv voor 3 maanden kijkt en niet een stuk korter zoals een maand?
Dat is zodat slimme mensen goedkoop kunnen vliegen, omdat domme mensen teveel betalen
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_163088637
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:52 schreef groggy het volgende:

[..]

Dat is zodat slimme mensen goedkoop kunnen vliegen, omdat domme mensen teveel betalen
Zou jij mij als slim persoon dan kunnen vertellen hoe ik dat ook kan doen?

Of er is geen verschil, dat kan natuurlijk ook...:P
pi_163089030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:52 schreef groggy het volgende:

[..]

Dat is zodat slimme mensen goedkoop kunnen vliegen, omdat domme mensen teveel betalen
Een vliegmaatschappij is geen liefdadigheidsinstelling. De hele bedoeling is dat iedereen het maximale bedrag betaalt dat hij/zij bereid is om te betalen. Bij de mensen die bereid zijn om het meeste te betalen, moet de vliegmaatschappij dus kijken of die misschien geen andere keuze hebben dan om op een bepaald tijdstip te boeken, en op dat tijdstip moeten de tickets dus het duurst worden gemaakt.
pi_163089062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Een vliegmaatschappij is geen liefdadigheidsinstelling. De hele bedoeling is dat iedereen het maximale bedrag betaalt dat hij/zij bereid is om te betalen. Bij de mensen die bereid zijn om het meeste te betalen, moet de vliegmaatschappij dus kijken of die misschien geen andere keuze hebben dan om op een bepaald tijdstip te boeken, en op dat tijdstip moeten de tickets dus het duurst worden gemaakt.
Serieus?! :Z :')
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_163089242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:08 schreef groggy het volgende:

[..]

Serieus?! :Z :')
Wat is het dan wel?

Zou ook kunnen dat ze voor een maand zelfde prijzen hebben natuurlijk.
pi_163092025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:08 schreef groggy het volgende:

[..]

Serieus?! :Z :')
Het is nogal een open deur ja, maar als je het al zo goed wist dan hoef je ook niet arrogant te gaan zitten doen dat alleen domme mensen dure vliegtickets kopen.
pi_163092081
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:08 schreef Yreal het volgende:
Kijk, tenzij je wat rare routes in elkaar aan het kutten bent, moet je gewoon lekker wegblijven van die clubs. Ik ben bijvoorbeeld bezig met parijs - oslo.

Bij tix betaal je 101 euro voor orly - gardamoon met norwegian https://goo.gl/WJSE78 (76+25 boekingskosten)
Diezelfde norwegian vlucht kost bij norwegian 63 euro. http://goo.gl/wLauIF

Dus ja, ik vind tix een oplichtersbende.
Wat is hier oplichting aan?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163092304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is nogal een open deur ja, maar als je het al zo goed wist dan hoef je ook niet arrogant te gaan zitten doen dat alleen domme mensen dure vliegtickets kopen.
Nja misschien ligt het dan aan mij maar ik ben behoorlijk flexibel met de vertrek dagen. Enige wat ik wil is 3 maanden.

Dus het zijn dan waarschijnlijk gewoon de prijzen die slimme users zoals groggy ook moeten betalen.
pi_163092943
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

altijd duurder dan de maatschappij zelf.
Onzin. Ik heb een keer bij Tix geboekt omdat hun vlucht naar de VS met United een paar honderd euro goedkoper was dan bij United zelf. Vervolgens gewoon keurig de boekingsproces van United gekregen voor het kunnen kiezen van stoelen en maaltijden en een gratis jaarabonnement gekregen op een reismagazine van National Geographic. Blijkbaar hanteren wij een andere definitie voor het begrip oplichting...
pi_163093625
Wat is een redelijk normaal gewicht qua bagage voor 18-jarige jongens die 10 dagen op jongerenvakantie gaan? (excl. handbagage)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:11:51 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163093828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand waarom tickets duurder zijn als je bv voor 3 maanden kijkt en niet een stuk korter zoals een maand?

Nog een vraag :P Is 1.25 uur overstap tijd genoeg op het vliegveld Abu Dhabi Internationaal?
Omdat een één maands ticket met wijzigingsfaciliteiten nu ook eenmasl duurder is dan eentje zonder.

En een uur en een kwartier op AUH? Is krap, zelfs indien de aankomende vlucht op tijd is maar er niet aan een gate geparkeerd wordt. Dan moeten er toch 300 passagiers naar de Terminal Building vervoerd worden, daar een een eenvoudige security check en dan bij het boarden nog een keer. Haal je je vervolgvlucht, dan is het minstens een behoorlijk stress momentje geweest. Bieden ze zo'n combi aan, dan kun je het gokken, maar wel met de kans dat je meer dan een halve dag op da vreselijke vliegveld mag rondhangen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163094282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat een één maands ticket met wijzigingsfaciliteiten nu ook eenmasl duurder is dan eentje zonder.

En een uur en een kwartier op AUH? Is krap, zelfs indien de aankomende vlucht op tijd is maar er niet aan een gate geparkeerd wordt. Dan moeten er toch 300 passagiers naar de Terminal Building vervoerd worden, daar een een eenvoudige security check en dan bij het boarden nog een keer. Haal je je vervolgvlucht, dan is het minstens een behoorlijk stress momentje geweest. Bieden ze zo'n combi aan, dan kun je het gokken, maar wel met de kans dat je meer dan een halve dag op da vreselijke vliegveld mag rondhangen.
Ja maar dan koop je dus een extra optie :P Dat doe je nu niet.

Maar dan weet ik dat dat in iedergeval te kort is voor een overstap.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38:56 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163094648
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat een één maands ticket met wijzigingsfaciliteiten nu ook eenmasl duurder is dan eentje zonder.

En een uur en een kwartier op AUH? Is krap, zelfs indien de aankomende vlucht op tijd is maar er niet aan een gate geparkeerd wordt. Dan moeten er toch 300 passagiers naar de Terminal Building vervoerd worden, daar een een eenvoudige security check en dan bij het boarden nog een keer. Haal je je vervolgvlucht, dan is het minstens een behoorlijk stress momentje geweest. Bieden ze zo'n combi aan, dan kun je het gokken, maar wel met de kans dat je meer dan een halve dag op da vreselijke vliegveld mag rondhangen.
Ik ben het met je eens dat de on-time arrivals van Etihad nog wel eens wat te wensen overlaat, en met de bus vervoeren naar de terminal helpt ook niet mee, maar als je direct overstapt dan is het zeker niet onhaalbaar een dergelijke overstap.
Bij mijn vrienden van Turkish merk ik overigens de laatste tijd dat men nog wel eens met vluchten uit Europa bij wat vertraging de mensen welke overstappen direct in de vertrekhal laat komen van de internationale vluchten zodat je niet nog een extra (nutteloze) security check hoeft te ondergaan, daar kunnen ze in Abu Dhabi nog wat van leren.

quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 03:39 schreef DutchTrain het volgende:
Wat hebben ze je misdaan? Ik heb er toch meerdere keren zonder problemen een ticket kunnen boeken met de oplichters van TIX.
Als je via een vergelijkingssite op TIX terecht komt dan kunnen ze zeker een goed tarief hebben. Maar deze reisorganisatie heeft er wel een handje van als je rechtstreeks bij hen boekt zelf verzonnen kosten in rekening te brengen, want uiteraard betaal je de kosten van het vliegticket van de maatschappij, de eventuele kerosinetoeslag, belastingen en de schoorsteen van de reisorganisatie moet ook roken, dus boekingskosten zijn ook redelijk. Ticketfee, Uitgiftefee, klinken allemaal leuk maar zijn natuurlijk niet bestaande kosten en als zodanig nog wel eens als oplichting aan te merken, zeker als men aangeeft dat het kosten zijn die in rekening worden gebracht door een luchtvaartmaatschappij. Gelukkig is er een vrije keus en is een beetje rondkijken verstandig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:43:34 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163094814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dan koop je dus een extra optie :P Dat doe je nu niet.

Maar dan weet ik dat dat in iedergeval te kort is voor een overstap.
En wel opletten dat, indien het een trip naar Azie is, je ook een drie maands visum hebt, of een uitreis ticket binnen een maand, anders bestaat de kans dat je-geweigerd-zou-kunnen-worden. Niet zo'n grote kans denk ik, maar het wordt mij toch regelmatig op Schiphol gevraagd, "wanneer vliegt u weer terug?"

Maar voor goedkope 3 maands tickets zou je eens bij de minder gangbare maatschappijen kunnen kijken zoals Ukraine of Jet Airways. Wellicht dat die minder onderscheid tussen 1 en 3 maands maken. Maar het zal niet makkelijk zijn om iets veel goedkopers dan het laagste basistarief te vinden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:53:50 #185
258802 Yreal
henk..!
pi_163095257
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:00 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Wat is hier oplichting aan?
tickets voor heel veel meer verkopen? Nou..
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:54:38 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163095284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij mijn vrienden van Turkish merk ik overigens de laatste tijd dat men nog wel eens met vluchten uit Europa bij wat vertraging de mensen welke overstappen direct in de vertrekhal laat komen van de internationale vluchten zodat je niet nog een extra (nutteloze) security check hoeft te ondergaan, daar kunnen ze in Abu Dhabi nog wat van leren.

