abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:23:07 #126
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162512844
Maar goed, die red priestess in Mereen denkt dus dat Dany degene uit de profetie is en Melissandre denkt dat Jon het is. Daar gaat sowieso nog wel een clash uitkomen dan.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Over Tormund gesproken, zal het hem ooit lukken om Brienne te ontmaagden?
Die kunnen een geweldig stel zijn.
Nee man, Brienne geilde eerste op Renly en nu op Jaime. Die sterft als maagd.
pi_162512865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:51 schreef Maanvis het volgende:
R+L=J is nu al zo erg naar gehint zo vroeg in het seizoen dat het niet meer een echte theorie kan zijn.
Het is gewoon een red herring.
Dat zou wel een major plottwist zijn ja
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:27:18 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162512948
Die opmerking boven het tekstvak waar je posts in typt kan zo onderhand ook wel weg denk ik.
pi_162512954
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:23 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, die red priestess in Mereen denkt dus dat Dany degene uit de profetie is en Melissandre denkt dat Jon het is. Daar gaat sowieso nog wel een clash uitkomen dan.
zij is niet de enige priesteres die het gelooft op essos

en mel is al een tijdje uit essos waardoor ze misschien niet eens weet heeft van dany

daarnaast zijn profetieen op verschillende manieren te interpreteren. zo hebben we de drie koppige draak theorie ook nog eens :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162512971
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:23 schreef Twiitch het volgende:

Nee man, Brienne geilde eerste op Renly en nu op Jaime. Die sterft als maagd.
drie maal scheepsrecht met tormund :9
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:30:30 #131
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513002
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:15 schreef Slayage het volgende:
so much for stannis zou zijn kind nooit verbranden...

hodor moest dood om bran te redden

shireen moest dood om jon te redden

life for a life

[..]

En alsnog zou Stannis Shireen niet verbranden.
Dat kan in de boeken ook niet aangezien Stannis op dat moment niet bij Shireen in de buurt is.
Die is ingesneeuwd met zijn leger ergens ten noorden van Winterfell.

Melisandre is op dat moment met Shireen en Stannis' vrouw Selyse in Castle Black.
Dus als er al een beslissing wordt gemaakt om Shireen te verbranden, wordt die gemaakt door Melisandre en eventueel Selyse.

Ik blijf erbij dat boek Stannis dit nooit zou toestaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:30:35 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162513004
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Die opmerking boven het tekstvak waar je posts in typt kan zo onderhand ook wel weg denk ik.
R+L=J is niet in het boek voorgekomen ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:35:18 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162513091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En alsnog zou Stannis Shireen niet verbranden.
Dat kan in de boeken ook niet aangezien Stannis op dat moment niet bij Shireen in de buurt is.
Die is ingesneeuwd met zijn leger ergens ten noorden van Winterfell.

Melisandre is op dat moment met Shireen en Stannis' vrouw Selyse in Castle Black.
Dus als er al een beslissing wordt gemaakt om Shireen te verbranden, wordt die gemaakt door Melisandre en eventueel Selyse.

Ik blijf erbij dat boek Stannis dit nooit zou toestaan.
feit* is wel dat Shireenverbranding een suggestie is geweest van GRRM aan de makers van de serie :).

* feit als in het is in een interview gezegd maar niemand weet of interviews echt zijn
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162513098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:30 schreef DustPuppy het volgende:

Ik blijf erbij dat boek Stannis dit nooit zou toestaan.
winds of winter zal uitsluitsel geven hoe of wat :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:38:02 #135
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

feit* is wel dat Shireenverbranding een suggestie is geweest van GRRM aan de makers van de serie :).

* feit als in het is in een interview gezegd maar niemand weet of interviews echt zijn
Ja, ik denk ook wel dat het in de boeken gebeurd. Het gaat er mij om of Stannis hier opdracht toe zou geven of niet.

Hij zegt zelfs in de boeken dat ook al mocht hij sterven tijden de slag om Winterfell zijn volgelingen door moeten gaan zodat uiteindelijk Shireen op de troon kan worden gezet.