[..].
Turkish doet dat perfect. Geen moeilijk gedoe, gewoon in de sleurf passagiers splitsen, jij naar beneden en jij met je boardingpass direct naar boven. Dacht dat er bij de toegang tot de vertrekhal pas wel een eenvoudige scan plaatsvond, waarbij je zelfs je laptop niet te voorschijn hoefde te halen.

Maar dat was jaren geleden op CDG ook al zo. Vertaagd aankomen uit Nantes met Brit Air of Air Regional en dan trapje af, busje in en zo naar de gate om de laatste vlucht naar AMS te halen. Maar daar ook wel eens 4 uur vertraging gehad in het pre-claim tijdperk. de XO cognac in de AF lounge smaakte goed ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163096764
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

tickets voor heel veel meer verkopen? Nou..
Mensen weten toch heel goed wat ze kopen en voor hoeveel?
Ik zie de oplichting niet zo.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 17 juni 2016 @ 20:56:00 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_163096886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:51 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Mensen weten toch heel goed wat ze kopen en voor hoeveel?
Ik zie de oplichting niet zo.
Dat weten ze dus niet. Bovendien is het een stuk meer gedoe om tix te moeten bellen dan een maatschappij.

Maar jij hebt er dus geen probleem mee om 50 euro extra voor je vliegticket te betalen?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 21:20:47 #189
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163097713
Ik ben het wel met Yreal eens. Ikzelf koop al-tijd mijn tickets rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Dat soort online bedrijfjes staan over het algemeen bekend om zeer matige cq afwezige customer service, achteraf om extra kosten komen vragen en dat soort dingen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 21:26:02 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_163097877
Gister wel amsterdam - kreta - parijs geboekt voor 18 euro. Daarvoor zijn ze wel weer lachen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:23:45 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163099813
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 21:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben het wel met Yreal eens. Ikzelf koop al-tijd mijn tickets rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Dat soort online bedrijfjes staan over het algemeen bekend om zeer matige cq afwezige customer service, achteraf om extra kosten komen vragen en dat soort dingen.
Een online ticket aanbieder is overigens niet altijd duurder dan een luchtvaartmaatschappij zelf, een luchtvaartmaatschappij rekent zelf ook boekingskosten, een online ticket aanbieder heeft daar mogelijk wat marge zitten, of, heeft een andere reden om tickets online aan te bieden en af te laten rekenen en dan contant de tickets bij de luchtvaartmaatschappij inkopen.

Wel is het nadeel van een reisorganisatie als tussenpersoon dat bij het omboeken van vluchten of terugvragen van belastingen als je niet gevlogen hebt dit ook via die reisorganisatie moet en dat daar kosten voor gerekend (kunnen) worden.
Als je zeker weet dat je vliegt en een niet wijzigbaar ticket wilt hebben kan je prima bij een online reisorganisatie terecht, wil je kunnen wijzigen dan kan je beter rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163100007
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:04 schreef FreekVonk het volgende:
Wat is een redelijk normaal gewicht qua bagage voor 18-jarige jongens die 10 dagen op jongerenvakantie gaan? (excl. handbagage)
Waarom wil je dat weten ?
Moet je per kg betalen ?
Zonvakantie neem ik aan ?, ik red het zelf met alleen handbagage als ik naar Mexico ofzo ga voor een dag of 10 ;)
pi_163114393
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten ?
Moet je per kg betalen ?
Zonvakantie neem ik aan ?, ik red het zelf met alleen handbagage als ik naar Mexico ofzo ga voor een dag of 10 ;)
We moeten kiezen voor 5, 10, 15 kg etc.
pi_163114446
Welke maatschappij is dat, Transavia ?
En alleen handbagage, hoe duur is dat ?
pi_163115407
5 is wel heel weinig. Meestal start het pas bij 15?
pi_163117513
ik weet even niet precies de regels van de vlucht, maar over het algemeen. zou het moeten lukken in de hand bagage, als je een beetje selectief kiest.
Maar heel erg aan je zelf, mij zou 10 kg wel lukken, maar dan moet je wel ter plekke een paar keer een handwasje doen. Je gaat ja toch geen auto repareren. Het is alleen zweet, bier en zand.
Dus een handwasje met shampoo moet het toch doen.
pi_163120856
Het was inderdaad Transavia, we hebben gekozen voor 15kg ruimbagage, aangezien dit volgens jullie meer dan genoeg is en omdat het maar 5 euro kostte. Niks om ons druk over te maken dus.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:26:07 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163122214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:04 schreef FreekVonk het volgende:
Wat is een redelijk normaal gewicht qua bagage voor 18-jarige jongens die 10 dagen op jongerenvakantie gaan? (excl. handbagage)
Minder dan 20kg moet wel kunnen, als je meer hebt ben je een wijf
pi_163128963
Maar goed, voor die ¤5 had ik ook niet moeilijk gedaan.
Als het nou ¤50 was dan had ik alles wel in de handbagage gepropt.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 juni 2016 @ 23:45:22 #200
414785 sirdanilot
pi_163204930
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ik heb dus geen idee in welke klassen die aegean vluchten zijn. Heb ze ook nog niet geboekt.. maar twijfel of ik dus alles wil voegen op eurobonus of niet.
Zoals ik al zei, je gaat waarschijnlijk gewoon in de goedkoopste klasse en dan krijg je zo weinig punten dat ik er niet eens moeite in zou stoppen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163206565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je gaat waarschijnlijk gewoon in de goedkoopste klasse en dan krijg je zo weinig punten dat ik er niet eens moeite in zou stoppen.
nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 juni 2016 @ 11:19:21 #202
414785 sirdanilot
pi_163210498
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 01:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.
Oh? Dat heb je goed gedaan dan. Hoe heb je dat kunnen boeken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163215276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh? Dat heb je goed gedaan dan. Hoe heb je dat kunnen boeken?
nou je gaat naar skyscanner...
  woensdag 22 juni 2016 @ 17:32:03 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163217842
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 01:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.
Aegean is nu nog een groeiende maatschappij a la Turkish Airlines eerder welke het nog niet zo nauw neemt met tarieven en te verkrijgen miles.
Maar dat veranderd snel, want het aantal 'frequent flyers met 10 vluchten per jaar' welke de lounges gaat opvullen die behoren natuurlijk niet tot de daadwerkelijke doelgroep voor die lounges zodat men maatregelen neemt dat je niet te makkelijk de status kan halen of behouden.

Overigens, als je zelf af en toe wat extra vluchten wilt maken kan je nog steeds veel miles halen, een internationale vlucht, gevolgd door een domestic vlucht, waarbij je ook nog een extra domestic vlucht maakt om op de eindbestemming te komen zijn over het algemeen prima trucjes om maximale miles te halen tegen relatief lage tarieven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163218054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aegean is nu nog een groeiende maatschappij a la Turkish Airlines eerder welke het nog niet zo nauw neemt met tarieven en te verkrijgen miles.
Maar dat veranderd snel, want het aantal 'frequent flyers met 10 vluchten per jaar' welke de lounges gaat opvullen die behoren natuurlijk niet tot de daadwerkelijke doelgroep voor die lounges zodat men maatregelen neemt dat je niet te makkelijk de status kan halen of behouden.

Overigens, als je zelf af en toe wat extra vluchten wilt maken kan je nog steeds veel miles halen, een internationale vlucht, gevolgd door een domestic vlucht, waarbij je ook nog een extra domestic vlucht maakt om op de eindbestemming te komen zijn over het algemeen prima trucjes om maximale miles te halen tegen relatief lage tarieven.
Aegean komt steeds boven met allerlei debiele combinaties voor heel weinig. Als je daar dan wat op door gaat zoeken kan het nog eens door de helft. Heb nu Aegean - Parijs via heraklion voor 18 euro geboekt in P.

Vervolgens Parijs - oslo via athene voor 52 euro.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 juni 2016 @ 19:23:58 #206
414785 sirdanilot
pi_163221471
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aegean komt steeds boven met allerlei debiele combinaties voor heel weinig. Als je daar dan wat op door gaat zoeken kan het nog eens door de helft. Heb nu Aegean - Parijs via heraklion voor 18 euro geboekt in P.

Vervolgens Parijs - oslo via athene voor 52 euro.
Leuk, had geen idee dat Aegean zo goedkoop was.

Ben momenteel niet zo in vakantie stemming (ziek geworden op vakantie, maar goed wel maar 15 euro voor de vlucht retour betaald, Wizz Air) maar zal later eens kijken voor de gein.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163221777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Leuk, had geen idee dat Aegean zo goedkoop was.

Ben momenteel niet zo in vakantie stemming (ziek geworden op vakantie, maar goed wel maar 15 euro voor de vlucht retour betaald, Wizz Air) maar zal later eens kijken voor de gein.
zijn ze ook niet. Dit is echtwat de ota's er van makem.
  woensdag 22 juni 2016 @ 19:35:44 #208
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163221949
Ik vlieg 5 juli met mijn vriendin naar LAX met overstap op LHR. Nou is zij slechtziend, dus ik heb extra hulp geboekt voor alle vluchten. Op Schiphol staat er direct na inchecken iemand voor ons klaar die ons gaat begeleiden, maar hoe zit dat eigenlijk op LHR? Staat er dan direct buiten de aviobrug iemand voor ons klaar, moet ik zelf op zoek of moet ik het bij boarden in AMS aan de cabin crew vragen?

En bonusvraag, volgens de site van Schiphol krijgen we een assistent. Is dat alleen iemand die mee loopt of mogen we op een karretje mee? :D (dit is meer nieuwsgierigheid dan een echt vraag :P)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 juni 2016 @ 19:41:18 #209
414785 sirdanilot
pi_163222124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg 5 juli met mijn vriendin naar LAX met overstap op LHR. Nou is zij slechtziend, dus ik heb extra hulp geboekt voor alle vluchten. Op Schiphol staat er direct na inchecken iemand voor ons klaar die ons gaat begeleiden, maar hoe zit dat eigenlijk op LHR? Staat er dan direct buiten de aviobrug iemand voor ons klaar, moet ik zelf op zoek of moet ik het bij boarden in AMS aan de cabin crew vragen?

En bonusvraag, volgens de site van Schiphol krijgen we een assistent. Is dat alleen iemand die mee loopt of mogen we op een karretje mee? :D (dit is meer nieuwsgierigheid dan een echt vraag :P)
Waarom heeft ze assistentie nodig? Die kan jij toch ook verlenen? Je bent en blijft samen. Familie van mij is ook slechtziend etc., nooit assistentie nodig gehad omdat we altijd samen gingen (natuurlijk zijn er wel verschillende gradaties in slechtziendheid).

En @Yreal , de maatschappij verkoopt vaak ook tickets aan ota's tegen lagere prijzen. Soms zijn bepaalde tarieven alleen boekbaar via OTA. Ik had ooit een vlucht iets van 200 euro goedkoper via een OTA, terwijl precies dezelfde vlucht bij de maatschappij gewoon volle prijs was. Het is niet per se de OTA die het 'verzint', al kunnen OTAs soms foutjes maken, dat zla niet het geval zijn als gewoon alles bij een maatschappij een stuk goedkoper is en ook nog eens bij meerdere ota's.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 22 juni 2016 @ 19:59:47 #210
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163222750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom heeft ze assistentie nodig? Die kan jij toch ook verlenen? Je bent en blijft samen. Familie van mij is ook slechtziend etc., nooit assistentie nodig gehad omdat we altijd samen gingen (natuurlijk zijn er wel verschillende gradaties in slechtziendheid).

Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegen :P

Natuurlijk kan ik haar ook assisteren en dat doe ik ook wel, maar ik ken LHR en LAX niet en ik ben ook moe na 12 uur vliegen en 3:00 m'n bed uit dus die assistentie kan nooit kwaad.
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:27:30 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163223635
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:59 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegen :P

Natuurlijk kan ik haar ook assisteren en dat doe ik ook wel, maar ik ken LHR en LAX niet en ik ben ook moe na 12 uur vliegen en 3:00 m'n bed uit dus die assistentie kan nooit kwaad.
Ik kan wel begrijpen waarom BA dat wil, want je mag dan bijvoorbeeld ook als één van de eersten aan boord, wat voorkomt dat bij het normale boarden iemand met slecht zicht minder snel is als gemiddeld en mogelijk een opstopping ontstaat wat ook weer frustratie bij andere passagiers veroorzaakt als men bijvoorbeeld niet gewoon snel handbagage in de bak legt en gaat zitten maar dat ontzettend traag doet of erg langzaam loopt. Men is vaak ongeduldig. (Ik persoonlijk niet, het vliegtuig gaat echt niet weg voordat boarding completed is dus ben ik bij voorkeur als laatste aan boord).

Op Schiphol wordt soms een karretje geregeld als de gate ver weg is en de 'beperking' daar aanleiding voor geeft. Ik kan mij dat bij slechtziend wel voorstellen, want vanaf BA incheckbalie naar D29 is nog wel een stukje lopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:49:08 #212
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163224472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik kan wel begrijpen waarom BA dat wil, want je mag dan bijvoorbeeld ook als één van de eersten aan boord, wat voorkomt dat bij het normale boarden iemand met slecht zicht minder snel is als gemiddeld en mogelijk een opstopping ontstaat wat ook weer frustratie bij andere passagiers veroorzaakt als men bijvoorbeeld niet gewoon snel handbagage in de bak legt en gaat zitten maar dat ontzettend traag doet of erg langzaam loopt. Men is vaak ongeduldig. (Ik persoonlijk niet, het vliegtuig gaat echt niet weg voordat boarding completed is dus ben ik bij voorkeur als laatste aan boord).

Op Schiphol wordt soms een karretje geregeld als de gate ver weg is en de 'beperking' daar aanleiding voor geeft. Ik kan mij dat bij slechtziend wel voorstellen, want vanaf BA incheckbalie naar D29 is nog wel een stukje lopen.
Dat zou wel top zijn, als we vroeg kunnen boarden :D
En een karretje ook natuurlijk :P als ik er maar niet achteraan hoef te rennen _O-

Kunnen we trouwens nog wel eten of brengt zo'n vent je direct naar je gate? Want we zijn er waarschijnlijk 3 tot 3,5 uur van te voren (schijnt nodig te zijn als je assistentie hebt) dus een ontbijtje zou geen kwaad kunnen aangezien dat rond 4:00 in de ochtend is :P
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:13 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163225408
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zou wel top zijn, als we vroeg kunnen boarden :D
En een karretje ook natuurlijk :P als ik er maar niet achteraan hoef te rennen _O-

Kunnen we trouwens nog wel eten of brengt zo'n vent je direct naar je gate? Want we zijn er waarschijnlijk 3 tot 3,5 uur van te voren (schijnt nodig te zijn als je assistentie hebt) dus een ontbijtje zou geen kwaad kunnen aangezien dat rond 4:00 in de ochtend is :P
Tja onder begeleiding (meestal een jongedame) betekent dan weer dat je niet echt vrij bent om te doen en laten wat je wilt, dat is dan weer een negatief effect, meestal betekent dat je vanaf de in check balie via de priority security door de security check kan, alhoewel op dat tijdstip je dat geen tijdswinst oplevert, en vervolgens wordt je dan naar je gate 'gebracht' en moet je daar wachten, en ik heb het idee dat men vooral niet te laat wil zijn dus je bent ruim op tijd bij de gate aanwezig.
Alhoewel vragen natuurlijk vrij staat, de begeleiding naar de gate wordt natuurlijk wel weer om een reden gegeven, uitgebreid shoppen is er niet bij, maar bijvoorbeeld het halen van een broodje dat zou moeten kunnen, het is immers een service.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:22:53 #214
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_163225909
Ik vlieg volgende week voor het eerst sinds jaren binnen Europa (meestal op Azië); gelden daar andere procedures voor op Schiphol? Ik vlieg naar Genua.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_163226079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:22 schreef static het volgende:
Ik vlieg volgende week voor het eerst sinds jaren binnen Europa (meestal op Azië); gelden daar andere procedures voor op Schiphol? Ik vlieg naar Genua.
das eenvoudiger. Enkel de security check en dat is het.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 juni 2016 @ 21:38:55 #216
414785 sirdanilot
pi_163226601
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:59 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegen :P

Natuurlijk kan ik haar ook assisteren en dat doe ik ook wel, maar ik ken LHR en LAX niet en ik ben ook moe na 12 uur vliegen en 3:00 m'n bed uit dus die assistentie kan nooit kwaad.
Oh, top service ^O^

Volgens mij is 2u van tevoren goed genoeg bij special assistance, maar dit kan per maatschappij verschillen. Als BA 3,5 u zegt dan zou ik me daar maar aan houden idd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:34:56 #217
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_163228507
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

das eenvoudiger. Enkel de security check en dat is het.
Ok.

En hoe zit het met de business class op een Embraer 190? Normaal gesproken is de middelste stoel vrij, maar dit toestel heeft zo te zien maar twee stoele per rij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator woensdag 22 juni 2016 @ 23:36:28 #218
45833 crew  Fogel
pi_163230537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:34 schreef static het volgende:

[..]

Ok.