Dus ja...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_162513206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij zegt zelfs in de boeken dat ook al mocht hij sterven tijden de slag om Winterfell zijn volgelingen door moeten gaan zodat uiteindelijk Shireen op de troon kan worden gezet.
het zou dan toch een enorme twist zijn om alsnog de opdracht te geven?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:43:16 #137
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513267
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

het zou dan toch een enorme twist zijn om alsnog de opdracht te geven?
quote:
"It may be that we shall lose this battle," the king said grimly. "In Braavos you may hear that I am dead. It may even be true. You shall find my sellswords nonetheless." The knight hesitated. "Your Grace, if you are dead — " " — you will avenge my death, and seat my daughter on the Iron Throne. Or die in the attempt."
Nee, dat zou karaktermoord zijn en ook nergens voor nodig. Melisandre, Selyse en Shireen zijn in Castle Black. Jon is dood. Melisandre is prima in staat om zonder verdere opdracht Shireen op te offeren voor Jon.

Dan is er nog dit (dit wordt gezegd op het moment dat ze dus ingesneeuwd zijn):
quote:
"A sacrifice will prove our faith still burns true, Sire," Clayton Suggs had told the king. And Godry the Giantslayer said, "The old gods of the north have sent this storm upon us. Only R'hllor can end it. We must give him an unbeliever."

"Half my army is made up of unbelievers," Stannis had replied. "I will have no burnings. Pray harder."
Hij wil al geen 'unbelievers' opofferen, maar wel zijn dochter? I think not.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  roze donderdag 26 mei 2016 @ 12:44:18 #138
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162513278
Your beauty never ever scared me.
pi_162513326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:43 schreef DustPuppy het volgende:

Nee, dat zou karaktermoord zijn en ook nergens voor nodig. Melisandre, Selyse en Shireen zijn in Castle Black. Jon is dood. Melisandre is prima in staat om zonder verdere opdracht Shireen op te offeren voor Jon.
als martin het nodig acht zal het gebeuren })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:48:54 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513359
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

als martin het nodig acht zal het gebeuren })
Ja maar hoe dan? Dat kan logistiek al niet eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:51:09 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513405
Oh en bring on the pain natuurlijk:
quote:
Stannis bristled at that. "I defeated your uncle Victarion and his Iron Fleet off Fair Isle, the first time your father crowned himself. I held Storm's End against the power of the Reach for a year, and took Dragonstone from the Targaryens. I smashed Mance Rayder at the Wall, though he had twenty times my numbers. Tell me, turncloak, what battles has the Bastard of Bolton ever won that I should fear him?"
quote:
"Ramsay Snow, you mean. The Bastard."

"Never call him that!" Spittle sprayed from Theon's lips. "Ramsay Bolton, not Ramsay Snow, never Snow, never, you have to remember his name, or he will hurt you."

"He is welcome to try. Whatever name he goes by."
Stannis O+
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:05:51 #142
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162513728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat zou karaktermoord zijn en ook nergens voor nodig. Melisandre, Selyse en Shireen zijn in Castle Black. Jon is dood. Melisandre is prima in staat om zonder verdere opdracht Shireen op te offeren voor Jon.

Dan is er nog dit (dit wordt gezegd op het moment dat ze dus ingesneeuwd zijn):

[..]

Hij wil al geen 'unbelievers' opofferen, maar wel zijn dochter? I think not.
Het zal dan wel zo geschreven worden dat hij uiteindelijk wanhopig genoeg is
Oh.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:07:12 #143
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162513753
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zal dan wel zo geschreven worden dat hij uiteindelijk wanhopig genoeg is
Ik zei al, dat gaat niet meer gebeuren. Zie de redenen die ik al opgegeven heb.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:08:28 #144
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162513779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zei al, dat gaat niet meer gebeuren. Zie de redenen die ik al opgegeven heb.
Shireen gaat in mijn ogen verbrand worden in de boeken, als GRRM dit heeft gezegd tegen D&D.