En hoe zit het met de business class op een Embraer 190? Normaal gesproken is de middelste stoel vrij, maar dit toestel heeft zo te zien maar twee stoele per rij.
KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot :')
Echt het geld niet waard (zelfs al betaal ik niet zelf).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163230994
Leuk dat die Entropay mogelijkheid nog altijd werkt via edreams.co.uk. Gisteren voor 4 pond op en neer naar London geweest. ^O^
pi_163231004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:54 schreef Mandéra het volgende:
Leuk dat die Entropay mogelijkheid nog altijd werkt via edreams.co.uk. Gisteren voor 4 pond op en neer naar London geweest. ^O^
^O^ _O_
pi_163231034
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot :')
Echt het geld niet waard (zelfs al betaal ik niet zelf).
http://www.klm.com/travel(...)ng_plans/ERJ-190.htm schouder aan schouder. Dat is zelfs erger dan in een fokker 70.
pi_163233988
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot :')
Echt het geld niet waard (zelfs al betaal ik niet zelf).
Bij BA is het zelfs qua beenruimte echt niet meer beter. Ik zit véél fijner in een uitgang-stoel Economy dan "Business". Enige reden om toch nog B te vliegen is voor de tier points om zo je status makkelijker aan te kunnen houden. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163234790
Iemand wel eens op Doha een overstap moeten maken (DOH - JKT)? Ik heb een uur wat volgens Qatar Airways ruim genoeg is (zij geven 45 minuten).
pi_163235166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:17 schreef bierjoost het volgende:
Iemand wel eens op Doha een overstap moeten maken (DOH - JKT)? Ik heb een uur wat volgens Qatar Airways ruim genoeg is (zij geven 45 minuten).
Ik vond Doha erg goed geregeld voor overstappen. Oké je hebt dan niet genoeg tijd om te gaan shoppen, maar als je gewoon doorloopt naar je gate zou dat geen problemen moeten opleveren. Ik had afgelopen maand 1 uur om over te stappen daar en dat ging perfect (idd nog 15 minuten speling gehad).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_163243573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:37 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Bij BA is het zelfs qua beenruimte echt niet meer beter. Ik zit véél fijner in een uitgang-stoel Economy dan "Business". Enige reden om toch nog B te vliegen is voor de tier points om zo je status makkelijker aan te kunnen houden. :{
Eens ja.
Binnen Europa geef ik het geld liever uit aan een exit-stoel in economy. Dan zit je gewoon echt beter :')

En dan vlieg je van Bangkok naar KL met Malaysian in business, en dan heb je weer door hoe het hoort te zijn, zelfs op korte vluchten.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 17:15:13 #226
414785 sirdanilot
pi_163244091
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot :')
Echt het geld niet waard (zelfs al betaal ik niet zelf).
Rijk bedrijf heb je als ze je business zetten op een city hopper vluchtje. Dat is toch gewoon puur geld weggooien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163244178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:17 schreef bierjoost het volgende:
Iemand wel eens op Doha een overstap moeten maken (DOH - JKT)? Ik heb een uur wat volgens Qatar Airways ruim genoeg is (zij geven 45 minuten).
We vliegen alleen naar CGK hoor. ;)

Uur zou prima moeten lukken vanuit Europa, sowieso color-coden ze je boardingpass-mapje voor (short-)connections. En anders even aangeven bij ground-staff als je aankomt, dan willen ze bij checks etc. je ook nog wel voor laten gaan als je je aansluiting dreigt te missen!
Jack does it in real time...
pi_163244500
Komende september vlieg ik naar Moskou voor een verblijf van een paar maanden voor studie. Dat wordt dus aardig wat bagage meezeulen.
Nu zit ik met een vraagje wat betreft deze bagage: Vrijwel alle vluchten worden verricht door Aeroflot en die hebben geen mogelijkheid extra bagage bij te boeken(of ik moet iets over het hoofd gezien hebben).

Is het mogelijk deze extra bagage nog ergens aan te melden of wordt het gewoon extra betalen bij de incheckbalie?
  donderdag 23 juni 2016 @ 17:36:26 #229
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163244548
KLM vliegt ook naar Moskou, volgens mij vier keer per dag. Geen idee of je daar wel bagage bij kan boeken.
So we just called him Fred
pi_163244561
Hoeveel bagage neem je mee? Volgens mij zijn bij Aeroflot 2 stuks ruimbagage bij de prijs inbegrepen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2016 17:37:15 ]
pi_163245665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:36 schreef FredvZ het volgende:
KLM vliegt ook naar Moskou, volgens mij vier keer per dag. Geen idee of je daar wel bagage bij kan boeken.
Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:37 schreef Igen het volgende:
Hoeveel bagage neem je mee? Volgens mij zijn bij Aeroflot 2 stuks ruimbagage bij de prijs inbegrepen.
Minimaal 2 stuks ruimbagage en waarschijnlijk meer. Eerste keer dat ik in het buitenland ga wonen voor een periode van meerdere maanden. Wellicht is het ook een optie dat het thuisfront nog wat spullen per post nastuurt.
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:40:30 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163245922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:28 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.
KLM vliegt ook zeker zelf. Ben zelf ook met KLM naar Moskou geweest. Zie dat het aantal vluchten wel minder is geworden: dagelijks om 11:45 en 21:15 naar SVO.
So we just called him Fred
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:09:20 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163247874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Rijk bedrijf heb je als ze je business zetten op een city hopper vluchtje. Dat is toch gewoon puur geld weggooien.
De zitplaats zelf stelt niet veel voor op Europese vluchten met de meerste Europese maatschappijen, maar allereerst zijn business klasse tickets vaak flexibel, (bijvoorbeeld zelfde dag heen en weer, meer bagagevrijheid) en kan je via priority check in en security tijd besparen doordat dit sneller doorlopen kan worden waardoor je korter voor vertrek op de luchthaven hoeft te zijn.
Afhankelijk van de opdracht kan dit ook betaald worden vanuit de klant en wordt dit in de prijsberekening naar de klant meegenomen.

Wanneer je zelf alles moet betalen dan is de afweging natuurlijk snel gemaakt omdat het niet heel veel toegevoegde waarde heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:15:28 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163248005
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef DeeBee het volgende:

[..]

We vliegen alleen naar CGK hoor. ;)

Uur zou prima moeten lukken vanuit Europa, sowieso color-coden ze je boardingpass-mapje voor (short-)connections. En anders even aangeven bij ground-staff als je aankomt, dan willen ze bij checks etc. je ook nog wel voor laten gaan als je je aansluiting dreigt te missen!
Nu is het zeker te doen, de extra (en nutteloze) beveiligingscontrole voor transit passagier staat in Doha zo afgesteld dat deze pas afgaat als je met een machinegeweer door het poortje wilt stappen en de medewerkers zelf zijn vooral druk met hun eigen mobiel en wat minder dan wat op het scherm zichtbaar is, dus ook bij het leegstromen van vliegtuigen gaat dit relatief snel.

Als alles op tijd vliegt is alles inderdaad prima haalbaar, maar als er wat vertraging is en je dus minder tijd hebt dan kan het wel wat krap worden, want het is geen garantie dat ze je naar voren halen.
Daarnaast wordt op de luchthaven door het grondpersoneel bij binnenkomende vertraagde vluchten vooraf al bepaald of je een bepaalde connectie kan halen of niet dus echt veel zin om te stressen heeft het ook niet, want als je vooraf al van de vlucht bent gehaald kan je, ook al ben je op tijd bij de gate eigenlijk niet meer mee omdat je bagage de connectie zeker niet zal halen. Het rennen op een luchthaven doe ik nimmer, grondpersoneel probeert passagiers nog wel eens bang te maken maar zodra men weet dat je er bent zal men echt wel wachten als je aan komt lopen als is bepaald dat je mee kan, rennen is nergens voor nodig. (Natuurlijk niet extra vertragen door te gaan winkelen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 20:20:59 #235
414785 sirdanilot
pi_163248128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De zitplaats zelf stelt niet veel voor op Europese vluchten met de meerste Europese maatschappijen, maar allereerst zijn business klasse tickets vaak flexibel, (bijvoorbeeld zelfde dag heen en weer, meer bagagevrijheid) en kan je via priority check in en security tijd besparen doordat dit sneller doorlopen kan worden waardoor je korter voor vertrek op de luchthaven hoeft te zijn.
Afhankelijk van de opdracht kan dit ook betaald worden vanuit de klant en wordt dit in de prijsberekening naar de klant meegenomen.

Wanneer je zelf alles moet betalen dan is de afweging natuurlijk snel gemaakt omdat het niet heel veel toegevoegde waarde heeft.
Priority check in zullen de meeste zakenmannen wel al hebben dmv status, dus dat lijkt me niet echt een argument.

Bagage is handig, maar als je de zelfde dag heen en weer gaat zul je waarschijnlijk niet eens veel bagage meenemen, en sowieso niet op de meeste zakentrips.
Flexibel is handig maar ik heb wel eens gelezen dat het voor bedrijven voordeliger is om gewoon onflexibele (goedkope) tickets te kopen, en het verlies af en toe voor lief te nemen van een change fee of een compleet nieuw ticket, dan om continu dure flexibele tickets te kopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 20:27:13 #236
414785 sirdanilot
pi_163248271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:28 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.

[..]

Minimaal 2 stuks ruimbagage en waarschijnlijk meer. Eerste keer dat ik in het buitenland ga wonen voor een periode van meerdere maanden. Wellicht is het ook een optie dat het thuisfront nog wat spullen per post nastuurt.
Waarom moet je in vredesnaam zo veel troep mee :') 2 koffers van 23 kilo lijkt mij ruim voldoende, of je nu 3 maanden weg gaat of een heel jaar. Ik had 2 van zulke koffers mee toen ik 3 maanden weg ging iig.

Je kunt daar ook dingen kopen hè, of ga je een zak aardappelen meenemen in je koffer omdat je bang bent dat je daar verhongert ofzo :')

Als je met aeroflot vliegt, boek dan gewoon een Economy Premium of comfort ticket (wel stukje duurder, maarja) en dan mag je 2 koffers van 23 kg mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163248812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

KLM vliegt ook zeker zelf. Ben zelf ook met KLM naar Moskou geweest. Zie dat het aantal vluchten wel minder is geworden: dagelijks om 11:45 en 21:15 naar SVO.
Dank! Weet niet hoe ik die over het hoofd heb gezien.
pi_163248896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom moet je in vredesnaam zo veel troep mee :') 2 koffers van 23 kilo lijkt mij ruim voldoende, of je nu 3 maanden weg gaat of een heel jaar. Ik had 2 van zulke koffers mee toen ik 3 maanden weg ging iig.

Je kunt daar ook dingen kopen hè, of ga je een zak aardappelen meenemen in je koffer omdat je bang bent dat je daar verhongert ofzo :')

Als je met aeroflot vliegt, boek dan gewoon een Economy Premium of comfort ticket (wel stukje duurder, maarja) en dan mag je 2 koffers van 23 kg mee.
Dat vraagt ie niet he?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 21:10:36 #239
414785 sirdanilot
pi_163249298
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat vraagt ie niet he?
Ik wel.

Waarom zou je meer dan 2 koffers meenemen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163249386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wel.

Waarom zou je meer dan 2 koffers meenemen?
Blijkbaar gaat hij verhuizen. Kan jij alles in 2 koffer kwijt?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 21:15:00 #241
414785 sirdanilot
pi_163249403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat hij verhuizen. Kan jij alles in 2 koffer kwijt?
Hij zegt dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat. Da's geen verhuizen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:30:22 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163249795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat. Da's geen verhuizen.
Je wil het niet begrijpen hé? Iemand vraagt hier iets over een extra koffer, jij draait de discussie naar waarom twee koffers voor die periode. Dat laatste is geheel niet relevant hier.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163249979
Afijn: http://www.aeroflot.ru/ru(...)ation/baggage/excess

Blijkbaar 150 euro voor elk derde, vierde etc. bagagestuk.
pi_163250256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:36 schreef Igen het volgende:
Afijn: http://www.aeroflot.ru/ru(...)ation/baggage/excess

Blijkbaar 150 euro voor elk derde, vierde etc. bagagestuk.
hopa, das nog eens een smak centen.
pi_163250291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu is het zeker te doen, de extra (en nutteloze) beveiligingscontrole voor transit passagier staat in Doha zo afgesteld dat deze pas afgaat als je met een machinegeweer door het poortje wilt stappen en de medewerkers zelf zijn vooral druk met hun eigen mobiel en wat minder dan wat op het scherm zichtbaar is, dus ook bij het leegstromen van vliegtuigen gaat dit relatief snel.

(...)
Transitcontrole is natuurlijk niet nutteloos, vooral als je veel traffic hebt van sketchy luchthavens. Nogmaals een check doen als je van AMS afkomt is inderdaad enigszins nutteloos, maar dit hoeft niet altijd dacht ik daarom. En bij flinke vertraging is elke connectie lastig te halen ja... :P

En de 'marechaussee' is hilarisch inefficient (en onbeschoft vaak ja). Maar dat is op DXB bijv. ook zo, bizarre taferelen soms. Van gerust telefoongesprekken voeren tot eten bestellen tijdens je dienst, niks verbaast mij meer. :')
Jack does it in real time...
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:49:36 #246
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_163250382
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

hopa, das nog eens een smak centen.
Is redelijk normaal.

Houd er ook rekening mee dat een koffer niet meer dan 32kg mag wegen vanwege de CAO op Schiphol voor baggage-afhandelaars.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:55:20 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163252508
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:46 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Transitcontrole is natuurlijk niet nutteloos, vooral als je veel traffic hebt van sketchy luchthavens. Nogmaals een check doen als je van AMS afkomt is inderdaad enigszins nutteloos, maar dit hoeft niet altijd dacht ik daarom. En bij flinke vertraging is elke connectie lastig te halen ja... :P

En de 'marechaussee' is hilarisch inefficient (en onbeschoft vaak ja). Maar dat is op DXB bijv. ook zo, bizarre taferelen soms. Van gerust telefoongesprekken voeren tot eten bestellen tijdens je dienst, niks verbaast mij meer. :')
Transitcontrole voor alle passagiers is nutteloos want compleet inefficiënt omdat je iedereen op dezelfde manier behandeld, en door de aantallen transferpassagiers welke tegelijk binnen komen kan die controle simpelweg niet zorgvuldig worden uitgevoerd, want dan zijn er veel passagiers die hun vluchten niet halen.
Transitcontrole heeft alleen zin als je daadwerkelijk passagiers controleert uit bestemmingen waar je vraagtekens over de kwaliteit van de controle kunt hebben, zodat je die passagiers goed kan controleren.

Wat dat aangaande doet Schiphol het beter door niet alle passagiers welke overstappen te controleren, alleen passagiers vanaf vooraf geselecteerde luchthavens, want dan kan je de controle welke je uitvoert wel relatief goed uitvoeren. (Relatief, want de controle op Schiphol zou ook nog meer op het gebied van profilering moeten worden uitgevoerd, maar daar is de huidige opzet en kwaliteit van ingezette medewerkers simpelweg niet voldoende voor).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163252734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:36 schreef Igen het volgende:
Afijn: http://www.aeroflot.ru/ru(...)ation/baggage/excess

Blijkbaar 150 euro voor elk derde, vierde etc. bagagestuk.
Die had ik inderdaad al gevonden. Alleen is het probleem dat je bij online boeken nergens aan kan geven dat je meer dan 1 stuk ruimbagage meeneemt. Vermoed dat het ter plekke bijbetalen is.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 juni 2016 @ 00:27:56 #249
414785 sirdanilot
pi_163255134
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je wil het niet begrijpen hé? Iemand vraagt hier iets over een extra koffer, jij draait de discussie naar waarom twee koffers voor die periode. Dat laatste is geheel niet relevant hier.
Oh weer deze user die schuimbekkend reageert op alles wat ik typ in TRV :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 juni 2016 @ 00:31:40 #250
414785 sirdanilot
pi_163255218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:01 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Die had ik inderdaad al gevonden. Alleen is het probleem dat je bij online boeken nergens aan kan geven dat je meer dan 1 stuk ruimbagage meeneemt. Vermoed dat het ter plekke bijbetalen is.
Je zou natuurlijk ook even het callcenter kunnen bellen hè. Of vragen via social media/contactformulier/etc.

Misschien dat je een betere prijs kunt krijgen als je even belt, of iig de garantie dat er plek in het vliegtuig is voor al die troep die je om wat voor reden dan ook mee wil nemen (van dat geld zou ik overigens alles daar ter plekke 3x kunnen kopen :') ). Niet geschoten is altijd mis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163264841
Even contact gehad met Aeroflot; Het is inderdaad afrekenen per extra stuk bagage op het vliegveld. Is de enige optie.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 juni 2016 @ 15:01:28 #252
414785 sirdanilot
pi_163268402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:30 schreef TheFastOne het volgende:
Even contact gehad met Aeroflot; Het is inderdaad afrekenen per extra stuk bagage op het vliegveld. Is de enige optie.
Kijk even of de meerprijs van een flexible/comfort ticket meer of minder is dan die 150 euro. Dan krijg je al 1 extra koffer tegenover die ene die je mee mag met een basic ticket.

En de rest is dan inderdaad alleen afrekenen ter plekke.

Heeft KLM geen betere policy?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:59:37 #253
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163269570
Ik heb aankomende zomer twee binnenlandse vluchten in de VS, met dus een maximale ruimbagage inhoud van 62 inch/158 cm. Echter heb je hier in NL koffers die een stuk kleiner zijn (68cm) of precies/net te groot zijn (78 cm). Ik lees dan weer op andere forums dat ze meer op het gewicht letten dan het formaat, iemand die dit kan bevestigen?
pi_163270270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:59 schreef boriq het volgende:
Ik heb aankomende zomer twee binnenlandse vluchten in de VS, met dus een maximale ruimbagage inhoud van 62 inch/158 cm. Echter heb je hier in NL koffers die een stuk kleiner zijn (68cm) of precies/net te groot zijn (78 cm). Ik lees dan weer op andere forums dat ze meer op het gewicht letten dan het formaat, iemand die dit kan bevestigen?
Met wie vlieg je?!