Dus of hij krijgt ergens een visioen of iets bovennatuurlijks dat hij toch te overtuigen is, of ze verbranden zijn dochter achter zijn rug om waarna hij die mensen laat vermoorden en steeds meer mensen deserteren.
Oh.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:10:20 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162513815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Shireen gaat in mijn ogen verbrand worden in de boeken, als GRRM dit heeft gezegd tegen D&D.

Ik denk het eigenlijk niet. Waarom zou GRRM de serie naschrijven? Dan leveren zijn boeken toch niks meer op als iedereen al weet wat er in gaat gebeuren?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:16:15 #146
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162513955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk niet. Waarom zou GRRM de serie naschrijven? Dan leveren zijn boeken toch niks meer op als iedereen al weet wat er in gaat gebeuren?
Deze plotpunten heeft hij dus gewoon verteld, ook Hodors verhaal zal in de boeken naar voren komen. Verder zullen zijn boeken nog genoeg verkocht worden omdat er zoveel verhaallijnen anders gegaan zijn en je deze gebeurtenissen dan ook heel anders meemaakt.
Oh.
pi_162514232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Deze plotpunten heeft hij dus gewoon verteld, ook Hodors verhaal zal in de boeken naar voren komen. Verder zullen zijn boeken nog genoeg verkocht worden omdat er zoveel verhaallijnen anders gegaan zijn en je deze gebeurtenissen dan ook heel anders meemaakt.
Shireen heeft al een heel ander plot in de boeken. Onder andere zit ze daar niet bij Stannis aan het front maar in Castle Black. Daar zitten ook wat wildling kinderen en bij wildlings is de gedachte dat Shireen onrijn is vanwege haar Greyscale waardoor ze haar bij hun kinderen weghouden en dat ze moest worden doodgemaakt. Als ze al doodgaat in de boeken dan zal het wel daar aan gerelateerd zijn dat een wildling haar ombrengt, maar ze zal zeker niet door Stannis worden verbrand.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:34:14 #148
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162514408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Shireen heeft al een heel ander plot in de boeken. Onder andere zit ze daar niet bij Stannis aan het front maar in Castle Black. Daar zitten ook wat wildling kinderen en bij wildlings is de gedachte dat Shireen onrijn is vanwege haar Greyscale waardoor ze haar bij hun kinderen weghouden en dat ze moest worden doodgemaakt. Als ze al doodgaat in de boeken dan zal het wel daar aan gerelateerd zijn dat een wildling haar ombrengt, maar ze zal zeker niet door Stannis worden verbrand.
Dan zal dat wel gebeuren, en zal Stannis op een andere manier aan zijn eind komen.

Maar het lijkt me niet dat Stannis in het boek endgame material is als hij in de serie al zo vroeg eruit gaat.
Oh.
pi_162514560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan zal dat wel gebeuren, en zal Stannis op een andere manier aan zijn eind komen.

Maar het lijkt me niet dat Stannis in het boek endgame material is als hij in de serie al zo vroeg eruit gaat.
Dat Stannis in de boeken niet de kampioen van Rhollor is was al bekend. Onder andere is zijn zwaard Lightbringer nep. En ook daar zitten er zoveel hints richting Jon bij. Vandaar dat iedereen ook dacht dat die wel terugkwam na zijn dood. Naja dat is in de serie nu gebeurd dus dat zal in de boeken ook zeker gebeuren :P

Hij hoeft niet perse dood te gaan, maar echt endgame materiaal zal hij niet zijn nee.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:40:14 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162514605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Shireen gaat in mijn ogen verbrand worden in de boeken, als GRRM dit heeft gezegd tegen D&D.

Dus of hij krijgt ergens een visioen of iets bovennatuurlijks dat hij toch te overtuigen is, of ze verbranden zijn dochter achter zijn rug om waarna hij die mensen laat vermoorden en steeds meer mensen deserteren.
Stannis is niet bij Shireen, Selyse of Melisandre in de buurt en kan nergens heen!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')