30+ vluchten binnen Amerika gemaakt en nog nooit ergens op gewicht gelet/gewogen/opgemerkt. 1 stuks handbagage plus tas is normaal. (Of je moet vliegen met een Spirit/frontier). Mensen slepen van alles mee dus qua grootte zou ik me ook niet al te druk maken. Wat ze wel eens doen is bij compleet volle vlucht vragen of mensen hun handbagage gratis willen inchecken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:44:10 #255
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_163270405
hoe zit het met aparte afmeting koffers zoals kite spullen (tas van 150cm)
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:56:24 #256
258802 Yreal
henk..!
pi_163270667
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:44 schreef cherrycoke het volgende:
hoe zit het met aparte afmeting koffers zoals kite spullen (tas van 150cm)
in welk opzicht?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:05:36 #257
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163284303
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:34 schreef RipCity het volgende:

[..]

Met wie vlieg je?!

30+ vluchten binnen Amerika gemaakt en nog nooit ergens op gewicht gelet/gewogen/opgemerkt. 1 stuks handbagage plus tas is normaal. (Of je moet vliegen met een Spirit/frontier). Mensen slepen van alles mee dus qua grootte zou ik me ook niet al te druk maken. Wat ze wel eens doen is bij compleet volle vlucht vragen of mensen hun handbagage gratis willen inchecken.
American en Virgin. Gewicht blijf ik waarschijnlijk wel onder, maar voor het gemak zou ik toch graag een net wat grotere koffer mee nemen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:10:17 #258
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_163296129
Heeft iemand ervaring met AtlasGlobal?
Protège moi de mes désirs.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 25 juni 2016 @ 21:40:51 #259
414785 sirdanilot
pi_163297115
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:44 schreef cherrycoke het volgende:
hoe zit het met aparte afmeting koffers zoals kite spullen (tas van 150cm)
Wat is je vraag :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163323875
Wij zijn van plan om in juli naar San Francisco te vliegen, nou vallen twee maatschappijen qua prijs op:

United Airlines
Op heenweg is er een overstap op IAH(Houston). Op het internet staan enge verhalen over immigration als je via Houston reist. Hebben mensen hier ervaring mee?

WOW Air
Vrij onbekend, maar op het internet zijn mensen relatief positief over deze maatschappij. Iemand ervaring met WOW Air?

Het verschil met bijvoorbeeld KLM is echt iets van 400 euro.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163332401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:49 schreef static het volgende:

[..]

Is redelijk normaal.

Houd er ook rekening mee dat een koffer niet meer dan 32kg mag wegen vanwege de CAO op Schiphol voor baggage-afhandelaars.
CAO of gewoon medelijden met de ruggen van baggage afhandelaars :). 32 KG is de standaard, niet enkel op Schiphol maar alle luchthavens.

Volgens mij is het niet alleen de afhandelaars, maar ook de transportband machine in de kelder die een maximum gewicht per stuk aan kan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 27 juni 2016 @ 09:24:42 #262
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163333569
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef Vluchteling het volgende:
Wij zijn van plan om in juli naar San Francisco te vliegen, nou vallen twee maatschappijen qua prijs op:

United Airlines
Op heenweg is er een overstap op IAH(Houston). Op het internet staan enge verhalen over immigration als je via Houston reist. Hebben mensen hier ervaring mee?

WOW Air
Vrij onbekend, maar op het internet zijn mensen relatief positief over deze maatschappij. Iemand ervaring met WOW Air?

Het verschil met bijvoorbeeld KLM is echt iets van 400 euro.
Ik heb geen ervaring met IAH specifiek, maar als je naar de USA vliegt en je stapt over binnen de USA heb je altijd de douane tijdens je overstap EN je moet je koffer ophalen en weer wegbrengen. Ik heb dat een keer gehad op ATL en ik vond het tijdens een overstap niet héél relaxed moet ik eerlijk zeggen. Ik ga deze zomer naar LAX en ben blij dat ik in Europa overstap zodat ik die stress pas op mijn eindbestemming heb (en dan vind ik het geen stress meer want dan kan ik niks meer missen qua vluchten :P ). Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

Voor wat betreft WOW: daar heb ik zelf nog nooit mee gevlogen. Ik weet wel dat ze een IJslandse lagekostenmaatschappij zijn. Ze hebben bijvoorbeeld geen IFE en moet je betalen voor eten, drinken en ruimbagage.
pi_163334144
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met IAH specifiek, maar als je naar de USA vliegt en je stapt over binnen de USA heb je altijd de douane tijdens je overstap EN je moet je koffer ophalen en weer wegbrengen. Ik heb dat een keer gehad op ATL en ik vond het tijdens een overstap niet héél relaxed moet ik eerlijk zeggen. Ik ga deze zomer naar LAX en ben blij dat ik in Europa overstap zodat ik die stress pas op mijn eindbestemming heb (en dan vind ik het geen stress meer want dan kan ik niks meer missen qua vluchten :P ). Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

Voor wat betreft WOW: daar heb ik zelf nog nooit mee gevlogen. Ik weet wel dat ze een IJslandse lagekostenmaatschappij zijn. Ze hebben bijvoorbeeld geen IFE en moet je betalen voor eten, drinken en ruimbagage.
Dank je.

Wat is IFE?
Is dat bagage ophalen en wegbrengen niet zo voor Europese luchthavens?
Denk dat ik IAH toch ga mijden.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  maandag 27 juni 2016 @ 10:23:38 #264
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163334483
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:03 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dank je.

Wat is IFE?
Is dat bagage ophalen en wegbrengen niet zo voor Europese luchthavens?
Denk dat ik IAH toch ga mijden.
IFE is in-flight entertainment. Dus films enzo.

En zolang je 1 ticket hebt geboekt helemaal naar je eindbestemming, wordt bij het beginpunt je koffer helemaal doorgelabeld tot je eindbestemming. Die hoef je dan tijdens overstappen nooit op te halen. Tenzij je dus naar de VS vliegt en binnen de VS overstapt, maar dat is de enige uitzondering. Als je terug gaat naar huis vanuit de VS wordt de koffer wél gewoon doorgelabeld naar je eindbestemming.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 juni 2016 @ 11:28:22 #265
414785 sirdanilot
pi_163335671
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:03 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dank je.

Wat is IFE?
Is dat bagage ophalen en wegbrengen niet zo voor Europese luchthavens?
Denk dat ik IAH toch ga mijden.
Het heeft geen zin om Houston te mijden tenzij je ook kunt overstappen op niet-US grondgebied.

WOW is volgens mij via IJsland dus dat zou dan een optie kunnen zijn. Maar bij je ticket prijs komen nog dingen zoals baggage, eten etc. Dat heb je niet met United (moet ik wel zeggen dat ik vrijwel overal lees dat het eten bij united niet te kanen is, maar daar heb ik geen ervaring mee persoonlijk).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163336542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om Houston te mijden tenzij je ook kunt overstappen op niet-US grondgebied.

WOW is volgens mij via IJsland dus dat zou dan een optie kunnen zijn. Maar bij je ticket prijs komen nog dingen zoals baggage, eten etc. Dat heb je niet met United (moet ik wel zeggen dat ik vrijwel overal lees dat het eten bij united niet te kanen is, maar daar heb ik geen ervaring mee persoonlijk).
Klopt, voor bagage moet je extra betalen, maar alsnog ben je goedkoper uit dan bijvoorbeeld KLM en zit je op ongeveer zelfde prijs als United Airlines. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon bang geworden van de verhalen over specifiek IAH. Ikzelf red me wel, maar mijn moeder kan nauwelijks Engels en schrikt erg denk ik als ze zoiets meemaakt. Ik wil haar dat niet aandoen. Op andere luchthavens zoals Chicago en New York schijnt het mee te vallen.
Voor eten nemen we gewoon wat snacks mee, vliegtuig voer zou ik waarschijnlijk niet nemen al was het gratis. Alleen is drinken volgens mij ook betaald en daar ontkom je niet aan als je 15 uur vliegt :P.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 juni 2016 @ 12:23:53 #267
414785 sirdanilot
pi_163336986
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:01 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Klopt, voor bagage moet je extra betalen, maar alsnog ben je goedkoper uit dan bijvoorbeeld KLM en zit je op ongeveer zelfde prijs als United Airlines. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon bang geworden van de verhalen over specifiek IAH. Ikzelf red me wel, maar mijn moeder kan nauwelijks Engels en schrikt erg denk ik als ze zoiets meemaakt. Ik wil haar dat niet aandoen. Op andere luchthavens zoals Chicago en New York schijnt het mee te vallen.
Voor eten nemen we gewoon wat snacks mee, vliegtuig voer zou ik waarschijnlijk niet nemen al was het gratis. Alleen is drinken volgens mij ook betaald en daar ontkom je niet aan als je 15 uur vliegt :P.
Waar heb je al die verhalen vandaan dan?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163338519
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar heb je al die verhalen vandaan dan?
Als je zoekt op IAH immigration dan kom je genoeg tegen.

Hier een voorbeeld:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=25391

Veel mensen zeggen dat je op een intimiderende manier aangesproken wordt en dat ze doen alsof je verdacht wordt van iets. Ik persoonlijk kan er wel tegen en kan ook aardig blijven en eerlijk antwoord geven. Ik ben alleen bang dat mijn moeder dan in paniek raakt en zich daardoor verdacht gedraagt.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163338676
Dat is gewoon de fantastische Amerikaanse gastvrijheid die je op elke (internationale) luchthaven voor je kiezen krijgt, succes met het vinden van een airport waar dit niet gebeurt.

Al geeft je voorbeeld eigenlijk ook al aan dat het stom is om te generaliseren of een bepaalde luchthaven te mijden. Een slechte ervaring kan overal en in de regel is door de immigratie gaan altijd gedoe in Amerika. Echter als het rustig is of iemand een goed humeur heeft heb je geen centje pijn ervan, zelfs op dezelfde airport kan het ontzettend verschillen...
Jack does it in real time...
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 juni 2016 @ 14:31:11 #270
414785 sirdanilot
pi_163339694
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:36 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Als je zoekt op IAH immigration dan kom je genoeg tegen.

Hier een voorbeeld:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=25391

Veel mensen zeggen dat je op een intimiderende manier aangesproken wordt en dat ze doen alsof je verdacht wordt van iets. Ik persoonlijk kan er wel tegen en kan ook aardig blijven en eerlijk antwoord geven. Ik ben alleen bang dat mijn moeder dan in paniek raakt en zich daardoor verdacht gedraagt.
Alsof dat elders in Amerika niet gebeurt :')

Maak je geen illussies en baseer je niet op losse meningen van mensen uit 2009. Het wisselt veel meer per douanebeambte dan dat het per vliegveld wisselt. Lange rijen, onvriendelijke mensen en behandeld worden als terrorist, dat zul je overal in de VS hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163349741
Ja ok alsnog liever overstap in Europa aangezien je door dat gedoe ook je overstap kan missen :P
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163349876
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alsof dat elders in Amerika niet gebeurt :')

Maak je geen illussies en baseer je niet op losse meningen van mensen uit 2009. Het wisselt veel meer per douanebeambte dan dat het per vliegveld wisselt. Lange rijen, onvriendelijke mensen en behandeld worden als terrorist, dat zul je overal in de VS hebben.
Idd. En daarnaast gaan de honderdduizenden mensen die zonder problemen door immigratie niet posten dat het zonder problemen is gegaan. Ben zelf reeds 3x zelfs naar secondary gemoeten (kan zo 2-4 uur duren zucht..) maar ook daar wordt je gewoon normaal behandeld. Het is geen Disneyland. Ze moeten je de vragen stellen en ja na honderden irritante slaperige toeristen worden ze vanzelf nukkig. Gewoon antwoorden en doen wat ze zeggen. En daarnaast hebben ze genoeg ervaring met mensen die slechter Engels spreken. Je moeder kan vast beter Engels dan de gemiddelde Chinees of Zuid-Amerikaan (@vluchteling that is).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 juni 2016 @ 20:23:55 #273
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163350014
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:16 schreef Vluchteling het volgende:
Ja ok alsnog liever overstap in Europa aangezien je door dat gedoe ook je overstap kan missen :P
Dan blijft er niets anders over dan vanaf LHR via Shannon vliegen. Daar mag je dan op Iers grondgebied door de Amerikaanse immigration waar ze mogelijk wat vriendelijker zijn. Vlucht bij aankomst in Amerika wordt dan als een binnenlandse vlucht afgehandeld. Maar om daarvoor nu een extra overstap te maken.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 27 juni 2016 @ 21:59:31 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163354115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heeft iemand ervaring met AtlasGlobal?
Ik heb beperkte ervaring, retourvlucht geboekt, uiteindelijk alleen één reis vanaf Schiphol naar Istanboel mee gevlogen, want de terugvlucht had een dusdanige aanpassing van de schematijd dat ik die vlucht nooit kon maken
Dat was trouwens wel goed opgelost door de terugvlucht aan mij terug te betalen. Wel jammer dat op de dag van vertrek de schematijd weer terug was op de oude tijd en er 1 uur vertraging was waardoor ik eigenlijk wel met ze terug had kunnen vliegen, maar goed, met mijn vrienden van Turkish Airlines vliegen is geen ramp.

Voordeel van Atlas Global was dat het goedkoop was, en eten en drinken was inbegrepen. Nu kan er met drinken niet veel mis zijn, hoewel iets meer dan een bekertje frisdrank mijn dorst beter had kunnen lessen, maar de maaltijd, op de website, in het airline magazine wordt de maaltijd aangeprezen en wat je dan voorgeschoteld krijgt blijkt in de verste verte ook maar niet een beetje eetbaar te zijn.. zucht.
Daarnaast mis ik wel een beetje de mogelijkheid tot online inchecken, in zo'n rij staan voor de balie hoef ik tegenwoordig nooit meer, aan de andere kant als je toch bagage moet afgeven dan sta je ook in een rij.

De vlucht zelf was voor mij prima, 3 plekken voor mijzelf, maar ik moet eerlijk zeggen dat de beenruimte niet heel veel slechter was dan KLM met hun 31 rijen in de 737-800 dus bij wel een volle vlucht overleef je de 3 uur vliegen wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163380897
Moet je bij united extra betalen voor het kiezen van je stoel? Op hun website kan ik deze informatie niet vinden.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163381517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:10 schreef Vluchteling het volgende:
Moet je bij united extra betalen voor het kiezen van je stoel? Op hun website kan ik deze informatie niet vinden.
Ik heb in het verleden (laatste keer was denk ik drie jaar geleden) vaker gevlogen met United en kon altijd direct na het boeken met mijn boekingscode een stoel kiezen zonder ervoor te betalen.
pi_163381647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden (laatste keer was denk ik drie jaar geleden) vaker gevlogen met United en kon altijd direct na het boeken met mijn boekingscode een stoel kiezen zonder ervoor te betalen.
Heb mijn boeking net afgerond en als ik een stoel wil selecteren krijg ik deze melding:
quote:
All advance complimentary seat assignments have been taken at this time. If available, you may choose to purchase a United First or Economy Plus® seat now. Seat assignments at no additional charge will be available at the time of check-in and/or at the departure gate.
Als ik het goed begrijp betekent dat er geen economy stoelen meer beschikbaar zijn en dat ik bij het inchecken gratis een stoel toegewezen krijg die eventueel beter is dan economy?

Wat bedoelen ze met 'advance complimentary'? :P
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163381795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:40 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Heb mijn boeking net afgerond en als ik een stoel wil selecteren krijg ik deze melding:

[..]

Als ik het goed begrijp betekent dat er geen economy stoelen meer beschikbaar zijn en dat ik bij het inchecken gratis een stoel toegewezen krijg die eventueel beter is dan economy?

Wat bedoelen ze met 'advance complimentary'? :P
Zoals ik het lees staat er: Al onze zonder extra kosten vooraf te kiezen stoelen zijn reeds vergeven. Je kunt een (ongetwijfeld vele malen duurdere) First of Economy Plus stoel kopen.
Je kunt ook wachten tot het inchecken en dan een stoel kiezen / toegewezen krijgen zonder dat dit kosten met zich meebrengt.

Of dat eventueel een betere stoel is weet ik niet, de keren dat ik met ze vloog was en bleef het gewoon economy.
pi_163381826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals ik het lees staat er: Al onze zonder extra kosten vooraf te kiezen stoelen zijn reeds vergeven. Je kunt een (ongetwijfeld vele malen duurdere) First of Economy Plus stoel kopen.
Je kunt ook wachten tot het inchecken en dan een stoel kiezen / toegewezen krijgen zonder dat dit kosten met zich meebrengt.

Of dat eventueel een betere stoel is weet ik niet, de keren dat ik met ze vloog was en bleef het gewoon economy.
Ja er komt inderdaad $139,- per passagier bij als ik voor economy plus kies. Nou ja afwachten dan maar.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163381861
Waar ga je heen?
pi_163381900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:48 schreef Kansenjongere het volgende:
Waar ga je heen?
San Francisco. Ik reis met mijn moeder, broertje en zusje, dus hopelijk kunnen we naast elkaar zitten.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163382020
Ik mag niet jaloers zijn, want ik ben net terug van een vakantie (Canada en IJsland) maar ben het stiekem toch, want ik vind San Francisco echt een geweldige stad.
Zelfs als je bij het inchecken geen plaatsen naast elkaar krijgt, is er vaak nog wel iets te regelen op de luchthaven als je meteen bij aankomst bij de gate meldt, dat je (indien mogelijk) graag andere stoelen krijgt.
  woensdag 29 juni 2016 @ 00:00:50 #283
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163382101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:40 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Heb mijn boeking net afgerond en als ik een stoel wil selecteren krijg ik deze melding:

[..]

Als ik het goed begrijp betekent dat er geen economy stoelen meer beschikbaar zijn en dat ik bij het inchecken gratis een stoel toegewezen krijg die eventueel beter is dan economy?

Wat bedoelen ze met 'advance complimentary'? :P
In principe zou dat kunnen. Maar waarschijnlijk zullen ze de passagiers met status eerst naar de "betere" stoelen upgraden, en jou een middenstoel aanbieden. Indien je geluk hebt, zit je naast een samenreizend stel en heb je een gangpadstoel.

KLM heeft een korte poos raam en gangpad stoelen tegen een meeprijs verkocht. Dan reserveerde ik altijd een middenstoel. Gegarandeerd dat je dan of een raamplaats, of een ganpadplaats op de betere rijen kreeg. En wel zonder kosten. Zijn ze snel weer van af gestapt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163382171
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 00:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
KLM heeft een korte poos raam en gangpad stoelen tegen een meeprijs verkocht. Dan reserveerde ik altijd een middenstoel. Gegarandeerd dat je dan of een raamplaats, of een ganpadplaats op de betere rijen kreeg. En wel zonder kosten. Zijn ze snel weer van af gestapt.
KLM heeft sowieso een nogal dubieus systeem van stoelen verkopen met het vragen van een meerprijs voor stoelen die gewoon economy zijn, maar door de locatie net iets populairder dan de andere economy stoelen.
Al hebben ze, in ieder geval toen ik het nodig had, wel een goede service met het wijzigen van je stoel. Ik had twee jaar geleden bewust een gangpadplaats gekozen bij het reserveren tot ze opeens van vliegtuig wisselden en ik mijn plaats kwijt was en in het midden was ingedeeld (en alle te kiezen gangpadplaatsen waren inmiddels vergeven). Toen ik ze belde kreeg ik direct een gangpadplaats in een van die populairdere rijen waar allicht niemand de meerprijs voor had willen betalen.
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:55:33 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163400746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 00:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

KLM heeft sowieso een nogal dubieus systeem van stoelen verkopen met het vragen van een meerprijs voor stoelen die gewoon economy zijn, maar door de locatie net iets populairder dan de andere economy stoelen.
Al hebben ze, in ieder geval toen ik het nodig had, wel een goede service met het wijzigen van je stoel. Ik had twee jaar geleden bewust een gangpadplaats gekozen bij het reserveren tot ze opeens van vliegtuig wisselden en ik mijn plaats kwijt was en in het midden was ingedeeld (en alle te kiezen gangpadplaatsen waren inmiddels vergeven). Toen ik ze belde kreeg ik direct een gangpadplaats in een van die populairdere rijen waar allicht niemand de meerprijs voor had willen betalen.
KLM Snapt dat er geld te verdienen valt met toestellen voorin het toestel. Want op die plekken ben je normaliter bij gebruik van de slurf (en eigenlijk ook wel met bussen) als één van de eersten het toestel uit omdat je voorin uitstapt en ben je dus ook van dat toestel het eerste bij eventuele immigratie en hoef je niet eerst 10 minuten toe te kijken hoe mensen lopen te stuntelen om bagage uit de bagagebakken te krijgen en dan maar eens van boord gaan.

Wanneer je bagage hebt ingechecked maakt het allemaal niet zoveel uit, dan kan je prima achterin zitten, maar veel mensen reizen met alleen handbagage, ik bijvoorbeeld uitsluitend, en wil na het vliegen snel naar huis, ik weet op het moment van touchdown en landingsbaan op Schiphol al welke trein ik net wel of net niet kan halen.
Overigens betaal ik dan weer nimmer voor een stoel en hoewel het mijn voorkeur heeft om achterin het toestel te zitten zal ik bij vluchten later in de avond altijd voorin te vinden zijn, want ook een voordeel van het KLM systeem is dan alleen mensen met een 'status' gratis vooraf stoelen kunnen reserveren betekent inderdaad dat ook de 'normale' stoelen voorin het vliegtuig op het moment van boeken gewoon beschikbaar te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163492786
Dat ESTA breiden ze ook steeds uit he :')
pi_163509237
Sinds wanneer moet je bij de KLM betalen om any stoel in economy te mogen kiezen? Paar dagen voor vertrek moet ik nu zelfs 2 tientjes betalen om op 42E te zitten :')
  maandag 4 juli 2016 @ 13:33:12 #288
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_163509415
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb beperkte ervaring, retourvlucht geboekt, uiteindelijk alleen één reis vanaf Schiphol naar Istanboel mee gevlogen, want de terugvlucht had een dusdanige aanpassing van de schematijd dat ik die vlucht nooit kon maken
Dat was trouwens wel goed opgelost door de terugvlucht aan mij terug te betalen. Wel jammer dat op de dag van vertrek de schematijd weer terug was op de oude tijd en er 1 uur vertraging was waardoor ik eigenlijk wel met ze terug had kunnen vliegen, maar goed, met mijn vrienden van Turkish Airlines vliegen is geen ramp.

Voordeel van Atlas Global was dat het goedkoop was, en eten en drinken was inbegrepen. Nu kan er met drinken niet veel mis zijn, hoewel iets meer dan een bekertje frisdrank mijn dorst beter had kunnen lessen, maar de maaltijd, op de website, in het airline magazine wordt de maaltijd aangeprezen en wat je dan voorgeschoteld krijgt blijkt in de verste verte ook maar niet een beetje eetbaar te zijn.. zucht.
Daarnaast mis ik wel een beetje de mogelijkheid tot online inchecken, in zo'n rij staan voor de balie hoef ik tegenwoordig nooit meer, aan de andere kant als je toch bagage moet afgeven dan sta je ook in een rij.

De vlucht zelf was voor mij prima, 3 plekken voor mijzelf, maar ik moet eerlijk zeggen dat de beenruimte niet heel veel slechter was dan KLM met hun 31 rijen in de 737-800 dus bij wel een volle vlucht overleef je de 3 uur vliegen wel.
Ik heb de heenreis ook achter de rug. Drinken was niks mis mee, ze kwamen 3 keer langs met drinken. Eten echter... horror. :X
Beenruimte was prima, personeel was aardig, bagage is 30 kilo en de tickets zijn goedkoop.
Ik vind het prima, eten vind ik wel wat anders op. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_163511796
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:27 schreef Negentiendertig het volgende:
Sinds wanneer moet je bij de KLM betalen om any stoel in economy te mogen kiezen? Paar dagen voor vertrek moet ik nu zelfs 2 tientjes betalen om op 42E te zitten :')
ik geloof dat ze dat een maand of 2 geleden hebben ingevoerd
pi_163514927
quote:
11s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat ESTA breiden ze ook steeds uit he :')
Leg uit.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163515257
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:01 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Leg uit.
Ze vragen steeds meer
BSN nummer, namen van je ouders en de gegevens van je werkgever :')
pi_163515310
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:20 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ze vragen steeds meer
BSN nummer, namen van je ouders en de gegevens van je werkgever :')
Zijn er eigenlijk andere landen die zo een constructie hebben?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163515359
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:22 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk andere landen die zo een constructie hebben?
Canada schijnt ook zoveel vragen te hebben
pi_163515520
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Canada schijnt ook zoveel vragen te hebben
Huh, mijn ouders zijn in 2015 nog naar canada geweest. Ze hebben verders niets extra's ingevuld zoals de ESTA.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163515780
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:32 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Huh, mijn ouders zijn in 2015 nog naar canada geweest. Ze hebben verders niets extra's ingevuld zoals de ESTA.
Vanaf 29 september is het daar verplicht.
pi_163515995
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:45 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Vanaf 29 september is het daar verplicht.
Ok, als steeds meer landen dit gaan invoeren, dan kunnen we net zo goed gewoon visa's verplicht maken :')
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2016 @ 18:41:03 #297
230491 Zith
pls tip
pi_163517116
Zojuist een schemawijziging gekregen:

Ik heb nu 1 uur overstaptijd tussen twee vluchten van

AMS -> CAIRO -> NAIROBI

Beide vluchten zijn wel van dezelfde maatschappij.

Mocht ik deze overstap niet kunnen redden, moet de maatschappij dan vervangende vluchten regelen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163517169
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:41 schreef Zith het volgende:

Mocht ik deze overstap niet kunnen redden, moet de maatschappij dan vervangende vluchten regelen?
JA
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 4 juli 2016 @ 18:57:24 #299
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163517534
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:41 schreef Zith het volgende:
Zojuist een schemawijziging gekregen:

Ik heb nu 1 uur overstaptijd tussen twee vluchten van

AMS -> CAIRO -> NAIROBI

Beide vluchten zijn wel van dezelfde maatschappij.

Mocht ik deze overstap niet kunnen redden, moet de maatschappij dan vervangende vluchten regelen?
Als je het als 2 losse tickets hebt geboekt: nee
Als je het als 1 ticket hebt geboekt: ja
pi_163517537
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Canada schijnt ook zoveel vragen te hebben
Canada vond ik qua vragenlijst erger dan VS.
pi_163529139
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik geloof dat ze dat een maand of 2 geleden hebben ingevoerd
Jemig, wat kansloos :') Als ze dat zouden doen bij Ivory-members oid zou ik dat niet eens zo heel gek vinden, maar 'k heb gold en vlieg eigk alleen maar KLM. Jammer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')